Ahoj všem,
jen se podělím o své zkušenosti s použitím bezdušového kitu a trablemi, které jsem s nasazením měl, třeba to pomůže dalším.
Začal jsem s kitem od Rubeny. Z mého pohledu je na něm nejkvalitnější ventilek. Ostatní komponenty jsou buď nevhodně vybrány, nebo nejsou dostatečně kvalitní.
Vnitřní oboustranně lepící páska má za úkol fixovat těsnící pásku, která je strašně měkká a proto neuchrání před ostrým okrajem děr na niple a tak při větším tlaku hrozí, že se těsnící páska poškodí. Těsnící černá páska (z gumy, která je použitá na duše) je profilovaná tak, aby vymezila umístění patky pláště na ráfku (aby se patky pláště nedotýkaly a byly od sebe roztažené, což je důležité při nafukování). Profilování je ale nerovnoměrné a nefunguje. Dále je páska různě silná a není rovná, takže na ráfek nedosedne zcela a vznikají místa kudy uniká vzduch. Tmel na vzduchu vulkanizuje pomaleji než Café Latex – proto ho unikne více.
Po zkušenostech jsem Rubenu opustil a použil pouze ventilky. Dokoupil jsem vnitřní vyztuženou pásku od Café Latex a jejich tmel (spolu s dávkovačem – doporučuji, i když tmel lze nalít do pláště i bez dávkovače).
Důležitou zkušeností bylo usazení vnitřní pásky. Na předním kole jsem jí jenom „dobře nalepil“ ale po nafouknutí mi to trochu unikalo. Na zadním jsem si dal záležet a lepil jí s velkým tahem, takže jsem ji hodně napínal a pak ještě po utažení ventilku zkontroloval přilepení pásky k ráfku v místě ventilku. Ventilek při dotažení za sebou stáhne kus pásky. Je dobré vymačkat všechny vzduchové bublinky. Druhý pokus byl naprosto bez problémů a natažení pásky bylo klíčové.
Další oříšek bylo nasazení pláště – při nasazení je důležité dát patky co nejvíc od sebe a zajistit, aby se dostaly co nejvíc k zámku ráfku. Pokud se to podaří, není třeba ani výkonný kompresor, stačí rychle pumpovat. Já si pomohli tím, že jsem si to napumpoval před nalitím tmelu, aby se patky roztáhly.
Po nalití tmelu jsem kolo nafoukl pouze na ,5 baru a nechal tmel zacelit největší netěsnosti a vždy jsem přifoukl až, když jsem měl jistotu, že vše těsní. (Na kolo jsem dával již ježděné pláště s více defekty – hodně tmelu vystříkalo, takže jsem doplňoval). Nakonec jsem nahustil na 3 bary a drží to zcela bez problémů. Dřív jsem jezdil na 3,5 baru a nyní na 3. V odvalování necítím rozdíl ale odlehčením na obvodu se snadněji zrychluje (uspořil jsem cca 200g na obou kolech).
Bezdušovkám zdar. Připojte své zkušenosti. Cyril