Cau bikeri… Chci se zeptat zda má někdo zkušenosti s tímto představcem a zda je vhodný i pro silniční kolo…?
Děkuji
Cau bikeri… Chci se zeptat zda má někdo zkušenosti s tímto představcem a zda je vhodný i pro silniční kolo…?
Děkuji
Jo klidne ho na silnicku muzes dat.
vypada pekne ale myslim ze jiste sezeneš lehci a levnejsi :)
ty to FSA fakt nemáš rád, že? 8o)
nemam je rad a vim proc 149g za 1790,– :D to by si koupil jen blazen
nevim jak predstavce berete ale u toho se da hodnotit jen vaha a design, tuhost nejak asi nepoznam takze FSA ne ;-)
jinak jo sem zaujaky proti FSA :D
U představce má cenu hodnotit jen tuhost, protože honit na něm gramy je většinou jen ke škodě.
Měkký představec se často projeví mnohem více než měkká řidítka.
tak nemam asi takovy cit jak ostatni ale nejakou tuhost riditek ci predstavce nejak nevnimam, a stejne podle ceho poznam tuhost? asi jen podle toho co nekdo rekne ne? nebo jak?
asi jen podle toho co nekdo rekne ne?
Podle toho co píše, tak v tvém případě velmi pravděpodobně ano.
A pokud tě opravdu nenapadá, jak se bude při jízdě projevovat měkký kokpit, tak bys možná neměl s výběrem těchto komponentů nikomu radit.
napada me jak se bude projevovat mekky kokpit ale pokud se riditka nebudou kroutit min 1 cm tak to stejne ve vysledku nepoznas ( nepoznam), mekke kliky poznam, mekke kola taky ale tuhost predstavce asi ne.
a podle me nemuzou byt ty rozdily v tuhosti tak velke :)
jinak ja napsal ze ty predstavce co sem hazel ty odkazy jsou levnejsi a lehci coz jsou, o tuhosti tam nemam nic psane jen to ze ja ji nepoznam takze ji neresim :)
ale muzou 8o)
a s pevnou vidlou a jedným prevodom to je hodne poznat.
nevim, takze mi nezbyva jen ti verit :)
sam sem se s tim zatim nesetkal…
Tutově jo. Na silničce má určitě velký význam řešit tuhost všech komponentů, protože u nich není u nich žádné pružení. U SP je sice pružení v pláštích, ale díky jedinému převodu se na něm v kopcích jezdí ukrutně silově a tady je ta tuhost stejně významná. Naopak u fullu bych tuhost neřešil vůbec. Zabereš a ohne se ti zadní stavba, zkrátí se ti vidlice, prohnou se ti bytelné měkké pláště a na otočení představcem už toho moc nezbude :-)
Naopak, na fullu bych řešil tuhost představce hodně. Nejde tam vůbec o silový záběr (v tom máš pravdu), ale o držení stopy předního kola v těžkém terénu a chování řízení.
A tam se hezky sčítají všechny nedostatečné tuhosti dohromady, od kol, přes vidlici po řídítka s představcem.
A druhá věc je potřeba mnohem větší odolnosti představce, což s tou tuhostí většinou také souvisí.
A představec tady bude snadno nejslabší místo, když je použitá třeba vidlice s pevnou osou a nějaká slušně tuhá kola.
Já to bral jen z hlediska tuhosti při záběru, jinak asi máš pravdu, protože na fullu jsou ve sjezdech daleko větší rychlosti a tím pádem i určitě větší požadavky na pevnost zaručující dostatečnou bezpečnost a ovladatelnost při těch šlupkách co matroš musí vydržet. Na HT s pevnou vidlí jsou ale nejslabší součástkou ruce a ty toho moc nedovolí a proto je na takovém kole vše ostatní pevnější a není třeba to nějak výrazně řešit :-D
Proto mě fascinuje, jak každý řeší tuhost kde čeho a přitom se diví, že mi vadí pružení zamčeného SIDa, že ty 2 cm přece vůbec nemůžu poznat :-D
takze na silnicu tuhy, na bika tuhy , na fula jeste tužši a na singla to same.
takze vsude by se teda mely davat tuhe predstavce takze ty mekke vlastne skoro nikdo nekupuje ( krome me) tak proc se vubec vyrabi? :)
Máš přece 55 cm řídítka, ne? Tak neřeš a jezdi :-)
ja to neresim mi to neva ze predstavce jsou mekke, ja krouteni nepocituju a sem spokojeny :)
jen me to zajima a chcu byt zas o trochu chytrejsi :)
Až se ti bude kroutit, tak to poznáš a pak to budeš i řešit, bo tě to bude vytáčet :-)
Právě, že to takhle často není, často to jezdec nevnímá, dokud nevyzkouší lepší, tedy v tomto případě výrazně tužší.
Mně taky třeba Talas bez pevné osy na současném Stereu, kde mám kola slušně tuhá, představec supertuhý, řídítka i na ten lowend tuhostí také celkem slušná (taky na ten poměr váha/šířka, aby ne) přišel, že je tuhý velmi dobře a že problém bez pevné osy není.
Když jsem si ale projel pevnou osu s podobně tuhým zbytkem, tak jsem teprve pochopil, jak to vlastně vůbec bez té pevné osy tuhé není a jak kolo může držet stopu a reagovat na řízení ještě mnohem lépe. To samozřemě neznamená, že s tím méně tuhým nejde slušně jezdit, ale může to být stále výrazně lepší.
no asi to tak bude, mi se tedka povedlo shodit na kolech kolam 600–700g a je tu uplne jina jizda :) tedka poznam ze ty stare meli horsi akceleraci… ( ale predtim sem s nima byl spokojeny :)
pokud je to tak i s tou tuhosti takze pokud mi nepujcis svoje kolo, tak budu s tuhosti mojeho spokojeny jak do tedka :D
zatím jsem hledal jen tak lehce :-) pokud bys mohl případně něco doporučit? :-) Sedlovku mám FSA tak by to ladilo ;)
tak pokud vybiras jen podle designu a mas dost penez tak to ti asi nemam co poradit
jinak vahove a financne jsou na tom lip treba ( z tech lepsich )
vsechny jsou lehci a levnejsi :)
i zoomy… jsou lehci :D
myslim ze na predstavci se da usetrit dost gramu ktere by si na jinych castech kola shazoval dost tezko ( za dost vyssi castky ) :)
Šetřit gramy na představci na silničním kole, podle mě, není moc dobrý nápad. Na silničním kole jezdím často ze sedla, při těžkých výjezdech nebo nástupech to za řídítka pěkně rvu. Lehké představce se při tom ohavně kroutí, až mám strach, že prdnou. Sám vozím na silničce masívní bikový představec Hope.
podle fotky co ma dotycny v profilu neusuzuju ze to bude 100 kg chlap ale cca 50–60kg kluk a to uz bude trochu rozdil
ale nemam s tim asi tolik zkusenosti jak ty a jeste sem nikdy nevidel zlomeny predstavec… ale nerikam ze nemas pravdu :)
díky za rady :-) ten truvativ je taky docela fajn… ještě popřemýšlím… Jinak váhu jsi odhadl dobře 54 ;)
.
jako ja myslim ze se pod tebou nebude kroutit vubec nic, ale jak rikam ty predstavce sem nejezdil… ( ostatni pisou ze jsou mekke tak se asi rid podle nich meli by mit vice zkusenosti :)
nerad bych aby si kvuli me blbe investoval
s tou tuhosti, taky všichni tvrdi ze R7 je mekka vidlice ale ja zadny problem nezaznamenavamim 70kg) ( ale je to asi o tom kolik ten clovek vazi. kdyz dostane 40kg holka ultralehky ram tak to ze je mekky, stejne nepociti, kdyby na ten ram sedl 100kg chlap tak je to neco jineho :)
jak rika z toho co sem se dozvedel od ostatnich se v tom asi nevyznam takze me ber s rezervou
jinak pokud bys koupil teda neco jineho nez to FSA a riskl nejaky muj tip ( jinak jen sem to tak nastrelil slo o tu vahu a cenu takze pohledej a projdi si jich vice ) tak pak dej vedet jestli se ti krouti nebo ne ;-)
Nevím co jsi jezdil všechno za vidlice, ale to že přední kolo nedrží ideálně stopu kvůli malé tuhosti čehokoliv, tak dokud nevyzkouších něco výrazně tužšího, tak to vůbec nemusíš vnímat, protože si myslíš, že jak to je, že to je normální. Ale ono není.
A ta R7 zase vůbec tak špatně tuhá není, i když většina 32mm vidlic je o trošku tužších.
Mně taky nepřišlo u Talasu bez pevné osy, jak je vlastně bez té pevné osy málo tuhý, dokud jsem si pevnou osu nevyzkoušel.
proti tomu cos doporučil je FSA zlatý (a to FSA taky nijak moc nemusím) :-/ …takže mu radši dopřej to FSA, aspoň mu to bude ladit…
jen rikam svuj nazor :) ja bych za predstavec FSA takove prachy nedal
jestli se muzu zeptat podle ceho poznam dobrý predstavec od špatneho? :)
buď to poznáš alebo nepoznáš.
podla čoho poznáš dobré pivo od roztoku na zubné protézy? ;o)