• filipes

    Láká mě tohle https://www.bike-discount.de/…ive-n-chrome

    Primární určení „přírodní pěšiny z kopce“ v Brdech (zlí jazykové je nazývají ilegály), hezký příklad je „black rock“. Přidal jsem na temou a stávající trail bike (podobný jako profil, akorat s enduro komponentami jako Lyrik C3, brzdy Cura, DHF 3cg+Mazza) už zbytečně moc drncá + trochu více stability by se hodilo. Komfort a trakci jsem už docela potúnil, ale kolo se zpomalilo na/pod úroveň Trek Slash gen 5,

    Plnotučné enduro na 170 zdvihu pro moje důchodcovské ježďení jako nepotřebuji, ale z nemnoha recenzí jsem si odvodil, že se to chová spíše jak trail-bike s velkým zdvihem. Otázka zní, jak moc je nadbytečný zdvih na škodu na rozdrbaných ilegálech. Kolo podle recenzí docela jede (tipuji na vysoký antisquat, ale graf jsem nenašel), po přeházení karbonových kompnent čekám hmotnost mezi 14,5 a 15 v Lku, rám je překvapivě lehký.

    Kromě ceny mě láká „tutová“ velikost a geometrie, že L je reálně ML, odchylky od stávajícího kola jsou malé a přesně ve směru, jakých chci (reach +5mm, wb +10mm, HA cca 64 misto 65, zadni stavba –5mm, bb drop stejný ale bude větší sag). U většiny výrobců 179cm spadá přesně na rozhraní M a L, což vnímám jako potenciálně dost velký problém-risk při nákupu.

    Vedení skrz hlávko se jasné mínus, zadní brzda případně půjde venkem, kolo není na okrasu.

    Díky za názory.

    0 2
    • va-bo  

      Jo, dáš tam sag 30% a bude to žehlička. Akorát ten ZEB v malé rychlosti moc citlivý nebude.

      0 0
    • va-bo  

      Pružina dozadu asi bude také potřeba ladit. Já zkoušel 600, 500, 400 liber.

      0 0
    • K2  

      Jezdim rok Cube Stereo One55. (160/155)

      Dela to,co od nej ocekavam,da i nejake xc presuny,prijemne prekvapily lehka kola Newman

      Mozna existuji i lepsi kola,ale v cenove kategorii vyprodejovych cen Cube jsem moc konkurentu nenasel.

      Jeste se muzes mrknout na Canyon Spectral a Strive

      0 0
      • filipes  

        diky. Ve slevach jsou tedka One55 za hodne dobre a u starsiho Spectrala jsem mezi velikostma. Prosim dotaz – vyuzivas na One55 plny zdvih? Jaky vozis sag, nemlatis klikama moc o zem?

        Co jsem dohledal tak ram je velice velice progresivni (https://linkagedesign.blogspot.com/…55-2024.html) a pro normalni jezdeni bez velkych dropu bude obtizne vyuzivat cely zdvih a pri rozumnem sagu. Velky sag nechci bo se mi zda, ze ram ma uz docela nizko stred… diky moc.

        0 0
        • MirosPikos  

          Ve slevách sice jsou, ale rychle to mizí. Ty nejlevnější doslova před očima. Kamarád chtěl 55 a nakonec vzal 44. Ale progresivní to bude zřejmě podobně. Někomu to vyhovuje, někomu ne. Když si vzpomenu na Bandita, tak mi to vlastně vyhovovalo. A syndrom využití plného zdvihu jsem dodnes nepochopil. Záleží kdo a jak na tom bude jezdit. Není přece nutný jet na pivo a cestou mlátit po dorazech ;)

          0 0
          • filipes  

            Máme objednáno s osobním vyzvednutím, tak uvidíme, jak to dopadne. Třeba varianta na podvozku Fox Performance Elite a XT za 1800,– vypada jako deal.

            Trochu mě vyděsilo tohle z odkazu výše…

            „In the Leverage Ratio graph we can see that the system is very progressive (3.35–2.15), which is a very high figure for a model with 155mm of travel. If I search in the library I can find three or four models with a similar progressiveness (~35%), but for an All-Mountain model it makes no sense to go beyond 30%, especially when all the assemblies come equipped with air shocks (Fox Float X2 and RS Superdeluxe).“

            Po dorazech lítat nepotřebuji, ale vyjímečně vysoká progresivita pro moje důchodcovské ježdění může být problém. Každopádně, když to klapne, tak to bude jednoznačně na pružinu.

            0 0
            • va-bo  

              Progresivita se projeví až ve 3. třetině zdvihu. Kde jinde bys měl využít celý zdvih, než na dropech. Na běžné ježdění by ti stačil zdvih 140 max.

              0 0
              • filipes  

                Jasně. Progresivita vzduchového pružiny exponenciálně roste v poslední třetině. Progresivita rámu je daná kinematikou a právě pro One55 je progresivita vysoká v celém průběhu, viz obrázek.

                Chodilt na 140 zdvihu v běžném ježdění na rozbitých trailech mít 15mm na dropy a faily by byl uplně ideál.

                0 0
            • K2  

              Mám Cube Stereo One 55 29“ s RS podvozkem 160/155 mm a je znatelně víc plyšový než můj předchozí Spectral 27“ 150/140 mm. Spectrala jsem musel v rozbitém terénu krotit a více s ním pracovat, Cube znatelně líp žehlí.

              Měl jsem možnost se na kole před koupí svézt kolem prodejny u Štěrby. Měřím 184 cm, kolem 80 kg a mám Lko. SAG nastavuju na cca 20–25%. Zadní stavbu využívám odhadem na 90% (v BP nebo na těžších trailech), mám tam pořád rezervu pro nějaké chyby nebo větší skoky. Z pohledu jízdního stylu nemám problém pustit kolo rychleji v rozbitém terénu někde v BP a nechat kolo pracovat, ale skoky dávám spíše menší (nejsem velký letec).

              Během XC přesunů a výšlapů používám omezení tlumiče. Kolo jede dobře a přiměřeně svým zdvihům. Je znát nízká hmotnost kola kolem 14 kg a lehká kola. Bez omezení se zadní stavba ve výjezdu více ponoří a je moc houbovitá

              Šel bych do toho kola klidně znova. Koupil jsem ho loni na podzim za 70 tis Kč. Za plnou cenu 90 Kč bych váhal a více srovnával. Za výprodejovou cenu kolem 1400 Eur (jiné shopy kolem 50 tis Kč) je to z mého pohledu super koupě

              0 0
              • kejda  

                Kde prosím jsi ho viděl za oněch 1400 eur. já pohledal a nejlépe jsem za 1999 eur model 2023. nevím, jestli je nějaký rozdíl mezi 2023 a 2024, ale i tak super ceny…

                0 0
                • filipes  

                  Tady https://cube-store-goettingen.de/…stereo-one55 byl v pondeli za bily za cca 1500, 1800 byl stal modry na fox performace elite a presne 2475 stal zeleny s drahym vybavenim. Behem jednoho dvou dnu to vyprodali a pak hodily ceny zpatky na aktualni Cube ceny. Kol maji ve skladech myslim jeste spoustu a cekal bych ze dalsi dealeri se toho budou takhle zbavovat.

                  0 0
                  • kejda  

                    Díky, bohužel velikost M nemají. Jinak na bike-discount je model 2023 za 1999 a model 2024 za 2299, podle všeho tam není žádný rozdíl ani v rámu, ani ve výbavě…Bike-discoun chce 52 eur za dopravu, MHW bike zadara…

                    0 0
              • filipes  

                Díky moc.

                Mam zarezervovaný https://cube-store-goettingen.de/…ive-n-chrome?… za 2400, bílý ve slevě mi příšel už moc ošizený (hlavně vidle), a modrý – jednoznačně nejlepší poměr výkon-cena už jsem v Lku za 1800 nestihl.

                Zajímavé je, že cenu vrátili nahoru s srovnali to s ostatníma Cube shopy. Pár drahých komponent zkusím rozprodat a hodím na to staré karbon Nextie kola.

                K rámu mám dost otazníků, ale jenom komponenty za aktualni ceny bike-discountu vycházejí hodně blízko zlevněné ceny…

                0 0
                • kejda  

                  Mně tam vyskakuje ale teda jiná cena, než těch tvých 2400 eur…tu rezervaci jsi dělal na těchto stránkách?

                  Tu rezervaci jsi dělal v to pondělí?

                  0 0
                  • filipes  

                    Ano. Zustalo jim tam jedno Mko, zbytek rozprodali za 2 dny. Kdybys chtel to Mko, tak bych jim zkusil napsat, jestli ho prodaji za pondelni cenu. Podle me dostali vytku, ze nesmi podtrhavat ceny a odstartovat zavod, ktery dealer je vice a rychleji podtrhne.

                    Artikelbeschreibung

                    CUBE Stereo ONE55 C:62 TM 29 olive´n´chrome 2024 – olive´n´chrome / L

                    SKU: 4054571430717

                    Brand: CUBE

                    x 1

                    €2.474,55

                    0 0
                    • kejda  

                      No jestli se ti chce jim napsat, tak budu rád. Já jinak nejspíš vezmu to bílé za 1999, kluk to bude mít stejné zase na dva roky maximálně. Stejnou konfiguraci má na Stereo 150 z roku 2022, a kromě brzd s ničím jediný problem. Trochu změna barvy laku, už není bílý, ale místy zašedlý :). Tam by mohli zapracovat…

                      0 0
    • embi  

      Jak je na tom zadni stavba bez mustku mezi sedlovymi vzperami a s malymi lozisky?

      0 0
      • filipes  

        Tuhosti zadní stavby je asi největší obava, pro mě je nepochopitelné proč ten rám v téhle kategorii neudělají třeba o 300g tězší…

        0 0
        • K2  

          Mam ten bily model a je o parnik lepsi nez stary Spectral 27. Zadni stavbe by vzpery slusely,ale zatim jsem si plastem o zadni stavbu neskrtnul. Vymenil jsem sedlvku za zdvih 210 q jeste mam nachystane karbonova riditka. Trochu me trapi zadni brzda Magura,ma tendenci meknout.Mozna zkusim Shigury..

          Jinak lehce pres 14 kg je super vaha na tyhle zdvihy.Chtel jsem trailove kolo a ne Enduro tank.Jsem spokojeny…

          0 0
          • filipes  

            Brzdu bych zkusil odvzdusnit, nove desky a zvazil bych dat vetsi kotouc. Shigura je řešní pokud nesedi páky nebo se nejak dojebou, pry jsou dost krehke a nachylne na poruchy.

            0 0
            • K2  

              Nechal jsem si zkratit hadice. Brzda odvzdusnena 2×,ale postupne zadni zmekne. Brzdo dobre,ale stve me ten postupny propad paky.Zatim jsem jeste Magury nezkousel odvzdusnovat,u Shi­man to mam na 10 min..

              0 0
              • kejda  

                Zkus ještě odvzdušnit sólo páku, klidně i 2×. Dělalo mi to taky, teď je půl roku klid.

                0 0
        • K2  

          Můžeš si na navrhnout a na 3D tiskárně nechat vytisknout vzpěru pro zadní stavbu a připevnit stahovacími páskami k zadní stavbě. Jako přípomoc by to mohlo fungovat :-)

          0 0
      • baboon  

        Na One44 jsem zatím pláštěm taky neškrtnul (nebo o tom nevim), ale trápení je to občas při seřizování zadní brzdy a jejím škrtání / popískávání. Zadní osa utažená na předepsaný moment, ale při trvalejší jízdě do kopce a nebo třeba v odklonu je právě na brzdě znát, že se to kroutí.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.