• LMRig

    Ahoj, naskytla se mi možnost zakoupit kolo (nový kus) za nízkou cenu: Genesis Impact 4.2

    Rám Hliník 6061 double butted, integrované vedení kabelů, kónická hlavová trubka

    Vidlice Suntour XCM-HLO, Federweg 100mm

    Hlavové složení FSA No.10 1–1/8" semi integrated

    Představec Genesis Alu

    Řídítka Genesis Alu Riserbar 700mm, 31.8mm

    Rukojeť Ergon GP30

    Přehazovačka Shimano Acera

    Řadící páčka Shimano Altus Rapidfire Plus

    Brzdová páka Tektro HD-M275

    Přední brzda Tektro HD-M275 hydr. Disc 180mm

    Zadní brzda Tektro HD-M275 hydr. Disc 180mm

    Převodník Shimano MT101 40/30/22T

    Řetěz KMC X.9

    Kazeta Shimano CS-HG200–9 11–34T

    Přední náboj Joytech Alu Disc, 6 Loch

    Zadní náboj Joytech Alu Disc, 6 Loch

    Ráfky Genesis Alu DW, 32H

    Pláště Maxxis Pace 29×2.1"

    Sedlo Genesis MTB

    Sedlovka Genesis Alu 31,6mm

    Objímka sedlovky Genesis Alu 34,9mm

    Jelikož jsem za život měl max 3 kola a to poslední bylo prodáno před více jak 10 lety, tak nejsem v těhle věcech vůbec zběhlý. Znám maximálně odstupňování řad Shimana atp.

    Můj hlavní dotaz je, dá se toto kolo předělat třeba aspoň na 1×11?

    Další dotaz zda je nějaké omezení v tom jej předělat časem na komplet Deore/XT?

    Díky za váš čas :-)

    0 2
    • Markony  

      No z toho to kola by šel snad požít jen rám ale nemá pevnou osu, jinak vše stojí za velké kulové , přestavit se da skoro vše ale nevyplatí se to pokud nejsi fanda a naděláš si to sám .

      2 0
    • MTBIKER doporučuje
      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej -30% Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 17 399 Kč -30% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem 2 ks

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 14 199 Kč MOC 17 699 Kč

      Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré Skladem 1 kus

      Výprodej -37% Lapierre Edge 2.9 29 kolo, modré

      11 099 Kč -37% MOC 17 699 Kč

    • LMRig  

      Dívám se teď, že tam mají chybu – přehazovačka je Alivio.

      Teoreticky by se dalo říct, že to bude dělat známej, který skládá kola. Takže já bych sháněl jen komponenty. Tím mi odpadne cena za práci nebo tak. Kolo budu mít za cca 7700Kč, to nic lepšího neseženu. Dalo se by se nějak přibližně napsat, co bych tedy musel vyměnit (a za co) pro tu 1×11? 12 asi nepůjde?

      0 2
    • Lišák  

      přestavit se da skoro vše ale nevyplatí se to pokud nejsi fanda a naděláš si to sám a nemáš doma několik krabic komponent…

      0 0
      • Markony  

        Přesně tak, brzdy vidle kola řazení prostě vše, možná požiješ řídítka představec sedlo a sedlovkua rám.

        0 0
        • scalar  

          Rám s touhle geometrií bych taky nedoporučoval použít:-)

          1 1
    • KoudakT  

      Myslím, že když koupíš hliníkový rám a za sedmičku k tomu zbytek a pak začneš sypat peníze do té předatavby, budeš na tom líp ;-)

      Počítej s tím, že to přijde pěkně draho. Ty komponenty jsou celkem lowcost a moc z toho nevyvaříš.

      0 0
    • LMRig  

      koupíš hliníkový rám a za sedmičku k tomu zbytek

      Aby jsme se pochopili, tohle kolo mě bude stát 7700,– a já plánuju kupovat/shánět díly postupně, něco budu mít od známého někdy i zadarmo, tudíž kupovat rám a pak postupně zbytek (což mi vychází na nějakých 14000,–) mi přijde složitější, protože se na to kolo (nekompletní) budu moct nějaký ten rok pouze dívat :-) Takto koupím (případně se nebráním ani bazarovým dílům jenom na dostavění určitě části kola jako např. řazení) funkční kolo a postupně budu shánět/vyměňovat?

      Nebo o tom přemýšlím špatně?

      0 1
      • kubad  

        Aby s to pochopil, tohle kolo, včetně rámu je levný v podstatě , zastaralý LOW End a nemá smysl ho upgradovat – musel bys postupně vyměnit vše za dost peněz, a ten rám prostě nestojí za to, osadit ho na úrovni SLX/XT

        Pokud bys ty díly měl, nebo dostal tak snad, Ale je to komplet pohon, brzdy následně kola,

        Ano půjde to na 1×11

        Za mě buď to jezdi jak je, nebo hledej jinde

        4 0
      • Lišák  

        Pokud bych to teda chtěl udělat tak, jako Ty, tak bych vzal tuhle bazarovku.

        Sušný kola, slušná vidlice, brzdy nevidím, ale pokud by tam byly alespoň Deore, tak taky dobrý.

        Na 1×11 bych sundal převodníky a smyk s řazením, dal NW placku z Ali a pár stovek, kazetu Deore a Deore hazku, řetěz a Deore řazení.

        Do trojky se vejdeš i s poštovným. Občas se dá vychytat nějaké řazení i šaltr na bazaru. Nebo poptej tady na fóru ve vetešnickým vláknu.

        2 0
        • LMRig  

          Hmm, nevypadá špatně, špatně je akorát město. 600km i s cestou zpět je trochu moc :-(

          0 0
        • LMRig  

          Dokázal bys mi to prosím stejně popsat na tu 4.2, abych sám viděl, na kolik by přestavba na Deore vyšla?

          0 1
          • raschi  

            To samé, jen potřebuješ navíc vyměnit kliky, protože na tom Genesis jsou podle fotek nýtované převodníky. Takže nějaké přímo jednoplackové nebo na bazaru trojplackové s demontovatelnými převodníky + NW převodník z Aliexpressu

            0 0
            • Tomcat  

              I tak se na lehce podprůměrné sportovní MTB XC kolo jako https://www.decathlon.cz/…_/R-p-330066?… nedostane…

              2 0
              • Slavik  

                Jsi zlý!

                :-)

                0 0
              • LMRig  

                Když to tedy shrnu:

                Když by se koupilo, co píše Lišák, to je zhruba 3000,– za nové, + kliky, jsem na nějakých 11–12000,–?

                Pořád mám na hovno vidlu, rám, kola, s rámem nic nezmůžu, ale i když se koupí nová vidlice, tak jsem stále zhruba na 15000,–? A to nepočítám to, co bych měl zdarma.

                To bude kolo pořád do šrotu, když bude stát celkem 15000 s těmito díly? :-) co chybí, aby to bylo na úrovni kola z decathlonu za 20?

                0 2
                • Azmir  

                  Chybí ti všechno ostatní, co si nevyměnil – úplně jiné kolo. Vidlici za 3000 Kč? To si asi zůstal zaseklý v roce 2010, jenom ta vidle na tom decathlonu stojí dvojnásobek a to to taky není žádná výhra. Bude to to sice pěkně řadit, ale bude to těžké, nepojede to, nebude to brzdit, nebude to tlumit a k rámu, což by měl být základ na čem stavíš, se ani nevyjadřuju.

                  Když v Trabantu vyměníš řadící páku za tu z Porsche, máš furt Trabant.

                  2 0
                • MavasH  

                  Na úrověň kola z decathlonu se nedostaneš nikdy, protože je to Genesis koncepčně starý. Jako jasně, tapered hlava není nutnost, pevný osy taky ne. Ale když už člověk v roce 2024 kupuje nový kolo, proč škudlit a kupovat něco, od čeho se u kvalitních kol upustilo už někdy před 10 lety (zde nebrat za slovo :) )

                  1 0
                • Lišák  

                  Vem ten Dekáč a nevymýšlej kraviny. Mrzelo by Tě to.

                  0 1
                • Baf13  

                  Pokud chceš co nejlevněji (nové) a celkem použitelné kolo, tak vem tento Amulet

                  https://www.exisport.cz/…2102942.html?…

                  1 1
      • Azmir  

        To kolo jako bazarové nemá hodnotu 8k. Odkaz od Lišáka je asi o 10 levelů jinde a nestojí o moc víc. Zavrhni svou původní myšlenku, ušetříš si nejenom dost peněz.

        0 0
        • LMRig  

          Je úplně nové s plnou zárukou, smontované před pár dny z origo krabice :-)

          0 1
          • Markony  

            Tak jinak kup karbon kola vidlu SID brzdy XTR a řazení sram gx axs jo a přestav to na 1×12, sedlovku telskop karbon řídítka a jiné sedlo a plašte jsem zapomněl.

            0 0
            • LMRig  

              Já z toho ale nechci karbon kolo nebo z toho udělat to nejlepší, co jde. Dotaz byl, jestli jde nebo nejde upravit způsobem, co jsem psal a co k tomu budu případně potřebovat.

              Zatím jenom Lišák napsal příspěvek, který akorát popisuje přestavbu toho v inzerátu, to stejné bych potřeboval na tu 4.2, ať se sám rozhodnu?

              0 1
          • scalar  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
            1 0
    • Tomcat  

      Přestavit lze vše ,ale pokud k tomu kolu nemáte nějaký extra vztah se to technicky nevyplatí. Dejte tam třeba XTR a stejně to bude průměrný kolo , protože rám…

      Takže prodat a koupit nové bude lepší.

      0 0
      • LMRig  

        Dokážeš mi napsat, co je potřeba vše k tomu přestavění? XTR kolo nepotřebuju, mě stačí ten průměr. Proto zněl dotaz, co je potřeba k přestavbě na Deore a ne XTR :-) .

        0 1
        • Vilém  

          A k cemu ti to deore bude? Myslis, ze to pojede lip, rychleji?

          Zaklad, ktery dela celkovy dojem z kola, tj, ram, vidle, kola, stoji za prd. Prestavbou na 1 x neco , s deore, neziskas vubec nic.

          0 1
        • Tomcat  

          Ano když na to dáte to nej bude to jen průměrný kolo. Když tam nedáte ani něco lepšího, nebude to ani průměrný…

          Co je potřeba záleží na Vás , by bude vyhazovat peníze, vy víte kolik chcete. Prostě koupit správný moment a namontovat.

          Ale stále si uvědomte, že ikdyž do toho kola nasypete 10000,– a to kolo nový stálo 20000, na vlastnosti kola za 30000,– se nedostanete. Kolo za 25 bude stále lepší.

          2 1
          • Markony  

            Je to marné nemá smysl mu radit on to kole chce přece stalo 20 000 a on ho bude mít za 7 700 jsem češí nechci slevu zadarmo, jo a pokud se divám tak kliky jsou čtyř hran a náboje jsou též skvělé.

            1 0
            • LMRig  

              Mě je jedno, kolik stálo, poslední kolo mě stálo přes 50 a co z toho, že tolik stojí :-)

              Já počítám s cenou 7700 a kolik stojí výměna.

              0 2
          • LMRig  

            Díky za info. Mě je to jasný, proto se k tomu snažím dopočítat, bohužel zatím mám jen jeden návrh možností. Viz. výše.

            0 0
        • MavasH  

          Vidlice řekněme 6, kliky + řazení + šaltr + kazeta + řetěz 3,5, brzdy 3. I když nebudu počítat kola, který by to taky určitě sneslo, tak je to investice rovnající se ofiko ceně celého kola. A furt to bude jenom „hliníkový kolo na rychloupínácích“. Plus je potřeba počítat s tím, že to kolo je už obecně „morálně zastaralý“ (non-tapered hlava, již zmíněné RÚ…), takže bude složitější sehnat kvalitní komponenty za slušnou cenu.

          V dekáču máš za 20 kolo na pevných osách se vzduchovou vidlicí, takže tě to ve finále nejspíš vyjde levněji a bude to kolo „moderní“ (geo rámu jsem neštudoval).

          Edit: koukám, že ten nápad s dekáčem měl už kolega výše :)

          2 0
    • t29  

      Pro základní 1×11 potřebuješ:

      • Deore 5100 SGS přehazovačka
      • Deore 5100 11sp pravá řadící páčka
      • Deore 5100 11sp kazeta 11–51z
      • Deore 5100 kliky HT2 s převodníkem
      • středové ložiska HT2
      • řetěz 11sp

      Suma sumárum by to mohlo být kolem 5500 Kč, což je víc než polovina ceny tvého kola.

      Předělat na komplet Deore to půjde s pomocí Deore kotoučovek za cca 3000 Kč. Předělat na komplet XT to půjde taky, ale ceny si najdi sám.

      1 0
    • gersa  

      Divny, že to ještě nikdo nezmínil – ale jdu si pro popcorn

      1 2

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.