Rock Shox Tora - vzduch nebo pružina - prosím o radu.

30 nepřečtených
  • Kubikulik

    Asi 14 dní jsem četl diskuze v archivu, a teď bych si potřeboval ujasnit následující informace ohledně Tory . Váhám mezi pružinovou a vzduchovou verzí ,tj mezi těmito :

    http://www.kupkolo.cz/…02_3146.html

    http://www.tandem-bike.cz/…2-soloair-08

    Vážím asi 90 kilo, takže u pružinové verze bych asi musel vyměnit pružinu za tužší, je to tak ? U vzduchové to akorát nafoukám dle libosti, je to tak? Zase u té vzduchové je napevno nastavený zdvih – což by mi nevadilo, 100 mm by mi vyhovovalo, navíc ta vzduchová bude asi lehčí ne ? Doporučíte mi tedy radši koupit tu vzduchovou ? Moc díky za rady a podněty

    Anketa: Koupit radši:

    0 0
    • gumid  

      Vážím přes 100Kg, mám Toru 318 SoloAir, zdvih na 100mm a jezdím ji druhým rokem na GT I-Drivu, vpředu je 180mm kotouč. Jsem s ní spokojený, žehlí docela dobře, tuhost má taky dobrou. Při její volbě jsem řešil dilema Kč/užitná hodnota vers. moje hmotnost – a rozhodl se pro ni.

      0 0
    • gumid  

      A při hmotnosti kolem 90 Kg a víc je, myslím, řešení hmotnosti vidle, jaksi,ehmmm....... asi zbytečné.

      0 0
    • Jenda  

      vetsina uzivatelu se shoduje ze snizovani U-Turnem je pakarna (podle me fakt velika) takze stejne budes jezdit nejaky konstantni zdvih – no a ten si muzes dle libosti na ty vzduchovce nastavit.

      0 0
    • Krocan  

      hele nezdá se ti trošku divný to pružení co maj napsaný na tandemu?:-P

      pružení: vzduchová pružina + olej

      to myslim neexistuje ne?:-P

      jinak si připlať a kup RS TORA 318 a podle mě nebudeš litovat…já ji vozim a nemám jedinej důvod si na ni stěžovat, protože vždy a všude mi zatím zafungovala tak jak měla:-)

      0 0
      • Krocan  

        a navíc pokud vím tak vzduchovka TORA je jenom 318 302 je pouze pružina(pokud se pletu opravte mě:-)

        0 0
        • gmbiker  

          obě dvě mají vzduchovou i pružinovou verzi, akorát 318 má navíc motion control a je o něco lehčí.

          0 0
          • Jenda  

            zase treba tora 302 sloair co jsem mel vazila 2050g tedy byla lehci nez vetsina 318. Absence motioncontrolu pokud clovek netouzi po locku nevadi – naopak je to spis kurvitko:-)

            0 0
            • gmbiker  

              Pro nas, co do kopce zamykáme a s kopce zapomeneme odemknout, je motion control docela užitečný :-D

              0 0
              • Jenda  

                ne je to kurvitko – pokud nejedes ze sedla zamykat netreba, pokud zapominas odemykat driv nebo pozdeji ti MC zacne tect:-)

                0 0
                • Martinson  

                  Vidlice RS s Motion control jsou v mém okolí bez problému, zatímco systém s turn key ne. Tlumení turn key se dává jen do levných vidlic a pak třeba do oem reconů. Když rockshox tak s motion controlem. 

                  0 0
                  • Jenda  

                    co to meles za ptakoviny – bavime se o U-Turn – to je system pruzeni s ocelovou pruzinou kde muzes menit zdvih – to ze na rychlou zmenu zdvihu je to na h. je pravda ale ze by se to samo o sobe nejak sypalo jsem neslysel. Zato na tekouci MC protoze s nim borci jezdili porad zamcenym je tu prispevku hafo. Proste MC je z meho pohledu cloveka netouziciho po locku spis kurvitko, maximalne tak pokud je ovladani z riditek to jde aspon rychle odemknout.

                    0 0
                    • Martinson  

                      Diskutuj slušně, v debatě se mluvilo o u-turnu i motion controlu, napsal jsem o praktických zkušenostech ze svého okolí.  Jako vlastník tory s u-turnem funkci docela chápu. Pokud někdo jezdí se zamčenou vidlí v terénu tak je to deb*l.

                      0 0
                      • Jenda  

                        slusne jo, ale pises blbosti – jednak U-Turn je pruzeni nikoli tlumeni, dava se i do pomerne drazsich vidlic (reconem to fakt nekonci). Souvislost mezi poruchovosti U-Turnu a MC je zadna. Jet se zamcenou vidlici v terenu je sice blbost ale ono staci parkrat trefit fakt blbou diru i nekde na rovny ceste a MC pujde do kytek, na zavodech kdyz je clovek prositej tak se mu povedou s kolem kolikrat horsi veci nez jenom jet se zamcenou vidli – proto taky pisu ze lepsi je ovladani z riditek protoze pokud vlitnes do rozbity pasaze a zapomenes ze mas zamcenou vidli tak mas sanci ji jeste otevrit, s ovladanim na korunce mas holt smulu. BTW ten problem s MC je ze kolem nej zacne rosit olej – verim ze spousta lidi si toho ani nevsimne takze ani netusi ze nejakej problem maji, zamykani funguje porad OK.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Muzes mi rict, kde jsi prisel na ten U-Turn? Schvalne jsem si precet 2× co Martinson napsa.

                          Nikde jsem tam nenasel nic o U-turnu. Psal o tlumeni TurnKey a tlumeni Motion Control.

                          0 0
                          • Vilém  

                            ..presneji locku TurnKey a locku Motion Control.

                            0 0
                          • MlokCZ  

                            Tak tak a kromě toho, že o u-turn nepsal vůbec nic, tak to co napsal je zcela v pohodě. TurnKey se opravdu dá zrušit zamčený celkem snadno narozdíl od MC.

                            0 0
                            • Jenda  

                              sypu si popel na hlavu a omlouvam se Martinsonovi – bohuzel levne modely RS sem nemel moc nastudovany takze o existenci turn key jsem nemel poneti. Nicmene tekouci MC se tu resil mnohokrat.

                              0 0
                              • MlokCZ  

                                MC jistě téct může, to samozřejmě ano, ale zas tak hrozné to není. Řeší se to tu celkem dost hlavně proto, že těch vidlic s MC jezdí hodně.

                                0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
      • Vilém  

        Vzduchova pruzina + olej, vsak to je jasny, ten olej je redrum na mazani vzduchoveho pistku:)

        0 0
        • Krocan  

          když už tak snad vzduchový tlumič ne?

          a další věc…mám takovej pocit že TORA 302 sou jenom pružinovkya vzduchovka je mezi TORAma akorát ta 318ka;o)

          0 0
          • Vilém  

            Vzduchovy tlumic? to pouzivalo snad akorat RST a to uz je hodne dlouho. Za mojim prispevkem byl smajlik. Jinak tim prodejce myslel vzduch jako pruzici medium + olejovy tlumic.

            0 0
            • Krocan  

              tak patrona no…ale vzduchová pružina by mě teda nikdy nenapadlo;o)

              0 0
        • JSt  

          z takovych veci se legrace nedela ;-)

          0 0
    • bikerp1  

      Já používám pružinovou 302. Vážím taky skoro 90kg a std. pružina mi stačí (dle SAGu)

      0 0
    • crowe  

      TORA 302 solo air snad znamená,že je vzduchová ne.Výška zdvihu,se dá nastavit uvnitř vzduchové pružiny a to v rozsahu 100,110,120 a 130mm.Jednoduše se vyjme potřebný počet podložek pod dorazem(jsou 3 po jednom cm.)

      0 0
      • Jenda  

        nevim jestli se neco zmenilo ale byval to jeden kus gumy patricne delky, nicmene to nic nemeni na tom ze vysku lze astavit libovolne akorat je potreba nuz na uriznuti ty gumy:-)

        0 0
        • crowe  

          To je sice pravda,ale je lisovaná tak,aby se dala snadno říznout na tři centimetrové kusy.

          0 0
    • cukerko  

      trosku zneuzijem tento tred, mam toru 302 pruzinu, preload som mal nastaveny zhruba na polovicu a po cca 2 tyzdnoch som to uplne povolil na najmeksie, a poslednu otacku-dve to uz islo hladucko, po kupe (mam ju asi 2 mesiace) to takto uplne hladko neslo ani uplne na konci. z toho mi vyplyva ze sa ta pruzina nejak opotrebuvava/zvyka si a po case to uz nebude fungovat spravne.. Je na tom nieco pravdy alebo som len paranoidny?:)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.