Jaký smysl má nerezové lanko? Vím, neoxiduje, ale stejně se časem v bowdenu zanese a musí se vyměnit. Stojí to za to?
Jaký smysl má nerezové lanko? Vím, neoxiduje, ale stejně se časem v bowdenu zanese a musí se vyměnit. Stojí to za to?
Bez diskuze. Např. u mne je trochu rozdíl za jak dlouho měnim nerez vs. rez lanko. Prostě dyš prší, tak je to znát.
Vydrží Ti aspoň sezónu?
Jak kdy. Pokud bych je neměnil se šaltrem, tak určitě. Co se lanka od smyku týče, tak to tam většinou zůstane po celou krátkou existenci kola ,–)
Tak krátké přesmykové je bez problémů, nejhorší je šaltr..
Při mém dost laxním přístupu k údržbě kola je nerez lanko (a ještě lépe lanko s teflonovou úpravou povrchu) darem z nebes. Funguje, i když se vykašlu na vysušení/promazání biku po návratu v dešti nebo po mytí kola. Obyč lanko zarezne, nebo alespoň ztratí hladkost chodu celkem zázračnou rychlostí.
Nejsou o tolik dražší – a při váměně 1× před sezonu – pokud se něco nestane :-)) tak proč ne. Lítají mě v Nokonech, bez problémů. Normální už sem neměl ani nepamatuju, teflonové se mě moc neosvěčily.
Hele…kdyz se zanese bovden, tak jeste neznamena, ze jsou spatny lanka, ne? :)
To je pravda, ale když chceš vyčistit bowden, lanka vyhodíš, protože ustřižený konec zpět nedostaneš. Proto já lanka nestříhám, ale zamotám! S výjimkou šaltru, tam je to nebezpečně blízko řetězu (jak jsem se přesvědčil).
No nevim, ale kdyz vemes kleste, tak to muzes ustrihnout i tak, ze se Ti to nerozplete :)…ale to je v rukach :) + muzes si to zapajet…taky moznost.
olkyci, vyplejtas kola za pul hodky, mechnika delas uz 30let, nebo jaks to psal a nedokazes jak pise TT ustrizeny lanko protahnou bovdenem tak, aby se nerozpletlo??? kdyz uz je moc kratky, tak vzdycky jde dat z hazky na smyk, ale jde to uplne v poho, staci pri provlikani tocit bovdenem na spravnou stranu :)pripadne jde konec jeste trochu zahladit do kuzele na brusce ......a trcici zamotany konce lanek?? no promin, sem myslel, ze to umi jen Beeda :))
Je to věc názoru a proto jsem to tu postnul. A jistěže i ustřižené lanko umím protáhnout. Ovšem stává se, že rozplácnutím koncovky se zdeformuje konec lanka a to nejde protáhnout, ani zkráti (když je krátké). Kolik lidí má doma brusku?
No dovol! 20 min!!
myslim za olkyc je jeste vetsi brouk Pytlik nez by jsme cekali:-)) B.
Ale ne tak velkej, abych posílal výhrůžné maily..
a jeste pro Tinka: zapajet nerez? to me musis naucit!! :))
No vzdycky muzes ten nerez obalit pomoci pajky tak, ze tam budes mit gulicku ktera nespadne, ne? :o)))
ale to pak neprotahnes bovdenem, ne :))??
TO ne…ja to vzdycky bud ustrihnu pekne nebo to vyhodim :)…spis jsem chtel upozornit na tuto moznost ackoli ja to nikdy neletuju, max konec zalepim,, ale hlavne dam koncovku :)
Ale jo akorát si musíš nabalit při pájení na pájku dost kalafuny a udělat to co neuzší.Prostě si s tím pohrát jo a ještě konec odmastit.
Není jednodušší a praktičtější zamotat?
Já si s tím raději pohraji, aby to lépe vypadalo a náhodou se mi to zamotaný lanko někde o něco nechytlo či nezamotalo.Někdy na to kašlu a jen to ušmiknu.
To těžko! Pokud cín nechytne, tak i jakákoliv bambule spadne. nerez se prostě dostatečně nenahřeje. Snad se spec. tavidlem..
Viz dal – tam by jsi se to mohl docist…jestli umis cist :P
Však jsem taky napsal. Se spec. tavidlem!
Psal jsi SNAD…snad neni 100% jistota, nebo Ti to tak pripada?
Připustil jsem tu možnost! A neslovíčkář, n. až začnu..
Klidne zacni :)…dyztak si tendle thread od Tebe klasicky hodim do blokovanych a bude :o)…ale rozhodne si nemyslim ze jses nejlepsi mechanik :o)
S tím mechanikem krapet OT, ale myslet si můžeš, co chceš a Ty zejména, nejsi žádný pupek, ani světa a i kdyby, stejně jsem nejlepší, protože vím i co Ty nevíš, třeba …, ale to už je na další thread..
Tydle Tvy prohlaseni me po nakych 18h v praci zarucene pobavi :o)
To se chválíš, n. stěžuješ?!? Já v práci i spím!
S reprosema?:-)
reprose=reprobedny :))
No konečně se někdo dovtípil..
Jinak – zapomněl jsi mi poslat foto pedálů, kterých se kufry nedotknou..
Nestezuju :)…
Nezapomnel, zatim jsem se nedostal domu abych to mohl schopne vyfotit.
Kdybys měl mobil s foťákem..při Tvém výdělku..
Ale ja mam mobily s fotaky, ale to je srot…se podivej co to fotilo Tobe…
Není to dost zřetelné? Nejsme v galerii..
Zretelne prave jak kdy :o)…
Hele, Tink má tak frajrskej mobil, že s nim i závodí:o) nech ho na pokoji!:o)
Tss :o)…ja mam na rameni v 99% pripadu 2 mobily…ne jeden :o)))
Nechtěl jsem se chválit, ale taky mám 2..P990 + K750, heč..
hmm… super a já mám jednu a50 a stačí mi to ;-)
Nejde o to co mas, ale kde je vozis…ja je mam pri zavode v DH na rameni v kapse…jinak – jedna rozlomena 7250i a jedna 1600 ktera uz presluhuje…v kastliku mam pro jistotu hozenou jeste V60i…ale v zime budu upgradovat…ta rozlomena uz dosluhuje :-D…nicmene – ani jeden z tehle kramu co mas bych na bajka nebral…
Taky nemám bajka, ale silnici.
Neboj, to je z Tveho chovani dost dobre videt :)
ja mam doma helikopteru
Jak frajerskej? Schválně!
Upaluju lanka svářečkou – netřepíse to, pěkně se so speče ;-)
jde to bez problemu, staci mit spravne tavidlo.Treba tady www.pselectronic.cz/…p_bottom.php?…
no tak to jo, ale ja myslel klasicky cinem a malou elektronickou pajeckou (coz dle ty kalafuny ostatni taky tak pochopili), obyc lanka tak jdou, tohle uz je spis na svarovani
dalo by se rict, ze bez problemu rozhodne ne, to tavidlo je ten problem :)) asi to nemaj lidi bezne doma jak cin :)
aha, sorry, neprecet sem si ten navod na lahvicce, je to fakt urceny na cinovou pajku, zas sem o neco chytrejsi :))
Staci na to opravdu trafopajka a bezny cin.Jeste vic jsem koukal na tavidlo pro pajeni hliniku,to jsem nechapal vubec.
jo, to uz je veda, to nechape kdekdo, ale rek bych, ze obcas by se to hodilo dost lidem, dik
Hlinik sa neda letovat standardnym sposobom, pretoze je pokryty oxidom, na ktory sa pajka nechyta. Aj ked to obrusis, oxiduje to okamzite. Volakedy bola taka metoda, ze sa zmiesal cin s ocelovymi pilinami a po naneseni na hlinik sa ten kusocek cinu miesal hrotom letovacky. Tie piliny oskrabavali oxid a cin sa chytal. Ale je to dost nevdacna cinnost. Snad uz niekoho napadlo vyvinut nieco co rozpusti ten oxid, zabrani dalsej oxidacii a zaroven sa na to chyta cin.
a pak, ze olkycovo thready sou na h…, vsechno zly je k necemu dobry :))) ale kdyz budu potrebovat, koupim si asi spis to tavidlo, ez se morit s pilinama ..ale dik
Jak říká Tink – pokud ustřihneš lanko čistě (chce to mít pořádné kleště, tak se nerozttřepí. Není pak problém koncovku lanka stáhnout a pak dát druhou.
Přesně pokud střihněš čistě netřepí se. Já nepoužívám koncovku, ale zakápnu sekunďákem – osvědčeno.
ja len odstrihnem ziadne koncovky, ziadne lepidla a proste mi to lanko drzy uz od jari stale rovnako – a to som ho prevliekal celkom dost cez bowdeny. inak ma pre mna nerez lanko obrovsky vyznam, jazdim aj v dazdi a kedze ma nebavi starat sa o bajk po kazdej jazde tak klasicke lanko mi hovno vydrzi. okrem toho je nerez lanko aj akesi „hladsie“ a lepsie chodi v bowdenoch.
Největší kravina, kterou může „mechanik“ udělat, je utáhnout lanko např. v přehazu a ucvaknout – to se roztřepí, i kdybys měl cvikačky sebelepší. Nikdy jsem s třepením neměl problém, pokud jsem si naměřil, kde je potřeba cvaknout, cvakl a pak upenvil. Vteřiňák jsem nikdy nepoužíval. Koncovka se mi líbí:-)
Hmm ta vterinovka vypada jako dobrej napad. Na strihani se mi osvedcily nuzky na plech.
A když nemáš po ruce sekundový lep stačí svíčka. Namočíš do horkého vosku a taky to docela funguje. Ale po protažení dám koncovku.
To musi byt kraaasa ty zamotany konce lanek u V brzd nebo treba mech.kotouu – nechyta to moc bordelu? a co teprve u presmyku – nenamora se to obcas na prevodnik? :)
U mechanickyho kotouce jsem to zkusil jednou… :o)
= zamotavani lanek je zcela neopodstatneny…stejne to lanko v pohode koupis novy a kratky ustrizeny konec s dostatecnou nekolika cm mezerou naprosto dostacuje a hlavne je to esteticky hezci :)
Zamotání lanka má význam třeba u krkolomného provlékání některými Grip Shifty, pro někoho (i takymechaniky) neřešitelný problém.
Ktery gripshift myslis konkretne?
Žádný. Prostě se mi občas do ruky dostane starý model, kde byly u každého jinak namotané lanka, někdy musíš GS rozebrat (často), někdy vyjde koncovka dírkou na široké straně, někdy je pod gumou u ruky, jindy uvnitř, prostě Babylón! Apokud si někdo nedá pozor, jak bylo staré lanko navinuté, tak potom dlouho hledá správnou cestu.. Však Ty to dobře znáš, skoro jako já.
No ja to praveze neznam :o) – proste menim lanko, tak vydelam stary a dam novy…gripshifty, zvlast ty stary jsou uplne primitivni zarizeni…
Beeda to kvuli tomu prilepuje k ramu kobercovkou :))) u toho smyku, jinde nevim, ale je mi jasny, ze Beeeda umi
No tak to je lekne naprd, zamotat lanko. Vypada to pekne blbe a muze se ti nekde chytnout. To radsi ucvaknu a vydrzi mi celou sezonu. Pak koupim novy.
sem byl jednou linej ho ucvaknout, spipacky byly o 5 m dal:-) takze sem to zamotal u prehazky, mesic to lanko sbiralo kyticky, pak se chytlo do prehazovacky utrhlo se a je klid:-)
nerez a hlavně – broušenej povrch, aby to mělo průžřez kruhu, ne nějaký hrboly, je to dost znat oproti nebroušenejm, hlavně u starších silničních dulaů, kde jsou bovdeny pod omotkou dost zohybaný, teflon v bovdenu se tak rychle nevydře
jeee tady nadelate, kuli par korunam… ma nerez ale dyz to prestane radit…tak ho proste vymenim a hotovo… co se s tim sr..... zrovna u tohoto komponentu …
ja mel na kole lanka snad 7 let a pohoda
Já sem žádný kolo neměl ani 2 roky. Jezdíš ty na tom kole vůbec ?
jezdim i maraton jednou rocne,ale to mas fuk
7 let to muze vydrzet tak na kole nekde vystavenym. Sezona je podle me nejzassi hranice, kdy to vymenit (prakticky to ale menim mnohem casteji)
No já teda nevím, ale zatím sjem nenašel důvod, proč lanka vyměnit, když nemusím. Žádné mi zatím neruplo. Na biku jsem měnil jen jedno z toho důvodu, že jsem měni řadící páčku. Jen tak z nudy mi to přijde zbytečné.
Prave, ze menim, kdykoliv menim packu nebo saltr – letos se mi podarilo namotat saltru trkordnich 5:o), takze se tam lanko moc dlouho neohreje. Pred novou sezonou to chce jak bowdeny tak lanka. Takova investice to zas neni.
Já jsem dal trubičky a nemám problém. I když musím uznat, že pokud prší nebo je bahno, tak mě na bike nikdo nedostane. Brodům se taky vyhýbám, takže to u mě zase tak nehoří.
Ja mam bowdeny v kuse.
najezdil jsem tak 2–3 tis rocne, spis pres leto, mam versuse z roku 98 koupeny v unoru 98, meneno akorat retez a plaste jinak vse puvodni, saltr,kazeta,kliky, brzdove desticky vpredu!! jo meneny desky vzadu
Na silnicce 5 let, dohromady tak 20 t. a vymenil sem ted nedavno (na jare) lanko u prehazovcky, protoze prasklo, jinak vse puvodni, na biku, kdyz se neco urve, takze prehazovacka 1–2 do roka, ostatni od ty doby co sem to slozil (necely 3 roky)
Nestane se, ze po mokre vyjizdce a pak treba tydenim stani lanko zarezne v bovdenu
To jo. Ale u mne kolo nestojí!
Tak to mas asi jenom jedno bo nevim jak bych mel jezdit soucasne minimalne na 3 :o)…Ty nejsi pupek sveta :-D
Vlastně jo. Zimák zrezavěl, nové jsem ještě nepostavil..
Co s tím pupkem? Já mluvil za sebe a negeneralizoval jsem, tak
co máš..?
Tak co ten vykricnik tam?
Neotravuj. Prostě jsem chtěl zdůraznit a pochválit se, že furt jezdím.!!!!!!!
Ja zas furt lezim!!!!! Kdo je lepsi?
dg