ma uz ho nekdo?
prvni dojmy..
ma uz ho nekdo?
prvni dojmy..
Anketa: Jakou kombinaci by jste ted na kolo dali?
Včera mi ho nasadili místo sjetého RR na zadek .-) 10 km jízdy, takže dojmy zatím žádné..
a má ta 08 hrubší vzorek??než 07 něco jsem o tom zaslechl
no tam už sem se díval ale tak dobrej ang nejsem
No hlavně jsem myslel, že se tam podíváš na zvětšenou fotku a uvidíš jak vypadá, na to anglicky nemusíš umět vůbec, stačí kliknout na tu lupu.
já vím jak rr vypadají jen z fotek se těžko pozná jestli jsou špunty vyšší nebo ne spíš jestli má někdo porovnání
V nemcine mas pomerne obsiahly clanok o zmenach tu www.schwalbe.de/…/startseite/?…
Je to ale viac menej PR gulas.
V skratke:
Vyrabat sa bude v styroch verziach, normalna zavodna Evolution a tri tazke verzie Snakeskin, Double defense a Tubeless
O vyssom vzorku tam nie je nic.
Aha a este evolution bude mat strieborny napis aby hned bolo vidiet, ze jazdis na poriadne drahej gume, kedze farba vyhrava.
Ale jsou tam dvě verze 29er! :)
Já jsem před měsícem po něm pokukovala v obchodě, ale měli jen 2,25" a tak jsem šáhla po Smart Samu. Ale vypadal dobře, určitě do něho půjdu, až bude k dostání poměrně levně i v 2,1". Zdá se, že bych se s ním mhola zbavit problémů při brždění na hlubším podkladu – RR07 jde hned do smyku, stejně tak na mokrým asfaltu. I když, toho jsem se zbavila se Smartem…
Takže hlasuju pro NN -RR08, ale jen na základě kukadel, ne zkušeností. :-)
Jaký maj SS jízní vlastnosti?
Lepší než RR, lépe drží v zatáčkách v šotolině. No možná drží tedy spíš lépe úplně všude. RR je nepatrně rychlejší, ale rozdíl není velký, SS díky průběžnému vzorku jede taky slušně (až jsem byl překvapen na to jak má vysoký vzorek). Vše píšu tedy pro 2,25 šířky a RR 07, ale to by mělo být jedno. Jak to bude s RR 08 netuším.
Jsem teď s Albert/SS alpencross výrazně spokojenější než s NN/RR. Jede ta kombinace sice o malinko hůře (což je dané i trochu váhou, zvlášť když mám SS alpencross, který má skoro 700g). Je to ale z pohledu pohodového ježdění, nikam nechrtím a nezávodím. Na závody bych si určitě tu kombinaci, co teď vozím už nevzal. A klidně zůstal u RR.
Dík za info, jezdil jsem (předek a zadek) NN 2,25 snake skin 3000km a byl jsem spokojenej s jízdníma vlastnostma a s tím, že ani jednou jsem nepíchnul. Na nový kolo půjdou SS 2,25 Alpencross – použití šotolina,les,zpevněný cesty a 30% asfalt.Tak jsem na ně zvědavej (mím malinko obavy z předku aby podržel).
A proč ho dáváš i na přední? Tam bych nechal NN snake skin. A pak to bude taky dobrá kombinace se SS vzadu. Na předním si SS podle mě k ničemu nepomůžeš, zvýšení rychlosti oproti NN bude malé (přední plášť nikdy neudělá tolik, testoval jsem rozdíl rychlosti NN x RR na předním).
Protože jsem NN nechal na kole co jsem prodal a zbyly mě dva SS. Asi jsem nějak konzervativní, ale co si vzpomínám na čem jsem jezdil za poslední 5 let byly vždycky stejný pláště na obou kolech.
Zadní se stejně sjíždí rychleji, takže je časem využiješ oba (i když SS je docela držák i na zadním). Stejný pláště na obou kolech přeci není žádná výhoda, vždyť přední a zadní potřebuje úplně jiné vlastnosti (a otáčením směru se jen výrobci snaží dohnat ty rozdílné požadavky).
Viz odpověď Mloka, souhlasím s ním. Smart se oproti Ralphu v zatáčkách na hlubším podkladu i při brždění chová kultivovaněji. :-) Pomalejší než RR je, ale znát to je jen na asfaltu. A nepatrně, rozhodně ani Smart není pomalej drapák. Možná jen v blátě se oproti Ralphům zanášejí rychleji. Ale i u RR, aby se zanesl, si to žádá jílovitý bahno nebo dlouhou jízdu v hlubokým bahnu, takže pro normální jízdu žádná tragédie. Na zadku se SS choval slušně i při stoupání po mokrých kamenech, bála jsem se, že bude prokluzovat. Ale krpály jsem s ním ještě nejela, ani kolmáky po mokrých kořenech.
Na předku jsem ho neměla, ani si ho tam nedám. Nemám na předním kole důvěru v plášť se souvislým středem, jeden takový (už ani nevím druh) jsem zkoušela a neosvědčilo se mně to. Což ovšem nemusí znamenat, že SS je na předek nevhodnej.
Vozím NN/RR a nově právě i NN/SS. Stejně jako Mlok Ti doporučuju na předek koupit Nobbyho. Nevypadá to zle, když máš na každým kole jiný plášť. Jednou je vše prvně tak se toho neboj. :-) Jízdní vlasnosti NN na předku poznatelně zlepší.
jj, určitě máte pravdu, ale přesto SS zkusím i ve předu. Pokud se na tom nebudu cejtit dobře, tak dám hned NN, kterej mám odzkoušenej co vydrží a co si na něm můžu dovolit.
záleží jak zapracovali na odolnosti, na závody už je radši nevozim. Letos jsem měl ze začátku sezony nasazený RR07/RR07 najel jsem 700 a měl 4 defekty (2× snake, 1 propíchnutí o kámen, 1× trn) s tím, že zadní jsem rozřezal na vyhození.
90% jsou to závodní km, takže bez ohledu na materiál.
Na akych gumach jazdis teraz preteky?
Mne sa RR zdaju celkom odolne oproti Michelin XCS light (alebo tak nejak) ale su trochu tazsie aj pomalsie.
Ked to tak sledujem na pretekoch, tak strasne vela ludi jazdi kombinaciu NN/RR. Ostatne gumy: Micheliny, Pythony a Continentali nejak miznu.
ted nanoraptor.
na 2008 uvažuju o Crosmarku nebo že přejdu na Geaxy a TNT tmelem
taky teď vozíme nanoraptory – je to pohádka…
ale zase 550 už není tak málo…
já letos už dva na předním zničil, jeden po 100km druhej po 30km :( říznutí jeden o šutr, druhej o sklo…
550gr
váhy jsou uváděné různě, myslel jsem, že má kolem 520gr, myslím si ale, že těch pár gramů za tu větší jistotu stojí…
Nojo, ale Geaxy taky nejsou úplně lehký. Sice je to moje nej značka, ale na šlupičky typu RR nebo Karma to váhově nemá.
Prumer ze 2 ks jsem navazil 568g, oproti kevl. RR je rozdil v sile steny znat na prvni pohled/pohmat:-)
spis se tesim na nastupce Fast Freda…
no podle toho jak všude píšou že risk of puncturing very high… 295gr je fakt málo podle mě to i s NT nebo DocBlue bude 50/50 že dojedeš race. Chvíli jsem si říkal jestli na nový set kol nedat dopředu ZTR olympic a na to NT + Furious, ale pak jsem to zavrhnul, sice mít kolo i s pláštěm pod 1000ge je fajn, ale za ten risk to IMHO nestojí
risk je zisk, uz 2sezonu bez defektu… :-)))
to nam chces tvrdit, ze v sezone jazdis kazdy tyzden preteky na fast fredovi a „uz 2sezonu bez defektu…“?
Alebo nerozumiem co chcel basnik povedat.
ha, napis nebo ukaz kde jsem to tvrdil ???
na Fast fredech sem jezdil nekolik sezon, ted mam nanorapthory uz druhej rok jedny a stale drzi bez defektu, nemam duvod to menit !
no v kontexte prispevku na ktory odpovedas to tak vyzera
tak jasne Fast Fred je jedinecny zavodni plast – prakticky se na tom da jet u nas skoro kazdy zavod, jezdil sem je par let a byl se s nimi hodne spokojeny, ale doby kdy sem jezdil kazdy tyden zavody (nekdy dva) uz jsou minulosti…:-)
njn ale kolik jsi jel letos závodů? já zatim 19 a 1× snake , 2× říznuto a 2× propíchnuto :(
nic moc letos pro mě. ale měl jsem i horší sezony. No ještě mám minimálně 4 závody v plánu tak abych to nezakřik…
vidím, že závodíš každý týden:)
ani ne, ale jezdim i v lednu, unoru, březnu a listopadu, tak pak se to nasčítá… vyjímečně dva kusy za víkend a super vyjímečně dva kusy za den :)
samozřejmě jse myslel závody v sezóně nebo jsou závody v lednu, únoru nebo březnu??? Já mám dnes nějakých 15 asi…
WTB (konec listopadu) Ruská Sibiř MTBO (leden) Zimní P50 (unor)
březen ted z hlavy mě nic nenapadá, ale občas se něco lokálního vyloupne.
jo, nějaké se najdou:) jaké je to WTB na konci listopadu??
no loni jsem píchnul, při výměně utrhnul ventilek, pak dostal od kámoše píchlou duši a až napotřetí to vyměnil. Takže pro mě spíš tragedie. Ale jinak je to zkrácená verze Trans Brd. celkem slušnej závod, hlavní je ale kalba po závodě ve stánku a v sauně, ta bývá dost dost :)
ta sauna zní lákavě:)
loni v ní vydrželi jedinci od 16–23 pivo, panáky samo v průbehu já dal dve hodiny nejaký pivka, pak asi deset griotek a sest piv a pak jeste hodinu v saune, no masakr strasnej, domu pak 25km bez svetla k ránu, šílený, už se tesim :)
letos 19× MTB, 3×silnice
loni 14× MTB, 1×silnice…
cca 5500 km celkem na MTB (jedny Nanorapthory)
v nedeli posledni zavody…pak uz na to asi prdim…