Celková délka opravovaného chodníku je 825 m. Jednadvacet a půl tisíce za metr stezky. A ještě zlikvidují jednu ze zábavných částí trasy. Škoda.
Celková délka opravovaného chodníku je 825 m. Jednadvacet a půl tisíce za metr stezky. A ještě zlikvidují jednu ze zábavných částí trasy. Škoda.
Konečně se tam bude dát normálně chodit.
To teď jako nejde jo?
Tak jako uznej, že s chodítkem to trošku zabrat asi dá…:-)
Právě naopak: teď tam 4 měsíce nebude chodit nikdo…
Zatím se tam nic neděje, takže jsem derniéru ještě stihnul :-)
Skoda, ze se nerozhodli udelat to samostatne mezi hladinou a stavajici stezkou, a nebo po druhe strane :-(
Na druhé straně má být cyklostezka.
Pak vubec nechapu, proc delaji toto. Ano, smisene stezky jsou spatne, ale kdyz se tam ted (a treba i v Komine) dokazi lidi porovnat, prijde mi to jako vyhazovani penez (nehlede na to, ze prijdeme o zajimavy technicky usek) :-(
Jako je to skoda, ale je to turisticka oblast, kde k hradu chodi hodne lidi. Tak to proste je. Pred 15 lety, nez to dali do soucasneho stavu, se tam ani jezdit nedalo a musel jsi to prenaset pres skalu.
V roce 1992 jsem to projel na silničním Favoritu bez toho, abych ho někde poponášel. O tři roky později, s nástupem MTB, už to možné nebylo – díky masivní erozi. Tehdy ještě nebyl most.
Je to všechno důsledek turismu a často bezohledného chování.
Turismem to nebude. Lidi chodí čím dál méně protože se jim nechce…
Už v tu dobu/cca1995 přišla klimatická změna s častými přívalovými dešti. Do r.2005 mi to na některých trailech ubralo až 10/15cm zeminy. A to tam prakticky nikdo nechodí…
Ani koně tam nechodí?
Ne. Třeba na starých stezkách v Ráji, nebo v Maštalích, byly místy během pár let průhledy pod kořeny…
Já jsem to jel na tomtéž stroji někdy v 5/1992, ale určitě jsem si alespoň 2 x někde šlápl. Myslím ale, že tuhle část, kde jsou teď schody (a má se to tam opravovat), jsem tlačil celou…
Možná ty dva můsty, tam to bylo o ústa. Jinak to šlo projet. Pamatuji si jeden kámen, který byl v roce 1992 jako kachle – placka v rovině cesty a o dva roky později už to byl trčící balvan. Stejně tak došlo k výrazné erozi kolem té skruže, taky byla původně skoro celá pod zemí.
V té době tam byl obrovský provoz, to co tady někdo píše o líných lidech a klimatické změně prostě nesedí. První velké deště přišly v roce 1997 a to už bylo sjízdné velmi obtížně. Dnes je to dobré pro pěší, ale je to úzké a stačí jeden naspídovaný ****** na kole, co si tam chce mastit ego, a je to o průšvih.
Promin, ale neverim ti to. Leda, ze bys na favoritu zvladal trial. Tam, kde jsou ted dole pod schodama ty lavky, tak tam se v jednom miste chodilo nahoru a dolu pres skalku. Bylo to asi 1.5m do vysky. Na kole to jetelne fakt nebylo, protoze to bylo o hubu i pesky. Take mluvim o dobe pred mostem. Myslim tim co je tam ted, ne ten co tam byl predtim :-).
OK, tlačil jsem to nejen po současných schodech, ale i přes tu skalku JV před nimi… BTW Já ale mluvím především o trase „vrchol schodů“ – V. Bitýška (po ŽTZ). Tam se ta možnost projetí skutečně hrozně zhoršila. To co se nedalo jet před cca 1990, nejde samozřejmě jet ani nyní…
P.S. Tam někde u té skalky jsem se asi již dříve než v 5/92 pokoušel projet na MTB a sklouzl jsem asi metr po svahu směrem do vody, kde jsem se naštěstí zachytil za nějaké větve. Nohy jsem měl ale v klipsnách, takže jsem se nedokázal sám vyškrábat zpět a museli mi podáním ruky pomáhat nějací lidé, kteří šli naštěstí zrovna kolem…
Teď si vem jak blbě by se s těma hohama v klipsnách plavalo :-)
nemusí hned plavat, stačí šlapat vodu-a to by šlo
zapominas ze kamechy se stale rozsiruji a az protahnou salinu az do zebalu bude treba vetsich kapacit :)
Mic tudy nejezdím, ale na Vokolo Priglu mi ten úsek bude chybět.
Tak štěrkodrť + jemné kamenivo? A to všechno na skalní podklad? hmmm
Dávám tomu životnost tak druhou/třetí průtrž a bude tam jen zbíječkou rozbitá skála, ovšem se zábradlím…:)
jestli by nebylo levnější přetrasovat tu část se schodama, než dělat dva metry široké vysuté mosty a schody na skále, nějak takhle https://mapy.cz/s/jumurupozo
Tam, kde to nakreslil novcze, tak podle mapy.cz PP právě není…
Takže tím jeho obchvatem by to bylo určitě udržitelnější a asi i levnější.
nahoru polezou tak jako tak a po současné variantě dokonce po schodech, strmější to nebude, samozřejmě by záleželo co je tam výš za terén … jediný důvod proč to vést po současné variantě je výhled na vodu pro turisty.
5.Trasa je vedena roklí/vodotečí, kterou se pravidelně při bouřích prožene metr vysoká lavina kamení až do přehrady. Červená TZ u vody bývá dokonale zasypaná…
6.Dále navržená trasa odbočuje ostře vlevo do 15m vysokého skalního hřebetu..? Jeho překonání si bez několika odstřelů nedokáži představit.
7.Ve výsledku by se tam musely postavit schody ala přehradní hráz
8. Po překonání hřebenu se dostáváme do skalnatého srázu o sklonu 40°+ se vzácnou květenou…
9.Dole stačí rozšít neudržovanou stezku, vytvořit lože a do betonu uložit kamenný povrch , štěrk co tam chtějí dát bude odplaven…
10. To, že je to na hranici s PP je poslední problém, ale povolovací řízení by bylo náročné s nejistým výsledkem…
Nejhorsi je, ze nad tim tady muzeme mudrovat nebo vymyslet lepsi varianty, ale uz se s tim neda nic delat. Pry se ten projekt zacal pripravovat pred cca 8 lety a zdrzovala ho jen cena.
Dnes to taky jeste porad slo. Tak jsem si to z nostalgie dal jeste zas kus nahoru a se slzou v oku udelal par pamatecnich. Ta vyfocena tezba je nad Krizovkou – tam teda furt spatny az uplne ke sjezdu. A nez to odvezou, budou uz zavreny ty schody asi.
jo, jo… porad se neco deje
Bude to obrovská škoda, doufám jen že tam nedají ty strašné pletiva co sem vyděl návrh před pár lety. Snad to bude aspoň trochu pěkné.
Město to chce zpřístupnit pro všechny,konečně ta lávka pod hradem bude dávat pořádný smysl.Já tama párkrát jel ze šárky z chaty už někdy 1988 na dámské zbrojovce,už tenkrát to byl problém.Kdyby v té době byla lávka tak se zouvalce vyhnu.
Jde o to, ze se to dalo vest jinudy a asi i levneji. Spokojeni by byli vsichni, provoz by se rozmelnil.
Ale zhruba 21.000kč za metr je fakt mazec.