• kovar

    Tož jakou do kuchyňoobýváku? heterogenní, šířka 4 m, výška minimálně 2,5mm, nášlapná vrstva minimálně 0,25mm. cena kolem 300,– na m2, volná pokládka,odolnost vůči vytlačení dolíků. Novilon Viva, Tarkett (ale ten jaksi smrdí), IVC Woodmark ?

    0 0
    • SODOVKA  

      Zelené :)

      0 0
    • Lance  

      do kuchyne dlazbu, do obyvaku plovoucku

      0 0
      • SODOVKA  

        Souhlas, dlažba je praktická dokud ti na ni nespadne kastról :)

        0 0
        • goofy  

          Praktická, ale studena, proto bych dlazbu daval jenom do koupelny, hajzliku a tak.

          0 0
          • Lance  

            vyhrivana

            0 0
          • Manas  

            Podpodlazni topeni.

            0 0
            • goofy  

              Jo tak to uz jsme zase v jinych financnich rovinach. Nemluve o tom, ze kdybych si daval podlahove topeni, tak klasicke trubkove a ne elektricke, cili se zvedne vyska podlahy a hlavne je nutno znova nadimenzovat otopnou soustavu.

              0 0
              • SODOVKA  

                tak tak, změna výšky podlahy, jinej beton, specielní ventil ke kotlu (cca 25.000,–) a odvzušňovací ventil ve zdi. A hlavně potom cca 1 měsíc plnej výkon topení než se na to může nalepit dlažba

                0 0
                • Manas  

                  Jenze ten komfort ktery to prinese. Nehlede na to, ze pak muzes topit min. Pak mas v mistnosti 21 stupnu a je ti vedro. To za ty „nesnaze“ stoji rozhodne.

                  0 0
                  • SODOVKA  

                    jojo, to souhlasím taky mám doma :)

                    0 0
                  • SODOVKA  

                    jojo, to souhlasím taky mám doma :)

                    0 0
                  • goofy  

                    No jasne, ale zalezi kolik na o clovek ma financi. Pak lidne. Proc ne. Ale podlahove bych daval jenom pod dlazbu (koupelna, hajzlik a klidne ta kuchyn), pod drevene vlysy se to nehodi, pac ty jsou spatne vodive a timpadem zabranujou pruniku tepla z podlahy.

                    Jo a dulezite je vypocitani vykonu toho topeni, pac kdyz se to preburi, tak clovek ma pak migreny, boli ho klouby atd. Kdyz zase malo, tak je zima od nohou a v celem bytu. A rozpeti mezi tema stavama je 3°C na povrchu podlahy.

                    0 0
    • goofy  

      Do kuchyne i do obyvaku plovoucku

      0 0
      • Vrci  

        plovoučka se dá použít pouze v místnostech s vodorovnou podlahou a ustálenou vlhkostí (3–4 roky staré stavby). V opačných případech se časem rozlezou spáry. PVC i plovoučka je v podstatě jen levná napodobenina dřevěné podlahy nebo dlažby a jako takové mají spoustu slabin. Proto bych do plovoučky neinvestoval.

        0 0
    • Hejdik  

      Sakra ,nemůžu se rozhodnou,fakt nevím ,co mám poradit,asi dnes neusnu:))

      0 0
    • Peslezedirou  

      Počítej ten metr trochu víc. Volnou pokládku bych nedělal, nejdřív vybrousit podlahu, napenetrovat, sterku a pak lepit Pefco.

      0 0
      • Vrci  

        woudmark se dá kolem 300 koupit VO.

        0 0
    • Cllaude  

      PVC ne, plovouci do kuchyne uz vubec. Mrkni se na marmoleum – je to material vyrobeny z pryskyrice, pilin a nevim z ceho jeste. je to teply, odolny proti vode, poklada se to v rolich nebo deskach a supr to vypada. je to i designovy pekny. jenom nevim je to drazsi (myslim ze od 450 kc/m2)

      0 0
      • goofy  

        Proc plovoucku do kuchyne ne? Kor kdyz je spojena s obyvakem…

        0 0
        • Lance  

          kuchyn s obyvakem, nejhorsi mozne spojeni jedine kdyz neni nazbyt

          0 0
          • goofy  

            No jasne, ale tam uz to tak je. Tipuju nejaky byt X+KK.

            0 0
            • Lance  

              no vsak jo, ale nechapu lidi co si t tak postavi v novostavbe

              0 0
              • goofy  

                jo jo. Taky jsem ted videl jiste plany a nestacil se divit. Dle me je idealni: kuchyn – jidelna – obyvak.

                0 0
                • Excel  

                  ideální je i trojgaráž

                  0 0
              • gándhí  

                Protože je to moderní…a aby se žena mohla bavit s mužem, který se dívá na fotbal…

                0 0
                • zubatec  

                  …Nebo aby mohla čumět na telenovely i když vaří…? :-)

                  0 0
                • Lance  

                  moderni? aha

                  0 0
                  • kovar  

                    ale no tak, milá dámo. Abys konečně přestala mlátit prázdnou slámu, nezbývá než se opravit. Není to kuchyňoobývák, nýbrž kuchyňojídelna. Sorry za mystifikaci a tím způsobené vyvolání zbytečné a hloupé debaty.

                    0 0
                    • Lance  

                      tak to je jiny kafe, ale debatuju rada, kuchynojidelna je gut

                      0 0
            • Lance  

              jinak super obrazek v profilu :) si vzdy vzpomenu

              0 0
        • Cllaude  

          no, nevim jaky mas zkusenosti s plovouckou a jeji odolnosti proti vode (vyrobci tvrdi kdeco), ale ja nic moc. Kuchyn je mistnost kde (alespon u nas) furt neco pada na zem, plazi se dite a neco tam matla :) marmoleum je idealni, a ve vetsi plose skvele vypada

          0 0
          • goofy  

            No jasne, ze kdyz na plovoucce nechas tyden stat centak vody, tak ji to neprospeje, ale kdyz se to hned otre, tak zadny problem. A pokud se nekoupi nejaka nejlevnejsi, tak je pomerne i odolna… Jako PVC byc nedaval, a uz vubec ne do casti kde je obyvak. Marmoleum asi klidne, ale zase ne tam, kde je obyvak. Nejak se mi tam nehodi. Ale to je holt muj subjektivni nazor.

            0 0
        • mr.antik  

          protože levná plovoučka vypadá po dvou letech jako levné lino :-)) a taky na lino je příjemnější nášlap

          0 0
      • Hejdik  

        Umělou trávu a všude.Tak jak v té reklamě na kočičí žrádlo.

        0 0
    • grafik  

      mame v kuchyni tusim 3mm vroubkovane svetlejsi lino s potiskem „plovouci podlahy“, hodne a hlavne rychle se zanasi spinou z bot (papucu) a jde to pak velmi ale velmi spatne cistit. Frkvence cisteni je tak 1× za tyden. Kolega z prace ma podobnou a zanasi se mu podstatne min, asi bude mit mnohem tvrdsi povrch (naslapnou plochu) – nevim. Stalo nas na plochu ± 6×5m skoro k 10t, cili apeluji na to vybirat hoodne obezretne, hlavne dle tuhosti povrchu …

      0 0
    • Brzdič  

      Do kuchyně a do obýváku bych jednoznačně dal hliněnou podlahu.

      Výhody:

      • nízké pořizovací náklady
      • pokládku zvládneš sám bez spešl vercajku
      • nemusíš se zouvat
      • nemusíš zametat, vytírat ani luxovat (ono to stejně nejde)
      • omrzí-li tě rovná podlaha, můžeš si vytvořit hrbolky ( máš-li dost prostoru vejde se ti i dráha na BMX)
      • podlaha je nezničitelná, snadno opravitelná (stačí zrýt a uhrabat)
      • při pádu si neublížíš jako v případě jiných konkurečních podlahových krytin
      • podlaha je recyklovatelná, ekologická

      Jenom trošku váhám jestli ti doporučit černozem černickou, černozem karbonátovovou, nebo dát přednost jílovité půdě :-)

      0 0
    • chodec  

      Pokud se ještě tenhle materiál dělá z PVC, tak bych si to dobrovolně domů nedal ani za boha – doporučuji trochu zagooglit na téma PVC, ftaláty / měkčidla a jejich účinky.

      Čím méně umělých hmot doma tím lépe a když už nějaké, tak cokoliv je lepší než PVC (PE, PP, EVA, …).

      Upřímně doufám, že dnes už lino dělají z něčeho jiného než PVC .

      0 0
      • kovar  

        právě toto mě nejvíc síří. Výrobci asi záměrně nedávají na weby složení nebo bezpečnostní listy, takže ty ftaláty jako změkčovadla, i když jsou už prý i jiné alternativy. Četba složení PVC podlahoviny by byla jistě zajímavá – olovo, kadmium, ftaláty. Holt Asi budu muset zdvojnásobit finanční limit a jít do něčeho méně jedovatého

        0 0
        • mr.antik  

          No složení laminátových plouvouček asi taky nebude žádná sláva… Takže jedině dřevo, ale nějaké tvrdé.

          0 0
    • Vrci  

      woodmark, ale celoplošně bych ho přilepil aspoň akrylátovým lepidlem (např. bralep). Lino je sundatelné, obývák pořídíš (lepidlo) za cca 600 – 800 Kč. Prodlouží se životnost lina. Co se týče smradu (je to u všech lin stejný) záleží jak dlouho ho maji na skladě. Pokud budeš kupovat a pokládat sám, trvej aspoň na 2 m návince (papírová trubka). Co se týče podkladu (tiros, mirelon) zapomeň na něj. Jestli máš špatně udělanej beton, udělej si nebo nech udělat samonivelační stěrku a lep rovnou na ni. Co se týče lepení, pokud se pro něj rozhodneš, lep po celé ploše. Nejhorší možná varianta je podlepit jen pod jídelním koutem a sedací soupravou a ostatní části místnosti nechat volné.

      Na plovoučku bych se vykašlal. Pokud ti něco upadne (v kuchyni běžné) plovoučka to nepřežije, je studenější a při stejné ceně za čtverec (bez práce) i méně vydrží.

      0 0
    • mosquito  

      delali sme pred 3 rokama rekonstrukci bytu a mame tu vse

      • plovoucka – relativne prijemna / desne hlucna
      • koberec – prijemny / roztoci
      • dlazba – udrzba raz-dva / tvrda, chladnejsi
      • PVC novilon – relativne prijemny / neprilepeny vydava lepivy zvuk (ikdyz do 15m2 se lepit nemusi nedoporucuju), vysmradlo do pul roku, hned jsou videt doliky

      ted do novyho sem si dal vsude dlazbu (bohuzel bez vytapeni – protoze sem to zazdil), v obyvaku pred sedackou a pod stolek na ni vrznu treba 2×2m koberecek .. proc? jsem priserne linej a dlazba se uklizi „sama“ a jeji nevyhody jsou pro me prijemnejsi nez nevyhody plovoucek

      0 0
    • kovar  

      pokládat to budu na záklop 2× OSB deska, strop je čistě dřevěný s 20 cm minerální vlny. Takže dlažba do kuchyně nepřichází v úvahu. A laminát už nechci ani vidět. Koberec je dobrý leda tak pro chov malinkých zvířátek. Podlahové topení taky nepřipadá v úvahu. TAkže zbývá jedovaté PVC nebo minimálně dvojnásobně dražší linoleum nebo nějaký korek.

      0 0
      • chodec  

        No pokud to dáváš na OSB záklop, tak bych zainvestoval do klasických dřevěných vlisů – když pořídíš buk nebo dub třeba v 2 jakosti (aby nebyl barevně fádní, jednička je drahá a nudná), tak se dá pořídit za cenu ekvivalentní kvalitní plovoucí podlaze – tj. okolo 800,– – 1000,– a je to přírodní, teplé, tiché, útulné, údržba stejná jak u dlažby (tj. skoro nula) a prakticky nezničitelné – i když to jen navoskuješ, tak i když to hodně poničíš, tak není problém na to jednou za 5–10 let pustit někoho s bruskou a máš za den novou podlahu za zanedbatelné náklady. Když to navíc nalakuješ něčím kvalitním, tak interval údržby minimálně zdvojnásobíš, opět se zanedbatelnými náklady (v porovnání s potřebou měnit celou podlahu). S tím podkladem co říkáš se nemusíš bát nějakého velkého pracování a bude se to na to dobře pokládat.

        0 0
        • rarášek1  

          Jen jsi zapomněl na to, že na OSB desce nedrží žádné levné lepidlo ani stěrka. Celá věc se prodraží v okamžiku přípravy podkladu a následné montáže, broušení a různých mezibrusů před olejováním. Nehledě na časovou náročnost z důvodu technologických lhůt. Výhodou laminátové podlahy je rychlost při instalaci. Na fotce je příprava podkladu pro celoplošně lepení novilonu, s několika svařovanými spoji.

          0 0
          • rarášek1  

            nalitá stěrka

            0 0
          • rarášek1  

            nalepeno, svařeno, chybí dodělat soklové lišty ze dřeva

            0 0
          • chodec  

            Nezapoměl a není to potřeba tak dramatizovat – pokud už to nutně vlisy chceš lepit něčím levným, tak nejlevnější jsou věci na bázi asfaltu, ale v principu OSB (dřevo) a vlis (překvapivě také dřevo) slepíš v podstatě ledasčím. Ta cena co jsem uváděl je cena, za kterou jsem si nechával podlahu dělat i s prací (pokládkou) bez laku. A o jakých technologických lhůtach mluvíš? Jde jen o vyschnutí lepidla (kitu) a pak laku pokud lakuješ. Když schne kit a lepidlo, tak se po tom dá bez omezení chodit, lak je otázkou jendoho dne. Výsledek je ale věčný – v bytě mám jednu místnost, kde jsou parkety staré přes 30 let (nedávno za den přebroušené a přelakované) a druhou, kde jsou nově položené – vsadím se že rozdíl nikdo okem nepozná. Dalších 30 tam vydrží, aniž bych se toho musel všimnout a stále to bude stejně pěkné.

            Osobně mi to krátké nepohodlí při pokládce solidních materiálů (dlažba, vlisy, prkna, kámen) nevadí tolik, jako mnoho let, co bych se musel koukat na sice rychle položenou, ale jen náhražku solidního materiálu a v případě PVC ještě dost jedovatou a karcinogení.

            0 0
            • koňák  

              Karcinogenní lino? I kdyby nakrásně jo, tak ty tvoje parkety opatřeny zejména nedisperzním lakem (pokud se máme bavit o něčem kvalitním) budou asi víc karcinogenní. A o nějakém extra přírodním řešení v tomhle případě nejde vůbec mluvit. Navíc pokud svěříš pokládku firmě, budou parkety i 2× dražší než lino.

              0 0
          • Peslezedirou  

            Zneužívání dětí na práci je zakázané i děti mají svá práva! :o))

            0 0
          • chodec  

            Jak koukám na ty fotky, tak to je zrovna postup, který asi nikdy nepochopím – dobrovolně nenávratně „zazdít“ dlažbu pod lino? (to byla nějak zničená a nešla opravit ??

            To je jak přetřít anodisovanej rám štěcem s latexem ;-) A ještě použít lino, co se tváří jako dřevo…

            0 0
            • rarášek1  

              Byl to případ kutila Tima. Dlažba lepená na cement, hrozné praskliny vzniklé nesoudržným podkladem. Odstranění dlažby by stálo víc než tento postup.

              0 0
              • rarášek1  

                Co se týká asfaltem nalepených vlysů, tak největší problém je prolínání asfaltu na povrch a následné rozpouštění a zabarvování broušeného dřeva. Nemluvě o tom, že rozpoštědla v laku i oleji si s asfaltem moc nerozumí. Zaplať pán bůh že tato technologie je již 20 let u profesionálů mrtvá. OSB deska je voděodolná, takže disperzní lepidla nevytváří dostatečně pevné spojení.

                0 0
                • chodec  

                  Zvláštní, doma jsou minimálně v jednom pokoji parkety prokazatelně lepené před 30ti lety do asfaltu. Nic se nikde neprobarvuje a lak nikdy nezlobil, bez nejmenšího kazu fungují dodnes. U rodičů na baráku (stavěném již také před drahnou dobou) má několik pokojů parkety rovněž v asfaltu či něčem na asfaltové bázi – opět není a nebyl s nimi problém. Já mám teď v jednom pokoji nově dělané parkety – sice už ta potvora do které se to pokládalo nebyla černá, ale taktéž nebyla drahá a i když je to jen pár let co po tom chodím, tak zatím nic nenaznačuje, že by to mělo zlobit. Každopádně pokud se parkety pokládají na OSB, je možné je kromě lepidla fixovat i hřebíčkem do drážky pokud ti lepidlo nepřijde dost lepivé (ale to slyším poprvé) – děda pokládal parkety celý život (proto je také máme doma a u rodičů leckde ;-) a nikdy mi to nepřipadlo jako komplikovaná nebo riziková záležitost, když se to umí a technologií pokládání je podle povrchu mnoho. Výsledek naopak v případech co znám byly nezničitelné esteticky a ergonomicky nanejvýš příjemé podlahy na věky s možností snadné renovace, přeskládání a pod. (třeba já při rekonstrukci bytu na několika místech rušil stoupačky, které vedly podlahami – nebyl i na 30ti letém povrchu problém kousek rozebrat, doskládat, přebrousit a opravené místo nikdo nemá šanci najít. Prostě samá pozitiva sociální jistoty a pocit bezpečí jak s křidélky. A cena? Na úrovni slušných lamin podlah, které zdaleka neposkytují srovnatelný konfort a životnost nehledě na udržovatelnost a jejichž jedinou výhodou je rychlost pokládky a to, ež to může pokládat kde kdo bez zkušeností.

                  Jo a poku jde o lak – záleží jen na tobě, jaký použiješ a zda vůbec budeš lakovat. Takové broušené dřevo napuštěné přírodními vosky je stejně krásné, ne-li hezčí (jen vyžaduje pravidelnější údržbu).

                  Naopak měkčené PVC (TJ. jakékoliv PVC, co jse ohýbat, aniž by prasklo) je 100% jistota, že cca 40–60% jeho váhy představují ftaláty, které NEjsou v materiálu vázány a uvolňují se pak do bytu – co dokáží dělat při dlouhodobé expozici najdeš snadno na netu. Nemá cenu to rozepisovat – ale je to humáč. Co nevím, je, zda se PVC v linu stále používá – to nechť napíše nějaký odborník na složení těhle umělých podlahovin – co jsem ale četl, tak minimálně částečně ano.

                  0 0
                  • Vrci  

                    na výrobu podlahovin se dnes většinou používá polypropylen a vinyl

                    0 0
                    • kovar  

                      v tomto kontextu nesprávná odpověď. Z polypropylenu se dělají nějaké koberce, ale určitě ne ty podlahoviny, o kterých je řeč, a laický výraz „vinyl“ znamená ftalátama měkčené PVC.

                      Jinak vinyl je CH2=CH-

                      0 0
                      • Vrci  

                        z poly propylenu se dělá „filc“, který mají některá lina jako spodní vrstvu. Zda je „vinyl“ opravdu vinyl nebo jen marketingové jméno pro PVC netušim.

                        0 0
        • Hroch obojzhivelnyj  

          Hlas pro olejovane drevo. Snad mozna s vyjimkou bezprostredniho okoli kuchynske linky, tam je to orisek, ale tam bys mozna uplatil nejake to linoleum. Klidne i smrkove/borove podlahove palubky, tam se vejdes do 300/m2 plus olej. Sirsi vypadaji lip. Chce to vybrat kvalitni, pak se nemusi prebrusovat (mam dobrou zkusenost s jafholz.cz).

          0 0
    • pegal  

      ja jelikoz delam do podlah, tak jediny co bych si dal na podlahu je celomasivni drevena – sice je to vyssi cena, ale ten komfort a uzitek je k nezaplaceni ..

      anebo kvalitni lino, ale musi byt opravdu kvalitni!

      0 0
      • kovar  

        no výhledově budu dělat celkem 70–80 m2 podlah. Což se teda prodraží dost. No ale absence ftalátů asi bude stát za to. Které linoleum je kvalitní? Natrefil jsem jen na marmoleum od Forbo.

        0 0
        • Toams  

          forbo je gut.

          0 0
        • pegal  

          abych pravdu rekl, tak se v linech nevyznam .. vim jenom z doslechu ..

          0 0
    • pegal  

      :-)

      0 0
    • dalimil  

      mám v kuchyni PVC ( paramtry ale nevím) a nemůžu si to vynachválit,pří­jemně teplá,málo hlučné,lehce udržovatelná…

      0 0
    • Sobi  

      Sorry, ale musím zde něco upřesnit: a to výraz plovoucí podlaha:

      • plovoucí podlaha není 3mm etafoam (nebo něco podobnýho) a laminátová deska…
      • plovoucí podlaha je konstrukce podlahy kde NOSNA část podlahové konstrukce je pružně oddělena od ostatních konstrukcí

      to co se dnes prezentuje jako plovoucí podlaha je pouze nášlapná vrstva podlahové konstrukce s izolací proti kročejové neprůzvučnosti

      Neberte to prosím ve zlým… :-)

      0 0
      • Sobi  

        Což znamená než výběr nášlapné vrstvy ,zaměřit se na celkovou konstrukci podlahy… :-)

        0 0
      • goofy  

        Ja vim. Tohle jsem tu uz ale vubec nechtel vysvetlovat. Staci ze to rikam skoro kazdemu, kdo mi rika, ze bude si bude delat plovoucku…

        Ale pochybuju, ze clovek ktery uvazuje si dat do pokoje lino bude rozbouravat celou nosnou vrstvu podlahy, takze jsem to nechal v umeleckych normach tento pojem. :o)

        btw: nejlepsi co zde zatim zaznelo a co bych taky preferoval jsou ty vlysy, akorat jsem si rikal ze to uz bude prez limit, tak jsem to tady ani nezminoval. Pokud by jsi byl ochotny priplatit, tak bych fakt sel radej do toho. Je to vicemene podlaha naporad.

        0 0
        • Sobi  

          Hezký výraz „umělecké normy“ :-)

          Do vlysů bych nešel je to už zastaralá technologie, náročná namontáž (utahovaní, lepení) na kvalitu ( sesychání ) a údržba (lakování, broušení )

          Já osobně bych šel do této kce:

          • laminátová deska na pero-drážku (nebo jakákoliv krytina)
          • dřevovláknitá deska ve dvou vrstvách např 2×16mm
          • čedičová nebo kamenná lisovaná vata tl 20mm (nebo obdoibný materiál)
          • nosná vodorovná kce

          Mělo by to lehké na pokládku, dobrý poměr tepelné, zvukové izolace vůči tl kce

          0 0
          • goofy  

            Jasne. Typicka lehka plovoucka, ale rikam ze dotycny uz ma urcite podlahu hotovou a jde mu jen o finalni krytinu.

            No ty laminatove podlahy ve mne nebudi porad jeste takovou duveru. Sice pokladka super, ale nevim jak na tom budou s vydrzi. Ale je to urcite levnejsi varianta a proto jsem ji taky nabzel…

            0 0
            • Sobi  

              Já jsem betonář, takže domečkářský normy moc neznám… u nášlapu se závazně určuje podle ČSN EN třída mechanické odolnosti ( nebo nějak tak-mám dojem že to vychází z DIN ) tak to bych požadoval nejvyšší stupeň, ale teďka fakt nevím jak se označují… A to si myslím že by už mělo něco vydržet, taky je rozhodující tl pár milimetrům se taky nedá moc věřit… :-)

              0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce