Dobrý den, mám silniční kolo Liberta city bike singlespeed a potřebovala bych na něm přehazovačku. Dá se vůbec taková předělávka udělat? Popřípadě nějaké info k tomu, jsem úplný amatér servisak. Děkuji
Dobrý den, mám silniční kolo Liberta city bike singlespeed a potřebovala bych na něm přehazovačku. Dá se vůbec taková předělávka udělat? Popřípadě nějaké info k tomu, jsem úplný amatér servisak. Děkuji
Udělat se dá ledacos, ale jde o to, jestli to není finanční sebevražda převyšující hodnotu celého kola.
Vzadu máš předpokládám tzv. torpédo – bezdíš šlápnutím dozadu. Vyřešit tedy nově zadní brzdu = páka, vedení, samotná brzdová čelist (pokud půjde vůbec někam uchytit). Pak celé nové zadní kolo, to aby brzda měla oč brzdit (ráfek) + aby bylo kam dát vícepastorkouvou kazetu. Potom tebou zmíněnou přehazovačku, řetěz, řazení, pravděpodobně i samotné kliky i se středem. A určitě jsem na něco zapomněl.
Za mě nesmysl.
Ok díky za info. Tak nějak jsem si to myslela :-)
Nebo Nexus či něco podobného, to by mohlo být jednodušší :-)
nedělá náhodou shimano nábojové planetové přehazovačky i s torpédem?
to by bylo výrazně jednodušší, jen přeplést kolo a dát tam řazení(ideálně asi grip)
Nevím, nikdy jsem neměl v ruce, tak to nemohu nikomu doporučovat.
Dělá, i Strurmey-Archer a ty základní modely nestojí zas tolik, nicméně i tak by to s přepletením a řazením vyšlo, teď střílím fakt od boku, 3–5 tisícovek. Sturmey dělá i s bubnovou brzdou.
A Sturmey-Archer má dokonce dvourychlostní kickshift, takže by nebylo potřeba ani řazení a bylo by to bez tahání bowdenů, ale to má malý rozsah.
To záleží hlavně na rámu, jaké možnosti pro přidělání přehazky a brzdy tam jsou, dodej detailní fotografie kola z pravé strany v oblasti uchycení zadního kola a celkové foto zadní části rámu z více stran. Jinak ale jak píše Kouba, ekonomická smysluplnost takového počínání je dost diskutabilní.
ty nevíš jak vypadá Liberta?
Liberta je značka, takže to je jako by ses zeptal ty nevíš jak vypadá Specialized?
A ne, Libertu sem neměl, jako děcko sem měl Spurt, pak BMX 20, Esku Premier a když sem si ji nechal šlohnout, tak Favorita po tátovi. Pak dlouho nic a teď to co mám tady v profilu.
Možná narážka i na to že zmíněné …silniční kolo Liberta city bike singlespeed… asi neexistuje ?
prostě 24" kolo s protišlapkou.
plechové koncovky, plech pro nosič/ zadní brzdu.
Dělali to snad do začátku 90. let, potom (asi) začali kupovat rámy které odpovídají popisu výše ale mají trochu jiný tvar.
jako asi jediný rozumný způsob bych viděl přepletení na Sturmey-Archera (a pod) s protišlapkou.
úplně ideálně sehnat už zapletené kolo z něčeho staršího.
Brzdu přidáš jen klasickou čelisťovou, takže to už opravdu ne.
Liberty byly i s 28" kolama.
Nechapu co se tu resi, kdyz dotycna neni schopna nic uzpresnit. Ztrata casu vsech prispivajicich.
Jde to. Uz jsem daval prehazovacky i na skladacku. Otazka je, jestli to je potreba.
Jak píšou lidé výše, existují nábojové převodovky – včetně protišlapací brzdy. Já bych to nechtěl, je to drahé a je peklo sundat zadní kolo, ať už pro transport nebo výměnu duše (není rychloupínák, ale navíc jsou tam ta táhla co vedou osou dovnitř), a podle ohlasů od kamarádů mi přišlo, že se každých pár tisíc km (tj. každých pár měsíců pokud jezdíš denně třeba 7+7 km do práce jako já – ale zase na mestemnakole.cz vyšel průzkum, že průměrný cyklista ujede 560 km ročně, takže pro toho je to věčné) musí dělat údržba typu výměny oleje, i když teď jsem náhodně zagooglil a někdo říká že má Rohloff 50 Mm bez servisu. Kolo bych prodal a zkusil koupit na nějakém Bazoši něco co odpovídá požadavkům…
S tím servisem to nemusí být úplně pravda. Měl jsem třírychlostní Nexus, najezdil na tom tisíce km a ani jsem na něj nesáhl. To byl snad nejvíce bezúdržbový komponent, který jsem kdy měl na kole. Třeba sdílená kola od Nextbike taky mají Nexus, během provozu dostávají nálož a nedělám si iluze, že by na nich někdo dělal takový větší servis :)
Mohlo by to jít , hlavně co ono …silniční kolo Liberta city bike singlespeed… skutečně je.
Jestli to není třeba tohle:
Kdysi jsem na Libertu dával třírychlostní Shimano Nexus náboj, podle mě 3 rychlosti na takový kolo bohatě stačí.
Tak pro inspiraci:
Za mě taky předělat na převodovku v nábě, dělal jsem to kdysi na esku, 3 rychlostní nexus, funguje to v pohodě, dá se koupit celý levný zapletený kolo v potřebném rozměru, vyjde to tak asi nejvýhodněji. Jak píší ostatní, investice je to ale kolem 3–5 tis, záleží pro kolikarychlostní nábu se rozhodneš
3sp https://www.retrocyklo.cz/…-808090.html
7sp třeba decathlon https://www.decathlon.cz/…_/R-p-199777
Paní se tu od založení neukázala, zase Fire & Forget téma.
Tak nově založený nick má nějaká omezení k počtu příspěvků, ne? A byl víkend, tomu bych se nedivila. Spíš jde o to, co pod tím názvem co uvádí, má. Takový honosný název to má, navíc s anglicismama …
Takovou předělávku na Libertě mám a mám z toho nákupní kolo.
Obnáší to:
Na 1..foto je červeně zakroužkované
Na 2. foto je smyk pro vedení lanek k přehazovačce a k přesmyku
– je to zespodu kola v místě středu, tam, kde jsou kliky
Na zadním kole musíš mít náboj, na který se dá našroubovat kolečko s pastorkama
K tomu pořídíš přehazovačku, řadící páčku na řidítka, lanka a bowdeny k propojení páčky s přehazovačkou.
Pokud chceš mít i více talířů, tak ještě přesmykač, kliky s trojpřevodníkem, středové složení a řadící páčku pro přesmykač.
A pokud vzadu máš torpédo (brzdíš vzadu pedálama), tak ještě musíš pořešit zadní brzdu – čelisti, páku, lanko a bowden..
Jsou i možnosti jiných řazení (v zadním náboji), ale to už není zcela levné a jde o to, kolik do toho chceš investovat a jaké převody budeš požadovat.