Cawes, neví někdo proč mi při jízdě v –5 změknou brzdy až do nulové účinnosti?? Mám MAGURY MARTY SL a kapalinu měním pravidelně(original).Dokonce i na druhý den v pokojové teplotě jsou stále bez funkce!
Dík za rady Scott.
Cawes, neví někdo proč mi při jízdě v –5 změknou brzdy až do nulové účinnosti?? Mám MAGURY MARTY SL a kapalinu měním pravidelně(original).Dokonce i na druhý den v pokojové teplotě jsou stále bez funkce!
Dík za rady Scott.
Reklamace. Na Marty je 5 let zaruka. Jinak bude nejaky problem uvnitr.
no, mam pocit že 8 let, ale asi už bude po záruce. Psal jsem i do pellsu ale neodpovídají- kašlou na mě!
Tak jestli mas brzdy vic nez 8 let a divis se, ze na nich neco odeslo, tak mas asi trochu prehnana ocekavani. Proste nejspis odeslo nejake tesneni uvnitr.
IMHO jsou Marty jedny z nejlepsich brzd co jsem kdy mel na kole a v poměru váha/výkon možná nejlepší vůbec.
Pravě včrera jsem se o tom bavil s kamaradem co je vozil a odešlo mu právě to těsnění…(nevím po jaké době)Že je nemohl nikde sehnat a nakonec v autorizované prodejně mu řekli,že bude lepší koupit nové brzdy:)…
Každopádně bych to zkusil nechat někde opravit.!
dobrá rada nad zlato :(
vzhledem k tomu že náhradní díl na páku je jen celá páka tak pochybuju že mu to někdo opraví, páka je nerozebiratelná, těsnění je v ní speciální atypické, a je sakra velký problém to znovu složit i pokud by vhodné těsnění sehnal.
prostě Marty sou dobré brzdy, ale celkem odchází a 8let je malý zázrak.
ještě je možnost sehnat brzdové páky Shimano a napojit je na brzdiče, ověřeno odzkoušeno funguje to v klidu a je to celkem levné
A čím jsi to plnil?
shimano i magura běhají na oleji takže bez problémů, ale už si nepamatuju, ale myslím že magurácký modrý olej sem měl doma
no, já je plním jen originálním maguráckým olejem. A je mi divné,že změknou jen v zimě a to obě najednou??? V jedné jsem měnil těsnění i pístek za nový z náhradní páky co mám.Tak proto nechápu kde je zakopaný pes. Ještě nechám rozehřát na vařiči olej co mám,jestli za tu dobu nenavázal vodu a ta pak nezamrzá při jízdě.
Olej neni brzdovka, zadnou vodu nevaze.
Olej vodu též váže, ale spíše u minerálních olejů je problém v jejich oxidaci a pozvolnému rozkladu … Oproti tomu glykolová DOT je mnohem stabilnější, ale sosá vodu jak houba :o(
Tak to jsem netusil, diky za osvetleni.
A z čeho by tak ten olej v brzdách zoxidoval? Když tam není vzduch. V převodovce se to furt míchá se vzduchem, teplo-zima, tlak jaxviňa a vydrží to tam jen 20 let. Takže na bicyglový brzdy bych dal tak asi 100 let, pak bych ten zoxidovaný olej už radši vyměnil :-)
Kdo ví, brzdách se taky váže na brzdovku voda, přitom ten okruh je teoreticky uzavřený, chemik nejsem …
jak píše vilem, olejem to nebude, podle mě je nějaké těsnění v háji a v mrazu povolí, brzda se buď zavzdušní, nebo nebo nepumpuje tlak.
podle mě těsnění na pístku v páce, ale nevím co s tím uděláš.
to těsnění jako ND není a jestli seženeš v náhradách neporadím, jen vím že je to porod to tam nacpat zpět
ale já v zadní měnil i kruhové těsnění i pístek s membránou (je součástí pístku) a nechápu že odejdou obě najednou??? A když neváže vodu proč ji máš měnit jednou za 2 roky?
Pistku ssebou natahnou nejakej bordel. Parkrat jsem byl svedkem toho, ze olej v brzdach byl prakticky cernej. V neposledni rade, je to taky snaha vyrobce prodavat ND v tomto pripade olej. Jinak muzes klidne pouzit LHM olej do citroenu, jezdim to uz mnoho let v ruznejch magurach a shimanech a neni problem.
Hele a jak vychází přepákování, je to víc citlivý nebo víc jedovatý a nebo stejný ? O tyhle možnosti jsem jednou uvažoval ale nikde nebylo know-how jak chodí výsledek :-)
Proč píšeš, že je páke nerozebíratelná, když ji mám rozebranou na ponku? Jen sehnat to těsnění…
souhlas páka se rozebere sama pokud pístek nezajistíš po demontáži čepů a páky :-)
Ale protože to těsnění je pod plastovým kroužkem, který se lisuje po nastrčení pístku s těsněním, přeji příjemnou zábavu až to tam budeš strkat pístek s tím vějířovým těsněním.
Ha, ha, chtěl jsem tě jen vyprovokovat, jestli přece jen neporadíš :-). Skončil jsem právě u toho plastového kroužku, protože se bojím ho zničit, pkud bych se ho pokoušel vydloubnout. Takže se s tím vážně nedá nic dělat, i kdyby se teoreticky sehnalo nové těsnění?
jak se psal já to tam po několika hodinovém boji dostal zpět,
první pokus byl pomocí přípravečku s vhodným prúměrem natlačit zpět, to moc nešlo, nakonec sem to udělal tak že sem těsnění omotal tenkou nití, tím ho stáhl, zatlačil kam patří, a nit pak vytáhl, ale je to boj :-(
ale pokud neseženeš nové těsnění je to celkem zbytečná práce, pokud seženeš tak mě dej vědět, mám doma taky 2 páky které netěsní.
Pokud jsi nesehnal ty, člověk znalý, tak já, amatér, vzdávám boj předem :-((( Nabídnu je na ND.
já to tehdy nijak nesháněl, takže možná něco bude
mrkni na ebay, zvlaste na nemecky se cas od casu ukazou paky levne. Treba se dala sehnat marta sl red z 99usd cela..
Trapil sem se s nima asi pul roku, pak mi kamos nabidnul vymenu za shimano deore a ty fungujou doted bez problemu (asi 3 roky)