• mmartini

    Ahoj,

    mám možnost koupit tento rám, nový s Foxem RP23. Pročetl jsem toho v historii dost. Je to už dnes překonaný kus, nebo byste do něho za slušný peníze šli?

    Odrazuje mě, že podle příspěvků ve fóru na menších skocích chodí do dorazu a potom příspěvěk s vaklem v zadní stavbě. Co vy na to?

    Díky.

    0 0
    • Mamut  

      Ak mas na mysli moj vakel v zadnej stavbe, tak za neho mozu puzdra z EFS, ktore tam urcite pri kupe mat nebudes.

      0 0
    • LRRTM1  

      Vakl nemám a doraz je, IMHO, věc tlumiče. Pokud dáš na lineární stavbu degresivní tlumič, bude chodit do dorazu…

      0 0
      • MlokCZ  

        Degresivní tlumič neexistuje na trhu žádný. Bude tam dávat tlumič vzduchový a tam to je pouze o tom, jeslti je progresivní méně nebo více (u pružinového by se v některém případě mohl dostat k lineárnímu průběhu).

        Degresivní je průběh právě samotné té stavby.

        Ty máš ale jiný rám. Všechna ostatní AMSka (jak Pro, XMS, 100, tak současné 110, 130, 150) netrpí na tak malou progresivitu.

        Třeba AMS 150tka je s HV komorou pořád o něco progresivnější než AMS 125tka s malou komorou.

        Tlumič má sice vždy vliv velký, jenže právě na AMS 125tce je to dost málo progresivní i s RP23 s malou komorou, tedy s variantou nejprogresivnější co u Foxe a továrního stavu může být.

        Pro někoho to tak samozřejmě může být ok a pokud někdo nejezdí agresivněji tak naopak i žádoucí.

        S RP23 s malou komorou to pro mojich 70kg vycházelo zhruba tak, že při 30cm výšce skoku to šlo už na doraz (doraz začíná cca 3mm před koncem zdvihu a chodilo to tak 1–2mm od konce zdvihu). Při občasném větším skoku to pak šlo úplně na doraz (tedy došlo až k plném stlačení dorazu).

        Ale zase tak moc bych se toho nebál. RP23 s malou komorou by se pořád dal případně ještě lehce vyvložkovat a ještě progresitu zvýšit a pak tu je možnost sáhnout po jiné značce tlumiče. U RS se najdou progresivnější tlumiče než je RP23 s malou komorou.

        0 0
        • LRRTM1  

          OK, dík za vysvětlení. Když jsem to vloni řešil, vycházel jsem z týhle tabulky: http://foto.mtb-forum.it/…950/tune.jpg

          A tak nějak jsem myslel, že jde o sladění progresivity stavby a tlumiče. Ale máš pravdu, že vzduchovej tlumič může být těžko degresivní – teda pokud neuchází :-D

          0 0
    • MlokCZ  

      A jestli koupit nebo ne záleží na ceně. Při hodně dobré ceně bych do něj klidně šel.

      Nová řada AMS rámů 110,130,150 je trošku lepší. Typické chování (dané hlavně průběhem) předchozí AMS 125tky je ale podobné. Nová řada jde malinko lépe za pedálem a konec zdvihu je trošku progresivnější.

      0 0
      • Palo TT  

        Oproti starsim modelom presunuli tusim aj hlavne lozisko z ramu do zadnej stavby a je vacsie.

        Negativne vnimam pressfit na novych modeloch (Santa Cruz sa vyjadril, ze to na ich biky nikdy neda :) )

        Ak je dobra cena a sedi geometria nevidim dovod preco ten ram nekupit.

        U novych Cube ma prekvapila ale najma „klasicka“ stavba full ramu u Sterea. Mam pocit, ze kazdych 5 rokov sa toci dizajn v kruhu, len aby boli nove modely. Ak by boli pravdive tie marketingove reci, o neustalich zlepseniach (plati pre vsetky znacky vseobecne), tak uz v roku 2008 by isli bike bez slapania aj do kopca…

        0 0
        • MlokCZ  

          Ano, ložisko je opravdu už v zadní stavbě a je o něco větší.

          Pressfit není žádná extra výhra, osobně mi ale zase ani tak nevadí. Větší opruz na údržbu než press fit střed je vedení lanek vnitřkem rámu (ale zase se pak aspoň lanka nikde nepletou).

          K přepracování Sterea je vedl jeden hlavní důvod. A tím byla větší kola. Stávající konstrukce Sterea je pro větší kolo nepoužitelná. A konstrukce typu AMS jen omezeně, do vyšších zdvihů už to také pro větší kola nebude (možná není limit přímo současných 120mm, ale o trošku více, pořád ale málo).

          A chápu, že nechtějí držet tolik různých typu zadních staveb, tak museli něco odstřelit, i když to fungovalo dobře.

          Mně se nové Stereo nelíbí a po funkční stránce nic pro mě (s tímhle typem přepákování nelze dosáhnout průběhu, který by mi zcela vyhovoval).

          A pokud neudělají stavbu nějakou úplně mizernou, tak je to stejně vždy o tom, že někomu sedět bude a někomu ne. Nejlepší zadní stavba obecně pro všechny neexistuje a nikdy existovat nebude.

          Já třeba teď také přešel definitivně ze Sterea na AMS 150tku. A nemůžu říct, že AMS 150tka je lepší. V něčem je lepší a v něčem zase horší (Stereo je třeba o něco žehlivější).

          0 0
          • MlokCZ  

            A ještě tu byl jeden důvod, proč končit zrovna se Stereem. V hliníku to byl jediný rám z vyšších zdvihů, kde nebyla tapered vidlice (i když je tam 1,5" hlava, tak tapered vidlice tam se Zero stack hlávkem dát nejde). Tapered hlava byla jen pro karbon verzi.

            Takže by ho stejně museli do budoucna ještě přepracovávat…1

            0 0
          • MlokCZ  

            A ještě jeden praktický rozdíl oproti AMS 125tce a to vedení bowdenů a hadice. Sice opruz při výměně jak je to vedené rámem, ale zase při pružení je to zcela bezproblémové a lépe řešené než u AMS 125tky (u té ale také záleží na ročníku, vedení bowdenu a hadice se měnilo, bylo jako vnitřkem vahadla, tak vnějškem přes vahadlo; ani jedno ale není zrovna ideální).

            A ještě pevná X-12 osa (platí jen pro AMS 150tku).

            0 0
            • Slavoš  

              Jak řešíš povrzávání koncovek lanek na vstupu do rámu ?

              0 0
              • MlokCZ  

                Nijak, ani na jedné AMS 150tce mi nevržou (ani náznakem).

                0 0
    • mmartini  

      Díky za reakce, rám jsem nakonec koupil, model 2010, po prvních vyjížďkách nadšení, ale je to můj první full. Jinak 2010 má lanka/hadice vedené mezi rámem a tlumičem.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.