• pajusb

    Zdravím všechny,, potřeboval bych poradit s ráfky na MTB. Jezdím na tomto http://expressbike.cz/…,-cerny.html a chtěl bych je vyměnit za tužší a lehčí.

    Zatím jsem našel tyhle http://spank-ind.com/…l260-rim.php .

    Kromě toho, že už nevěřím hmotnostem udávaným výrobcem, tak ještě nevím, jestli bude možné použít původní špice, když je ten ooz o 2mm nižší.

    Pokud máte radu ohledně jiných ráfků, tak budu rád i za ni. Ty Remerxy drží, ale nejsou tak tuhé jak bych chtěl.

    0 0
    • JFtryall  

      Spanky vahove celkem sedi a nejsou spatne. Tyhle zakladni uzke jsou i paradoxne odolnejsi nez ty sirsi. Muzes mrknout i na sirsi alternativu WTB KOM nebo ZTR Arch v MK 3 verzi. Chybu bys nemel udelat s zadnym modelem a na bezdusich to funguje dobre. Draty by se asi pouzit daly, ale zakladni 2mm nerez vyplet neni zase tak zavratna investice.

      0 0
    • Výběr z produktů
      HT PA03A platformové pedály, červené Skladem > 2 páry

      savings HT PA03A platformové pedály, červené

      1 019 Kč savings MOC 1 779 Kč

      SRAM Eagle AXS kryt baterie přehazovačky Skladem > 2 ks

      savings SRAM Eagle AXS kryt baterie přehazovačky

      409 Kč savings MOC 589 Kč

      Kellys SLANGER 30 rám Skladem 1 kus

      Výprodej -42% Kellys SLANGER 30 rám

      23 399 Kč -42% MOC 40 799 Kč

      Přejít do shopu (Komponenty)
    • Pán z Dubu  

      Remerx Fast disc má docela vysoký profil – tzn. jeho radiální tuhost vůbec není špatná. Současný trend je vyhovět pneumatikám, aby se nežvejkaly, používáním širších ráfků. Vetší šířka ráfku nabízí i větší boční tuhost. V současnosti jsou časté ráfky s širším a zároveň nižším profilem než Fastdisc. Obávám se, že festovnější ráfek se stejným ERD (Oozy trail to není) – abys mohl použít stávající dráty – nebude lehčí.

      Levná varianta je vytěžit ze stávajícího materiálu optimum. Tzn. dotáhnout výplet a precizně vycentrovat kola.

      Pokud nové záplety – tak už jejich funkčnost řešit komplexně http://www.bike-forum.cz/…pletena-kola#…

      Rozsáhlých vláken o zápletech je tu dost – tak se tam inspiruj.

      0 0
    • pajusb  

      No ty WTB se mi líbí, ale je to 2× tolik co za ty ooz.

      Špice by se snad daly použít. Bude dost záležet na tom jak dlouhé byly původně ( zaplétal kamarád). Popřípadě bych použil delší niple 14mm. Ještě to musím propočítat.

      S těmi ráfky a trendy je mi to jasné. Jen jsem doufal v podobnou výšku, aby to šlo skloubit.

      0 0
      • Evilcleaner  

        záleží na výrobci niplů, ale mnohdy délka závitu je stejná, nehledě na jejich délku.

        0 0
        • pajusb  

          Tohle jsem nechtěl slyšet. Zatím to vypadá, že můžu mít DT hliníky 2×16 za rozumnýk 5kč.

          0 0
          • Evilcleaner  

            zrovna u DT nějaký rozdíl je, ale není to ani zdaleka 4 mm, jako je celkový rozdíl délky. prakticky to proměříš tak, že každý nipl došroubuješ na konec závitu a poznačíš na drátu, po korekci o rozdíl délky niplů ti vyjde rozdílná délka závitu.

            0 0
            • pajusb  

              Tak doufam, že to půjde zaplést na ty původní špice. Mám tam na ráfku 4 mm rozdíl ( nový je nižší ). Nerad bych dával za špice 500kč navíc.

              0 0
              • Evilcleaner  

                pokud ty 4 mm jsou na ERD, tak to už je poměrně hodně. nevím, jak jsou dlouhé dráty na těch původních, ale než zapletat na krátkých drátech, tak bych raději koupil nové – plánuješ použít hliníkové niple a ty mají občas tendenci praskat, pokud není drát prošroubovaný hlavičkou niple (což tady jistojistě nebude)

                0 0
                • pajusb  

                  Tak ono to nakonec bude + – 500kč… Kdyby to mělo být na hraně, tak si radši připlatím za dráty. Měním Fast Disc za WTB Kom i21. Bohužel nové ráfky nový design.

                  0 0
                  • Pán z Dubu  

                    Za vhodnější považuju ráfky s větší vnitřní šířkou. To co je vnímáno jako „měkký ráfek“ nelze stopro oddělit od žvejkání pneu (i správně vypnutého výpletu). Víc naloženo dostává zadní kolo – tak tam KOM i25, pomůže to i tuhosti a dopředu (kvůli pár gramům dolů) KOM i23.

                    To zamýšlené rozšíření ráfků z 18 mm na 21 mm je takový hodně „mírný pokrok v mezích zákona“.

                    0 0
                    • pajusb  

                      Mám HTčko a neskáču metrové dropy. Ty Fast Disc ráfky drží dobře, jen se mi zdá, že jsou trochu měkkčí. Občas o sebe lupkají špice. A taky KOM i21 mi trochu uspoří na hmotnosti. S těma niplama bych měl zhodit 220g na obvodu. Navíc mám podezření, že ty Remerxy jsou cosi těžší než uvádí výrobce.

                      0 0
                      • Evilcleaner  

                        fast discy jsou určitě těžší než uvádí výrobce, 559 verzi, kterou jsem měl naposledy na váze měla 511 g (460 g dle výrobce). nicméně ten ráfek sám o sobě je velmi tuhý, tady bych nějaké zásadní zlepšení nečekal.

                        0 0
                        • pajusb  

                          Jak říkám, důvody pro výměnu jsou dva. Jednak tuhost a taky hmotnost. Co do hmotnosti to v případě, že bude dost těžší FaDi je v podstatě těd už dobrá zpráva. Úspora bude větší. A co do tuhosti, tak pokud ten KOMácký bude alespoň trochu lepší, tak to bude stačit. Nejde primárně o problém s tuhostí, ale jen o posun k lepším ráfkům.

                          0 0
                      • Vilém  

                        Ono je taky otazkou, jak ten vyplet je napnutej a zda je stejnomerne napnutej.

                        0 0
                        • pajusb  

                          Problém výpletu to nebude. Kola jsou zapletená chvíli a navíc po usazení jestě dotažená.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Coz neznamena, ze dobre. Ale jo, udelej si radost.

                            0 0
                            • pajusb  

                              Zaplétal kamarád, který se jednu dobu živil jako servisák kol. Běžně staví kola lidem v okolí. To sice samo o sobě neznamená že to udělal dobře, jenom, že ví co dělá.

                              0 0
                              • Pán z Dubu  

                                Kolik vážíš? – Jestli tomu odpovídá Tvé ráfkové gramohonění.

                                0 0
                                • pajusb  

                                  Do 90kg. Nemyslím, že by ty ráfky byly krok zpět jakkoliv. Mít 70kg, tak bych to ani původně nestavěl na FaDisc.

                                  0 0
                                  • Pán z Dubu  

                                    Ty ráfky si nechaj zaplatit. Jen aby jejich Al slitina byla tak zázračná, aby při jejich váze udržely pod Tebou tuhost.

                                    0 0
                                    • pajusb  

                                      Tak v tohle taky doufám. 14 dní dost intenzivně čtu co se dá a hledám nějakou rozumnou volbu. Vím, že na tomhle skáčkou kluci co váží skoro to co já. Při mém ježdění by to mělo být v pohodě.

                                      Snad…

                                      Když by neměly vydržet, tak sem hodím " doporučení " s fotkama.

                                      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • pajusb  

      Tak zadní ráfek přepletený. Výměna Remerx Fastdisc udávaná hmotnost 510g (váženo 573g) za WTB Koma i21 udávaná 419g ( 438g). Vyměněné niple za hliník. Celková úspora na zadním kole 155g včetně niplů.

      0 0
      • Vilém  

        Duralove niple jsou akorat zdrojem problemu.

        0 0
        • pajusb  

          Uvidíme.zas taková úspora to nebyla, abych je nedal zpět. Jsou tam 2:16mm

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.