• morlo

    Poslední dobou se to tu dost řeší, ale nenašel jsem v tom to, co potřebuju.

    Momentálně vozim původní kola, co se prodávaly na Trekovi Fuel EX 8 2009, jsou to Bontrager rhytm comp, vnější šíře ráfku 28 mm + pneu HansDampf 2,4 jako bezdušáky.

    V poslední době jsem asi změnil jízdní styl a po každý vyjížďce mám vzadu lehkou osmu a musím centrovat. Je to mimo jiný taky tim, že mám těsně přes 100 kg, to se ale za poslední 2 roky, co kolo mám, nemění, osma se ale dělá cca poslední 3 měsíce. Výplet mám utaženej dost, ale centruju kolo v rámu, takže dokonalý to centrování není. Už mě to ale přestává bavit a poohlížím se po nějakým setu nebo alespoň po ráfku. Narazil jsem ale na to, že ve slušnejch setech jsou ráfky poměrně úzký – většinou je to 19–21 mm(a HansDampfy v šířce 2,4 by na to nebyly vhodný, přitom mi tahle šířka a tyhle pneu max. vyhovujou). Takže bych potřeboval slušnej pevnej ráfek (a pokud možno co nejlehčí) v šíři aspoň 25 mm, jak jsem koukal, tak sety např. u Fulcrumu mají tuhle šíři až u FR/DH kategorie.

    0 0
    • gargamel  

      Co ZTR FLOW? Jsou osvědčené, pevné a pro tvoje účely (fuel ex) dostačující.

      http://www.netbike.cz/select_det.php…

      0 0
    • saddik  

      A to centrování je vždy na stejném místě? Můžou se Ti jenom povolovat niple. Pokud vysleduješ, které to dělaj, tak pomůže loctite, lak nebo nějaký podobný lepidlo do závitu.

      0 0
    • MlokCZ  

      Proč chceš ráfek aspoň 25mm? To už je sakra široký ráfek a takových je minimum.

      21mm ráfek na HD stačí. Tedy setové záplety typu Red Zone XLR jsou na HD zcela ok. Vynul bych se akorát 19mm ráfkům a užším.

      Všechny uváděné šířky jsou samozřejmě vnitřní šířky ráfku. Vnější šířka ráfku je nepodstatná a otázkou je kolik mají ty stávající.

      0 0
      • fousek  

        Me prijde ze na 21mm UST rafku uz jsou vsechny 2,25 krute rozplacnuty a ve velkym naklonu uz ustrelujou na krajnich spuntech. Takze za me 19mm UST je v poho na 2,35. Sirsi nez 23mm je podle me hovadina i na DH.

        0 0
        • kubad  

          jen technická Syntace hodilo na trh kola s ráfky 30/35/40 vnější šířka, UST něco na způsob NoTubes a vesměs si to lidi pochvalujou zatím jsou teda hlavně reakce na tu 35mm šířku

          0 0
          • fousek  

            Podle me na Aljasku takovej slusnej kompromis, nebo proste vsichni uz jezdej jen klopky a na suchu a v pisku, takze cim sirsi tim vic Adidas. Vzhledem k tomu ze normalne prodavany pneu konci na 2,7 a to bych rek ze bude idal cca ten 23–25mm rafek. Ono se staci podivat na normalni vyrobce jak siroky rafky delaj.

            0 0
            • kubad  

              no jeden místní user už ty 35mm má, vozí na tom 2,25" a kupodivu je spokojený a to měl na začátku stejný názor jak ty

              :D

              0 0
              • fousek  

                No ale ja jsem si ten nazor vytvoril na zaklade toho ze jsem jezdil 2,2 na 21mm rafku a ostrejs zatacka fakt nesla projet

                0 0
                • Ossis  

                  O jakou šlo kombinaci pláště/ráfku?

                  0 0
                • Vilém  

                  Proc nesla projet? Tos klopil tak, ze jsi rafkem drel o zem, nebo co?

                  Vozil jsem kdysi vzadu rafek 32mm vnitrkem a ze by to delalo nejaky problemy jsem nepostrehl, spis naopak.

                  0 0
          • siskin  

            presne tak, tady http://www.pinkbike.com/…-Tested.html jsou v testu, vnitrni sirka 28mm a vypada ze to rozhodne neni hovadina ani na all-mountain riding

            0 0
            • deekay  

              Ja bych tomu neveril, dyt to testuje nakej blbej amik. Siroky rafky nebrat!

              0 0
              • Mr.Duck  

                Pinkbike je tady z BC, žádná émerika…a jestli se kolo nechá někde ***** otestovat, tak je to rozhodně tady )

                0 0
                • kubad  

                  bych tomu co píše věřil že to musí vědšt né :D když ty kola má

                  0 0
                • deekay  

                  Janse, ale recenzoval to RC a ten je z californie :)

                  0 0
                  • Mr.Duck  

                    To mě uniklo, tak to je kulový, tam maj beztak jenom pláže a chlast, takže s tim jezdil jenom na pivo k moři.

                    0 0
      • Bysto  

        Fulcrum RZXLR 21mm + HD a bezproblémov, aj keď širší nikdy nezaškodí, ale tu to ešte nie je nutné. A nechápem načo máš na 120 ráme HD? Však tie plášte nejdú, nestačili by NN?

        0 0
        • morlo  

          Mě se naopak zdá, že jedou dost dobře (přední TrailStar směs a zadní PaceStar). Na trekovi jsem před tím měl NN 2,25 (ale základní OEM verzi na duších), pak bezdušový GEAX Saguaro 2,25 (nebo 2,35, už nevím), HD mi z nich přijdou nejpohodlnější, s nejlepším gripem, a toho, že míň jedou, jsem si prakticky nevšim. V čem dál vynikaj, je odolnost proti defektům, na 1000 km přední bez defektu a zadní jednou řízlej cca 1 cm (nepočítám zacelený defekty, je pravda, že díky prosakování NoTubes tmelu jsou vidět mastný flíčky ve značným počtu po obvodu pláště před každou vyjížďkou). Takže za mě HD.

          0 0
      • morlo  

        Jsem těžkej, rád vozím nižší tlaky (cca 20–25 PSI předek a 30–35 PSI vzadu) a na 2,4 HD by se to podle mě v náklonu žvejkalo.

        0 0
      • morlo  

        Jinak co se týká vnitřní šíře, tak předpokládám, že víceméně koreluje s vnitřním rozměrem, takže jsem chtěl 25 mm vnější šíři, což může bejt odhadem cca 21 a výš vnitřní.

        0 0
        • MlokCZ  

          Většinou je rozdíl větší než 4mm. Schválně jestli si vzpomenu, tak přeměřím Red Zone XLR (odhaduju, že bude tak 26mm). I když jak jsem psal, externí šířka je nepodstatná.

          A ráfek od ráfku se rozdíl externí x interní šířka liší, takže nemá smysl tu externí srovnávat.

          Tím jsi ale předtím srovnával požadovanou externí 25mm (což je přinejlepším 21mm interní ale spíš často méně) s interní.

          Já bych prostě bral cokoliv s interní šířkou 21mm+ (z továrních setů tedy ty již zmíněné Red Zone XLR a nebo pak SXka).

          0 0
        • JakeF  

          Tak na 21mm ráfku bude 2,4" plášť úplně k ničemu, jen zvýší váhu a jízdní odpory.

          0 0
          • Mr.Duck  

            Ty hele já vozim 2,5" na 21mm pořád, a nějak mi to připadá v pohodě, a to ani nevozim extra velký tlaky. Měl sem i Muddy Marry FR SnakeSkin, čili bez butylu, a nebyl problém. Je pravda, že to mám na trochu jiný použití, ale podle mě to ani na XC nemusí bejt marný, bo ne?

            0 0
            • Atilla  

              taky tak. EX721

              0 0
            • JakeF  

              Jsem to tady našel až teď :D. Ono taky možná bude otázka, co za pláště… Nějaký těžší plášť bude mít asi tvrdší kostru a nebude se tolik žvejkat. 2.4" RoR EVO bude na ostřejší XCčko nepoužitelný, nějakej těžší EN/FR plášť asi o něčem jiným.

              0 0
              • nox159  

                k cemu bude parirova slupka v rozmeru 2,4" na XC uz je podle me 2,4" plast k nicemu…

                0 0
                • JakeF  

                  Vždyť já taky psal, že to je nepoužitelný… Já měl velký problémy i s 2,25" i když při opravdu hodně nízkým tlaku. A na XCčko to chce galdy :).

                  0 0
                  • nox159  

                    ja to teba myslel i obecne k cemu je 2,4" na takove slupce…

                    proste RoR toho moc nesnese videl bych ho tak na maratony max a tam je 2,4" k nicemu proc se tedy dela…?

                    0 0
                    • JakeF  

                      Slušnej grip a nízká váha. Počítám na gramařský EN kola, něco jako když se na XCčko dávaj 2,0" FF :D. Taky můžeš říct, že na tom teoreticky jezdit jde :D.

                      0 0
                      • nox159  

                        porad si teda predstavim lip FF na XCcku nez RoR na EN kole :D

                        0 0
                        • JakeF  

                          Hele, já s nima mám míň defektů, než jsem měl loni s RaR. Ale bude to dost i technikou, protože jsem ve sjezdech o dost rychlejší, ale víc s tím kolem pracuju. A hromada lidí to na EN kolech prasí míň, než já na XCčku, takže si myslím, že to ani nemůže být horší, než FF, se kterým jsem měl defekt i na asfaltu :D. I když taky to vidím jako nesmysl a na EN kolo bych šel do něčeho těžšího.

                          0 0
                          • nox159  

                            tvoje „praseni“ zde bylo na tom videu co si sem daval? ;-)

                            0 0
                            • JakeF  

                              Já bych tam chtěl vidět tebe ;-). Ono se to z videa prostě nezdá, ale je to dost z kopce, dost rozbitý a hodně ostrý zatáčky. Jako jo, byli tam EN jezdci rychlejší, ale to jsou kluci, co jezdí i čistokrevný DH tratě a EN závody hodně vepředu a navíc tu trať stavěli, takže jí měli dost líp najetou. Než takový ty běžný EN výletníci jsem byl rychlejší…

                              0 0
                              • Atilla  

                                Njn, běžný výletníci z modřanské cykloztezky:) Když přijedu do Špindlu, tak jsem tam taky nejrychlejší dokud nepřijedou opravdový DH střelci co jezdi ČP v elitě, ty by mě dali i na HT. To že má někdo enduro neznamená, že je to endurista:)

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Ve vedlejším vlákně jsi zrovna na jednoho z nich reagoval ;-). Zkus mu tam zajít napsat k tomu reportu z Provence, jakej je to výletník :D. I když je fakt, že třeba s bluem jsem se letos na modřanský viděl skoro stejněkrát, jako v terénu :D. Druhej typickej výletník…

                                  0 0
                      • Atilla  

                        tak pro pozery dobrá guma. Na HT EN možná

                        0 0
                        • JakeF  

                          No, to bych si zrovna myslel, že na FS spíš… Na HT to při EN ježdění musíš na zadku rozpárat během chvíle…

                          0 0
                          •  
                            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                            0 0
                          • Atilla  

                            Na HT nejezdíš tak agresivně, to mám vyzkoušené. Pláště co mi na FS přijdou na pikaču, tak na HT s nima nemám problém.

                            0 0
                      •  
                        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                        0 0
    • morlo  

      Tak stávající ráfky, minimálně zadní, musím vyměnit, zadní je po každý vyjížďce nutný centrovat.

      Nakonec se mi nejvíc pozdává kombinace WTB Frequency i23, Hope Pro II a nezeslabovaný dráty. Jedinou nejistotu mám v osách, momentálně mám na obou kolech RU, ale chtěl bych mít možnost do budoucna využít kola i na pevný osy, takže bych potřeboval náby s adaptérem (nebo je to tak, že všechny náby Hope Pro II jde pomocí adaptérů upravit na jakejkoliv rozměr?). Jedinej problém mám pak s tím, že ráfky nemůžu v žádným obchodě sehnat a nejradši bych všechno koupil v jednom obchodě a nechal si kola zaplést – nemáte někdo zkušenosti, kde to nechat zaplést i s těmi WTB? Dík.

      0 0
      • okm  

        Hopy jde pomocí adaptérů upravit na jakejkoliv rozměr. Jenom na 12mm/150mm je jiná nába. A myslím že nemají kit na XD-driver(Sram XX1), ale to je jen otázka času, kdy s tím přijdou.

        0 0
      • Nimrod  

        nezeslabovaný dráty jsou nejspíš zbytečný, pokud je chceš kvuli pevnosti. ve velu byl před lety laboratorní test a 2–1,8–2 praskaly furt v ohybu, až 2–1,5–2 praskaly ve zeslabení. navíc nejpevnější dráty od dt swiss jsou 2,3–1,8–2… takže za mě 2–1,8–2

        0 0
        • Mr.Duck  

          Souhlas, 2–1,8–2 a po nějakejch 2 letech mi teď praskly 4, všecky v ohybu, čili bych se nebál že to zeslabený nevydrží..

          0 0
      • deekay  

        kolo s WTB ti zaplete mistni user Hnoj a asi i kubad, kdyz bude mit cas. Oba ti sezenou asi i dily. Nicmene na ty i23 tedkonc cekam uz 3 nedele (pudou na nahradni kola) pac je dovozce nema a plujou z US.

        0 0
    • michalrysina  

      Trochu to tu vytáhnu.

      Co ráfky s vnitřní šířkou 21mm? A na tom plášť třeba 2,1? díky

      0 0
      • ClAyD  

        Úplně v klidu.

        0 0
      • Vilém  

        V cem je problem? Jen nevim, zda ma smysl, pro retativne uzky plast, pouzit takto siroky rafek.

        0 0
        • michalrysina  

          Je to jen dočasné. Jen se ptám jestli ten plášť nebude moc rozpláclej nebo tak něco

          0 0
          • Vilém  

            Nebude, neboj:)

            Ted si uvedomuju, ze to tak na jednom kole mam taky, rafek 21mm vnitrkem, plast 2,1" maxxis.

            0 0
            • michalrysina  

              Tak to jsem rád, v historii jsem toho moc nenašel. 17,19mm a o 21mm se moc nikde nepsalo, tak mě jen zajímalo jestli to nebude problém. Aby si ten plášť zachoval tvar a tak

              0 0
              • ClAyD  

                Naopak na širším ráfku bude držet tvar daleko lépe, syntace nedělá 40mm ráfky jen tak nadarmo.

                0 0
              • Vilém  

                Z sirky nemej strach, vozival jsem 2,3 i 2,1" na 32mm rafku. Jen to muze byt tezsi, diky sirce rafku.

                0 0
        • JakeF  

          21mm má třeba ZTR Crest, což je čistě XC závodní ráfek, Alpine má 20mm. Výhody ty, že plášť bude širší, míň náchylnej na procvaknutí a počítám i míň žvejkavej v zatáčkách. Osobně teda nevidím důvody pro užší, než těch 20mm, co má Alpine…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.