• Grimpo

    Zdravím, potřeboval bych poradit s výběrem pevného kola na ježdění po lesích. Rozpočet bych viděl do 40k. Měřím 182cm a váha 125kg.

    Zatím mám vybrané dva kandidáty.

    https://qayron.com/…5/ram-q--p21 to mi přijde jako dobře vybavený model na pevných osách s kvalitními komponenty.

    Nebo

    https://www.rb-bike.cz/…rr-290/team/

    Tohle kolo vypadá méně vybavené ale víc se mi líbí rozsah převodů a rám vypadá bytelnější.

    Rád bych slyšel váš názor, případně nějaké další tipy.

    Děkuji.

    0 0
    • Ludweek  

      Tak to jsi nejspíš přes váhu v obou případech pro minimálně některé komponenty. Určitě nějaké širší pláště nejspíš s e certifikací, napadá mě třeba Crossking protection (mě funguje dobře a nedefektím s ním) a obecně nějaké bytelnější ráfky širší ráfky, jinak budeš furt ladit osmice a i bych bral vidli s alespoň 34mm nohama, protože obě vidle na těch kolech se budou pod vahou už docela kroutit při brždění. Taky brzdy aby byly slušné.

      0 0
      • Pikaču  

        Ale prd. 125 kg je v pohode. Volil bych na tu vahu radši RB jako lepsi zaklad ( rám). Jedině o čem bych se pobavil ( s Heinikem z RB) jsou lepsi zapletena kola ale 120–130 je ještě snesitelna váha pokud na tom nebudes skákat.

        0 0
        • Grimpo  

          Žádný divočiny a skákání neplánuji. Spíš aby občas vydrželo nějaké kořeny a tak. Vidlice se dá dát u RB taky 34mm. Do kol by to asi chtělo pořádný dráty no. Váha snad taky půjde časem dolů až začnu víc jezdit 

          0 0
          • Pikaču  

            Podle me a toho co jsem se tu nacetl je 125–130 kg snesitelna hrana za regzlerni standardni bajk. Rozhodne pevne osy a rám RB. Ten te podrží. Ostatni uz dle financí ale neni extra nutné.

            0 0
        • Ludweek  

          125kg + kolo a vybavení na performance racing ralphy? To pak doporučuji i pěknou zásobu duší, pokud tazatel neplánuje předělat na bezduše. Já měl Rocket Rona a ještě to byl SS (ne obyč. performance) vzadu a s mýma zhruba 100kg defekty furt a nakonec se rozerval a lezla z něj duše dlouho před tím, než byl sjetý a byl dorvaný jako by mě zezadu atakovala drápama puma při jízdě. Obecně platí, a někde jsem to i viděl od Schwalbe, že čím větší váha jezdce, tím širší plášť doporučují. Nebál bych se klidně 2,4 palce, jen otázka, co se vleze do rámu. Ono pak to jednoho nebaví, ty defekty a co je možná ještě důležitější, když ti to párkrát prdne někde ve sjezdu, prostě tomu přestaneš věřit.

          0 0
          • Singlespeed  

            Defekty jsou v 99% chyba jezdce, jen tak mimochodem. Na pláště bych to určitě nesváděl.

            0 0
            • Atilla  

              :-) To bych teda netvrdil.

              0 0
            • Ludweek  

              To je zajímavý názor, po zkušenosti se Schwalbe jsem dozadu hodil Continental Cross king Protection, je tam už druhý rok a zatím jeden defekt, v srpnu pěkně ostrá špona z nějakého zemědělského stroje při žních. A to nedávám plášti za vinu, to by propíchlo jakýkoliv plášť. Jinak nic a to jezdím pořád ta samá místa. Tak nevím, jestli se tak moc zlepšil můj jízdní styl? A to mám ještě nějaké to kilo nahoře proti době, kdy jsem jezdil Schwalbe.

              0 0
          • Esi  

            Mám 105kg momentálně na zadním plášti (RK) mám najeto 4400km ta guma už je samozřejmě dost sjetá, ale že by to bylo orvané a koukal z toho hadr to určitě ne, pokud bude sucho tak ještě v pohodě 1000km vydrží. Jezdím převážně polní lesní cesty, turistické značky, tak 20% asfalt. Tak že bych že 120kg jezdce nedělal vědu, měl jsem 118kg a jezdil na krosovém kole a tagy to přežilo 10 000 km

            0 0
            • Ludweek  

              To je race king od Conti? Bez protection? Tomu bych i věřil. Nevím, jak jsou na tom teda Schwalbe teď, ale pamatuji si, že tu na ně jednu dobu nadával skoro každý, když se část výroby přesunula do Asie. Já myslím měl taky ten z Malajsie, nebo kde mají tu fabriku.

              0 0
              • Esi  

                Jojo od Conti, Schwalbe jsem měl v ruce tak naposled před 2 rokama, nikdy jsem na nich teda nejezdil, ale boky jsou snad z papíru, to bylo velké peklo.

                0 0
          • AussigBiker  

            Me se osvedcily Conti Protection, s tema probem neni.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • RomanH  

      Osobne bych si u Qayrona bych si pockal na ten jejich ocelak

      0 0
      • antuch  

        Klidne si pockej na ocelaka, ale tady nekdo shani XC a Spyro CRMO bude mit vidli se zdvihem 140 mm a dlouhou geo trail…

        Delat crmi xc ramy by se nam libilo, ale zatim na to neni dost velka poptavka jako na traily..

        0 0
        • Metrick  

          Trailový ocelový HT s agresivnější geo je super myšlenka. Pokud to se vzpěrou místo „ploutve“ bude podobné třeba Banshee paradox V3 tak i hezké :o). BTW půjde provádět před koupí nějaká customizace? Např. 27,5+ kola místo 29"?

          0 0
          • antuch  

            Customizace je vseobecne celkem problem pri seriove vyrobe… Radi bychom, ale zatim to v planu neni. Samozrejme individualne pres obchod v HK jiz nejake zmeny probihaji, ale neni to mozne delat plosne. Problem je sklad, dodavatele, ceny dilu…

            0 0
        • TK75  

          A samotný rám bude možné koupit?

          0 0
          • antuch  

            Ano, ocel bude i samostatny ram, ale omezena serie

            0 0
            • černápole  

              kolik bude stát rám?-)

              0 0
            • RomanH  

              Ja Vam v tomto fandim. Ramu z hliny / karbonu je na trhu celkem dost, ale relativne dostupnych ocelaku s trailovou geo vcetne pruchodnosti zadni stavby moc neni. Verim, ze se po nich zaprasi.

              0 0
        • RomanH  

          Ja rozhodne cekat nebudu, viz. profil ;-) A prave proto Grimpovi pisu, ze bych na toho ocelaka pockal. Podle zadani mi prijde, ze se za vterinama honit nebude, a trailova geo mne na univerzala prijde fajn.

          0 0
    • Grimpo  

      Teďka jezdím na 15 let starém schwinnu s 26×2.1 kolama, pružinouvou vidlicí a mechanickými kotocovkami. A na nějaké velké množství defektů jsem nenarazil. Asi nejezdím takovou divočinu.

      Takže to vypadá že by bylo lepší vzít RB. Jediný co je blbý je že je dodací lhůta 6–8 týdnu kdežto qayron můžu mít ve středu

      0 0
    • kokabura  

      Z vahy bych takovy dogma nedelal. Ja zacinal s cca 115kg vydrenejch ve fitku takze to nebyla pneumatika na pupku atd. Vsichni strasili jak nic nevydrzi, retezy, zaplety.. Koupil sem zakladni karbon od kellysu a uspesne s nim odjezdil sezonu. Ono je to hlavne v tom, ze s takovouhle hmotnosti toho moc nenajezdis, nebo to rozhodne nebudou vyjizdky jak si tady mnozi mysli. Aby si totiz po tech korenech mohl litat tak to stoji usili, ktere zadny zacinajici kolar nema, nebo alespon ja nemel. Tedka mam stale vic jak 100kg karbon od ghostu a po cca 8k sem menil zadni rafek.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.