• cat

    Trend je jasny- vzduchove vidlice jdou dopredu, umistuji se jako vrcholny model nabidky, presto vsak nedosahly zejmena v oblasti citlivosti vidlic pruzinovych. Proti je nizsi hmotnost, moznost nafoukani pro ruzne hmotnosti. Fakta zna kazdy. Otazka jasna- ktery system byste volili vy a proc? V kategorii zdvihu kolem 150mm, kde se tyto stretavaji. Prip. vlozeni zkusenosti s konkretnimi modely.

    Anketa: co?

    2x
    9%
    14x
    64%
    2x
    9%
    0 0
    • MlokCZ  

      pružina:

      • o malinko lepší citlivost
      • lineární chod (u lehké progresivity možnost mít pohodlnější první 2/3 zdvihu), někomu ten lineární chod ale může sedět, takže to mínus neplatí obecně
      • neexistující pružinové vidlice s rychlým snižováním zdvihu; opět někomu nemusí vadit, když vidlici do výjezdů snižovat nechce
      • nutnost mít přesnou pružinu na svojí váhu, takže často potřeba měnit; někdy sousední pružiny mají příliš velký rozdíl a špatně se hledá ta pravá; navíc pokud se třeba někomu i trošku mění jeho váha…
      • hmotnost (ale tady není rozdíl až tak velký, takže tady tu nevýhodu nevidím nijak tragicky)

      vzduch:

      • lehce progresivní průběh (tohle ale platí jen pro některé vzduchové vidlice, které takový průběh mají – např. Talas, Pike, Lyrik; i když u zdvihů 140 a více moc příliš progresivních vidlic asi vůbec není)
      • možnost přesně a snadno naladit na váhu jezdce
      • systémy rychlého snižování zdvihu
      • o malinko horší citlivost (ale neplatí to obecně, kolikrát je vzduchová vidlice citlivější než pružinová jiné značky)

      Já osobně volím vzduchovou právě kvůli těm třem plusům, které jsem u ní uvedl. Všechny ty tři plusy jsou pro mě důležité. O malinko menší citlivost mi mrzí (na druhou stranu citlivost Talasu, který jezdím je dost slušná a většina pružinových vidlic v originálním stavu na tom není lépe – ale je u nich prostor na ladění, kde se pak dá dosáhnout lepší citlivosti než u Talasu; u Talasu se takové citlivosti dosáhnout ani po ladění nedá), ale za ty tři plusy bych ji nevyměnil.

      0 0
      • cabbage  

        jen malá oprava, zapoměl si na snižování u Pace – ta má snižování stejné u vzduchu i pružiny

        0 0
      • Dijck  

        Lyrik Soloair co som mal bol hodne linearnejsi ako 36 Van RC2. Rovnako aj vzduchova Pike 454 je linearnejsia. Tot moja skusenost. Ale grafy mozno hovoria nieco ine;)

        0 0
        • MlokCZ  

          Vzduchový Lyrik má k lineárnímu průběhu hrozně blízko (už je téměř lineární). Van RC2 je ale až na koncový doraz lineární zcela. Rozdíly jsou v počátku zdvihu, kde Lyrik i Pike mají lehce strmější počátek. A tedy pokud budeš mít stejný sag na Lyriku a Van RC2, tak v tu chvíli máš nafoukaný Lyrik na méně než odpovídá tuhost pružiny. Proto se možná Van zdá více progresivní. A pak něco může udělat tlumení.

          0 0
          • Dijck  

            Vzduchový Lyrik má k lineárnímu průběhu hrozně blízko (už je téměř lineární). Van RC2 je ale až na koncový doraz lineární zcela.

            Ak by si v tom texte vymenil Lyrika za VAN tak by som suhlasil. Moja skusenost jednoducho taka:) Neviem, Lyrika som fukal presne na seba a vo VAN mam tiez pruzinu 55–71kg a mam 70kg na seba, sag bol ± rovnaky. Nikdy som ich vsak neskusal staticky zmerat. Vtedy by tie vysledky mozno boli take ako pises…

            0 0
            • MlokCZ  

              To je přesně ono. Neměl jsi v obou totožně nastavenou pružinu, pak se pocitově progresivita srovnává nelehko (když je rozdíl velmi malý).

              A z jakého chování si při těchto nastaveních co píšeš odhadoval, že Van je progresivnější? Nejsnažší porovnání se dělá v praxi tak, že vzduchovku nafoukneš tak, aby na doraz (nebo k dorazu) chodila při stejné síle. Pokud tohle zajistíš, tak pak v tu chvíli se progresivita porovná snadno. Ta vidlice, která chodí v tu chvíli snáze do zdvihu v první poloveně až dvou třetinách zdvihu, tak je více progresivní.

              Když na to jdeš ale opačně, nastavíš to přibližně dle sagu a v tu chvíli jedna z těch vidli jde snáze na doraz (předpokldám, že Lyrik chodil při podobném sagu snáze na doraz), tak to ještě neznamená vůbec nic o tom jak jsou progresivní.

              Navíc do hry už vstoupí poměrně výrazně tlumení komprese, které neovlivňuje sag.

              Můžeš tedy prosím stručně popsat chování těch vidlic při tom stejném sagu a z čeho si usuzoješ, že Van je progresivnější?

              0 0
              • Dijck  

                Nejsnažší porovnání se dělá v praxi tak, že vzduchovku nafoukneš tak, aby na doraz (nebo k dorazu) chodila při stejné síle.

                To sa da spravit len staticky a aj to problematicky:) Teda neviem si predstavit toto testovat v terene.

                Ta vidlice, která chodí v tu chvíli snáze do zdvihu v první poloveně až dvou třetinách zdvihu, tak je více progresivní.

                Mne sa zda ze je viac linearne ak chodi lahsie do zdvihu.. Nepomylil si sa aj v predchadzajucej reakcii? ;)

                Když na to jdeš ale opačně, nastavíš to přibližně dle sagu a v tu chvíli jedna z těch vidli jde snáze na doraz (předpokldám, že Lyrik chodil při podobném sagu snáze na doraz), tak to ještě neznamená vůbec nic o tom jak jsou progresivní.

                Jj, nastavujem hlavne podla sagu a pocitu, nevykonavam nejake merania.

                Navíc do hry už vstoupí poměrně výrazně tlumení komprese, které neovlivňuje sag.

                Tlmenie kompresie som mal nastavene rovnako ako na VAN, potom som Hispeed pritihol, lebo som chodil na lyrikovi na doraz.

                Můžeš tedy prosím stručně popsat chování těch vidlic při tom stejném sagu a z čeho si usuzoješ, že Van je progresivnější?

                Ano, ako som povedal pri nafukani na mna a siel lyrik do zdvihu linearnejsie a skor dosahoval dorazy ako van v ktorom je pruzina na mna.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Já jsem se s tím příkladem nepomýlil (s tím, že když obě chodí při stejné síle na doraz, že v prvních 2/3 jde snáze do zdvihu ta progresivnější).

                  Ty si totiž pleteš tuhost pružiny s posuzováním linearity.

                  Vysvětlím na konkrétním případě, který se tu už probíral.

                  A to na grafu Talasu x pružinový Pike. Talas je tam právě nafoukaný tak, aby obě vidlice chodily na doraz při stejné síle. Z grafu je vidět, že Talas bude chodit do zdvihu v podstatě v téměř celém zdvihu výrazně snáze. A je to právě proto, že je progresivnější. A dejme tomu, že sag bude odvídá průsečíku těch dvou křivek.

                  A právě podobně to bude u tvojeho případu Lyrik x Van. Sag podobný a jen díky tomu, že Lyrik má trošku jiný počátek grafu. Ale to že chodí do zdvihu snáze a dřív dosahuje dorazu není větší linearitou ale měkčí pružinou oproti Van.

                  A nastavení vidlice, aby přibližně chodila na doraz při stejné síle není takový problém. Stačí otestovat tu pružinovku na místě maximálním dynamickým rázem (třeba s povyskočením) a dejme tomu, že bude chodit na 90% zdvihu. A vduchovku pak nafouknu, aby chodila při tom samém také na 90%. Není to samozřejmě zcela přesné jak kvůli ignoraci posledních 10% zdvihu (tam ale bývají skoro všechny vidlice už hodně progresivní ať už kvůli zdvihu tak kvůli dorazu) a pak při každém pokusu nejdu do zdvihu stejně (ale zkusím jich vždy několik a vemu vždy maximum).

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    A Lyrik má právě počátek zdvihu ještě výrazně strmější než Pike, proto se tam snadno stane, že ten průsečík grafů s Van. by byl ještě o něco výše (tedy snadno odpovídal sagu) a přitom by křivka Lyriku končila nakonec níže než u Van. (a tedy i chodil dřív na doraz při stejném sagu.

                    0 0
                  • Dijck  

                    Chapem, pomylil som si pojmy… je to ako pises, ale potom je ten priebeh lyrika dost vyrazne horsi na EN jazdenie ako VAN, a vlastne da sa povedat ze pruzina bude na technicke jazdenie vyhodnejsia.

                    0 0
                  • cat  

                    Zvlastni ze je ten rozdil tak vyrazny, cekal bych mesi rozdily, ale mozna se to jizdou tolik nepozna. Tora se chova v jednotlivych fazich dost podobne jako fox(jen z jizdnich pocitu), ale to asi kazda vzduchova vidle.

                    0 0
    • L_i  

      Teda já nejsem moc znalej, ale nejvíc se mi osvědčila možnost doladit vzduchem. Samotná pružina může bejt asi super, ale běda, když Ti nesedne její tvrdost- pokud teda rád nemontuješ a nesháníš. Samotnej vzduch je myslim dobrej spíš pro chrtí vidlice s nižším zdvihem. Měl jsem Manitou Splice 06 130mm AIR. Nebylo to nijak tragický, ale když opomeneme ostaní nevýhody zásadně se neslučující s vyžším zdvihem, tak byla hodně tvrdá v začátku chodu a na konci, ale chod nebyl lineární. Jak bych to řek, prostě musela dostat ráz aby pohla. Kombinace – zkušenost – Manitou Splice 80mm 2005 (ocenil jsem, že šla dofouknout, byla měkká) a teď mám Marzocchi Drop Off 2 06 (pružina i vzduch v obou nohou) a ta má ty pružiny tak tvrdý, že při mim lamoznim xc tam můžu dát tak maximálně 3 „fouky“ do každý nohy. Jinak by byla tvrdší, než bych chtěl. Takhle je tvrdá, ale chodí výborně a nechodí na doraz – což mi osobně hoví. Bacha na to nechat jí nenafoukanou (neni to z mý hlavy, bohužel, ale něco na tom je), pružina u tadytoho systému se vzduchem v jedný komoře minimálně u některejch vidlic neni vůbec předpjatá. To znamená divný chování na samém vrcholu zdvihu. Prej to vidli nedělá moc dobře. Ale ber to s rezervou, moc se v tom nevyznám.

      0 0
      • madcat  

        Nechceš trochu rozepsat to „divný chování v samým vrcholu zdvihu“? Tím myslíš chod NA ZAČÁTKU ZDVIHU (při minimálním zatížení)? Já třeba právě vozím drop-offku z roku 2005 nafoukanou v pravé noze asi na 25 psi a do levé nefoukám nic (tam je pružina), takže tím vzduchem v podstatě jenom dolaďuju tu pružinu, protože jinak by vidla byla moc měkká. I manuál k vidli hovoří tak, že levá noha se fouká dle váhy jezdce a pravá dle potřeby na 0 – x psi (teď nevím z hlavy kolik tam přesně má být…) A jak to myslíš, že to vidli nedělá dobře ji vozit nenafoukanou?

        0 0
        • L_i  

          Myslel jsem tim moment, kdy je vidle nezatížená. Nevim jak u těch co maj v jedný noze vzduch a ve druhý pružinu, tam by to maximálně mohlo způsobovat lehoučký nesoulad myslim. Ale u tý s pružinama v obou nohou, když jí nenafoukneš vůbec, tak jde trochu povytáhnout a zůstane tak, bez toho aby pružiny něco udělaly. Dá se říct, že se tam může tak jako kvrdlat. Osobně mi to nepřišlo nic důležitýho (stejně na ní většinu času sedím), ale kámoš kámoše z Katmaru prej řikal aspoň trochu nafouknout. Tak nevim, ale já tam trošililinku vzduchu radši dal.

          0 0
          • goofy  

            To jako ze kdyz zvednu kolo s tou vidlici, tak nohy zustanou kousek zasunute? Tohle je imho pekna blbost, pac pruziny se davaji do vidle dlouhe aspon jak je pruzinova komora. To by pak i zacatek ovlivnoval vzduch a byla by z toho pak prakticky vzduchovka.

            0 0
            • L_i  

              No fakt jo, asi je ta drop off dělaná trošičku jinak, ale vypadá to, že pružiny nejsou delší než komora, možná i malinko kratší, ale nevim – jenom teoretická dedukce, neměl jsem to rozdělaný, taky tu je možná nějaký tření v pouzdrech?, negativní pružina? ..... . Fakt nevim. Budu rád pokud mi o tom někdo řekne víc.....

              0 0
            • L_i  

              To s tim začátkem ovlivňovanym vzduchem jsi možná řek přesně, možná to tak fak mysleli…

              0 0
              • goofy  

                To je krapet blbost. V to neverim, pac jinak by tam ty pruziny litaly. Mozna ze maji tak male predpeti, ze je trochu zatlaci do zdvihu negativky? No nevim. Mozne to je, ale nezda se mi to.

                0 0
                • assassin  

                  tak ten zacatek tam takovejhle fakt je, proste je to ze zacatku takhle mekky ze se to nevraci do uplne plneho zdvihu, to vzduchove predpeti tohle odstrani, ale u tehle marzocchi systemu bych nic nefoukal, jak tam neco fouknes okamzite to tim vzduchem tlaci brity stiraku a znatelne se zhorsi citlivost… mam to stejne u 66 a vozim absolutne bez vzduchu… foukal bych na naky FR blbnuti …hladka trat a skoky, aby nesla do dorazu, pri sjezdu po korenech atd. bych nefoukal nic…

                  0 0
                  • goofy  

                    Tak to potom by stalo za uvahu i ladeni pruzin za tvrdsi v tom pripade. Protoze v tom jsem bral hlavni vyhodu Marzocchi.

                    0 0
                    • assassin  

                      jj i v marzochach ma cenu menit pruziny, a pokud to neni nutny tak tam nefoukat vubec nic.. aspon u vidle typu 66 bych to nedelal

                      0 0
                      • goofy  

                        Presne tak jsem to myslel. Abyy ta komora byla jenom pro druhou polovinu zdvihu.

                        0 0
                        • assassin  

                          jo tak to pouzivam, a nikdy sem nebyl na tvrdym dorazu, nevim jestlit to dela ten vzduch uvnitr, nebo ten hydraulickej doraz v maruskach… ale jestli je to hdyr doraz tak nemam 170mm, ty vychazej az ke korunce… vzdycky mi cca 5–8mm chybelo… tak jako tak to ted rozeberu a zkusim tam dodelat aspon hi speed kompresi… rc2× cartridge jsem za rozumnej peniz nesehnal…

                          0 0
                          • goofy  

                            No nevim. Hydraulickej doraz by v Marunach nemel byt. Spis to dela ten vzduch. Jinak 5mm je standartni doraz u Marzocchi. Je to rezerwva at se neotloukaji stiraky.

                            0 0
                            • assassin  

                              no ten kuzel na konci te tyce s pistem je doraz o kterem mluvim… 5mm standard, a kde je mejch 170 mm ??? :)

                              0 0
                              • goofy  

                                Kuzel na konci tyce? Jako u kompresniho pistu? Tak ten nemam, takze to neznam.

                                Tvych 170mm? Nerikal si sam, ze se vidle nechce vracet do nuly? No a pak Marzocchi prej prebraly strategii ostatnich firem a taky uz nevedou 170mm ikdyz by mely :-)

                                Ja mam treba plnych 130mm + 7mm volnych nohou.

                                0 0
                                • assassin  

                                  merim samozrejme u na max vytazenejch. doraz na obr cervenej kuzel, cislo 1. no ja az se dokopu k naky ty prestavbe tak by z nich slo asi vymlatit par mm navic, 07 meli 180 pri stejnejch nohach, jen bych zas musel shanet delsi pruzinu…

                                  no u marzocchi by me neprekvapilo i kdyby tam bylo 150 msito 170:)

                                  0 0
                                  • assassin  

                                    obr

                                    0 0
                                    • assassin  

                                      obr, doufam uz na posled

                                      0 0
                                      • goofy  

                                        Jej. Na tohle jsem uplne zapomnel ze tam je :-) Jsem to uz holt davno nemel rozebrane.

                                        0 0
                                      • kovar  

                                        tak ten kužel to samozřejmě není hydraulický doraz

                                        0 0
                                        • fousek  

                                          Ale doraz to je, dejme tomu gumovy:-)

                                          0 0
                                        • assassin  

                                          ses si tim jistej? co myslis ze to teda je? mel si tuhle vidlici rozebranou, prohlidl si dobre ten kuzel a ten protikus?

                                          0 0
                                          • kovar  

                                            Ano. Taková něco jako podložka. Ano, ano a ano. Kromě toho, pokud něvěříš, prakticky velice snadno se dá ověřit, že to není hydr.doraz a i pokud se zamyslíš nad průtoky oleje, tak to ani teoreticky jako jakýsi hydr. doraz nemůže fungovat.

                                            0 0
                                            • assassin  

                                              no vzhledem k tomu ze to neni gumovy(pruzny) tak k cemu to tam teda podle tebe je? proc by na podlozce (tam by ani k nicemu nebyla) delali kuzel? neni to zbytecne obrabeni navic?

                                              no na tehle konkretni vidli sem to jeste enku nemel… ale myslim ze to slouzi jako hydr doraz…

                                              0 0
                                              • kovar  

                                                někoho mi připomínáš:-)

                                                0 0
                                                • assassin  

                                                  ok je to podlozka, sice ma nesmyslnej tvar (bezduvodne) navic na miste kde nema zadnou funkci, ale uznavam je to jen podlozka k nicemu… abych taky zachvili nebyl v nadpisu threadu „je assssin vul, buh, je mi u ****** …“

                                                  0 0
                                                  • kovar  

                                                    čím dál tím víc mi někoho připomínáš :(

                                                    0 0
                                                  • assassin  

                                                    no jo dyz je tezky pristoupit na to co rikas ty … kdyz si myslim neco jineho a tys mi muj omyl nevyvratil presvedcivymi argumenty… radsi to nebudem rozmazavat… vicemene je to stejne jedno… pro me je dulezity ze mi vidle nemlati nakym mechanickym dorazu… a tudiz mi muze byt jedno co je uvnitr…

                                                    0 0
                                                  • kovar  

                                                    máš pravdu, je to jedno.

                                                    0 0
    • kesu  

      Pokud muzu srovnat tak sem jezdil na Piku air i pruzine,na 36tce tallas i Van a mam Nixna coil na 160mm.Muzu rict ze zadna vzduchova verze se u tedlech vidlic nevyrovnala citlivosti pruzine.

      Co se tyka mlokova prispevku,sepsal to pomerne slusne,ale nemuzu souhlasit s hodnocenim progresivity.Vet­sina takovejdlech vidlic ma nastaveni komprese(TPC Plus,RC2 a nevim jak je to u lyrika).Tzn myslim si ze linearita pruziny neni rozhodujici argument.Co se tyka shaneni spravny pruziny tak to je urcite problem ale zase pruzina nemeni vlastnosti v zavislosti na teplote okoli.Jinak souhlas,pruzina je tezsi asi o 200gramu,funkce rychleho snizovani je sice podle meho zbytecna ale na pruzine opravdu nebude nikdy jako na vzduchu. Volit to ja urcite vezmu pruzinu kvuli citlivosti.

      0 0
      • marapara  

        Počkej, vzduchová vidlice mění vlastnosti na teplotě? No párkrát jsem jel v mrazu se vzduchovou vidlou a nepřipadlo mi, že se nějak znatelně změnila její funkce, citlivost … to samé u pružiny olej. Tady spíš záleží na výrobci. Mám 2 vzduchové vidle RS a obě chodí stejně v mrazu i teple. Spíš pokud nějaký výrobce používá na mazání vazelínu, tak může dojít k tuhnutí vidlic. Ale to může být u pružiny i vzducové vidle.

        0 0
        • Burizon  

          Že by změna velikosti tlaku v závislosti na okolní teplotě? Obyčejná termomechanika… Izochorická změna…

          0 0
        • MlokCZ  

          Vlivem teploty mění tlak vzduchu. Když nafoukáš při 25st. a pak jedeš kolem 0, tak je to už 10% změna tlaku a znát je to u každé vzduchové vidlice. A v zimě netuhnou, ale naopak se o těch cca 10% tlak sníží a je nutno přifouknout. Ale není to žándý problém, prostě na zimu doma při té vyšší teplotě přifouknu těch cca 10% navíc.

          0 0
          • hanz  

            třeba zrovna talas 36 v mrazu ztupne..ale kuli talas systemu, prostě je bržděnej sám sebou nehledě na tlumič.

            0 0
            • MlokCZ  

              Já a mráz, to nejde dohromady, takže tam nemám zkušenosti. Kolem 0–5st. kdy ještě občas jezdím mi pružina (vzduch) na Talasu (32jka, ale Talas systém je stejný, takže by to mělo být stejné) měkne a musím foukat více pro stejné chování. A na tlumení je mírně znát, že olej mění viskozitu, ale nic dramatického.

              Jestli tuhne v mrazu, tak to od něj není hezké. Naštěstí tohle je mi fuk, když v mrazu nejezdím.

              0 0
              • hanz  

                no ztupne tak že i když si uplně otevřeš odskok tak je přetlumenej. Hodně nepěkná vlastnost…ale nejen v mrazu už pod 10 stupnů jsem začal pozorovat. u 32jky sem tendle problem neregistroval.

                0 0
                • assassin  

                  OT, ten nomad a totem u tinka jsou ty tvoje? co teda vozis ted na ne-DH? jeste ze ty prachy na toho totema nemam:) byl bych o 17chudsi:) byl si s nim spokojenej? kdybys stavil neco na drsnejsi pouziti(nemel DH stroj) bral bys totema nebo radsi neco jinyho?(36ku treba) ja se ptal na tu kartridge do 66 a mojo ma na strankach ze do odvolani vnitrky do boxxeru a 888 nedelaj… zkusim jim napsat … bos mi nabidli predelani na stejnou kartridge co davaj do 888 ale za 650Ecek… coz je moc, to bych asi do 66 nevrazil to je asi lepsi tunit neco jineho, co myslis?

                  0 0
                  • hanz  

                    jo nomad a totem u tinka sou po mě…celek je hodně už k free a na blbnutí, čekal jsem že nomad bude víc „xc“. Totem je hodně v pohodě ale na spešla co mam zpět je to už moc tak se mi po delší době vrátilo enduro s 36tkou…BOS bych prdel, je předraženej a není to bůhvíjakej zázrak, Jouda ho loni jezdil na poháru a nebyl spokojenej…prodej 66 a kup totema. :-)

                    0 0
                    • assassin  

                      no nevim kdyz tobe se tam uz nakou chvilku povaluje zanovni totem za 17 … tak VF2 66 s poskrabanejma vnejsima nohama (norco camp a ten fesnej vlek:) ) uz za moc neprodam… a na AC uz by to byla jeste vetsi silenost nez ted a na novej ram nemam:) to co zajedu, na to by stacilo naky obyc AM kolo:) jen ten totem je takovej fetish:)

                      jj cena je nesmysl, zkusim si nejdriv udelat vnitrky do 66 podle sebe a pak se uvidi… navic kdovi jak to bude pristi rok s jezdenim… kamosi me ukecavaj do zavodeni na SM.. a moto je mi prece jen stale bliz… a financne asi nebudu mit ani na jedno:)

                      0 0
        • MlokCZ  

          A tlumení také mění vlastnosti, mění se s teplotou viskozita oleje.

          0 0
          • marapara  

            Jasně, když dáš hustší olej, tak to může být znát.

            0 0
            • MlokCZ  

              To taky, ale já reagoval pouze na tu teplotu, že v zimě je to stejné jako bys ten hustší olej dal.

              0 0
      • MlokCZ  

        Netvrdím, že linearita je nevýhoda pro každého, pro někoho je to třeba i plus.

        Ale nesouhlasím s nastavením komprese. I když vidlice umí nastavení loew/high speed komprese samostatně, tak stejně není možné s lineární pružinou dosáhnout stejného stavu jako s mírně progresivním vzduchem. Vysvětlím na příkladu, kde se pokusím dosáhnout s pružinou stejného chování jako mám u vzduchu:

        • použiju měkkčí pružinu, která bude mít v prvních dvou třetinách zdvihu průběh stejný jako vzduch.
        • abych nechodil na doraz, tak budu muset výrazně zvýšit high speed kompresi – to ale změní chování v celém rozsahu zdvihu a nedojde ke zvýšení progresivity jen na konci zdvihu, sníží to citlivost vidlice a to klidně na horší hodnoty než u vzduchu
        • navíc už ty první 2/3 zdvihu budou díky té vyšší kompresi méně pohodlné, pokud použiju ještě měkčí pružinu, tak to zase bude mít už příliš vysoký sag

        Někomu by se ale to chování které já požaduji nemuselo líbit a zdálo by se mu, že vidlice chodí příliš ochotně do zdvihu (právě ta hodně pohodlná první část zdvihu do těch 2/3).

        V každém případě je to rozhodnutí vzduch x pružina zásadní co se týká progresivity a nelze dosáhnout stejného chování. Každý si ale musí sám rozhodnout, jaké chování potřebuje a co je pro něj lepší.

        A klidně to může být pružina. Těm co se nelíbí ten průběh s nastavením jako mě a vadilo by jim, že jde vidlice v počátku zdvihu příliš do zdvihu, tak naopak pružinu ocení. Použijí tužší pružinu, která má doraz při cca stejné síle jako by měli u vzduchu a tím jim v první půlce zdvihu nebude chodit tolik do zdvihu (ale tím bude i méně pohodlná).

        Snižování zdvihu si také musí každý určit sám, jestli ho potřebuje nebo ne, pokud ne, tak to má jednodušší.

        On byl dotaz na vidlice kolem 150mm, což to komplikuje, protože u vidlic kolem 140mm jako Talas, Pike se čeká trošku jiné chování a použití než u 160kových a vyšších zdvihů. U těch vyšší zdvihů se více používá zvýšení high speed komprese, které není u nižší zdvihů potřeba a je tam nežádoucí (kvůli vlivu na citlivost).

        U volby dle citlivosti záleží jestli se nechá vidlice v originální stavu nebo ne. Laděný vzduch u RS je např. už lepší v citlivosti než neladěná pružina od RS. Laděná pružina o RS pak samozřejmě bude zase o chlup lepší než laděn vzduch od RS. Citlivost v tuhle chvíli už bude parádní a už se značně začne projevovat houpání vidlice, což někomu může začít vadit (mě tedy třeba ne).

        A změna chování zdvihu při větší změně teploty, to je zcela podružné, to člověka stojí 2–4 foukání za rok (pokud se to řeší jen přibližně, tak stačí před zimou přifouknout a před jarem ubrat, pokud přesněji, tak třeba ještě před podzimem a po jaru). Pokud ale někdo takhle přesně ladí vzduch, tak u pružiny bude zcela nešťastný, protože tu takhle přesně vůbec nenaladí.

        0 0
        • assassin  

          rekl bych ze u pruzin se nechozeni na doraz pomuze spis nez vetsi hi speed kompresi… nejakym pozicne zavislym utlumem navic, napr. „X“ patrona u marzocchi, u RC 40 pak navic pistek – bylo to videt na fotkach co tu nekdo daval kdyz se resilo PUSH u RS......

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud je pozičně nastavitelné tlumení, tak ano, tam půjde dosáhnout chování jako u vzduchu nebo možná i lepšího. Ale kolik vidlic tohle má, zvláště kolem těch 150mm. V podstatě žádné.

            0 0
            • assassin  

              jj, zase neni moc uzivatelu kteri chtej nebo dokazou rozpoznat funkce tehle top systemu, vetsinou to oceni zavodnici co poznaj jestli na mereny trati s jinym nastavenim udelali o nakou sekundu lepsi cas… proto asi jen u DH modelu… zas na 140ti se nepredpokladaj naky extra skoky a jakz takz ok pilot nebude chodit do dorazu ani s pruzinovkou…

              0 0
            • goofy  

              Pokud vyrobce nekeca, tak to maji teoreticky vsechny TPC+ a pak ty nove intrisinc-y od Manitou. Nevim sice jak daleko to tam ovlivnuji, ale teoreticky to maji.

              No a pak tohle slo pomerne dobre vyresit i u Marzocchi, kde proste zatky vytvarely pridavnou vzduchovou komoru, ktera ovlivnovala konec chodu.

              0 0
              • assassin  

                ja to nejak extra nezkoumal, ale prislo mi ze TPC+ ma jen top sjezdovej model a intrinsic maj taky myslim jen FR vidle ala nixon 160+ zdvihu…

                jak tu kesu a mlok pisou je fakt rozdil pod 150mm a nad… urcenim te vidle…

                0 0
                • goofy  

                  No vsak Mlok prave psal, ze u vysokozdvihovych vidlic, kolem 150mm, coz je jak Travis, tak i Nixon na 145mm.

                  0 0
        • assassin  

          mozna se ptam na nespravnem miste… tusis co se na vidlicich s nastavenim high speed komprese vlastne nastavuje? predpeti zaklopky, nebo se opravdu regulujuje ten prutok? ja u motocyklovych vidli totiz nikdy nevidel skrceni toho prutoku… to se meni rovnou cela ta tela ventilu, max nastaveni zaklopky, coz uz ale zase nastavuje jen jak velkej naraz je jeste lo a jak velkej hi…

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak tímhle si také nejsem jistý, jak to je. Ideálně by chtělo regulovat všechno, tedy jak průtok pro low, tak pro high, tak i předpětí záklopky pro určení tlaku, kdy už místo low se použije high.

            0 0
            • goofy  

              Pokud se nepletu, tak u FOXu se steluje prutok ppro LOW a predpeti zaklopky pro HIGH. Prutok uz ne.

              0 0
              • MlokCZ  

                Já to mám na Talasu jednoduchý, tam je uživatelem nastavení jen low. Ale jak to je na třeba na RC2…

                0 0
                • assassin  

                  hele ten tvuj talas ma hi speed expanzi? bracha ma float R nebo jak se jmenuje ten zakl model a ten ji nema…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Všechny RLC Foxky mají low/high epxanzi i kompresi s tím, že uživatel nastavuje v obou případech low a high je vždy nastavena napevno. Pokud je to jen R verze, tak by mělo chybět pouze nastavení low komprese, ale stále má obě (ale jak low, tak high speed kompresi nastavenou natvrdo). A expanze by měla být stejná (tedy doufám), tedy na pravé noze nahoře nastavuje odskok, čímž nastavuje low speed expanzi a high speed má napevno.

                    0 0
                    • assassin  

                      mlok, jj to je mi jasne, ale ta R urcite highspeed expanzi nema… dotahnu tu low na max… takze ze zdvihu leze asi 2 vteriny(asi celkem zbytecnej rozsah) a kdyz ji odlehcim tak i tak az na zem to kolo doleze s nezmenenou rychlosti… takze high speed tam neni, nebo je nastavena tak blbe ze nefunguje…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        To vypadá, že tam opravdu není. Taky by to mohli mít lépe popsané. Např. nová páčka locku je také pouze na modelech RLC a RL a na R nikoliv. Třeba jsou to související odlišnosti. Tohle tedy musím prověřit, jak to je u Talasu R, to by mě zajímalo.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Tím si tedy ani nejsem jistý, jestli to vůbec je u Floatu RLC a RL, ty jsem v reálu nezkoušel, takže těžko říct. Zajímalo by mě to vůbec obecně, u kterých to tedy je a kde ne.

                        0 0
                        • assassin  

                          jj to me taky, mel sem totiz utkvelou predstavu ze fox ma vnitrek u vsech vidli stejnej (tlumic) jen ze se od sebe lisi tim co je u ktere na pevno a co jde ladit… coz jsem si myslel do te doby nez si bracha floata koupil:)

                          a nikde nenajdes info co se vnitrku tyce, jen marketingovy blaboly, co kolik ma kolecek se kterejma de krutit…

                          ze je to treba v mem pripade kdy mam stelovani low speed komprese ale chybi high speed ventil,je uplne na prd, protoze kdyz privru tak se zamyka na velkejch narazech…

                          to si tu kompresi mohli nechat:)
                          proste marketingovej bordel…

                          tazko ale najdem nekoho kdo tohle bude vedet, kdyz se zjistilo ze hi expansi nas vetsina ani nepozna…

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Jestli není obecně vyjímka u R modelů zjistím večer. zkusím Talase R (kterého mám jednoho doma pro jistotu kdyby mi moc naštval RLC 08 ohledně citlivosti kvůli zvýšení high speed komprese a kterého případně zase prodám; zatím jsem ještě vůbec nezkoušel, tak netuším jestli má high speed expanzi; kdyby neměl, tak to by mě teda dost naštval a šel by pryč rovnou; jestli to tak je, tak jsem ho nemusel vůbec kupovat).

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Floaty ale nezjistím, v mém okolí mají všichni Talase (pokud mají Foxku).

                              0 0
                              • assassin  

                                no pro me bude zajimave aspon zjisteni nejlevnejsi talas vs nejlevnejsi float.....

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Tak zatím co jsem našel na netu, z následujícího odkazu www.pushindustries.com/services.php?… se mi zdá, že 2005–2008 Talas R i Float R jsou ošizené. A přitom, že do 2004 R-kové verze ošizené nebyly.

                                  0 0
                                  • assassin  

                                    dix, ja sem si to tak myslel…

                                    0 0
                                    • MlokCZ  

                                      Takže to z odkazu potvrzeno, R verze jsou ošizené. Talas R 07 nemá high speed expanzi. To mi tedy pěkně štvou.

                                      A nejen že tohle nikde nepíšou, ale navíc ani nesouhlasí to co je v návodu. Rebound má být nastavitelný v rozmezí 12 kliků (±1 klik to bývá, ne vždy jim to vyjde přesně). Na RLC i RL to souhlasí. Na R verzi jich je 16. V návodu mají ale pro RLC, RL i R to samé.

                                      0 0
                                      • fousek  

                                        Dyt R jsou to jejich nejlevnejsi modely tak proc by se jima zabejvali. To je jako kdyby si u levnejch RST resil jestli maj vubec tlumeni:-)

                                        0 0
                                        • MlokCZ  

                                          Jednak rozdíl ceny R a RLC není zrovna moc velký. Ale hlavně mi vadí, že to nikde neuvádějí. Kdyby to jasně napsali, co který model obsahuje, tak neřeknu. A pak do roku 2004 to tak nebylo a R modely ošizené nebyly.

                                          0 0
                                          • assassin  

                                            marzocchi nenapise taky nic… jen napisou jak je to super a jak to krasne funguje… to je normalni… ale taky me to celkem stve… pokud nemas s vsema moznejma vidlema bohate zkusenosti , nejlepe i s rozebranim, tak podle popisu vyrobcu zarucene koupis vidli ktera ti nebude sedet..respektive nebude delat to co si ocekaval…

                                            0 0
        • kesu  

          mno pokud to nastavujes na takovydle chovani tak to beru.Ja spis vychazim z toho,ze u 160mm vidle spis ocenim rezervu zdvihu nez ochotnej chod do 2/3 kroku vidle.Tzn muzu vzit tvrdsi pruzinu s tim,ze mi poskytne pohodli na mensi nerovnosti stejny jako treba 130mm ktera bude mekka a ten zbylej zdvih budu mit jako rezervu. Ja sem vlastne jen vychazel z hrani si s 36tkou kde mi skala nastaveni komprese prisla dostatecna pro bezne nastaveni.Vec dalsi je,ze treba u TPC mi prijde ze se ovlivnuje kompresi chovani az v druhe polovine zdvihu.Nicmene uznavam,ze tlumenim se neda dohnat linearita/pro­gresivita pruziciho elementu..

          0 0
          • MlokCZ  

            Teď už se shodnem.

            V případě použití 160mm a více už bych klidně použil pružinovku přesně jak popisuješ. Přeci jen tam už je to v pohodě díky tomu většímu zdvihu.

            Ale pokud jezdím to co jezdím a chci stále lehounké svižné kolo, tak o to už bych přišel. Přeci jen na vidlici by to bylo už 3/4kg navíc (oproti té 140mm vzduchovce), což už je hodně (narozdíl od těch 200g při stejném zdvihu). A na moje kola už by to také nešlo kvůli geometrii (a jiné kolo, kam by ta vidlice šla už se zase celé pousává někam kam nechci).

            Prostě ta hranice 150mm, kde je i trošku hranice užití vidlice a zaměření kol je taková problematická. Pod ní bych řekl, že jsou požadavky na vidlici dost odlišné než nad ní.

            0 0
            • kesu  

              presne.Dulezity je si uvedomit,ze rozdil mezi 140mm a 160mm vidlici a vlastne i ramem,neni vetsinou ve zdvihu ale hlavne v urceni.Je to dost na pomezi kategorie AM a EN.Am bike(vidle)by mela splnovat vlastnosti co si napsal nahore. Tzn chdit ochotne do 2/3 zdvihu,mit maximalni citlivost a pokud mozno nizkou vahu. Naproti tomu vidle ne EN by mela bejt hlavne tuha,disponovat slusnou citlivosti ale nenorit se do zdvihu tolik jako AM,tzn nechavat si rezervu na skoky porpipade neponorovat se v prudkejch sjezdech i za cenu mensi citlivosti. Docela dobre bylo tohle videt v threadu „vyber enduro biku,nomad a ti ostatni“.Kde se vlastne docela hezky ukazal rozdil.Ja si za tuhle sezonu docela dobre uvedomil,ze postavit lehky AM kolo co pomerne slusne jede neni nemozny.Ale kdyz sem udelal totez s Endurem tak postupne prichazim na to,ze to neni idealni a kompromisy posouvam vic smerem do EN.Jde o blbosti ale postupne se to veze,sirsi riditka,sjezdovy pedaly,kola na pevny osy co neco vydrzej atd…

              0 0
              • cat  

                Vlastnim 130mm vzduch bez pevne osy. A chystam se na 160mm, pevna osa. Mel sem na musce 55 ata2, ale jak to z vice stran slysim, pruzina bude lepsi, ale konkretne pruzinova Zocchi je drazsi. Vidli chci koupit vytunenou vytunenou. Jen nechapu, jak chces zajistit aby AM vidlice- lepsi pouzit vzduch, byla citlivejsi nez 160mm na pruzine. Ja bych tak ostrou hranici ve zdvihu 150mm nevidel.

                0 0
                • goofy  

                  A co tak 55 TST2? Ta je prece levnejsi nez ATA

                  0 0
                  • cat  

                    Ta ma jen 140mm.

                    0 0
                    • goofy  

                      Asi me ukamenujes, ale myslim si, ze na reigna je tech 160mm proste uz moc. Delejte si jak chcete, ale je to muj nazor. Stejne tak by asi mohla jit prekopat na tech 160mm, protoze ve statech se na 160 prodava. Ale tohle je jenom teorie. To nevim jiste.

                      0 0
                      • cat  

                        Spocital sem, ze hlavovej uhel s 55kou na 160mm bude 67,5 stupnu, coz mi pride na endurko ideal. Ted je tam 69 a neni to tak stabilni, jak bych si predstavoval. Asi sla no, ale takto to nechci resit.

                        0 0
                        • assassin  

                          no hele ja mam na AC ktery je asi delany na kratsi vidle nez reign 66ku na 170ti a to kolo zataci jak divoky, kdyz jedu z kopce a je dost ve zdvihu tak az skoro moc… takze ja bych bral klidne este vetsi zdvih nebo mensi offset na vidli… jelikoz uvazujes o giantu a M, stejne kombinaci jako mam ja tak pokud si ty firmy jakz takz drzi svuj pristup v konstrukci tak bych se 160mm nebal

                          0 0
                        • goofy  

                          Dle me z toho Reignu chcete vsichni udelat to, na co neni staveny ;-)

                          0 0
                          • cat  

                            Proc neni? Ten ram to vydrzi. Je stejne konstruovan jako Xko, ktery musi vydrzet. Akorat ho tim nakopnu. Jedinej problem je linearita tlumice a propadani do zdvihu- chodi na dorazy. A je tezkej, takze zadny chrceni snim nikdy nebude.

                            0 0
                            • assassin  

                              i tak bych dal 160 na xko, na obyc reigna by stacilo 140, pike treba… pokud bych chtel tezsi kalibr, vzal bych jinej ram:)

                              0 0
                              • cat  

                                Dyt sam rikas, ze mas na ACcku 170:)

                                0 0
                                • assassin  

                                  jo to jo, taky to neni to co by tam melo bejt (ikdyz mam i fotky AC s 888) ja mel jen moznost koupit 66 levne tak sem ji vzal… a ono to s ni funguje tak to neresim… stejne bych postupoval u tebe… kdyz ti to bude vyhovovat tak si tam dej treba 180… fakt zalezi jen na tom jak se na tom jezdi tobe… goofy na tom jezdit nebude:) jen treba to je uz vyzkouseny a 160je moc tezko rict…

                                  jo a preci jen AC ma vzdau 165 a myslim ze ve sve dobe se urcenim podobalo spis tomu reignu X, patky na napinak atd o tom svedci… (ale uznavam ze 66 je moc – ani ne tak zdvihem jako bytelnosti a hmotnosti)

                                  0 0
                                  • cat  

                                    Jn, Xko je nastupce ACcka. Pusobi to tak, krom toho ze prej praska:) Jinak napr warzone jezdi reigna v Mku s lyrikem a rika, ze mu to sedi. Navic ten uhel je overenej- jak geometricky, tak pocetne. 67,5 je vpoho. 2,5 kila neresim, tak proc ne:)

                                    0 0
                                  • Dijck  

                                    160 je na obycajneho reigna na hornej hranici. Nieje to extremne vela. Robi sa to ked si chce niekto z AM biku spravit EN bike.. :))

                                    2cat: kde si pocul ze X praska? To ze AC praska viem, jedno som praskol..

                                    0 0
                            • goofy  

                              Abych to zhrnul, proste sis koupil blby ram ;-)

                              Klasicky Reign je XC s vyzsim zdvihem. Ikdyz se to tak mozna nemusi u tech starsich zdat, prubeh stavby je lazeny proste na pohodovou jizdu a nemoznost instalace pruziny i vzduchu s expanzkou je jenom dalsi doklad. To ze si to poskladas vic do endura/FRee, je uz jen tvoje vec. Ale proste ten ram byl mysleny na uhel 69°. Ty z toho budes mit uz temer 67°,coz ma prave Reign X a musis rict, ze je to precejenom jiny ram co se tyce urceni.

                              0 0
                              • cat  

                                Stim XC s vyssim zdihem bych byl opatrnejsi. Obcas je dobry si pripomenout co to xc je a sednou si na nakyho chrtiho pevnaka. Stim tlumicem souhlasim, tam je problem, prubeh je proste idealni na pohodovou jizdu bez skoku etc. kdyz se chce pouzit na neco jinyho, musi se prefouknout a tim padem to nikdy nebude idealni. Xko je ram jiny, co se tyce urceni, ale co to zpusobuje? Pozmenena geometrie a vetsi zdvih(sedel sem na obou). Po instalaci vyssi vidle na normalni reign bude rozdil akorat ve zdvihu a samozrejme charakteristice pruzeni.

                                0 0
                                • pitos  

                                  Ja bych se vyššího zdvihu u Reigna nebál a kdybych ho měl tak by tam ta 160ka šla také. Vzadu je 150mm tak proč ne vepředu 160mm. Geometrii to více nakopne ale pokud jezdíš enduro tak v pohodě,já mám přibližně 69stup.na trancovi. Reign je prostě XC/enduro bike,freeride z něho neuděláš,to spíš to XC. Když se dívám na tvůj bike tak to bude (je)pohodový enduro bike a vidla tomu ještě dopomůže.

                                  0 0
                                • goofy  

                                  Ano. Prave v te charakteristice pruzeni. A to je dulezite. Imho i X-ko je se vzduchovym tlumicem hodne linearni, coz neni moc dobre. Lepsi tam je proto ten pruzinovy.

                                  Dobre, s tim XC jsem to nadsadil, ale na All mountain jak vysite. Hlavne modely 08 uz k tomu smeruji milovymi kroky.

                                  0 0
                                  • cat  

                                    Tj, 08ka uz jede hodne slusne. Tu bych uz nekoupil.

                                    0 0
                • assassin  

                  vytunenou – kde? ja premejslim o uprave 66, milan rikal ze s citlivosti te 66 nic neudela, tlumic si v ramci moznosti predelam sam… a cartridge mi nabizeji od bos za 650euro:) to do 66 nedam…

                  0 0
                  • cat  

                    Koupil bych rovnou vytunenou od milana. Nekde na foru sem slysel, ze ti tam hodi pruzinu presne na tvou hmotnost.

                    0 0
                    • assassin  

                      jo tak, no to se s nim dohodni… kdyz sem se ptal na 66 tak tam rikal ze v podstate s tou se neda nic udelat… u vzduchovek asi budou moznosti vetsi, u te pruzinove jen pruzina pokud mas nakou extra nizkou vysokou hmotnost (ja jezdim na te co prisla ve vidli) na SSV uz asi neni co ladit… a u kartridgi nevim na to sem se milana neptal…

                      0 0
    • assassin  

      ja vzduchu neverim, hned prvni vzduchovej tlumak co sme doma meli – stuck down, predstava ze se mi nekde na celodenim jezdeni(spicak,jes­ted atd) podela naky tesneni a utece vzduch me celkem desi…

      rychly snizovani vzduchu… no jezdil sem na vidli s pomalym (u-turn) i na rychlym (ETA) a moc me to nevzalo… vetsinou kopce co vyjedu tak je vyjedu i s plnym zdvihem, kdyz ne muze za to driv fyzicka nez geo kola.. takze pro me je to k nicemu..

      nastaveni pruziny vymenou + skoky… no tak ono zas neni nikde receno ze sag musi bejt presne 15procent … treba… me proste nevadi treba vetsi a vidli mam se zdvihem vetsim nez by bylo treba + velkej sag…

      pokud bych nechtel za kazdou cenu ultralehkyho chrta, ale endurao kolem 150mm vzal bych pruzinu… me par gramu navic nezabije…

      0 0
      • marapara  

        Tak stuck down byl u tlumičů Fox, ale s vidlicema nemá nic společného. Nepamatuju se, že by si tady na BF někdo stěžoval, že by mu prdlo něco vidlici a měl stuck down nebo něco takovýho. Na druhou stranu u pružinových vidlic s větším zdvihem bude asi problém, že pružina bude klepat o vnitřní nohy vidle. Sice na funkci to nemá vliv, ale moc příjemné to není, když ti něco cvaká a klepe ve vidli :)

        0 0
        • assassin  

          jj vim ze jde o chybu u tlumaku… ale prncip je stejnej a nedava mi to duveru ve vzduch… mam dojem ze s prepoustenim vzduchu mezi komorama maj problemy i 2step verze RS…

          jinak v branzi ve ktery se pohybuju vic..to jest moto… nasadili vzduch u tlumaku na BMW HP2 a sype se to, u noveho discovery taky problemy s novym pneumatickym odpruzenim… proste jen moje soukroma neduvera:)

          0 0
        • Dijck  

          To klepanie pruziny vo vidlici som zazil zatial len na Z1 DOI 04 150mm, na inej vysokozdvihovej nie..nemyslim ze by to bol casty problem.

          0 0
      • kudlanka32  

        jj......chlap ma mit ve vidli poradny pero:) mam pruzinu take radsi i kdyz vzduchovky neuchazi…a linearni chod je plus ne? nebo ne…

        0 0
        • kudlanka32  

          teda na jezdeni…ne na dropy:)

          0 0
          • assassin  

            kazdymu sedi neco jinyho, ja se jen bojim poruchovosti vzduchu, to ze je pero malo progresivni sem nahradil vetsim zdvihem..... a dropovat ma cenu neco s dopadem, takze staci obyc vidle, pokud jde o nakej drop na placku nebo neco extra velkyho, rad to prenecham sebevrahum (jako bender) a zaprisahlym nicitelum materialu…

            0 0
      • MlokCZ  

        Každý ať bere co mu sedí, to je jasné. Jen ta nedůvěra ke vzduchu je trošku přehnaná. Doma máme 4 vzduchové vidlice (jedna je tedy kombinace pružina/vzduch) a tři vzduchové tlumiče a nikdy žádný problé kvůli vzduchu nebyl. Stuck down byla prostě série špatných těsnění. Výrobní chyba se může stát už čehokoliv.

        0 0
        • fousek  

          To je zajimavy ze se stuck down objevil i na kolech 07

          0 0
          • MlokCZ  

            Stuck down se může objevit na jakémkoliv tlumiči, který má konstrukci stejnou jako Fox tlumiče. Pokud to bylo už mimo ty vadné série těsnění, tak se to objevuje ojediněle (stejně jako jakákoliv jiná závada, ale už to není ve velkém jako při té vadné sérii), prostě chyba kusu nebo špatná údržba. Ale také vůbec není vyloučeno, že se nedostaly na kola 07 ještě tlumiče z té série vadných těsnění. Třeba Canyon ujišťoval, že RP23 tlumičů co montovali se to netýká, z toho usuzuju, že obecně to ještě pro všechny tlumiče pro 07 neplatilo, že jsou ok.

            0 0
            • fousek  

              No vzledem k tomu ze sem mel kolo asi 5 dnu z toho sem na nem 2 dny jezdil tak bych to na tu udrzbu nevidel, je to Fox float R mam dojem ze i Marapara mel s floatem problem, ale ted kdyz sem s tim jezdil v mrazu tak se stuck down neobjevil

              0 0
            • marapara  

              No já třeba chytil stuck down 2× na tlumiči Fox Float R. Až po té, co jsem si těsnění objednal a vyměnil sám, tak jsem problém neměl. Nakonec jsem Floata R prodal a koupil RP3. Ten stuck down zatím neměl, ale je fakt, že jsem s ním moc nenajezdil a letos asi už ani nenajezdím.

              0 0
        • cat  

          Tohle se stalo borcovi na kempu, kterej mel 07 model spesla. Nevypada, ze by to nejak vyresili. Ja zatim nic, musim zaklepat.

          0 0
    • Tušnak  

      tak já jezdil vidlice jak vzduchové, tak i pružinové a musím říct, že každá má něco do sebe a záleží, co a jak by chtěl člověk jezdit… je fakt, že ani jedn z vidlic co jsem jezdil nedosahovala 150 mm zvihu, ale teď mám doma pružinového nixona 130–160 mm a už se nemůžu dočkat, až ji pořádně proženu, neb pro mě a mou jízdu byla pružina jak dělaná. Je sice pravda, že chod nebyl tak progresivní jako na vzduchu, ale ač jsem si skočil jakýkoli skok a třeba sprasil dopad, tak jsem se na dorazy moc nedostával. Citlivost si myslím ,že z kraje chodu je lepší u pružiny, ale jak už tady mnoho lidí poznamenalo vduchové vidlice, které se jezdní dneska už mají k pružině hodně blízko a je fakt, že variabilita nastavení vzduchových vidlic je k nezaplacení! to je asi největší plus vzduchové vidlice. I na těch 150 mm je vzduch výhodný v tom, že kdyš si půjdeš zaskákat na nějaké větší dropy, takji jednoduše přifoukneš a hotovo a když si budeš chtít pohodlně pojezdit pohorách, tak vzduchu upustíš a vijooo:)

      0 0
    • Nerez  

      Která pružinová vidlice je v dnešní době považována za kvalitní? Myslím některou z cenově dostupnějších, dejme tomu do 5ti tisíc?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.