• garretx

    Zdravíčko, doufám že nikoho nenazlobím jestli se budu ptát na něco co se tu už probíralo. Takže, jak začít? Pořídil jsem si kolo, Grand Canyon 6.0, a jak si tak zjištuji různé detaily kolem bajků, tak začínám mít pocit že toho o nich moc nevím. Předtím jsem měl cross kolo, o který jsem se moc nestaral, nakonec jsem ho prodal, protože raději jezdím někde po lesní pěšině, než silnici atd. Potřeboval bych do začátku pár rad: Předně vidlice. Na tom Grandu 6.0 je Reba SL, podle toho co se dočítám je potřeba o takovouto vidlici pořádně dbát aby se odměnila dlouhým a funkčním výkonem. Ale jak přesně? Vím že budu muset za nějakou dobu do servisu, ale třebas jak často servisujete vy? Jelikož bych si na 100% netroufl na nějakou rozborku sám, musela by do odbornýho servisu. Ale určitě bych měl o ní pečovat i sám, otázka zní jak? Na netu jsem moc rad nenašel, nepočítám klasické otření prachu a nečistot z horních trubek (omluvám se za nepřesný výrazy), ale co dál? čím mazat? Jak kontrolovat tlak ve vidlici? Jestli si pořídit pumpu na vidlice s ukazatelem tlaku, případně jakou?                                                                                                                         Teď mám ještě dotaz na majitele Grand Canyonů, nebo i jiných řad Canyonů. Občas uslyším při jízdě takový vrznutí, snad jako by sedlovka byla nějaká podivná. Nevím čím to je, ale občas mám pocit jako by se ten zvuk ozýval i z jinýho místa než ze sledlovky. Nemáte někdo nějaké podobné zkušenosti?                                                                                         Dál bych se chtěl zeptat na brzdy. Jsou tam ORO K18. Zadní je úplně v pohodě, ale když brzdím přední ozývá se takový trošku podivný zvuk, jako bych jel na prázdné duši, samosebou ten popis berte s rezervou, zvuk se těžko popisuje. Pření brzda občas cinkne, zvlášť když se zatáčí, ale to bude asi normálka, že?                                                          Vím že moje dotazy zní možná pro zkušený bajkery hloupě, ale nerad bych něco zanedbal, a pak za tučný love prováděl opravu, tak mějte se mnou prosím trpělivost.                                                                                                                                                                Dík G.                                                                                                                         p.s. přikládám pár fotek, když jsem se pro GC 6.0 rozhodoval tak jsem jich tu až zas tak moc nenašel.

    0 0
    • garretx  

      Grr.. sorry za to formátování textu, nějak se to nepovedlo.

      0 0
    • kali222  

      proc,za co?:(

      0 0
      • garretx  

        Text je nějakej rozházenej, aspoň u mě se tak zobrazuje. No to je nakonec fuk:-)

        0 0
    • dieegoo  

      Tak k vidlici – první servis by měl přijít zhruba po 300km, z výroby tam bývá málo oleje. Pak stačí průměrně jednou za rok, cena se pohybuje kolem 3–5 stovek. Běžná údržba – otřít bordel z vnitřních nohou a promazat silikonovým olejem, přebytečný můžeš otřít, ať se na něj nelepí další nečistoty.  Cinknutí kotouče je normální, zvuk pravděpodobně taky, sice nemám ORA, ale XT, zadní je ticho a přední vydává podobný zvuk co píšeš ty a nebo vysloveně řve, což není zrovna příjemný, ale dá se s tím žít.

      0 0
      • TheIF  

        Po 300km už posílat vidlu do servisu ??? Proč by tam umyslně dávali malo oleje ?

        0 0
        • dieegoo  

          Tušim, že to má RS přímo v manuálu jako podmínku pro další záruku. V servisu mi řekli to samé – v neautorizovaném a byl jsem se jen zeptat, takže nebylo to kvůli vidině zisku.

          0 0
          • bohyn  

            Canyon tohle nevyzaduje (viz. FAQ na jejich strankach) a myslim ze ani v EN manualu sem nic takovyho nenasel.

            0 0
            • TheIF  

              Tak jsem koukal i do CZ manualu http://www.cyklozitny.cz/…-stazeni.php?… a jsou tam stejný udaje jako u FOXe tj kolem 100hodin.

              0 0
              • dieegoo  

                To ano, ale bavíme se pořád o první servisní prohlídce? Čili o něčem jako garančce na celý kolo? Při prodeji kola mě na to upozornili a řešilo se to i tady na fóru, takže z palce sem si to nevycucal :/

                0 0
                • Vhalasta  

                  Je to podmínka platnosti záruky. Teda v autorizovaném servisu. a mluvím o RS REBA.

                  0 0
                  • TheIF  

                    Proc o tom neni zadna zminka v manualu ?

                    0 0
                    • bohyn  

                      Jeste si teda proctu papiry tykajici se vidle, ale myslim ze tam neni neco jako zarucni list na ktery by se psali servisni zakroky. Mozna by mohl byt problem u ceskych servisu, ale reklamace pres Canyon by mela byt uznana.

                      0 0
                    • Vhalasta  

                      Jestli jsi nečet jen anglickou verzi… Podívej se se do české verze, je to poslední odstavec celého manuálu.

                      Teď jsem hledal, odkud jsem ho vlastně stáhnul a došel jsem k tomuto:

                      • manuál s uvedeným požadavkém garančky jsem sosnul z kupkolo: http://www.kupkolo.cz/…%20st_cz.pdf
                      • manuál od žitného tento požadavek neobsahuje ale je to uvedeno v jeho reklamačním protokolu:

                      http://www.cyklozitny.cz/download.php

                      S praktickou zkušeností mohu sloužit jen takovou, že jsem kolo kupoval jinde než v autorizovaném servisu a ten mi ho pak odmítl servisovat.

                      0 0
      • Lenka.05  

        Mám taky XT, vepředu 180mm (vidle Recon) a kotouč cinká, už jsem si zvykla. Ale při brždění mi přední brzda vydává takový zvuk…taky nevím přesně jak to popsat. Asi jako když se třeba mezi vidlicí a pláštěm zachytí suchý list a šelestí tam.

        0 0
    • TheIF  

      o takovouto vidlici pořádně dbát… Ja bych řek že přesně naopak proti nějaká RST co jsi měl na crosu. REBA musí vydržet mnohem více. Pokud sní nebude problém, nepoteče tak bych ji nechal servisovat klidně i po 2 letech, záleží na najetých km a v jakých podmínkách. Stačí otírat nohy a silikon tomu taky neublíží .

      Kontrolovat tlak ? heh s vidle skoro neuchazí, ale ty ještě nemáš pumpu ? Jak jsi ji teda nastavil ? Určitě si ji někde pujč /kup a nastav si správně sag. Pumpu určitě specialní určenou přimo na vidlice a ty mají všechny ukazatel.

      Vrzaní sedlovky dělá bordel který se dostane mezi sedlovku a rám. Očistit a namazat vazelinou. Občas skřípe i zamek sedlovky, ale ten nemaž :-)

      Zvuk brzdy: Zkus ji seřídit, povolit imbusy, zabrzdit a dotahnout… nebo to může být jen bordel na kotouči/destičkách to se vypalí případně odmastit kotouč. Taky muže házet kotouč nebo vibruje a proto dělá ty podivné zvuky. S cinkáním brzd nic nenaděláš, jedině by jsi přešel na pevnou osu.

      0 0
      • bohyn  

        …Vrzaní sedlovky dělá bordel který se dostane mezi sedlovku a rám. Očistit a namazat vazelinou. Občas skřípe i zamek sedlovky, ale ten nemaž :-)… – bordel v sedlovy trubce/pod objimkou spis praska, ja bych spis proveril jestli to nejde od stredoveho slozeni nebo od pedalu

        0 0
    • bohyn  

      …když brzdím přední ozývá se takový trošku podivný zvuk, jako bych jel na prázdné duši… – IMO uplne tiche brzdy nedocilis a trocha „sumu“/„drhnuti“ je normalni u kazde brzdy

      0 0
      • Symetric  

        No já bych řekl, že za hodně hluku může při prudším brždění na asfaltu taky ten NobbyNic. Jak se přenese váha dopředu, tak se začne jakoby kroutit/žmoulat (nevím jak to popsat) ten hrubej vzorek.

        Další podobnej zvuk dělá ten vzorek na kotouči (při jemném brždění). Hodně záleží na přesném vystředění třmene vůči kotouči – to je u ORO obecně problém, jelikož mají velmi malou vůli mezi destičkama a kotoučem. Po každém vyndání/nasazení př. kola je třeba dostatečně utáhnout upínák a hlavně záleží i na tom jak přesně tam to kolo vrátíš. MlokCZ tu psal něco v tom smyslu, že si na náboji dokonce dělá lihovkou čárku – aby dodržel tu polohu náboj x vidlice.

        0 0
        • bohyn  

          Vetsiho hluku od plaste sem si nevsimnul – zkusim poslechnout. Ten zvuk pri jemnem brzdedi sem myslel. Aspon u me nezmizi ani pri silnejsim stisku brzdy. A mlok na naboj dokonce piluje ryhu ;)

          0 0
          • Symetric  

            No já bych MlokoviCZ věřil, že nějaká ta značka na náboji asi bude praktická. Obzvlášť pokud to rozebíráš častěji. Já to zatím řeším tak, že když po nasazení škrtá kotouč o destičky – tak to kolo znovu vyndám, pootočím kolo o cca čtvrt otáčky a nasadím znova. Většinou to už pak sedí. Naštěstí to nerozebírám moc často. Až mi to naštve, tak si tam nějakou tečku taky udělám :-)

            0 0
          • bohyn  

            Tak hluk od plaste se malinko zvysil, ale ja mam nafoukano cca 200 – 250 kPa takze spodni hranice pro plast. Pokud nekdo fouka vyssi tlaky tak pres 300 kPa tak si myslim ze se vyssi hluk uz neprojevi.

            0 0
    • marapara  

      K té vidlici, také jsem se doslechl, že první výměna oleje by měla proběhnout po cca 300 km, jinak běžný servis, rozebrání, výměna oleje, vyčištění je otázka tak do 500. Není na tom nic složitého, teď  jsem si to dělal doma i sám. Stačí výměna jen mazacího oleje, tlumící klidně i jednou za 2 roky. Ale tu pumpičku na vidlici bych si každopádně koupil.

      Jinak běžný servis, očista vnitřních nohou nejlépe po každé vyjížďce, občasné máznutí a očištění řetězu, převodníků a kazety. Průběžně kontrolovat nebo spíš hlídat řetěz, koupit měrku nebo šupleru a nenechat ho vytáhnout, jinak bys mohl měnit i kazetu nebo nějaký převodník. Většinou se vytáhne po 1000 a více km, záleží na kvalitě, stylu jízdy… Některé vydrží i déle, třeba C9. Vypadá to asi na dlouhé kontroly, ale toto jsou spíš kontroly, které zaberou pár minut a ta chvíle pak může ušetřit nějakou tu tisícovku za příliš opotřebený komponent, který zničí další. Také průběžně kontrolovat opotřebení brzdových destiček na kotoučovkách, nenechat je sjet na kov, jinak by mohly sjet kotouč.

      Jednou za rok, nejlépe před sezonou, to chce udělat větší servis. Kromě té vidlice, kontrola a vyčištění nábojů, ořechu a také nejlépe preventivní výměna bowdenů a lanek – menší riziko prasknutí lanka a lepší chod. Kola s kotoučovkama jsou více náchylné na povolování výpletu, tak nejlépe i jednou za rok dotáhnout výplet, popř. docentrovat kola. Někdy to ale urychlí nějaká prda do kola :).

      0 0
      • mildante  

        Retez se vytahne uz za pouhych 1000 km? No potes koste. A co potom s nim? :)

        0 0
        • dieegoo  

          Sundat a vyhodit :) Zalezi na stylu jizdy, kdo taha tezky prevody, odrovna retez driv, kdyz budes jezdit po rovine na lehky kvalty, vydrzi ti treba dyl.

          0 0
          • mildante  

            Ok a jak se to pozna jinak nez nejakym merenim?

            0 0
            • dieegoo  

              Zadny jiny zpusob nez prostym zmerenim me nenapada. Ale neni to nic tezkyho, takze neni potreba se toho obavat. Supleru doma urcite najdes, vic nepotrebujes.

              0 0
              • mildante  

                Tak jo, diky :)

                0 0
              • zmolko  

                a ked meram sublerou, kolko milimetrov ma byt medzera v tom jednom clanku?

                dik

                0 0
                • TheIF  

                  měnit po dosažení vzdálenosti 132,9 mezi čepy 11 článků řetězu, ale u C9 píšou už po 132,6

                  0 0
        • marapara  

          Vyměnit. Je to strašně idividuální, záleží na podmínkách, v jakých se jezdí na tom, jak moc silově jezdíš. Někdo vytáhne řetěz za 1000 km i dřív, já třeba kolem 2–3 tisíc km.

          0 0
    • garretx  

      Tak mám zase jeden začátečnický dotaz.

      Vezl jsem kolo autem, v kufru tak že jsem odmontoval přední kolo. Během nakládání, nebo cesty se omylem zmáčkla páka přední brzdy a došlo ke stlačení pístů (jedná se o ORO K18) a po převozu nešlo přední kolo vrátit nazpět protože mezera mezi destičkami byla příliš malá. Takže otázka zní jak vrátit písty do původní polohy, zkoušel jsem dle rad rozevřít písty plochým šroubovákem, podařilo se, ale jen trochu, tudíž kotouč dost drhne o destičky a pohyblivost páky přední brzdy je minimální.

      Poradíte jak to napravit?

      0 0
      • bohyn  

        roztahnout vic a priste dat mezi pistky nejakou sichrplacku (dodava se s brzdama)

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.