Ahoj,bude stačit z na klikách xt 8000 nahradit původní převodníky 38–28 za shimano NW 34z pri použití řetězu 12sp a kazety XG-1275 Eagle10–50z.Řadící páčky a šaltr budou XTR 12.Jezdíte někdo tuto kombinaci.Dík.
Ahoj,bude stačit z na klikách xt 8000 nahradit původní převodníky 38–28 za shimano NW 34z pri použití řetězu 12sp a kazety XG-1275 Eagle10–50z.Řadící páčky a šaltr budou XTR 12.Jezdíte někdo tuto kombinaci.Dík.
Stačit to bude a fungovat též. Shimano NW mi přijde v pohodě, ale zapremyslel bych treba nad prevodnikem Superstar. Uz mi z Shimana retez spadl.
Jde mi hlavně o kombinaci převodníku 11sp na řetěz 12sp a taky řazení Shimano, mám ho raději.Pri jaké příležitosti řetěz spadl, terén nebo byl málo napnutý- malé pastorky na kazetě?
Superstar maji ve specifikacich ze je na 11 i 12sp, takze muzes klidne koupit tam.
A jelikoz mam take rad packy shimano (oproti Sramu) tak ja kazdopadne jdu do varianty razeni XTR, kazeta, retez a hazka GX. Prevodnik superstar.
Původně jsem zamýšlez hazku XTR ale GX je o polovinu levnější a pokud bude fungovat,tak by to šlo.
ja se pro to rozhodl diky tomuto videu
Nic.
Převodníky Superstar je možné koupit někde u nás nebo jen v cizině,nějak jsem se k nim nedopátral.
Pouze u vyrobce superstarcomponents
co ořech?
ten musí být sram XD
Nebo sram NX eagle kazeta 11–50
600g
Dotaz, na kole je naboj Bitex, kazeta NX 12 sp. Pujde ta kazeta vymenit za XTR 12 sp?
Diky.
Ne, ořech bude problém, budeš potřebovat nový, na který bude pasovat XTR…
Na Bitex se dělá ořech XD, tak je možné jezdit 1×12 s Eagle kazetou.
Diky za reakce, jde mi o to jakou cestou jit, co bude levnejsi. Kolo bude osazeno komplet GX, jen kazeta je ze sady NX. Mam v planu ji vymenit za neco vic. Takze bude levnejsi sehnat XD orech a kazetu GX?
Levnější bude určitě XD ořech plus GX kazeta než XTR. Proč ji chceš měnit? Chceš mít komplet GX sadu nebo kvůli nejmenšímu pastorku 11vs.10zubů?
Jj jde o ty zuby…
Ahojte,
chtěl bych se zeptat jestli co je vše nutné předělat na mojem kjůbu (viz. profil) z 2×11 XT 8000 na 1×12 XT 8100.
Předpokládám, že bude nutné vyměnit ořech, kazetu, přehazovačku, řetěz. Víc mě ale zajímá převodník.
Mám 36/26. Je možné to menší kolečko 26z nechat odmontovat a využit stávající kliky s 36z?
Jak je to možné udělat co nejrozumněji? děkuji za info
díky
mám skoro stejný kolo, zajímá mě proč to chceš dělat?
V týhle konfiguraci beru 2×11 jako výhodu.
S 36z bys přišel o nejlehčí převod (při použití 10–51)
Jinak pokud netrváš na 10 zubech, měla by jít použít NX kazeta bez nutnosti výměny ořechu, protože kromě jeho výměny je potřeba vyměnit i náboj, ne?
Zalezi, co ma za naboj. U nekterych vyrobcu se da koupit jen orech.
podle čeho se to dá poznat?
Ty Fulcrum kola jsou nějaký spešl přímo pro Cube, tazatelovo Fulcrum Red 77, moje Fulcrum Red 66 a na netu k nim žádný specifikace nejsou, google odkazy vedou vždycky jen na bazar nebo kola Cube…
Fura by meli mit https://www.fulcrumwheels.com/…presentation?…
Napis dovozci (maxcursor), zjisti ti na tvuj konkretni model.
Chce 1×12 Shimano a ty mu nabízíš NX kazetu :-)
No nejlehčí převod jsem snad ještě nikdy nevyužil, 2hý nejlehčí asi 2× tento rok. 95% převodů využiji ve stávající kombinaci 36× 11–42. Kdybych přišel o nejlehčí převod tak mě to vadit vůbec nebude a spíš bych i ocenil +1 převod to těžšího (tím pádem bych chtěl určitě10 zubů) otázkou zůstává, jestli když už budu muset vyměnit ten převodník, jestli nechat 36z nebo 34z. Celkově se mi jedná o snížení hmotnosti, jednoduchosti a lepší údržbě.
edit: porovmej si to
díky, už to študuju, myslím, že bych tu 36tku klidně mohl mít
Prevodnik bude potreba dat NW, aby ti nepadal retez. Koukni na gearcalculator, prevodovy pomery ti asi zustanou spis 34z.
Kliky muzes nechat, da se koupit jen ten nw prevodnik.
ještě se zeptám, jestli je nutné si pořídit ten microspline ořech nebo to půjde i bez toho?
bavil jsem se se svím servisákem a on si myslí, že není, ale že se tu mám radši ještě poptat.
díky,
M.
Zatím jsem to nechal, tak jak to bylo. Kazeta ani převodník zatím sjeté nejsou. Cena za přechod na 1×12 se mi zdá zatím jako příliš vysoká, smysl by mělo tam asi nechat 1*11 s větším rozsahem a nechat tam stávající ořech a nemuset přeplétat zadní kolo. Uvidíme po sezóně. Navíc se mi stále víc líbí full.
Nech 1×11 aspoň budeš v klidu, ty dvanáctky jsou děsnej šrot :D furt patka, furt seřizovat, no děs
No abych řekl pravdu, tak jsem s 2*11 neměl žádný problém. Nemusel jsem seřizovat, ani jednou a jede to absolutně bez problémů. Kolo teda nechávám běžně servisovat po sezóně a pak na to nemusím šahat. Přejít jsem chtěl spíš z jiných důvodů.
Do toho, co bezchybně funguje se nevrtá, to je taková základní zásada mechanika. Kdyby to dodržovali všichni, tak je tady o polovinu méně vláken :-). Ale spoustu lidí svědí každá přebytečná tisícovka v peněžence, takže se snadno dostávají do spirály často zbytečných nákupů které je nikam kupředu neposunou a ještě si zadělají na spoustu problémů, stačí to tady jen tak zběžně proletět :-).
+1000 :-)
Míň než u 11s zatím :)
Nenašel by se někdo v Hodoníně nebo Kyjově kdo by byl ochotný mi s přechodem pomoct?
A s čím konkrétně ?
v podstatě s komplet přechodem z 2×11 na 1×12 myšleno servisní práce. Nevím co všechno bude potřeba vyměnit resp koupit kromě hazky, kazety, řetězu a přehazovačky, klik, (ořech, záplety, atd), stavil bych se někdy a probral to osobně.
Tak to se omlouvám jsem z Opavska ,myslel jsem že chceš je nějaký detail a ty komplet se vším všudy.