• poiko

    Ahoj, chystám se koupit full rám s tlumičem. Doteď jsem jezdil na HT (viz profil). V jednom z okolních threadů jsem četl, že je třeba při přechodu z HT na full počítat s dokupováním určitých komponentů. Původně jsem předpokládal, že bych prostě jen přeházel komonenty ze starého kola na nové a popř. vyměnil lanka. Na co se mám tedy finačně a duševně připravit?

    0 0
    • MlokCZ  

      Celý problém je v tom, že samostatný full rámy a tlumiče jsou drahý a v kompletu celýho kola oproti tomu mnohem levnější.

      Jak už jsem psal vedle v threadu, tak bych koupil Canyon XC4 a z něj buď prodal nový věci (pokud máš hodně málo peněz) a nebo si ho nechal jak je (ideální varianta) a prodal celý současný kolo.

      Spíš zkus nadhodit orientační částku, kolik bys do toho chtěl dát, pak se dá něco dál řešit.

      0 0
    • Gorgov  

      souhlasim s mlokem, další věc je, když fula, tak kotouče a vidle aspon 100mm, nevim kolik tam máš ted. jinak může to byt ještě sedlovka, smyk. Taky bych radši v tvem pripade koupil cely kolo.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • kesu  

      pokud to budes prehazovat tak je mozny ze budes muset menit: hlavak-kdyby byl starej nacatej osu-kdyby mel ram jinej domecek(68 nebo 73mm) smyk-zalezi jak starej smyk mas a jakej prumer trubky a jaky uchyceni ramy maj sedlovku-temer urcite-zalezi na prumeru snad budes mit dost dlouhej krk vidle dal me nic nenapada ale mozna sem na neco opomenul

      0 0
    • poiko  

      tu cenu rámu a tlumiče bych do těch nutných investic nezařadil. Uvažuju koupi toho fořta, co je na cyklobazar.cz

      • hlavový bych tam dal z toho svýho, ne?
      • na tom fořtu je přesmykač 28,6 horní tah, downswing, bohužel netušim, jakej na tom mym kole:(
      • krk vidle bude v cajku, ten duke ho má hodně dlouhej
      • sedlovka je 28,6, což je, tušim, i ta má
      0 0
    • marapara  

      Já bych to viděl stejně jako Mlok. Taky bych chtěl jít časem do fulla, ale teda raději bych vyšší zdvih na lehčí enduro ježdění. Tak 125–140 mm vepředu i vzadu. Osobně bych si rád HT nechal a měl 2 bajky. HT na závody, které nejsou moc kamenité a fulla na celodenní toulání a dovádění.

      0 0
      • MlokCZ  

        Jo, to je ideální varianta, ale taky nejdražší.

        0 0
        • marapara  

          jj, doufám, že na to budu mít. Tohle stejně plánuju tak za 2, možná 3 roky. Uvidíme, možná se naskytne nějaká slušná nabídka i dřív.

          0 0
        • poiko  

          nechci nějaký brutál enduro. jezdim obyčejnou klasiku kolem plzně po lesních cestách, ale štve mě kodrcání. V tom rámu je 80 mm tlumič, což by mohlo být akorát

          0 0
          • MlokCZ  

            No vidíš, já jezdím taky kolem Plzně po lesních cestách a 100mm, co mám je málo. Vybíral bych v rozmezí zdvihů 100–140, ale pod 100mm v žádném případě.

            0 0
            • marapara  

              jj taky bych to tak viděl. Pod 100 mm asi moc nepoznáš, začínal bych na 100 a výše. Asi jak si na to zvykneš, tak bys později litoval, že jsi tehdy pár tisíc za 20–30 mm zdvihu neobětoval.

              0 0
              • poiko  

                já těch pár tisíc ale nemam, takže o tomhle nemá cenu uvažovat. možná až nebudu student

                0 0
              • orca.1  

                Hoši, vy to píšete tak přesvědčeně: „pod 100mm v žádném případě“, že se skoro bojím přejet šisku s vidlí 85mm :-) Kolem Plzně může přece poiko vesele jezdit i s 80mm, ne?

                0 0
                • MlokCZ  

                  Jezdit může klidně dál na svojem HT. Ale když už chce ty prachy za fulla dávat, tak prostě 80mm na pohodové ježdění nebrat. To radši ať zůstane u HT a dál šetří.

                  0 0
                  • poiko  

                    ok, zkusme se vráti k debatě, co bude třeba udělat. dík

                    0 0
                    • orca.1  

                      Koukal jsem na ten rám a na Tvůj bike, asi bys musel dát jiný hl. složení, ten Fort asi nemá integrovaný, průměr sedlovky nevím, jinak na to můžeš dát všechno ze svýho kola. Jedinou obavu bych měl z toho tlumiče, co je to zač nevím. 80mm vzadu by na běžné ježdění muselo stačit – můj názor.

                      0 0
                      • poiko  

                        tzn, že tam nejde použít to moje? přece by neměl být problém to přehodit. (nejsem expert na kolo-hardware) je to na vidlici 1 1/8, což je současný standart (resp. pro Dukea)?

                        0 0
                        • orca.1  

                          Vypadá to, že by to nešlo. Integrované, co máš na biku je zapuštěné do rámu, kdežto klasické složení přesahuje mimo hlavovou trubku. Průměr pro vidlici je u obou stejný,1 1/8 liší se průměr pro zapoštění do rámu. Ten Fort vypadá na klasiku, bez rozšíření pro integrovaný složení. Klasika:www.canecreek.com/s-2.html Integrované:www.canecreek.com/zs-2.html

                          0 0
                        • orca.1  

                          Jinak cena solidního hl. sl. je 400–700 Kč.

                          0 0
      • vlk  

        Jak jednou poznáš výhody a pohodlí fullu, tak to ht co budeš mít doma jako 2.kolo stejně jezdit nebudeš.

        0 0
    • orca.1  

      Tak jak, půjdeš do toho? :)

      0 0
      • poiko  

        ještě nevim. musimsi ssehnat to Velo ve, ve kterém je článek Jak číst geometrii kola a proštudovat to. Píše, že ten rám je 18". Tedko mam 19" (174 cm) Je mi o kousek větší, než bych chtěl, takže by ta 18" mohl být ok

        0 0
    • poiko  

      hm, tak rám má 3,5 kg, což je teda fakt dost. koukal jsem na lightweenies a váha odpovídá spíš freeride rámům. pak ještě tam je tlumič DNM, máte s nima někdo nějaké zkušenosti, tipuju, že to bude low-end

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.