Tlmic na Cube AMS 125, vlozky, Linkage?

27 nepřečtených
  • Mamut

    Dostal som sa k ramu Cube AMS 125 (zdvih 130mm), ale bez tlmica, takze riesim co na neho kupit. Precital som si Mlokove zazitky s tymto ramom a pochopil, ze posledne co by som na to mal dal je nejaky linearny (high volume) tlmic. Takze treba zohnat nieco progresivne, co spolu s linearnou zadnou stavbou sa bude chovat rozumne. Rozmer 200×50mm.

    Vazim cca 100kg, ziaden northshore nejazdim. Drop vysky 40cm je strop a ani ten neskacem viac ako 2–3× do roka. Druhy bike bude pevnak, takze AMS 125 by mal byt taky all-rounder, na kt. sa bude dat 150km za den v lahsom terene (tiez nie castejsie ako 2× do roka), alebo 50km v tazsom. Alebo bezne vylety 60–80km okolo Prahy. Chrt nie som, ale presediet 6h v sedle nie je problem (tohtorocny rekord 13h, cca 11h cisteho casu). Zo sedla jazdim len vynimocne – ked musim ulavit zadku, nikdy kvoli vykonu. Rocne 2–2500km, stihat rocne o tisicku viac by bolo pekne.

    Cena rozhodne nie je zanedbatelnym kriteriom, ale nie som na tom tak slabo, aby som musel kupit iba drziak zadnej stavby aby neovisala. Nejake zamykanie, flood-gate alebo ekvivalent pro-pedalu (vypinatelne) by sa hodilo. Pacilo by sa mi chovanie RS flood-gate, co je vec. kt ma vidlici a aj ked zabudnem zamknutu, tak pri vacsich razoch sa ochotne otvara a „neskodi“. Proste nie ze zlenivi vidlicu obecne, ale male sily zastavi uplne a velke vobec. Ale neviem, ze RS robi nieco s malou komorou, MC a zaroven za rozumnu cenu.

    Nasiel som na CRC Manitou S-Type SRL a Manitou Radium RL obidva za krasnu cenu cca 116 libier. Pripadne sa da v CR kupit X Fusion 02 PVA za cca 5000Kc.

    Na Bike24 sa daju zohnat Rock Shox Monarch 4.2 za rozumnu cenu, ale priznam sa, ze som nepochopil obrazok, podla ktoreho si mam vybrat verziu „platformy“ A, B, alebo C http://www.bike-discount.de/…cts/3435.pdf Vyzna sa v tom niekto? Priemerny pomer mam nieco troska pod 2.5, ale ci je to klesajuce alebo rastuce, to netusim. A o progresivite tlmica tiez nejak nemam sprav. Niekto s Linkage nepomoze?

    Posledna vec: ako novacik do sveta standardizovanych tlmicov (doteraz Merida LRS, tam to nebolo treba riesit) som pochopil, ze potrebujem medzi tlmic a ram vlozky. Ako vybrat tie spravne? Je to dane tlmicom (preco sa to nepredava spolu s tlmicom) alebo ramom (preco sa to nepredava spolu s ramom)? Alebo ich specifickou kombinaciou? Je to vec, ktora sa rychlo opotrebuva? Mam kupit rovno zasoby?

    Vybrat nieco z uvedenych alebo nieco uplne ine?

    0 0
    • MlokCZ  

      Já bych vzal Monarch, ten by mohl byl ideální na tenhle rám. Je progresivnější o něco než RP23 s normální komorou. A platforma Monarchu 4.2 mi přijde skoro lepší než propedal.

      Jen by se to chtělo ujistit, že se tam vejde. Nejspíš ano, ale neviděl jsem v praxi ještě tuhle kombinaci, takže nemůžu zaručit.

      A píšu to proto, že do AMS Pro se dříve (2006) dával RS MC 3.R a když manželka po reklamaci dostala novější (2009) model, tak tam se už cca o 1,5mm ten tlumič nevešel, takže se musel dát RP23. Monarch ale není MC 3.R a 125tka není zcela stejná s Pro. Myslím, že se to nejspíš vejde, ale ověřit je jistota.

      Nastavení A, B, C, … u RS tlumičů by mělo určovat kompresi, tedy být něco podobného jako compression tune (případně velocity tune) u RP23.

      Tu tabulku k tomu vidím poprvé. Odhaduju, že tam doporučují různé nastavení k různým přepákovacím poměrům. Stručně, čím vyšší přepákovací poměr stavby, tím doporučují vyšší nastavení komprese, což je logické.

      A pro tři různé průběhy zadní stavby doporučují hodnotu B pro vyšší, střední nebo nižší lev. ratio. Hodnotu A a C tam mají pro všechny typy průběhu pro stejné lev. ratio.

      AMS 125tka má průměrné lev. ratio 2,54 a lehce degresivní průběh, tedy dle toho pdf je to ta střední tabulka pro Falling Rate a dle lev ratio hodnota B.

      Já bych na tu tabulku ale až tak nehleděl, takhle obecně se to stejně říct nedá a bude to spíš individuální záležitost než volba dle lev. ratio.

      Když vezmeš Ačko, bude to maximálně citlivé a také o něco houpavější, Cčko přesně opačně.

      Osobně bych se rozhodoval mezi A a B variantou a dle chování stavby (jak je houpavá a jde za pedalem), tak bych sáhnul asi spíše po Bčku (beru to také dle praxe, kde jsem jezdil ten rám s různým nastavením RP23 a úplně minimální komprese nebyla pro tenhle rám nutná). Z praxe nedokážu říct rozdíl mezi A a B, RS tlumičů jsem několik testoval, vše to byly ale varianty B, takže nevím jak moc se liší Ačko.

      Montážní vložky a bushing jsou jak dle tlumiče, tak dle rámu. Značka tlumiče určí průměr bushingu (Fox 12,7mm, RS 12mm a 12,7mm dle ročníku, aktuálně pro Monarch nevím, přměříš si průměr přímo na tlumiči).

      A pak dle rámu potřebuješ správnou šířku, nevim ale z hlavy pro AMS 125tku. A ještě pak potřebuješ dle průměru šroubu, kterým se to stahuje, z toho bude 8mm nebo 6mm.

      Tedy nelze to rovnou prodávat s rámem nebo tlumičem, protože to závisí na obojem. Takže jedině to může být dodáváno u kompletu rám + tlumič.

      Do zásoby nějaké koupit můžeš, ale v nějakém vhodném poměru. Tím myslím to, že obě nebudou opotřebovávat stejně rychle, záleží to na tom, kolik se daný čep otáčí.

      U AMS 125tky ten zadní čep se otáčí mnohem více (ten přední téměř vůbec) a odchází několikanásobně rychleji. Klidně to může být v poměru 3× výměna zadního na jednu přední.

      Takže do zásoby bych volil např. jen 2× zadní vložku (včetně bushingu) nebo pokud více tak 3× zadní a jednu přední.

      A rovnou bych dal nějaký lepší kit typu heavy bushing z TF tuned nebo něco jiného slušnějšího.

      0 0
    • MaPa  

      Taky mi více sedí platforma floodgate nad propedalem – jezdím už skoro rok Monarch ve verzi 3.3 – tedy pevně nastavená floodgate – možnost open/mid gate/full gate. Mám to na DC Sendicu, technické XC, nějaké ukázky u mne na stránkách.

      Mám tam Bčko a řekl bych nemám potřebu měnit (subjektivně, nemám jak ověřit, neznám nikoho s Ačkem), na open mód je tlumič hodně citlivej i když s neomezeným dual-airem SIDem se to srovnat nedá, 80% používám mid-mód hlavně kvůli nešvaru původního tlumiče nořit se ve výjezdech a zhoršovat geo rámu v technice, párkrát zapnu plnej když spěchám z práce, ale nejsem žádnej závodník takže mi lehký pohupování pod nohama nevadí. Asi mám i kliku, nemám potřebu měnit nastavení flood-gate.

      Nicméně dobrá zpráva pro tebe je, že tlumič ti vytuněj (A-B-C-…) v bike-live a to vratně, a ve stejné prodejně drží skladem i většinu montážních vložek a když nemaj nechaj vytočit na míru.

      Všechny tyhle informace jsou subjektivní.

      0 0
      • Mamut  

        Mám tam Bčko a řekl bych nemám potřebu měnit

        Ake mas „leverage ratio“? Teda zdvih stavby a zdvih tlmica?

        To s BikeLive je dobra sprava.

        Všechny tyhle informace jsou subjektivní.

        Samozrejme. Akakolvek podobne s zijuci osobami je cisto nahodna. Pri pisani prispevku nebolo ublizene ziadnym zvieratam.

        0 0
        • MaPa  

          lev. rat. 2,5 (tlumič je 165/38mm)

          Spíš že jsem si to nemodeloval, nevyzkoušel tisíce tlumičů na tisíci podobných rámech, nikdy neměřil na desetinky mm a nevedl si statistiky. Což neznamená že nejsem vděčnej lidem jako Mlok který jsou ochotný to dělat a ještě se o zkušenosti furt dokola dělit (díky!).

          Osobně jsem byl až překvapenej jak k tomu houpavýmu rámu ta platforma sedla, nezničila úplně citlivost a přitom hodně přinesla. Byl jsem drsným zastáncem toho že full se nemá omezovat, ale tenhle systém mne trošku vnitřně opravil. Na druhou stranu moje zkušenosti (byť zas ne tak úplně moje jako spíš lidí s kterými poměrně často jezdím) s RP23 jsou takový že kdo ho překopal na slušnou citlivost v podstatě přišel o PP (názory se různí zřejmě dle rámů na kterých to lidi maj, já to pozoroval tak jak jsem napsal.

          0 0
          • MlokCZ  

            O PP se ani při nízkém nastavení komprese určitě zcela nepřijde. Omezuje to na propedal pak sice znatelně méně, ale pořád omezuje.

            Řekl bych, že je to spíše dané tím, že spousta jezdců nedokáže vůbec vnímat menší rozdíly a pak jim to přijde, že propedal nefunguje.

            Pokud někdo ale chce platformou omezovat opravdu hodně (nebo chce skoro lock), tak to pak při nastavení typu CT méně než min opravdu nejde.

            0 0
    • Palo TT  

      Na Cube AMS 125 model 2009 som odjazdil tuto sezonu. Za 450Euro (cena aj s tlmicom) sa nedalo nekupit ho, aj ked vyzorom sa mi moc nepaci. Ale hladal som nieco prepakovane do hornej trubky, co bude asi lepsie zvladat zatazenia sposobene mojou vyssou hmotnostou a nebude praskat sedlova trubka pri vahadle.

      Vidla Epicon 140mm TAD TT, tlmic (zrejme origos dodavany k ramu) FOX RP23 200/51mm 2009 comp. mid, reb. low

      Profil takmer identicky s tvojim, len ja neskacem vobec. Rad jazdim technicke useky pri nizsich rychlostiach.

      S tlmicom spokojnost. Do kopcov zapinam dost casto propedal, lebo tych 125mm je predsa len hupavejsich ako 100mm na Giant Trance, ktory tiez pouzivam. Packa je dobre pristupna a uroven propedalu mam nastavenu na najsilnejsiu (3).

      Tlmic vyuzivam asi na 80–90% (cca. 4 cm) , takze ani pri tvojom jazdeni by nemusel ist na doraz. Par krat sa mi stalo, ze propedal som zabudol zapnuty aj z kopca, ale ani som si to pri jazde neuvedomil.

      Zaver: Pokial uvidis RP23 resp. RP2 za rozumnu cenu, kludne ho zober.

      Over si dostupnost a cenu nahradnych tesneni vzduchovej komory pre tlmice. FOX aj Fusion s tym nemaju problem.

      Sirka oboch vloziek je tusim 22mm, ale vsak to si lahko zmerias sam. Ako odporucal Mlok, kup tie nedelene heavy bushing z TF tuned, alebo nieco na tento sposob.

      Nepacilo sa mi vedenie laniek a tak som dal tlmic naopak. Vid foto.

      Mas ram 22"? Bikujes obcas niekedy aj na Slovensku (zapad, stred)? Ak ano, tak sa potom ozvi :)

      0 0
      • Mamut  

        Ja som 22" predvcerom vydrazil na nemeckom ebay. Novy, nejazdeny bez tlmica. Teda aspon dufam, ze ho niekedy uvidim. Je to zlozitejsie kvoli neochote predavajuceho to posielat mimo Reich, takze bude nejak forwardovany cez Mnichov cez moju vzdialenejsiu kamaratku. Mozno nakoniec predavajuci dostane rozum, zatial sa nejak neozval, kam by chcel prachy a pod. (Nemajuc ucet na ebay drazene cez dalsieho kamarata; v tom deale bude zainteresovanych 4–5 ludi, nez budem mat ram v ruke.)

        Foxa som za rozumnu cenu nestretol a Mlok ich umyselne sprasenej citlivosti tu nerobi najlepsiu reklamu. X-fusion aj Monarch mozem mat za podobnu cenu cca 200E, alebo spominany Manitou za cca 2/3 z toho. Aj na RS sa snad budu dat zohnat tesnenia bezne. Na Manitou neviem.

        Nejak som sa v tych vlozkach a busingoch stratil, takze budem musiet najst nejaky obrazok co sa kam montuje.

        Vidlicu planujem tiez Epicona TAD. Jazdim okolo Prahy a cca 2× rocne okolo Kosic, ked skocim domov.

        To vedenie laniek pod hornou trubkou, a nie nad, povazujem za +, maximalne ich nejak izolepou umravnim, keby sa blbo ohybali. Nenaraza uz ten tlmic do ramu? No asi nie, to by si asi zistil, ale vyzera to tak natesno, ze uz podla modelu tlmica to (ne)pojde. Ako odporca potenia sa pod Camelom sa este extra tesim na 2× diery na kosik na beznych miestach.

        0 0
        • MlokCZ  

          Co se týká RP23, tak hrozně záleží na interním nastavení. Obecně bych ho určitě kvůli citlivosti nezavrhoval. Pokud to bude varianta bez Boost valve s compression tune min, tak to bude supercitlivé. A pokud bude compression tune střed, tak to pořád bude velmi dobré (on ten rozdíl mezi min a střed je hodně malý, až pak rozdíl u CT max je velký).

          Špatné to bude až s CT max nebo u Boost valve pro zase jen některá nastavení (i když u Boost valve to bude chtít více nastavení dohromady, tedy jak rozumné nastavení velocity tune, tak rozumný tlak BV).

          0 0
        • op  

          ty bushingy se resily tady v mem vlaknu. Nakonec jsem objednat ten Heavy duty kit z TFtuned a jsem max spokojen.

          Ohledne tlumice a citlivosti .. koupil jsem RP23 za 150 liber z chainreacti­oncycles, ted uz tam za tu cenu neni .. Nastaveni CTmax mi z kola efektivne udelalo softtail :( .. zatim to tak jezdim a cekam na zimu, az jezdit nebudu a pujde do Bikelive na CT stred a RT min..

          0 0
        • Palo TT  

          Tlmic je v nezatazenom stave v hornej uvrati, takze pri pruzeni sa od horne trubky ramu mierne vzdaluje.

          Tlmic FOX ma v najsirsom mieste priemer 48mm. Prave v tomto mieste je v rame nasrobovana plastova prichytka bowdenu, ktora je vzdialena len 4mm od tlmica. Vzdialenost tlmica od ramu je cca. 9mm.

          Ak by si prichytku vybral a bowden premyskacu viedol bokom alebo vrchom (napr. prichytenim o sikmu vystuhu sedlovky – ma ju len 22" ram), tak by sa tam max. priemer 60mm mal zmestit.

          0 0
      • MlokCZ  

        To co píšeš souhlasí s mojí praxí. Jen ale doplním jednu věc. Bez skákání jsem také využíval 80–90% zdvihu. Konec zdvihu má ale lehce degresivní průběh a progresivita na konci je tedy minimální i s tlumičem dohromady.

        A když si při využití zdvihu těch 80–90% skočíš z cca 30cm výšky, tak jsi na dorazu.

        Pokud se neskáče téměř vůbec, tak je to ok a klidně bych volil RP23.

        0 0
      • MlokCZ  

        To vedení bowdenu a hadice máš zajímavé. To originální ideální určitě není, použít se ale dá. Každopádně u tohoto typu přepákování je to vždy s bowdenem a hadicí komplikovanější, v tomhle zlaté Stereo, kde nedochází k téměř žádnému pohybu bowdenu a hadice při práci zadní stavby.

        A co se týká té houpavosti, tak to je také trochu dané tou stavbou, ta stavba je mírně houpavější. Třeba Stereo jde i přes pár mm zdvihu navíc za pedálem o malinko lépe (při stejném tlumiči s totožným interním nastavením).

        Zase AMS 125tka má o hodně lépe dostupný tlumič, takže je tam menší otrava více používat platformu.

        0 0
    • Mamut  

      Ohladom nastavenia A, B, C som nasiel clanok pojednavajuci sice o zjazdovom tlmici RS Vivid 2008, ale mozno tie rozsahy budu rovnake http://www.pinkbike.com/…vivid51.html

      Tune A: 2.0 – 2.4 Leverage Ratio

      Tune B: 2.4 – 2.85 Leverage Ratio

      Tune C: 2.85 – 3.3 Leverage Ratio

      For falling rate deduct 0.1 from the range. For rising rate add 0.1 to the range.

      AMS 125 ma v priemere 130/50 = 2.6. Takze to vyzera na vzorne B.

      0 0
      • Palo TT  

        Zelene B ti vychadza pre vsetky priebehy tlmenia aj v tom povodnom obrazku, staci spravit kolmicu v bode 2,6 na tej X osy (leverage ratio) uplne naspodu ;)

        0 0
    • Mamut  

      No z roznych dovodov (neschopnost DPD, blbe popisy v e-shope a nasledne kupene nieco, co som nechcel a vratene, atd.) som objednaval tlmic az dnes, ale SOK! Po niekolkomesacnom zhanani low volume RS Monarch 4.2 200×51 mi dnes Bike24.de napisal, ze low volume verzie su len do 190mm, a od 200mm su vsetko uz high volume. Moze to niekto potvrdit, alebo vhodnym protiprikladom vyvratit? (Nie som schopny vygooglit hodnoverny zoznam vyrabanych verzii. Sramacke stranky su uplne na *****.)

      Z akeho dovodu moze byt taketo obmedzenie? Nie je to vlastne nejaka nutnost a mam kludne zobrat high? MlokCZ tu tvrdi, ze Cube AMS potrebuje progresivny tlmic, co sa az tak nezhoduje z high volume komorou. Ako som uz pisal: drop vysky 40cm je strop a ani ten neskacem viac ako 2–3× do roka. Ale nedal som si prezyvku Mamut len kvoli chlpatym noham, nejaka hmota sa urodila/vyzrala.

      Mozem pozdejsie pripadne strcit nieco nestalacitelne do komory a tak znizit jej objem, kebyze sa mi progresivita nepacila? A vojde sa to vobec do toho ramu?

      Tak niekto keca: Podla katalogu nahradnych dielov http://www.sram.com/…_Rev%20C.pdf plati, ze " All Monarch damper assemblies are compatible with both standard and high-volume air can assemblies." (strana 64). Podla strany 66 je komora pre 200×51 rovnaka ako pre 190×51 a existuje v HV aj LV verzii. Podla nakresov na strane 64 ale vyzera, ze HV komora ma vonkajsie rozmery obrysovo rovnake a asi by nemala vadit tam, kde sa zmesti low volume komora.

      Ako je narocne/drahe prekopat Tune C na Tune B?

      0 0
    • Mamut  

      Tak podla tohoto 1 minutoveho videa je moznost mat vsetky komory na kazdom type monarchu. A v 10. sekunde vidno zblizka vedla seba low aj high volume tlmice a nevyzera to na ziadny extra rozdiel.

      A podla tohoto vlakna http://forums.mtbr.com/showthread.php… par kutilov uz uspesne ladilo progresivitu pridavanim nastrihanych prstencov z dusi do pozitivnej komory. Takze mozno sa highvolume netreba bat.

      Co je ale zaujimavejsie, tak CRC ma momentalne Monarch 4.2 200×51 HV za peknych 129L, ale tune C. Co ale aj s cenou servisu na zmenu na B vyjde asi dost pekne.

      0 0
      • MlokCZ  

        V Bikelive by to určitě taky zvládnuly (zvýšení progresivity bez výměny komory), pro Fox tlumiče to dělají určitě (tak snad i pro RS).

        A Monarch je progresivnější o dost, takže není ani zcela vyloučeno, že to bude ok i s HV komorou.

        Klidně bych to s tou HV komorou vzal a pak případně nechal progresivitu zvýšit, když by bylo třeba.

        0 0
        • MaPa  

          Potvrdím jen že Bikelive zvýšení progresivity tlumičů dělá.

          0 0
        • Mamut  

          Tak som dnes volal Bikelive:

          1. Vymena „tune“ nie je iba zalezitost preskaldania poradia suciastok, ale

          nieco sa aj meni, cena cca 1000Kc.

          1. Menit progresivitu vedia, ale nie az v rozsahu, ze z HV spravia LV (bez

          samotnej vymeny komory). Podla mechanika su schopny postelovat 60–70% rozdielu medzi HV a LV. Takze vysledny poladeny HV tlmic bude niekde medzi HV a LV, blizsie k LV.

          Takze stale rozmyslam, ci to bude stacit. Chodenie na doraz sa podla MTBR da postelovat aj poladenim tlaku v IFP komore (komora, ktora posobi na plavajuci piest kompenzujuci zmensovanie olejovej komory pri zanoreni). Ale otazka, ci to bude stacit. Asi to len malo zmeni priebeh v 1. polke zdvihu.

          0 0
          • MlokCZ  

            To je těžké. To už bude nutné prostě vyzkoušet a předem se nedá říct, jak to bude lepší.

            Pokud by byla sehnatelná aspoň za trošku rozumné peníze standardní komora, tak bych klidně zkusil tu high volume.

            A pak dle vyzkoušení se rozhodnul, jestli nechat komoru/zmenšit komoru/vyměnit komoru.

            Nedokážu přesně srovnat RP23 x Monarch, o kolik se liší, aby se dle toho to dalo bez vyzkoušení rozhodnout.

            A také záleží co bude více sedět. Jestli třeba o něco menší sag (a i znatelně větší tlak) a méně citlivá první část zdvihu s větším objemem komory nebo o něco větší sag (a i znatelně menší tlak) a citlivější počátek zdvihu s menší komorou.

            Každé se to chová jinak a každému sedne něco jiného.

            0 0
            • Mamut  

              Nakoniec som vzal Monarch HV RT3 2011. Slubuju znizenie pasivnych odporov a trocha ma zlakalo aj to ine prepinanie MC. Namiesto prepinania OFF/nastavitelna poloha to ma OFF/slaba fixna poloha/silna fixna poloha. Objem budem ladit asi dusami.

              Inak ani Cube ako vyrobca tomu nejak velmi nedava. Ked som si prehrabal ih stranky, tak bezne ten isty ram v inom osadeni ma raz tlmic s malou komorou a raz s velkou. Jak keby to skladal len clovek s kalkulackou a vyberal komponety tak, aby sa presne trafil na nejaku peknu sumu ako 1299E, 1599E (priklady) atd.

              0 0
              • MlokCZ  

                Bohužel je to u Cubu s tlumiči přesně jak píšeš.

                A to přepínání u RT3 verze mi přijde taky dobré.

                0 0
                • Palo TT  

                  Tlmice a uchytenie lozisk to nikoho nezaujma, dolezite je, ze horna kyvka ma inu velkost pre kazdu velkost ramu :)

                  0 0
              • Mamut  

                Tak mi napisali, ze RT3 nevedia zohnat aa ani dodavatel nevie kedy budu. Uz ma to ani neprekvapuje. Ked uz zlyzhali 4 predchadzajuce pokusy, tak som fakt necakal, ze 5. by sa podaril. To mam za to, aky zivot vediem. A ze sa nemodlim.

                0 0
    • Mamut  

      No, konecne po pol roku zhanania tlmica a inych casti uz asi 3 tyzdne jazdim. Tlmic RS Monarch RT High Volume 200×50mm mi na to pasuje uplne super. Rozmerovo sa bez problemov vosiel v klasickom smere – pozitivna komora dopredu.

      Maximalne stlacenie som skusal poskakovanim na mieste a maximalnym dynamickym prepruzenim zadnej stavby. Odkusal som dve nastaveni.

      Pri tlaku 208 PSI som bol schopny vyuzit 90% zdvihu, zvysok som nechal ako rezervu na nejaky nevydareny skok. Sag je ale pri tom az na 30%. Pri vyssom tlaku som uz vobec nebol schopny vyuzit tlmic. Utlm na stupnici 0–10 na 4-ke. Zadna stavba sa pri slapani skoro nehybe a to rozhodne neslapem do kruhu. Aj za ten stvorec by som asi rad. Proste do toho len tak dupem a aj tak ziadne zamykanie nepotrebujem. Pricom narazy od terenu to chyta nadherne (daleko ochotnejsie ako vidlica – neupraveny Epicon TAD). Pri nejakom zoskoku z 20–25cm neviem urcit moment, kedy sa zadne koleso dotkne zeme – uplne plynuly utlm do stratena. Flood-gate v podstate nepotrebujem, asi som mohol kupit aj lacnejsi :-) jeho prepinanie aj tak skoro nic nerobi. Ale casto kopem pedalmi do zeme, ak v momente aj len ciastocne prepruzenia je napr. koren, ani nemusi byt nijak vysoky.

      Kvoli kopaniu pedalmi do zeme som skusil tlak 215 psov, ze stred bude sediet trocha vyssi. Po 50km jazde po lesoch okolo Prahy som sa vratil s gumickou ako indikatorom maximalneho zanorenia na cca 2/3 zdvihu (skoky v podstate neboli). Do zeme som nekopol, ale mozno len nebool vhodny teren. Ram sa zacal ale uz troska hybat pri slapani, takze uz ma trocha vyznam flood-gate na middle (pri full sa chova rovnako – nehybe sa pri slapani).

      Neviem si to uplne vysvetlit, este pojazdim a uvidi sa pri viac pokusoch. Alebo ma ten tlmic nejak pozicne zavisle tlmenie a posunul som jeho beznu rovnovaznu polohu do miesta, kde je tlmenie ovladane userom a nie nieco tovarne fixne (mari sa mi, ze extremnejsia polka zdvihu ma tlmenie odskoku dane z tovarne a user moze regulovat iba chovanie na zaciatku zdvihu – co na nastavenie nekopania a nehojdania staci a pri tom sa tlmic moze stihat vracat z velkych razov).

      Zaver: velka komora mi nijak nevadi a prezila by sa aj este mensia progresivita. Vyssie nafukanie by mi umoznilo zdvihnut stred a stale vyuzit zdvih.

      Pre porovnanie Merida LRS, prepakovany jednocap s 80mm sa hojdal od slapania daleko viac a ked som ho uskrtil, tak nechcel ist do zdvihu ani na prekazkach. S tlmicom Nemecka Odpoved (podla niektorych Nemecka Pomsta).

      0 0
    • Mamut  

      Este doplnok k vlozkam do ramu: zadnu namahanejsiu som dal z Enduroforkse­als.com s ihlickovymi loziskami za $25 a prednu obyc klznu z Bikelive. Nechaval som to u nich aj nalisovat, ta z EFS sa mechanikovi nezdala, ze ma nejak velku volu, ze by mala byt daleko tuhsia, ale rozhodol som sa, ze ju tam chcem. No, mal pravdu chlapec. Neviem ako vyzera vakel vo vlozkach, ale ram pri zdvihnuti za sedlo sa da zdvihnut o kusok a potom cititelne cukne, ked sa zavesi aj zadna stavba. Pri jazde to vobec necitit, tak to neriesim. Ale za $25 som si predstavoval mensi smejd.

      Ram je vylozeny splhavec, vyslapem to com som nikdy nevysiel (napr. Maturitu), v zjazde ale nie je o nic lepsi ako pevnak, co mi slohli – v schopnosti neprepadavat dopredu (a to bola Merida z 1997, s ETT 600mm a rozvorom 1080mm!). Mozno je to vidlicou, ktora sa pri nastaveni na vyzitie skoro celeho zdvihu zanara az prilis ochotne v zjazde do 3. svrtiny zdvihu. Mensiu progresivitu a vacsi tlak by som uvital. Asi ju rovnako viac dofuknem, aby sa zdvihla.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.