Chci se zeptat,jestli jste někdo prováděli takovou věc.
Chci se zeptat,jestli jste někdo prováděli takovou věc.
Ted sem to zrovna dorobil na zimákoj (na stary pevny vidli) vysoustružil sem trubku (jakoby vsuvku) a zavařil autogenem zatim na tom ale nemam nic najeto ale mělo by to vydržet u odpružený vidlice bych to nedělal…
No já bych to potřeboval jen o 2cm takže by byl ten spoj v představci.
Tak teoreticky to de prakticky dost záleží na to z čeho je krk vidlice a přijde mi to jako zbytečna prace a strach že to nevydrží + vaha navíc zároveň nvm co s ní udělalo to ohřátí…
Já bych to teda dělal spíš céóčkem, autogenem by se to mohlo kroutit.
tim ybch to nedělal akorát tam budeš mít návařek co budeš muset brousit + jak sem psal záleží na materiálu krku…
Když bude šikovnej svářeč, tak bude brousit málo :) A s tím,že záleží na materiálu souhlasím.
Mno stejnak to budeš muset přebrousit a vyhoda autogenu je v tom že když se ti to někam hne tak si to zas naz5 můžeš srovnat nemluvě o lepším průvaru…
Vypadá to dobře, je fakt, že autogen to provaří, ale jak říkám, bál bych se, že se to bude kroutit.
srovnávat autogen a co2 ? u svařování autogenem je nevýhoda v tom že do místa svaru přivádíš mnohem více tepla na větší plochu materiálu aby jsi to prohřál a to dost ovlivňuje strukturu materiálu(vnitřní pnutí,popřípadě deformace ale to na té trubce nepoznáš,spíš na plechu) CO2 má větší průvar s menší deformací svarku a nízký obsah vodíku ve svarovém kovu.
mě nemusíš poučovat mam na oboje papíry a živí mě to ;O]
hezky ;-)
Cočkem určitě né je to z duralu takže VIG,šlo mi o to jestli to už nekdo nedělal,jestli do jde svařit,protože když v tom bude moc hořčíku tak je to pasé.Jinač prostě bych osoustružil přesný kus i pro vsunutí dovnitř,do krku bych vyvrtal tak 6mm díry,nalisoval tam ten díl a přes ty bych to zavařil a pak zase osoustružil.Musí to v pohodě držet mám s tím zkušenosti,živil jsem se výrobou rámů na motorky,šlo mi jen o svařitelnost.
No tak je jasný, že když je to duralový, tak CO neé, jinak ten postup co uvádíš by byl určitě good a myslím si, že s pevností by nebyl problém. ale dural jsem nikdy nevařil, taks tím nemám žádné zkušenosti.
No hlavne jestli krk je opravdu duralovej, tak nezavaris nicim, coz to udelat dost fest a nalisovat to tam za tepla? kdyz to bude dural na dural tak je moznost ze tam zarezne a pak to nevyndas ani kdybysi moc chtel:-)
Nez bych to varil, tak bych to asi slepil. Maxinalne zajistit pro jistotu nejakym kolikem.
Tak ten krk řízni v polovině, abys to nastavení neměl nahoře, ale uprostřed.
No to je nejhorší věc jakou by šlo udělat.
Proč?
Protože spoj který je v objímce představce není tak namáhaný jako ten co je „ve vzduchu“.
zas tolik bych se toho nebál vozil sem rok vidli s kratkym krkem co byla ± v půlce představce a nikdy s tim žadnej problém nebyl ale zas vozil sem to na XCne na žadnou divočinu…
Kdyby to bylo ocelový, tak bych se toho nebál ale jak říkám, s duralem nemám zkušenosti.
A co tohle?
http://www.bike-eshop.cz/…ender-bhp-21
Praktické zkušenosti nemám, ale třeba někdo bude vědět…
Tohle se mě zdá jako nejlepší řešení…jak jednou do něčeho šáhneš teplem bez dalšího zpracování už od toho nemůžeš čekat ty samý vlasnosti…
Já těmhle různým samosvorným věcem moc nevěřím,časem se plochy otlačí a vzniká vůle,musel bych tu vložku mít v ruce a omrknout jak to fachčí,připadá mi to ale hrozně těžkopádné,taková sprosťána.Těžko říct no.
Chvilku jsem to vozil na starým kole, fachčilo to, žádný vůle ale je fakt, že jsem na tom kole nijak nejančil.
Tak podobné uchycení v trubce má ježek do carbovnových krků… Drží to slušně a moc se to ani nemusí dotahovat. Jen myslím, že by se mohlo teoreticky stát, že když například skáčeš a trhneš řidítky, že řidítka nevytáhneš… Přece jen jsou to dvě trubky bez pevného spojení…
No právě je to jen na tření.(rajbas pro lezce) :-)
Jen myslím, že by se mohlo teoreticky stát, že když například skáčeš a trhneš řidítky, že řidítka nevytáhneš… Přece jen jsou to dvě trubky bez pevného spojení…
Tak u toho bych nechtěl bejt :)))
Radši kup novou a starou prodej
A nemá někdo na prodej? :-) Nejlíp Alu, 1 1/8", na starou Marzošku kde je to ještě šroubovací, délka tak 20 cm, možná rači 21
No tohle je taky reseni, ale asi lepsi by byla klestina, assassin podobnou klestinu uz delal, sice to nebylo na prodlouzeni, ale misto jezka, ale ucel je podobnej.
Toho ze bys to vytrnul pri trnuti riditkama bych se nebal, tak maximalne by se mohlo stat ze pootocis riditka, na 1" zavitovejch vidlicich se to na predstavcich pouzivalo docela bezne. U starejch favoritu, kdyz to kapku zarezlo tak byl velkej problem to vyndat
Existuje řady adaptérů od různých výrobců a různých systémů. Není třeba nic navařovat
o kolik ho potřebuješ prodloužit?
já potřeboval centimetr a vyřešil jsem to koupí jiného, méně masivního, představce.
Nahore to pise, ze cca 2cm
no,nebál bych se toho…kdysi jsem potřeboval přidat asi 1,5 cm, tak jsem si nechal udělat hlinikovou vložku,kterou jsem tam nalisoval a ještě zajistil nějakým lepidlem.Rok to tak normálně fungovalo a myslím že normálně funguje dál.
Pánové netroufl by si někdo z vás na výměnu sloupku u této vidlice? Potřebuju sloupek 1". Vnitřní průměr originál sloupku je 25mm, tzn. stačilo by to jen trochu stáhnout a vložit do krku vidlice a ze spodu zavařit – eventuálně třeba navíc ještě vlepit a jsou tam díry na blatník tak i ten kolík by tam šel dát.
mám tu pevnou vidli jednopalcovku uplně novou…
jakou a jak je vysoká? (osa-korunka)
večer udělám foto je nová neseřízlá…
jj, díky
Tak už mám domluveno s kamarádem strojařem, že mi ten sloupek vymění zhruba jak jsem popsal. Teď už jen tu drobnost a sehnat hliníkovou trubku o průměru 25,4mm. Ptal jsem se v bikelive a u Švece a ALU nemají. Poraďte prosím kde ji sehnat. Dopředu děkuji!
Vem větší a nechej ji osoustružit,různé trubky z duralu mají ve feroně.
Zkus Alupa Pardubice, nebo Alu-AZ Děčín, ve Feroně mají jenom obyč. bláto-dural.
Nevim jak teď ale před několika roky jsem tam bral dural se kterého jsem vyráběl rámy na motorky co jezdí hrubo přes 200 km/h a maj hrubo přes 100 Hp takže bláto asi ne.Možná už to neprodávaj.Znal jsem i normu toho materiálu,ale už si ty numera nepamatuju.Záleží na obsahu Cr a Mg.
Jedno z mých dětí je pro zajímavost zde
A tos vařil sám? To je tak hnusný, až je to krásný :-)
Svařoval mi to jeden borec,ale jinak vše vlastní know how a práce.Vyhrál jsem s těmi mašinami hafo desidnerských soutěží,dokonce jednu i v Německu.Ta mašina na obrázku je moje vlastní 182 Hp/180 kg kované písty a spousta vlastních úprav na motoru.
Cu , Mg a hlavně Zn. Rám asi nemuže být z toho nejpevnějšího, ten se většinou dělá jenom jako kulatina (7075)
Jo jo Cu tak to bylo,někde bych ještě dohledal faktury,kde to všechno je.
Škoda, že nejsi brňák. Před pár rokama sem potřeboval delší krk na Marzocchi Atom sport a za pětikilo mi v jednom servisu/bazaru nalisovali novej.
Zase na druhou stranu to možná dělají i někde jinde. Nevím ovšem, jak je to s novejšíma vidlicema nebo s jinejma značkama.
přelisovat krk vidlice by měl umět Bikelive
Dělali mi to na Manitou vidli, cena cca 1000,– s krkem. Ten Extender do tý vidle nešel, měla blbej vnitřní průměr.
Ano, Bikelive mi to asi pred ctyrmi roky delal na Duke XC . Tehda jsem z financnich duvodu nechaval dat ocelovy krk. Cena byla myslim take kolem 1000 Kc. Dva roky drzelo bez problemu, pak mi nekdo kolo i s vidlici ukradl. Takze jestli nekdo uvidite nekoho jezdit bileho Duka 80mm s ocelovym krkem, tak to evidentne drzi dodnes.
Prodlužoval jsem krk na Rock Shox-RECON o cca 8cm, sehnal jsem malý hranol slitiny Al a nevím čeho všeho, my tomu říkáme zetal a vysoustružil jsem z toho trubku dlouhou asi 16cm, vnější průměr stejný jako krk vidle.
Od poloviny jse ji ubral na průměr vnitřní díry krku (pozor je kónický) a vložil ho dovnitř. Ještě jsem vyvrtal asi osm dír do krku, přes tyto díry jsem to zavařil a samozřejmě kolem dokola.
Místo pro ježka bylo vysoustuženo, ale stejně jsem to uřezal, protože jsem špatně naměřil délku krku (moc dlouhý). Nezbylo nic jiného než vyvrtat díru, vyřezat závit (takže je to bez ježka) a je to hotovo. Pár gramů navíc nevadí naproti tomu koupení nové vidle, jen proto, že má krátký krk je zbytečné.
Co se týká zátěže cca 7.000km letos a z toho asi osm maratonů, takže žádné šetření.
Zapoměl jsem poznamenat, že jsem to vaři TIGEM.
No tak mně to nakonec vyšlo v pohodě i bez prodlužování,ale dělal bych to stejně viz popis výše.
V Olomouci mi přelisovával krk u vidlice 07 cyklosport Kyba, je u fotbalovyho stadionu. Stálo mě to 300 i s novým krkem. Starej jsem mu nechal protiúčtem :)
Myslíte že by bolo možné vymeniť krk vidlice head (šróbovací) za a-head ståpik 1 1/8" ? Rád by som na zimákovi vymenil starú RST za pevnú ktorá sa mi váľa v garáži.
Dneska jsem resil uplne stejny problam. Chybeli mi tez 2cm. Myslel jsem si ze to budu muset resit novou vidlici. Nahodou me napadlo zavolat jednomu sikovnemu prodavaci do jedne opavske prodejny a ten mi nabidl super reseni. Silnejsi hlinikovou trubku stejneho prumeru necha vysoustruzit tak aby vlazla do krku vidlice. Uvnitr bude te trubky schovano asi 7cm a venku mi budou vycnivat asi 3cm ktere dle potraby riznu. Tato vlozka se do krku vidlice nalisuje a drzi jak se patri. Ukazoval mi stejne reseni u vidlice na sjezdovem kole a ten typek pry uz na tom jezdi skoro rok bez problemu. Jenom tam pak uz nejde dat klasicky jezek, ale musi se to prisroubovat skrz krk vidlice. Je to jako kdybych mel dva vicka hlavka a jedno bych dal dolu a stahl to dlouhym sroubem skz. Myslim si ze je to mnohem levnejsi nez nova vidlice a funkcni to je tez. Az to budu mit doma, nafotim a vlozim.
A co tam dat 1" jezek? nebo je ta dira az tak mala?
proc si to komplikovat jezkem kdyz uz to musi na Soustruh staci nechat kus plny a dovnitr zavit :-)
Zase by se to potom spatne serezavalo. A ten munsi jezek by tam mozna sel. Az to budu mit doma, budu laborovat. Kazdopadne vyfotim a vlozim :-) V utery snad
Jde to udělat různě. Závit příjmo do soustružené části není problém, ale není to tak „bezpečné“. Lepší je buď ježek pod to nastavení (nevýhoda – nutno sehnat dost dlouhý šroub), nebo použít tu tyč a sešroubovat to skrz. Důvod je omezení rizika „vytržení“ představce i s nastavením s vidlice. To se může stát když bude závit příjmo v prodloužení.Odzkoušeno je to prodloužení nalisovat, zalepit, pojistit kolíkem (šroubek m5, m4 – sešroubovat sloupek a prodloužení, zalepit závit, zbytek šroubu zaříznout a zabrousit) a nakonec to stáhnout skrz tou tyčkou.
No on tam v podstate zadnej jezek neni potreba. Teda myslim na normalni jezdeni. Vozim to tak na singlu. Vuli seridim pomoci zavitove tyce a dvou vicek hlavoveho slozeni. Po dotahnuti predstavce odstranim.
Slibena fotka. Dosli mi baterie ve fotaku, tak je jenom jedna.
:-)))
Vytáhnu tohle starší vlákno, prodloužení krku o nějaké 2 cm s tím, že krk končí v představci by mohlo fungovat tak, jak jsem to hodil do nákresu, ne?
…do krku by se vložila ofrézovaná kratší trubka, kterou bych asi zafixoval lepidlem a celé bych to stáhnul průchozím stahovákem
v pohodě to funguje, já jsem to ještě pojistil čepem skrz nástavec a krk, ale lepidlo to taky udrží…
Jak tu trubku chces ofrezovavat? Chycenou nejak excentricky v otocnem sveraku?
Jinak ten stahovak myslim ani netreba.
Myslel asi soustruženou.
jop, nejsem strojar, takze zargonem zrovna nevladnu
řešit se to dá stočením silnostěnné trubky na soustruhu nebo dvařením dvou trubek patřičných průměrů – záleží k čemu máš přístup…
přesně tohle mám na mysli, nejjednodušší asi bude cesta silnostenne trubky
Mna napadlo, že by si si mohol vyrobiť nadstavec-spodok by bol zuzeny aby zapadol do krku, a ten vonkajsi kus spravit ako hradby- tzn. Hore-dole , to iste spravit aj na krku vidly aby to zapadlo do seba, tým by si vylúčil pretacanie no a dovnútra dat ešte nejaky fest dlhy srob, ktorý by si pomocou nejakej podlozky zaskrutkoval na spodku krku-pod korunkou
stačí jeden, dva „zoubky“, proč si hrát s celou hradbou
nj, šak to bol len nápad, inšpirácia
Prodloužení krku.
podívej se o pár postů výše…
Jo, tohle bylo taky to první, co mě hned napadlo. Že se jedná o vidlici jsem se dozvěděl až, když jsem vlákno otevřel. :-D
tvl 8D
BITCH PLEASE
mam podobny problem ale na sid team,kratkej krk,vidle asi z mensiho kola,zatim to resim sejmutim prachovky s hlavoveho ale par centaku by se hodilo.bral bych radu jak to resit,uz mam i nejakej baznecht od bbb ale nejde nasadit pac krk je konickeho tvaru a zrovna opacne nez by se hodilo,jinak bych udelal kuzelovy spunt ze spod,ci pouzil jezka, na soustruhu vyrobyl kousek na vrchni stranu s osazenim dovnitr a skrz to sesrouboval.bohuzel konicky vnitrek mi to nedovoli,poradte,vym ze to neco bude stat ale vyhazovat se mi ji nechce.
cau a dik
omlouvam se ale cet sem jen zacatek,neco me ted napadlo ale necham si stejne rad poradit,pokud by nekdo vedel i o necem v okoli zlína jeste radsi
pokud by nekdo chtel ten adapter od bbb,je k mani,radeji dam cislo 606335122
mas jeste ten adapter od bbb?za kolik jej strelis?
Vytáhnu starší vlákno…
Kde na moravě se dá přelisovat krk? Jednak za delší a taky z 1 1/2 bych potřeboval udělat tapered :)
1,5" je tapered…
tapered je jen napůl 1,1/2
ale jen dole:))
většina výrobců to přímo zakazuje!!!
teoreticky se to udělat dá pokud seženeš nebo vyrobíš nový krk, skus napsat dotaz do BikeLive, nebo pokud máš Marunu Bartoníčkovy
Kdyby šlo jen o to tapered, tak se to dá řešit hlávkem, ale to asi víš.
:) kdyz ma 1,5" krk na vidlici a potrebuje tapered, tak ma asi novy ram tapered a tak u horni misky rozhodne nic hlavkem nevyresi. :) to by vyresil pokud by mel ten tapered krk a ram full 1,5".
Už to taky chápu, mozek si po ránu ještě dává dvacet:) Takže nakoupil „výhodně“ vidli od cannondalu a teď řeší co s tím:)
Přelisovat to není problém, ale podle mě neseženeš nový krk. Pokud vím, tak jedině Marzocchi dělala krk jako náhradní díl a vyrábět vlastní se nevyplatí.
Prostě tu vidli prodej a kup si jinou. Vyjde to levněji a hlavně bez problémů!
asi tak
Prvně přemýšlím a pak až kupuju :) Rám mám tapered a možnost koupit za slušnou cenu vidlici s rovným krkem 1 1/2 (1,5),tak sem si říkal,že bych nechal právě nalisovat tapered krk,když to dolů pasuje :) Ale jestli je takovej problém sehnat krk,tak se na to vykašlu… nemám to kde vyrobit :/