• Keraml

    Prosim o nazor zda Duratec Torain nabidne (vedle designu) nejakou dalsi pridanou hodnotu. Cenovy rozdil cca 4K navic na Duratecu dle nabidek. Duratec ma profilove zadni spery, plus profilaci v predni ramove casti – nevim, zda zde bude nejaky rozdil v „pohodli“ oproti RB.

    Ucel – Lesni cesty – turisticke znacky, polnacky, jednodussi xterra zavody.

    Na jine kola se nedivam, preferuji hlinik od techto dvou vyrobcu.

    Diky

    0 0
    • Slavik  

      Podívej se na provedení svárů, vedení lanek, hmotnost. Jinak pohodlí je k nezaplacení…

      0 0
    • qwertz375  

      Jen pro zajímavost – pro modelovy rok 2020 vychazi Duratec Torrain 29 Reba + SLX 12sp. + Fulcrum RedZone 500 o nejakych 20.000 draz nez RB CRR29 Axon + SLX 12sp. + Remerx 2027 / Novatec.

      0 0
    • milan.v  

      Wow, to je souboj…

      0 0
    • gs9  

      Podobne jsem se rozmyslel dva roky zpatky a vyhral Duratec torain. Nemohu posoudit pohodli, ale kolo je dle meho nazoru zajimavejsi a hezci. Komunikace s duratecem byla perfektni a jeste jsem dostal slevu kolem 5tis. oproti cenikove cene. Po kolech gt a canyon jsem konecne spokojenej a dlouho neplanuji kolo menit.

      0 0
      • Cavendish  

        :-O ty vole to tady nemůžeš říkat!

        0 0
        • gs9  

          To vis, chtel jsem se trosku pobavit :-)))

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
      • qwertz375  

        Jedna se cele o kolo nebo samostatny ram?

        Priplatek 10k na hlinikovem ramu je zjevny, nicmene Duratec ma zrejme zvlastni ceny i na jednotlive komponenty kde to vypada na dalsi priplatek hezkych par tisic i po te „pseudo“ sleve.

        0 0
        • Cavendish  

          ALU rámy Duratec stojí od 18 do 22 tisíc podle toho, zda je to MTB, CX nebo silnice a hodně dělají i příplatky. U CX stojí příplatek za zadní pevnou osu 1400Kč ;)

          0 0
          • qwertz375  

            V pripade Torrain 29 je to tech 17–18tis.

            0 0
          • oddie  

            Je pěkný, to jo, ale za 20 bych teda radši vzal karbon…

            0 0
          • gs9  

            To je sice mozny, ale kdyz to kolo nekdo chce, tak na to ma penize a tohle neresi. Jinak by si koupil tuctovku nekde ve vyprodeji ;-) plati se hold individualita. Taky jsem zvazoval karbon, ale kdyz chcete vozit deckou sedacku, tak byla volba jasna. Na vaze kola oproti karbonu to zase tolik neudela a pro dotazovatele, dle jeho pozadavku by to mohlo stacit ;-)

            0 0
            • Cavendish  

              Já to nemyslel zle. Byla to spíš reakce na to, že tu někdo uváděl velký cenový rozdíl obdobně osazených kolech Duratec – RB. Je jasný, že když to někdo chce, tak ať si to koupí. O tom žádná.

              Když si vezmeš, že rám RB vyjde na 8 a Duratec na 18, tak se to hold musí v konečně ceně projevit :) toť vše.

              0 0
              • gs9  

                Kdyz to lidi kupuji, tak proc ne :-))) Je to jen business a maji ho zrejme dobre zmaklej, kdyz na kolo cekas 2 mesice -;) tahkle je to se vsim.. Vseobecne je spousta veci drazsi a platis znacku, pritom funkcnost je stejna ne li horsi…

                0 0
            • qwertz375  

              Ten rám je bez úprav, nebo vám tam dali sedlovou trubku s širší stěnou?

              Ono je hezký dát 10+ za rám na přání. Jenže dalších 10 se ztratí na komponentech, které jinde pravděpodobně seženete levněji. Dát 35 za RB nebo 55 za Duratec je už pro většinu zákazníků asi podstatný rozdíl. Nebo tam někde vidíte tu přidanou hodnotu 20 tisíc?

              Jasně, pak je ještě možnost koupit samostatně rám, ale to má taky svoje rizika.

              0 0
              • Vilém  

                Nechces? Nekupuj.

                0 0
                • qwertz375  

                  je se ptal majitele, zda tam nekde vidi pridanou hodnotu 20 tisic, pote co kolo koupil a evidentne tak i dukladne vyzkousel.

                  0 0
              • gs9  

                U ramu jsem resil jen velikost. Kolo se mi libilo tak jsem do nej sel. Neresil jsem, zdali je o par tis. levnejsi..

                0 0
            • Vilém  

              Tak on hlavne dotazovatel se ptal pred trema rokama.

              0 0
              • Pikaču  

                Tak ted mu odpověděl ze je duratec hezčí :o a ze je skvělá domluva s duratecem ( Míťo to může dosvědčit ;)).

                A ze je Duratec Alu skoro stejne lehkej jako Carbon.

                Tak nejak me cely jeho příspěvek prijde jako skrytá reklama.

                0 0
                • gs9  

                  V tom pripade, tady delaji lidi skrytou reklamu na vsechny znacky :-)))) psal jsem skoro, takze o neco tezsi bude, ale ne o x kg..

                  0 0
                  • Ladnonna  

                    Tady je skrytá reklama vše pokud to jde proti proudu.

                    Když jsem porovnával gravely tak tam duratec vyšel taky na stejnou váhu jako karbon nižší třídy. U silniček jsou také duralové rámy ve váze karbonových.

                    Prostě lidi tu dural nemají rádi a tak jsou hned ti co se vyjádří jinak nastrcení ;)

                    0 0
                    • Pikaču  

                      Tak kdyz je neco 20 tisíc drazsi tak muze jenom.bejt nastrcenej. Jaka je pridana hodnota tech 20 tisic.

                      A tu vahu co uvadi duratec je papirova nikoliv reálná. Jako ze ALU HT rám váží 1kg jako karbon.

                      0 0
                      • Ladnonna  

                        Alu HT rám neváží 1kg stejně jako karbon v té ceně ale kolem 1,5kg

                        Silniční rámy z duralu váží kolem 1kg stejně jako karbon.

                        Samozřejmně u karbonu jde ta váha snížit ale cena takových rámů je kolem 50–70 tisíc a víc. Takže jsme někde jinde.

                        0 0
                      • Ladnonna  

                        Přidaná hodnota? Třeba provedení toho rámu – vybroušené sváry tak že spoje jsou krásně plynulé, nebo geometrie na míru… to jsou přidané hodnoty.

                        Jaká je přidaná hodnota karbonu že stojí o 30 tisíc víc na stejné sadě? 200–500g mrtvé váhy…

                        Za ušetřených 30 tisíc se na osazení kola dostaneš na vyšší váhovou úsporu a lepší funkčnost.

                        0 0
                        • qwertz375  

                          Ten rám stojí 18 tisíc při výběru z tabulky velikostí. Geometrie na míru se platí zvlášť (příplatek je malý), byť při určitém typu objednávky je v ceně. Zůstává tak „vzhled“ za tučný příplatek. To provední je vzhledevě opravdu pěkné, ale pak uživatel třeba zjistí, že mu bowden klepe v rámu.....

                          0 0
                          • Ladnonna  

                            Ten příplatek na míru je při stavbě kola v rámci slevy – takže není důvod si nenechat udělat přesně dle tvých rozměrů a posedu.

                            Jak jsem tu psal v jiném vláknu…

                            Duratec Rebel na Rival 1 a DT Swiss G1800 kokpit Ritchey za 48 tisíc. Rám na míru z 7050 vedení lanek dle uživatele, design dle přání.

                            Canyon Gravel Al 07 SL na Rival 1 a DT Swiss G1850 (klasické 1800 pro Canyon) kokpit Canyon za 47 tisíc. Rám v běžné velikosti z 6061 na hrubo ve dvou barvách.

                            Ta cena u celého kola není špatná.

                            0 0
                            • qwertz375  

                              Ten Canyon mají v ceníku za 40 tis. To je víc než 17% příplatek, navíc na SRAMu, pro který podle všeho mají v Duratecu výhodnější ceny. U Shimana by ta cena mohla být ještě vyšší (např. Sram GX nabízí o pár tisíc levněji než 12sp. SLX)

                              0 0
                              • Ladnonna  

                                Já vidím 47699,–

                                https://www.canyon.com/….0/2370.html

                                0 0
                                • qwertz375  

                                  Máte pravdu, zobrazil se mi lonsky model (v identicke vybave)

                                  0 0
                                  • Ladnonna  

                                    Ten mi to ukázalo jako doprodej v zelené a XS velikosti.

                                    Jako kola za 35 tak tam asi bude Duratec dražší respektive nabídne horší osazeni ale kolem té 50 mi vychází cca stejně jak Canyon a to myslím není vůbec špatná cena kor kdyz zvazim kvalitnejsi rám na míru s volbou designu a td a možnost konfigurace sady.

                                    0 0
                        • Pikaču  

                          Za 20 tisic je pridana hodnota broušene svary.

                          RB taky umí rám na míru takze tohle neberu jako argument.

                          Vzhled je individuální. Mě se duratec nelíbí a spoustě lidi RB pridje jako svarene trubky.

                          Za a) Porovnavame RB a Dueatec ( ALU/ALU-oba Handmade CZ na míru a pod…) a cenový rozdíl 20 tisic.

                          Za b) porovnáváme carbonove HT a Duratec ALU ve stejné cenove kategorii. ( třeba Canyon ).

                          V obou bodech me osobně Duratec prijde mimo mísu. Kdyby duratec byl pouze o pár tisíc rozdíl neřeknu ani SLOVO.

                          Třeba na Spešla/ S Works dostanu 20% slevu a tam chápu tech 20–30 tisic rozdil.

                          0 0
                          • Ladnonna  

                            Cenový rozdíl není 20 tisíc. Rám od Duratecu je cca za 20 od RB cca za 10 – pokud ho budeš chtít na míru tak si priplatis kolem 8000,– a už jsi na velmi podobne ceně.

                            0 0
                            • qwertz375  

                              Při pokusu objednat kolo na 12sp. SLX ten rozdíl i s obligátni slevou vyšel 55 vs. 35.

                              0 0
                            • michomin  

                              Za rám má míru je příplatek 4 000. Rám dejme tomu za 10 000 (nová kolekce), která půjde do prodeje.

                              0 0
    • gs9  

      Akorat jsem si to dal na sramu, krome brzd, ktere jsou slx

      0 0
    • Ladnonna  

      Za mne Duratec, ano osazení bude trochu horší. Na druhou stranu můžeš si vybrat jaké chceš není třeba se omezovat na konfigurátor a modelové osazení z Canyonu mi napočítali o 1000 dráž při stavbě rámu na míru. To mi nepřijde špatné. U levnějších kol to bude větší rozdíl ale to je hold daň za moc pěknou řemeslnou práci.

      RB rámy jsou prostě na hrubo svařené trubky už ani ty CNC díly moc nemají za mne tuctovka.

      0 0
    • qwertz375  

      Duratec podle webu z nějakého důvodu používá „silniční“ středové složení BSA 68mm. To vypadá v době, kdy řada výrobců používá výrazně širší středy typu BB92 docela podivně. Deklarovaná maximální šířka pláště 2.25 je taky na dnešní poměry spíše podpůrměrná.

      0 0
      • Cavendish  

        Já bych třeba ocenil jednoduchost BSA68. Každýmu se ***** s pressfitem nechce.

        0 0
        • qwertz375  

          Souhlas. Ale proc jen 68mm, kdyz standard pro MTB je 73mm? Schvalne jaky stred uvadi na webu RB – BSA 73mm.

          0 0
          • orm  

            Standard pro MTB jsou oba. Resi se to prilozenyma 2.5mm podlozkama na kazdou stranu.

            0 0
          • kubad  

            a proč ne? ve výsledku z toho dostaneš stejnou šířku a umístění ložisek jak u BB92 a vyhneš se spoustě průserů a problému s presfitama :(

            0 0
            • qwertz375  

              takže tuhost středu BSA 73mm je podle vás stejná jako BSA 68mm? Jen se ptám. Spojení středového složení s rámem prostě je kratší. To, že někam jdou nacpat podložky, ještě neznamená, že je to super řešení. Zvlášť, když rozdíl 5mm šířky domečku výrobce, co si nechá zaplatit 18tis za hliníkový rám, vlastně nic moc nestojí.

              0 0
              • kubad  

                bezproblémové řešení je jak 68mm domek tak 73mm domek, na BSA a obojí je lepší než BB92

                a co teprve takové BB30 které má taky jen 68mm domek :D

                0 0
      • kubad  

        lepší je mlčet, než být za vola

        Duratec má domek BSA 68mm když na něj namontuješ BSA složení, tak se dostaneš na stejnou šířku jak u BB92

        0 0
    •  

      Já jsem jednou poptával dvě kola a měl jsem určité specifické požadavky. Komunikace s Kateřinou Duchkovou mě přesvědčila, že tudy cesta nevede a u Duratecu neutratím ani korunu. A to byla zakázka za 140 tisíc.. no asi drobné pro někoho. S tou pitkou se nedalo rozumně bavit. Nutila mi komponenty, které měli asi dobře nakoupené, když jsem chtěl např o řadu horší, abych ušetřil, bylo to za příplatek. A takových věcí bylo více, takže se naše cesty rozešly a já kupoval jinde a jsem spokojený :)

      Pak jsem si tu ještě pročetl nějaké diskuze, jak vydupali s lidma při reklamacích. U mě jsou na black listu.

      0 0
      • Pikaču  

        Kdyz vime jakej je Heinik zlatej z RB tak je pak pod úroveň ho srovnávat s někým z Duratecu :)))

        ( zkusenost s Duratecem nemám takze muj nazor neberte jako dogma ;)).

        0 0
      • qwertz375  

        Tohle není zrovna vyjádření gentlemana :)

        Nechtel jsem to původně zmiňovat, ale můj zákaznický dojem z poslední poptávky byl úplně stejný – prostě špatný. Výsledná nabídka nikdy neodpovídala zadané poptávce, jako kdyby snad preferovali prodej vybraných komponent (komplet sram) s odůvodněním, že mají lepší podmínky (což v jejich podání znamenalo asi tolik co nákup na kupkole.cz). Jiné typicky levnější komponenty byly za zcela absurdní příplatek – např. při výměně koponenty v ceně (kupkolo) 7000 za komponentu v ceně 3700 se výsledná cena v jejich podání zvedla(!) o další 2500 :)

        Další možnost je objednat si rám a kolo sestavit svépomocí nebo jinde, ale s tímto přístupem k zákazníkovi bych se bál, že rám nebude přesně odpovídat objednávce, nebo jaký bude přístup k reklamaci.

        0 0
        •  

          Vidím, žes natrefil na stejnou osobu, jako já. Naprosto stejná zkušenost, jak popisuješ :)

          0 0
          • qwertz375  

            Komunikace s tou paní byla opravdu frustrujicí. Vůbec jsem si nepřipadal jako zákazník a to jsem v podstatě žádné specifické požadavky neměl – běžné kolo, jaké se dá složit v obchodě.

            Jaké specifické požadavky to byly? A jak jste ty dvě kola nakonec vyřešili?

            0 0
            •  

              Místo Reby jsem chtěl Suntour Epixon/Axon – příplatek pár tisic. Vzhledem k malé velikosti rámu jsem zvažoval 27,5"…to už jsem byl totálně za kokota a musela mě poučit. Pak ještě pár komponentů na kterých jsem chtěl ušetřit – vše za příplatek a ne malý.

              Tak jsme si vyměnili pár mailů a já koupil kola jinde.

              0 0
              • Ladnonna  

                Hm… asi prošla osobní změnou.

                S tou paní jsem si vyměnil asi deset e-mailů.

                Řešili jsme komponenty které Duratec nenabízí a žádný problém.

                Řešil jsem nejen geometrii kola ale i změnu počtu úchytů na košíky, blatníky, nosič a hlavně posunutí středu dolů, což už je pořádná změna, opět bez problému.

                Výsledná cena jak už jsem tu psal 48 tisíc což je prakticky stejný jako sériový Canyon ve stejném osazeni.

                Někdy rozhoduje i to jak člověk jedná a jaká volí slova, jaký prostě vytvoří dojem.

                0 0
                • qwertz375  

                  Asi záleží co objednáváte. Pokud objednáte osazení Sram/Rockshox, zřejmě budete spokojen. Se samotným rámem pak vám jistě vyjdou vstříc. Jakmile se ale dostanete mimo konfigurátor, může to být docela komplikované. Zvolíte levnější variantu komponent a výsledná cena vám absurdně naroste. S tím se vůbec nedá pracovat, takže to nakonec vzdáte, protože nejjednodušší bude objednat to, co vám doporučí. Nevím, jestli je to obchodní taktika, nebo mají od dodavatelů tak značně odlišné ceny. Výsledkem je jen ******** zákazník.

                  Komunikaci samotnou kritizovat nemohu. Občas je sice třeba se na něco zeptat 2×, ale reagují rychle a tváří se, že vyjdou ve všem vstříc. Jen je potom docela velký problém dobrat se smysluplného výsledku. Takže to vzdáte a jdete jinam, kde je to jednodušší.

                  0 0
                • gs9  

                  V tomto mas pravdu, hodne zalezi jak clovek s lidmi jedna tak se mu to pak vraci.. Kolo jsem resil s panem Stančíkem a nemel jsem vubec zadny problem, geo na miru, komponenty jsem dostal o neco lepsi nez jsem pozadoval, napr. Fulcrum red power hp misto red power, coz by stalo take o neco vic a x dalsich veci + slevu jak jsem jiz psal..Moje osobni zkusenost je dobrá.

                  0 0
                  • qwertz375  

                    V této diskuzi se holt ukazuje, že zákaznící co poptavali sram + rockshox a kola z konfigurátoru odešli spokojeni, my ostatní jsme holt měli smůlu :-)

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Vy ostatní jste po nich hold chtěli něco, na co nebyli připraveni :)

                      0 0
                    • gs9  

                      A co vlastne chtit na kole vic nez je v konfiguratoru, kdyz si osazeni muzete poskladat jak chcete a goe si upresnite? :-)

                      0 0
                    • Ladnonna  

                      Tak já třeba záplety chtěl úplně jiné než mají v nabídce. Chtěl jsem DT Swiss a nebyl problém.

                      0 0
      • Dworry  

        To mi nějak nehraje, dával jsem s Duratecem dohromady už čtyři rámy (3× MTB, 1× Road) ty první s paní Duchkovou (2007/2008) a poslední teď s p. Stančíkem (2019), a vždy jednání perfektní, na úrovni, k mé veliké spokojenosti. Všechny rámy skvělé. RB bohužel hodnotit nemohu, zatím jsem neměl tu čest.

        0 0
        •  

          Když chceš to co chce i paní Duchkova, není problém. Horší když chceš něco co ona ne. S takovou arogantní krávou já jednat nehodlám. Naštěstí konkurence je velká.

          0 0
        • qwertz375  

          Koukám, že máte aktuální Sonix 29. Hodím vám tam k tomu dotaz.

          Jinak vidlici máte jejich standard – Rockshox. Zajímavé by bylo např. zjistit, kolik chtěli třeba za to 12sp. XTR, které nemají v konfigurátoru. Což nevíte, pokud jste chtěl poze XTR a nenechal si nacenit více sad řazení.

          0 0
          • kubad  

            nerozumím proč se do toho pořád tak navážíš?

            nechceš nekupuj

            Duratec byl před dobou karbonovou pecka taky sem ho měl a odjezdil spoustu závodů, dnes je cena na hlínu vysoká, kdo chce a má důvod ať si ho kopí, kdo ne klidně může koupit karbon z Dekáče

            0 0
            •  

              Já proti Duratecu celkem nic nemám, až na nějaké kauzy s reklamacemi, co jsem tu sledoval. Mně jde víceméně o arogantní přístup pí Duchkove, kvůli které jsem například já nekoupil dvě kola, které jsem mel v plánu. Škoda pro ně, já jsem ve finále spokojen.

              0 0
              • kubad  

                to nebylo na tebe :D

                ale na kolegu qwertz375

                0 0
                •  

                  Tak já jsem v podstatě na Duratec reagoval taky negativně. Takže jen pro vysvětlení :)

                  0 0
                • qwertz375  

                  Já zas nerozumím vašemu selektivnímu hodnocení kultivované kritické diskuze jako „navážení“.

                  Zvlášť když jsou tady i peprnější hodnocení.

                  0 0
                  • kubad  

                    proč to pořád dokola řešíš mě zajímá,

                    0 0
                    • qwertz375  

                      Co je tohle za dotaz? jistě jsou tu vlákna, kde diskutujete déle než 3 dny. Důvod je jednoduchý, stejně jako všichni ostatní letos poptávám nový rám/kolo.

                      Při požadavcích ocel/hliník, boost, eventuelně ještě nosič… těch variant zas tak moc není. Zvlášť, když se nechcete matlat s řešeními typu koupit nesmyslně osazené kolo (skoro všechny), půlku prodat a přestavět podle svých preferencí. Kupodivu vám moc možností nezbývá. RB a Duratec jsou mezi prvními v nabídce. Tak si tu jen vyměňujeme naše dojmy a zkušenosti.

                      0 0
              • Sinpa  

                Zrovna potřebuju koupit rám.

                29" boost, hliník, možnost přidělat nosič.

                Do Touškova to mám 10km, ale :

                1. Ta cena za hliníkový rám je neskutečná, to jim prostě nedám.
                2. Zkušenosti zde s reklamací
                3. Po jednom telefonátu s nějakou ženskou tam na otvíračku v momentální době na ně kašlu.

                Radši si počkám až RB bude mít CRR.

                RB je stejně moje srdcovka, přístup p. Heiníka je s Touškovem neporovnatelný. Duratec jsem zkoušel jako alternativu, když jsem zjistil že si na RB minimálně 2 měsíce počkám, ale po prvním rozkoukání tudy cesta rozhodně nevede.

                0 0
                • Cavendish  

                  Za přípravu na nosič by sis musel připlatit. Odhaduji tak 1000Kč.

                  0 0
                  • Sinpa  

                    O přípravě na nosič jsem na stránkách nic nenašel a po prvním seznámení s firmou jsem už ani neměl chuť něco zjišťovat :-)

                    0 0
                    • Cavendish  

                      Sorry. Nosič ti neudělají a za Boost si musíš připlatit :)

                      Standardní vybavení

                      příprava pro uchycení košíku na sedlové a spodní trubce, vyměnitelný držák přehazovačky Syntace X-12, podsedlová objímka pr. 31,8 mm, uchycení kotoučové brzdy Post Mount, hlavové složení 1 1/8" – 1 1/2” FSA ORBIT IS2

                      Extra provedení

                      zadní patky pro BOOST system 148/12 mm, max šíře pneumatik 2,4"

                      Platí pro SONIX CX4 29

                      0 0
          • Dworry  

            Nové kolo jsem postavil zcela shodně v duchu původního z roku 2007 (XTR, Mavic, RockShox, Ritchey, Selle Italia, Schwalbe) protože jsem byl se vším celá ta léta nadmíru spokojen. Teď „staré“ kolo sedlá můj synátor. Nová „devětadváca“ je však zase posun o kousek dál.

            0 0
    • Cavendish  

      Tolik nenávisti :) asi to DC jednou koupím abych zjistil jak to teda je

      0 0
    • qwertz375  

      Důležité je taky srovnání geometrie mod. 2020:

      RB (XL): Sedlovka = 510mm, Horní trubka (ef.) = 645mm, hlavový úhel = 68.5, zadní stavba = 430, úhel sed. trubky = 74

      DC (52): Sedlovka = 520mm, Horní trubka (ef.) = 633mm, hlavový úhel = 70, zadní stavba = 450, úhel sed. trubky = 73.5

      DC (54): Sedlovka = 540mm, Horní trubka (ef.) = 645mm, hlavový úhel = 70, zadní stavba = 450, úhel sed. trubky = 73.5

      Rozdíl v úhlech a zejména zadní stavbě je docela velký.

      0 0
      • krabica  

        Zapomněl si na to důležité: stack a reach!!!

        0 0
        • Slavik  

          Zapomněl, že má malý domeček:-)

          0 0
        • qwertz375  

          RB (XL): Stack = 660mm, Reach = 457mm

          DC (52): Stack = 633mm, Reach = 446mm

          DC (54): Stack = 642mm, Reach = 455mm

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.