Ahoj,
máte nějaký postup jak nastavit předozadní pozici sedla (řekněme na silničním kole)? Metoda svislice z kolene ke šlapce je prý značně nepřesná, resp. jen velmi orientační.
Děkuji
Ahoj,
máte nějaký postup jak nastavit předozadní pozici sedla (řekněme na silničním kole)? Metoda svislice z kolene ke šlapce je prý značně nepřesná, resp. jen velmi orientační.
Děkuji
To je alchymie závislá na několika parametrech. Nesmíš šlapat moc pod sebe, ani moc před sebe.
Špička 5cm za osu středu. Cokokiv nad je pomalé a cokoliv pod uci nelegalní. :)
Si s tim nějak šoupni a jeď se na tom projet, ne? Svoji ideální polohu z internetů nevykoukáš.
+1
Spicka ktereho sedla? ;-)
Je pravda, ze se to vykoukat z internetu neda, ale ja to ladim uz asi 30t km :-)
Často pomůže rada „co mi sedí nejlíp to je nejlepší“, ale občas se taky vyskytnou případy, kdy první pocit není moc dobrý (např. proto, že je člověk zvyklý roky na něco jiného nebo proto že má jinak vyvinuté svaly) a až postupem času se ukáže že taková volba je ta nejlepší…
A jak to souvisí se špičkou, když sedím až vzadu na sedle? Pak by se UCI dalo obejít tak, že budu mít krátkou špičku. Teď ale neřeším správný posed, ale nelogičnost těch pravidel.
Taky se to tak obchází. Na časovkách kde se to hází na limit se proto ty kratičký špičky dělaj.
Opravdu existuje takové uci pravidlo? jaký to má význam? Aby se výrobcům kol dělala lépe standardizovaná kola?
aby kolo vypadalo jak kolo :D
Mně to celkem jako kolo připadá. Kolo vpředu, kolo vzadu, šlapkama se to pohání, žádné dodatečné zdroje energie…
Jak má tedy vypadat správné kolo?
A i kdyby takové (podle mě zhovadilé) pravidlo mělo platit, tak určitě ne absulutní číslo, to zvýhodňuje vyšší postavu (resp. delší stehenní kosti).
pobavils – přečti si regule UCI, není to absolutní číslo
Každopádně i tak si myslím, že je to příliš omezující. Někomu zas nepřipadají nástavce na časovku (triatlon) nebo pneumatiky jako na traktor jako něco, co je ještě kolo. „Nevypadá to jako kolo“ mi jako rozumný důvod zakázání nějakého tvaru nepřipadá, jako důvod bych bral třeba, že se tím generuje nepovolená energie nebo že je to příliš nebezpečné..
tak si nastuduj, proč jsou pravidla, jaké jsou
5cm je tam definováno jako absolutní číslo, s tím, že lze žádat o výjimky.
Kolo má být v principu takové, že je možné jeho zadevdení na trh, tedy nikoli jen za účelem dosažení rekordu.
Oba body jsou hodně nejasné, u prvního není uveden žádný důvod proč právě 5cm, u druhého se operuje s trhem, takže pokud by se kolo sestrojené pro dosažení rekordu začalo prodávat masově (třeba nějakým miliardářem, který má rád cyklistiku a experimenty), tak je to ok.
Takže jednoznačnou motivací je jakási unifikace kola, která nedává možnosti k hledání efektivnějších tvarů kol. Na jednu stranu je fajn, že jsou stanoveny jakési mantinely, na druhou stranu se tím zavírá cesta pro větší experimenty s tvarem kol, které by byly ale stále poháněny vlastní silou.
Na trh si můžeš zavést co chceš, ta omezení se týkají závodů pod hlavičkou UCI.
Ono to bude mít i praktické důvody. Třeba aby si někdo nemohl, v běžném silničním závodě, vzít do balíku kozu, čímž by se pro okolí stal dost nebezpečným.
Já uváděl dvě podle mě důležitá kriteria – vlastní pohon a bezpečnost. Ale když si dám špičku sedla nad střed kola, tak to neznamená, že budu nebezpečný. Navíc ty velké změny přišli jako rekace na Obreeho tvary kol, a zrovna na nich nic špatného nevidím, jen bych řekl, že jsou nestandardní.
A co mi také přijde zajímavé, že na triatlon se pravidlo o vzdálenosti špičky sedla a středu nevztahuje. i když triatlon (střední/krátky) přestal být pro mě zajímavý, když povolili drafting, ale to sem nepatří.
U toho triatlonu to z pravidel vyjmuto nevidím, asi jsem to četl jinde. Kdo ví na kolik se UCI pravidla vztahují na triatlon.
nijak se nevztahuji
Protože při triatlonu nehakujes, ani nejedeš v balíku…
To platilo kdysi, dnes u středních/krátkých triatlonů balík/hákování povoleno je. U ironmana tuším ještě ne, a tak je to správné a tak to ma byt.
taky se ale hakove triatlony nejedou na koze.
Ale v pravidlech UCi se o trhu hovoří, cituji:
„Kola a jejich příslušenství musí být takového typu, který je nebo může být způsobilý k zavedení na trhu a použitelný všemi vyznavači cyklistického sportu.“
no však jo nevím co rozporuješ, jsou to pravidla jedné organizace pro závody
Třeba na stíhačku, hodinovku, ale i časovku bych některá pravidla vynechal. Např. to pravidlo o 5cm se nevzahuje na závody do 1km na dráze. A tedy by mě zajímalo, proč už se třeba na stíhačku vztahuje…
Možná tam měl někde schovanou energii,kterou nevyžila pračka,z které to kolo vyrobil :-)
Asi nechal omylem zapnuté ždímání…
Snad použil aviváž.
Udělej si výlet, vezmi klíč a zkoušej drobné korekce, uvidíš co ti sedne nejlíp…nějaká obecná pravidla určitě jsou ale ve finále stejně každému vyhoví něco jiného
… třeba ještě nenašel tu svojí polohu
Spíš to vypadá, že neumí ani najít své původní vlákno…
Nebo tady https://www.bike-forum.cz/…poloha-sedla, tady https://www.bike-forum.cz/…dlo-dozadu-1, atd…
Jdu si dát Ginko.
Z kolene ke šlapce to asi bude nepřesné, zkus z kolene k pedálu :)
Tak mne napadá: pokud má sedlovka nemá dostatečný offset, šlo by to doladit posunutím kufrů a tím pozice nohou na pedálech?
pokud potřebuješ dozadu, máš nejspíš sedlo moc nízko..
Tak úplně asi nešlo. Taky existuje něco jako optimální pozice plosky nohy vzhledem k ose pedálu.
To je kompenzace na nesprávném místě. Pozice kufru by měla být nezávislá na pozici sedla.
Nešlo. Possun kufr moc ve předu = přetížená achilovka a chodidlo, kufr moc vzadu = jedeš na tom jak z hospody.
Castecne ano, vetsina lidi ma kufry moc vepredu a posunuti o pul cm az cm dozadu jim jen pomuze. I tak budou mit nohu na pedalu pravdepodobne vic vepredu nez na platformach.
Ono jsou ty moderni geo zajimave, na predchozim kole Specialized Epic HT jsem mel velky problem dostat sedlo co nejvic dozadu na sedlovce s offsetem a na novem kole Scott Spark abych mel stejnou pozici mam sedlo v sedlovce bez offsetu skoro uplne vepredu.