• noviisek

    bré ráno,

    chci se zeptat na pár maličkostí ohledně výměny lanek a bowdenů.

    Na ivelo jsem se mrknul na návod.

    Mám doma kus řadícího bowdenu od jagwire (1,5,) ale je nějaký užší, je to možný? Zdá se mi, že když ho tam dám, tak tam bude vůlu u řazení.

    1. Jaké jsou šířky bowdenů a lanek?
    2. Nevadí, když je užší než ty původní?
    3. Jakou šířku tam dát podle vás?
    4. Jaká lanka a bowdeny případně koupit?

    Jezdím klasický xc, řazení mám shimano lx a páky deore rapidfire.

    0 0
    • Evilcleaner  

      bowdeny pro řazení jsou ve velikostech 4mm a 5mm, podle toho se k nim dávají patřičné koncovky. oba dva mají stejné použití, není vymezeno kde jeden by mohl být a druhý ne.

      brzdový bowden má velikost 5mm

      ředící lanko má průměr 1,2mm a brzdové 1,6mm.

      velmi důležité je mít ke všem bowdenům správné koncovky!!!

      0 0
    • Evilcleaner  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
      0 0
    • LRRTM1  

      Pro inspiraci – já měnil bowdeny vloni a dával jsem tyhle:

      Bowden

      Lanko

      Koncovky

      Měnil jsem jen řazení, páč u brzd mám hadice. A ty jsou komplet nový i s brzdama.

      0 0
    • Wojtkingson  

      Zdravím vás, mám menší dotaz. Když měníte bowdeny (řazení), měníte hned i lanka? Nepociťuji žádné velké problémy – moc často nejezdím v bahně, ale po 5000 km jsem si říkal, že výměna by nebyla od věci.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • jannk  

      Recyklace tematu: potrebuji vymenit radici bovden na https://superiorbikes.com/…chrome-black a uprimne receno jsem takhle schovany bovden jeste nemenil.

      Uplne nahodou – nemate nekdo nejake doporuceni jak se vyhnout problemum s protlacenim bovdenu ramem a kokpitem?

      Je lepsi ho tlacit od riditek nebo od prehazovacky? Jak nejlepe vyuzit stavajici bovden k protlaceni noveho?

      (do servisu nechci, jednak to potrebuji brzo a myslim, ze to zvladnu – jen si myslim, ze mnozi budete mit zkusenosti ceho se vyvarovat)

      diky!

      0 0
      • Guxx  

        pokud máš dost dlouhé lanko, tak to propoj lankem a tahej za lanko:-) jinak mi většinou stačilo to spojit izolačkou a kombinace tlačení a tahání..:-)

        0 0
      • Jáchym 1  

        Existuje toto,ale tím integrákem se to bude dost lámat.

        https://www.cycology.cz/…tor-p730995/?…

        0 0
        • 01carbon  

          vrut do dreva vhodného prumeru bez hlavicky

          3 0
          • jannk  

            To zni jako skvely tip!

            A jo, toho kokpitu se bojim nejvice – i proto premyslim ze ktere strany zacit

            Hlavne co delat, kdyz puvodni bovden nejak vytahnu a potom tam budu muset nacpat ten novy bez vedeni

            0 0
            • figur  

              Na staré lanko se rámem navlíkne trubička. Staré lanko se vytáhne, trubička zůstane a nové lanko se jí protáhne. Nakonec se trubička vytáhne a dokončí se průvlek bovdeny.

              0 0
              • jannk  

                To nevim jestli chapu – podle me je v ramu komplet bovden a ne samotne lanko…?

                Tj neni treba zadna trubicka – spise ‚nasroubuji‘ novy bovden na stary a budu tahat za stary a tlacit novy; do noveho uz potom zasunu nove lanko (samotne lanko uz jsem menil, to je v pohode, ale tenkrat jsem nemel cas vymenit i bovden)

                1 0
          • Jáchym 1  

            Děkuji,já zůstanu u connectoru.On se přeci jen líp instaluje díky L+P závitu.

            0 0
    • va-bo  

      Už se to tady řešilo mockrát.

      0 0
    • jannk  

      Nakonec uplna pohoda, to hlavko se dalo lehce rozlozit (distancni ‚krouzky‘ jsou delene na pul), takze bowden bych asi protahl i bez pouziti stareho jako vedeni.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.