• Bikenovic

    Vážení přátelé!

    Jsem již muž ,který si začal užívat důchodu.Na kole jsem seděl naposledy před 30 lety(kecám dnes jsem to zkusil cca 1.km).Pořídil jsem si pro jistotu starší ojetinu,abych zkusil jestli je pravda,že jízda na kole se nezapomíná.Pravda to je,ale nikdy jsem neměl na kole přehazovačku a to je ten problém,který potřebuji vysvětlit.

    Co jsem se teda naviváděl za psí kusy nebudu popisovat.Pochopil jsem jedno.Páčka na levé straně ovládá přední talíře(3 talíře)ta na pravo zase zadní pastorky(6 pas­torků).Prosím v jakém poměru(např. 3–3)mám mít nastaveno na jízdu po rovině,do kopce a z kopce?

    Další technickou radu potřebuji k přední brzdě(viz.foto).Je jasné,že nemůže fungovat jako zadní brzda,abych z kola nepřeletěl,ale i tak má nějakou malou účinnost.Lze podle obrázku poznat druh brzdy,abych si preventivně vyměnil obložení?

    Pánové, zkušení bikeři předem děkuji za rady!

    0 0
    • Vilém  

      To kolo je vcelku srot. Predni brzda se pouziva vic a ma mnohem vetsi ucinnost nez zadni brzda. Pokud brzdi spatne, tak v tvem pripade bude nejlip navstivit nejaky servis, nebo nekoho, kdo se v tom vyzna.

      Prevody se podle poucek nemaji uplne krizit, tzn. jezdit treba nejmensi prevodnik a nejmensi kolecko, ale v praxi to az tak horky neni.

      0 0
    • Karma  

      Když pojedeš po rovině, nastav největší tác/malý malý pastorek (pojede ti to rychle)

      do kopce přehoď na prostřední tác/střední pastorek

      do brutálního kopce nejmenší tác/největší pastorek (pojedeš pomalu, ale budeš mít na to dost síly)

      Je to samozřejmně strašně zjednodušený, ale pro pochopení principu by to mělo stačit, pak už stačí jen experiment.

      Řaď včas a nervi to, neřaď v plnym záběru a lehce povol při šlapání.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      To kolo asi bude potřebovat trochu lásky (seštelovat). Jestli servisování nehovíš a nemáš na to vercajk, zajeď s tím do servisu. To je okamžitý řešení – ať můžeš jezdit.

      Další věc je nastavení posedu. S tím také mohou pomoci v servisu.

      Doporučuju pořídit cyklocomputer s frekvencí šlapání např. http://www.bikestore.cz/…ter-6024.htm – dřív než si zprzníš styl nějakou pomalou kadencí (zůstane Ti i k dalšímu kolu). Řadit můžeš v doporučovaném rozsahu frekvence šlapání.

      Časem domácí servis můžeš začít zvládat. Něco vyčteš na http://www.ivelo.cz/…-servis-kol/ , něco tady na B-F, řada věcí je na YouTube.com a technické dokumentaci výrobců např. http://si.shimano.com/ .

      0 0
    • Bikenovic  

      Děkuji,děkuji pomalu vše vstřebávám.Ještě tu radu jaké ty destičky koupit do kotoučovky co mám v příloze na fotu.

      ":http://www.bike-eshop.cz/…rce-avid-bb5 tyhle?

      0 0
      • Karma  

        nepoznám z fotky co to je za brzdy, je nutný si zjistit přesný název brzd plus typ kotoučů a podle toho vybrat.

        0 0
      • Vilém  

        Tezko rict co je to za brzdu. Mozna bude mit s necim beznejsim kompatibilni desky. Akazka je taky jak to mas serizeny, zda neni zamasteny kotouc atd.

        0 0
        • Rychlej turista  

          Jestli se na tom dlouho nejezdilo, tak na něm bordel ze vzduchu bude. Otázka je taky stav desek, možná by nebylo od věci je vypálit.

          0 0
    • Bikenovic  

      Zitra to odmastím,údajně stálo dost dlouho.

      0 0
      • Vilém  

        Kdyz budes mit vyndany desky, tak je zkus blejsknout, pak by ti nekdo mohl poradit o jake se jedna, pripadne porovnat s ruznejma vzornikama vyrobcu desek.

        0 0
    • Bikenovic  

      Ještě přidávám pár fotek,jestli někdo neví co je to za typ brzdy.

      0 0
      • Vilém  

        To bude nejaky total low-end. Uz jen kdyz vidim jak musi byt hrbatej ten kotouc, podle stop po deskach. Zkus to rozdelat, vyndat desky, odmastit je, odmastit kotouc, znovu zajet a pak se uvidi. Jinakl bych rekl, ze to mozna bude jednodussi a ucinnejsi predelat na vecka.

        0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.