Zdravím!Měl bych dotaz jak nejlépe natrénovat rychlost.Potřebuju natrénovat rychlost na posledních cca 60m do cíle.Na závěrečný spurt.Jestli máte někdo nějaké zkušenosti a nebo znáte nějaký webový odkaz tak tu prosím napište.Předem dík všem!
Zdravím!Měl bych dotaz jak nejlépe natrénovat rychlost.Potřebuju natrénovat rychlost na posledních cca 60m do cíle.Na závěrečný spurt.Jestli máte někdo nějaké zkušenosti a nebo znáte nějaký webový odkaz tak tu prosím napište.Předem dík všem!
no, myslím, že zatím je na trénování rychlosti brzo…nechala bych to
na pozdějc… A jinak tady je kousek jednoho článku "Nácvik spurtů musí
být dlouhodobý a vytrvalý. Atraktivní a oblíbená jízda krajinou musí
ustoupit speciálnímu tréninku buď na nějakém vhodném místě, nebo je to
na „tabulích“, kdy při jízdě krajinou si spurtéři zazávodí na
vhodných místech o tabule ohraničující obec, nebo okres. Tak se také
nedá jezdit do nekonečna, máme zkušenost, že šestý spurt za sebou již
není kvalitní.
V amatérských nebo mládežnických závodech většinou závodí každý
proti každému a vzhledem k velkým výkonnostním rozdílům se zpravidla
spurtuje nekvalitně. Dobrý spurtér potom může porážet i o fyzicky dost
lepší cyklisty, které ani nenapadne spurty pilovat. Jak je vidět z těchto
snímků, ve Vrbně máme dobrý systém jak na vyhledávání, tak na další
zdokonalování spurtérů. Tomu se věnujeme jak na pravidelném místě, mezi
námi nazývaném „pětistovky“, tak málokdy vynecháváme nějakou tabuli,
na kterou se dá spurtovat. Výcvik máme i sepsán teoreticky, mnoha
cyklistům jsme ho již předali. Z vlastní zkušenosti ale vím, že není
mnoho těch, kteří se samostatně k takovému tréninku donutí. Taky těch
spurtérů stále moc není.
ACS DRAK VRBNO
Fyzicky nevim,ale chce to se kousnout,necítit bolest a prostě do toho dupat :o)
Naprostej souhlas, sebrat poslední síli a dupat a dupat! A když už to nejde, tak to ještěx tolik jde!
Vždycky to jde i když hlava říká že ne :O)
A xicht říká „chcípám“…se vždycky na těch fotkách nestačím divit :-D
jen xicht? :-)
Když si říkáš, že to nejde – tak to jde ještě 4× tolik :-))))
ano, jsou okamziky, kdy muzes mluvit, to to pak jeste parkrat jde… byly uz ale i takove chvile, kdy ani mluvit neslo… a kupodivu i pak to slo (jet)
Ze všeho nejvíc důležité je do těch mínus 60 metrů v cíli dojet tak, aby ten spurt vůbec smysl měl…
no, já zas přemýšlím, kolikrát se na bajkách (jestli teda předpokládám dobře, že tazatel je biker) spurtuje? Moc často to teda vidět nejde…
To je jenom pózování pro diváky v cíli :o)
Ale ze své vlastní zkušenosti můži říct, že davy pak přímo šílej… :-) To woe, ten magor se ještě zvedl a začal sprintit!!! A díky tomu jsem namísto 668 místa skončil ma 665… :-D
Jsi jeste mlada, no… :-)
:-) řím jsem starší, tím víc se mi líbí poslouchat takové lichotky… :-D
Na bajku to bude hodně o kole. Kdo má nízko řídítka, rohy, pevnou nebo zamčenou vidli a nabušené pláště, bude proti ostatním ve velké výhodě.
prave naopak, aspon v maratonech, jezdci stale vyrovnanejsi. Jsem spurtoval tak v 1/3 zavodu, no a na drasalovi po 120km fakt opruz :-D.
:) no jsem rad, ze tenhle problem resit nemusim… co si tak pamatuji, tak jsem do cile spurtoval jenom loni na Bikechallangei asi pri trech etapach, ale nevyhrat ani jednou by na poradi nic nezmenilo :)
vo francuzskych alpach sa ide tour de france, kopec jaxvina, jeden pretekar ma obrovsky naskok pred pelotonom, dobru polhodinu (nebudeme patrat po pricinach), slape co mu sily stacia, ked tu zrazu v dialke za sebou vidi ze ho ktosi dobieha. zacne krutit pedalmi este viac, uplne nadoraz, ale ten prizrak sa stale priblizuje…uz je len kusok za nim, pretekar je zufaly, nakonec zbada, ze ho prave obieha stary sedivy dedo na rozhrkanej hrdzavejucej plecke a hovori: „pridaj, pridaj, nech sme v tej nasej vinarnicke skor nez zavru!“ :)
Vole xD
Hezký :o)
rychlost se nejlip trenuje za autem…
…a ještě lépe před autem… :-)
nebo čoklem :)
Nikdy jsem moc nepochopil proč. Jen z důvodu psychicky motivačního, nebo to má ještě nějaký jiný smysl?
schovas se do vzduchoveho tunelu takze muzes jet jake koliv prevody…hlavne ty tezky s vysokou kadenci – tudiz porad muzes zrychlovat…v chorvatsku jsme takhle jeden cas jezdily za trenerem jun. slovaku jezdil ve starym Ivecu a tahal nas…paradicka …chce to umet…
jinak dost se takhle trenuje prave na casovku „auto,motorka“ a nebo Xckari trenuji rychlost…v cr jsem par podobnych treningu videl – hlavne pan Vrsecky z prazky dukly toto praktikuje – jeden z nej treneru v cr.
clovek ktery chce ale takto trenovat tak to musi na kole trosku umet a ten kdo ridi auto musi umet vcas bezpecne reagovat na prekazky na silnici…
Dobře, ale není to tak, že ty těžké převody, když jedeš ve vaku, de facto odpovídají lehkým při jízdě sólo? Čili že člověk maká vlastně stejně?
prave ze ne, kdyz honis auto tak vlasne permanentne zrychlujes…kdyz trosku zvolnis dostanes se za ten vzduchovy vak,takze zase musis zrychlit a tim docilis toho ze trenujes zrychlovani a rychlost, jinak dole psal „Rychlej turista“ o treningu na ceduli — ten praktikuju prakticky porad kdyz potrebuju trenovat rychlost…dobre to je kdyz jedes ve skupine, nekdo zapiska treba 50–100 metru pred ceduli a jde se na spurt…taky dobrej trening
To máš pravdu. Díky za vysvětlení.
Ještě mě napadlo: jak těsně člověk za tím autem musí jet, aby to mělo opravdový efekt? Že to může být docela o hubu – zvlášť když si člověk někoho jen tak odchytí.
no to je otazka jak si to dovolis…15–30 cm je realny, ale pokud to nemas s ridicem odhodnute nesel bych do toho…jezdily jsme rychlosi od 45 do 60 km/hod…
Tak tohle jsem bohužel nikdy nezažil :-(. Co si sám neodchytím, to nemám :-D
taky chytam co jde…aspon neco :-) v praze to je spis loktovacka na semaforech :-DDD
Bys moh jezdit 4X :-)
ty voe..kazdej den z Hybernsky smer zizkov – to je neco – 4 poudy a ja uprostred…uz se tesim na to video :-)
Joi, za kamionem jedes treba i 80 a nemusis ani moc makat. A co z toho?
:-)
V tomhle případě petebike zřejmě neměl na mysli jízdu samotnou, ale právě tu rozhodující chvilku, kdy se za ten kamión snažíš zaháknout. To bývá ten největší nářez a se spurtem na ceduli se to nedá srovnat. Jednak používáš nesrovnatelně těžší převod a při tomto spurtu prakticky pořád zrychluješ na hranici svých možností, což se při spurtu na ceduli dá lehce oblafnout, ale ten kamión ti to nedovolí :-)
hmmm, z bezpecnostneho hladiska by bolo celkom zaujimave ist tesne za kamionom, pripadne este dokoncovat zrychlovanie, za sebou zo dve osobne auta…a zrazu kamion prudko zabrzdi, nieco mu vbehne do cesty
To musíš jak Olkyč těsně za něj a odstrkovat se od něj abys do něj nenarazil a ještě vykukovat z pozaněj abys ho moh předjet … :O)
Když za ním jedeš třeba osmdesátkou a do kopce, tak se odstrkovat nemusíš :-D
Ha odhalil sem tě olkyč osobně ;O)
www.cyklotrenink.com/index.php?…
pročti si hesla pod „s“ alespon základní představu by jsi mohl získat.