Prosím o pomoc s výběrem kola

20 nepřečtených
  • Luk.as.18

    Ahoj, prosím o pomoc s výběrem kola. Dřív jsem aktivně jezdil, potom jsem přestal a teď bych se chtěl po spoustě let vrátit k pravidelnému ježdění. Moje kolo ale mezi tím dost zestárlo a chtělo by to něco nového.

    Výška: 170cm

    Použití: univerzální (rychlé vyjížďky po práci, víkendové delší vyjížďky, XC, traily, terén, celodenní výlety, cykloturistika) – prostě aby to zvládalo výlet i technickou vyjížďku v lese, v terénu, na trailech

    Na čem jsem jezdil: GT Avalanche 2.0 2005

    Jakou velikost kol byste doporučili? 27.5 nebo 29? Vím, že obě velikosti mají svoje pro a proti. Nevím, jestli vzhledem k mojí výšce jsou 29 dobrý nápad. Současně mají ale lepší průchodnost terénem a nechci se zpočátku na kole úplně trápit, než se dostanu do formy.

    Z kol mám vybráno:

    Má smysl si připlácet za TR 1F oproti TR 3? A co volba TR 1F a EN 3F?

    Díky.

    0 0
    • Alojs01  

      Nevim… ale se 150mm + zdvihem bych nechtel na celodenni vylet, ale treba to kolo je jezdive…:-)

      Kazdopadne 29" se se svoji vyskou bat nemusis.

      0 0
    • novas752  

      Vzhledem k tomu že koukáš po něčem s čím nemáš vůbec žádnou zkušenost bych ti nejprve doporučil si nějaké podobné kolo (trailbike, enduro) někde půjčit a vyzkoušet. Abys trochu zjistil co jsou ty kola zač a co do toho můžeš očekávat. Ani na jednom z nich by se mi celodenní XC výlet nechtělo jet ani za nic.

      0 0
    • esmo  

      Na to co popisuješ, jsou takhle nazdvihovaný kola nesmysl. Nebude tě to bavit. Koukej po nějakým 120mm kole.

      0 1
    • Luk.as.18  

      Ok, díky za rady.

      Ještě bych se zeptal ohledně té velikosti. Kola s 29 už zase začínají být nedostupná, mají 27.5 nějakou zásadní nevýhodu, kdybych vzal kolo s 27.5, nebo je to v pohodě? Díky.

      0 0
      • novas752  

        Záleží co od toho chceš. Oboje má své pro a proti.

        0 0
      • Fazzy  

        Nemam takovej přehled jako jiní tady, ale z mýho pohledu je hlavní nevýhoda 27,5 menší výběr a tudíž horší dostupnost komponent, zejména těch kvalitnějších – vidlice, ráfky, pláště. A vzhledem k tomu, že třeba na závodech už i malý děti tlačí co nejdřív do 29ek, bych i tipnul, že rozměr 27,5 bude pomalu a jistě umírat. Nicméně můžu se mýlit.

        Z pohledu jízdy na tom, z toho žádný zvláštní nevýhody nevyplývají, kor při rekreačním ježdění nebo mimo opravdu náročnej terén. Takže je to spíš o tý estetický stránce.

        0 1
        • novas752  

          No to hodně záleží v jakém odvětví. V XC už je 29" asi jasné, ale v těžších terénech je to docela nerozhodně. Respektive záleží co chce, 29" převažuje v závodním enduru, kde je cílem jet co nejrychleji co nejrovnější stopu a je potřeba tank který to prostřelí vším. V nezávodním použití mnoho lidí zůstává nebo se vrací k 27,5" nebo aspoň mullet (pro neznalé 29" vepředu a 27,5" vzadu), protože ty kola jsou točivější, lehčí a tak nějak zábavnější aniž by se musela jet podlaha.

          A co se týče komponentů, vidlice, pláště, ráfky na trail a enduro není problém, kvůli propagaci 29" se věci na 27,5" často dají sehnat i levněji. Já loni sehnal 27,5" vidli za asi 19, když 29" verze byla nejlevněji za 26…

          0 0
          • Fazzy  

            Jo mimo XC rozhodně. Já vzhledem k zadání tazatele o ničem jiným než XC ani neuvažoval.

            0 0
    • Gwaihir  

      Pokud chceš víc trail, tak bych zařadil do výběru nového spectrala :

      https://www.canyon.com/…pectral-125/?…

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • skaj  

      Narozdil od lidi vyse si myslim, ze se to, co popisujes, na kolech co navrhujes jezdit da. Ale bude to se zmerenim vice k tomu dostat se do terenu. Cykloturistiku beru jako vylet s detma, a to pomalu objedu i na sjezdaku.

      Co tim chci rict – lide co ti radi, nejsou blbci. Jen ti stejne jako ja radi ze sveho pohledu, ktery je strasne zkresleny tim, co si kdo pod „rychla vyjizdka po praci“, „celodenni vylet“ a zejmena „technicka vyjížďka v lese“ predstavuje.

      Takze, jak uz novas psal – kolo tohohle zamereni si nejdrive pujc. Nebo se alespon podivej, kde primarne takova kola jezdi, treba zjistis, ze traily a technicka vyjizdka je v tve predstave neco uplne jineho nez na co jsou urcena. Protoze kola co narhujes klidne muzou byt ono, ale zaroven se muzes strasne moc netrefit…

      0 0
      • Luk.as.18  

        Díky, přesně tak, jak to popisuješ na začátku, jsem to myslel.

        Jsem rád za rady ostatních a beru, že radí ze svého úhlu pohledu.

        Vím, co chci s kolem dělat a na základě toho jsem vybral ty tři modely a teď mi šlo vlastně jen o to, která z těch variant lépe vyhovuje tomu, jak jsem se to pokusil popsat. Z toho co tu ve fóru zaznělo mi přijde jako nejlepší varianta vzít trailový model s užšími pláštěmi a menším zdvihem než má to enduro, právě kvůli těm občasným neterennim vyjizdkam.

        0 0
        • novas752  

          No ono je taky otázkou jak nové kolo změní tvoje návyky a preference.

          Já když měl jen xc tak jsem si neuměl předatavit že bych měl větší zdvih než 130/130. Nakonec hsem koupil 150/150 a připadal jsem docela šíleně. No a rok poté jsem to předělával na 160/160. :-)

          Tam kde jsem na starém levném XC moc nejezdil protože to bylo moc těžké teď moc nejezdim, protože je to moc lehké.

          0 0
        • skaj  

          Pokud delsi vyletu budou „na pohodu“, tak te vetsi zdvihy nijak zasadne omezovat nebudou. Rozdil muze byt posed a geo, ale to nejdulezitejsi jsou plaste. Pokud na endurko nasadis jezdive plaste, podle me nepoznas zasadni rozdil v tom, jak jednotliva kola pojedou (srovnavam v mezich tech kol co si posilal). Samozrejme – nezamknes si tlumic. to nekumo muze vadit, jinemu vubec.

          Takze za me – pokud najdes vyuziti/teren pro enduro model (a chces tam jezdit), vubec bych se toho kola z hlediska vyletu s rodinou nebal.

          0 0
    • iceduck  

      Nebylo by lepší spíš vzít HT?

      To co popisuješ je hodně velký rozptyl, a abys pak nezjistil že máš zbytečně těžké kolo které nevyužiješ.

      S tvojí výškou bych se 27,5 nebál – možná to nebude taková raketa jako 29, ale bude se ti s tím lépe manipulovat.

      1 0
      • novas752  

        Když je keš na full tak nevidim důvod zvažovat HT. Minimálně co se ježdění v terénu týká.

        0 0
    • Johny_r  

      Ahoj,

      jak už tu někdo psal, musíš si ujasnit, co je pro Tebe univerzální použití. Žádný kolo není univerzální a vždycky mu něco sedne víc. Zvážil bych, kde toho najezdím nejvíc. Budou to polňačky s dětma nebo traily? Co to znamená terén? Je to nějaká lesní pěšinka +/- po rovině nebo nějaká kamenitá hrůza plná kořenů z ostrýho kopce? Jak moc budeš jezdit do kopce?

      Já bych svoje jezdění asi hodnotil stejně jako ty, ale je to subjektivní. Jezdím spíš kratší vyjížďky po práci, někde pole/louka/les. V lese různý cesty a pěšinky. Rád to pustím někde lesem z kopce, ale spíš tak ve stylu maraton/xc než enduro/dh. Když je šance, vyrazím někam na traily, ale radši mám flow s pumpováním a klopenkama a občas nějakým šutrem než nějaký kořenovatý rozbitý tratě. Trailcentrum s lanovkou je pěkná věc, ale v reálu se tam dostanu jen výjimečně, takže potřebuju, aby kolo jelo pěkně nahoru.

      Za tímto účelem mám přizvednutý XC kolo (zdvihy 120/120) s teleskopkou a jezdivejma XC pláštěma a jsem spokojenej. Ale pokud se dostaneš víc na traily, koukal bych po něčem trohu trailovějším, což je pořád použitelný na výlety. Hodně se dá doladit obutím a třeba možností přivřít tlumení.

      1 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.