převoz - kola na střeše nebo vzadu

290 nepřečtených
  • xshreck

    Čau.

    Doma zvažujeme, že si koupíme držák kol na auto. Teď ale otázka – jaký je podle vás lepší?

    Na střeše to má nevýhodu že se musí hodně natahovat + je větší spotřeba. Možná i trošku horší instalace ( když jedu s více kolama tak montovat víc držáků …).

    Za autem bych to viděl zase na to že kola budou líp dostupné, menší spotřeba… Ale zase nebude se na ně lepit víc bordelu a prachu + jestli má někdo zkušenosti jak se dá dostat potom do kufru když tj na kouli? Pak je to ještě na pevný počet kol … když chci další tak zase musím připlatit něco.

    Já jsem pro ty na střechu, protože naši moc nikam nejezdí a já si zase rád vyjedu jenom s mojou někam dál ( a ty auta co s nima jezdíme kouli nemaj …). Zase s tou spotřebou jestli pojedou 1000km za rok s tím, tak je nějakých 300kč navíc nezabije + se bojím že když máme octu I že pokud budou kola vzadu tak se nedostanem do kufru.

    Teď babo raď… nebo spíš poraďte

    0 0
    • jIrI___  

      Pokud kola převážíš častěji, bral bych sklápěcí na kouli, ať se dá dostat do kufru. Ale když kola převážíš jen párkrát do roka, tak bych šel do klasického na střechu.

      0 0
    • maajkee  

      my s přítelkyní máme taky oct I a vozíme kola vzadu. Ve víc lidech s kolama jsem ještě nikam nejel.

      0 0
    • Richi  

      Známý měl kola na střeše a jednou v Rakousku zajížděl do podzemních garáží.

      Prý si v prvé chvíli udiveně říkal co je to za rachot. :-)

      Já mám obyčejné držáky na kolo na střechu, někde za 250 kč kus a takových pět let nonstop vydrží.

      Mě osobně uplně stačí a jestli nedošáhneš na střechu pořiď si nasazovací stupačku.

      Nevím, jestli řešit spotřebu má smysl pokud dáš za tři držáky do tisíce korun, páč za to můžeš dát samozřejmě i spoustu tisíc.

      0 0
      • Honza729  

        Za 250 CZK/kus…p­roboha…jeden takovy setrilek mne pred par lety malem sejmul, kdyz mu z takoveho drzaku uletelo kolo a prolitlo mi par cm od leveho zrcatka. Kdyz jsme oba zastavili a ja se podival na ten tvaroh, ze ktereho byl nosic vyroben, tak jsem pochopil…

        Ale bylo to LEVNY :-)))

        0 0
        • dieegoo  

          Určitě to bylo z Lidlu.

          0 0
          • Honza729  

            To nevim :-)) I kdyz na Felicii 1,3 LX z r. 1996 provozovanou v roce 2008 bych se vubec nedivil… :)

            0 0
            • maajkee  

              co to má s tím, že někdo jezdí felicií?

              na felicii se nemůžou vozit kvalitní nosiče na kola?

              už zase začínáš plácat, tak musím zareagovat.

              0 0
              • Honza729  

                Zmlkni, sociále, nikdo se te na nic neptal.

                0 0
                • maajkee  

                  tebe taky ne brouku.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    ehm, ve skutečnosti jsi se ho ptal :-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      no vždyť jo, to nepopírám :)

                      ale jeho v tom vlákně se nikdo na nic neptal a taky psal, tak to mělo být míněný…ehm…

                      0 0
                      • Honza729  

                        Ty jsi proste malej ceskej ubozacek, co si musi rejpnout, aby mel pocit aspon maleho uspechu, kdyz to jinde nejde…

                        0 0
                        • maajkee  

                          cha cháá, jseš vtipňoučkej medvídku ;)

                          0 0
                        • duk  

                          Nechci zakládat flame, ale něco na tom bude :-)

                          0 0
                          • maajkee  

                            jo? a proč myslíš?

                            0 0
                            • duk  

                              No jenom mi přijde že v poslední době dost často zbytečně rejpeš a prosazuješ často názory který jsou opravdu úplně mimo.

                              0 0
                              • Honza729  

                                Teď budeš vyargumentován :-)

                                0 0
                              • maajkee  

                                uplně mimo co?

                                0 0
                                • duk  

                                  jo

                                  0 0
                                  • maajkee  

                                    uplně mimo jo? hmmm, nevím kdo je mimo :)

                                    0 0
                                    • duk  

                                      Už radši nereaguju, ať zbytečně nešpiním tohle vlákno, co si myslím jsem řek, že to nebude mít žádný smysl jsem čekal :-) Ale obecně mi teda ve webové diskuzi přijde mnohem příjemnější způsob domluvy drzá arogance Honzy729, než tvoje lidumilské žvatlání.

                                      0 0
                                      • maajkee  

                                        že to nebude mít žádný smysl jsem čekal :-)

                                        tak aspoň, že jsi si toho vědom :)

                                        0 0
                              • dieegoo  

                                Ty jo děcka, rozdupte si bábovičky… Dřív ty dohady měly aspoň nějakou hlavu a patu, ale tohle už je fakt jak ve školce. Jo? Jo ! Hm, kdo to říká, ten to je. Dejte si studenou sprchu, třeba vás to přejde ;)

                                0 0
                • Mike911  

                  Social…to bude asi něco jako že je výše zmíněný uživatel hodně společenskej:)

                  0 0
            • Stanley_vy  

              Sakra, a můžu na Cordobě z roku 1998 vozit v roce 2010 Thule Proride 951? :-o

              0 0
              • StuntJ  

                Ne protože je to totálně OUT ! :o), to zas bude kázání ..

                0 0
                • Stanley_vy  

                  Tak to abych do pátku vyměnil nosič nebo auto. :( případně to jistí vlak. Nevíte, jestli ještě Lidl prodává ty celodenní jízdenky? :D

                  0 0
                  • StuntJ  

                    v Lidlu mají všechno …

                    0 0
                  •  
                    Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                    0 0
              • mr.antik  

                to ne, to bys byl socka, která navíc volí paroubka a navíc malej českej ubožáček, kterej nepochopil že mít nový auto minimálně střední třídy je známka punku.

                0 0
                • Stanley_vy  

                  Kupodivu je zajímavé, že většinu levných nosičů zpravidla najdete na těch lepších autech. :)

                  0 0
                  • Frankie  

                    Jooo, kolikrat me uz zarazil pohled na rekneme A8 s drzaky Thule a v nich dve kola z Tesca :) A oni asi pro zmenu divne koukaji na muj socialni povoz a kola drazsi nez auto (coz na ni zas takovy problem :) ) F

                    0 0
                    • Ricci  

                      Oni pochopili,ze treba investovat hlavne do dobreho auta a odviezt sa da aj na bikoch z Tesca :-)

                      0 0
                      • Honza729  

                        …to je sice pravda, nicmene pravdepodobnost ze ti kolo za sto tacu uleti na drzaku za dve stovky versus na drzaku za par tisic je jaksi nebetycne jina, ze :-))

                        0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
        • Lance  

          cekal sem te tu :-)

          0 0
    • Andrzej  

      kdyz jezdis jenom s tvojou, hod kola dovnitr, do oktavie vlezou vyborne, a prohledej historii, uz tu toho bylo na to tema dost

      0 0
      • maajkee  

        jo jo.

        0 0
        • xshreck  

          Jj, já vím že tu toho bylo dost.

          Právě ono jde o to – s naší oktávou já vůbec nejezdím… nechtěj mi to dát do ruky ( nechápu proč … ale budiž ). Je tam koule, což na autech se kterýma jezdívám já, není ani na jednom :( Toť první problém …

          A druhý – nerad házím kola na sebe když jedu přes 400km. Když už jedu s kolama dál, tak je k tomu hromada věcí atd atd :( A toho kola mi je líto když se na to něco hodí a pak se něco pokurví. Na starém kole mi to bylo jedno ale teĎ ani tak ne :-)

          Do octy se to vleze normálně to jo … aj do Vectry. AKorát třeba když jedem s octou II tak tam už nejdou sklopit sedačky ( firemní auto … ) takže tam je problém narvat i kolo jedno.

          Taky někdy přijde řada na Fabiu II a tam toho místa to auto moc nepobralo.

          0 0
          • Andrzej  

            no, nedavej na lezato, ale na stojato (poud nemas zrovna sjezdaky, tak bez predniho kola to vleze skoro vsude), do fabie budes muset asi vyndat i zadni kola, to uz byva vetsi otrava…

            ale i nalezato to jde celkem vychytat, ted v mondeu vozim 2 nerozabrane kola nalezato na sobe a bez pozkozeni, je to treba mit jenom trosku nacvicene a pouzit neco mezi kola…

            0 0
      • Sobi  

        Souhlas! Biky zásadně do auta!!!

        0 0
    • jecnak  

      Jestli uz mas tazne na aute, tak te nosic na tazne nevyjde draz nez pricniky + nosice. Po tech km najetych s Aterou na tazne bych uz do drzaku nahore nesel. Viz thready o drazku na tazne. Zrovna s Aterou se dostanes do kufru treba i na Vitu, o mensich kombi ani nemluve.

      0 0
      • dieegoo  

        V tomhle s tebou souhlasím. Wjenzek Alfa, Thule Euroway nebo tu Ateru – vše pořídí od cca 7 do 10 tisíc. Když zvolíš možnost na střechu, tak je potřeba počítat se 3 tisíci na příčníky + 3×2000–2500 za nosič v závislosti na typu. Jedinou výhodou pak zůstává, že na příčníky jde hodit v zimě box.

        Jinak povedlo se mi sehnat na OII originální příčníky za 1500 a teď řeším, co dál. Jestli koupit 3 nosiče – minimálně na svoje kolo bych musel vzít asi Thule Outride – zatim jsem nenašel žádnej držák, kterej by pobral rám od Trance a nebo koupit toho Wjenzka na kouli – ve finále to vyjde na téměř stejné peníze, ale komfort montáže na kouli je proti střeše uplně jinde.

        0 0
        • jecnak  

          Ono zas u drzaku na kouli byva problem s tim, aby se kola nepodrela riditky, jsou dost blizko sebe. Chce to mit vyzkousene v jakem poradi jdou kola na nosic. Co tu nikdo nezminuje jsou jizdni vlastnosti auta s kolama na strese a na taznem. Rekl bych neporovnatelne.

          0 0
          • dieegoo  

            Jízdní vlastnosti určitě budou rozdílné, hlavně pak člověk nemusí zkoumat výšku každého podjezdu, větve u silnice a vjezdu do garáží…

            Ono s frekvencí, s jakou převážím víc, jak jedno kolo, které i tak cpu do kufru, vyjde asi nejlevněji nějaká půjčovna.

            0 0
            • Honza729  

              Co porad mate s tou vyskou ??? Pokud clovek je debil a jede s koly do podzemnich garazi nebo do mycky, tak to se neda nic delat. V ostatnich pripadech neni vyska auta s koly vyssi nez Avie s plachtou…za 15 let jezdeni s koly na strese jsem se nesetkal s jedinym problemem ohledne vysky.

              0 0
              • Ruprt2  

                protože před tebou se aj tunel rozestoupí znáš se :-)

                zkus si najít zdejší vlákno o debilech a uvidíš, jak málo stačí :-)

                0 0
                • Medunka  

                  ještě čekám tu pohádku, jak Ječňák si nemůže říkat muž, protože na ten nosič na kouli občas nandavá kola jeho žena :-D. A to je přece MUŽSKÁ práce :-D

                  0 0
                  • Treker  

                    Tak jsem po delší době zavítal na B-F a tipnul si téma, kde bude jenda excelovat…Trefa. Už jsem se bál, že je na dovolené nebo nedejbože na toto sociální forum zanevřel.

                    0 0
              • maajkee  

                to není o tom bejt debil, ale prostě v tu chvíli může mít člověk zkrat, uplně zapomene, že ty kola vlastně veze, když je nevidí.

                Už zase urážíš lidi, to je nehezké Honzíku…

                0 0
                • Ruprt2  

                  Chápu co chtěl říct, taky mě naštvalo způsob jak to řekl, ale to je prostě Honza.

                  Jinak já jsem viděl jak borec nacouval s nosičem na kulu do lampy.

                  Byl zvyklý na parkovací senzor, tkerý se při použití tažného deaktivuje a on couval a couval a čekal na signál :-)

                  0 0
                  • Vhalasta  

                    To já najel i se zapnutýma… Prostě jsem myslel, že to chytá zase obrubník a pořádně se nepodíval. Vlastní děti teď o mně mají asi stejné mínění jak H729.

                    0 0
      • ememem  

        presne tak, ak je gula jednoznacne dozadu. a ked neni aj tak bych zvazoval napr , na strechu snad len ked sa cez mesto potrebujes dostat s bikom z roboty k lesu, na dlhsie jazdy ani za nic.

        0 0
        • Roman1492  

          přesně tohle jsem myslel viz níže, jen se mi nechtěl hledat odkaz :)

          0 0
    • kubad  

      za mě dozadu,

      0 0
      • varanko  

        k tomu prevozu, ja potrebujem previest dva kola, ale urcite vnutry auta, je to sice maly VW Transporter, ale aj tak hutam ako tam kola umiestnit aby sa neposkodili, kedze dlzka ulozneho priestoru je iba 1,5m . Mam to dako uviazat alebo ako??…

        mate na to niaku radu???

        0 0
        • ememem  

          vcul nejak nerozumiem, do VW Transporteru mas problem dat 2 biky? v com je ten problem?

          0 0
          • varanko  

            no v 9 miestnom je dost maly ulozny priestor..mozem ti, alebo Vam to ukazat ked pojdeme cez BA

            0 0
          • varanko  

            ale nejde o to ide o to, aby sa neposkodili, to by ma fakt stvalo

            0 0
            • ememem  

              ja bych nad tym nemeditoval, proste bych to ulozil aby to nelietalo hore dole (trebars ked ti to tam fakt nejde inac tak dal dole koleso(sa) ) a nic sa tomu nemoze stat. a ked neburas tak je to aj tak jedno :-)

              0 0
        • Roman1492  

          když já narvu devětadvacítku do caddy, nevím co řešíš na transportérovi :)

          0 0
          • varanko  

            u mna to neni problem, ale ked maminka najde na svojom cisto novom ASL od Authora skrabancek, tak by nebola rada xD

            0 0
            • ememem  

              tak zober taku tu obycajnu gumu s hakom co je dosta na kazdej pumpe a o volaco to prichyt a je.

              0 0
              • varanko  

                no ved niak tad tym rozmyslam, mam 4 hadam to udrzi 2 biky

                0 0
                • Roman1492  

                  jasně že udrží, mezi bajky deku a nemůže se nic poškrábat :)

                  0 0
                  • kassar007  

                    Presne tak to delam … stocis jedno kolo k sedace druhe opres diagonalne o bok kurfu. Das deku, nalozis druhy kolo a prichytis dvouma gumicukama. Vozim to tak 3 roky a nikdy ani skaranec nebo nejaky odreni. A to vozim kola skoro kazdy vikend nekdy se i tak vyvazime na kopec a to je za den 14 krat nalozeni a vylozeni :-)

                    0 0
    • Roman1492  

      vždyť jsou i držáky přímo na zadní vrata, ne na kouli, a to by vyřešilo problém ne?

      0 0
    • Ruprt2  

      konstruktivně:

      Na tažné je určitě lepší jak na střechu, ale jestli jsem tě dobře pochopil, tak nemáš tažné, takže na střechu. Na zadní dveře bych to nedával

      Destruktivně:

      Ty určitě na střechu, protože dozadu to má krapet přesah a vzhledem k tomu, že rád vychováváš cyklisty tím, že je předjíždíš velmi těsně, tak bys je mohl zachytnout.

      0 0
      • Martin  

        to destruktivní jsi mi vzal přímo z pusy :-)

        ale obecně bych hlasoval za nosič na tažný. když tazatel uvažuje o téhle alternativě, asi má v plánu i instalaci tažnýho

        0 0
      • Tomínos  

        A to vadí? Cyklistu někde zahrabe a ještě si z dovolený přiveze další kolo :-)

        0 0
        • Ruprt2  

          Mě to i vadí, on totiž bydlí nedaleko :-)

          0 0
          • Tomínos  

            Odpočívej v pokoji :-) Jo to je dobrý, tak nebude mít šanci tě potkat na silnici :-)

            0 0
            • xshreck  

              JAk jsem říkal – pokud neohrožuje cyklista mě, neohrozím já jeho. Pokud porušuje někdo zákon tak že mi neumožní bezpečné předjetí, nebudu bezpečně předjíždět já jeho a riskovat auto a svůj život kvůli jednomu volovi :-)

              Jestli máš krásnou silnici, kde nic není a můžeš jet kousek od kraje a ty jedeš metr a půl jak ste tam psali, tak se nediv.

              A jestli máš pěkné kolo tak tak jeď xD Jinak do Zlína nejezdím.

              0 0
              • Martin  

                bohové, jak může takovýhle vemeno dostat papíry, to nechápu. chlapče, koukám, že jsi opravdu ******* a čurákem zůstaneš

                nechceš s tímhle přístupem raději jít na fórum o autě nebo do debaty k článkům o cyklistech na d-fensovi? tam by ti to slušelo víc

                0 0
              • Ruprt2  

                a jak tě prosímtě může ohrozit v autě cyklista?

                Jakože ohrozí lak? Mě cyklista ještě nikdy neohrozil.

                Já si ale stejně myslím, že z toho vyrosteš.

                0 0
                • Mirek1  

                  Cyklista tě ohrozit může celkem snadno. Třeba ti nedá přednost (vedlejší, odbočování vlevo…), ty se lekneš a strhneš to a masakr je na světě.

                  0 0
                  • Ruprt2  

                    bavíme se o předjíždění.

                    0 0
                    • xshreck  

                      Prostě neuhne když má možnost. Stačí když nějaký šílenec pak vyjede z kdo ví kama hodně velkou rychlostí proti mě, já když zpomalím a předjíždím takového ocasa na kole( a beru to pdoel vás – ve slabém autíčku které se nedokáže během sekundy rozjet ). Mno a ******* je na světě. Sice je to takovej blbej příklad a takovejch volů potkávám málo, což je štěstí … Však na to doplatíte. Ti normální co jezdí tak jako každej se nemaj aspoň čeho bát.

                      Dělej jak myslíš, neříkej někomu že tady vyroste když o něm nic nevíš. Doplatíte na to vy. Já si chráním svůj život, jak si o něj pečujete vy, je vaše starost. A koukám je ti 30 let tak jsi vyrostl ze všeho a jsi velký borec. Radši mlč a hongej nohama ( nebo spíš jezdi na kole normálně a zbytečně neprovokuj )

                      0 0
                      • Ruprt2  

                        To, co popisuješ, není ohrožení.

                        To, že ti má uhnout snad ani nemůžeš myslet vážně.

                        To, že předjíždíš, kde ti někdo může vletět je poměrně vážný dopravní přestupek.

                        Jestli si chráníš život tak, že ohrožuješ můj, tak bych prosil o tvou adresu máme si o čem vykládat.

                        0 0
                        • Krys  

                          To nemá cenu. Nechal by som to na prirodzený výber.

                          0 0
                          • Ruprt2  

                            Krysi má to cenu.

                            Já to myslím smrtelně vážně. Mám čtyřletého kluka a dvouletou dcerku až mi děcka budou někde na kolech za 5 až 10 let jezdit, tak on mi je sestřelí, protože mu neuhli.

                            To už není legrace. Jsem jen asi o deset let starší jak on to má pravdu, ale takovéto chování měli za mě jenom puberťáci z amerických seriálů. Teďka to tu máme taky.

                            Kde se v nich to sebevědomí bere? :-/

                            PS: ten frajer bydlí jenom asi 20km ode mě.

                            0 0
                            • xshreck  

                              :-) dělejte si co chcete. Já mám svojí hlavu, debil nejsem ( když vidím děcka tak stojím na brzdě hooodně dlouho ;) )

                              Když ve mě vidíš puberťáka – tvoje věc. Klidně se za tebou přijedu podívat, když mě tak chceš vidět.

                              Mno, ono stačí aby nějakej magor vyletěl odkudkoliv, třeba někde z parkoviště. Je tu dost takovejch. A nechápu co to řešíte. Já bych se tak rád projel s váma ;) Kdo ví komu by sebrali řidičák dřív.

                              0 0
                      • Flegmatik  

                        Kriste pane. To snad nemůžeš myslet vážně! Ty máš předjíždět tam, kde můžeš a kde vidíš, že proti tobě nic nejede. Takový traktor jede stejně rychle jako cyklista a taky ho nepředjedeš za každou cenu (nebo snad jo?)

                        0 0
                      • Martin  

                        ty jsi fakt *******. pokud nemáš možnost předjet bezpečně, tak nepředjížděj ******. měl bys vrátit papíry, evidentně neumíš jezdit

                        0 0
                      • Honza729  

                        :-))))) hezky si je tu vodíš :)))

                        0 0
                        • Mirek1  

                          Nechce se mi sledovat dopodrobna celý vlákno a hodnotit, jestli si někdo někoho vodí nebo ne. Špatně jsou obě varianty.

                          1. Jestli se na silnici skutečně chová jak píše, tak na ní nemá co

                          dělat. Doufejme, že o papíry přijde bez toho, že by to bolelo někoho jiného.

                          1. Jestli si diskutující „vodí“ s cílem rozpoutat vášně, nemá co

                          dělat tady. Diskuzní fóra podle mě slouží k relativně věcné diskuzi a ne k honění si vlastního ega a ke cvičení se v manipulaci s davem.

                          A ty ho za to ještě chválíš… S tím musím kategoricky nesouhlasit!

                          0 0
                      • Stanley_vy  

                        To s uhýbánám snad nemžeš ani myslet vážně.

                        Umožnit autu jedoucímu za mnou bezpečné a rychlé předjetí (abych nemusel myslet na to, že ho mám pořád za zády) se snažím vždycky, ale právě v místech, kde necítím předjíždění jako bezpečný manévr, jedu raděj kousek dál od kraje, aby na mě řidič musel brát ohled. A to mluvím z pozice jak cyklisty, tak řidiče (část roku jezdím i s trošku větším autem, než je osobák).

                        0 0
                        • xshreck  

                          :-) Stejně … kecy kecy kecy. Děláte jako bych při vidině cyklisty předemnou sešlápl plyn a za každou cenu se ho snažil předjet a sejmout xD

                          Stejně jste to nepochopili … Jsou místa ( úseky..) kde je dost těžké někoho předjet. Já nechápu co ze mě děláte piráta silnic. A jestli jede nějaký ocas uprostřed mojeho pruhu rychlostí 15km/h … a bezpečně bych ho mohl předjet až za kdo ví kolik km ( jako pardon, ale já se třeba 20 minut táhnout za nikým nebudu ;) ). Když jede traktor tak to je věc jiná. 1) jede rychlejc 2) jak mi může uhnout když je velkej.

                          No jo, tak tio shrňte všehcno do jednoho pytle a ti borci co se se mnou chtěj potkat – klidně si ěnkde na nějaké cestě můžeme dát spicha – to není problém. Ale až tak za 3 týdny :P

                          0 0
                          • Stanley_vy  

                            Nepamatuju si, že by mě někdy někdo brzdil tak, abych ho 20 minut nemohl předjet. Spíš si pamatuju spoustu spěchajících kktů, kteří na mě troubí úplně bezdůvodně.

                            Traktory předjíždím docela často, a to na biku, takže pro silničáře to určitě nebude nic tak neobvyklého.

                            A jako pirát se tu prezentuješ především Ty sám.

                            0 0
    • Flegmatik  

      Takový šikovný a ohleduplný řidič (jako ty) a neví si rady? :-) To koukám teda…

      Vaše auta nemají tažné – a uvažuješ o držáku na tažné. To krapet nechápu. Možná otázka by nejprve měla znít – nechat si udělat na obě auta tažné zařízení nebo ne? A pak se můžeš rozhodovat :-) Pokud ne, tak jedině na střechu. Je na tom rozhodování něco těžkého? Mimochodem už toho tady bylo psáno taky dost.

      0 0
      • xshreck  

        Ale :-) zase máte problémy s mojím řidičským uměním?

        "Pozor i na cyklisty

        Na silnicích, zvláště v jarních a letních měsících dávejte pozor, abyste neohrožovali cyklisty. Ti občas nejezdí za sebou, ale klidně dva tři vedle sebe – zdržují, ale také ohrožují sebe i ostatní na silnici."

        Spíš jsem chtěl nějaké argumenty pro naše ;) na cizím autě nebudu dělat kouli. Nevím kde jste na to přišli. DOma máme jendo s tažným, kterým ale vůbec nejezdím. Všude jsou příčníky na střechu, bohužel tažné nějak nevedou.

        Oni chtěj na kouli, co stojí 6000… a já jsem se jim marně snažil domluvit jestli nechtěj na střechu, abych si to mohl občas půjčit aj já – v CW jsou teĎ v akci za 1200 obyčejnější Thule střešňáky ( jsou na té fabii jak jsem tam dal :-) ). Když už se to kupuje tak ať se to dá aspoň někdy využít.

        Ale zase maj protiargumenty že kam daj rakev atd. Příčníky máme, jenom stojan na kolo ee. Btw s kolama vyjedou 5× do roka si myslím, proto mi neleze do hlavy proč musí mít taky to nej nej. Zkoušel někdo dát na střchu rakev + kola? Kolik kol se s takovou normální rakví vleze na tu střechu .. :-)

        Jak tam někdo psal – když to je vzadu, nemůžou se řídítkama podřít dveře u kufru? Btw když to je nahoře, tak to spousta lidí dává jedno kolo směr dopředu, pak dozadu a zase dopředu – napřekáčku.

        A Díky všem co tady pěkně napsali a shrnuli nějaké ty bvýhody a nevýhody – hlavně jsem si potvrdil, že to kolo bude zažvácháné jak hovado když bude na kouli…

        Jinak moje postřehy co jsem jel s tou fabií ( přes celou čr). na těch 55kw to fakt byl masakr. Sundal jsem sedátka, kapsičky a všechno a bylo cítit každé fouknutí větru. S kolama co jsem jel tak to bralo 5,5 ( byl plný kufr, stany, krámy atd), když jsme je sundali a jeli sami dva bez krámů tak jsem jel i pod 4l. JAk psali – malé lehké auto není fakt na převážení kol na dálku :-)

        0 0
        • Flegmatik  

          A myslíš, že tady každý ví, jaká je situace ve vaší rodině, které auto je vaše, jaké ne, kterým nejvíc jezdíte, které z nich má nebo nemá tažné zařízení, kdo s kým kam jezdí? To jsou prostě věci, které si nikde nezmínil a chceš tady argumenty od lidí, kteří vůbec vaši konkrétní situaci neznají. V zakládajícím příspěvku sis to okamžitě všechno vyargumentoval (a v podstatě správně). Co tedy vlastně chceš slyšet? Podle mého si to vyřešte v rodině vy, výhody i nevýhody všech řešení na vožení kol jsou tisíckrát zmíněny (někdy stačí použít rozum a ne se ptát lidí) a ty je sám znáš.

          (Mimochodem, co prosím vás všechno vozíte, že chcete mít volný kufr – na věci, rakev na střeše – na další věci, pak ještě někde kola… Buď přestaňte tahat tolik věcí nebo kupte nějakou dodávku. A nebo přívěsný vozík :-)

          0 0
          • xshreck  

            Provoze spoustu věci jsem se bohužel dozvěděl jeste po založení, btw všechny argumenty jsou jen moje domemky. Chtěl jsem slyšet to, co tu napsali. A ujistit se.

            A nebo to tu je proto, aby se tu toho tématu chytl někdo jako ty a abych hm tím naštval :P

            0 0
        • Ruprt2  

          kola se vozí na přeskáčku, kvůli zámku aby jsem ho měl v pravo vpravo a vlevo vlevo.

          Některé (moje thule) umožnují přehodit rameno, takže můžeš mít obě kola řidítkama dopředu. což je lepší, protože se ti kolo při jízdě přitláčí do stojanu. Tak je to stavěné, opačně, to má tentenci se ze stojanu zvedat. Neslyšel jsem, teda, že by s tím měl něko problém, ale dá to selský rozum.

          Pokud bys chtěl vozit víc jak dvě kola, tak stejně budeš muset prostřední kolo otočit.

          Rakev záleží jaká. jedno kolo a rakev dáš určitě jestli se vlezou dvě nevím. asi záleží jak velká rakev to je.

          Moje poslední rada, jsem ze Zlína a mám výbornou zkušenost s obchodem co je za spaarem směrem k železářství (bývalý sensus) ceny jsou nižší než nejnižší internetové (u toho co mě zajímalo), mají toho mraky skladem, dojedeš tam a můžeš libovlný nosič vyzkoušet a ošahat.

          Jo a poslední věc jestli budou rodiče trvat na tažném, tak dbej na to, aby to bylo naklápěcí, je to dost důležité a určitě se vyplatí si za to připlatit. Zde doporučovaná Atera je skvělá, má ji tchán.

          0 0
    • JMT  

      Nosic na patych dverich velkeho MPV. Nemenil bych

      0 0
      • mr.antik  

        Samozřejmě musí tam být napevno nainstalovaný, žádná nouzovka – jen sklopit, nasadit kola a jede se. Jednodužší než dávat dovnitř, řešit kouli nebo střechu…

        0 0
        • jIrI___  

          Ale s tímhle nosičem člověk pak neotevře kufr, ne?

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Radek Broz  

      uvnitř > vzadu > na střeše

      0 0
    • vinnca  

      sreku, psal jsi, ze jsi narval kolo do octavie I a jak? kolo bylo v kufru a na boku? nebo jsu sundal predek a kolo jsi tam dostal „postaveny“?

      0 0
      • xshreck  

        Tak vždycky jsem sundaval přední kolo. BuĎ se narvalo jenom do kufru ( muselo se s tím trošku pohrát, ale vešlo se) nebo jsem jen sklopil menší půlku zadní sedačky a dal ho na stojáka.

        0 0
        • krokus  

          Když jsi kolo dal na stojáka, tak jsi ho nějak zajistil? Vozím v kombíku kola tak, že sklopím oba díly sedačky a kola položím na sebe. Ideální to ale není.

          0 0
          • xshreck  

            Nn, jenom jsem sundal přední kolo, sklopil levou, menší sedačku, zajel s ním dovnitř a opřel ho o sedačku nesklopenou.Vešlo se to ale jen tak tak ( ale zase nebyl sklopený spodní sedák, tudíž nebyla sklopená uplně)

            0 0
    • Medunka  

      jestli je to pětidvéřák tak dvě kola se ti v poho vlezou na zadní sedačky a máš kufr prázdný. Pokud teda budete jezdit jen ve dvou – horší je, když jsou ty kola jak prasata, ale většinou to vyřeší pořádně velká deka :-)

      0 0
      • vinnca  

        takze ty kola tam vlezou ,aniz budou na boku? a predpokladam, ze je tam narvu zadnima dverma?

        0 0
      • makak  

        Mám Ateru na tažné zařízení. Jak píše Ječňák, je potřeba vychytat pozice a pořadí kol, aby se o sebe neporvala. Zatím mám kliku v tom, že uprostřed vozím dětské.

        Přestože k Ateře je i adaptér na 4 kolo, nepředpokládám že ho tam budu vozit → přijde mi to už hodně za těžištěm.

        Výhody:

        • spotřeba
        • jízdní vlastnosti
        • naložení kol – i když nemůžu říct že to je vyloženěkomfor­tnější než naložit 3 kola na střechu s kvalitními držákyod Thule

        Nevýhody:

        • manželka 14kg nosič sama nenandá na auto > když nejsem doma musímpředem namontovat nosiče na střechu, s těmi auto může stát vespolečných garážích, s aterou ne
        • bordel na kola jde víc, ale není to dramatické
        • musíš pořád myslet na to že si delší, ale je to vlastně stejné jakou nosičů na střeše musíš brát v úvahu výšku

        Zkušenosti po 2 letech používání krátké i dlouhé štreky.

        0 0
    • Rulfino  

      Mam držáky Thule na střechu. Nandání a sundání kola je věcí několika vteřin a na dálnici s nima jezdím 140 bez problému.

      Pokud jedu sám s kolem at už focusem nebo fábii tak sklopím u zadních sedaček jen sedáky, přes opěradlo deku a u biku sundam přední i zadní kolo a šup s tím dovnitř…celej kufr mi zustane volný. Dají se tak vozit i 2 kola – záležitost 10 minut.

      Jinak držák na kouli asi dobrej jen bych se bál pokud máš dražší kolo, že až to někdo na křižovatce za tebou nedobrzdí, že skončíš stejně jak když se zapomeneš při vjezdu do garáží.

      Už se mi to přihodilo, naštěstí bez kol i držáku.

      0 0
      • vinnca  

        to je na hovno, kdyz musis sundat i zadni kolo,preci pak musis stelovat prehazovacku, jelikoz to nikdy nedas presne.

        0 0
        • jIrI___  

          Cože? :-D

          0 0
          • vinnca  

            ´jak coze? nebo brzdy? ti pak bude cingat nebo skrtat kotuc

            0 0
            • Lada,s  

              Tak brzdy ano (někdy), ale přehazovačku jsem po sundání a nasazení kola nikdy štelovat nemusel

              0 0
            • jIrI___  

              Brzdy jsou to nejmenší a dá se to jednoduše ošéfovat ryskou na náboji a patce. Ale že bych musel štelovat znovu přehazku, to jsem fakt nikdy nezažil. Ani na inverzní od Shimana, což už je co říct :)

              0 0
              • Stanley_vy  

                Přehazku jsem musel lehce seřídit šroubem na lanku po prvním sundání u nového kola. Brzdu pak zcela náhodně, ale vždy seřízením třmenu.

                0 0
                • Rulfino  

                  …když nasazuju zadní kolo nikdy nepotřebuju štolovat přehazovačku a kotouč když zapadne mezi čelisti tak než utahnu kolo tak stisknu brzdu a až pak dotahuju. Nikdy jsem s tím neměl problém.

                  0 0
        • StuntJ  

          ???něco mi uniklo, zřejmě myslíš brzdy …

          0 0
          • vinnca  

            omluva – brzdy:)zitra to snad zkusim, jest-li cubika narvu do octy s tim, ze sundam jen predni kolo a sedlo snizim:)

            0 0
    • chodec  

      už to tu padalo já spíš shrnu a doplním své postřehy. Oboje má výhody a nevýhody. My co s sebou taháme dvě děti s kočárkama a postýlkama tak nemůžeme uvažovat o vození kol vevnitř byť by se do kombíku vešla. Takže ven s nimi:

      1. na střeše má kolo větší odpor vzduchu (mě to dělá rozdíl ve

      spotřebě cca 1–1,5 litru, ale jezdím s tím zbytečně rychle,kdybych neblbnul, tak to tak zlé asi nebude) – na spotřebu bude lepší držák na kouli;

      1. u lehčího auta může mít vliv na těžiště a naklánění

      v zatáčkách (u dvoutunové potvory naložené naví 4ma lidma ale nepoznáš celkem nic);

      1. kolům samotným je na střeše lépe než vzadu (pokud je nesejmeš

      v garáži, tak na ne nělétá tolik bordelu a v dešti je na střeše spíš umeješ, zatímco na kouli přijedou v dešti zvláště u kombíku i ve stavu, že na ně prostě nesedneš a buď se smíříš s prací navíc, nebo budeš řešit nějaké potahy se kterými ale zase nemůžeš jet moc rychle, jinak je roztrháš);

      1. Nandavání kol do držáku na kouli zvládne kdokoliv snadněji, ale

      držák sám na kouli jen tak někdo nedá – na druhou stranu moje drahá polovička od té doby co používáme střešní thule 591, dá kola i na střechu sama a na rozdíl od držáku na kouli zvládne namontovat i demontovat držáky sama;

      1. kde není koule pro jiné účely tak je rozdíl v investici tak velký

      v neprospěch montáže tažného zařízení, že to v rozdílu spotřeby ani jiných výhodách asi jen tak neprojezdíš;

      1. hlídat se musíš s obojím – s koly na střeše u podjíždění,

      s kolem vzadu u objíždění a parkování a kvůli trochu horšímu výhhledu.

      Já skončil s držáky na střechu hlavně proto, že bych musel jinak ještě nechávat instalovat tažné zařízení jen kvůli kolům. Pokud bych kouli měl tak váhám. Nicméně u mě odpadá hlavní nevýhody střechy – vyšší nanavání mi neva a auto mám od přírody tak těžké, že 15–30 kg zahrádky a 1–2 kol na střeše si ani nevšimne. Mít nějaké lehčí auto a jezdit většinou sám nebo na lehko ve dvou, tak by ta koule byla asi lepší.

      0 0
      • jecnak  

        ad 4. Toto asi hodne zalezi na aute a pritomnosti zasterek ci vyreseni toku vzduchu od kol. Ja mam treba zkusenost opacnou.

        ad 5. Medunka drzak nandat zvladne, ale jsou takove drzaky, kde potrebujes specialni klic apod. Takze hodne zalezi na provedeni. Atera na 4 kola ma kolem 15kg, coz neni moc.

        0 0
        • chodec  

          nevím, co máš za auto, ale ještě jsem neviděl kombík nebo cokoliv jiného s více či méně svislou zádí, co by nevytvářelo vzdušný pytel, který hází veškerý bordel od předních i zadních kol a okolního provozu na zadní stěnu. Sedany a více skloněné hatchbacky na tom obvykle nejsou tak zle, ale kombíky a dodávky jsou v tomhle dost děsné. Asi nejaerodynamičtější zádě z kombíků mívají poslední léta asi audiny (sice za cenu mizerně využitelného prostoru uvnitř, ale z hlediska proudění vzduchu asi z kombíků nejlepší) – přesto když s kamarádem, co má A6 jedeme a vidím, kolik bordelu mu na těch zádech skončí, tak si nedovedu představit kolo, které by po takové jízdě v blátivém počasí bylo bez nějaké očisty způsobilé k jízdě. Doma a v mém bezprostředním okolí jezdí porůznu z kombíků a SUV ledacos a vše v tomto ohledu stejné – jak je mokro, tak nešpinavější část auta krome vnitřku blatníků je zadní stěna.

          nejde z většiny o bordel stříkající přímo od zadních kol, ale o to, že vzdušný pytel za svislou zádí roztáčí vzduch a vše co je v něm za bordel (od předních kol, aut před a kolem) to postupně a vytrvale ze všech směrů hází na vše za zádí.

          jiný kámoš tahá 4 kola celé rodiny na kouli za Galaxií a jakmile má po cestě pršet, tak automaticky nandavá na kola obalovou plachtu – tvrdí, že pak sice nemůže jet víc jak 100 sic by to roztrhal, ale u něj je to údajně jediný způsob, jak je udržet za zádí za takových podmínek jakš takš čistá.

          konkrétní srovnání střechy a zadku u kombíka v tomto ohledu jsem měl loni na podzim, kdy jsme jeli Oktávka s koulí a koly za kufrem a já s kolem na kombíku na střeše v dešti Praha – Vysočina – tedy většina cesty D1, pak nějaké okresky. Já měl kolo po cestě čistší než před ní – lítala na něj prakticky jen dešťová voda, neb nahoře není moc čurbesu – jen bylo mokré. Kolega musel umejvat kolo a pak i sebe, protože to kolo nešlo vzít do ruky a sundat z držáku, aniž by se neumazal od blátíčka, co na něj nalítalo – o sednutí na kolo v tom stavu ani nemluvím.

          S tím nandaváním věřím, že to jde udělat i lidsky – já to nesleduji, jen občas pozoruji, když to montují známí co potkávám na dovolených a výletech.

          0 0
          • jecnak  

            Mam staryho Escorta Combi, ten ma spis tupou zad. Zasterky na aute nemam a spinavy jsou jen plaste a rafky precuhujici bocni obrys auta. Tezko rict proc to tak je.

            0 0
            • pepek  

              Myslím, že to dělají ta kola-přeruší proudění ze střechy. které dělá za a autem vír, který pak zpětně žene ten bordel na okna. Proto se dělají ty pidispojlerky na zadní hraně. Ta kola asi fungují líp, než ten spojler.

              0 0
          • obda  

            Jen k tomu Galaxy – ta potvora je uz hodne vysoka na to, aby clovek daval auta na strechu. Takze se clovek s tim nosicem vzadu tak nejak musi smirit. Jen co mi nejmladsi potomek vyroste z nejmensi sedacky budu muset koupit neco vetsiho se trema velkyma sedadlama vzadu, takze to resim …

            0 0
            • chodec  

              to určitě, já to uváděl jen jako zkušenost s koly na kouli v dešti co se mi několik let nabízí k pozorování – ale konkrétně u tohodle auta bych už o střeše neuvažoval z toho důvodu co píšeš

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • duk  

      Já osobně bych bral nějákej dobře řešenej zadní nosič, protože tolik neovlivňuje aerodynamiku a dá se s ním příjemně uhánět po dálnici s přijatelnou spotřebou. Ale my zase najezdíme tak 20000km ročně s kolama ve 3 a více lidech, pokud jzdíš jenom lokálně po čr a nejezdíš každej víkend, tak by střešní nosič měl stačit. Ale když jedeš např do Itálie, nebo Švédska, tak celkem poznáš, jestli můžeš jet celou dobu 140–150 se zadním nosičem, nebo 110 s kolama na střeše oboje při stejný spotřebě…

      Takže celkově na kratší převážení a menší nájezd střešní nosič – pohodlnější montáž kol, nezavazí kufru.

      Na delší cesty zadní nosič – nekurví tolik aerodynamiku

      0 0
      • chodec  

        No s rychlostí problém nemívám – uhánět tou rychlostí s kolama na střeše můžeš. Jen to nebude se stejnou spotřebou :-) – ale aby se to nějak nedramatizovalo – na mém autě mám vyzkoušeno, že i při rychlostech kolem 130–140 na dálnici se mi spotřeba s dvěma kolama na střeše hne tak o 1,5 l/100km – když vezmu nějakou cestu do Itálie nebo řekněme kulatých 1000 km jedním směrem, tak na cestě propálíš o 300–400 Kč víc (tedy cca o nějakých 15–20% více paliva). Ne že by to měl člověk úplně přehlížet, ale v ceně té dovolené a nákladů na vše ostatní to zas není položka, která by způsobila neklidné spaní.

        0 0
        • chodec  

          jen doplním, že osobně by mě na takhle dlouhé cestě s kolem na střeše vadil víc zvýšený a tedy mébně pohodový hluk po celou dobu dlouhé cesty, než pár korun za palivo. U mě je slyšet hučivá kulisa kola už tak od 80ti vejš

          Mimochodem, jak je to s koly za zadkem – jsou také slyšet?

          0 0
          • jecnak  

            Nejsou. Na zahradce je to od 130 uz ale hodne neprijemny, zvlast v dobre odhlucnenym aute.

            0 0
            • chodec  

              tak příjemný není žádný hluk navíc, ale zase to není tragédie – z tichého auta se stalo auto běžně hlučné – spíš jsem to říkal jako jiný parametr, který mě osobně trápí víc než pár litrů nafty. Přesto to není dost na to, abych kvůli tomu běžel na auto namontovat tažné zařízení – origoš by mě vyšlo na 18 litrů a neorigo nechci, protože není tak hezky řešené jako to origo :-)

              0 0
    • dieegoo  

      Jen kdyby náhodou – nevíte někdo, do jakého držáku na střechu jde napcat Trance- ještě ten starý model s klíckou?

      0 0
      • chodec  

        nevím – jistě to vyzkoušeno nemám, ale nevím, proč by neměl jít třeba do té oblíbené 591 – rameno chytneš těsne nad tlumákem – nebude mít kam spadnout a tedy jak se uvolnit i když nebude nakolmo k trubce.

        0 0
        • dieegoo  

          Do 591 se mi ho upnout nepodařilo – respektive podařilo, ale takovým způsobem, že bych tomu uchycení rozhodně nevěřil. Překáží tam právě zmíněný tlumič. Kolo musí být pak v nosiči posunuté uplně doazdu a rameno hodně napřímené – tím pádem to pak drží jen na „hranách“ těch kleští a moc stabilně to nepůsobí.

          Obávám se tedy, že jedinej použitelnej zůstává Outride od Thule, jen se mi tam nezamlouvá nutnost vyndávání kola a cpaní ho někam do auta.

          0 0
          • Flegmatik  

            Jestli neseženeš jiné uchycení a lepší než u 591 Proride (což mi přijde asi pořád nejlepší a nejuniverzálnější úchyt ze všech), tak budeš muset vzít ten OutRide a k tomu držák na přední kolo třeba Thule 545–2 http://www.stresninosice.cz/…e-545–2–232/

            0 0
          • MlokCZ  

            Na Stereu mám v podstatě ten stejný problém. S 591čkou se mi to už taky vůbec nelíbilo. Přesně jak píšeš, vychází to upnutí na hrany těch kleští (jak musím upínat na spodní rámové trubce taky výrazně výše). A pak jak zase píšeš vychází kolo už dost mimo držák.

            Pořídil jsem Thule Freeride 530, upnutí spodní rámové trubky je už zcela v pohodě, ale stále mírně lezlo celé kolo z nosiče pryč (škoda že ten úchyt spodní rámové trubky je napevno a nejde posouvat). Nakonec jsem na ten šroub s tou plastovou krytkou o který se opírá spodání rámová trubka přidal ještě ustřižený starý grip (to v mojem případě pomohlo nepatrně zklonit to havní rameno, jinak konec kleští už vadil a zase pro tu druhou polohu pro menší průměr spodní trubky, tak na tu už je ta spodní trubka moc velkého průměru) a v téhle kombinaci se to už dá posunout, že kolo není už mimo držák.

            Doteď jsem mohl vozit Stereo v autě (půjčovaný Peugot Partner), teď bohužel budu muset dát na střechu, tak jsem to musel pořešit.

            0 0
          • MlokCZ  

            A myslím, že u Freeridu 530 by Ti to umožnilo upnout poměrně nízko, možná by to nemuselo být ani nad navárkou na úchyt tlumiče, ale klidně přímo na její horní část.

            Mně se Outride moc nelíbil, jednak přední kolo ještě do auta a pak jsem si nebyl jistý, jak by to bylo s 15mm osou až dorazí druhé Stereo.

            0 0
            • dieegoo  

              Díky za tip. Koukám, že pobere max 22–70mm širokou kulatou trubku a max 80mm ovál. Trance má šířku spodní rámovky v místě upnustí právě těch 80mm, takže by to bylo dost na těsno – určitě bych to musel na krámě předem vyzkoušet.

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak to určitě zkusit, 80mm je na šířku fakt hodně.

                Na Stereu mám o hodně méně, ani ne celých 60mm (a tím to je právě už skoro moc malý průměr bez toho vypodložení na tu poloho pru větší trubky; pro polohu pro menší trubky, do té už to je zase moc – s tím vypodložením tím gripem ale ideální, aspoň se to má i měkčí kontakt).

                0 0
                • Bully  

                  Protoze se mi nechtelo platit za tazne, poridil jsem nosice na kola taky na strechu. Mam de facto presnou kopii nosicu Atera Giro http://picture.yatego.com/…_400×300.jpg je zamykatelny, musim jenom sundat predni kolo (vozim ho ve futralu v kufru). Kdyz vyndam sedlovku a otocim riditka podel a ne napric (u MTB; navic omotam na streky nektere partie kol(a) folii a isolepou kvuli hmyzu), neni tak hrozna ani aerodynamika a hluk, pokud teda jedu rozumnou rychlosti. Coz nejezdim, casto jezdim pres cele Nemecko a 1000 km tam a zpet, zato kola drzi „bombenfest“ i k 200 km/h, kdyz jsem se zapomnel. To same kdyz jsem rezal zatacky v Alpach, oproti tomu vachrlatemu uchyceni kol za ram je to neporovnatelne. Kola tak na strese vlastne ani nijak nepresahuji, jenom cca o vysku kola s plastem. Hluk nad nejakych 120 km/h uz ale znatelny je a spotreba roste taky, vsechno ale zavisi jenom na rychlosti.

                  0 0
                  • Bully  

                    Ups, spatne razeni, melo to byt na zakladajici prispevek a ne jenom „reagovat“.

                    0 0
          • Flegmatik  

            Ještě mě napadlo, že byses mohl podívat na Atera Giro AF , zda by ti tenhle držák držel rám lépe než ten jednoramenný Thule.

            0 0
          • Flegmatik  

            Nebo Mont Blanc Barracuda , který rám drží širokou vidlicí zespodu.

            0 0
      • Flegmatik  

        Ty jo, tak ti nevím. Jsem je prohlédl a přijdou mi všechny jako děsná opičárna :-) Možná je to tím, že jsou na hatchbackách, na kombíku se svislou zádí by to třeba tak hrozné nebylo. Ale osobně než toto řešení, tak to radši kola na střechu. Osobně bych do tohohle nešel.

        0 0
      • Bully  

        Nosice na 5. (3.) dvere bych osobne koupil jenom s pevnym upevnenim a nikdy ne s popruhy. Za jizdy se kola takhle vzadu slusne tresou a popruhy se povoluji, je to trosku o strach (ale pokud s tim budes jezdit jenom par desitek km, potom je to fuk a vydrzi). Potom je jedno, kterou z tech variant vezmes, jsou na stejnem principu, tak klidne tu nejlevnejsi, teda krome te 1. varianty, ta nema ani uchyceni na horni ramovou trubku a nevim, jak bys to chtel privazovat, zvlast vic nez 1 kolo.

        0 0
        • xshreck  

          Fuj, by mě zajímalo taky jak se to líbí laku když se to tak přichytí za popruhy

          0 0
          • Bully  

            Ty hacky na konci popruhu jsou pochopitelne pogumovane.

            0 0
            • xshreck  

              Ale i tak … přece jenom ten kufr asi není na nějaké to zaháknutí něčeho …

              0 0
              • Bully  

                Ty kola ± drzi i tak, popruhy to jenom jisti, ale nenesou jejich vahu. Sam jsem tenhle system mel, bez vlastnich zkusenosti bych to sem nepsal.

                0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
      • xshreck  

        A vozí tento typ někdo tady na foru? Jaké jsou s tím zkušenosti? – jak drží, jestli to nelétá vzadu apod.

        0 0
        • Bully  

          Viz moje odpoved ze dneska z 22:22:20. Mel jsem to, ale nedoporucuju na jezdeni dal nez par desitek km, system s popruhy neni zadny zazrak, povoluje se proste.

          0 0
          • compel  

            Mohl by jsi dát přesný tip toho,co jsi měl ?

            0 0
            • Bully  

              Bohuzel nemuzu, byl to nejaky nosic co jsem koupil uplnou nahodou ve Francii. Byl na zpusob toho z odkazu http://www.e-cat.cz/…i-dvere.html?… jenom mel vetsi moznost nastaveni podle druhu auta. Shanel jsem ho tenkrat dost dlouho, mel jsem docela velky stresni spoiler na hatchbacku a zadny jiny tam kvuli tomu proste nepasoval.

              0 0
              • compel  

                Spodní část tohoto nosiče,která je opřená o zadní dveře napovídá,že nebude stabilní do stran.

                Ten třetí nosič vypadá,že je při kontaktu s dveřmi dole širší a tím i odolnější v zatáčkách,asi bych zkusil ten ..

                0 0
                • Bully  

                  Mas pravdu, tohle jsem prehledl. Mel jsem v principu stejny typ, ale se zaprenim dole o zadni naraznik, jako u toho 3. modelu. Nebyl extra stabilni ani ten. Proste bud pevny model BEZ POPRUHU typu to Thule, jak na nej davam odkaz jinde nebo nosic na strechu, coz je lepsi varianta pro jezdeni dal nez na par km. A nejlepsi vubec je nosic na tazne (kdyz prejdu moznosnost prevazeni kol uvnitr auta).

                  0 0
    • Twisp  

      Tak jsem si to přečetl celé dvakrát, ale pořád nemám jasno. Vím jen, ze uz nechci davat kola dovnitr. Nenavidim to neustaly sundavani predniho kola, sedlovky, naaranzovani prosteradla tak, abych nezasvinil vnitrek, zvysena prasnost v aute a uchyceni kol tak aby se moc o sebe nemlatily. Mám na octávce II v kombiku nandavací kouli, takze investice do koule odpada. Ale kazdy reseni ma svoje vyhody a nevyhody. A ja se samozrejme nemuzu rozhodnout. Vetsinou kazdy vikend v lete travim s kolama mimo „domov“. Takze nosice budou vyuzity dostatecne.

      bilance

      na strese

      plusy

      • drzaky muzu nechat na aute (na gar. stani je snad nikdo nelohne)
      • mensi naroky na uskladneni mimo sezonu ve sklepe (do bytu uz se mi nicnevejde) – ale to by mohlo v blízke budoucnosti odpadnout:)
      • kolo neni spinavy
      • nizsi porizovaci naklady (dve kola)

      minusy

      • casto zapominam, bojim se ze s tim vlitnu do podzemni garaze(doma)
      • auto myju v mycce, pak se musi sundat
      • spotreba (i kdyz to by mi uplne nevadilo)
      • zvyseny hluk

      na zadku

      plusy

      • spotreba
      • bez hluku
      • ovladani auta
      • nemusim si delat zhlavu ze snizenych podjezdu

      minusy

      • vic spinavy kolo
      • moznost narazu vzadu jedouciho auta
      • vyssi porizovaci naklady nez stresni na dve kola
      • uskladneni ve sklepe (cely je to krapet vetsi nez rozlozeny stresni nosice(nosice a pricniky)
      • po kazde jizde „musis“ nosice sundat

      tak a ted babo rad … :)

      0 0
      • Bully  

        Kdyz uz mas tazne, neres to a porid si nosic na nej. Krome tech vsech + a – to ma jeste vyhodu v mnohem rychlejsi montazi jak nosice samotneho, tak i kol na nej. Kdyz mas kola od bahna, nezaspinis ani sebe, ani auto. A cela ta soustava je stabilnejsi, nez nosic na strechu (krome systemu se sundanim prednich kol, ale to ty asi nechces).

        0 0
      • Flegmatik  

        Vzhledem k tomu, že doma parkuješ v podzemní garáži a tažný máš, tak bych asi volil tu variantu na kouli. Odpadne ti sundavání kol ještě než vjedeš do garáží a nestane se ti, že na to zapomeneš (třeba takový návrat v dešti jasně hovoří pro kouli).

        0 0
      • chodec  

        Ještě jeden faktor – máš hagusy? pokud ne (nevím zda je má oktávka standardně), tak je montáž a demontáž pomalá a většina příčníků co nejsou na hagusy ti v té či oné míře bude škrábat lak střechy buď při montáži nebo tím, že na ní někde sedí a opírá se. Pak by to byl důvod pro zadek namísto střechy.

        Ale ať je to vyvážené tak ještě jeden faktor naopak ve prospěch střechy – přístup do kufru – většina držáků na koule to nějak umožňuje, ale vždy je to jen nějaký kompromis v pohodlí přístupu (musíš třeba bokem kolem sklopených kole nebo tak) a vždy to znamená nějakou manipulaci navíc a to, že se musíš víc natahovat.

        Naopak bych se nebál té stability na střeše co tu padla – jezdívám delší vzdálenosti jak svižně po klikatých okreskách, kde to musí držáky dost namáhat do stran, tak jsem držák na střeše (591 v „T“ drážkách aerotyčí Thule) „otestoval“ i na delší vzálenosti při rychlostech mezi 170 – 180 a nezdá se, že by to na příčnících nebo držácích zatím nechávalo následky (to není návod, to je pro informaci, že při běžných cestovních podmínkách mají evidentně bohatou rezervu – pokud si správně vybavuji, že odpor, tj. fakticky síly působící na držák rostou s kvadrátem rychlosti, tak při těch 175 je držák namáhán cca dvojnásobně proti běžným českým cestovním 130 na dálnici takže při normálních cestách u nás má slušný držák s tím, na co je dmenzován celkem veget).

        ale nejsem baba a tak se musíš rozhodnout sám. :-)

        0 0
        • Twisp  

          hagusy sou … malokdy vidim kombika bez hagusu…nerikam, ale ze nejsou. Nicmene diky za nazor.

          0 0
          • přišlapávač  

            Čau Twispe- ja bych se taky priklonil ke strese, octavka 2 neni zase tolik vysoka, aby to nandavani bylo nejak neprijemny. Navic kdyz budes jezdit s kolama kazdy vikend, tak se vsadim, ze do zadny garaze ani podjezdu nevjedes, protoze si zvyknes na pocit, ze mas kola na strese, toho bych se nebal.

            0 0
      • o.1  

        Mam Atera strada na taznom, povodne som chcel na strechu ale teraz po skusenostiach s Aterou by som uz by som volil napriek vyssej cene jednoznacne to iste. Tie minusy co uvadzas su skor fiktivne. Uchytenie alebo zhodenie nosica je max 15 sekund, zmesti sa do kufra(na rozdiel od stresnych nosicov – a tie ked nechces aby ti ich ukradli musis tiez davat dolu, co trva nepomerne viac). Samotny nosic ma v zlozenom stave cca 20×80×120cm, takze do pivnice vpohode.

        Najdolezitejsi okrem celkovej stability a jazdnych vlastnosti je rychlost a komfort pri upevnovani bicyklov tesne pri zemi. Pri kazdotyzdennych jazdach sa mordovat s nakladanim na strechu, pripadne este po jazde zablatenych bikov myslim za ten cenovy rozdiel nestoji. Dalsie + je prejazdnost, ked prejdes na nejaku polnu cestu casto byva „tunel“ popod stromy so stresnym by si nepresiel.

        Spinenie bicyklov som nepozoroval, to skor by si mohol mat opacny problem pri nakladani zablatenych bikov na strechu.

        Jediny „problem“ ze zozaciatku sa clovek citi trochu neisto kedze biky presahuju bezne siroke auto(o to viac ak su nahodou drahsie ako samotne auto + citovy vztah:-) ), ale to je zhruba na urovni spatnych zrkadiel, da sa na to zvyknut.

        Takze za mna jednojednoznacne nosic na tazne a najlepsie Atera strada (iba ak by medzicasom bol aj iny s tou istou konstrukciou-posun po kolajnicke dozadu- lahky pristup do kufra aj pri autach typu Berligo s otvaranim zadnych dveri doboku.) Urcite nie taky co sa neda ani odklapat.

        0 0
        • Twisp  

          a jaký máš přesně typ ? Asi ste mě zlákali na nosič na kouli. A ten Atera Strada se mi zdá asi nejlepší, konkrétně Atera Strada 3 DL, který se dá od auta odklopit tak, že do kufru máš přístup téměř ze středu auta. Tenhlle má dokonce plastový pásky na stažení kol (jako thule).

          0 0
          • dieegoo  

            Na Stradu jsem měl taky zálusk, ale v jednom z testů psali, že na hrbolaté silnici se povolilo upnutí a nosič sjel na zem, což přiznejme si – za ty peníze žádnej extra výsledek.

            0 0
            • jecnak  

              Jo pokud ji spatne zacvaknes a nezajistis pojistku, tak se to stat muze. Jinak si to nedovedu predstavit. A to jezdim po ceskych silnicich s autem s tvrdym podvozkem…

              0 0
          • o.1  

            Asi mam to 3DL,oproti Thule je vyhoda hlavne ten vyklop dozadu, pristup do kufra je skoro neobmezeny a uplne komfortny , navyse je lahsi skladnejsi a lacnejsi. Ale thule bude tiez ok.

            0 0
    • Zerocool  

      INSIDE

      0 0
      • Greyhound  

        Přesně tak, kola jedině dovnitř. Nejlepší systém co znám je vnitřní držák do VW Touran – může být v kufru pořád, umožňuje kombinace osoby/kola 3+2, 4+1, při troše snahy 3+3, kola drží perfektně, absolutně šetrné vůči kolu i autu, jde to tam dát i zasviněný, neznám nic lepšího. Podobnej, ale míň praktickej držák jsem měl i ve Scénicu a asi se to dělá i do dalších MPV, jako člověk co kolo vozí skoro pořád si tuhle kategorii aut (větší už by mě nebavilo řídit, rád jezdím svižně) a způsob přepravy nemůžu vynachválit.

        0 0
        • přišlapávač  

          stejně tak superb combi, jen je problém, že pak se dá jet pouze ve dvou lidech.

          0 0
          • Greyhound  

            proto je daleko lepší než kombajn MPV – tam totiž podle potřeby můžeš individuálně vyndavat zadní sedačky takže jdou právě i ty kombinace jak jsem psal

            0 0
            • přišlapávač  

              jo,ale krasne jede :-) navic, kdyz s tim potrebujes jezdit i kvuli praci tak je prodlouzenej civil trosku reprezentativnejsi. MPV jsou fajn, ja osobne nedam dopustit na VW Multivan T5 :-)

              0 0
              • Greyhound  

                Tak u MPV není problém v tom že nejede krásně, rozdíl v jízdních vlastnostech mezi kombíkem a MPV je naprosto minimální, problém pro některé lidi vidím pouze v té „reprezentativ­nosti“, holt ten praktický tvar krabice každej nekousne.

                0 0
                • přišlapávač  

                  tak ono některé MPV se při vyšších rychlostech dost naklánějí a to auto nedrží tak jako nízkej kombík, ale znovu říkám, já MPV můžu, pro mě to jsou praktický auta :-)

                  0 0
                  • Greyhound  

                    Tak to je jasný že fyziku neoblafneš když těžiště je výš, ale pokud má to MPV dobrej a tvrdší podvozek jako konkrétně ten Touran tak v praxi je ten rozdíl tak malej, že aby mi průměrnej kombík na okresce ujel tak by musel jet už dost na krev. MPV je je v prvé řadě o praktičnosti, ale rozhodně nemusí znamenat nudu za volantem.

                    0 0
                    • Bully  

                      Kombi je porad osobni auto (s vyssi uzitnou hodnotou diky kufru), MPV je uplne jinde, jak jizdnimi vlastnostmi, tak spotrebou. Jasne ze pokud srovnavas spatne kombi s vybornym MPV, tak se mu ten skoroautobus bude uz castecne blizit, ale jinak je to porad obrovsky rozdil.

                      0 0
                      • přišlapávač  

                        hezkej rychlik :-)

                        0 0
                        • xshreck  

                          Jj, moc pěknej. Narveš do toho v pohodě kolo dozadu? :-)

                          0 0
                          • Honza729  

                            Ne, tohle combi ma kufr mensi nez jeho typovy predchudce. Muze za to predevsim obla zad, narozdil od skoro kolme predchoziho typu.

                            0 0
                            • xshreck  

                              Já myslel že je to balonový prototyp, kterému se kufr zvětšuje dle potřeby :-/ ale asi se koukám pletu. Díky za info honzo

                              0 0
                            • Andrzej  

                              myslim ze tohle je ten „predchozi typ“ s hrantou zadi…

                              0 0
                            • Bully  

                              Tohle je prave ta generace Accordu s nejvetsim kufrem vubec- skoro 600 l., delal se do r.2008. Mam vlastne jeden z poslednich kusu vubec. Ten soucasny Acco Tourer ma 400 litru, zrovna dneska jsem do nej koukal. To panove od Hondy docela zvorali, kombi si lidi kupuji prave kvuli kufru.

                              0 0
                              • jIrI___  

                                Onehda jsem obhlížel kufr v Alfě Crosswagon a to je teprv bída… A když se k tomu připočte minimální místo na zadních sedačkách tak nechápu, kde se v tak relativně dlouhém autě všechen ten prostor ztratil.

                                0 0
                          • Bully  

                            Ted jsem tam vezl silnicku. Sundal jsem predni kolo a vlezlo to cele do kufru aniz bych musel sklapet sedadla, v pohode jsem to i zatahl roletkou.

                            0 0
                            • přišlapávač  
                              1. to ma hodne rovnej zadek, protoze sup ma 633 a kolo se tam nevejde- ma to

                              dost sklonenou zad

                              1. mas prtavy detsky kolo :-)
                              2. si to neumi vysvetlit :-)
                              0 0
                              • xshreck  

                                Ono taky není kufr jako kufr. Třeba ho má širší+delší a zase menší na výšku. Jinak si to vysvětlit neumím … Bodla by fotka kufru a ne zepředu xD

                                0 0
                              • Greyhound  

                                To říkám furt, kombíci jsou jezevčíci dlouhý nízký s šikmou zádí, na kolo je potřeba stará dobrá krabice… Délka auta 440cm, kufr 695l, vyndavám jen přední kolo, to je pak čas a místo přibalit si pár drobností ;-)

                                0 0
                                • xshreck  

                                  a safra xD tak to je pěkné xD

                                  Ještě jsem si vzpoměl :-) otec má starého pasáta B3 … tam když se sklopí sedačky, tak taky dám kolo jestli si dobře vzpomínám jen tak. Pak půjčil nějaký levný držák na střechu a já už měl strach aby to neuletělo. Strašně se celý kroutil … mno papírák

                                  0 0
                              • Bully  

                                Kolo mam male :o) , ale delka stred-stred u silnicek se i mezi nejvetsi a nejmensi velikosti lisi v par mm, max. nejaky cm az dva, klidne si porovnej geometrie. Ted uz nevim jestli by zavazela vic vysunuta sedlovka, i kdyby, tak by ji slo vyndat/zasunout.

                                Cely vtip je v tom, ze kufr neni zdaleka jenom o objemu, ale v techhle pripadech i o prakticke vyuzitelnosti jeho prostoru pro konkretni vec. Takze jak je dlouhy a siroky, jak moc muzou zavazet blatniky atd. . Superb kombi je delsi oproti memu Accordu Tourer jenom o vic ven presahujici naraznik, zato ma vic mista na zadnich sedackach (resp. pred nimi), Accord to misto pouzil prave pro delku kufru. Abys uveril, hodim sem zitra fotku, schvalne to kolo strcim dovnitr jeste jednou.

                                Jinak u Superbu je motorizovane otvirani a zavirani kufru az ted, u Hondy uz 7 let. Stejne tak miluju to sklapeni zadnich sedacek za pomoci jedine packy, neni potreba se starat se o sedaky, pasy ani o hlavove operky. Vznikne pak rovna plocha dlouha skoro 2 metry bez hrany u narazniku. Prevazel jsem v aute (se zavrenym kufrem) uz i sadrokartony dlouhe 2,60 m :o)

                                0 0
                                • xshreck  

                                  Safra tj jak sumec s otevřenou tlamou xD moc pěkné :-) Máš pravdu, superb měl až zbytečně moc toho místa na zadních sedačkách … No stejně tj mazec :)

                                  0 0
                                • Greyhound  

                                  Slušnej baličskej výkon :-) Fakt moc pěkný (nad kolama musím říci docela slintám;-) a dle toho co píšeš i chytře řešený auto. Hlavně to nemá jak jsem tady kritizoval šikmou záď jak většina dnešních kombíků, to vidím jako zásadní problém – kamarád má A4, která díky tomu vypadá pěkně sportovně, ale jak má dovnitř dát kočárek/vozík a pár dalších věcí tak je ten tvar rázem dost nepraktickej.

                                  0 0
                                • Bully  

                                  Tak uz jsem to konecne vyfotil a hodil do PC. Tady je dukaz, ze se mi vejde do kufru silnicka- nemusim sklapet ani jednu zadni sedacku a jeste muzu zatahnout roletku, staci jenom sundat predni kolo. Sedlovku mam sice vytazenou malo, ale kolo by se tam vlezlo i kdyby byla vytazena jeste i min. o 10 cm vic.

                                  0 0
                                  • xshreck  

                                    TAdy je ta výhoda – v supu je ten kufr jestli se nepletu užší, ty tam máš ty výklenky které dávají hodně. Moc pěkný :) a aspoň to neláká zloděje

                                    0 0
                                  • jIrI___  

                                    Takhle nedám bika do auta i když sklopím zadní sedačky :-))

                                    0 0
          • xshreck  

            Jojo :-))) do supa jsem narval celé svoje kolo, jen jsem pro jistotu sundal sedačku z kola. Když se sklopí sedačky – prostoru tolik že by se jeden pokák. Ale taky superb… kdo by v superbu vozil zabahněné kolo ( taky mi dalo práci než jsem to pak vyčistil xD )

            0 0
            • jIrI___  

              To je kufr velký jak sviňa :-O

              0 0
              • přišlapávač  

                a tos ještě neviděl skolepný zadní sedačky :-) na dýlku něco ke dvou metrům rovný plochy :-) Parádní auťák

                0 0
                • jIrI___  

                  Líbí se mi, jen je to strašně velká kráva. Ale bodejť by ne když píšeš, že se sklopenýma sedačkama to má uvnitř 2 m :). Už jen čekám, kdy někdo vymyslí auto vnější velikosti fabky s vnitřním prostorem autobusu :-D

                  0 0
                  • přišlapávač  

                    taky jsem se toho trošku bál, když to má skoro 5 metru na dýlku, ale paradoxně se s tím i líp couvá než s oktávou, je z toho líp vidět, dvě kola se vejdou dovnitř jako prd, no prostě paráda.

                    0 0
            • přišlapávač  

              co máš za motor?

              0 0
              • xshreck  

                Není moje … já jsem takovej střídač – půjčovač aut.

                Byla tam 2.0TDI 103kw … ale je to na to auto podle mě málo. Přece jen je to těžké … :-)

                Btw pro představu … tolik je vzadu místa pro kolena :-)

                A s tím parkováním – s oktávkou se parkuje líp jak s tímhle :( je to strašně dlouhé a blbě se s tím někde točí

                0 0
                • Ruprt2  

                  neumíš řídit, ale 103kW s turbem je podle tebe slabé auto.

                  Že já se vůbec divím.

                  0 0
                  • Honza729  

                    Pri hmotnosti toho auta je 140 koni opravdu malo.

                    Divis se, protoze zjevne nemas zkusenost.

                    0 0
                    • Greyhound  

                      No výborně, konečně přišel odborník s velkejma katalogovejma zkušenostma, to jsem zvědavej jaký perly o autech se tady zase dozvíme.

                      0 0
                      • Honza729  

                        Aha, ty se potrebujes hadat…

                        Tak jo, 140 koni je na 1,5 tuny velmi vykonny motor, skoro bych rekl ze nejvykonnejsi a nejlepsi.

                        Doufam, ze jsi spokojeny a nechas prostor jinym, vecne reagujicim lidem.

                        0 0
                  • xshreck  

                    Hele, radši mlč. Hovno víš jak řídím.

                    Nevím o co ti jde, možná seš tak zaujatej tím věkem že už meleš kraviny. První si zkus v něčem jet a pak něco kydej. kW nejsou všechno ;) taky se podívej na váha/výkon. Možná na něco přijdeš.

                    Si jezdi s tou svojí 1,2 fabií … nejel si nikdy v něčem jinším a budeš taky kyndat kraviny

                    0 0
                    • Ruprt2  

                      Zaprvé se sklidni nebo nereaguj.

                      Zadruhé já reaguju na to jak prezentuješ ty sám sebe. Takže já vím jak řídíš z toho co o sobě píšeš, takže píšeš kraviny?

                      Zatřetí já mám Subaru WRX STI pyco voe, ale budu to měnit, bo je to slabé jak cyp.

                      Za čtvrté mám aspoň vlastní auto.

                      Za páté fakt si myslím, že z toho ještě vyrosteš.

                      0 0
                      • xshreck  

                        Chudáčku:-D Moc dojemné. Tak taky ty i já žijeme odlišný život.

                        Tak ty máš subárko, já si dělám zálusk na obyčejnou oktávku. Ale co, prachy na ní nemám, starosti mám taky jiné. Děcka v nedohlednu, tak k čemu by mi byla :-) To se taky zkus zamyslet. Jak jsi sám říkal – jsem ještě puberťák ;)

                        Ale když e tak dívám, asi jsi taky nedospěl.

                        A zase si tady nevylij všechno, těším se na to až se potkáme někde tady Zlín – UH :-) určitě se domluvíme jo?

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          jo jenom doufám, že nebudu na kole a ty v autě.

                          0 0
                          • xshreck  

                            :-) Neboj, je to tu Bike forum. A já radši jezdím na kole ;) Jezdíš někdy tímhle směrem? Já bych rád viděl člověka, kterej dělá názory o někom a o něčem, koho neviděl a nic o něm neví :)))

                            Btw asi to tu promažu, kdo ví co si lidi musej myslet xD řešilo se tu něco jiného – přeprava kol

                            0 0
                            • Ruprt2  

                              ne řešili se tu tvoje hustý kecy, jaký si borec za volantem, a jaké si půjčuješ fajnové auta. Škoda, že ti nepůjčují nějaké silnější.

                              0 0
                              • xshreck  

                                Dal jsem sem ty fotky supa jenom kvůli tomu, že tu někdo psal jak to má velkej kufr ;)

                                Teď už mě to fakt přestává bavit, seš asi taky dobrej pošuk. Chytej se každé pičoviny, kdyby jsi se zachoval jako „dospělej“ ( a nevím jakou tabulku na to máš ) tak tu nějakého puberťáka neřešíš. Jestli máš se mnou fakt nějaký problém, tak se můžem jet projet na kole. Já budu jenom rád když mi někdo ukáže nějaké nové cyklo směr ZLín. A přitom si to se mnou můžeš vyříkat. Už je to fakt trapný. Howgh

                                0 0
                                • Honza729  

                                  seš asi taky dobrej pošuk

                                  Mozna ani netusis, jak blizko jsi pravde :-)))

                                  0 0
                • přišlapávač  

                  hmm to je docela malo na 1,5 tuny, tech 118/ 125kW je optimum, 3,6 V6 zere jak tupolev… me se s tím couva daleko lip, zda se mi, ze je z toho vic videt.

                  0 0
                  • Honza729  

                    :-)) to bylo o fous :)

                    0 0
                  • Ruprt2  

                    auto co jede přes dvěstě a zrychlení na stovku má pod deset není slabé

                    0 0
                    • přišlapávač  

                      krome toho 3,6 V6 jsem jel se vsemi motory a 103kw jeste v nafte se mi zda slabe natakove auto. Ja jsem zvykly na auta se 150 konma+ takze mozna je to i tim. Nejidealnejsi se mi pro Sup.kombi zda 1,8TSI se 118kw, ktera tahne uz od 1500 otacek a navic je oproti dieselu zivejsi.

                      0 0
                      • přišlapávač  

                        i kdyz je pravda, ze ted budou davat jeste novy 2,0TSI motor se 147 kw, ktery by mohl byt taky docela zajimavy.

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          Já jsem nejel žádnou V6, ale jel jsem TDI 66, 81, i to CR 103

                          Jel jsem i TSI 1,4 a 1,8

                          ta 103 CR není slabé auto. Stačí to, chce se mu jet i do kopce.

                          0 0
                          • přišlapávač  

                            ok, kazdy mame rozdilny nazor, me se zda ten motor na tu vahu slaby. Netvrdim, ze to nemuze nekomu vyhovovat, kdyby tomu tak nebylo, tak by to do toho auta ani nemontovali. Hadat se urcite nechci a koneckoncu se ta diskuze dostala nekam jinam nez k nosicum na auto. Takze ja jsem pro uvnitr/ strecha/ zadek auta.

                            0 0
                            • Greyhound  

                              Přesně tak, ta diskuze se dostala od nosičů na kola někam úplně jinam, kdo kolik potřebuje koní pod kapotou se můžeme hádat donekonečna, protože základní pravidlo zní, že koní není nikdy dost ;-)

                              Když už jsem ale tuhle větev zahájil ódou na dle mě geniální vnitřní držák do Tourana tak se vyjádřím i k motorizaci – mám tam totiž zrovna těch 140 koní na víc jak 1,5t, odpor vzduchu to má přeci jen větší než normální kombajn. Přestože dost často jezdím s o dost silnějšíma a rychlejšíma autama tak mě za těch víc jak 70K km co jsem s tím už ujel snad ani jednou nenapadlo, že ten motor je na to auto slabej, koneckonců tam dávaj i 77kw 1.9. Jak píše Rupert, úplně to stačí nejen na běžnou, ale i velmi svižnou jízdu a předjíždění na okreskách, kopec nekopec. K tomu dlouhodobá spotřeba 6l, prostě zatím každej kdo měl možnost tím jet tak byl tou kombinací praktičnosti (nejen) na kola a jízdních vlastností a výkonů hodně překvapenej.

                              0 0
                              • přišlapávač  

                                Ten držák je dost dobrej o to není pochyb a jak jsem říkal, tenhle typ auta se mi líbí, takžeza mě palec nahoru.

                                0 0
                          • xshreck  

                            Převodovka, odpor vzduchu, kde se do toho co tankuje … :-) Kdo ví proč se mi zdál ten sup v porovnání se scoutem línější.

                            Ale co už. JAk ruprt píše že jel s těma TDI- osobně bych si vybral tu 1,9 TDI 66kw v jedničkové octě. A prosím už tady neřešmě kraviny, ruprt ať mi napíše kdy dáme spicha a už tichučko xD

                            0 0
            • Greyhound  

              V tom je právě ta výhoda vnitřního držáku a MPV – sedačka se vyndavat nemusí a tím že kolo pevně stojí a o nic se neopírá tak se nemusí do ničeho balit a prakticky žádnej bordel z něj pak nepadá i když je pekelně zabahněný, maximálně pak stačí vyklepnout gumovej kobereček z kufru.

              0 0
        • Flegmatik  

          Předpokládám, že s těmi držáky na té ose se dá posouvat…? Jinak na téhle fotce to moc nevychytali a u jednoho kola museli otočit řidítka http://media2.worldcarfans.com/…2.Mini4L.jpg (zda-li pak zavřou páté dveře).

          0 0
          • Greyhound  

            Jasně, jdou posouvat do stran a otáčet na ose takže kola jdou dát těsně vedle sebe a řidítka maj pod sebou a může tam zůstat ještě jedna zadní sedačka, tu fotku aranžoval fotograf, ne kdo to vozí :-) Mně to právě přijde vychytaný maximálně.

            0 0
            • Flegmatik  

              Mě se to jako líbí, kdyby dělali něco univerzálního i do jiných aut (klidně bez těch vidlic na přední kola), tak bych to bral :) I když pořád se dokopávám k tomu, že si to nechám vyrobit.

              0 0
    • Marcele  

      jenom ze zkusenosti: kamarad vozil kola na kouli, dokud nepoustel lidi na prechodu a z nim jedouci ridicka neladila radio… vysledek musi byt kazdemu jasny. (jinak mi je ten nosic vzadu sympatictejsi, nez strecha)

      0 0
      • Twisp  

        dejme tomu, ze to do tebe zezadu nekdo napali. Hradi se z PR vinika i skoda, ktera se netyka jen automobilu…asi ano, ne ?

        0 0
        • Ruprt2  

          samozřejmě. Tento argument mi přišel vždycky zvláštní. sice ti někdo zruší kola, to je blbé, ale kdyby jsi je tam neměl, tak do tebe stejně nabourá.

          0 0
        • Honza729  

          Pokud je nosič schválený do provozu, tak ano. Druhá věc je jak pojišťovna přehodnotí amortizaci…

          nemá tu někdo s tímhle zkušenost ?

          0 0
          • jecnak  

            Obecne tabulkova cena kola je po roce od koupe cca polovicni. Uz si to nepamatuju presne, ale tolik jsem onehda dostal od Allianz.

            0 0
            • xshreck  

              Taky zajímavé téma. Musí to jít podle tabulek? Co kdyby člověk zašel za prodejcem(nebo znalcem) a ten mi dal razítko že má takovou a takovou cenu …A ne poloviční

              0 0
      • makak  

        Já jsem zase viděl nějakého borce jak při vyhýbání zajel pod větve, pak o kus dál zastavil a nic netušíc začal sundavat kolo ze střechy. Kola u krosového kola měl skoro do pravého úhle. Dlouho přemýšlel, než pochopil co se stalo …

        Oboje má své.

        Vlastně i převoz v autě … když jedeme ve třech kufrovou oktávkou a máme vevnitř rozmontovaná kola, ani nechci přemýšlet odkud všude by nám vytahovali komponenty, kdyby to do nás někdo pustil.

        0 0
    • kralovek  

      http://www.feuvert.fr/…/p34671.html

      Tenhle je genialne jednoduchej.

      Vozim ho permanentne v kufru pro pripad kdyz treba mlada skuhra abych pro ni prijel pac je lina dojet.

      Nainstalovat i s kolem 10–15s.

      Akorat si myslim ze v cechach nejsou nosice kola na kouli homologovany.

      0 0
      • jecnak  

        Drzi jen za kouli a nebo ma i nejake pridavne drzacky za viko kufru atp?

        0 0
        • kralovek  

          Jen na kouli. Jinak by tech 10–15s bylo nerealnych :o)

          0 0
          • xshreck  

            počkej to teda jenom … jenom zasadíš na kouli, nandáš kola a jedeš? žádněj popruh na držení balancu a nic? Já to študoval na tom linku a nic jsem právě neviděl

            0 0
            • kralovek  

              presne tak

              0 0
            • kralovek  

              teda co se tyce toho drzaku presne tak.

              Kolo umistis do tech 2 gumovych zlabu a zajistus gumovim paskem, ktery je tam nasazeny.

              A jeste je mam tavy popruh, kterym zachytis predni kolo aby se nevyklalo.

              0 0
              • Flegmatik  

                Vypadá pěkně. Zkoušel jsem ho hledat i jinde, a našel jsem spousty podobných držáků od Thule (který se u nás vůbec neprodávají), nevím zda jim chybí ta homologace. U tohoto přeci jenom se zakrývá značka i světla a druhá rampa tam není. Mimochodem, odklopit od kufru se tenhle tvůj držák asi nedá, co?

                0 0
                • xshreck  

                  Mě by zajímalo jak to drží stabilitu … já nepochopil prostě to uchycení. To je nasazené na kouli a drží to ještě za tu tyč u koule?

                  0 0
                  • kralovek  

                    chytrej kluk :o)

                    0 0
                  • vset  

                    Podivej se tady http://www.youtube.com/watch…

                    0 0
                    • xshreck  

                      :-O tak to drží teda jenom tak jak jsem myslel že ne … safra já bych se bál že se to překlopí. Na spodek tam musí být pořádný tlak… co když prudce zabrzdím? nehne se to? Vypadá to v tom videu pěkně vratce :)

                      0 0
                      • dieegoo  

                        Překlopit by se to nemělo – koule na tažném je z vrchní strany zploštělá, předozadní pohyb by tím měl být vyloužen. Spíš bych se bál toho, že se mi nosič na kouli pootočí a omlátí mi půlku auta.

                        Při zkoumání tohodle nosiče jsem narazin na Thule Helios, tam to upnutí budí mnohem více důvěry a celkově je ten nosič mnohem propracovanější – možnost sklopení atd. Cena je už někde jinde, ale na Thule pořád relativně přijatelná.

                        Není mi ale jasná jedna věc – jak se u tohodle typu nosičů řeší světla?

                        0 0
                • vset  

                  Da se dokoupit a nasadit

                  0 0
      • vset  

        Ten je suprovej kde se da sehnat?

        0 0
    • Andrzej  

      kdyz uz se to tu tak rozjelo, tak pridavam podle mne nejjednodussi a zatim asi nejlepsi drzak kol na auto co jsem kdy videl, byl by jednoduchy na vyrobu doma, ale nevim jak by to bylo s legalnim provozem u nas…

      kolo se tam da vetsinou tak, ze jedna ta trubka vyjde pod spodni ramovou trubku vepredu nahore (skoro u vidlice a hlavoveho) a druha vyjde nekde doprostred ramu, vetsinou pod horni trubku pred sedlovou (zhruba), kdyz se to zafixuje starou dusi tak kola drzi jak pribite. vozili jsme tak i 4–5 sjezdaku, pri vice kolech je dobre to zeshora zafixovat nejakym popruhem k necemu na aute (mylsim ze tady to i na te fotce tak maji)

      http://www.google.cz/imgres…

      http://www.google.cz/imgres…

      http://www.trademe.co.nz/…83893636.htm

      0 0
    • jerryx  

      Mel bych vlastni prizivnickej dotaz… Jak vozite vzadu v kombiku kola s integrovanou sedlovkou? Ma nekdo nejakou zkusenost?

      Dokud sem mel kolo s klasickou sedlovkou, tak se jen sundalo sedlo a predni kolo a vesly se tam v pohode tri stroje.

      Oddelavate i zadni kolo? Co vsechno z toho sundavate? Dik

      0 0
    • johny9  

      Já osobně mám taky Oct1 1.9TDi 81KW a mmám to na střeše. Poslední dobou, když jedu sám, tak dávám kolo do kufru a zklopím sedačky. Jinak dle zkušeností bych řekl, že pokud máš naftu, tak naložené auto ani nepoznáš. Nemám tažné, ale do zadu bych to stejně nedal. Lepší přístup pro tebe,ale i pro zloděje. Taky ti mírně přečuhuje přes boční profil vozu.Jestli budu kupovat nový držák kol,tak na střechu a radši s uchycením za přední vidli a dokoupil bych ochranný obal na řídítka. Velmi prodávaná je Thule Pro Rider.

      0 0
    • Twisp  

      Tak nakonec vzadu :)

      0 0
    • De.Fly  

      chci se zeptat, je nakej zakonnej limit, kolik nosicu smi clovek mit na aute. Kdyz dam kola na strechu, tak jestli smim jeste pouzit nosic na zadni tazne – nebo budu vypadat na dalnici jen zvlastne :-) preci jen kdyz bysme jeli 4 do alp – to jsou 4 xc a pak urcite 2 sjezdaky…

      0 0
      • jecnak  

        Tohle omezene neni, ale je nejaka nosnost auta, kterou bys nemel prekrocit.

        0 0
    • jecnak  

      Tak v Halfods v Ceslicich maj Ateru 2 na kouli za 5000,– Je na dve kola, s adapterem na 3.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.