Chtěl bych si letos koupit silničku. Nejsem žádný závodník, ale jezdím často. Chci kolo na kterém nebudu muset nic hned měnit jako na Meridě.193cm 118kg. Je tohle dobrá volba? https://www.trekbikes.com/…isc/p/17496/?…
Chtěl bych si letos koupit silničku. Nejsem žádný závodník, ale jezdím často. Chci kolo na kterém nebudu muset nic hned měnit jako na Meridě.193cm 118kg. Je tohle dobrá volba? https://www.trekbikes.com/…isc/p/17496/?…
Tu specifikaci asi prekladali google prekladacem. :D
Krome toho ze nejde rozklivovat co to ma za naboje to vypada celkem ok, ja bych tam asi nic nemenil. Mozna individualni veci jako sedlo, plaste, omotavka..
Ale mohl by sis vyjednat nejakou slevu treba 10%, u Treku by to melo jit.
Ale musi ti sednout geometrie = pred koupi vypujcit testovacku a projet aspon na 3h.
S tím testováním počítám,sedlo to určitě, jde mi o značku kola, jestli je to vhodný výběr. Sleva jde vyjednat? Domane SL 5 Disc m.heureka.cz/jizdni-kola/trek-domane-sl-5-disc-2018/
Tak Trek má slušný kola, je to jedna z největích značek, závodí se na nich…
Ale jde zejména o to jak ti sedne, na tý značce zase až tolik nezáleží.
Většinou jo, tyhle dražší americký značky kupuje za katalogovou cenu málokdo. Stačí na prodejce lehce přitlačit že se ti to kolo líbí, ale že máš nabídku na podobný o pár tisíc levnější, tak se ještě rozhodneš. No a pro prodejce je lepší menší zisk než žádnej zisk, takže by ti nějakou slevu mohl nabídnout.
Se 118kg budes u jakehokoliv kola (vcetne tohoto) na limitu. Rozhodne bych se vyhnul tedy isospeed odpruzenymu ramu a sel po celokarbonovem pevnem. Dalsi vec jsou kola. Predpokladej, ze budes mozna zaplety menit casteji, nez je obvykle. Jinak ok.
Doufám že ještě zhubnu cca 100kg. Prodejce mi ho doporučil k vůli pohodlí. Připomínám nejsem sportovec, kolo mám pro zábavu a ty kila,.
24 drátové záplety pod Tebe nic moc. Udělej si srovnání se stávajícím kolem. Pomocí nějakého gear calculatoru si ověř, jestli Ti to nabídne rozsah převodů, cos využil na Meridě. Když jsem viděl, jak máš na ní ztopořený představec, dopočti si možnou výšku řidítek u silničky…
Celkovou hmotností jízdní soupravy jsi přes limit – aby to nebyl důvod pro zamítnutí případné reklamace.
Možná by bylo lepší vyjít z nějakého festovního 29eru a obout neterénní pláště.
Merida má nosnost 120kg, výplety na stránkách výrobce Trek mají neomezenou hmotnost jezdce . Nebo se na to vykašlat a dojezdit Meridu? Myslel jsem, že další krok by měla být silnička.
Nejprve se na ní svez a podle toho se rozhodni, oproti trekovýmu kolu je to dost jinej posez, jiný zaměření, jede to mnohem líp.
Jestli jsi schopný odsedávat přes různý hrany a díry, tak to imho neni zase takový problém. Nejvíc budou trpět ty záplety – proto by byly fajn nějaký nejlíp 32 drátů.
Nebo se někde svez na nějakym gravelbiku – to je vlastně silnička s tlustšim pláštěm, takže je to pohodlnější jak pro jezdce, tak pro rám. A dovolí ti to trochu víc než jen asfalt. To je vlastně takový krosový kolo výrazně sportovnějšího ladění.
Ten gravel mi prodejce k vůli tomu, že jezdím jenom po silnici nedoporučoval. Měl jsem vyhlídlého Boone 5 – větší nosnost, ale cyklokrosové kolo.
Určitě se na tý silničce nejprve projeď, neni to pro každýho, v horších úsecích který jsou různě vybombardovaný a zalepovaný neni jízda úplně komfortní. Ale zase to jede, na pěkných úsecích s mírnym větrem v zádech letíš 35 a ani o tom nevíš.
Na gravelbike i cyklokrosku můžeš dát i úzký silniční pláště.
Já mám teď silničku, ale plánuju jí poslat do světa a pořídít si gravelbike s dvouma zápletama – jedny lehký na 25mm silniční pláště, druhý trochu odolnější do lehkých terénů.
Jenom na silnici v Česku znamená často na velmi špatný silnici, plno děr, záplat, kostky… takže cx není vůbec od věci.
Taky s dnešním provozem a ohleduplnosti řidičů je prostě nejlepší se hlavním silnicím vyhnout a pak to různě člověk objíždí po stezkách,chodníku,polnackach a silnicích nižší třídy :)
Nevím, co od té silničky očekáváš, já bych v LT volil kolo, na kterém vyjedu pod Varhošť a na Lovoš. Aero posez (kvůli terezínům) lze nastavit nejen na silničním kole. Projeď se na tom a uvidíš.
Očekávám se posunout dál, asi tu rychlost – počítám cca. 5km/h plus. Mám domluvenou zkušební jízdu. TenDomane SL 5 Disc má být velice pohodlné kolo. Jenom nevím jestli ten gravel, nebo silničku.
Vzhledem k tomu, že chceš jezdit jenom silnici a i Domane dávají s 32mm plášti, tak by ti to mohlo vyhovovat. Zrychlení 5km/h je teda hodně, to je spíš otázka tempa jakým tě baví jezdit na současném kole a co tě bude bavit na silničce, ale kolo samotné ti tenhle rozdíl těžko udělá. Hlavně, když budeš kolo zkoušet, vezmi to do největších kopců, které potřebuješ jezdit, protože se 118kg i 34–32 může být problém, pokud nemáš hodně dobré nohy, a zvlášť, když chceš na kole hubnout.
Zrychlení o 5km/h je IMHO docela reálné. Srovnávám proti MTB, ale tam je navýšení průměru ještě obvykle ještě vyšší, než udávaná hodnota.
Věřím tomu, že když dáváš na mtb průměry kolem 30, tak na silničce budeš dávat v pohodě 35.
:-))
Když do toho dáváš tyhle prachy, hooodně si pohlídej velikost a geometrii = ne co Ti řekne prodejce, ti na to často serou, nebo nevědí, nebo Tě ukecaj do čeho se jim hodí… buď se spočítej na CC, nebo investuj do nějakého fitu jestli se Ti to dělat nechce… za mě to často ušetří desetitisíce, sebelepší kolo co nesedí je na houby, člověku se pak nechce jezdit…
Kalkulátor na CC bych bral fakt jenom jako orientační záležitost.
Možná orientační, ale při dobrém změření a použití furt asi tak 100× lepší než kombinace průměrného českého prodejce a tabulek výrobce.
To ano. Ale potíž vidím v některých „nových“ geometrií kol u některých výrobců (myslím že třeba Merida s tímhle často nesedí). O gravelech ani nemluvě.
Já vidím potíž v nevyzpytatelnosti přírody/anatomie a tuposti prodejců, že je na výběr víc druhů geometrie je naopak fajn, jen musí bý člověk schopnej toho využít a najít tu správnou.
Čím míň peněz tím líp. Nerad bych litoval že jsem si nepřiplatil.
To je myslím dobrý výběr. Ale poradím ti jednu věc. Osahej si ty 105kový páky důkladně, nejlépe i v podzimně zimních rukavicích, v kterých budeš jezdit nebo jezdíš. Jsou to dost „bambule“ a nesedí, na rozdíl od Ultegry, do každé ruky. Já kvůli tomu jejich pro mne nevhodnému tvaru musel jít o řadu výše na Ultegru – u jiného kola tedy, ale to je jedno.
Teď co už i 105 má (nebo brzo bude mít) hydra páky stejného tvaru jako ráfkové bych si teda počkal nebo připlatil za výměnu, tohle je hrozný i na štěrkoletu, na pěkný silnici jak pěst na oko…
To je druhá špatná věc po té ergonomii. Ty páky, slušně řečeno nejsou hezké a vynikne to pořádně až v reálu. Chápu, že byl pravděpodobně tlak na cenu ale tohle se fakt nepovedlo.
Stále nemá. Ale výhrady proti současnému tvaru 105kových pák u hyder sílí a tak snad příští rok.
U nové 105ky ( MY2019 ) už je tvar pák v pořádku..:-)
Asi tejden už se to tady probírá a je toho plnej net… teda ještě se to nedá koupit asi, ale už je to venku…
Tak to mi uniklo. Každopádně dobrá zpráva pro ty, kdo si silnici s hydrama na 105 ještě nekoupili a plánují to a smutnější pro ty, co tak už učinili :-) Někomu ale ty nešťastné páky nevadí vůbec, v ruce jim sedí a vzhled neřeší.
To bylo na mě sehnat rukavice. Vyzkouším.
Víš o tlačítku „reagovat“ u jednotlivých příspěvků? S tímhle řazením se to dost blbě čte…
No koukal sem na tu geometrii a tohle teda není klasická silnička tohle je hodně pohodlný kolo pro rekreační jezdce ,což podle kola v profilu je dobře ,když vezmes tu 62cm tak je dokonce šance ze budeš mít berany ve stejně výšce jako sedlo ,nevýhoda takového kola je ze ti chybí ta aerodynamická poloha ,která je hlavni výhodou silničních kol ,samozřejmě šlo by to trochu úpravou predstavce ,ale je to prostě takovej treking s uzkyma plastema a beranama
To bych si teda koupil to samé co mám s karbonovým rámem? A jaké tedy kolo pro mě? Čistokrevnou silničku? Nebo tomu dát ještě čas?
Vyzkousej si nrjakou cistokrevnou silnicku a podle toho se rozhodni.
Ok tak to udělám.
Jakoze Domane neni cistokrevna silnicka? Chudáci profíci, co na tom musej jezdit, jistě to nedělaj dobrovolně… A co teda je cistokrevna silnice, jenom aero speciál, možná něco vrchařskýho? Minimálně to druhý existuje i ve variantě která se od Domane moc neliší, ale obojí je pro hobíka s nadváhou dost mimo.
To jaem nerikal!
Ja jen zduraznil aby vyzkousel silnicku (tedy jakysi extrem) a podle toho jak mu bude vyhovovat poridil silnicku nebo gravel/cx nebo fitness nebo zustal u sveho kola (druhy extrem) a vylepsil ho.
Aha, sorry, nepochopil jsem koncept, ale zas když se 120 kg člověk posadí na ostrou žiletku s nabušenejma užovkama, tak to nebude k ničemu, zato když od začátku vybírá styl kola, kam se vlezou i 35 mm gumy, tak je to podle mě správně a s vhodnýma gumama bude Domane i tak OK, až zhubne a bude chtít zrychlit, dá užší gumy a jede dál, s Gravelem, zvlášť vybraným s ohledem na pohodlí by pak to zrychlení asi nenastalo…
no ja vychazim jenom z geometrie na 62cm ram mit 59cm delku a hlavu 24.5cm je celkem zajimava silnicka :) ale jako nemyslel sem to nejak zle pro radu lidi to muze byt prave to pravy kolo kdy ochutna silnici ale nepotrebuje 15cm drop :)
Kecy typu „endurance kolo není silnička“ neposlouchej, jestli nejsi chrt, tak Ti rozhodně neuškodí a i kdybys na chrta jednou zhub, pořád při správnym nastavení a obutí pojede víc než dobře, jen je potřeba vybírat to ne podle místních rad „vem to velký ať máš vysoko berany“ :)
no ja to takhle nemyslel ,prave tohle kolo podle geometrie ma berany opravdu vysoko (hlava 24.5cm) a navic je hodne kratky ,takze oboje nahrava pohodlnymu posedu ,coz samozrejme hromada lidi oceni ale proste je to takovej fitness s beranama a kdyz koupi mensi velikost tak to zase muze byt kratky ,takze naladit tady nakej agresivnejsi posed bude problem ,ale samozrejme muze to byt i vyhoda to zalezi na kupci :)
Mam kolo stejne kategorie a potřeboval bych hlavu ještě vejš, případně blíž (kratší rám), blbej a extrémné poměr nohy/ruce… fitness je něco úplně jinýho, rám je rovnou dělanej na rovný rodla a je proto delší… od začátku mu říkám, ať se hlavně změří a dobře rozmyslí geometrii a velikost, zrovna Treky se tuším dokonce dělají ve dvou různých geometriích a není většinou problém vybrat tak, aby se dal nastavit rozsah dropu 5–15 cm podle toho jak dám púředstavec a podložky, míň nepotřebuje a víc jistě taky potřebovat nebude, i kdyby na tom chtěl závodit.
no tak hromadu toho uz doladi predstavcem ,sice to obcas neni krasa ale ucel to splni ,ja tu geometrii kopiroval primo z odkazu ,takze dal sem to nestudoval a urcite je vic typu a modelu ,jinak je pravda ze tazatel ma asi nadvahu takze by mu stejne nakej agresivni posed nesedel :)
Pokud si nejsi jistej (a nejsi milionar jako strejda Conrad a teta Ginny) tak bych sel do nejaky bazarovky kolem 20k, na ktery zjistis, co chces a kterou pak zas posles. Nebo aspon par dni stravit na testovaci silnici, aby sis overil posed, ovladani atd. Kupovat kolo za 60 jen tak podle rady na foru mi prijde jako docela risk.
Amen! Já šel taky cestou levné silničky, abych zjistil jestli mě to vůbec bude bavit a nervy ze správné velikosti taky byly :-) Když si vemu, kolikrát jsem se netrefil u MTB … ufff …
Decathlon by taky nemusela bejt pro začátek špatní volba … nejsem jejich zaměstnanec! :-)
no ted me asi vsichni ukamenujou ale vona ta geometrie neni raketova veda :) a pokud ma clovek uz naky kolo tak se z toho da hromadu veci odvodit ono stejne i kdyz si clovek vybere velikost dobre a chce jezdit teda na nake vyssi urovni tak je spis alchymie nastavit posed :)
no kdyz vidim tu pozici tech riditek na tvym kole tak to bude i tak skok :) jinak urcite co pomuze tak je pevna vidlice a karbonova + dokonce ram pomuze daleko vic pohodli nez ta odpruzena hruza :) navic pevny kolo ma obrovskou vyhodu ze nemeni za jizdy geometrii ,takze bych si spis ujasnil jestli silnicku ,jestli berany, jestli plaste 25c ,protoze pri sve vaze je budes muset pumpovat asi hodne na tvrdo a to zase komfortu neprida ale samozrejme pokud mas moznost zkouset ,tak to je lepsi nez 100rad
Stacilo by otocit ten predstavec do negativu a bude mit drop jako na silnici :-) – vtip. Ale zkusit na stavajicim kole stejne rizeni (reach, stack) jako na zamysleny silnici neni od veci.
Když jsem tam měl stavitelný představec a dal ho do mínusu bolely mě záda a brňely ruce.
Zkusis uvidis. Jednoduchy.
To ale bylo spíš dýlkou posedu, než jen výškou rodel… to bude kritické při výběru nový silničky.
Blbost! Do aerodynamické pozice se musí dostat jezdec sám, neměl by ho tam dostávat posed. Posed pouze určí, jak moc aero se můžeš dostat. To je u mnoha silničkářů naprosto typické – koupí si silnici s agresiviním posedem a 90% času pak jezdí na pákách. Ale tak hlavně že z toho mají dobrý pocit :)
https://www.youtube.com/watch?…
Viz video. Abys byl opravdu aero, musíš mít pokrčené ruce. To většina lidí u agresivního posedu dokáže nějakou delší dobu držet na pákách, ale na obloucích to dlouhodobě držet nejde bez snížení výkonu nebo značného nepohodlí (které stejně povede k nižšímu výkonu). Většina lidí na to ale taky sere (nebo to jednoduše neví) a jezdí na beranech s nataženýma rukama. Co na tom, že nejsou doopravdy aero, dobrý pocit jede :)
Účel endurance posedu je aby jednak byl jezdec schopný držet vyšší zátěž delší dobu a hlavně aby mohl být v aero pozici dlouho a bez ztráty pohodlí.
no jo a ne ,jasne je to slozitejsi ale aero posed je samozrejme nepohodlnej skoro vzdycky a je to dobry tak z kopca jinak profici maj hodne agresivni posedy ,proste aerodinamika je neuprosna a taky jich hodne skonci kvuli zadum a pak si koupi tu endurance :) to ze to maj hobici to nekomentuju no :) vono vseobecne na posed jsou naky poucky ale treba tvorba posedu pro profesionaly je opravdu veda a sleduje se tam hromada veci ,zase muzu vychazet z drahove cyklistiky kde vetsinou maj silenej posed kdy ma natazeny ruce ale na spodnim uchytu ma rovny zada treba na keirin ale zase kdyz se jede madison na 100a vice kol tak si jedou pohodicku na hornim uchopu a maj to hodne pohodlne nastaveny vona je u tech kol vyhoda ze look tam ma nastavitelnej predstavec skoro jak z trekingovyho kola :) a ma to i na silnickach :)
Podle mě je nesmysl pořád srovnávat se závodníky a hlavně zaměňovat sportovní a závodní jako tutéž věc. Jasně, beru že hodně lidí to má jako dětský svět v dospělé verzi, a chtějí být jako ti gentelmani na obrazovkách, ale reálné potřeby sportovců jezdících pro fyzičku a závodníků jezdících pro místo bývají často hodně vzdálené.
Pak tady taky nemájí být témata o zničených kolenech a zádech :)
Asi ne vsichni to chapou (letosni Flandry)
Tvoje pointa?
Potřeboval bych ještě radu ohledně velikosti, jestli 60 nebo 62 měřím 193cm. Na testování příští týden bude "jenom "60tka.
rada? změřit se na CC a mrknout na ÚJČ re jak se píše šedesátka :) Jinak jestli tohle nezvládneš tak zvesela osedlej první hajtru co Ti doporučí prodejce protože se jí potřebuje zbavit a pak tady řeš proč tě bolí to nebo ono…
Chápu dobře ze je to sedlová trubka ,důležitější je ta horní ,nebo virtuální prostě TT :) no a i tam to není tak jednoduchý protože bud můžeš mít menší ram a delší predstavec a většinou zavodnejsi posed ,váha je teda víc na rukách ,nebo delší ram kratší predstavec a tam de udělat spis pohodlnější posed, někdo si bere menší ram taky z důvodu vyšší tuhosti,no prostě se říká ze správně si člověk koupi az druhou silnicku když už ví co chce :)
Chtěl bych hned první
taky to muze byt prvni a posledni :) samozrejme nejlepsi je se projet ale treba 20–30 kilometru pak poznas jestli das silnicni posed to znamena celkem zatizeny ruce a ohnuty zada a prohnutej krk a nejspis ne no :) hodne profi silnicaru ,konci karieru s bolestma zad,treba Eddy Merckx :) no a pak vetsina lidi zkousi posed jak kdyz jede babka na ukrajine do obchodu a na to je lepsi co nejvyssi hlavova trubka a kratkej ram :)
jinak jestli vladnes anglictinou tak pro silnicni cyklisty moc dobrej youtube kanal nastaveni posedu
Ne, nevládnu, učily nás rusky.
nj skoda ja mel nastesti rustinu jenom 2 roky pak me ucili spatne anglicky :) jinak vona je tam este jedna zrada ,ze i kdyz vyberes spravne ,posed budes mit nastavenej od profiku tak stejne te muze po nakym delsim vyletu bolet celej clovek a neni to tim ze by neco bylo spatne ale proste na to nejses zvyklej :) no a proste casem si zvyknes na spravnej posed a zacnes zpevnovat ty spravny svaly ,no a to je takova zrada na zaver :D
https://www.youtube.com/…_QM00L1xJb4A
Kanal o vsem moznem okolo posedu, od borca co na tom dela kseft.
Obcas sleduju.
https://www.youtube.com/watch?…
Hlavne toho video me zaujalo a krásně to vysvětluje vznik bolesti „za krkem“. Stačí se nedržet hloupého pravidla s pozicí řadiček vodorovně a trochu je natočit pro lepší podporu zápěstí. Dělá to neskutečný rozdíl při delších jízdách.
Jeho videa mi hodne pomohla najit se dobry posed. Kolikrat to jsou uplne malickosti, ktere by cloveka jinak nenapadly.
Dýlka je nejdůležitější, v druhým kroku řešíš jak velkej budeš mít na daný dýlce od danýho výrobce v daným modelu drop… když se ukáže, že je drop moc velkej, jdeš do jinýho modelu co má vyšší hlavu, někdy můžeš i do jinýho výrobce co má „kratší“ geo, ale obecně je to podobný… většinová populace zvládne poladit velikost (dýlku) + forbec a je to, lidi s opičíma rukama daj delší forbec a obr oblouky, extrémy s dlouhýma nohama a krátkým tělem/rukama jako já vyberou co nejvyšší hlavu a co nejkratší rám a i tak ten drop ten posed někdy nepříjemně prodlouží, spolu s třeba blbejma +3 cm šířky rodel… prostě 3× měřit, zvlášť když je to první silnice a nemám z čeho vyjít, MTB je na tohle něco úplně jinýho, tam se to bere „od voka“ a v terénu to nevadí.
jj to je dobra pripominka ze u silnicky jde jeste poladit rozmer a tvar beranu ,kde je to taky obcas problem vybrat ty spravny
Hele buď seš konfekční a pak Ti sedne ± co doporučujou výrobci… nebo seš „opičák“ s dlouhýma rukama a pak jsi v poho, prostě vybereš nějakou dýlku rámu a dáš obr představec do negativu a rodla s obr reach a drop, no a nebo máš nohy na 56–58 a ruce sotva na 54, spíš na 52… i s nejkratším představcem a super kompakt rodlama se trochu moc zvohneš… i tak se to dá řešit, někteří výrobci maj kratší geo, některý modely vyšší hlavy, důležitý je to podchytit ve fázi výběru, měl jsem „Lko protože měřím 183“ a nebylo to dobrý :)
Nebo jsi typ, co ma v pomeru k trupu a rukoum dlouhy nohy a pak jsi v riti, protoze potrebujes relativne kratkej ram, abys nemel sedlovku vysunutou za max a nebylo ti to dlouy. Prijde mi, ze dnesni ramy road i mtb se delaj spis na ty opicaky. :)
To byla ta třetí možnost, to mám já a je to naprd, ale když o tom člověk ví, tak se s tím dá něco dělat… dokud jsem se nezměřil a bral „Lko protože máš 183 cm“ tak to bylo špatně…
Jj, uz to vidim :-) Ja to mam tak taky.
Děkuji za rady, jestli mi to vyjde, tak zítra si to půjdu zkusit.
Dnes jsem se byl svézt, sice to nebylo úplně přesně to kolo co chci, ale jízda byla super. Vůbec jsem nečekal takové pohodlí, vyjel jsem si i kopec a nebylo potřeba řadit nejlehčí převody. Opravdu mě překvapila rychlost silničního kola-moje první zkušenost s ním. Ty 105 jsou na moje ruce akorát. Jenom ty záplety.
Včera jsem byl na výstavě v naději jestli tam náhodou nebude mnou vybraný Trek domane sl 5 a samozřejmě nebyl, ale vyšší model .Bavil jsem se s prodejcem a nabádal mě ať neotálím s objednáním kola, že nebudou,hlavně v mojí velikosti!
Jeste, aby ti prodejce rikal, at pockas na slevy :-)
Byl jsem se projet v Děčíně na velikosti 60 a byla mi malá. Objednal jsem si Domane sl 6 a včera mi prodejce volal, že velikost 62 už letos nebude, jenom sl 5(na 105),tak jsem si ho objednal. Doba dodání cca. měsíc. Do pr… to je jak s botama a oblečením, co pak ty opravdu vysocí 2m a víc?
Mozna pozde, ale v Cechach je testovcka Domane SL6 vel 62. Byl jsem ji projet v lednu a pak ji porad v dubnu videl na kramu (Kola Visek – Praha).
Co se tyka toho terminu dodani, asi ti nekecali. Objednaval jsem Domane SL5 Disc vel 62 a realne dodani bylo na tydnu 7 (s tim, ze to melo trvat cca 2–3 tydny. Takze se mozna poucili. Dodavka nesla z centralniho evropskeho skladu v Holandsku ale ze Statu. I tak do ted nechapu, co tam trvalo 7 tydnu a hlavne proc kazdy tyden byla informace „bude pristi tyden, uz je na ceste…“ Snad to budes mit lepsi).
Dnes pán volal, že budu mít štěstí – bude příští týden. Jinak kola vozí jednou za tři týdny v kontejneru přes moře.
Tak týden zpoždění(zatím) , kluci chtěl jsem se zeptat na kola. Jsou to nějaké základní cca 160 dolarů pár. Mám si shánět lepší, nebo nechat být?
Nevím, co za záplety to jsou, tipuju nějaké základní přebranděné nebo inhouse, sere pes, na kole téhle kategorie by mělo být něco na úrovni Aksií/FuRa5, takže ne úplně nejlehčí, ale držáky a plně vyhovující, počítá se s tím, že časem budou sloužit jako tréningový/druhej pár atd. Nechal bych tak, obul do něčeho extra valivýho v rozumné šířce (25–28) a dal tam zelený latexky, to samo o sobě udělá dost velkej rozdíl…
Až zjistíš, co jezdíš a jak jezdíš, rozmyslíš nějaký lepší záplety a tyhle deleguješ třeba na širší gumy a „adventure“ švihy, nebo na zimu atd. Jestli je to první silnička, tak zatím neřešit, jezdit se na tom dá v pohodě a stejně zatím nevíš, co potřebuješ.
Četl jsem na ně recenze a praskají u niplů. Tak jestli je dojezdit a nebo rovnou koupit něco co tam mělo už z výroby být.
To jsou Remerxy? :) Hele netuším, nedal jsi sem ani model kola, ani zápletů, je otázka proč to někomu prasklo, taky by se na to u novýho kola asi měla vztahovat záruka, ale kdyby to měla být taková trága (což mi přijde divný), tak by se možná hodilo koupit něco normálního (cca ty nový Aksia) a tohle prodat na bazaru pro někoho lehoučkýho.
Nechám je tam a pak se uvidí. Na stránkách výrobce mají neomezenou nosnost.
Což je imho hloupost.
Co přesně a no co jsou zelený latexky? Omlouvám se za neznalost. Jsou lehčí, odolnější nebo co?
Latexové duše Michelin, jsou odolnější a hlavně maj menší valivý odpor než butyl, jde to poznat… po pár dnech až týdnech z nich zdrhne vzduch (jsou částečně porézní), ale to aspoň člověka donutí zkontrolovat tlaky před každou vyjížďkou, jinak samý pozitiva. Nejlíp se seženou v Decathlonu… a jiný latexky radši nebrat, bejvaj extrémně tenoučké a nic nevydrží, zelená jede.
Napíšu hodnocení kola po 750 km cca měsíci. Kolo super, opravdu návyková věc, průměrná rychlost se mi opravdu zvýšila o cca. 5km/h. a jezdím dál a dál. Měl jsem strach, že to bude oproti meridě kostitřas a naopak. Jenom se chci zeptat, jestli si jezdit jen tak pro radost a nebo se někde organizovat?
Jestli Tě to baví jen tak pro radost, tak si jezdi pro radost. Pak existují příležitostné až pravidelné skupiny spoluvyjížděčů. A nakonec je možnost organizovaného sportu v nějakém oddíle. Doporučuji tuto posloupnost. Závodit na hnojácích můžeš i bez registrace. Ale i jen tak pro radost můžeš ujet za měsíc klidně > 2.000 km a pořád Tě to bude bavit.
U nás je Slavoj zkusím – uvidím.
Dívám se, Liťák. Krajina cyklistice (skoro)zaslíbená.
No právě! Uvidíme abych jim nedělal ostudu.
Spíš budeš asi překvapený, možná až hodně překvapený, jaký je rozdíl mezi „cyklistikou“ a „cyklistikou“. Přeci jen bych pro začátek volil nějakou méně ambiciózní skupinu. I když, jestli jezdí oddíloví ‚staří páni‘ na pravidelné společné vyjížďky, tak by to byla škola k nezaplacení.
Je mi přes 40, jestli třeba ještě půlroku-rok nepočkat?
To jako myslíš, že za půl roku dojedeš to, co oni najížděli na terezínech 25–30 let?
Nakonec totiž záleží, co a jak pojedou. Nechci strašit, dají třeba volnou důchodcovskou 50+ km vyjížďku s AVG 30++ km/hod i ve větru a budou si u toho vesele povídat. Na podobné kousky je třeba být připraven. Je dobré se občas zkusit s někým v tempu svézt, aby jeden poznal, kam patří.
Mládí vpřed, stáří na svá místa!
Já nic nemyslím. A co tedy dál?
Jezdit, jezdit, jezdit. Tempa i kopce, na obojí máš kolo i krajinu kolem sebe jako dělané. Nevyhýbej se (mimo extrémy) žádnému počasí.
Podívat se orientačně na segmenty na Stravě, kde a co v okolí se jelo a jezdí jak rychle, se žlutými čísly v ‚ranku‘ by ses asi moc nechytal. Ale opravdu netuším, třeba Tě podceňuji.
Ještě tomu dej chvíli času, budeš dál zrychlovat i tak, nabírat výkon, zkušenosti, sebepoznání.
Sám jsem lemra líná a pomalá, než se trochu rozjedu (na jednu, dvě vyjížďky za léto), tak mi to ty 3–4 tis. km trvá, ale ani pak to dozajista není nic oslnivého nebo dokonce na závodění, nicméně pocit mám dobrý – a pro ten jezdím, Strava KOMy jsou mi u zadele.
Jezdím 6 dní v týdnu opravdu za každého počasí. Jezdím rychleji a dál. Už ani ty naše malé kopce mi nevadí.
Tak to budeš na oddíl nejspíš dostatečně zralý, jestli ne přezrálý :-D.
Kolik máš takhle letos najeto?
Nesměj se mi skoro 4tis.
Se nesměji, jsi určitě nad průměrem B-F. To už je rozumná porce, na tom už se dá něco vybudovat, přiměřeného.
A vloni a předloni?
Opakuji nesměj se, začal jsem loni v září.
Ne, opravdu se nesměji. Když máš do poloviny roku 4.000 km, tak máš našlápnuto někam mezi 8 a 10 tis. do Silvestra. Jestli domácnost, práce a zdraví dovolí.
Oddíl klidně zkus, uvidíš, nepokoušou Tě (když nikoho v balíku nesundáš). K zahození by nebyly pro začátek ani některé „fondo“ akce nebo třeba nedávno proběhlé „Na kole dětem“, popřípadě nezávodní pojetí Krále Šumavy.
Každopádně, další sezóna, po pár týdnech odpočinku, bude ještě daleko výrazně lepší. Základ se nebuduje týdny a měsíce, ale roky.
Hlavně to chce pohladit váhu, jinak v jakémkoliv kopci velká ztráta.
Kluci už mám 34kg dole díky kolu.
Tak to je ovšem jiná, to teda klobouk dolů, super!
Nebo se podivat na segmenty a flybys na strave.
Své se s někým, kdo jezdí, a uvidíš, že to je úplně jiný sport.
No tak já se přidám k tomuto vláknu. Jsem úplně špatný příklad toho jak by se to nemělo dělat:)
Na silničce jsem nikdy nejel. Protože už klukovi jedoucímu na silničce já na bajku nestačím, muselo k tomu dojít.
Bez jakéhokoliv zkoušení, jen podle velikosti. A ani jsem to neviděl. Jen jsem trošku využil příležitosti a zaplatil zálohu.
Teď jsem to dovezl a zítra se jdu učit. :))
Modli se .. :o)
Zdar, pohraj si s tlakama v pláštích, jestli můžu poradit. Zkus klidně jenom pět atmosfér, jak je tam sedm nebo osm je z toho kostitřas, ještě kolik vážíš, chce to vychytat.
Aha to zkusím. Protože byl jsem 3×, ale je to tak tuhý, že cítím každou zápalku. Jsem rozhodnutý to dát pryč a silničku už nikdy. Fakt je, že nafoukaný jsem měl 11. Vážím 80 kg.
Ale projel si to kámoš cyklista a ten zase mluvil o tom, že je to perfektně tuhý. Nevím co je na tom perfektního :))
To se pak nediv :) , já na svých 73kg foukám do 28mm plášťů 4,5–5 barů. A už když jsem to zkoušel foukat na 6, bylo to opravdu znatelně tvrdší a méně pohodlné. U tebe bych to viděl na ± 5,5. 6,5–7 maximálně, ale samozřejmě záleží na pláštích, do užších se na stejnou hmotnost musí foukat krapet víc.
Taky hodně udělá omotávka, tlustší, měkčí, případně gelový výstelky pod ní, nebo 2 omotávky pro velký ruce.
Ale samozřejmě to pořád trochu drncá, holt se člověk musí naučit odsedávat víc věcí než při silniční jízdě s mtb.
Dej tam 27–28 mm pláště, nějaký kvalitní (kolem tisícky), latex duše Michelin, foukat budeš na 3,5 vepředu a 4–4,5 vzadu, pohodlí bude a navíc to líp pojede, betonový užovky brzděj a vytřepou duši.
Borci moc díky, ještě to zkusím..
Nejlíp to jede (pohodlí, přilnavost, a kupodivu i valivý odpor), když se každý plášť při obvyklém posedu (většinou za páky) zdeformuje o cca 15–20% prostě aby to udělalo bouli, ale ne abys když vymeteš díru cvaknul duši o ráfek, nebo to v zatáčce svlíknul.. zkus to na co nejmíň a když to bude připadat moc žvejkavý, trochu přidej, ale rozhodně není dobrý to bušit, ani na super asfaltu, který u nás skoro není, Tě to nezrychlí.
Díky, hned vyzkouším.
Zde je graf tlaků pro jednotlivý šířky a zatížení kola pro těch doporučených 15 %.
To je na zatizeni na 1 kole? Nebo proc to zacina na 30kg a konci na 70kg?
Je no… nebo snad foukáš obě kola najednou?
Bavim se o te vaze. Ne o tlaku. Rozlozeni hmotnosti mam 50:50?
Nemáš, logicky, ser na tabulky, ber to od oka když na tom sedíš… pod prdelí máš třeba 4,5 a vepředu 3,5??? Asi takovej poměr, (na konkrétní čísla nehleď).
No jasny. Pak je ten graf k prdu ne? :-)
Jako všechny podobný grafy :) Ani ne tak kvůli disbalanci přední, zadní, ale i šířka ráfku, materiál gumy, duše/latex/butyl/bezduše/galda a kdoví co ještě bude hrát roli… ale jako grafické vysvětlení závislosti a principu, že nabušený není nejrychlejší to není špatný, v praxi bych to použil maximálně jako první nástřel a dál už podle citu, nebo pocitu, jak říká Ponožka, Děkuji!
Osobně dávám skoro co nejnižší tlaky co uvezu, pod prdelí aby se to nežvejkalo, vepředu míň a aby se to nežvejkalo když jdu fest ze sedla ve stojce, takový ty rychlý brdky ze sedla to dá líp, tam člověk není tak vepředu… když náhodou vím, že bude celou cestu super asfalt, jako bez děr, ne že super hladkej, tak dám o půl až jedna víc, ale to se mi v obvyklejch regionech moc nestává a i pak občas upouštím, protože mi připadne, že to moc drncá :)
Nedrncá, ale nejede, ne? Nikdy jsem to nijak neměřil, nepočítal, nebádal nad tím. Ale, vždy když se mi zdálo, že mi to nejede, tak jsem následně doma dofoukl kola a vždy tam byl tlak třeba jen 6bar. Nahuštěno na cca 8 a subjektivně najednou lepší. Pláště 23mm já tak 77kg, výkonost mizerná, takže třeba máš lepší nohy a ten odpor nevnímáš.
Ale jede, to jsme zase už u toho zcestného pocitu (v historii se to tu už řešilo několikrát, proč ten zcestný pocit vzniká), že nabušené to lépe jede.
Znovu (už asi po dvacáté) tento odkaz:
http://trstriathlon.com/…ua-poertner/
Měření je pro stejně těžkého jezdce jako jsi ty a pro pláště o chlup širší (25mm), takže pro ty 23mm to bude celé posunuté o pár psů výše.
8 barů je už úplně mimo, to je už i za hranicí optimálního tlaku pro naprosto perfektní asfalt.
„Keep in mind that 110 is the highest pressure you want under the most perfect imaginable conditions, with asphalt that hasn’t even been driven on yet.“
Pro asfalt různých kvalit během vyjížďky to chce ale daleko méně než těch 110psi.
Takže tlak uvedený na plášti řešit nemusím? Mám pláště Continental Grand Prix 4000 S II 28mm. Dle tohoto fóra jsem foukal cca 80psi, 5,5bar. Teď mi při servisu řekli, že se mám držet informaci na plášti 110 – 120 psi. Zatím jsem to zkusil dvakrát. Na pohodlí to znát je. Zda to jede líp, objektivně posoudit neumím.
Ještě jsem snad na kole neměl nikdy v životě plášť u kterého bych nevozil aspoň někdy na předním kole tlak pod uvedené minimum na plášti a ne tak málo jsem se dostával pod minimum i u zadního.
Do takového servisu bych už pro informace opravdu nechodil. Doporučit foukat 110–120psi pro 28mm pláště pro 77kg jezdce je už opravdu dobrý úlet.
Na tom plášti je navíc opravdu tohle uvedené?
U Contíku na stránkách vidím jiné údaje:
http://www.conti-tyres.co.uk/…ix-4000-s-ii
tedy pro 28mm verzi je 116psi dokonce už povolené maximum. Doporučený tlak tam vidím 95psi, ale vůbec neřeší hmotnost jezdce a u jednoho čísla budou psát raději více než méně, aby si pak nestěžoval 110kg jezdec, že měl problém při foukání 75psi…
Máš pravdu. Teď jsem se radši podíval a přímo na plášti je uvedené maximum 8bar – 115psi.
Pokud na to chceš jít lehce vědecky, tak si sežeň asistenta, který ti bude odečítat čísla z osobní váhy, na kterou postavíš nejdřív přední a potom zadní kolo, zatímco budeš sedět na kole.
Ale to druhé kolo musí vždycky podložit stejnou výškou jako má váha.
Normálně vokometr, poprvý třeba pomocník, pak to párkrát zkusíš a už to ohadneš pohledem ze sedla, respektive prdelí…
Hloupě se zeptám – které silniční pláště mají výrobcem doporučený takový tlak? Třeba Tufo Comtura Duo mají 6 – 8, ty Strady co vozíš 7 – 10 … neflamuju, jen mě to zajímá
Hele já ani nevím, co maj na sobě napsaný, záleží jistě na tom nejvyšším, některý by se mohly rozpadnout, kdybys je nabušil na 11, ale jak nízko půjdeš je na Tobě, záleží, jak jsi těžkej a jak to drží na ráfku, jestli hrozí snakebite, jak širokej je ráfek atd. Nemyslím, že by něco hrozilo, když to nafoukáš na těch 15–20% deformace… a výrobci zřejmě jedou ve „starých“ představách o čím víc nafoukáno, tím líp to jede…
Jestli nebyla chyba, že sis do začátku koupil závodní mašinu. Já si pořídil první silnici (pokud nepočítám favorita, co jsem měl na škole) v bazaru před dvěma měsíci a naopak mě překvapilo, že je to docela pohodlné. Mám 25 mm pláště a foukám na cca 6 až 7 barů, když jsem to jednou zkusil na 8,5, tak už to nebylo ono a to mám aktuálně 110 kg. Pokud bych šel do nového kola, tak bych se zaměřil na komfortní geometrii, závodní ambice opravdu nemám a jízdu si chci užívat. Tady je to myslím docela dobře popsáno:
tak uz si neco koupil? resim torchu podbny problem. Mam 98kga doufam,z es eted dostabu opet na 90kg…nicmene taky resim silnicku(spis asi Endurance). Loni jsme jezdil Granfondo od BMC, veli lehke, tuhe a pohodlne, tosku linejsi do kopce mi prislo. Ted jsem mel pujceny Cannondale Synapse, hodne podobne GF, o neco tezsi, ale nemam bohuzel prime porovnani s GF, nebot to uz se nevyrabi a par kusu je nekde mimo Prahu. Momentalne mam pujcenou Emondu SL6 of Treka,z etchto 3 mi prijde tajkova nejagilnejsi,a el asi budu preci jen potrebovat o cislo vetsi, tzn56 misto 58. Predchozi kola byla vsechna 56 a ok. Rad bych si projel jeste Gianta , bud TCR nebo Defy a pak se rozhodnu. Mam rad kkomfort, ale zaroven nechci, aby to bylo uplne line…kazdopadne si to bude objednavat z UK, nebot ty ceny jsou vyrazne jinde…
sorry za preklepy, ale pisu z mobilu
Kde jsi si půjčoval Emondu? Mám ji v hledáčku, ale nechci kupovat úplně na slepo…
ski bike radotin. ale dobra kace bude ted na ac kvetna tusim, maji testovaci vikend. se tam stavim ,abych porovnal naprimo synapse a emondu
No mám Defynu a nutno říct, že pokud je líná, tak jen kvůli mým nohám :)
Díky za poznatek:-) ještě jsem nezkoušel, takže nemohu komentovat, ale těším se na projížďku.z tě emkndy musím ale říct, jsem docela nadšený..
emk(u)nda? Zeman začal vyrábět kola? :)
Nicméně Defy je na úrovni Synapse a Emknda je přeci jen rychlejší a agilnejsi
To může bejt placebo, jako když nabušíš úzký na 11 atmo a máš pocit, že to přece musí jet nejlíp a taky se tak cítíš… ne, že by mezi nimi nebyly rozdíly (pohodlí, handling, tuhost atd.), ale je to o celkovym projevu, každýmu vyhovuje něco jinýho a řek bych, že podobně zaměřený rámy na podobný úrovni od jednotlivých top výrobců budou celkově podobný, jeden je malinko živější, druhý pohodlnější, třetí má o malinko jinou geo co třeba někomu ideálně sedne, ale kdybys vzal třeba top nebo druhý nejvyšší model a naskládal na to stejný kola a kokpit, řek bych, že to bude hodně podobný.
jen připojím zkušenost se zápletama, mám 195cm a cca 110kg, jezdím záplety 24 drátů vpředu i vzadu a pohoda, za nějakých 7000km co je mám mi jednou prasknul drát a to ještě více méně mojí nepozorností kdy jsem v zatáčce vzal šutr
Aspoň jedna dobrá zpráva.
dost záleží co vozíš za plášť, mám na tom šířku 28mm a je to super, míň bych nechtěl
Ja už bych nechtěl min než 35mm :) ale hodně záleží na výšce pláště a hmotnosti jezdce ,jestli nemusí vozit ty velký tlaky ,a s plastema je to všeobecně problém protože jsou pláště 28c který maj realne 25mm a 25c který maj 25,5mm :) no a to nemluvim o výšce pláště ,která se taky liší o milimetry
A pak jsou Conti, který to mají naopak o velikost větší:)
On a 17C rim, at an air pressure of 100 psi, all versions of the GP4000S II are a bit wider than specified. With the 23C being 25 mm wide, 25C 27 mm wide and the 28C a whopping 31 mm wide.
Což znamená, že na 15C ráfku budou mít ± půl milimetru to, co mají mít.
ono tohle me zaujalo v jednom videu kde delaj mestsky kola a na MTB rafek 19c vnejsi 24mm davaj plaste 25c ,jenze prave taky takovy ze kdyz se nafouknou tak maj 26–27mm no a je to takovej kompromis mezi pohodlim a rychlosti ,navic k tomu odolnej mtb rafek
Ahoj,
Nalepím se do tohohle vlákna abych nezákladal nové. Zjistil jsem, že mě baví více jezdit po silnicích a tak hledám adepta na první silničku. Nehodlám se zúčastňovat závodů, chci jezdit rychleji než na biku a mít tak možnost najet více kilometrů, tak že hledám něco spíše v kategorii endurance, abych vydržel dlouho v sedle. Nehodlám s ní jezdit po polních cestách a podobně na to si nechám bike. Cena mezi 35 – 45tis.
Vytipoval jsem tyhle kousky:
Otázky mě napadají:
Nejvíce se mi zamlouvá ta Merida, protože je na kotoučích a to vzhledem k mým 95kg beru jako velké plus. Prosím nekomentujte design, nechci si hrát na závodníka WTC, ale ta barevná kombinace se mi líbí.
Žádné z nich jsem zatím nezkoušel, momentálně čekám až dovezou do obchodu tu Meridu abych ji mohl zkusit, ale vzhledem k tomu, že jsem na silničce nikdy neseděl nebudu asi schopný během pár minutového testu říct co je ok a co ne, proto prosím o pomoc. Vláken k výběru silniček jsem tu prošel spousty, ale ve spoustě jsou tak protichůdné názory, že člověk neví co si z toho vzít.
¤ Meridu začni zkoušet velikosti S/M, případně si na ni necháš dát delší představec a nějakou podložku pod něj. Teoreticky by Ti skoro vycházela M/L podle délky, ale celkově to kolo je velké a nic (vyjma vyšší polohy řídítek bez podložek) tím nezískáš.
¤ Pokud na to máš, tak karbon, sice se dá hodně dohnat volbou zápletů a obutí, ale s karbonem nebudeš tolik laborovat s hledáním pohodlí. Jestli nemáš přímo vrchařskou hmotnost, tak tím spíš.
¤ Když na to máš, tak 105, o něco hladší chod a lepší pocit.
¤ Převody si musíš vyřešit i v hlavě, co získáš do kopců, ztratíš v jemném odstupňování pro rychlosti na rovině. Jak dlouhá a jak strmá stoupání potřebuješ jezdit? Většinou stačí hned na začátku zařadit velmi včas nejlehčí dostupný převod a v klidu vyčkat, kopec přejde.
Dík za všechny typy, jsi asi z okolí viď? Všechny trasy co píšeš tak jezdím. Jen Milskou stran jsem si ještě netroufl nahoru, jezdím ji jen dolů :-) Jsem z Neprobylic.
Pracovně ve Mšeci.
Tak pořád můžeš trénovat výjezdy Pozdeň/Jedomělice (z obou stran), Řisuty-Hvězda, Srbečák (Srbeč-Mšec), z Malíkovic na Drnek, výjezdy z Pozdně na Hořešovice a na Líský … co hrdlo ráčí.
Spíš je problém, že aby to k něčemu vedlo, tak potřebuješ najíždět i kilometry mimo kopce. Čistě kvůli technice a regeneraci. Což se z Neprobylic provádí dost těžko, trasa do Bdína a zpátky se omrzí a než se doklepeš na druhou stranu do Vrbičan, tak je potřeba se držet na uzdě.
Když mám trochu času tak si kolo vyvezu na autě pryč, protože v tom našem okolí mě to už moc nebaví a na některých cestách znám každou díru v asfaltu. Tak že vyvážím třeba na Mělnicko, k Řípu, nebo teď nově jsem okusil jih Prahy – Berounka, Vltava, Sázava. Lákalo by mě to ke Klíčavě, ale hrabat se pak zpět ke Kladnu z toho mám trochu obavu, přeci jen platím hypotéku a infarkt si nemůžu dovolit :-) Taky jezdím často za Louny do Března k našim na chalupu. Ale tam je oddechovka až když se přehoupnu přes Peruc k Slavětínu. Nebo jezdím z Března směr Žatecko a tam to je na najíždění km docela ok dle mého. Jinak většinu kopců co píšeš tak vyjíždím pravidelně a už tak nějak vím co očekávat a rád bych se vyhnul zklamání z toho že na biku to šlo nějak a na silničce to půjde hůř, to by bylo dost demotivující. Respekt mám akorát z úseku Srbeč – Mšec a Srbeč – Milý tam jezdím zásadně jen dolů.
Jestli můžu doporučit, tak skoro ideální na kilometry po rovině je trasa Louny-Budyně n./Ohří, pěkný asfalt, jen nesmí moc foukat. Pro Tebe přes Peruc a Evaň do Libochovic, pak brousit po rovině. Asi takto. Po 15 km rozcvičky to máš 40 km z kopce nebo skoro po rovině.
Z Loun to máš vlakem 18:37 bez přestupu do Královic, bohužel už nemáš tu výhodu, jako já cestou domů, kdy mě kolo DUK (Doprava Ústeckého kraje) do poslední stanice na hranici okresu stojí 20 Kč a vlak mi jede z Loun ještě o hodinu později. Takže nemusím nutně tahat auto, sedat zpocený a utavený do auta, vlak mě přes kopečky vyveze pohodlně zpátky. :-) (Když zrovna není výluka). A hodí se i v případě tvorby bouřek, podívám se a buď jedu další hodinu na kole nebo 3/4 hodiny vlakem.
Srbečák ze Srbče na Mšec je docela lidský a celkem pohodový kopec, není se čeho bát. Hlavně začít už na návsi opravdu zvolna. Jezdívám ho ráno cestou do práce, byť to nemám na nejkratší trase.
Na ten sever k Budyni atp. jsem se ještě nějak neprokousal, ale už jsem po tomto úseku taky pokukoval.
Ta železniční doprava u nás dost upadla, já jel vlakem naposledy snad deset let dozadu a teď jsem koukal třeba jet vlakem do Kralup a pak podél vody až do Litoměřic a zase podél Ohře do Loun a vlakem zase k nám a ty vlaky teda nic moc funkčního.
Asi ho někdy zkusím, je to asi přetrvávající obava z doby kdy jsem začínal a měl jsem problém jet i po rovině.
Jen pozor, v Doksanech je tuším ještě pořád zavřený most na příjezdu od Budyně.
Jinak doporučuji spíš už z Neprobylic kolmo směrem na Roudnici, na „dlouhou“ pro Tebe třeba nějak takto. Případně použij odpovídající část mé trasy nebo této.
Nejhorší je na silničce bezprostřední okolí Zlonic z vaší strany, to jsou povrchy silně na morál, hlavně při návratu, jen kostky v Lisovicích jsou ještě horší.
Díky za návrhy, něco z toho vyberu, jel jsem taky třeba od nás na Velvary – Nelahozeves – Mělník – Roudnici a ke Zlonicům a domů, taky to šlo a při pár úpravách na silničku taky slušná možnost. Lisovické kostky jsou pro mě za trest i na biku.
V Doksanech je opravdu most zavřený, ale dá se obejít.
Nikdo jiný neporadí nebo nedá svůj názor, prosím?
Tak ňákou zkušenost sem můžu hodit, co se týče velikosti rámu je důležitý nesedět na tom nataženej jak na skřipci a co se týče převodů každýmu bych doporučil ňákej čas se pohybovat v rovinách než si tělo zvykne, naučit se šlapat, umět se pohybovat ve vytrvalostním pásmu a jak to přijde, člověk postupně bude víc a víc poznávat tak nebude problém jaké převody (kazetu)si dát dozadu, na to fakt musí přijít člověk sám.
zdar, pridam svuj, ciste laickou zkusenost nekoho kdo chce jezdit stejen jako ty a domnival se ,ze neco relativne „pohodlnejsi“ by bylo pro nej lepsi.TAky jsem si ted porizoval silnicku, vlastne prvni, pac mam jeste starou cca 20 let doma:-) cenove rozemzi prakticky stejne jako tvoje.
Uprimne, jsem velikost prilis neresil. Mam 183cm a nejakych 95kg. Rovnou jsme si pujcoval velikost 56, co mi sedelo jak u Cannondalu, tak Treka I Spesla. Ty 54 uz byly dost male a 58 prilis dlouhe. Jen u Giant jsem si torksu ozkousel L a M/L a nakonec se ukazalo, ze M/L sedi lepe. Mereni jsem si zadne nedelal (me ostatni asi sezerou
Uplne puvodne jsem mela policeno na Caad105 nebo Emondu v hliniku, nicmene pote co jsem si ozkousel karbon, navic I s vedomim, ze pro delku pravdepodneho pouzivani (10 let ci vice), nejak tem jeho vlastnostem verim vice, jsem hlinik skrtl ( a mirne navysil rozpocet
Dale jsem postupval s tim, ze asi vhodnejsi bude nejaky Endurance , Synapse ci GAnfiondo a podobne. Bylo to faj pojezdenicko , ale nejak mi porad prisla ta kola “linejsi” , hlavne do kopce, ale jen muj pocit. Pak jsem si rikal, proc vlastne nevyzkousim sportovnesi modely (trosku jsem se a priori bal te geometrie a pripadneho (ne)pohodli…Jenze jsem zmenil hned nazor, kdyz jsem si projel Emondu SL 5..parada! Tuhe v zaberu, lehci a pritom komfort naprosto dostatecny. Mozna kapku tvrdsi od Endurance , ale to co clovek ziakava navic ( z meho pohledu), je vice nez vyvazeno tim celkovym projevem kola. Pak jsem jeste zkousel Tarmac, jenze Elite za 120tis a to bylo super
premyslel jsem o Taramcu na Tiagre, ale to se mi nelibilo (ram). No a pak jeste nasledoval Giant TCR Advanced 2– uz jsme byl nalome na Emondu,ale tady trn ram je jeste tuzsi a jde uplne skvele dopredu v zaberu..parada. jen mi prisel pomerne vyrazne tvrdsi oprot Emonde. Po pprojeti obou kol na krame. Uz jsem byl rozhodnut pro Emondu, kdyz se mi poradilo TCR sehnat na pujceni na den (skoro zazrak – ale to je zase jina kapitola). Projel jsme ho kolem 60km po znamych cestach a tady jsem zjistil,ze to vubec neni nepohodlne! Mozna o neco stale tvrdsi jak Emonda, ale jinak naprosto skvele a rychle!:-) Byo rozhodnuto a ted uz mi 4 tydny rika pane
Co se brzd tyka, kotouce maji skevlou vyhodu brzdneho ucinku za jakehokoliv pocasi, nejdriv jsem je chtel , ale pka jsem se rozhodl ,ze nepotrebujji. 1) hmotnost 2) design 3) za mokra jezdim opatrne tak jako tak 4) na obr hory vyjedu jednou za cas
Prevody, zatim to celkem jde, mam 105, coz je celkem v pohode. Nakonec jsem vzal 105 nez Tiagru, pac rozdil byl 5 tis a navis jsem I ziskal dalkeko lepsi kola. A to je hodne znat.
Samozrejme to neni horak, ale zase daleko lehci a odvalovani funguje
A doporuceni z me strany? Urcite si kola vyzkouset a projet, jam el pujceney vsechny vyse uvedene na min jeden den a Treka dokonce asi 3×..;-)
sorry – ale nejak se to nechtelo nacist cele najednou…
95kg s rafkovejna brzdama problem neni (mam 100kg). Je to o spalkach. Naopak bych sel po prevodnichich 50/34 a kazete 28 nebo 32z. To je hedine, co v kopci realne poznas. Zbytek poznas jen v penezence a na fotce.
Tak dnes jsem zkoušel sculturu a byl jsem nadšený, kolo nádherné, lehounke, prehazky mě trochu trápily tím že jsem na silničce nikdy nejezdil. Ale co mě hodně překvapilo jak krásně to jezdí po zaplatovanem asfaltu, čekal jsem drncani do rukou a bylo to úplně v pohodě. Zkusím ještě ty ostatní z mého výběru, ale scultura se mi hodně líbila. Zatím děkuji všem kteří si dali tu práci a obětovali svuj čas a napsali mi nějaké poznatky.
Tenhle pocit je hodne ovlivnejej tlakem pneu. Takze kdyz budes zkouset kolo nafouknute na 8 baru, tak to muzes vnimat uplne jinak.
To už pak nevím jak nějak srovnatelně porovnat všechny stroje a vybrat z nich ten správný, na tlak v pneumatikách jsem se dnes opravdu neptal :-)
Je to obrovský rozdíl. Moje první silnička, velké zklamání, kostitřas, pak mi tady borci poradili upustit tlak a hned to bylo hodně poznat.
Jenže mě to vůbec nechytlo a silnička půjde z domu…
No to dík za podporu :-) doufám že to se mi nestane, přeci jen 47tis za tu sculturu to pro mě nejsou drobné a zjistit že mě to nebaví a prodávat a mít ztrátu třeba deset to by mě hodně štvalo. Ale já se hodně těším na silniční jezdeni, tak že jsem přesvědčen že pokud vyberu model který mi bude vyhovovat tak mě to bude bavit. Ale vzhledem k vynaloženým prostředkům jsem strašné nervózní abych vybral dobře, na druhou stranu si říkám že většina věcí se kdyžtak da vyměnit a prizpusobit.
To tě chytne, neboj. No a jestli ne, tak to bude větší ztráta než těch 10, Ale jak říkám, nebát se toho.
Hlavně, když ho to pořádně chytne, to pak začnou prachy lítat :D
Ono nestačí jen kolo, žiletka na oholení nohou a dres z Lidlu? :-)
Pedály, tretry – ideálně silniční pedály a silniční tretry. Helma – taky jiná než na mtb. Brýle – taky možná jiné. Hadry – nekonečný příběh. Nějaký garmin se taky hodí. A třeba budeš chtít měřit výkon, takže powermetr… Ono se toho najde fakt hodně, když se chce, když je chuť a když to člověka chytne.
Helma, brýle, oblečení, garmin… proč to zdvojovat, když mám věci na bajk? Nakonec i ty boty, proč mít dvoje?
Jestli už pak člověk není otrokem stroje…
Není, optimalizuje soustavu a maximalizuje požitek.
Pokud jezdíš XC, tak se ještě dají ty silniční věci slušně použít (až na boty). V ostatních MTB disciplínách už je kompatibilita slabší.
Garmin je teda v pohodě. Ten je přenositelnej :D
Jj to vše časem určitě přijde, ale vzhledem k tomu, že teď dám za kolo téměř padesát, tak další investice do cyklo budou na dlouhou dobu zakázaným tématem v naší domácnosti :-) Tak že zatím budu muset mít na silnici SPD pedály, protože to mám pořízené na bike. A podobně je to s helmou a spol. Snad jen na ten Garmin se nechystám, používám pro svoje cesty jako navigaci i jako záznamník Locus a vyhovuje mi to.
Tak to máš Vánoce, narozeniny, svátek…
Nakonec je rodina ráda, že má inspiraci na dárky :)
Jen pozor s přilbou na jiný posed a tím jinou polohu hlavy, aby ses nemusel (kvůli štítku) moc zaklánět, pak z toho bolí krk. Tretry i pedály se snesou, jen Tě nepustí do takového náklonu se šlapáním.
Ještě se podívej sem do bazaru, někdo prodává vel. 54 Tarmac, sice ne na kotoučích, ale svezení by to mohlo být pěkné, za méně peněz.
Štítek se dá sundat, pokud to není jeden z těch endurospecific kakáčů co nedovolí zaklonit hlavu tak na silnici není problém…
Dík za odkaz do bazaru, ale jsem rozhodnutý pro novou se zárukou.
Když jsem si koupil silnici, jezdil jsem 4–5 měsíců s botama a pedály SPD jako na původním trekovým kole. Nícméně stejně jsem pak dokoupil silniční tretry i pedály, je to jiný, lepší.
U mě přesně naopak.
Obávám se, že první dojem hned tak něco nepřekoná. V cenové hladině si kola budou velmi podobná a rozdíly se svým nulovým nájezdem a zkušeností v podstatě nemáš šanci poznat, pokud budou kola na Tebe správně nastavena.
Přehazovat a šlapat frekvenčně se děti učí několik let, někteří dospělí i do konce života. Ale budeš talent, dávám Ti rok, maximálně dva :-)
Celý Tvůj první zážitek je právě o tom ne-laborování. Ať byl tlak jakýkoliv, prostě ses svezl a nic neřešil. Zkoušel jsi velikost S/M nebo větší?
[A těš se, až budeš na kole jezdit serpentýny nahoru i dolů, to je teprve požitek.]
Jj první dojem je vždy silny s tím souhlasím. Nejsem si právě jíst zdali budou kola podobná, už jen to že ta scultura je jediná na kotoucich. To že nemám šanci poznat rozdíl si právě uvědomuji a vzhledem k mojí povaze mě to právě šílené vytáčí.
Co se týče frekvenčního šlapání snažím se i na biku dávat na to pozor, ale vzhledem k tomu že kadenci nemerim tak můj pocit že to dělám celkem v poho může být mylný. Při tom testu jak mi nešlo pořádně prehazovat tak jsem se frekvencnimu šlapání teda ani nepřiblížil a taky mi hodně scházeli tretry.
Velikost to byla s/m sedlo nastavené od oka, bylo takových 7–10cm vysunuté což oproti biku bylo hodně zasunuté, ale na rámu jsem se cítil pohodlné ale co člověk pozná po pěti minutách. Zkoušel jsem všechny úchopy a žádný mi nebyl vyloženě proti srsti, nejméně mi vyhovoval úchop za řidítka, ale já i na biku jezdím divnym úchopem, jelikož mám rohy a většinu času se držím z vnejsku ve spoji rohu a gripu, je to pro mě nejpohodlnější a pak samozřejmě ty úzká řidítka byl nezvyk, trochu jsem se motal jako kdybych měl upito.
No nějaký ty alpské sjezdy a výjezdy by mě lakali ale na to zatím nemám tak že prozatím budu moci řezat tak serpentyny z milý dolů.
Jo a ještě jak silničku prevazite? Mám Thule proride 598 který by s doplňkem pro karbonové rámy měl normálně být vhodný, ale ty trubky u karbonových rámu jsou fakt velké plus ten bazmek pro karbonové rámy a přijde mi že to neuchytim. Dva lidé co se mi v bike gallery věnovali říkali že vyndavaji kola a oba vozí v autě, že by se báli aby rám nerozdrtili.
Vozím karbon na střeše v ProRide 591 a zatím jsem nic nerozdrtil. Nesmíš to ale utahovat jak neandrtálec ;)
598 má v tom utahovacim kolečku momentak, tak že to nezáleží na mě :-) nechce se mi po každé rozebírat a skládat kolo, popřípadě špinit auto tak že mě to dost zarazilo, dík za info že to jde
Dolů z Milské stráně je to o přeražení ráfků na těch dvou překopech a o držku na vyplaveném písku a štěrku pod býv. školou. To je lepší o kousek popojet a brousit lesní úsek Solopysky-Ročov, tam je pěkný asfalt a i nějaký minimální provoz, takže listí a šišek poskrovnu. Popř. úsek Hředle-Džbán, nejhorší oranici ve vracečce opravili uspokojivě, tam si zazatáčíš do sytosti a v rychlosti.
Dá se po okolí naplánovat celá „alpská etapa“, třeba přes Srbeč-Přerubenice-Kalivody (také pěkné krátké serpentiny) – Řevničov-Kroučová-Džbán-Třeboc (sjezd opatrně)-Ročov (a můžeš se podívat i do Dolního Ročova, zpět výživné!)-Solopysky-Konětopy-Markvarec-Tuchořice-Liběšice-Výrov-Nečemice-Kounov-Mutějovice-Hředle-Džbán a šup zpátky. Nebo varianta „brod“ z Ročova sjet na Úlovice-Břínkov-Brodec-Smolnice-P.Týnec-Úherce-Klobuky.
Výborné mírné plynulé, ale o to vlezlejší a vytrvalejší, stoupání, se závěrem mírně do kopce :-) je Divice-Vinařice-Kozojedy-Pochvalov-Kroučová.
Dík za tip, mrknu na to. Já byl na biku nejdál na té spojce po tom hřebeni co vede z hriskova myslím na Řevničov.
JJ, silnice Řevničov-Hříškov, místy hrbatá, zejména sjezd do Řevničova není pro silničku vůbec optimální, to je lepší jet přes Kroučovou. A pak je ještě zákeřné to jediné esíčko v lese ve směru na Hříškov v místě „U Křížku“ (křížení s býv. Pochvalovskou cestou), protože je povrch v celé šíři pruhu na výjezdu vydrolený.
Na silnici ubíhají kilometry daleko rychleji, za chvíli budeš hledat, kam v okolí jet. A to „okolí“ se strašně zvětší. :-D
To se mi stává i teď na biku, že nevím kam, protože sice najdu kousek kde jsem nejel, ale k němu a pak i domů to je většinou po cestách které znám nazpamět, třeba Srbeč – Pozdeň – Neprobylice to jsem letos projel asi 18×. Jeden z důvodů proč chci silnici je právě i to, že za stejný čas se dostanu dál a akční radius tak vzroste, alespoň si to tak maluji :-)
A k tomu šlapání dokulata, to je taková svatá trojice na silnici :)
Šlapat dokulata
Šlapat frekvenčně
A to třetí? Je jedno jak jedu hlavně u toho vypadat dobře? Nebo tepy, tepy a nic jiného mě nezajímá? :-)
Per tam velkou :)
Ale vážně – vhodné řazení vzhledem k frekvenci a výkonu.
Nicméně vypadat u toho dobře je alfa a omega, to je jasný.
Zeptám se trochu na něco jiného. Mám přes rok silničku AL Merida RIde (viz. profil) a docela mě překvapuje porovnání dosahovaných průměrných rychlostí (pouze asfalt) mezi HT 29 karbon a touto silničkou. Moje očekávání bylo, že průměry dosahované na stejných trasách budou více ve prospěch silničky, ale zvláště na zvlněných trasách (např. 50 km/700 m převýšení) tomu tak úplně není. Rozdíl bude tak 2–3 km/h ve prospěch silničky, ale někdy i méně. Jezdím otáčky kole 80ot/min a ty průměry na silnijsou v rozmezí 25–30 km/h (to už je ale rovina). Na silničce mám kompakty 50/34 (HT 38/24). Je to normální, nebo dělám něco špatně?
Jezdíš na tom bajku moc rychle.
Ten rozdíl mi přijde docela malej. Čekal bych větší (cca 5 km/h). Na druhou stranu ty kola nemáš ve stejné cenové hladině a tebou udávané rychlosti nejsou tak vysoké, aby pořádně zafungovala aerodynamika na silničce.
Ono se to ale s větší rychlostí v podstatě moc nemění. Na jednu stranu se více projeví lepší aerodynamika silničky (a i tam je to velmi závislé od toho, jak má kdo na biku chrtí posed), ale na druhou stranu pro stejný rozdíl rychlostí potřebuješ pro větší rychlosti větší navýšení výkonu jezdce (tedy třeba pro zrychlení z 30km/h na 33km/h budeš potřebovat navýšit výkon více než pro zrychlení z 22km/h na 25km/h).
To je normální rozdíl. To si jen hodně jezdců představuje nereálné rozdíly a často i majitelé silničky a biku. A když se někomu zdá, že na silničce jede rychlejsi s daleko větším rozdílem, tak to bývá často jen proto, že nepodává při srovnání stejný výkon (na silničce ta odezva pedálů více motivuje do toho pořádně šlápnout, jak jsou vidět lepší výsledky).
A pro představu jak malý může být rozdíl i pro větší rychlosti. Opět zopakuji srovnání RT, který pro průměry přes 30km/h na dlouhých trasách míval na biku jen o 5% vyšší průměry oproti silničce.
To už je trošku extrém z důvodu, jak měl poladěný bike. Nejde ani o to, že tam má pevnou vidlici, ale hlavně hodně chrtí posed.
Při méně extrémně poladěném biku ten rozdíl půjde k těm 10%, ale aby byl výrazně větší, tak by na tom biku muselo být něco úplně špatně (extra pomalé hodně teréní pláště zcela nevhodné na jezdivější trasy, apod.).
Aha, díky. Takže to vypadá, že jsem v normálu..
Pocitově bývá ale pocit únavy ze silničky opravdu o něco nižší. Tak alespoň něco .-)
Zkus si nekdy zajet na tom biku s nejakou skupinkou silnicaru a rozdil pocitis dostatecne :-) Prumer je takovej zavadejici.
Nebo na silnici se skupinou silničářů, to bude ještě výživnější. Jízda sólo vs. ve skupině jsou úplně jiné disciplíny :)
To jo… většinou to začne větou: pojedeme v klidu…a potom už se jen čeká, kdo první nastoupí :-)
Já když se náhodou dostanu do partičky, tak jen čekám, kdy odpadnu… a když nádhodnou neodpadnu (takže mám jazyk na vestě, teda spíš na převodníku), tak zas obdržím významný pohledy jakože bych neměl bejt o půl kola vedle, nebo měl taky občas zatahat (což bych teda udělal rád, ale oni mě k tomu nepustěj a stejně by mě tam nenechali…) teda minmálně na mý poslední jízdě se západní sekcí to tak bylo, zuby nehty jsem to dal do oběda, pak na větru po pivním sjezdu kde jsem trochy vyměk už bylo vymalováno, nedotáh jsem to ani za dodávkou co tam náhodou jela :)
:D
Ahoj.Mám necelý měsíc silničku Focus od pana Přikryla od Ostravy.Měřím 178cm a byla mě doporučena velikost L-57. Je to celé na 105 a za cenu 34 tis.levnější neseženeš.Měl jsem předtím půjčenou od kámoše vel. 54 a to mě bylo malé.Přidám ještě real foto . Měl jsem u něj akorát problém se seřízením přesmykače,protože soudruzi vyvinuly zase nějakou novinku a až 4 mechanik mi přesmykač dokázal seřídit,tak jak má být.
No jo, to je ta bída těch mechaniků, když dostanou pod ruku něco nového, tak neví nic. Chtělo by to více školení nebo aspoň schopnost dohledat informace. Ale chápu, že to je začarovaný kruh, protože za ty prachy…
Jinak to je super, když manželka umí udělat radost :)
Soudruzi vyvinuli.
Paušálně doporučit na výšku 178 cm velikost 57 nelze. Záleží na proporcích jezdce, jeho představě o posedu na kole, délce konkrétního rámu a výšce hlavové trubky. Různé rámy různých výrobců se dost liší, a to i podle zamýšleného určení. A vvo tom to je.
Ty máš na vel. 57 ještě pár podložek a řídítka tím pádem zvednutá výš. Já, se 185 cm, jezdím na Meridě S/M s podobným podložením, ale na druhé silničce vel. 56 mám představec v negativu bez podložek a mohl bych mít řídítka ještě kousíček níž, protože mi vyhovuje větší rozdíl mezi výškou sedla a výškou řídítek.
Pokud publikované měření cc nelže, tak má uživatel extrémně dlouhé ruce a krátké nohy, tedy bude preferovat výrazně slopingové a spíš delší rámy a tolerovat také větší drop řídítek.
Hele bacha, třeba vyvíjely soudružky…
Tak to by snad napsal soudružky, ne? :)
No jo porád, jsem se to snažil odlehčit, manželka mu měla ke kolu pořídit i slabikář :)
Je fakt,že při mé výšce 178 cm mám dlouhé ruce a kratší nohy ještě tomu do „Ó“ . :)
Tvé proporce neznám, reagoval jsem na antropometrii podle standardizované metodiky cc, kterou sem dal tomas.g88.
To, že máš dlouhé ruce a krátké nohy si jen myslíš, nebo to máš změřené a porovnané s nějakým dostatečně velkým vzorkem populace?
Stačí, když mu vyjde dlouhej rám, dlouhej forbec a sedlovka málo vysunutá, netřeba dělat srovnání s populací… furt se to ale dá řešit líp, než opačnej extrém, o tom bych něco věděl :)
Měřím 182cm, v rozkroku 84,5 a Izalco mám 54 s delším představcem.