Zdravím. Mám zase dilema. Ted mám na kole 9st. pastorek s největším 32zubů a nestačí mi to. Chtěl bych lehčí převod. Mám jít do 36 a nebo zkusit 40 zubů. Ve předu mám trojpřevodník…Budu rád za Váš názor.
Zdravím. Mám zase dilema. Ted mám na kole 9st. pastorek s největším 32zubů a nestačí mi to. Chtěl bych lehčí převod. Mám jít do 36 a nebo zkusit 40 zubů. Ve předu mám trojpřevodník…Budu rád za Váš názor.
S trojpřevodníkem nemusí fungovat ani 36 zubů. Na 40 zubů by byla potřeba jiná přehazka která ale už zase nezvládne trojpřevodník.
přehazovačku mám XT
S přehazovačkou XT nemusí fungovat ani 36 zubů. Na 40 zubů by byla potřeba jiná přehazka která ale už zase nezvládne trojpřevodník.
.
3×9 XT přehazovačka by měla být RD-M772 s dlouhým ramínkem Ta má kapacitu 45 zubů. Převodníky budou pravděpodobně 44/32/22. S kazetou 11/36 by pak vycházel celkový rozdíl (velká/velká – malá/malá) 47 zubů. To je jen o 2 víc než je udávaná kapacita přehazovačky a to by fungovat ještě mělo. Jestli vyloženě nepotřebuješ nejtěžší převod 44/11, tak bych vzal kazetu 12/36, rozdíl 1 zub nad kapacitu přehazovačky by neměl vadit.
A malý převodník máš jaký, 24 nebo 22 zubů? Když místo 24 dáš 22 a k tomu kazetu 34, tak už to do kopců půjde poznat a nebude problém s kompatibilitou.
nejmenší ve předu je 22. takže uvažovat o 9sp kazetě s 40zuby je zhovadilost,zřejmě ,že?
Napiš počty zubů všech převodníků a modelové označení přesmykače a přehazovačky, je to na tom vyražené většinou na straně co je směrem k rámu. Pak se můžeme bavit o tom co a za kolik by se s tím dalo dělat.
22/32 ti nestaci? Tipuju, ze nejvic pujde 36z ale to uz je stenolez, takovej prevod.
takže 40 zubů vzadu už je blbost…že?
V tomto pripade ano
diky
S 3×9 to nejde vytvořit
Zkušenost s 3×9 Sram X-9 s prodloužením patky bere vzadu 40, ale není to žádný ideál. Na jednom kole to šlo naladit a dlouhodobě funguje, na druhém samý problém, šlo to dolů.
s jakýma převodníkama, a jak to pobere rozsah ? to nemůže vyjít 2×9 by to asi šlo
Tak rozsah nemusí pobrat všechny kombinace, člověk si ale musí dát pozor aby nezařadil velká-velká a nekousnul to (nebo v horším případě neurval). (ano, povedlo se mi to z nepozornosti kousnout) Nebo je tam nějaký další technický problém?
Ideální by bylo půjčit si někde, třeba jetou, kazetu s 36, a zkusit. S trochou štěstí tam půjde bez jakýchkoli dalších úprav.
Škoda že je tazatel z Teplic, v Praze bych mu to klidně půjčil (mám CS-HG201, 11–36).
Pokud dáš aby to vzalo velká velká, kvůli eliminaci rizika že to namotáš a zrušíš ,tak odhadem polovinu kazety na malé placce nenapneš
36 by asi ještě řešitelné bylo.
Taky zaleží jaké má placky
Což ničemu nevadí, protože z malé placky má smysl jezdit stejně jen pár největších.
Úplně to tak není
Ty mas kole prevody co nemuzes dat? To je cesta do pekla.
Ty mas kole prevody co nemuzes dat? To je cesta do pekla.
22/32/44. Při extrému 22×11 nebo 13 je to už dost plandavý, ale tahle kombinace z nepozornosti nehrozí (nebo to prostě chrastí). Ostatní pobírá v pohodě. Ale jak už jsem psal, má to mušky, v přesnosti řazení. Na svém jsem to jen zkusil a šlo to dolů.
A co to je za kolo 26” nebo 29”?
Na kole Kona Rove mi silniční Sora s dlouhým vodítkem pobere vzadu 40 zubů, možná by vzala i 42. Nevím, jestli rám nemá trošku delší tu patku přehazovačky. Kdyby to nešlo na 42z, zkusil bych Deore Shadow, která má deklarovaných 36 zubů. Sora má max. 34.
Zkusil bych odhadem, jestli to vypadá na 36 zubů a koupil kazetu. Případně dělají nějaké linky, který prodlouží tu patku, takže i silniční přehazovačky zvládají hodně zubů na pastorku. Já mám dvojpřevodník 50/34. Jak by se chovalo u trojpřevodníku nevím.
Kona Rove fakt nemá 9stupňovou kazetu.....
Kona Rove Dl, vyrobeno v jistém roce. Potom dělali Kona Rove, ty verze s Clarisem byly trochu jiné, názvy se malinko měnily.
Deore shadow se delala 9sp?
Tve poznatky se silnicnim 2× neco jsou mu naprosto k nicemu.
Dělala. Se Sorou se to dalo kombinovat.
Jo, uz na to koukam m592.
To jsem si před lety pořizoval, aby mi to zvládalo bez potíží kazetu s 36 zuby.
Dát dopředu 22 převodník pokud je to možné.
Běžné přehazovačky pro 9st nedávají pastorky o velikosti 36+ zubů.
Větší standartní stěnolez než 22×32 nebyl .
Na 26 byly stěnolezy 22–34. Cca rok 2006.
Kliky Suntour měly jednu dobu nejmenší převodník 20 zubů, takže se dalo i 20×34..
Moje chyba 0:-) sám to na voceláku mám.
Na Kona Rove DL mi přehazovačka Sora dá bez potíží 40z, možná by dokázala i 42. Přehazovačk i patka jsou původní, není tam žádný link, kde pak silniční přehazovačky dokážou pastorky s více zuby.
Mam XT hazku na 9 speed, vpredu 40/30/22, na kazdte nejvetsi 40 a řadi to ulne ok. Už to tak mam asi 5 let.
Tys tady už psal dřív spoustu blbostí, tomuhle absolutně nevěřím.
40/30/22 jsou 10-kové převody :D tam už by to šlo
Starší 9r přehazky pro 11–34 s vyosenou kladkou 11–40 vezmou, ale s jednopřevodníkem, dával jsem 11–40 s M591 na dětské kolo, s trojpilou tomu prostě nevěřím, ty novější shadow jako třeba M592 mají kladku v ose a s 11–40 to bylo blbé bez ohledu na počet převodníků.
Velikost největšího pastorku není o vyosení kladky.
U jednopřevodníku je velké vyosení kladky naprostý základ. Čím je větší, tím pobere přehazka větší rozsah kazety.
Je to o celkové konstrukci přehazovačky, nicméně všechny co mají max top sprocket > 36 mají kladku vyosenou (tedy osa horní kladky je mimo osu otáčení ramínka)
Pointa ale je, že u přehazovaček s vyosenou kladkou když je menší rozsah na převodnících, tak dozadu můžu dát větší kazetu, viz specifikace RD-M8000-SGS 40T (3×11-speed), 42T (2×11-speed), 46T (1×11-speed)
Mam to na treninkovem kole. 2019 byla Sileska hodně blativa, tak jsem si misto hlavniho kola vzal toto. Potřeboval jsem hlavně převody do lehka, tak jsem tam dal 10 a vyhodil předposledni kolečko. Jak ale pišu šlo mi o lehke převody a o tu 40. A neuražej.
To spíš je divný že 22/32 je málo, to by ani 36 vzadu asi úplně nezachránilo. 36 by šaltr mohl vzít, 34 určitě i staré 9sp šaltry, jen se vyvarovat jet třeba 22/13 nebo 44/30 a tak, jak tu zaznělo.
32/51 mi proti odschool 11–34 × 22,32,42 co mám, mi taky taky přijde málo. Ale trh směřuje jinam.
Rozhodně jde použít prodloužení patky.
Prodloužit patku jde, ale kvalita řazení jde dolů a na malou půlka kazety prověšuje řetěz. Pokud někdo neušlape do kopečka běžné převody, tak je lepší do kopce chvíli potlačit než bastlit převodový systém.
Jo nic moc, ale proč pomalu tlačit, když by tam šlo rychleji jet ? Co jsou běžné převody?
Napadá mě né terén ale ulice kde na 246 na dílku nestoupáte 29m výškově s tím že ten člověk má ješte xx km před sebou. Jako proč to rvát na kref a davat zabrat kloubům když byšlo hezky točit frekvenci.
Kdyz ma 3×9, tak ma nejspis nejakou 26” plecku. Tam prevod 22/32 nebo 22/34 je strop co jde jet. A to uz je tak lehke, ze na to skoro jet nejde. Udrzet rovnovahu a neprohrabavat v nejake stojce je celkem narocne. Komu nestaci na 26” 22/32, tak mu pomuze nejvic elektrokolo nebo seskocit.
Proč vycházíš z představy, že kde by ten člověk jel rychlostí cca 2,5km/h až 5km/h tak by chůze byla rychlejší?
Maximální rychlost chůze možná je 8km/h jenže to je po rovince. Do kopce to klesá a sou lidi co udrží rovnováhu i v mnohem menší rychlosti.
Pak ještě trochu paradox, že s lehčím převodem vyšší frekvencí šlapání jede člověk nakonec rychleji, než když poulí oči a křečuje na těžší.
To není paradox ale normální fyzika/mechanika.
Mě přijde že vítr fouká tradičně od žiletej, který prostě žádný opravdu lehký převody neměly . A snaží si to racinalizovat.
To paradoxně jsem myslel vůči obecnému mínění, že lehčí převod = nižší rychlost.
Když chceš jet stejnou rychlost na lehčí převod, tak musíš mít vyšší kadenci. A tady je takový drobný paradox, protože první co prošitému člověku odejde, tak je schopnost točit vyšší kadence.
Když dochází síla v nohách na nějaké páčení pedálů (třeba 40 ot/min), tak točit s menší zátěží 60 ot/min snad nemusí být problém. (jen ilustrační cifry)
Jasně, že když už je člověk mrtvej, tak mu nepomůže nic. Ale z vlastní zkušenosti vím, že právě ta nižší zátěž na hnáty dovede definitivní vyčerpání oddálit, rozumným tempem se dá déle vydržet.
OK těch 60ot/min zní rozumně. To utočíš i prošitý a pak si na nějakých 4km/h.
Můžeš to s tou fyzikou a mechanikou nějak vysvětlit? To mně velice zaujalo.
Tak jízdu rychlostí 2.5 km/h si neumím představit, bál bych se, že spadnu. Ještě tak rychlostí 5 km/h, pomaleji bych kolo radši vedl. Když jsem dříve kolo píchl a vedl třeba 25 km, tak jsem šel i do slušných kopců. Pokud se neflákám, tak jde jít rychle. Ze začátku, vic po rovině jsem měl průměr 7 km/h, pak to klesalo, ke konci tak 5.5 –6 km/h. To klesání bylo ale víc únavou z delší chůze než z těch kopců. Kopce žádné stěny, v kratších úsecích 6%, celý kopec 3–5 %, kopečky spíš kratší. Ale než to rvát silou, tak ta chůze pak je rychlejší.
Chůze 7 km/h je už celkem fofr. Když člověk tlačí kolo, tak ta chůze není úplně komfortní, tudíž bych takovou rychlost nečekal.
Naopak proč, když mám kolo, budu chodit do kopce pěšky, jen proto, že kolo jede pomalu? Já na kole raději jezdím, byť pomalu ( nezávodím), než ho vodím. Ale každému podle jeho gusta.
To je svižná chůze, ale rozhodně ne závodní, plno lidí tak chodí. A když jsem daleko z domova s píchlým kolem, tak se snažím rychle dostat domů
Do kopce pomalu jistě ano, ale pro mě je limit těch 5km/h. Nedává mi smysl „jet“ tak rychle, aby mě předcházeli chodci. Pokud na ten kopec výkonnostně nemám, tak ho vytlačím. To se občas stane i cyklistům. Když se kdysi za bolševika jezdil Závod míru, tak tam jednou dali velmi strmý kopec. Tehdy nebyly k dispozici lehké převody. Takže kromě východních Němců, kteří měli ty převody a potom byli i fyzicky zdatní, tak ostatní si vyzuli tretry a kolo tam na té stěně vytlačili. To šlo o špičkový závod tehdejších „amatérů“. V cyklokrose se běžně vybíhají schody, ale lze i vyjít nějaký prudký kopec, pravidla to povolují. A řekl bych, že závodní pravidla silniční cyklistiky taky dovolují, aby závodník kolo tlačil.
Tam se psalo o rychlosti 2,5 km/h, bál bych se, že z kola spadnu. Pro udržení rovnováhy potřebuji jet nějakou minimální rychlostí. Já prostě mám nějakou výkonnost a kopce, kde bych to nevyjel nebo s velkým vypětím nejezdím. Třeba kolem 10%, to ještě někdy jedu, ale myslím, že nějakých 17% bych nedal.
Kolem Prahy nebo v ní samotné jsou kopce menší. Stoupání od Vltavy mají místy přes 10%, ale směrem na severovýchod stačí odjet 15 km a jsem v Polabí. Tam je jen malinko zvlněná rovina. Kopce cestou tam, nebo spíš zpět, tam jen místy to dosáhned 6%, jako celek mívají 3–5%. Nevím, jestli bych jezdil na kole, kdybych bydlel v Alpách a nebo možná i v českých horách, kde by byla dlouhá prudká stoupání.
Důležité že si každý vybere. Raději šmrdlám 3km/h než chodit pěšky. Doporučuji ti vozit lepení. Chodit 10km+ domů při kole není běžná praxe.
Ty to bereš z pohledu závodníka, já z pohledu člověka, kterého baví jezdit na kole. Jasně, že je rychlejší některý kopec vytlačit, ale pro mě je to výzva ho vyjet. čas mě nezajímá, rychlost taky ne.
A k té chůzi – myslím že docela chodím, ale když jsem se díval tak maximálky mám tak 6,4 – 6,5 km/h. Když jsem se díval na loňský průměr tak je to 5,2 km/h.
P.S. Ty maximálky na fotkách neber vážně, telefon to tak někdy napíše. :-)
Letos jsem byl půl roku docela mimo provoz – sešroubovaná noha – tak teď to není žádná sláva.
Hlavně když tlačím kopec, kterej nevyjedu, tak to bude tak 2km/h :D
„A když jsem daleko z domova s píchlým kolem, tak se snažím rychle dostat domů“
Tak to já vyměním duši i kilometr od baráku. Stejně ji vyměnit musím, tak proč chodit a neudělat to hned?
Vidím to podobně. Když má kopec několik kilometrů, najdu odpočívací (jednoduchý úsek) a v klidu šmrdlám 3km/h. Pěkně mi klesnou tepy a zůstane síla na technické úseky.
Mám 22/32 na své karbonove 26" plecce uz asi 20 let. Parkrat jsem mel i 22/34 a jezdim na tom normálně. Dokonce cim jsem starsi, tim vice uvazuji jeste o trochu lehcim prevodu…
To jsme na tom stejně, ale já už další lehčí převod nepotřebuju. Tam je pro mně limit schopnost šlapat.
Ta tvoje ulice má sklon 11,78%. Na to snad ani běžný občasný cyklista nepotřebuje žádné speciál převody.
Pro někoho může být lepší trochu pobastlit a netlačit. Lidé jsou různá…
jj
ale doje-bat si fungování řazení, které u 9sp Shimano není už tak žádná hitparáda :( kvůli jednomu lehčímu převodu?
U Shimana asi lepší přelézt na 3×10 a s tím Sramem se čarovat dá, ale musí si to umět člověk poladit za všech okolností. Ne že to tam nějak narve a pak na BF tápe, proč mu to švindluje.
Fakt bych chtel nekoho videt, jak jede na 26” kole na 22/40.
Můj brácha. A já mám už teď 27,5" s 22×42, takže téměř totéž. Třeba při Drtiči, když „docházej baterky“ jak když najdeš. Zrovna tak na nějakém kamenitém nebo kořenovém výcuku, nebo v slizkým blátě, když nemusíš rvát těžší převod, lámat se nad řidítkama a cukat jima, ale plynule si vyšmrdláváš… :-)
:) Prave to plynule bych chtel videt. Obzvlast na tech korenech a sutrech. Ale tak mozna mate skil o kterem se mne ani nezda. :)
Když zvládám plynule točit nohama, tak zbývají síly i na výběr stopy, nějaké korekce, přišlápnutí přes šutr nebo kořen, než když z posledního s kyselejma hnátama lámu těžší převod. Žádné teoretizování, odzkoušené v praxi.
Tak to mame kazdy jinak. Pro mne nebyl limit toho prevodu vykonnost a to fakt nejsem chrt, ale schopnost na tom prevodu realne jet, kdyz to byl technicky teren.
Edit: a jakou tocis kadenci?
Těžko o tom psát, když nemáme srovnaný měřítka, co je technický terén. Samozřejmě, že mám limity a nějakým volnějším kamenitým „potokem“ už mi to nahoru nejede (co nějací střelci dávají s prstem v nose). Prostě v situacích, kdy už bych se o nějaký šutr nebo kořen s těžším převodem zastavil (dech, síly), tak s lehkým mám nějakou rezervu na přišlápnutí, manévr.
Jezdím jenom po asfaltě, každej druhej brdek řadím 22:34 a nemám s tím žádný problém. Pěšky bych tak rychle určitě nešla, natož ještě tlačit kolo.
Naděláš, jak kdyby se s tím nedalo jezdit.
Neboj, i na tebe dojde.
No ale já píšu technický terén. Na hladkém asfaltu takový problém jako podlouznuti nebo udržení balancu fakt nepotkas.
To je při kadenci 90 přes 6 km/h, takže úplně v pohodě.
A ty dlouhodobě na takový převod udržíš kadenci 90ot/min?
Kadenci 90 udržím a převod s tím nesouvisí. Samozřejmě pokud už i nejlehčí převod přestane být dost lehký tak nezbývá než kadenci snížit.
Já mám na 27,5" 22/36 tak tak, teď zvažuju co dát na 29", jestli místo 22 dát převodník 21. Asi to vyzkouším, předělávat na 2×11 se mi to nechce, v 2×10 mám všechno XT…
Co je na tom divnýho, 22/36 na dnes běžných 57–622 MTB pláštích není nějak extra lehký převod. Já mám 22/42 a nová Cues sada na 11sp umožní bez porušení specifikace udělat 22/45, to chci na nové kolo.
S SRAM x.9,7 dlouhe raminko jsem vozil 36z bez problemu
Dám tam 36.Dekuji za názory.TR
Jestli jezdis z Teplic nahoru Krusky (Vitiska, Komarka atp.), tak tam nikde takhle lehkej prevod nepotrebujes. Mam to najezdeny na stary plecce s 3×9 i s novou pleckou 1×12 a nejlehci prevod jsem nepouzil ani na jednom z tech kol. A to jezdim nahoru vsema moznyma cestama (Dubi, Krizanov, Mstisov, Pritkov). Jediny misto, kde by to snad slo vyuzit je zacatek Krupky, pokud to jedes nahoru po asfaltu, tam je stoupani pres 16%, ale pak to polevi ;-)
Klasika BF: kdyz to nepotrebuji/nevyuziji ja, tak to prece nepotrebujes/nevyuzijes ani ty! Silne mi to pripomina jednoho mistniho silnicare co vsechny shazoval vc. zen a zacatecniku, ze si nevystaci v ramci Cr s klasikou 53/39 + 11–25z, protoze jemu to staci cely zivot…
Tak on je krapítek rozdíl mezi 39/25 a 22/32. Na těch 39/25 musíš mít nějakou výkonnost jinak v kopci umřeš. Dnes se na sadách 2×10,2×11 nebo 2×12 dostaneš na podstatně lehčí převody s plynulým odstupňováním bez bastlení, takže lpění na 39/25 nemá opodstatnění. Na 26" kole s převody 3×9 je 22/32 nebo 22/34 max převod co to technicky pobere a tak je diskuse jestli to stačí nebo jestli bastlit tak nějak opodstatněná. A pak je tu možnost jít na 2×10 nebo 2×11, kde to není problém.
Na všech kolech mám kombinace 3 x něco s převodníkama 22–32–44 a kazetou 11–34 nebo šroubovacím kolečkem 14–34. Jde to s šestikolečkem na Tourney, jde to s osmikazetou na Clarisu i Aceře, tak nevidím důvod, proč by to nemělo jít s nějakým Alivio či Deore na 3×9. Místo plků, že je to moc pomalej převod, je potřeba zakoupit přehazovačku, co to pobere, vyšponuje a jezdit.
9sp kazety se normálně prodávají 11–36, tak k tomu je i přehazovačka. S talířama 22–32–42 to dá 45 zubů napínání.
3×9 max 36zubů, napínání 45z
Já ti nerozumím. Staré 3×9 ty rozsahy co píšeš běžné podporuje a o tom diskuse není. Kolega řeší rozsah 22/40. A ten tam nedostaneš a tak řešíme jak moc někdo takový převod potřebuje a jestli ho tak nutné potřebuje.
Shimano má cca od loňského roku přehazovačku RD-M3020–8, která má max velký pastorek 40z, napínací kapacitu 45z a maximální rozsah na převodnících 20z, takže to akorát krásně vychází na kombinaci 36–22 × 11–40 akorát je to 2×8 a v 9sp nic takového Shimano nemá, ani v nových Cues sadách. Kdyby někdo trval na 9sp musel by dát kazetu Sunrace, který 9sp 11–40 kazetu dělá.
A co má ta hazka za tah, funguje se starou osmičkou a devítkou?
Jo, v specifikaci kompatibility je uvedena kompatibilita s řadou starších 8r a 7r páček, nová páka k tomu vůbec není
Už ji mám nějaký čas koupenou do zásoby na 2×8, až mi nebude stačit to, co mám, Kazetu se 40z jsem pořídila už asi před pěti lety :-D
Ale ono by to možná chodilo na 9sp, pokud to má dostatečný výkyv. Převodový poměr posunu lanka je stejný pro 6–9 sp přehazovačky všechny.
Jo, 8sp přehazka na 9sp kazetě+řazení chodí, mám to na kole. Dalo by se od Shimana 9sp kliky 36–22, odpovídající přesmykač a levé řazení, 9sp pravé řazení a ta RD-M3020–8, od Sunrace 9sp kazeta 11–40. A 9sp řetěz, na Sunrace kazetu bych asi vzal od nich i řetěz. Fajn pohon za pár peněz pro někoho, komu by 22/36 už nestačilo a chtěl by o něco lepší odstupňování než má 8sp kazeta.
11–13–15–18–22–27–33–40
11–13–15–18–21–24–28–34–40
Úvodní dotaz zní na 3×9 a 36 zubů.
Zatím nikdo ani neví, jaké má talíře. Ale už dva dny se tu diskutuje, jak kdyby to byl nějaký nestandard a jak to nemusí být jednoduché a jak je to zbytečně pomalý převod a že potřebnou kadenci snad ani nedá a proč to vlastně netlačí ;-)
Tak já píšu, že 3×9 s pastorkem 36z je zcela normální věc a i kdyby měl vyměnit celej pohon, tak je to za pár šupů.
21.10.2023 v 15:06 píše, že nejmenší tác má 22z.
Ale nevíme ten největší, což je pro rozsah napínání celkem zajímavé ;-) Může mít 40, 42, 44 a já jsem jezdila i trojtalíř 22–32–48 (s šestikolečkem 14–34) a fungovalo to.
S orig 3×9 tam bude mít nejpravděpodobněji 22–32–44, nicméně řešil nejlehčí převod a tam je se stávající hazkou 36z max, takže je to fuk.
Osobně bych to, pokud by mi nestačil 22/36 a chtěl bych to spíš lowcost, asi řešil 2×10 s klikama 22–36 a kazetou 11–42, nicméně to znamená výměnu všeho. Devítka 11–40 už na mě má až příliš velké skoky (ta 10s 11–42 teda taky ten 15–18, co mi vadí, ale ten bych ještě zkousl).
Ale 36–22 × 11–42 je mimo napínací kapacitu desítkových přehazek, podle specifikace se ke klikám 36–22 dává 11–36 a k 11–42 kliky s rozdílem 10. 36–22 × 11–42 by pobrala možná RD-M8000-SGS, ale to už zase není lowcost. Já mám 10sp 32–22 × 11–42, kliky byly původně 42–32–24.
Typický devítkový Shimano kliky jsou 44–32–22
Já vím, co jsem jich nedávno konečně rozprodal :D se mi tu nějak nahromadily. Nechal jsem si dvoje, na retro MTB od Duratecu a městský trekking.
Ovšem on nepíše, ani že má kliky Shimano, a už vůbec ne, že má „typické“. Na nový kola se osazovalo kde co, můj Author měl v originále kliky a přesmyk SunTour, kazetu a přehazovačku Shimano.
Ano, nepíše nic, uvažuju co je nejpravděpodobnější.
Pointa byla uplne jinde, ale dekuji za rozbor.
Klid to je normálka ona až zase žiletky začnou třeba kecat do geometrie am kola to je pak taky něco. Ještě většina z nich jsou senioři.
Ty sis nahoře vymyslel, že to je 26", a od té doby to opakuješ? 3×9 mají naštěstí i normální současná ne-úplně-lowendová treková kola, například Merida crossway 40.
Takhle to neni mysleno. Jen chci rict, ze MTB klasika 3×9 ma uplne dostatecnej rozsah (kam se hrabe 1×12) a to je poprve co vidim, ze to nekomu nestaci. Jestli neni pak levnejsi a i lepsi trosku potrenovat nez predelavat staryho horaka.
Tak před 15 lety jsem taky na 26" s 22/30 vyjel „všechno“, ale s postupujícím věkem ty síly prostě ubývat budou a dovedu si představit, že 22/36 na 29" mi za chvilku taky přestane stačit…
Tak ten upgrade bude asi spočívat jen v nákupu 9 sp. kazety s pastorkem 36z, což je záležitost ± 350 Kč.
Sám mám na biku nejlehčí převod 24/42, což cca odpovídá těm 22/36 na 26er a jsem za něj moc rád :-)
Vzal jsem novou kazetu 12–36. Děkuji za reakce.TR