"velka" endrura,stejne nechapu:-)

98 nepřečtených
  • kali222

    nejak nechapu tu modu „velkych“ endur* *musim to vysvetlit na co narazim:zdvihy od 140,pevny osy.....

    nejde mi o slovickareni,cha­pu ze pohodli predevsim! ale neprijde mi umerny trmaceni se na 18kg krave, kdyz s tim ty lidi vetsinou jezdej jako by mely xc pevnaka:-) maly zdvihy vzadu chapu, ze je to pohodlny, ze to zehly a bla bla (samotnymu mi ani takhle full nevyhovuje:-)))) ale ja neznamenam nic. proste mi to hlava moc nepobira,komponenty jak na xccecku pro gramare- rafky uzky se 3 a pul dratama, ale pevna osa jak vysita:-))),predstavec dlouhej aspon 130mm riditka serezany:-)).........

    jestlize je to tedy na drsnejsi pouziti tak to se uz paeknejch par let staveli „sjezdaci s 3 prevodnikem“:-)) a vahove to vyslo skoro na stejno. to je tedka ta modni vlna freeride ne?:-))) pojem geometrie pro enduro, pro fr a pro xc je stejne uz neexistujim pojme.

    pokud po precteni chcete polozit otazku,"co jsme tim chtel rict?"tak ani nereagujte:-)) jen pisu, ze tu modu nechapu,protoze nevidim moc logiku.nevim,proc bych si take nemohl zalozit male OTecko.:-)

    vetsina velkejc endur,pro me vypada takto: na jednu stranu se to tvari co to nema vydrzet a pri podrobnejsim ohledani je to pro to tvrdsi pouziti nepouzitelny:-)).

    0 0
    • Omen  

      no já mmám rb AM 140 zdvih a váží 14,2 kg a opravdu se netěším až ho ted zazimuju a budu jezdit na ht .A rozhodne nemám strach ho použít i při tvrdším zacházení .Jel jsem na tom sudety(123 km ) a určitě jsem byl raději že jel na rb než na apači se 100 zdvihem .Myslím že hodně záleží na tom čím si to kolo osadíš když šetříš určitě se ti to vrátí v negativu. Já vůbec nelituju že jsem šel do 140 zdvihů klidně bych šel i do 160 záleží na tlumiči,to ovlivnuje to jek se kolo chová. Ps.: pevnou osu nemám

      0 0
      • Black knives  

        Tu váhu máš parádní,já si ho postavil kapku levněji,a váha narostla hodně. Pokud nekecal mincíř,tak 17kg.

        0 0
    • TheIF  

      No já to splňuji jen z části (nemám xc komponenty)

      Proč mám FR:

      • Pohodlí, pohodlí… jo teprv teď mužu říct, že mé kolo vyžehlí každý kamenitý sjezdík (AM,XC)
      • Pocitově to pruží uplně jinak – lépe jako bych měl naráz 2× tak velký zdvih oproti AM – asi položená pružinová vidle a konstrukce zadní stavby ?
      • Mám 100kg a o papírové AM jsem se bál, že nevydrží
      • Pevná osa, při mé váze nutnost hrozně mi plavalo přední kolo
      • Váha kola 17kg ? to je o cca 4kg navíce než na AM, kdybych řešil tohle tak mužu začít gramařit u jezdce tam bych ušetřil mnhem víc :-)
      • Jednou začast mě popadně chuť dát si „very easy“ FR :-)
      0 0
    • cabbage  

      Imho je to příjemně pohodlný na XC, sám pokukuju po něčem lehkym, jezdivym se zdvihem 140–150mm – když už sebou tahám tlumič a odpruženou vidlici, tak ať se to taky projeví! 20mm osa je jasná: 200 kotouč se xc vidlicím moc nelíbí, navíc když je dobře vymyšlená, je jednodušší na manipulaci než rychloupínák. 130mm představec? si upad? nejsem Jane… 90 je akorát.

      prosím: přelož „pojem geometrie pro enduro, pro fr a pro xc je stejne uz neexistujim pojme.“ do srozumitelného jazyka…

      myslim, že z toho flame nebude:-P

      0 0
      • kali222  

        to je dobre,ze nebude flame.ten tu nikdo nechce.

        k te geometrii....... zaprvy: ze nekteri lide pouzijou zdvih vidlice, kterej uz ram nepobira a kolo je nakoply(tak casto viditelny u skocejch kol) za druhy: u nekterejch endur mi prijde, ze ikdyz je vse jak ma, tak ty uhle treba hlavy jsou uz stejny jak na sjezdaku, pruchodnost/sve­tlost je taky sama o sobe........

        se mi to zda jako sjezdacek s xc komponentama a uzonkejma riditkama:-( ted uz je to k pochopeni? jak se manipuluje s pevnou osou necekane vim:-))))) ale tohle mi jako argumend moc neprijde,to je jedno.:-)

        0 0
    • Ladap  

      Když vyrazím na fůlu, tak si libuju jak to je pohodlný, jedu i místama , kterým bych se jinak většinou vyhnul. Kochám se krajinou – je to paráda. Jenže tak za hodinu mi začne vrtat hlavou neodbytné slovíčko PROČ? Proč tu vlastně jezdím, ztrácím čas. Jsou určitě i zábavnější činnosti než se někde plahočit po lese, vyjíždět jeden kopec, abych druhý moh sjet dolů. A tak se většinou vrátím domů dřív než jindy, neunavený, nenaplněný. To se mi na HTčku stane málokdy. Čím to je? Na pevňáku se většinou moc nekochám, nemám na to čas. To kolo má odpich a já se rád nechám svést k rychlé jízdě. Jedu na rychlost. Když jedu do kopce, je mi líto že není delší. Když jedu z kopce, je v tom víc adrenalinu. Nakonec je těch zkopců stejně mnohem víc než na fůlu. Po hodině jízdy se nedostaví nuda, ale euforie a já jí přiživuju ještě hodinu, dvě…
      To je jenom má zkušenost, ale mám jasno. Dokud tělo nezačne protestovat, je mojí volbou pevný kolo. Asi jsem závislák, ale bez endorfinů mně ježdění prostě nebaví.

      0 0
      • MlokCZ  

        To víš, máš chrtí povahu a pohodová jízda pro tebe není. Pro tebe opravdu fully, zvlášť s větším zdvihem nejsou.

        Jen mi není tak úplně jasné, jak je to s tím adrenalinem na HT z kopce. Pokud jsem jel těžší techničtějsí sjezd na HT, tak jsem musel jet pomalu (nebo dokonce jsem ho nedal vůbec) a to nebyl žádný adrenalin, ten přišel až na fullu, kdy tu rozbitou pasáž můžeš proletět ve větší rychlosti (nebo vůbec projet, protože ji můžu pustit a on to full projede). No a pak na fullu těch rozbitých pasáží jezdím o mnoho více.

        0 0
        • Black knives  

          Je to jednoduché,alespoň pro mě. Když jsem byl mladý,byla jen kola s pevnou vidlí,a my to prali z kopce ve stylu „raději mrtvý,než druhý“. Jenže jsem zestárl,a Monster AM je pro mě výborné „invalidní vozítko“. Kdo mě viděl,do kopce jdu někdy pěšky"no a co",z kopce,jako člověk, co má i sjezdové kolo se až tak nebojím,ale ty roky,a zdravotní stav jsou znát. Už to nepošlu na krev,živím rodinu. Ale sem tam mám roupy,a potom i ty srandovní zdvihy 140mm jsou málo,a vytáhnu DH kolo.

          0 0
          • MlokCZ  

            I když jsem o něco málo mladší, tak to u mě funguje stejně. K tomu ještě jezdím čím dál víc na pohodu a žádné chrcení. Před 10 lety jsem sice ty sjezdy jezdil výrazně víc nebezpečně, ale pořád se to týkalo převážně sjezdů po asfaltu nebo pěkném povrchu. V trošku rozbitějším terénu bych se při větší rychlosti tenkrát prostě přizabil na HT s pevnou vidlicí. Ale asi je to dané tím, že moje technika není nic moc a tedy full mě umožnil jezdit relativně bezpečně výrazně rychleji více než lidem s lepší technikou, kteří lecos dali rychle i na HT.

            0 0
        • Ladap  

          Těžší techničtější sjezdy moc nejezdím. Tady u Tachova jich ani moc není. Ten adrenalin je v tom, že mám pochybnosti jestli se vejdu do zatáčky a jestli mi to náhodou neustřelí. Je to většinou na šotolině nebo normální lesní cestě. Jinak při sjezdu se držím myšlenky – čím větší rychlost, tím líp si kolo s terénem poradí. A opravdu to tak funguje. Něco projet pomalu je víc o hubu, než to pustit rychle :)

          0 0
          • MlokCZ  

            V těžším terénu to s tou rychlostí většinou opravdu platí. Bohužel na HT si to prostě nedovolím (protože už mám vyzkoušené, že s mojí technikou při skákajícím kole jako koza po větších šutrech to prostě nedám) a pak když to nejde pomalu, tak třeba i musím slézt. Na fullu to prostě trošku pustím a ono to projede.

            U Tachova to neznám, takže tam nemůžu hodnotit. Ale u Plzně jsem si taky dříve myslel, že tu žádné těžší sjezdíky nejsou, ale oni jsou, jen jsem předtím žádné těžší trasy nevyhledával a už i z těch lehčích často utíkal na lepší povrch, že mi to na HT štvalo, že jsem vykepanej. Až teď s fullem objevuju, co tu vlastně v okolí mám a to mi toho ještě spousta na objevení zbývá.

            0 0
            • dancing dog  

              Přesně toto si slibuji od pořízení fulla já..že zabrousím do míst, která nyní zdaleka objíždím, ikdyž to bude často nahoru pěšky vedle kola…jak tady výše říkají „Černé nože“- NO A CO? !! Teďka jezdim dost po cestách a stezkách, s fullem se dostanu tam, kde chrti třeba v poho chrtí na HT, ale mě tam kostitřesení neláká… a mé cykloturistikování dostane nový impuls…taky mi toho prostě eště zbývá hodně na objevení…máme to stejně, ikdyž se proti mě jistě „chrt“ .-)

              Pár hustejch sjezdů u Plzně sem viděl pod Radyní… ale dávno, v dobách studiích, to sem si občas pujčil od spolužáka na koleji Trekový kolo, ne na sjezdy…

              0 0
              • MlokCZ  

                Z Radyně je více slušných sjezdů, ale až tak hustý nejsou, většina z nich je na fulla taková pohodová užívačka (tím myslím nic těžkého, lze to trošku pustit, na HT už pro mě nezajímavé, i když bych to sjel bez problémů taky).

                Jinak víc chrt opravdu nebudu, moje letošní průměrná rychlost hovoří za vše. Mám celoroční průměr cca 14,5km/h (308h jízdy na 4460km) a z toho je poměrně velká část pohodových rychlých cest. Pokud je vyjížďka převážně těžším terénem (teď nemyslím jen technicky, ale i třeba jen pomalý měkký bořící se terén, kde to jen vůbec nejede), tak klidně dojíždím občas i s průměry kolem 12km/h (manželka teď udělala rekord, na stejné trase měla dokonce průměr těsně pod 10). A přes 20km/h jsem letos neměl průměr snad ani jednou ani na těch pár opravdu rychlých vyjížďkách (povrchově), kde bylo i poměrně dost asfaltu.

                Ten posun k více terénům co teď jezdíme za trasy s partou je hodně znát, naštěstí začíná mít čím dál víc lidí fulla a pár vyjímkám hodně terénu na HT nevadí (nebo si minimálně nestěžují). Ale někteří další si už začínají občas stěžovat, že jsou trasy moc rozbitý a sem tam někdo už s náma na HT kvůli tomu přestal jezdit (to je ale vyjímka). Mě by tolik terénů na HT také nebavilo (a to nemusí být vůbec nic technicky těžkého, jen že je to celou trasu). A hlavně ten posun pocitů, dneska se s fullem i vyloženě těším na některé rozbité a kořenové úseky, které jsem dříve na HT vždy nějak přetrpěl.

                Ještě jsem k tomu k fullu moc spokojený s gpskou, která mi pomáhá objevovat nové pěkné trasy a hlavně je pak zpětně skládat z těch pěkných objevených kousků do celých pěkných vyjížděk.

                0 0
                • dancing dog  

                  Myslíme podobně, a s tím chrcením- mslel sem to, jak sem to napsal- oproti mě si ještě chrt = chrt v uvozovkách… Je fakt, že sem školu končil 96 a hodnotil sem to možnostmi tehdějších kol, ale já bych to teda tehdy na kole u tý radyně asi nedal..ted nevim, nebyl sem tam…je fakt, že názory a pocity se časem mění a po tom, co sem mezitím najel a taky sjel by mi to teď přišlo mnohem víc v pohodě…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    U Radyně záleží hodně který z těch sjezdů, snad jediný je tam těžší s hodně prudkým úsekem s volným kamením.

                    0 0
                    • dancing dog  

                      tak to už pro mě tehdy ani nebyl sjezd, ale volný pád s kamenama, na tehdejších HT- to mě ani nenapadlo..ale to právě myslím, každý to máme a vidíme jinak…

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jasně, pro každého je těžké něco jiného.

                        Teď jsem ho dlouho nejel, kdysi na HT byl pro mě na hranici sjízdnosti, ale sjel jsem. Teď díky geometrii kola nemám vůbec problém v prudkých úsecích, které dříve na HT byly pro mě těžké (tam kde jsem na HT musel za sedlo, tam teď na současném kole můžu zůstat v sedle a za sedlo musím až v horších sjezdech). Oproti ostatním technicky zdatným je to ale stejně pořád velká bída. Např. kdysi tenhle sjezd sjel kamarád na trekingovém kole, jsem nechápal.

                        Se tam budu muset někdy zajet aktuálně na tenhle sjezd podívat.

                        0 0
                        • dancing dog  

                          No ze mě nikdy žádnej sjezdař nebude..narůstající hmotnost až na ±metrák, kolo na Včách, dlouho nic moc vidlice a hlavně silnej pud sebezáchovy..no, moc mě to nikdy netáhlo a na prahu stáří s tím nebudu začínat ale to AM bych chtěl..

                          0 0
                • Honza729  

                  S tim vyuzitim GPS souhlasim.....je to uzasny pomocnik…

                  0 0
                  • stan.zak  

                    Souhlas, také se o to pokouším.

                    0 0
                    • Honza729  

                      Nazdarek.....clo­vece, tak se snazim dat trasu na ty nemecky stranky, ale z GPS mi to asi leze v jinym formatu, nez tam chteji......v GPS mam nastavena data na vystupu jako GARMIN.

                      Nevis co s tim?

                      0 0
                      • stan.zak  

                        Už jsem to (jinde, a asi příliš zevrubně – pardón) popisoval, kopíruju i sem: První krok: používáš, pčedpokládám, MapSource; Druhý krok: otevři si MapSource, a každou projetou trasu ulož zvlášť (čili: jedna trasa=jeden soubor) ve formátu .gpx – tedy zvol Soubor-Uložit jako; v horním řádku (Uložit do) vyber umístění ukládaného souboru; v prostředním (Název souboru) pojmenuj soubor a na konec jména napiš .gpx; a ve spodním řádku vyber v rolovacím menu formát souboru, tedy .gpx (až dole). Třetím krokem je registrace na www.gps-tour.com/ , nahoře vpravo klikneš na Register/Regis­trieren, podle řeči, kterou si zvolíš kliknutím na vlaječku ještě více vpravo. Vyplníš požadované údaje, (abych nezapoměl login a heslo, před odkliknutím si stránku vytisknu, heslo se nezobrazí – dopíšu na papír ručně), odklikneš, a registrace je hotova. Čtvrtý krok, přihlášení: na stránce Home klikneš na My tours, zadáš login (Username) a heslo (Password), zvolené při registraci. Otevře se ti stránka, kde mj najdeš (vlevo nahoře) New tour pro vložení nové trasy, dále My tours pro zobrazení jen tebou zadaných tras, atd. Klikneš na New tour, po otevření stránky vyplníš všechny tlustě předepsané řádky, odklikneš Submit, a trasa se uloží na web. Pro její úpravu a třeba doplnění popisu cesty (Information about the tour) a popisu trasy (Trailhead) klikneš na seznamu tvých tras na symbol tužky. Podobně můžeš vložit i foto včetně popisu. A nakonec klikneš na přeškrtnutý symbol oka – jednak přestane být přeškrtnutý, hlavně ale tímto posledním krokem povolíš zveřejnění tebou vložených údajů a my všichni se můžeme tvými trasami pokochat též. Už se těším/e. A je to. Snad jsem na nic nezapoměl; věř mi, že mnou právě zplozený popis je složitější než skutečnost. Rada na závěr: na web uložím nejdřív trasy a k nim pak fotky, proč zjistíš sám :-)

                        0 0
                        • stan.zak  

                          … pŘedpokládám, pardón

                          0 0
                        • Honza729  

                          Joooo, jasne, ja zapomnel ulozit trasu do toho gpxka.....myslel jsem, ze to leze v tom formatu z MapSource rovnou…

                          Diiiiikes a uz to tam je :-)

                          0 0
                          • stan.zak  

                            To je v pořádku. Tedy poměrně rovina… Tak dávej dál!

                            0 0
                            • Honza729  

                              No pockej, ja tu GPSku nemam zas tak dlouho :-))) A na kolo se na pul dne nedostanu zas tak casto.....musim taky neco vydelat, kdyz se tu dovidam, ze jsem uplne mimo s HT :-))) A bez plochejch dratu :-))))) Vis co to vsechno stoji ? :-)

                              0 0
          • fousek  

            No nevim jaky sjezdy jezdis, ale ja co sem mel tu cest na HT tak mi to spis pripominalo masochizmus a jediny pocity co sem mel dole, je to ze me bolej ruce, nohy a na fullu bych byl dole driv a jeste bych si to uzil. S tou rychlosti mas pravdu, ale blby je kdyz prorazis najednou obe kola

            0 0
            • goofy  

              Me pripada masochizmus to slapani do kopce na tom tvojem Big Hitu :-)))

              0 0
              • fousek  

                Bighit jede krasne:-), i kdyz Draxlik se o nem vyjadroval nejak jinak, nechapu to:-)

                0 0
                • goofy  

                  Krasny mozna jo, ale do kopce by se mi na nem nechtelo :-D

                  0 0
      • poiko  

        co máš jako druhé kolo FS? v profilu vidím jen toho ht scotta. dík

        0 0
        • Ladap  

          FS nevlastním, ale měl jsem půjčený Specialized Stumpjumper s reconem vepředu a foxem rp3 vzadu. Na brouzdání krajinou byl fajn, ale jak říkám – není to můj ideál.

          0 0
      • Darkson  

        „Jsou určitě i zábavnější činnosti než se někde plahočit po lese, vyjíždět jeden kopec, abych druhý moh sjet dolů“

        Jaké?!

        0 0
    • MlokCZ  

      Já také splňuju jen hodně z části. Teď budu mluvit spíš o objednaném Stereu, který bude na příští sezónu, tedy o těch vyšších zdvizích než mám teď (teď mám 140/125):

      • jezdím XC, enduro to není (maximálně sem tam nějaký náznak v v těžším kamenitém sjezdu, něco jako dal TheIF fotku, to je cca maximum co jezdím a občas si něco takového dám, vyjímečně i něco ještě těžšího, ale to už končí tím, že to rozhodně celé nesjedu)
      • protože jezdím XC, tak mám a budu mít XC komponenty a tedy celkově lehoučké kolo. Se Stereem i když bude navýšení zdvihu (vzadu reálně chodících 150mm, vepředu 140mm), tak se možná dostanu o pár gramů níže než s AMS 125kou (tedy někam kolem 12,5–12,7kg s pedály)
      • pevnou osu nemám, nebyla by špatná, ale není ani nutná. Při mojí váze (do 70kg) a při tom, co jezdím se mi stává málokdy, že mi přední kolo plave, takže jsem dal přednost Talasu především kvůli snižování zdvihu před Pikem s pevnou osou
      • takové kolo chci kvůli pohodlí a kvůli tomu, že si na něm takhle maximálně vychutnám, co jezdím
      • pokud se jezdí na pohodu, tak vynaložená síla i proti HT není o moc větší, jede to pořád celkem slušně, pocity a poježdění oproti HT je úplně někde jinde
      • představec 130mm jsem nevozil nikdy ani na HT, teď mám 105mm, chvíli jsem jezdil 90mm, ale těch 105 mi současném kole sedí nejvíce. Na Stereu bude 90 nebo 105, to budu muset ještě otestovat.
      • já tedy neodpovídám „velkému“ enduru, ale XC s maximálním zdvihem, do větších zdvihů zatím jít nechci, v tom mi brání už více důvodů:

      geometrie kol u 160/160 a více mi nesedí a není pro muj styl jízdy, začíná větší problém ve výjezdech s geometrií a vidlic s rychlou změnou zdvihu, které se mi líbí je minimum (v podstatě jen Lyrik 2-step) zadní stavby + tlumič jsou dělané už na jiné použití než potřebuju (tzn. především pro mě příliš velká progresivita, ve výsledku tedy dokonce pro mě reálně menší využitelný zdvih než bude na Stereu)

      0 0
    • kesu  

      ahoj,postupne sem se propracoval od 100mm biku,pres 130mm enduro az na 165mm kolo.Vahove sem ted nekde na 14kg.

      Co se tyka tvejch argumentu na vahu,s 18kg bikem se fakt neda celej den jezdit,ale myslim ze nerozlisujes pojem enduro a FR.Se 160mm kolem se da dostat na slusnou vahu rekneme okolo 15kg s tim ze to vydrzi docela dost.Konkretne u svyho kola povazuju za pomerne dost velkej kompromis smerem do XC kola a pracuju na druhym paru,nicmene i ty stavajici vydrzej pomerne dost.

      Pokud jde o pevnou osu,to je dost velkej prinos pro ovladani kola a navic to i zvysuje zivotnost pouzder vidlice-u vyssich zdvihu neni jina moznost o tom zadna.

      A co se tyka zivotnosti tak tyhle endura nabidnou pomerne slusnou sluzbu i smerem dolu.

      Ale jako nejvetsi prinos bych bral prave geometrii,na XC biku se 120mm jsou nektery narocnejsi sjezdy nuda.Proste jizda na kole s XC geometrii te nenuti do obcasnyho zpestreni si terenu nejakym skokem.Krom toho vetsi zdvihy nabizej slusnou toleranci pro chyby jezdce..

      Myslim,ze to nemuzes takle soudit.Enduro je tip kola urcenej pro specifickou skupinu bikeru ktera vi co od toho cekat a proc si to kupovat.Rozhodne to neni pro siroky masy bikeru

      0 0
      • dancing dog  

        Když zařídíš, abych zmizelo 20–25 kg mé váhy, tak slibuju, že budu s kolem 17–18 kg jezdit celý den, i více celých dní…

        0 0
        • Lišák  

          Když budeš s kolem 17–18kg jezdit celý den, i více celých dní, zmizí 20–25kg tvé váhy! ;-)

          0 0
          • dancing dog  

            :-) :-)))) Musim nějaký rychle sehnat a ještě by to chtělo sehnat ten čas na celý ty dny pro ježdění na tý čince..

            0 0
    • mr.antik  

      Vše co jsem projel na reignu, jsem dal i na xc pevňáku, o tom není pohyb. Ale to kolo docela trpělo a jezdec taky. Ale máš pravdu, že je to dneska móda a kupujou si to i lidi, kterým by stačil poloviční zdvih na pohodlí. Stejně tak si kupujou lidi horáka a byla by pro něj lepší silnice. Ale na obhájení:

      • s 15 kg kolem se ještě dá jezdit do kopce, na sjezďáku už fakt ne
      • 15 cm zvih není na to, abych se v terénu pohupoval jak na gauč, ale na to, abych těžkým terénem projel kontrolovaně a kolo se nerozsypalo
      • netušim, kdo na enduru seřezává řidítka a jestli má 13 cm představec, tak proto, že je moc velkej nebo nesehnal dobrou velikost rámu
      • uzký ráfky a málo drátů – když na to někdo má…
      • máš pravdu, pro někoho je to zbytečný pak to různě nesmyslně ladí, to ale neznamená, že by byla všeobecně taková kola k ničemu
      0 0
    • maxtor  

      Já bych to nezobecňoval. Hodně lidí má takové kolo protože jej prostě ke svému způsobu jízdy potřebují. Ve stejné ulici, jako já, ale třeba bydlí borec, který má „kolo“ na kterém nevidí přes řidítka před sebe – fakt hrozná kráva – a jezdí s ním jen po městě. Už z něj máme srandu:-)

      0 0
    • Dijck  

      ""velka" endrura,stejne nechapu:-)"

      To, ze by si ich ty nevyuzil, neznamena, ze ich nevyuzije niekto iny:)

      0 0
      • kali222  

        nevim no freeridacka mam :-) takze ten vas tezky nebezpecny uhel trate+ velke kameny bych snad zmakl :-) smerem dolu a nahoru -no mam XC a to me bavi taky,tak treba i to takze jak psies urcite bych to nevyuzil:-)))))))protoze vlastne jezdim jen pro housky do kramu:-)

        vetsina me spatne pochopila:-( existuji kompromisy a velke enduro kompromis podle me je :-(

        ja to preci nehanim,jen pisu ze to nechapu.

        dam prirovnani: mate moznost si koupit luxusni traktor :-)). na vesnici parada, ale na denni jezdeni? nic moc uzitecnyho, nejste zemedelci, potrebujte odvezt jen par pytlu hnoje :-)))))))))))) a nebo mate sanci za stejnou cenu koupit auto na normalni jezdeni- pohodlny a pak malej trekturek, kterej staci pro ty pytle s hnojem:-)

        co nechapu a nepochopim, ale nikomu to opet nenutim! ty ramy +vidlice by vydrzeli kdejaky hopsani k nim se zvolej nejlehci mozny komponenty:-( pedaly bez ramecku vetsinou to me bije do oci a prijde nesmyslny.pak se s tim drapat do kopcu vetsinou v dost primem posedu.

        je to jak s tim traktorem....­......dostane­te se na 99% vsude(s traktorem treba take) jenze dokopce to extra nevali(s traktorem do prace 100km:-( existuje urco lepsi varianta) z kopce jo( to je zas zbytecnej luxus pro ty pyle s hnojem:-),ale skakat se s tim poradne neda(to je zas ta cesta do prace)

        jestli do ted nikdo enchape co se snazim rict,pak je to marny:-) prirovnani je umerny hodine:-)

        0 0
        • kesu  

          jenze ja chci rychlej silnej Jeep se kterym budu moct jak na pole tak i na nemeckou dalnici.Rozumim tomu co chces rict ale stejne te nechapu.Velky enduro mam proto abych si mohl uzit teren a cas od casu neco skocit nebo udelat mensi chybu a pritom ale na tom chci sedet celej den.FR bike bych nikdy nevyuzil,maximalne jen v Praze a cas od casu v nejakym bikeparku ale nic vic.Hele mozna se na nejakym "velkym enduru " svez celej den a pochopis,ze to o moc hur nez trail bike zase nejede a daj se na tom v poklidu ujet i hodne velky kilometry.Mel sem doma k enduro biku vzdycky i HT a ikdyz sem vyjizdel na vyjizdku kde vetsinu tvoril asfalt vzdycky sem si vzal enduro.Respektive na XC HT sem vyjel jen kdyz bylo FS nepojizdny.A co se tyka zivnotnosti-nemas moc pravdu,Enduro nekde na 15kilech vydrzi docela dost pokud to teda nekde vyslovene nepos… .Akorat je dost draha udrzba neceho takovydleho

          0 0
          • kali222  

            tak balfa ma jen 126 mm zdvihu a nacpu tam teda Z1 :-)) ale 126mm zdvih a 130 mm neni velky endůůůůůůůůůů­ro!!!to je jeste XC :-)

            protoze tu oponuju,tak bych se projel,abych si to bud vyvratil a nebo potvrdil,jenze kdo mi pujci kvalitni stroj?asi nikdo, budu muset vydelat a nesprasim ho jen tak ze dne na den(zaroven jestli na tom tratim a bude to prdu hodi msi opratku:))), ale uvidime jak se veco vyvrbi. koupil bych treba 66 mar. a pak ji puzil na malyho sjezdaka:-)))) protoze ten zdvih je pro me dostacujici.

            0 0
            • kesu  

              jo ja za velky enduro povazuju vsecko od rekneme gianta reign.Ale pucit se treba da monster EN v racetoolu.

              0 0
              • kali222  

                kdyz jsem si nechaval delat mrazka,zvazoval jsem i ram od RB…emailem sjem posilal dotaz, jak probiha vypujcka a nedorazilo me nic:-(

                0 0
        • cat  

          Mel sem XC, mel sem FR a skoncil sem u „velkyho endura“. Proc? Rozhodne me nebavi jakykoliv vyjezdy, ale proti kopcum se neda bojovat tak, ze je budes tlacit. Takze vyhledavam vylozene technicke useky, teren. Ale ten taky nemam za barakem, musim tam dojet. Mam kamarady, kteri maji XC stroje- vyjizdka se snimy da zvladnout.A presto bych na takovou vyjizdku nechtel xc kolo, protoze si chci sjezd uzit jako odmenu za vyjezd. Mam kamarady kteri maji DH stroje, na enduru s objetim vetsich prasaren taky zvladnes. A presto bych sjezdaka nebo naky tezky FR nechtel, protoze mam strach a nevyuzil to- na moji podobu skoku jakykoliv enduro staci. Urcite souhlasim stim, ze kdyz koupis 3kilovou vidlici a nasledne honis karbonovy riditka a lehky prehazovacky je nesmysl. Dale take stim, ze je enduro o kompromisech. Ale kdyz se podivas na beznej profil svy vyjizdky, koupis ram a seskladas vyvazenej setup bez nejakych konkretnich skatulek, taxe to vyplati:)

          0 0
    • Radek Broz  

      Já zas naprosto nechápu, že si někdo, kdo to nevyužije v chrtim závodě, dobrovolně koupí „malý“ chrtí kolo.

      0 0
      • cabbage  

        Ty šoupej nohama – to tvoje „Am/touring“ se pomalu ale jistě začíná přesouvat do kolonky „XC“ ;-P

        0 0
        • Karlos009  

          No, já bych spíš řekl, že hoši z Nejdku svým pojetím AM pár lidem na RB Campu vyrazili dech. :-)

          0 0
          • dancing dog  

            No, podle těch kančích stezek s vražedným úhlem a velkejma kamenama v okolí našeho baráčku nad Nejdkem, kde sou v bahně otosky gum od kol, bych tomu i celkem ochotně věřil… Já to nechápu a obdivuju zároveň.. kdybych se narodil o něco později a neztloustl, tak by mě to asi taky lákalo…

            0 0
            • Karlos009  

              Jestli ty nehážeš flintu do žita moc brzo, starče. :-) Taky nejsem žádnej vyšvihanej keňan a rok výroby jsem ještě starší, ale dolekopcom mi to ještě celkem de. :-)

              0 0
        • Radek Broz  

          To sice jo, ale tam jde o finanční omezení, jinak bych asi momentálně sedlal dragstra fr, případně shore1 08 ;-)

          0 0
      • dancing dog  

        To celkem souhlasím, sám mám teda sice takový cestovní XC, protože v tý době nic jinýho nebylo, ale buďto si pořídít na putování crosse, nebo pohodlný celopéro na putování i divočiejší popojíždění, když to není na závody .-)

        0 0
    • ravag3r  

      Správná frajeřina je jezdit enduro na pevňáku, s pevnou vidlí, singlspeed, bez sedla(ale se sedlovkou, zaostřenou), se sjetejma pláštěma a jednim zadnim cantilevrem, nebo klidně i bez něj:))) Jo ještě sem zapomněl na klipsny:D Všechno ostatní je flákárna a neznalost techniky:)))

      0 0
      • dancing dog  

        Tak to sem byl tak před 10ti lety ještě celkem pořádnej frajer, jenom to sedlo a přehazka to trochu snižuje…

        0 0
        • ravag3r  

          Přehazka se toleruje jedině vyvaklený Shimano SIS, páč u tý mě tak skákal řetěz, že to bylo ještě horší než singlespeed:D Byla mrtvá místa, trhavá místa a skákavá místa, na jeden záběr do pedálů si je moh vystřídat všechny:) Nejlepší bylo když to přehodilo na osmý kolečko, škoda, že tam žádný nebylo a řetěz šel do drátů:)))

          0 0
          • roud  

            mno je vidět žes to neuměl seřídit sisko je totiž naprosto nezničitelná a 1000% fungující sada.....

            0 0
            • ravag3r  

              Měl sem 9 let:) To sem fakticky nic neseřizoval, jen bezmocně trpěl:D

              0 0
            • dancing dog  

              Jasně, Sh SIS, na tom sem toho najezdil a co vydrželo a i já jako antitechnickej typ sem to byl schopnej naštolovat…

              0 0
      • hribik A1  

        pre jazdenie autom na ceste potom zase skoda 100 takmer bez svetiel a bez brzd na obstaroznych gumach (jedny a tie iste uz od roku 1990, aj v zime), do kopca s dymovou clonou za sebou a 40kou. vsetko ostatne je zhyckalost :-)))

        0 0
        • dancing dog  

          :-))

          0 0
          • Black knives  

            Něco bych přihodil. Jsem starý, a jak lidi z čemby v Karlovicích viděli,už jen karikatura na bývalého docela výkonného sportovce. Zdraví v háji,nemoc z povolání(ta nevzniká zewlingem..),o­perace kolena,a další plusy. Každý bývalý sportovec má problém s váhou,když vypadne z té výkonostní dřiny,kdy jsem na sobě makal cca 5 hod denně. A to znamená,plus 25kg váhy. A co? to už nemůžu na kolo? Takže, to enduro kolo mi šetří tělo, kapku se projedu,i když už nedám naráz štreku přes celé Beskydy za jeden den. Dřív to šlo,a v pohodě. A co? Najedu cca 40km na den,něco do kopce vyjdu pěšky,ale..Mám rád přírodu,les. A na rozdíl od chrtů vím,co jsem ten den viděl „Pane doktore,zase jste se kochal?..)tak nějak. Dolekopcom ta kola umožní blbnout, nahoru se to dá vytlačit. A po rovině jsem jistě rychlejší,než pěší turisti. Takže, pořád je to lepší "turistika“,než chodit jen pěšky. A na sobě mám vyzkoušeno, že si domů vezu mnoho zážitků.Jo,mimo téma, kdyby někdo věděl,jak upravit ten nick,budu rád. Když jsem zadal jen „Black“, což je jen anglická verze mého příjmení,a moje „značka“,jako nožíře,nevzalo mi to. A napadlo mě dát ta dvě slova dohromady. Jsem nožíř, to nejde přehlédnout. Koho to zajímá více, mám své hodně obsáhlé vlákno na www.knife.cz.

            0 0
            •  

              Tak tahle nějak se cejtím já, sám bych charakteristiku proč a jak jezdím líp nevymyslel. Ale občas si dám na pohodu i něco kolem stovky km.

              0 0
              • alpo  

                Oba dva pánové Black knives i romanII nezoufejte ! Všechno máte před sebou. Co máme říkat my co to máme hodně přes 50let, někteří i přes tu 60tku. A nemáme problém se projet přes víkend po hřebenech Beskyd a natočit lehce přes 100km. Posledně jsme s kolegou vzpomínali jak u nás začínala horská kola, jezdili jsme bez odpružení, sjezdy to bylo maso! To jsme měli po zastavení i rotřepaný"obraz" a somozřejmě i kolena. Takže i v 60 létech je ještě hodně tzv. „mladých“ staříků.

                0 0
                • pepek  

                  Jj, já jsem po sjezdu míval nohy uplně měkký, tvarohový, že jsem si musel sednout a ruce se mě klepaly od vibrací a adrenalinu. Vždycky jsem to pustil do sjezdu a říkal jsem si: ty voe, to nedopadne dobře :-) Někdy mě spadla noha z pedálu, visel jsem na sedle za jedno stehno a bike jel uplně jinudy, než jsem chtěl já.

                  0 0
                • Black knives  

                  Já určitě nezoufám. Zoufal jsem si,když mi ortoped řekl,že mám tak opotřebená kolena, že už žádné kolo. Znám uvažování naprosté většiny aktivních sportovců. „Podle sebe soudím tebe“ Nenže,tak to není. Nikdo nevidí do toho druhého,proč je na tom tak, či onak. A já byl jedem z prvních,co měli ve Frýdku horské kolo. Tak mám docela představu,co to je pevný HT. Scott Boulder, rád si vzpomenu, i po Alpách mě povozil. Jenže, nyní bych si už tam na ty samé stezky vzal právě to AM/EN kolo. Znám pár staříků, určitě jich ale není v poměru k bajkerům mnoho, spíše jen potvrzují,že je dáno nemnohým být zdraví i v důchodu, a užívat si i MTB. Zato v práci znám dost jiných případů,že mnohem mladší jsou už mrtví.

                  0 0
                  • alpo  

                    Chtěl jsem vás jen potěšit :-)) Začínal jsi tak smutně : "Jsem starý, " a tak mi to nedalo.

                    0 0
                  •  

                    Já taky nezoufám, prostě to beru tak jak to je a jsem na kole šťastnej.Kolo s vyššíma zdvihma mi přinese pohodlí a zpříjemněj vyjíždku. Jinak mi kolo pomohlo od vleklých potíží s koleny, když jsem udělal dřep, musel jsem se překulit na bok, abych mohl opět vstát. Takže čím víc jezdím na kole (jezdím převážně lehčí převody), tím líp jsou na tom moje kolena a centimetry pod zadkem ulevěj mým bolavým zádům.Jinak tátovi je 62 a když vidím jak mu to jezdí, tak tiše závidím a hlavně mu to moc přeju.

                    0 0
                    • stan.zak  

                      Myslím, že přesně vím, co myslíš, a souhlasím. Jak psal výše Black knives, nevíš, co má za sebou, kdo jede proti tobě. A taky nevíš, proč na kole má, co tam má (viz níže ve vlákně).

                      0 0
    • TheIF  

      Jooo když nějaký cykloturista rád pohodlí tak to pak dopadne takhle :-) www.bike-forum.cz/…ponenty.html?…

      0 0
      • Omen  

        tak to mi hlava nebere

        0 0
        •  

          Sice se mi to taky nelíbí, ale připoměl bych averzi vůči rohům na vlašťovkách.

          0 0
          • TheIF  

            No ty příšerný rohatý vlaštovky vozí moc lidí, ale tohle…

            0 0
          • pitos  

            Na enduro rohy nepotřebuješ,pokud enduro používáš převážne na XC tak je tam měj. Rohy v terénu jsou zbytečnost a docela nebezpečné,také můžou zavázet.Vzhled není důležitý.

            0 0
    • Dumbo  

      a este ze ake vyuzitie ma take fajnove enduro, ak clovek vie naco to ma, jak niekto pisal, enduro je pre uzku skupinu bikerov, moja story je takato, jazdil som na fulle 200/200mm cca 21kg, vid moj profil je to bomba, ale stale to tahat autom ku kopcu alebo tlacit k najblizsiej trati nieje na kazdy den… kazdy den sa cloveku ani nechce jazdit stale po tej istej trati, obcas sa mi vrati chut na dlhsi vylet ako ked som este jazdil xc, skus ale presadnut z 200mm na ht, tvoj zadok zazije armagedon, :-D tak som si teda poskladal dalsie cosi zo 130mm/150mm na obcasne vylety, ale tak nech to vydrzi,(pretoze som zvyknuty na tvrdu jazdu, trapit bicykel) jazdit sa natom da rovnako tvrdo jak na zjazdaku, akurat ze ma to pusti aj do kopca… :-) (tak som tu zas po polroku napisal zmysluplny prispevok)… ad: moje „enduro“ schvalne davam "" pretoze to skor pripomina freerajda, jedna pila, vaha 17.5kg, uhly, premna je to ale enduro, nahodim 2.0" plaste teleskopicku sedlovku a kludne si stym pojazdim cely den po kopcoch aj v sedle…

      0 0
      • cat  

        Tak ja napisu svou historii…XC kolo, po nejake chvili prestavovani na frýrajda, to prestavalo davat smysl a tak sem koupil 14" pevnaka(este viz. profil). Bylo to kolo vylozene na dirt nebo nejaky skakavy FR v lese. Vytlacit, zrakvit se, odjet. Rikal sem si biker v Brne, ale neznal sem ani Bilovice. Takovy jezdeni me nebavilo a navic mi strach nedovolil se zlepsovat. Jezdil sem tak 2* do mesice. Po roce kolo prodal, koupil jezdivy 150mm vzadu(18").
        Kdyz si chci pripomenout stare casy:), zajdu neco mensiho poskakat, stavim lehci trate v lese a doopravdy si uzivam jizdu volnym terenem. A abych zatim terenem dojel, padne za den klidne 60km. Bike me bavi ohodne vic nez predtim. Tos tak:)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.