Prosím o pomoc s výběrem kola

30 nepřečtených
  • greatlex

    Ahoj, potřeboval bych poradit s výběrem nového kola.Jsem začátečník a jezdit budu tak 60/40 terén/silnice

    Výška 190 cm

    Váha 90 kg

    Usoudil jsem že s mojí výškou budou nejlepší kola 29?

    Moc se v kolech nevyznám spíš teda vůbec a po brouzdání na netu jsem vybral tyto dvě kola

    https://www.canyon.com/…grand-canyon

    http://www.cyklonemcik.cz/…i/kolo-focus

    Cenovy strop mám 28000

    Co si myslíte o techlech kolech?Nebo jestli by jste mohli nahodit jiná kola pro mě vhodná v cenové relaci do 28000 když by se našlo o něco pevnější nezlobil bych se :)

    Děkuji moc

    0 0
    •  

      Ocekavej hejty za ten odkaz na to Elektro-kolo od Nemcika…:-)

      0 0
    • greatlex  

      A sakra chybička se vloudila :)))

      Oprava: http://www.cyklonemcik.cz/…xt-10-raidon

      0 0
    • honza1982  

      A co tohle

      0 0
    • palo7  

      jestli ti sedne velikostně ten Focus, tak bych radši bral ho a za doplatek se ještě v tvé max. ceně domluvil na lepší vidlici a kotoučích SH66. Převodníky bych si vybral 2×..

      0 0
    • honza1982  

      U Němčíka tě ovšem musím na něco upozornit. Chtěl jsem si tam rovněž koupit kolo, protože ceny jsou tam velmi příznivé. Do značné míry je to tím, že osazuje často staršími modely komponentů. To by mi ale nevadilo. Co mě vadilo, tak byly skladové zásoby. Vybral jsem si kolo (bylo v S,M,L). Bylo mi sděleno, že už je jenom v S, že se to musí opravit. Tak jsem si vybral jiné a to už neměli vůbec, protože už se nedělali ty rámy, na které stavěl. Tak jsem si vybral třetí a chtěl pár změn. Přejdu ty malé (z toho jednu věc neměl, i když byla na e-shopu skladem) a přejdu k vidlici. Chtěl jsem změnu a nechat si dát epicon. Byl stejně drahý, jako vidlice na kole (podle cen v e-shopu). Doplatek byl ovšem 2,400. Důvod je, že se musí řídit cenou, za kterou nakupoval a ne cenou, která je na e-shopu. Následně jsem to otrávený vzdal a vyprdl se na to. Tak jen doufej, že bude mít všechno skladem :D

      0 0
      • H8me  

        pristup no.1 ! :D .. tady ty SKLADEM obchody bych nakopal do analniho vence!

        0 0
      • Čipera  

        Já to řikám furt, že kupovat si kolo přes eshop je nahouby. Rád se na kolo podívám svezu se na něm vyzkouším a má jistotu co kupuju. Taky jsem jich už po eshopech pár opravoval hrůza a běs.

        0 0
        • honza1982  

          Taky bych si raději koupil kolo v kamenném obchodě. To asi každý. Jenže je bohužel doba, kdy všichni hledí na korunu. A v kamenných obchodech (když člověk nechce objíždět půl republiky) jsou ty ceny mnohdy nad mé chápání. Jasný, musí z něčeho žít. Například jsem šel do místního obchodu (nebudu z etického důvodu uvádět jméno) a díval jsem se na 29 hardtaily. Měli asi jen 5–6 kousků (menší obchod a pouze merida a maxbike). A světe div se, byly cca o 15–20% dražší než na netu. Je to logické. Ale málokdo si řekne například: „dám raději 25.000 místo 20.000, ale tady mám jistotu, že to mají v mé velikosti a můžu si vyzkoušet geo.“ Dnes se hledí na peníze a ty peníze co ušetří zase můžou vrazit do lepšího kola. Jsem z menšího města, možná je situace ve větších cyklo shopech ve větších městech jiná. Nebo druhá možnost, vyzkouším v obchodě a koupím na netu. Zase sviňárna vůči prodejci v obchodě. Tak babo raď.

          0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
          • maajkee  

            Co je ale celkem zásadní při koupi lola přes e-shop a to si lidi moc neuvědomí a to je řešení následnýho servisu, reklamací. V tomhle má pořád převahu koupit kolo u někoho místního a pokud ten obchod, člověk není dement tak si pak váží svýho zákazníka a vždy mu výjde ve všem vstříc, dalek ovíc, než když přiveze na kolo někdo kolo z-eshopu.

            Každopádně to chce mít v okolí obchod, kde dělají lidi které to baví a nemají třeba naprosto žádný problém na sériovém kole cokoliv vyměnit atd.

            A jak tady bylo psáno, každej maloobchod má na kolech poměrně dostatečnou rezervu pro to, aby mohli v případě zájmu a chuti dát někomu slevu. Pro ně je pořád lepší mít obrat a zbavit se skladovky než neprodat.

            0 0
            • Čipera  

              Je to jak píšeš. Navíc spousta servisů „těch menších“ koukají na kola z eshopu mezi prsty. A to prvávě z těch důvodů, že jsou špatně postavená, nemaj u toho predejce záruku atd… proto jich taky spousta cenu za servis napálí na 100% nebo kolo ani neopraví a pošlou zákazníka tam kde kolo koupil. Takže ve finále sice koupíš o 3000 levněji kolo v eshopu ale následně to necháš v servisu za opravy. Nedej bóže řešit záruku e eshopem někam něco posílat a bejt měsíc bez kola.

              0 0
            • honza1982  

              Ono se dá obecně říct, že z kamenného obchodu je všechno lepší než z e-shopu. A to hlavně kvůli reklamacím, vracení zboží a jiných nepříjemností. Dnes je ale doba konzumní jak prase a málokdo si může dovolit to, co by chtěl. Vidím to i na dotazech s výběry kol zde na fóru. Většinou kola okolo 10.000–15.000 a ti co šetří déle tak 20–25.000. Proto se hojně radí stavby, protože to vyjde levněji. A když lidé nemají peníze, tak hledí na přítomnost. Teď mám o něco lepší kolo, teď mám o něco levnější kolo, teď jsem ušetřil korunu oproti kamennému obchodu. Záruka a problémy s ní spojené začnou řešit až potom. Do té doby jsou slepí. Ale já se moc nedivím.

              0 0
              • maajkee  

                Výše píšeš, že dnes je doba, kdy každý hledí na korunu víc než dřív. Já z pozice stavitele kol a obchodníka naopak vidím, že je stále víc a víc lidí, kteří jsou ochotni do kola investovat desetitisíce.

                0 0
                • zimic  

                  Ale to my nevíme…protože takový si nechodí pro radu s výběrem na BF:-)))

                  0 0
                • honza1982  

                  Ano, to je pravda. Více a více lidí dá rádo peníze za kvalitu. Ale neustále tu bude převládat skupina, která bude hledat za málo peněz hodně muziky a tato skupina se bude zvětšovat daleko rychleji než skupina, která bude ochotna dát za kolo 50.000 a více.

                  0 0
              • MlokCZ  

                A to hlavně kvůli reklamacím, vracení zboží a jiných nepříjemností.

                Tomu moc nerozumím. Jaká je výhoda nakoupit v kameňáku ohledně vracení zboží? Tohle je naopak jedna z velkých výhod nákupu na eshopu, že můžu cokoliv bez udání důvodu do 14 dní vrátit (a spousta slušných eshopů má tu lhůtu ještě dobrovolně prodlouženou).

                Nejsem žádný notorický vraceč při nákupech v eshopech, ale rozhodně jsem to už v tom obrovském množství nákupu na eshopech vícekrát využil.

                A možnost si věc osahat v kameňáku nic moc neřeší, protože tam stejně na skladě skoro nic nemají.

                Reklamace je pak především o přístupu daného obchodu. Už jsem měl spoustu jednodušších reklamací na eshopech než v kameňáku. Dobré eshopy, které jsou připravené řešit reklamace na dálku jsou zvyklé předem vše probrat dle fotek zaslaných mailem, takže většinou (ne vždy to jde jen dle fotek, takže to neplatí pro každý případ) předem je jasné jak se bude postupovat. U slušných eshopů pak při koupení celého biku lze reklamovat samostatně komponent, takže není potřeba posílat celé kolo.

                A poštovné při reklamaci bez problémů uhradí (i dražší do zahraničí).

                V případě, že je to problematický obchod, tak je už pak celkem jedno, jestli to je eshop nebo kameňák, opruz to bude v obou případech.

                Pokud nemám zrovna kameňák přímo u baráku, tak tu není ani úspora časová při reklamaci (poslat samotný komponent je pro mě jednodušší než dojít do vzdálenějšího kameňáku a zvlášť pokud bych tam musel brát celé kolo – i tady ale může být kameňák, kde půjde přinést jen problematický komponent).

                Kameňák bych považoval za výhodu v jediném případě. Pro někoho, kdo kolům vůbec nerozumí a sám si na kole neudělá vůbec nic a s každou kravinou musí do servisu. V takovém případě je pak výhodou, že bude mít třeba levnější servis (což některé kameňáky mají pro zákazníky, kteří koupili kola u nich).

                0 0
                • maajkee  

                  Ten poslední odstavec platí pro 90% lidí, tkaže si odpověděl vlastně sám proč je kameňák výhodnější.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Souhlasím, že to bude platit pro většinu ze všech lidí, co jezdí na kole. Jestli to bude zrovna 90% nebo třeba 80% není podstatné.

                    Ale jsme na BF, kde je to určitě o hodně posunuté směrem k servisu doma. O kolik je otázka, to si netroufám odhadnout.

                    0 0
                    • maajkee  

                      No vzhledem k tomu, že za různýma servisníma úkonama za mnou jezdí celkem spousta členů B-F tak předpokládám, že to procento tady nebude o moc menší. Ale ono je to spíš o tom, že ty lidi by to i zvládli sami, ale hodně lidem se s tím prostě nechce doma *****, dělat si nepořádek, radši ten čas věnujou něčemu jinýmu a rádi si zaplatěj za to aby jim to udělal někdo jinej.

                      0 0
                      • Erknold  

                        Přesně tak to je. Když má člověk dobrý vztah k nějakému krámu/servisu, tak je občas příjemnější to tam hodit, nebo tam něco koupit, než se pachtit přes internet, nebo to bouchat doma. Kór když někdo nemá doma dílnu.

                        Blbé je, když mají lidi pech a nikde v okolí nemají rozumný krámek.

                        0 0
                • honza1982  

                  Jo, blbě jsem to napsal. Myslel jsem vracení zboží v rámci reklamace a následné vrácení peněz. Nemyslel jsem tu 14-ti denní lhůtu, ve které můžeš zboží vracet. Mělo tam být jen kvůli reklamacím. Mea culpa, mea maxima culpa.

                  0 0
            • Erknold  

              No jo, ale ty máš tu výhodu, že jsi z města, kde je člověk co staví kola :)

              Ne každé město to tak má a pak lidem buď zbude jít do krámu, kde mu udělají slevu 2000 na kolo s pružinovkou, které po slevě bude stát 20 000 a nebo hledat a když má štěstí, tak najde někde na netu kolo za 20 000 s podstatně lepší sestavou. Nebo si ho nechají postavit.

              Zajímavý přístup některých servisů je takový jaký je. Ale pak rozhodně ten zákazník nemá důvod se tam příště ukázat.

              Když si nechám posílat něco z netu, tak musím počítat s menším komfortem a nebo se něco naučit. Což není to pro každého. Už tu bylo dost vláken nadávajících na individuální stavbu, jelikož kolo nefungovalo jak mělo ze závažných příčin typu nemožnosti nastavit výšku sedla, jelikož tam není rychloupínák a majitel neví, jak povolit imbus.

              0 0
              • maajkee  

                Však ano. Nejsem striktním zastáncem kameňáků ani e-shopů, mám pocit, že to může žít vedle sebe. Nicméně zaplaťpánbů e-shopy stále nedělají servis, takže kameňáky tady vždycky budou mít místo a někteří lidi si vždycky rádi věc osahají nebo okouknou a stále vidím je dost lidí pro které nehraje roli jestli koupí přehazku přes e-shop za litr nebo v kameňáku za 12 stovek.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Žít vedle sebe to bude určitě pořád. I když někdo nakoupí v eshopu a část servisu si udělá sám, tak jen málokdo si udělá servis úplně komplet i jen z důvodu, že u některých velmi málo prováděných úkonů (typu frézování dosedacích ploch rámu, apod.) se nevyplatí na to domů pořizovat nářadí ani v případě, že bych to dával do drahého servisu.

                  0 0
                  • maajkee  

                    No nářadí typu frézy dosedacích ploch brzd, frézy mufen, středový závitníky atd. o tom mi nemluv, to mě stálo ranec a nevim jestli se mi to už vůbec vrátilo :)

                    Ale třeba ofrézování dosedacích ploch pro brzdu musím říct už vyřešilo několikero vibrujících brzd.

                    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.