Prumer sedlovky z 27,2 na 25,4mm

28 nepřečtených
  • TJK

    Rychle a strucne… Mam doma sedlovku Kore 27,2mm kterou bych rad pouzil na fixku, ta ma ale prumer sedlovky 25,4 papirove, v realu jsem nameril neco kolem 26,2 ale jeste to presne vezmu vnitrnim mikrometrem… otazkou je, vydrzi-li sedlovka presoustruzeni z 27,2 na neco kolem 25,5–26,0mm coz je zhruba zmenseni tloustky steny sedlovky o 0,9–0,7mm, kdyz aktualne ma sedlovka tloustku steny 2,9mm… moje vaha 85kg, sedlovka bude v ramu cca 180mm a bude to na fixce… Osobne jako strojar si rikam ze je to napohodu…ale treba ma nekdo jinou zkusenost. Dik za pomoc

    0 0
    • Rychlej turista  

      Mňo, já bych si nejdřív odpověděl na otázku, jestli riziko prasknutí a možného zranění bude stejně nepatrné, jako přínos v podobě ušetření pár pětikaček.

      0 0
    • boboe  

      5ešil jsem to samé, ale jen o dvě desetiny…A docela se natom p.Bareš nadřel…:-) Takže když bys to bral o 9 desetin, tak se to bude určitě stružit na několikrát a to tě může vyjit nakonec dráž než nová sedlovka…

      0 0
      • kyl  

        Proč na několikrát?Up­nu,najedu z nožem,líznu povrch,odjedu na stranu,zaberu na požadovanou míru a stočím,navíc by to nemusel ani po celé délce ale jen potřebnou část,aspoň by nezajížděla do rámu ale o ten rantl by se zarazila.

        0 0
        • boboe  

          Soustružení sedlovky chápu, to máš pravdu…já to jen blbě pochopil a myslel, že bude stružit sedlovou trubku…

          0 0
    • alinceb  

      No osobně bych to asi radši neriskoval…Nebylo by lepší koupit sedlovku přímo v průměru 25,8 nebo 26,0? BBB Skyscraper delají po 2 mm a vypadá taky moc dobře;) A nebo to stáhni a uvidíš…třeba to vydrží…;) Když sebereš čtvrtinu až třetinu stěny, tak to IMHO docela sníží přůřezový modul a 85kg by mohl být problém…

      0 0
    • kyl  

      No,jako taky strojař bych u tohoto průměru do toho s tvojí váhou nešel,čím menší průměr,tím snadněji se ohne,kdyby to bylo z většího průměru třeba na 31,6mm se stejnou zbytkovou sílou stěny tak tam bych do toho šel.

      0 0
    • Zdenda CUBE  

      Než utočit a zeslabit stěnu, bych pokud máš kontakt na dobrého soustružníka, zvolil úpravu na požadovaný průměr válcováním, kdo to umí dokáže také na soustruhu …

      0 0
    • TJK  

      Soustruzeni by bylo zadarmo takze vpohode, o penize nejde, klidne koupim za par stovek novou, ale v tomhle prumeru sem nasel jen hnusny :-) a ta Kore je proste hezka… navic ta sedlovka je 350mm dlouha a vic jak polovinou bude v ramu a kdyz vezmu ze moje kcnc je na fullu vytazena hodne a tpustka steny je kolem 2mm a drzi naprosto v pohode tak nevidim duvod proc by 2mm tloustka steny na silnicce nestacila…

      0 0
    • nsrb  

      Co tam dát tak Thomsna?za litr(http://www.axitbikes.eu/index.php…).

      0 0
      • TJK  

        Byt seatback beru hned… bez offsetu ale nechci.

        0 0
    • JSt  

      urcite bych do toho sel. navic usetris nejakou vahu. nebylo by od veci stocit trosku i rodla :-)).

      0 0
    • náčelník  

      Tobě ještě pod zadkem sedlovka nepraskla, co?

      Rozhodně bych to nedělal.

      0 0
      • TJK  

        Jakej je problem to jednou za cas prekontrolovat jestli to drzi, navic na silnici to neuleti hned …

        0 0
        • náčelník  

          Kontrolou nezjistíš nic, hliník praskne bez varování.

          0 0
          • TJK  

            Na silnici pri pohodovym jezdeni tomu nikdy nedas takovej bucek jako na mtbcku takze pokud neco, tak se to imho zacne nejdriv ohybat, rozhodne ten hlinik neni tak krehkej aby to povolilo total ve vterine…

            0 0
            • náčelník  

              Vlastní zkušenost – povolí to opravdu ve vteřině.

              Chtěl si slyšet názory, podle mého je tak razantní zeslabení sedlovky hazard.

              0 0
              • TJK  

                Jasne to beru, pravdepodobne asi koupim jinou sedlovku, akorat to zeslabeni je hodne ale porad zbyva prez 2mm tlusta stena a to je porad dost…

                0 0
            • Rychlej turista  

              Podle mého skromného mínění bude jediný rozdíl jen v tom, že na té silničce možná přežiješ o něco déle, takže půjde jen o to, v jaké situaci v okamžiku prasknutí budeš. Na na furtšlapu bych v okmamžiku, kdy praskne sedlovka, být opravdu nechtěl.

              0 0
        • JSt  

          jezdils nekdy s jednou rychlosti? budes tocit mnohem vetsi kadence nez bezne a ve vyssich otackach se neubranis poskakovani na sedle. kor z kopca kdyz se to budes snazit jeste pribrzdovat noahma. ale kdyz mas jasno, ze to sedlovka vydrzi, tak se tu neptej a delej, jak myslis ;-).

          0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      prumer 25.4 znamena ze ten ram je z lesenarskejch trubek. Proc proboha do nej k..vit dobrou sedlovku, mit s tim spoustu starosti a riskovat jeste ze praskne? Sezen si do toho na nemeckym ebay nejakou peknou za par eur ve spravnym rozmeru.

      Jo a 25.5–26.2 je sakra rozptyl, to je ten ram navrch tak rozzvejkanej? Bych asi zkusil co tam vejde. Stary ocelovy autory stredni tridy mivaly 26.2. Favority 25.8 nebo 26, vetsinou.

      0 0
      • Hroch obojzhivelnyj  

        OK tak jsem si prohlid ten ram, vypada dobre, ale stejne se mi ten prumer zda nejak hodne podivnej.

        Jde o to ze pokud je vnejsi prumer sedlovy trubky je standardnich 28.6 mm, pak slusnej CrMo by mel mit 27.2 sedlovku. 25.4 odpovida nejakymu zakladnimu HiTen.

        A pak jsou vyjimky, jako vnejsi prumer 28 (treba Favo) aj.

        Ale z 27.2 na 26 je fakt moc.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.