Prepleteni kola - 2 mm rozdil vyska rafku

23 nepřečtených
  • Egesi

    Zdravím,

    pokud přeplétám kolo na nový ráfek, který je o 2 mm nižší, tzn. teoreticky bych potřeboval o 2 mm delší dráty, je už viditelný závit z niplů, jde to, nebo je fakt potřeba objednat přesnou délku drátů… díky

    0 0
    • Chlebovnik  

      Stačí, když dáš delší niple.

      0 0
      • kyl  

        to mu nezaručí že budou mít delší závit.

        0 0
        • Bruca  

          Tak to víc utáhne :)))

          0 0
          • kubad  

            to mu nezaručí, že to vydrží ráfek

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • pocestny  

          jžš, zase věda jak cyp.

          může to porovnat v obchodě (vzít starý nipl, vzít nový nipl, a libovolným drátem zkusit jak hluboko je závit)

          0 0
          • Prazak0  

            Tak věda to je, když člověk má nový ráfek, náboj a délku drátu si musí spočítat. Různé kalkulátory na internetu dají mírně různý výsledek. Chce si takový kalkulátor ověřit na nějakém zapleteném ráfku. Ale vždycky tu je šance, že to bude malinko jinak. Zpravidla není problém, závit umožňuje víc nebo méně utáhnout, v určitém pásmu. Dráty jsou obvykle odstupňované po dvou milimetrech. Někdy jde najít dráty o jeden milimetr od jiného výrobce.

            0 0
            • pocestny  

              Jen reaguju na Kyla, který říká „to mu nezaručí že budou mít delší závit.“ že to zde zbytečně komplikuje, ještě dál Kylovu informaci rozvádí Jakobo a Kubad, a ty dál rozvádíš téma, že kalkulátory dávají různé výsledky… Jasně. To je všechno pravda. Jenže ten týpek má celek a v něm o zhruba 2 mm kratší špice, než potřebuje. Fakt je ten, že on je v situaci, kdy nemusí nic počítat, študovat a špekulovat, jen očima porovnat pár různě dlouhých niplů. Víc v tu chvíli nepotřebuje.

              0 0
              • Prazak0  

                Viditelný závit z niplů – píše. Nevím, jestli to platí u vycentrovaného kola, když už jsou dráty plně vypnuty. Pokud nejsou dráty ještě plně vypnuty, tak tu nevidím problém. A jedné otočky závitu bych se taky ještě tolik nebál, když by po vycentrování někde tak bylo.

                Jinak kalkulátorem si může ověřit délku drátů pro nový ráfek s daným nábojem. Uvidí, kolik se liší od výpočtu. Dokud nejsou dráty plně vypnuté, tak se můžou zdát krátší.

                0 0
              • Vilém  

                Ty DT niple by to resit mohly.

                Dalsi vec je ta, ze sice nepoleze zavit ven, ale drat nebude v niplu koncit v idealni pozici a muze to byt pak nachylnejsi na praskani niplu.

                0 0
                • Prazak0  

                  Jsou jiné? Já beru, že delší nipl znamená, že závit je trošku posunutý ke středu kola. Ale zas nejde našroubovat tolik, jak u kratšího niple, kde třeba kouká ven u delších drátů. Prostě omezení není jen délkou niple ale i tím, že závit na drátu má omezenou délku. Takže moc dlouhé dráty jsou problém.

                  Problém u krátkých drátů resp. kombinaci niple a drátu vidím v tom, kdyby v závitu bylo chyceno málo závitu z drátu. Kouká-li jeden závit u některého drátu z výpletu, tak tady nevidím zas takový problém.

                  0 0
                  • Vilém  

                    To s ruznou delkou zavitu, pro ruznou delku niplu, neni prave pravidlem. U DT ale zavit delsi je, viz foto od kubada, nekde tu v diskusi.

                    problem kratkeho dratu je jednak v tom co pises, ze drzi malo zavitu a taky v tom, ze pak drat konci jakoby pod rafkem a vse drzi jen nipl, ktery ma pak tendenci prasknout u hrany rafku.

                    0 0
                    • Prazak0  

                      Trošku delší závit je jistě dobrý, umožní to použí jednu délku na více ráfků.

                      Jinak nevím, co se týče toho kratšího drátu. Zatím mám vše zapletené v pořádku. Kousek niplu je nad ráfkem, v zásadě by asi stačilo aby to bylo aspoň po úroveň ráfku, optimálně přesně s délkou niplu nebo malinko vykukuje. Jinak jsem neměřil, jestli to, že je celý závit schovaný odpovídá tomu, že drát dosahuje do hlavičky niplu, teda aspoň tam, kde je stěna ráfku případně kousek za ní.

                      0 0
                • Jakobo  

                  Ja jsem praskly mosaz nipl videl jen na nabouranem rafku. Taky jsem musel jednou narychlo zaplest kola na cestovni bike s RMX Dragon, ale mel jsem kratsi draty, tak jsem dal ty delsi niple. Kolo s nakladem melo asi 40 kilo, vsechno vydrzelo asi 1700 km a na dalsi rok jsem zapletl Panthery, ty tam mam dodnes. Tak snad pokud bude drat koncit 2 mm pod hlavickou, tak to nipl prezije. Navic nevim proc, ale nejak jsem si ten jeho dotaz spojil s nejakou pleckou kolem na dojizdeni do prace, mozna se teda mylim. Kazdopadne zakladatel by mohl uvest co je to za zaplety. Preci jen neco jineho bude nejaky ultralight 24 dratu nebo standard 32/36. A kde v niplu koncily draty.

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • nox159  

      Z toho co popisuješ byly už ty puvodní draty kratke… ;-)

      0 0
    • Prazak0  

      Takže ráfek s větším ERD. Taky si myslím, že by pomohly delší niple, např. místo 12 mm dát 14 mm. Niple jsou i 16 mm, jestli se nepletu. Delší niple dle mého chápání přímo vyžadují o něco kratší dráty.

      Nedávno jsem sám něco přeplétal, oproti původním jsem dráty dal kratší o 2mm a 4 mm (u kazety a na druhé straně). Původní dráty naopak z niplů dosti vylézaly, já tam dal dráty dle výpočtu a i po přeměření – zvenku. Nemyslím, že je dobré mít tak dlouhé dráty, aby pak hodně vylézaly z niplů. Pak může dojít k tomu, že jeden nipl při centrování už nebude kam utahovat.

      0 0
    • Jakobo  

      Pokud mel strary vyplet spravnou delku, drat koncil s niplem, tak 2 mm jsou v cajku. Kup 14 mm niple, maji asi o 1 mm delsi zavit.

      0 0
      • kubad  

        no není to tak jednoduché, jak u které značky u DT je to jak píšeš

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.