• doonio

    Chci si koupit pumpičku s manometrem.Máte někdo zkušenosti jak ty manometry na těch pumpičkách měřej(jestli je ta hodnota přesná,atd...­..).A jaký je lepší manometr,ten norlmální,nebo digitál.A když už jsme u toho,jakou by jste mi rovnou doporučili.Finanční strop je cca 500,Chci podotknou že chci PUMPIČKU ,žádný dílenský velopumpy, Mám už pár favoritů: www.bbbparts.cz/?…

    www.zemebajku.cz/good.php?…

    www.tandem-bike.cz/…beto-ld-011e

    Všem dík za názor.Zase budu o něco chytřejší :)

    0 0
    • pepek  

      "manometr tužkového typu " – nevěřím, že něco takového může měřit přesně. Normálně to měřím manometrem na auto (rozsah 0 – 5 barů, cena tak asi 120 Kč) Teď v zimě ho vozím aji s sebou a ufouknu to, až to začne klouzat. Palcem to nikdy nepoznám, co je moc a co už málo.

      0 0
      • MlokCZ  

        Dříve jsem také chtěl malou pumpičku s manometrem a větší množství jich zkusil a zjistil, že měří naprosto přesně (hlavně na autoventilkách), takže tomu věř. Na těch autoventilkách to téměř vždy měřilo úplně přesné číslo a to NULU :-) Na galuskových pokud to náhodou něco měřilo (na těch už občas některá ano), tak to ukazauje ±co chce.

        Takže už jsem vyléčen a manometr na malé pumpičce opravdu nechci.

        0 0
      • doonio  

        A co mi poradíš když mám galuskový ventilek?

        0 0
        • pepek  

          Vyměnit duše, furt lacinější, než pumpu za : 600. Nebo pumpu z Lidlu za 150, -,

          0 0
          • zimák  

            Já si myslím že manometry na malých pumpičkách jsou zbytečné ať fungují dobře nebo ne,už dlouho doma foukám mini auto kompresory za 100kč z lidlu nebo kauflandu a z podobných řetězců,jako zdroj používám vyřazenou jakoukoliv 12v baterku,která je už k ničemu ale pro pohon kompresoru dostačující,po vybití ji dobíjím přes nabíječku autobaterijí,dá se použít i trafo atd možností jak ji napájet je hodně.tyto kompresory vyvinou jakýkoliv tlak a sou hodně rychlé plus ten manometr a cena.nástavce sou plastové a tudíž k ničemu proto je potřeba dokoupit železný nastavec za 20kč na foukání galdo ventýlků.A když potřebuju nafoukat něco venku stačí my k tomu obyč duopíst od vely za 200kč s kterým nafoukám dobře galdu tak i duši na bikovy.tlak zjistím podle toho jak je tvrdý případně měký plášť.

            0 0
          • cagalam  

            „Vyměň duše“ no to je nápad!!! A ještě mu poraď ať provrtá ráfky, aby se mu tam ten auto ventilek vůbec vešel.....

            0 0
            • olkyczase  

              Proč ne? Když přibreš ten 1 mm doma, je to stejné, jako když to udělají ve fabrice .. N. máš jiný názor? J.

              0 0
              • cagalam  

                Jo mám jiný názor a nebudeš tomu věřit je stéjný jako ten tvůj tady dole! Takže, proč měnit duše a vrtat ráfky.....!

                0 0
                • olkyczase  

                  Protože ne každý zvládá gv, je na ně třeba dost praxe .. a nervy .. Sám používám rámovou pumpu od Velly, s páčkou (už je nedělají) a na ventilcích mám jejich mosaznou redukci s Okroužkem .. redukci doporučuji kvůli eliminaci ohnutí ventilvložky a poté i ulomení ..J.

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    S každou slušnou malou pumpou se gv foukájí úplně v pohodě, řekl bych lépe než autoventilky. Urvat se dá každý ventilek, ale za to nemůže ten ventilek ale ruce.

                    0 0
                    • olkyczase  

                      Nemyslel jsem vyrvat ventil, to je celkem umění, ale tu pojistku/kuličku na GV ,, J.

                      0 0
    • Forester  

      mám to BBB. není to žádná sláva. jak píše Mlok, taky jsem toužil po malé pumpě s manometrem, tak jsem dlouho vybíral a nakonec k novému kolu koupil i to BBB. po třech letech zkušeností ti mohu poradit následující. Kup si pořádnou velkou pumpu domů a obyčejnou na kolo. Udělá ti to stejnou službu a vyjde tě to skoto nastejno :-).

      0 0
    • olkyczase  

      Malé pumpy na kole jsou jen nouzovky, abys při defektu dojel. Správný tlak pořešíš doma .. Možná kdybys na kole cestoval delší dobu, pak snad .. J.

      0 0
      • doonio  

        A nevíte někdo jestli se dělá redukce(z auta na galuskovej) na ten tlakoměr co je u auta(jinej měřák tlaku doma nemám)

        0 0
        • olkyczase  

          Dělá se redukce z GV na AV, ale měřákem to nezměříš, páč ta redukce nemá ten jazýček, co propouští vzduch .. Proto se to řeší manometrem na pumpě. J.

          0 0
    • Jane  

      podle me je nejlepsi koupit normalni nozni pumpu s manometrem – ja mam Park Tool a pak nejakou „obyc“ pumpicku s sebou na kolo – v mem pripade Blackburn AirStick… nevim jestli to je normalni, ale mam pocit, ze se pri foukani malou pumpickou clovek strasne nadre, takze koupe nozni pumpy za 900kc vubec nelituju:)

      0 0
      • olkyczase  

        Za komfort se platí .. navíc i místem – nožní pumpu na rám nedáš .. :-) kde ji vozíš? Vždy máš zavazadlo? No a tenhle thread je o pumpách sebou na kolo .. (Nic ve zlém, jen uvažuji nahlas, jako obvykle ..:-)) J.

        0 0
    • doonio  

      Pumpičku vozím na rámu,ale jelikož poslední dobou jedu víc v terénu a ten držák je z nějakýho hoodně kvalitního plastu,tak se aj někdy bojím že ju někde na sjezdu vytratím.Takže jsem se přeorientval na rámovej trojúhelník. Já má plno doma plno pump(nožních) asj komresor,ale na žádným není měřák,a tak jsem to chtěl tímto vyřešit,ale vidím že jsem moc nepochodil. Bylo by ještě jedno řešení,koupit manometr zvlášť: www.cykloexpert.cz/…fal-manometr

      Co vy na to?

      0 0
      • doonio  

        Ješte jsem našel jednu,co myslíte ta by mohlá stát už za něco,né,zase bych si připlatil:

        www.cykloexpert.cz/…r-pump-alloy

        0 0
        • Rychlej turista  

          Něco takového bych nechtěl ani zadarmo. Je těžká a tak má větší předpoklad se ztratit a navíc je zbytečně složitá.

          Jak už tady bylo psáno, chce to mít pořádnou nožní pumpu s manometrem doma a na kolo něco co nejlehčího a nejjednoduššího a tedy spolehlivého.

          Já už spoustu let vozím tu na obrázku, je naprosto spolehlivá, lehoučká a ztratit by šla jedině, že by se za něco zahákla, což se mi ještě nestalo. A stojí stovku.

          0 0
          • olkyczase  

            Řekl bych nejistě: stará vella ..
            Jinak řečeno na kolo by se měla brát pumpa, které člověku nebude líto, když se ztratí, anebo ji někdo přejede .. :-) J.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Nevím, co to je za značku, ale první jsem kupoval už před hromadou let a druhou vloni. Ne proto, že by mi ta první pošla nebo se ztratila, ale občas jsem zjistil, že jedu bez pumpy, když mi přibylo další kolo a ztratil jsem přehled, na kterém kolo ji zrovna mám :-D

              0 0
              • olkyczase  

                Já pumpu na jednorázovky nevozím, byť by to mělo být 200 km .. mám tam Tufo tmel a gumy před jízdou prohlížím rentgenovýma očima .. :-) J.

                0 0
          • jarek.cz  

            Ja ji mam a sem s ni spokojeny ;-)

            0 0
        • MlokCZ  

          Na foukání je výborná, ale na vození nic moc. Je zbytečně velká a těžká a pokud ji chceš vozit na rámu tak má hrozně debilní držák. A dokonce patří k té menšině malých pupmiček, které celkem měří ok. Já ji používám na kratší akce, když se jede autem a kdy neberu sebou velkou dílenskou pumpu. Na kole vozím lehčí a o malinko menší a hlavně s výborným držákem, který dobře drží + tam mám navíc pojišťovací sucháč, takže za jízdy ji nejde ztratit.

          0 0
      • olkyczase  

        Součástí některých pumpek jsou pásky se sucháčem, připevňující pumpu k rámu ..taková pojistka .. J.

        0 0
    • Lister  

      Na co bude ten manometr na záložní pumpě dobrej ???

      Mě teda nic nenapadá, mám jednu velku nožní pupmu do dílny a tam manometr je, ale používám ho jen na jednu věc – a to když měním pláště tak jej tou pumpiu nafoukám na max aby si sedl a pak to ufouknu podle jediného přsného manometru na světě – mojeho palce – na takovou hodnotu jaká se mi líbí. V terénu pak používám pouze tenhle manometr :)

      Takže do terénu klidně model bez měřiče, podle mě ti bude na nic. Dokonce ani dodržování doporučených hodnot tlaku při foukání v terénu neberu, protoža ten maximální se ti nepovede dosáhnout a minimální ignoruju, protože já hustím na tak málo, jak se to líbí mě a ne výrobci pláště :)

      Tož tak.......

      0 0
      • MlokCZ  

        Tak, tak. Minimální tlaky taky ignoruju. Akorát na rozdíl od tebe nemám tak přesný „prstový měřák“, takže velkou doma foukám dle jejího manometru (abych to s těmi malými tlaky až tak nepřehnal). Při defektu to pak fouknu od oka, ale v tu chvíli nefoukám na hranici minimálního tlaku co jezdím, takže na dojetí je to v pohodě a bez problémů.

        0 0
        • Lister  

          No ty nízký tlaky já právě upouštím až na terén. U nás je to bohužel tak, že dost často před terení vložkou je potřeba absolvovat třeba 10km asfaltový přesun, takže to pak doma foukám pláště tou velkou pumpou na šutr (podle mě cokoliv nad 40psi) a jak se dostanu do terénu tak to upustím......­.......no a když to pak doma zase dofukuju, tak tam bývá klidně něco mezi 20–25psíkama, ale já su celkom srab a jezdím pomalu, takže i přesto jsem prorazil naposledy někdy předloni.........

          0 0
          • MlokCZ  

            Tak to já v Jeseníkách nikdy kvůli troše asfaltu nepřehušťoval, on zas takový rozdíl není, stejně nejvíc u mě dělá vzorek těch plášťů a ne tlak. Taky běžně neprorážim, ale zrovna loni v Jeseníkách jsem po dlouhé době prorazil zadní (tesně pod Švýcárnou na tom prudším úseku, kde jsou místy šutry), který bylo na 35psi (takže bylo na relativně hodně na mě). Na druhou stranu v té situaci by to ani 50psi nezachránilo. To mě zase zklidnilo a už zase jezdím i takové sjezdy pomaleji. Předtím jsem neprorazil normálně také ani těch 25 psi, na které taky někdy jezdim. Na 20 ale už ne.

            0 0
      • pepek  

        Asi mám blbej palec, ale zjistil jsem, že takhle nikdy tlak nepoznám, zvlášť teď na ledě : 1,5 b – 2 bary nepoznám palcem, navíc na každým plášti ten tlak na omak vypadá jinak. Manometr namá ani 10 deka, to uvezu. Když ten vhodný tlak najdu, tak příště už vím, co tam nabouchat.

        0 0
        • Lister  

          autoventil mi na kolo nesmí, takže byx mi tvůj systém by na nic........no flame plíííís, nechci se hádat co je lepší – jestli galuskáč nebo autoventil, protože galuskáč je prostě mnohem lepší :oD

          0 0
      • olkyczase  

        Já mám 622/19–23 a vím, že na tlak 10 At potřebuji 111 žduchů rámovou pumpou .. :-) J.

        0 0
    • vladaza  

      myslím, že je to u pumpy této kategorie jen takový mepodstatný doplněk, mám Vellu Hurikána, manometr tam je, ale nestarám se o něj, protože pumpičku využiji pouze při defektu a to mi jde o dojetí a ne o to, jestli mám v gumě přesně 2 nebo2,2 atm.

      0 0
    •  

      Svitava je řeka řek!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.