• Bukowsky

    Ahoj,

    nějakou dobu si pohrávám s myšlenkou přestavět svoj GT Avalanche disc z 8 rychlostí na 9. Mám dva dotazy do pléna, které by krom mě mohly zajímat i někoho dalšího:

    • vyplatí se tato přestavba? (najezdím cca 1000 km ročně)
    • jaké komponenty je třeba vyměnit?

    předpokládám přehazovačku, kazetu, řetěz, řazení a převodníky..doplňte mě prosím

    předem díky!

    Ondra B

    0 0
    • XC-biker1  

      Podle mě se to na nějakých cca 1000km ročně nevyplatí. Znám lidi co na 8čce jezdili i závody a nijak jim to nevadilo.

      Jinak vyměnit je třeba kazeta, přehazka (pokud tam už není nějaká 9tí rychlostní), řazení a řetěz… převodníky by si stím podle mě poradit měly

      0 0
      • t29  

        přesně tak.

        • Pokud má to GT Avalanche 2.0 z obrázku v profilu, tak na něm nejspíšmá SLX přehazku, která je dělaná pro 9 rychlostí.
        0 0
        • Obi-wan  

          Takže na 8mi..kazetu a žazení lze bez problémů použít 9tková přehazka?

          0 0
          • DaSnail  

            jo

            0 0
            • Vilém  

              ne

              0 0
              • DaSnail  

                prečo ne? myslel som že hazka sa vždy posunie podľa radenia. na jednom biku som mal alivko a hazku deore a šlapalo to ok.

                0 0
                • lidumil  

                  Myslím, že jde, rozsah má přehazka stejnej protože šířka 8 a 9 kový kazety je stejná

                  0 0
                • Vilém  

                  joj, omlouvam se, mas samo pravdu. Spatne jsem pochopil otazku. 9ka saltr na tom samozrejme pujde bez problemu.

                  0 0
      • meikyq  

        Měl bych dotaz trošku obrácenýho charakteru :-)

        Mám 8 kolku a chtěl bych dutou osu… u těch klik s přehodníkama píšou, že jsou na 9 rychlostí… bude na tom běhat i 8čkovej řetěz?? Bo existuje něco s dutou osou na 8 kolo?

        0 0
        • Vilém  

          Fungovat to bude.

          0 0
          • meikyq  

            a přesmykač bude taky přesmýkat? Respektive, májí pily stejný rozestupy?

            0 0
            • alinceb  

              Pokud by byl rozdíl, tak jen v tloušťce materiálu pil. Vzdálenosti hrotů pil jsou stejné.

              Montoval jsem na jedno kolo 9s Firexy s GXP osou na 8sp sadu Alivio a funguje to spolehlivě…;)

              0 0
              • meikyq  

                Dobrá :-)

                tady je to předpokládám ten samý případ

                A ještě poseldní hloupý dotaz… Dutá osa se dá osdait asi na všechny dnešní rámy?… mám Meridu TFS z roku 2008, nebude problém, že?

                0 0
                • alinceb  

                  U rámu z roku 2008 problém určitě nebude. Nejstarší MTB rám, kam sem montoval HTII nebo GXP osu, byl Leader Fox Rover z roku cca. 2000. Na silničce mám dutou osu od Campagnola a to mám rám z doby těsně po revoluci…:)

                  Důležité je, aby měl rám BSA závity (oba mají stejný průměr a misky utahují shodným směrem – tj. protisměrné závity) a šířku domku 68 nebo 73mm. Počítej ale s tím, že budeš potřebovat speciální klíč na HTII osy (jde to i sikovkama, ale to vřele nedoporučuju).

                  0 0
                  • meikyq  

                    Tak vše mi je už jasný… Díky za rady, jenom mám ještě jeden problém… Nevím, jak zjistit jaký druh závitu v tom rámu je. Na Merida Bike se člověk dočte akorát šířku domku (68mm) ale typ závitu nikoliv. Jestli mají stoupání ve stejném směru poznám okem, ale nevím jestli je to jediný do určí že je to skutečně BSA. Nevíte někdo náhodou jaký tip závitu se na TSF 2008 dával? Nevozíte někdy ty Deorka na tomto rámu?

                    0 0
                    • Vilém  

                      Na meride je na 100% BSA.

                      Pokud tomu stejne neveris, tak na miskach stredu byva rozmer zavitu napsan.

                      0 0
    • Hádě  

      toto mě postihlo u -OLPRAN- já k tomu kolu mám citovej vztah,

      neprodal bych ho nikdy za nic a neřeším kolik do něj vrazím.

      pokud ti jde o fuknci a neřešís vztah s kolem nedělej to (:D

      0 0
      • HELLO  

        Mám velmi ale velmi špatné zkušenosti s těma Olpranama…

        0 0
    • scalar  

      Nechal bych tam 8 sp, na 1000 km ročně je přestavba zbytečný výdaj. Rozsah převodů je stejný, navíc je levnější provoz (cena kazety, řetězu). Dobrý i hmotnostně, 8 sp. kazeta SRAM 850 váží stejně jako XT, která stojí skoro třikrát víc…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Vilém  

      Podle me nevyplati.

      0 0
    • duk  

      Taky bych nepřestavoval, pokud k tomu není větší důvod, vozím 8sp odjakživa (kolem 7000km za rok na biku) a oproti 9s je velká výhoda cena dílů, kazetu i řetěz na to máš „za hubičku“ a i váhově je to vzhledem k ceně lepší. Na novým kole budu mít taky 9sp, ale v tvým případě bych se spíš poohlíd po nějáký kvalitnější vidlici, případně bych trochu poladil váhu kola ;-)

      0 0
      • lidumil  

        Přesně tak. Jezdil jsem dlouho 8kolo, není v tom žádný problém. Jen pastorek váhy navíc. A jestli Ti to šlape… Otázka bude časem sehnatelnost dílů, ale to teď zdaleka nehrozí…

        0 0
    • Singlespeed  

      Přestavba z 8 na 9 rychlostí je zcela zbytečná akce, jízdní vlastnosti kola to nijak k lepšímu neovlivní. Třeba já mám na loni novém kole jen sedmikolečko. Nejmenší dva pastorky jsem vyhodil. Naco je vozit s sebou, když je stejně nepoužívám. Ale pokud nemáš zrovna teď co dělat a nemáš jak užitečněji utratit peníze, tak si to klidně přestavěj.

      0 0
    • VanVren  

      já osobně jsem se vrátil z 9sp na 8 sp, mnohem víc to vydrží – nesjíždí se to tak rychle a nepřekrucují se řetězy. Vozím kazety XT, které se sice už blbě shánějí a vyšší řady řetězů od sramu.

      0 0
    • michals1  

      Já bych to naopak překopal na 9st. Nové díly jako převodníky, přesmykač, přehazovačka, které na kolo půjdou, budou stejně nespíš určeny pro 9st.

      Pokud budou všechny součástky plně kompatibilní, bude kolo fungovat lépe.

      0 0
      • duk  

        9sp Převodníky, přesmykač a přehazovačka choděj na 8sp bez nejmenších problémů. Určitě bych to nezmiňoval jako problém s kompatibilitou.

        0 0
        • michals1  

          9sp převodníky jsou užší, přesmykač na 9sp je na 8sp problém seřídit, aby řetěz neškrtal v krajních polohách. Přehazovačka určená na 9sp nemusí na 8sp fungovat tak přesně, jak by měla.

          0 0
          • blisterexist  

            :-D, to si zase vyčetl z nějakého manuálu?

            0 0
          • duk  

            Jak funguje přehazovačka závisí stejně vždycky hlavně na kladkách. Rozdíl v šířce řetězu je v řádu desetin mm, v rodině máme 4kola s 8sp řetězama a ani u jednoho není problém s vyladěním přesmykače (Alivio, LX, XT). Nechci za každou cenu obhajovat 8kolo, na závodním biku mám taky 9sp. Jenom chci říct že velká výhoda 8kola je poměr cena/výkon a v dnešní době ještě není takovej problém sehnat kvalitní díly na 8sp (kromě řazení, tam je asi jedniná volba alivio, ale za tu cenu taky bez problémů)

            0 0
            • Vilém  

              Alivio neni jedina volba, jeste se dela 8sp razeni pro kola s rovnyma riditkama sl-r440–8. Vozim ho na jednom kole a pohoda. Jediny co me trochu stve, je ze na leve pacce je mikroindex.

              0 0
              • duk  

                Hm, mě na těch alívkách nejvíc vadí ty ukazatele, který zabíraj hrozně moc místa na rovnejch řidítkách. Na svym kole jsem to vyřešil tak že jsem je odmontoval a našrouboval jsem tam místo nich plastový destičky. kolem jsem to ještě zatěsnil silikonem aby tam nešel bordel a je to v pohodě. Dokonce jsem ušetřil asi 8g oproti originálu :-)

                0 0
                • zichis  

                  Asi to udělám taky. Jako ukazatel by mi stačila značka fixkou na lanku. Jen bude potřeba sehant nějakou pevnou průhlednou trubičku kterou bych navlíknul jako kousek bowdenu. Nevíte o něčem?

                  0 0
              • Shooter1  

                nebo třeba SRAM Attack

                0 0
          • Vilém  

            Jedinej problem by moh teoreticky nastat u smyku, 9sp jsou ve spodni casti uzsi. Osobne vsak nejezdim na prostredni pile cely rozsah kazety, takze me toto naprosto netrapi. U ostatnich veci neni problem zadny.

            0 0
    • Evilcleaner  

      tyjo do takového kola nalít tolik peněz, to by ses možná přiblížil polovině kupní ceny kola. na tvém místě bych si koupil časem lepší pokud tě to láká, ale do tohoto bych peníze nesypal.

      0 0
    • Rychlej turista  

      Dojezdi to, jak to je, za ty prachy bude rozdíl zanedbatelný, tak je vraz do něčeho jiného.

      0 0
    • dancing dog  

      Zkusím resuscitovat tohle vlákno dotazem- na starym authoru, ze kteryho sem si udělal něco jako city-bike asi brzy odejdou ráfky. Je tam sedmikolečko, v případě potřeby chci do toho investovat co nejmíň, takže koupit jetá kola na V brake. Na prodej , co sem koukal, celkem jsou a lacino, ale většinou jen s osmikolečkem- chci se jako kafka optat, šlo by na ten ořech pro osmikolečko dát sedmikol. kazetu, aby fo bylo funkční. Rozhodně se mi nechce pořizovat i bazarový

      osmi komponenty, maxim.přehazku, ale to nevim, jestli by fungovalo s páčkama ( satrý shimano gripshifty) a zubama na tácích…

      poradí někdo?

      0 0
      • Mamut  

        Par podloziek to spravi. Par mesiacov som to tak prechodne jazdil. Namiesto podlozky by mozno siel pouzit aj jeden pastorok na kazete navyse (napr. nejaka stara 11 hned pri dratoch), ale over si, ci zaverna matica drzi na dost zavitoch.

        Pripadne ak rozoberies nejaku staru kazetu, tak tie medzipastorkove plastove podlozky by asi spravili podobnu sluzbu. Ten od koho bude kupovat kolesa mozno bude mat nejaku ojazdenu (kazetu).

        0 0
      • Lišák  

        Problém bude s šířkou zadní stavby u patek. Rámy na sedmikolo mají menší šířku. Osmičkou by jsi roztahoval stavbu.

        Na to osmičkový zadní kolo by možná šlo přehodit sedmičkový ořech z původního kola, sedmičkovou zadní osu a RU a z osmičkové kazety použít sedm pastorků. Ovšem tohle nemám ověřeno-nevím, jestli není třeba i rozdíl v šřce nábojů.

        0 0
        • dancing dog  

          no, tý šířky se taky bojím,jak rámu, tak náboje, tedka změřit nemůžu, nemam nikde to s 8kolem…jednodušší by asi bylo sehnat kolo se 7kolečkem, ale viděl jsem všude jen z 8, jednou dvakrát z 6kolečkem, to by možná byla úprava snažší anebo by možná stačilo dát to kolo se 6kolečkem a fungovalo by to bez úprav, ale fakt nevím, nemam s tím praxi, vždy jsem měl vždy už 9 .-)

          0 0
          • Evilcleaner  

            myslím že šířka těch náb je jiná jen 5mm, tohle takový starý rám (a patřičně změklý v případě duralu, nebo měkký v originále – ocel) pobere bez problému

            0 0
        • Mamut  

          je to 130mm vs. 135mm. Pokial to tam dnes vklada bez problemov, tak 5mm roztiahne.

          0 0
          • dancing dog  

            Rám je asi 12 let starej dural, tak by to neměl snad bejt problém..takže teoreticky kolo s 8 a z Z udělat 7s nějakejma podložkama..no, uvidíme..ještě dotaz- mysíte, že rozdíl v šíři pastorků nebude problém ( řetěz na 7, případně u převodníků vpředu při řetězu na 8) ?

            0 0
            • Singlespeed  

              Nevím, jestli jsi to správně pochopil. V ničem žádný problém není. Na 8/9 rychlostní ořech nejdříve nasuneš podložky ze staré kazety (cca 5 mm, přišmirgluješ si je podle potřeby) a pak nasadíš běžné sedmikolečko a zašroubuješ závěrnou matici. Žádný problém v pastorcích tudíž není. Navíc, pastorky 6,7,8,9 kolečka jsou +/- stejně tlusté, až desítka je užší.

              0 0
              • dancing dog  

                Jo, tak nějak jsem to pochopil, jenom jsem si vůbec nebyl jsitej, jestli není rozdíl v tý tlouštce pastorkuů..to je dobrýá zpráva. A co nechtat 8kolo a nepoužívat to nejmenší?

                Fakt se moc omlouvám za asi trapný dotazy, to už je ale pro mě trochu magie…

                0 0
                • Singlespeed  

                  To je dobrý nápad.

                  0 0
                  • dancing dog  

                    asi to tak nakonec udělám..ono to teda nehoří, tak zkusím eště chvíli hledat, ale asi nakonec 8kolo , v nabídce jich je celkem dost…

                    0 0
        • Patar  

          Náboje SHIMANO 7 speed se vyráběly v obou šířkách (130 i 135mm) po dobu asi 3 let. Byly to především řady ACERA a ALIVIO. Dnes na nich stavím dětská kola 20 a 24".

          0 0
    • souky junior  

      Taky mám avalanche 2.0 (ale V-brake). Zjistil jsem, že 8-kolo má jednu obrovskou výhodu při řazení nahoru – na 3 a 6 kolečku si vždy prostřídáš postupně převodníky vepředu a řetěz se ti nekříží, kdežto na 9-kole musíš při přechodu ze 3 na 4 a ze 6 na 7 kolečko naráz přeřadit i vzadu i vepředu, což je neergonomické. Nech to jak to máš, nezapomeň vyměnit aspoň zadní Kendu Nevegal za něco rychlejšího – rozdíl poznáš okamžitě (např. tam dej Racing Ralpha, nebo raději Kendu Karma).

      0 0
      • buba CZ  

        Nevím jak ostatni,ale já používám naprosto všechny dostupné převody na mém kole(27) a to pořád a neustále.

        Reakce na zakládající příspěvek-rozhodně bych šel do přestavby.

        0 0
        • xshreck  

          Já bych zase nešel – jak psali všichni. Jak z cenového, tak i praktického.

          Většinou používám jen 7 kolev vzadu … z toho 4 nejmenší nejvíc. Vepředu většinou jen dvě největší.

          24 převodů mi bohatě dycky stačilo, kdybych na kole měl 8 tak bych do 9 nešel :)

          0 0
        • souky junior  

          To asi není reakce na můj příspěvek?

          Ty používáš všechny dostupné převody, včetně těch, kdy se kříží řetěz? Jak dlouho to pak vydrží?

          0 0
          • t29  

            Křížení řetězu má na jeho životnost menší vliv než bahno, prach a prosolené sračky.

            0 0
    • Lensik  

      Jestli se vypaltí? Asi víš, jak často měníš řetěz a kazetu, podívej se, kolik stojí osmičková a devítková.. Osobně jezdím na 8. 10 let, 2 krále šumavy a 4 pražský 50tky

      0 0
    • brtnick  

      tož jestli seš závodník, nech jak je a trénuj. jestli ale potřebuješ ještě kašparóznějšího kašpara než teď, předělej to na 9tku 11–34. přehazka by mohla mít teoreticky kratký ramínko, ale když nebudeš řadit jako prase…

      kazetu bych koupil novou a starší deorko řazení vydindáš vod nějakýho kámoše za pár piv.

      řetězu bych dal šanci, jezdit se s tím dá, hůř se to šteluje, možná to dřív vojede kazetu.

      0 0
    • Tehu  

      Trosku to tady zase ozivim :-) Jde mi o to, ze mam ted moznost koupit levne hydraulicke brzdy. Avid 5 nebo Formula ODO da mi k tomu i razeni Shimano podle cisla zrejme XT, ktere ma 9poloh. Ja mam na kole vzadu jen 8 kolecek. Bude to fungovat ???

      Pozn: Packy vymenit musim pac na kole je integrovane razeni s brzdovou pakou.

      0 0
      • Vilém  

        Nebude.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • t29  

        nebude – musíš vyměnit ještě nejmíň kazetu a řetěz

        0 0
    • bromden  

      Já myslím že při první výměně kazety klidně, nevyjde to o moc dráž než obnova 8ky. Deorková kazeta za 350, řetěz za 200, jediná investice navíc alivio páčky za 400 a je to cajk. Přehazovačka a placky to poberou.

      0 0
    • Tehu  

      a kdyz by se vymenila i kazeta na 9prevod. Prehazovacka zustala stejna z 8prevodu (alivio) … ???

      0 0
      • t29  

        ano

        0 0
      • Tehu  

        no tak to jsem rad aspon prehazovacka alivio z 8kolecka zvladne kdyz dam kazetu a razeni s 9

        Ted jeste mi poradte co si mam nechat za brzdy ??? Formula ORO k18 180/160 nebo Avid Juice 5 185/160 ale ono to bude asi jedno… ne? pro 50kg slecnu ;-)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.