Ahoj,
celý život jezdím na MTB, nicméně jsem tak trochu blázen, který i na MTB jezdí 150+ km, a tak mě trochu láká silnička. Nedávno jsem vyměnil staré 26'' hardtail MTB za nové (29'' karbonový hardtail), a tak mi ještě 2 – 3 roky u „šéfa“ neprojde investice do nové silničky, proto přemýšlím, že bych to staré kolo přestavěl na takovou „pseudo-silničku.“ Důvody jsou 2:
- popojíždění po městě, resp. nechce se mi nové kolo opřít před hospodou a na několik hodin ho spustit z očí.
- abych si osahal silničku než se rozhodnu, jestli má smysl nacpat desítky tisíc do druhého kola.
Mám 2 varianty, jak se do toho pustit. Celkem jednoduché téma je výměna odpružené vidlice za pevnou a široká řídítka za užší s berany, asi sáhnu i do převodů, jinak můžu:
- koupit nové 26'' pláště (případně celá kola kvůli ráfkům). Koukal jsem, že přímo silniční ani gravel se v této velikosti nedělají, více méně jsem našel 1 slušný plášť. Budu rád za případné tipy na úzké 26'' pláště bez vzorku, klidně bych šel i do bezduší. Nabízí se pak trochu složitější varianta:
- koupit 27,5'' silniční kola. Měřil jsem rám, měly by se tam vejít, tím dobré zprávy končí. Mám tam čelisti, které asi jen těžko posunu na větší kola. Teoreticky by tam měly jít přidělat kotouče. Máte někdo zkušenosti s přestavbou na kotouče? Na co si dát pozor?
Poslední téma jsou ty převodníky:
- Láká mě myšlenka, po vzoru Van Aerta a Kusse, na jeden talířek vpředu, dozadu ale dostanu asi jen 9 převodů. Je to blbost, nebo by to mohlo fungovat? Kolik zubů vpředu / vzadu byste mi v tom případě doporučili?
Budu rád za jakékoliv vaše názory, zkušenosti, tipy.
Díky,
Martin