Vyplétám kolo s kulatými, přímými(staight pull) dráty a při dotahování niplů se protáčejí i při použití držáku(viz. foto).
Někdo nějaký nápad? Díky.
Vyplétám kolo s kulatými, přímými(staight pull) dráty a při dotahování niplů se protáčejí i při použití držáku(viz. foto).
Někdo nějaký nápad? Díky.
Omotej izolepou a přes ní chytni kleštěmi.
To jsem zkoušel a nefunguje to. Jak to dělají v servisech by mě zajímalo?
Snaží se těmto nesmyslum vyhýbat , osobně nechci kola s přimima dratama ani vidět :)
Proč tak radikální postoj? Minimálně jednu jejich výhodu už jsem ocenil – když praskne drát u kazety, tak ho vyměníš bez nutnosti sundávat kazetu.
Ušetříš 30s práce… a to se vyplati :)
Když to děláš na cestě, tak to oceníš.
ty si sebou bezne voziš nahradní dráty?
Samozřejmě. Kdybys jezdil WH-RS10, taky bys vozil :o) Přibližně jednou za 1000 km. Už to mám tak nacvičený, že to je chvilka. Bez drátu seš nahranej, protože u 20 drátovýho výpletu prasklej drát znamená prakticky nepojízdný kolo. Holt levný kola, který se mně nechce vyhodit.
Ty kráso, na to bych se moh ******. Na sjezďáku s 32 drátama první prasklej drát prakticky neřešim, u druhýho si udělám mentální poznámku, že bych to měl vyměnit, a až u třetího začnu jednat:)
Mě třetí prasklý drát na sjezďáku nutí doskakovat čistě a ne jak pytel brambor :))
Kluci, vy jste jak ten strojník, pilot a kapitán Bohuslav Puchmajer:
Motor je čtyrtakt, dvanáctiválec, větrem chlazenej, spodem sťouchanej. Takze válců máme dost, čili kdyby jeden kiksnul, tak to prakticky nepoznáme, protoze to klidně pobězí na jedenáct válců. Můzou samozřejmě kiksnout i dva, pak by to bězelo na deset válců. Můzou kiksnout i tři, a muzou kiksonout i čtyři… Ovsem upozorňuju, ze kdyby jich kikslo jedenáct, tak – to ať se na mě nikdo nezlobí – to ten jeden válec prostě neutáhne.
Nice :-D
Když se to protáčí s izolepou, tak holt natvrdo bez izolepy. Pokud jsi estét, tak škrábnutou černou pak opravit. Na pevnost drátu takový škrábaneček vliv nemá. Prvně bych se ale ujistil, že se nipl točí volně, případně i stříknul teflonovým olejem. Samovolnýho povolování bych se nebál, když je problém přesně opačný.
Presne tak, delam to tak taky, natvrdo chytit kombinackama. Nechtel jsem to ale napsat, aby me pulka BF nesezrala. Casto je to jedina moznost a rozhodne lepsi mit trochu poskrabany drat nez zkrouceny do vrtule.
Pokud ma nove draty a niple necim namazane , tak bych cekal, ze staci chytit jen zlehka. Imho neco dela blbe.
V nejake knize o vypletech k tomuto ucelu pouzivali uzsi plochu kleste kde byla vyvrtana dira ve spoji celisti.
Na tomto videu používá elektrikáské kleště, snažil jsem se je sehnat, ale nejsou. Vyzkoušel jsem různé druhy kleští, ale drát se pořád protáčí. Kombinačky jsem musel použít, když jsem to rozplétal, ale teď při dotahování to nejde udržet.
Niply v sobě mají řekl bych nějakou vrstvu teflonu. U toho ráfku(DT XM401) píšou, že je třeba použít výhradně niple a podložky k němu dodávané. Špice nejsou nové.
Zapomněl jsem ten odkaz na video:
Jinak ten bazmek navrchu je na držení plochých drátu
Já mám půjčený na kulaté, obrázek jsem nenašel. Na kole takový náboj už byl bohužel. Nějak to jít musí, dělá to DT Swiss i Fulcrum co vím.
Já mám na kole DTSwiss a když jsou dráty napnuté a jen docentrovávám, tak se neprotáčí. Letos se mě ale povolil jeden drát (bylo to mojí vinou kdy jsem nedoskočil skok a kolo zůstalo za hranou). Pak se protáčel a řešil jsem to stejný.
Když jsem se opřel do drátu palcem v polovině mezi nábojem a ráfkem a prohnul ho jako do luku, tak se mě ho podařilo centrklíčem dotáhnout do stavu kdy se přestal protáčet a už jsem jen docentroval. Při vyplétání nevím… Doporučil bych zavolat dovozci www.bottico.cz, určitě poradí.
Díky, už mám kolo 2 týdny ve stavu, že nevím co s tím…Ve třech servisech mi řekli, že neví, jak by to dělali. Že si mám koupit ploché dráty, jeden za 50kč :D … Nečekal jsem, že to je až takový problém. Zkusím to bottico.cz.
Kup niple bez toho plastového srace. A po dotažení zalep
Niple s ProLockem tohle dělají
Nemám s tím zkušenost… Ale co to zkusit zlehka přilepit?
Dobrej tip, dík. Netušil jsem, že takový kleště jsou…
Jsou, ale bude problem je sehnat. Kdyby jste na ne nekdo narazil, dejte vedet. Nasel jsem u nas jen tohle: Tvarovaci kleste Jinak je resenim, jako v mem pripade, domaci vyroba.
21 cm široké – to je do křížených výpletů a menších kol trochu moc.
21cm neznamená šířku těxh čelistí, ale délku kleští.
Píšou šířka, nikoli délka.
Jenže to mají určitě pouze nevhodně napsané.
Patří zajisté:
kleště tvarovací široké – 210mm
kde 210mm je myšlena délka kleští, nikoli šířka čelistí. To je vidět už poměrově z obrázku.
Je problem to urezat? Jsem psal, ze jsem nic lepsiho u nas nenasel. Takze kdyztak koupit tohle a upravit dle potreby. Ja jsem to nakonec vyresil vetsima kombinackama s autokobercem na celistich. Funkcnost dostacujici, draty neporusene. Pri pouziti Prolock niplu u Spline nezbytne.
Co uřezat? Já píši, že ty čelisti nejsou příliš široke.
No kdyby mely i tech 21 cm sirku celisti. Netreba to dal resit. Spis jsem cekal, ze sem nekdo hodi odkaz na ty kleste, co jsou v tom videu, nebo neco podobneho. :-(
http://www.kleste.cz/…73553224.jpg
a jsou i takové kleště na sklo
Tak hotovo, pomohly sikovky. Nebo na radu od bottico.cz zmáčknout dva dráty k sobě rukou. Mě se osvědčily ty sikovky, dráty jsou poškrábané, ale mám to vypletené. Díky za rady.