Zdravim, shánim celoodpružený rám, který je vhodný na freeride, ale aby se s tim také dalo ujet třeba 70km
Přemýšlel jsem třeba o Dirtparade extaze, nebo Specialized bighit. Nevím, jestli by ta geometrie dělala problém.
Zdravim, shánim celoodpružený rám, který je vhodný na freeride, ale aby se s tim také dalo ujet třeba 70km
Přemýšlel jsem třeba o Dirtparade extaze, nebo Specialized bighit. Nevím, jestli by ta geometrie dělala problém.
Ten dirtparade vypadá hezky,ale bighit nééé…Houpe se strašně :) Zkus se podívat po nějakém čtyřčepu, třeba i na Mariny, jejich Quadlink je celkem chválený..
Big hit opravdu ne kámoš za mnou vždycky brečel a to jsme jeli pár km. Freeride jsou pro tebe dropy 2m+ a skoky, nebo vožení v lese?
http://www.yt-industries.com/shop/index.php… tohle kolo je přesně na to, co chceš, do bikeparku paráda dojet se na tom dá taky dobře. Samotnej rám bohužel nekoupíš, takže šetřit.
krása!
Nic takového neexistuje.
Nesouhlasím – starý RB MONSTER AM do roku 09 toto splňuje. A nebo disponuju superschopnostmi.
Myslel jsem spíš současnou produkci, ve které si nevybavuji rám, na kterém bych chtěl jet dobrovolně 70km a současně mohl freeridovat bez extra čistého stylu.
AMko ano, to byla kategorie sama pro sebe. (:
A dost, nebo ukápnu slzu.
Dobře ti tak – jedna prasklinka a dals od něj ruce pryč jak od prašiviny – ale nahradils důstojně, to je zas pravda.
8D
Litevil 901/601?
IH 6point, 7point
RB Monster En
stare Enduro, Norco Six
…jo jsou to uz vsechno stare modely. Ted se holt hraje na gramy a ramy zacinaji byt oto vetsi plechovky :-) Z novejsich me napadnul Intense Uzzi VP, Santa Cruz Nomad? nejake podobne kola, ale na freeride to vsechno neni prave orechove, na chrceni taky ne :o) Stejne to je vsechno o gumach, cili by bylo treba dvoje kola, nebo aspon dvoje plaste
EDIT: blbe zarazeno
Ramu je plno co tohle zvladne, otazka je spis zda jsou gumy co tohle zvladnou.
Mno s tema ramama je to taky otazka. Hodne zalezi, co si dotycny predstavuje pod pojmem freeride. kazdy to totiz vidi uplne jinak, a tezko pak radit. S tema kolama souhlas. Co hodne omezuje pri vyjizdkach jsou tezke kola (gumy), cili by to chtelo nejlepe dva pary kol, nebo aspon prehazovat gumy.
Liteville 601 nebo 901. Dá se na tom ujet přes 100 a přitom tomu hodně nakládat..
Takovej bajk bude vždy kompromisem. Tedy v přímém porovnání s XC bajkem to bude těžké, měkké a houpavé, a ve srovnání s čistokrevným freeridem zase málo pevné a málo zobavé. Geometrií tak napůl.
K výše uvedeným bych přidal Lapierre Spicy. Dávám na něm od 80 km XC výletů po Vysočině až po alpské freeridové traily. Mám k němu dvoje výplety a několikero pneu.
Výměna výpletů a gum v kombinaci s ProPedalem a snižnováním vidlice udělají s bajkem (nejen Lapierem) obrovskou změnu.
Spicy ma k FR asi tak blízko, jako dragster k silnici.
locky slicky a no problem? :)
To radeji Froggy
To už jo, jezdil jsem na tom, dobré je to, krapet vysoký rám jinak jo.
To záleží, co kdo preferuje. Froggy je výrazně lepší z kopce a výrazně horší do kopce než Spicy. Je mnohem víc orientovaný na jízdu dolů. Spicy je tak půl na půl.
Rozdíl mezi Froggy a Spicy je třeba mnohem větší než mezi Spicy a Zesty.
Ze spicy bych do freeridu nešel, je to na ty prdy slabý rám. Lapiér dělá hodně na váhu, tak bych to neriskoval.Žádné jiné rámy se tak často nelámou jako jejich DH modely..
Ještě si zapomněl na haro 357
Haro není kolo:-))
To jsem si neuvědomil:)
Víš co, tohle škatulkování je ošidný. Co je to freeride? Drop z jaký výšky na jak nakloněnou plochu?
Můj freeride je podle všeho „víc XC“ než tvůj freeride :-). Proto je Spicy pro mne úplně ideál.
Je to tak, těžko to posuzovat.
Takže jezdíš AM
co to je? No přece když jseš nezadanej a jezdíš :) free ride. Já zadanej jsem, tak jezdím AM :D
Mám na prodej, jestli ovšem nechceš funglovku. Foto je tu http://gazman.rajce.idnes.cz/…_Iron_Horse/
Bike krásnej, ale nesplňuje zadání. Na tomhle bych 70 km štreky jezdit nechtěl :-).
No jestli ty nejsi měkou čulkou robeny, nemám problém zajet těch 70 km a to tam je jen jedna placka. S dvojpřevodníkem je to endurko jak vyšité. Má 15,5 kilo a geo je v pohodě, co by tomu mělo chybět nevím. Nejels na tom a děláš chytráka. Podotýkám že to nutně prodat nepotřebuji. Zůstane do náhrady, kdybych tu plechovku od piva co chystám polámal, protože tohle snese dost.
Tak asi záleží jakou má kdo fyzičku a kde jezdí. Přiznávám, že třeba na Lysou, Klínovec nebo kopce, co mám „za barákem“ (Brdy) bych na tom nedal, to asi nikdo.
A 203mm vidlici nepovažuju za vhodnou na univerzální ježdění.
Bavíme se o rámu, né o celém kole.
Aha, já bral celej bajk. To potom jo :-).
15,5 lol
To je váha s EN setem kol. DH set up má tuším 16,4 kg
I tak pěkný. Podle mě i v tohle setapu se na tom dá vyšlápnout cokoliv. Když je to o 2.5kg lehčí než to moje. Jak si dopadl s těma Ti šroubama?
Ještě čekám na ty se zápustnou hlavou, nebo cos myslel?
celkovou úsporu gramů:)
No ještě tím pádem nevím, kdyby bylo 100g tak je mise splněna:-)
Hmm, dobrý. Já na laku a pedálech ušetřil 540g a vzápětí je nabral teleskopem, brzdama a klikama zpátky:(
Lak mi udělal jen 50g, i původně to ty kundy neměli moc naslintané. Škoda.
jo teleskopy toho sezerou hodne, muj vazi 3/4 kila, ale kdyz nic jineho na dany rozmer nejde splasit…
A teleskop proste chci, jezdit bez nej uz mne dneska pripada jako jezdit bez hazky.
No 580g, taky není málo. A kolik máš vnější průměr sedlovky? Já taky budu frézovat z 30,0 na 30,9 až přijde rám a seženu stavitelný výstružník.
27,2
vnější:)
jo myslíš trubku na rámu, já myslel přímo sedlovky :D
..tak to ti nepovim, nikdy jsem to neměřil
… každopádně upravovat to nehodlám, takhle se na tom dá taky jezdit, aspoň jde fyzička rychleji nahoru ;)
Kdybys měl 34,9, tak bych to normálně profrézoval. Volal jsem do RB jestli mi uvaří novou stavbu o cm delší a s jiným průměrem a pan Bartozs mi řekl, ať se vůbec nebojím a frézuju.
Stavitelný výstružník má můj známý, kterému jsem dělal nějaké věci na Zetora, tudíž je mi zavázán. Pokud by ses byl schopen nějak dosrat do OV, nebyl by to zřejmě problém.
čeČe kámoš je z OV, ale nevím kdy se tam dostanu, ale jede se mnou teď na hory. Zkusím to nějak pořešit u nás. Ale co jsem byl za soustružníkem, tak ten mi říkal, že do mašiny to nejde nijak inteligentně upnout. Takže nezbude nic jiného než ten stavitelný. Zkusím ukecat týpka co má servis jestli by do toho se mnou nešel třeba na půl. Koukal jsem, že se dá sehnat okolo 1000,–. Jinak dík
Na netu jsou částky kolem několika set kč. To jsem netušil, že to je tak levné.
Podle typu. Do servisu by mu asi stačil jen na hliník, páč ocel má stejně většinou 27,2 a tam není kam soustružit.
Čo tak Cube Fritzz?
a co řikáte na spešla sx trail?
Ze nic moc lepsi neexistuje :)
To je stejně staré jako AMko
Myslis RB monster AM? To se dela od roku 2009 od kdy se dela tenhle pokroucenej sx trail?
Ne, ale SX Trail uz se taky dela pul stoleti :o)
Ja prave moc nechapu co tim chtel rict, ze sx trail uz ma za sebou peknejch par modelu a solidni historii(asi od 2003 viz btw docela me prekvapila thomsonka, netusil jsem ze se dela uz tak dlouho)? Ze se jedna o zastaraly kolo?
Jestli sis nevšiml, tak SX trail se pěkných pár let nevyrábí. Teď je to Specialized SX.
proc tady pisou sx trail? http://www.specialized.com/…CProduct.jsp?…
Hmm, to čumim. Předtím to bylo rozdělené na SX a SX trail a ten pak už nedělali. Moje chyba.
Ba ne, bylo to SX Trail (170mm) a SX, potažmo SX Supercross má kámoš na rámu, to je ten s asi 120mm zdvihem. No a Superpštros tomu už každopádně neřikaj, protože SX vůbec neznamená to samý, ale SX Trail je furt, a to nízkozdvihový SX cosi, ať se menuje jak chce mu celou dobu stojí po boku :)
Čeče já mám za to, že byl SX na FR, pak SX trail na enduro a pak SX cross se 130mm na 4X/SS, toho má taky kámoš(mimochodem super hravé kolečko).
No ze začátku tam byl k SX Trailu eště SX Enduro, to máš pravdu..to byl snad stejnej rám, trochu jiná zadní stavba a kratší tlumič, jestli se nepletu, ale to je tak 06 :) To nevim, jestli existoval ten malej, ale ten 170mm byl furt, od začátku doteď, a myslim že celou dobu to byl SX Trail (potažmo sexy tail)
JJ, už jsi mi oživil paměť. Kámoš má toho se 130mm z roku 2007–8
Konkretne to bylo Enduro a SX (uplne to prvni co bylo (2003?).
Pak v roce 2005 prislo Enduro, SX Trail a SX. To jsou ty dle me nejkrasnejsi ramy od Speslu co kdy udelal, a konkretne SX Trail z tehle serie se vyrabel az do roku 2008. Lisily se prakticky jenom delkou tlumaku a tim zdvihem…
Enduro se mezi tim uz ale pozmenilo, a prisla ta nepovedena vec s dvoukorunkou do roku 2009.
Od 2009 se zacina delat SX Trail tak jak ho nyni zname a v roce 2010 se pridava Endurko. Mezi tim samozrejme porad sekundoval SX – coz byl ten 4X a SS stroj.
Dammit, tak když každej povídá jak to byl nejhezčí rám od S, proč sem ho prodával za tak směšný peníze? :-S
Co to bylo za rok?
08
což o to, rám to byl parádní, ale ten tvůj už byl trošku starší :-)
Tak to by nebyl takovej problém, 08 by eště šlo, nebejt to Lko tak ho jezdim dál :-(
Kdybych nemel cerstve postavene kolo, tak bych te ho zbavil .. :-) Ale tak stejne jsi ho uz prodal, ne?
Za směšnejch 8500…
Pěkná cena.
Nejsem zrovna obchodník.
Lookass to prodal dál asi o milion dráž..ale tak já k tomu neměl papíry (on jo :D, byl zcela náhodou původní majitel), jeden čep a ložiska sou na výměnu, sice to chodilo dobře, naprosto bez problémů, ale i vzhledem k ceně za jakou sem to koupil by mi bylo blbý za to chtít přes 10..
s tlumicem nebo bez? A k obchodovani, kdyz clovek specha na prodej tak proste proda za malo … Ja vetsinou prodavam pul roku a vic :)
S…kdyby bez, tak to je podle mě slušnej kšeft.
Já bych ani tak nespěchal, stejně novej rám eště neni, ale ňák mi to zrovna přišlo vhod…
Tak za ty prachy na zabití dobrý. Každopádně Status se mi moc líbí, takže chválím přechod.
No i tak je to skoda, i kdyz nejsem fanda vzhledu toho ramu tak se na tom dalo postavit pekny kolo viz.
Jak se mi tenhle rám jako snad jediný od S líbí, tak tohle je humus.
Jezisi ne… To to zas nekdo zabil :-/
Me to tak rozcililo, ze ani neumim radit. Melo to byt na logomana :-/
hehe prave ze tenhle je docela dobrej, neni tam ten silenej paintjob od speslu co tam daval.
Tohle je druhy stary sx co se mi jakstaks libi viz foto :) Ale to nejnovejsi co je pokrouceny jako po narazu du zdi je proste best :-*
Grrrr..ách. Tj porno! Chtel bych víc fotek
Barva mozna, ale ta dvoukorunka to zabiji… Takhle nejak jsem si to vzdycky predstavoval :o)
Moje bylo hezčí!
To vedet, tak si ho vemu do sbirky na pozdejsi poskladani veterana :o)
No já eště přemejšlel, že bych si ho nechal na endůro, ale to bych musel nevim co udělat, abych na to měl :-( Ale jak řikám, bejt trochu byznysmen, tak vám ho tu dám ať se vo něj porvete žejo, ale to já ne, stejně tak s Totemem, ten šel nakonec taky za dobře, když mi týpek napsal že ho veme hned, a jinej že mi hned pošle boxxera :)
Počkáme až budeš prodávat Statusa :D..
No, jestli budou prachy, tak po sezóně, snad s WC boxxerem (resp. překopanej RC) a double barellem, ale to už by asi bylo za víc, a jenom za pžedpokladu, že bude na V10ku :)
hehe nebylo uz pomalu lepsi vzit rovnou demo kdyz chces jeste dalsich 10k+ investovat do tlumice?
No Demo se mě sic líbí, ale znamenalo by to pro mě i nový kliky, zadní kolo, a to je dalších minimálně 10k…:-(
Za kolik si strelil totema? :)
No nejdřív sem chtěl 10, pak sem teda našel škrábanec na vnitřní noze, sice nic velkýho, ale nepotěší to, tak řikám 9..no a stejně z toho sešlo, pak napsal týpek že když eště litr slevim, tak si pro něj přijede, tak přijel..a eště ten den byl Boxxer na poště a doufám, že zejtra si ho tam vyzvednu :-)
V Lku bych o jednom na prodej vedel:)
Rocnik? :o) Ale ne. Mam kone a nesmim vymyslet :o)
Povídej, mě to asi zajímá (mám toho doma zatím ještě „málo“) :D.
Bud samostatnej ram, nebo cely kolo.
Jo tak v tehle oranzove se mi zrovna libil… :o)
Rám, na jaký mail můžu napsat o více info?
a ten status má být vlastně náhrada čeho, big-hita? nechce se mi to hledat…
Jj, je místo big hita..ale jak mi BH nic neřikal, tak tohle se mi na papíře sakra líbí, snad bude i naživo :-)
Čeče já mám za to, že byl SX na FR, pak SX trail na enduro a pak SX cross se 130mm na 4X/SS, toho má taky kámoš(mimochodem super hravé kolečko).
Zalezi, ktery rocnik. Da se ho poskladat hodne jezdive, ale ty novsi uz nemaji tak privetivou geo na jizdu do kopce se mi zda.
Kazdopadne jsi nam jeste poradne nerekl copak si predstavujete pod takovym pojmem, jako je freeride, Kefalin :-) Kazdy to ma posunute totiz dost jinak.
myslel jsem ročník 2010
freeride si představuju skoky do 2m.. cesty po šutrácích, kořenech a kamenech..nic hardcorového :) jsem po operaci kolene a už to nechci rvát přes moc..
Tak ja myslim, ze poskladat na SX Trailu pujde urcite rozumne kolo. Pokud clovek zvoli rozumne komponeny, a treba tam necha dvojplacku, tak na tom urcite pujde objet v rozumnem tempu nejake hrebenovky apod. Hodne stejne delaji plaste a kola, a zadni stavbu si do kopce vzdycky muzes pritvrdit propedalem ;o)
abych to upřesnil, jde mi o to, abych se nemusel bát, jet s tim na špičák, ale zase abych s tim vyšlápnul i kopce na horách..popř. přejel nějaký asfalt, ale v zásadě to chci do lesa a do hor.
Díky za reakce
Tak to se dá praktikovat skoro na libovolném FR kole kde jde vytáhnou sedlovka a je tam dvojpřevodník.
No i ten Špičák se dá splužit na crossu, záleží spíš né na tom kam s tím pojedeš, ale co a jak tam zajedeš.
http://www.freeride-magazine.com/…der-0111.pdf (uz jsem to tady daval milionkrat, ale dalsi pripomenuti neuskodi) tady mas test fr kol nejuniverzalnejsi je sx, ale zaroven je super do bikeparku
bla bla bla:)
Výstižné.
Když tak čtu recenzi na toho Whizze, tak mi nejde do hlavy proč tomu vyčítají low end vidlici, tlumák a gumy z papíru, když se dělá i verze s Totemem a Vividem. Přitom píšou, že geo je dobrá a rám je kvalitní. Scotta tam naopak hodí v plné palbě. To mi nepřipadá moc objektivní.
Taky, že není.
Co dostanou to otestuji, asi kazda firma nema od kazdyho modelu co prodava testovaci kolo …
Pak tam toho Whizze nemuseli ani dávat, páč každýmu trochu znalýmu je jasný, že to komponentově bude stát za prd. Jestli on nebyl záměr mít u České vlaječky nejnižší hodnocení. ;) Ale možná jsem jenom paranoidní. :D
Češi ať se do kol vůbec neserou :D
Spešl No.1!
Tady maji nejakej test lepsiho modelu, http://www.freeride-magazine.com/…il2–0510.pdf jestli to chvali nebo nadavaji nevim, nemecky neumim nic. Taky to muze byt chyba RM. FM je treba pozadal, ze maji zajem otestovat RM a oni jim poslali tuhle shit verzi. Nechapu proc by ho pak meli vyradit, prave je dobre, ze otestuji i takovou verzi aby lidi vedeli. Hyper drahy kolo za tisice eur si kazdej nemuze dovolit, takhle se aspon lidi dozvi jaky jsou ty levnejsi komponenety a zda se na nich da taky vyradit.
Po obědě na to mrknu. Jinak německy taky neumím. ;)
Vcelku pozitivní recenze
+
Dobrá geo, citlivost zadní stavby, vedení hadic..
–
Hůř dostupný tlumič pro štelování a taky se jim nelíbily ty WTBčka..
=
Gud farád fyr šnele berg hinuntr..
Takže za tím, že ho měli srovnávat v obdobné výbavě jako ostatní kola, si stojím. ;)
No a kolik dní v roce trávíš tvrdým ježděním?
Jdi kousek nahoru ve vlákně kvůli tomu výstružníku.
A nebo jeste alutech germany handmade (aspon myslim ze jsem to nekde cetl :D ) , je to takovy EN/FR http://website.alutech-bikes.de/…ro::392.html v testech dopadl spickove viz
Jo, Fanes se mi taky líbí.
Myslim, ze bohate staci 150mm vzadu a 150–160 vepredu. Kdyz k takovemu kolu budes mit dvoje kola tak mas po problemech. Jedny na RoR a druhe na HD-FA. Pises ze tvuj freeride nejsou 3m dropy takze bych 170mm zdvihu vubec neresil.:-)
Když jaké kolo dnešní výroby se 150mm vydrží pravidelné poskakování po špičáku s občasným vytuhlákem na skokách a sem tam 2m dropem?
Spesl Enduro, Mojo, Nomad, iQ6, Stereo. Je toho hodne, zalezi na vaze jezdce, stylu a kvalitnich zapletech. Kdyz budes drtit cely rok je jasny ze to odejde, tak jako DH i FR, podle me je urcite lepsi mit jezdivy kolo.
Njn, mojo a nomád stojí přes 60tis rám, za to si může koupit celé kolo na FR. Stereo bych pochyboval. IQ6 s lehkým jezdcem asi ano.
Urcite muze, ale jezdit na takove seriovce 70km svihy bych nechtel. Freeride za 60 si myslim neni moc dobra investice, pokud nechces jezdit jen z kopce.
Myslel jsem to tak, že za to by si mohl koupit celé kolo a druhé si postavit třeba za 20tis na švihy. Hlavně dát 68tis za mojo a to pak někde v parku poslat do šutrů a říct mu pápá není ideál.
Hehe, to je fakt. Dve kola ideal no. Proto mam silnicaka. :-D
Já se svojím stylem jízdy + váhou nikdy nedám Stereu pokouřit k maximu co vydrží, takže podle sebe to až tak hodnotit nemůžu. Ale stejně si myslím, že by mohlo vydržet dost.
Ten rám je v hliníku upřímně řečeno pěkný těžítko (3kg 20" bez tlumiče).
3 kg se mi nezda nejak moc. A nezda se mi, ze by tu praskali celopera jako na bezicim pasu (to se zda uzivatelum jedne znacky, ze je nejak zazracne odolna). Spis bych rekl, ze to kolo nebude mit optimalni geometrii
Tak málo to zrovna není. Třeba starší Stereo (tzn. do 2008 včetně) mělo o cca 350g méně. A třeba AMS 150tka to samé (cca o 300g méně).
Geometrie je u Sterea v případě 32mm 150mm hodně do XC, hlavový úhel 68st.
Má ale hodně nízko střed, takže by nebyl problém to stavět s 36tkovou vidlicí a hned by se to zase kousek posunulo.
Na druhou stranu to už pak rovnou k té 36tce lze vzít Fritzze a mít vyváženější chod vepředu a vzadu (geometrie bude ± nastejno – tím myslím když bude obojí s 36tkovou 160mm vidlicí).
Pokud to chce ladit k FR, tak bych o těch 140–150mm fullech moc ani neuvažoval. Jsou to opravdu převážně vysokozdvihová XCčka i když některá budou poměrně odolná.
Narážíš na kterou značku, pane s nejvíc nejlepším Pitchem a momentálně s nejvíc nejlepším SX?
Vidim, ze ti to je jasne, kterou myslim :)
Jak jsi bystrý!
Safra a ja uz myslel ze nepraska Liteville :D
Jdu brecet pod deku :D
No, asi to něco vydrží, viz setup na fotce ;)
teď mám 901 ještě více do DH než je tadle..:-))
To vypadá MOC pěkně!
Jo ten znam, to je moc pekne :)
Jeste ze nejezdim DH, protoze bych to pak moc chtel :D
ty rovný trubky sou parádní, dneska už se to moc nevidí
u Liteville je genialní možnost ruznej setupů od AM až po DH u 901 a od XC az po EN u 301 a pri použití teleskopický sedlovky je využití široký… proste u vyvoje tech rámů nekdo přemejšlel… samozřejmě to taky neco stojí a každej si musi ríct jestli je tak bohatej aby si kupoval levny věci :)
Kol, které se daj poskládat, jak tu popisuješ je hodně. Lajtvíl není nic až tak extra.
zasadní dotaz videl jsi ten rám naživo?
Ne, ale tak detailní fotky jaké jsem viděl jsou jako bych ho na živo viděl, možní ještě víc, protože nafocené detaily si prohlídneš důkladněji než celek, je to pěkná promyšlená práce, ale nic nadpřirozeného bych v tom nehledal.
Má extra tenké trubky, o tom to je:) Takže stačí extra malý kámen.
to není pravda, samotnej rám váží víc než některé DH biky (session, V10 al je na tom skoro podobně)
kolik teda vazi, jen tak pro zajimavost? kdyz jsem v rychlosti prochazel stranky vyrobce tak jsem tam vahu nikde nevidel
Jde prenastavit treba delka chainstay (posuvny patky), uhel hlavy? Nebo jen zdvih? Jinak liteville je fajn, lehky a nepraska, palec hore :)
úhel hlavy jde v rámci asi jednoho stupně, délka zadni stavby ne
tak zrovna IQ6 bych na FR nebral vůbec…to je spíš takový lehčí AMko imho, na FR tak možná pouze pro fakt dobrý jezdce
Ja bych se v dnesno dobe naopak 170mm zdvihu vubec nebal, a gumy musi byt poradne, cili na FR Miniony, MM, BB, Na XC treba ty HD. RoR je atrapa a ne guma :-)
Tak JF to bere podle sebe, né každý má takovou techniku jako on. MM+BB v fr verzi na (zadek i FA SS) Fr plně postačující. I když ve Špindlu na fr je to poměrně dost rozsekané.
No ja se nechci hadat, ale kazdopadne musi resit hodne kompromisu. Zrovna jako je resim ja, chci si uzit cestu dolu v plne palbe co mi strach dovoli a chci ujet maraton. Prehodim kola a predstavec a zbytek je o fyzicce a vuli.:-) ale takhle z toho podle me vytezis nejvic co jde.
no jenomže pak zistíš, že tě přehazování kol nebaví nebo že ty super sjezdy máš třeba 30km po štěrku a jsem na hranej… Tak nasadíš Nobbynic a dáš se na modlení :-)
:o) Tuhle sezonu se dam asi taky na modleni. Hodlam se zbavit butylovych Minionu, tak uvidim dlouho mi to vydrzi :o)))
Víš že všechno je o tom kolik nafuníš.
Jasne. Ty, Miro i dalsi ste na tom jezdili prakticky vpohode tak neni mozne ;o)
nejsi přece tak vypasený, šel bych do toho :-) já jsem pro změnu koupil můj první butylový plášť v historii, tudíš defekty asi nebudou vůbec :-))
Do beskyd nevim, no :-)
Dneska se snad dokopu abych objednal dopředu NN 2.4 Trailstar TLR a dozadu 2,25 TLR Pacestar.
Jsem zvedavej jak ohodnotis tu novou smes na predku.
mne ted dosla MM 2.35 Vertstar na predek, tak jsem zvedavy …a plny ocekavani :p
Budeš spokojený:)
Ja jsem si ted MM koupil na predek v tehle smesi…je to na mokro super?
tato ? Na co je ta guma na fr/dh nebo enduro?
btw nezkousel nekdo butcher control jako en gumu a butcher sx jako fr/DH?
To by mne taky velmi zajímalo…
Butcher SX vozí kámoš na DH, a naprosto si to chválí, na druhou stranu na Jedlovou na 3DH si netrouf, že je mokro a nemá na to pláště (přitom po trati tek jenom menší potok…), a srovnání třeba s podobnejma Minionama taky nemá, tak těžko říct, ale na sucho nevypadaj blbě. V tom novym 41 magazínu taky nevycházej nejhůř.
SX je na poste, tak potom napisu:)
Hlave me zajima jaky budou oproti minionum st ve predu, o kterym zatim nejvic uvazuju diky cene.
Asi tak na stejno, SX bude mít lepší záběr na mokru. Jsou to dobrý pláště.
To je zajimavy, ja cekal, ze pro ne budou konkurence spis ty DH verze od speslu. Precijen sx vazi nekde kolem 950g
Bavíme se o gripu.
Co jsem pochopil tak designer plastu presel od Maxxis ke Spec. takze to bude dost podobny. Jinak nevim, teorie. Nicmene na vylety to vypada dost i na predek, zajimalo by me, jestli je vpohode ta verze control s tvrdou smesi, 60a Maxxis nedrzi:/
Kdyz jsem hledal na netu, tak jsem zaporny reakce na control butchery nenasel, ale moc lidi je nejezdilo, ale ti co jo tak je chvalili. Ja mam v planu si koupit ardenty 2.25 i kdyz jsou 60a tak snad budou ok na xc/en, kome si je v jednom vlakne chvalil a na FR dam do predu miniona st.
50a by mohlo dyrzet uz solidne. Stejnou tvrdost ma tusim Stick-E od Kendy, a tam je vpohode
150mm vzadu nestačí, protože kromě oldschool kol to jsou dneska vysokozdvihový xcéčka s rámem někde pod 3kg. Mě by taky stačil takový zdvih, ale musel jsem vzít 170, kvůli odolnosti a vhodné geometrii na 36ku vidlici.
Samozřejmě jsou výjimky jako např. Mojo HD 140 nebo nějaký skákačky
Tak tak. Dneska uz to jsou klasicke XCcecka s vyzsim zdvihem. Rozumne kola zacinaji kolem tech 160+mm a s vidli obdobneho zdvihu. Jedine nekde vyhrabat oldschool jak mam ja :o)))
To jenom muj rám má 4,7 kg na 140 mm zdvih:)
Co to je? Nějakej franta?
BigHit http://www.bike-forum.cz/…l-30941.html
Je to teda s tlumičem, ale samotnej má přes 4 stejně mam pocit.
Reagoval jsem na to ze chce kolo, ktere bude schopne i do kopce a na normalni svih-vylet. Neumim si predstavit se tahat s 17kg kolem nekde v kopcich. Do zazitku to bude mit daleko, samozrejme ze si cestu dolu uzije vic, ale s odolnou 170 FR si nikdy vylet nezajedes. V prehazovani kol nevidim problem, problem je vzdycky ve vaze jezdce a umu.:-)
Cece ja ti nevim. Ja se s 17kg svini taham uz 6–7 let, a ze bych si o neuzival…
Hlásím se do klubu 17kg+. Kopce tu máme celkem velký. Ten nejvevětší má necelých 1500m.n.m. a užívám si to pokaždé i cestou nahoru. ;)
To bych taky chtěl umět. (: Mě to na enduru do kopce baví jen tehdy, když je to z kopce. (: Ale jinak na XCčku kopce dupu rád.
Čili jak už jsem psal výš, tak pro mě se ten univerzál hledá dost těžko.
Vis jak – nahoru kochacka, dolu rubacka ;o)
He he to je pěkný slogan:-)
A mezitím šukačka?:-). he, to na bike moc nepatří, co?:-)
A mezitím šukačka?:-). he, to na bike moc nepatří, co?:-)
To bude tím, že to dokopce musíš dupat, aby tě to bavilo. Mě to právě baví ikdyž nedupu. Jde mi především o radost z prostředí. ;) Nahoru se kochám, dolů si užívám jízdu.
no to jsme natom dost podobně, já to raději už dlouho nevážil, tak odhaduju ::-))
Kazdemu vyhovuje neco jineho to je jasne. Ale myslim ze 150 je porad nejlepsi kompromis mezi XC-AM-FR. Uvidime, budu to zkouset a neco natocim…
150 FR nedá, jsou to už vesměs hodně subtilní konstrukce, krom nějakých starých veteránů.
já teda dospěl, k tomu, že 160–170 rám+vidle a zbytek maximálně nejlehčí, podle hmotnosti a stylu, gumy co nejrychlejší, podle povrchu.
17kg je úplně v klidu – lehčí kolo jsem stejně v životě asi neměl. Základ je v geometrii a v tělesném mase.
JJ. I výjezdy mě na té mé mašině baví, ale musí to být pořádným terénem, né po silnici. Tam už hodně ztrácí, ale v bordelu je to zábava.
Výjezd po asfaltu mne ani nenapadl neboť to je ta nejzkurveněji zapičená věc co mne na horách může potkat, trumfne to pouze záležitost tak strašná, že se ji bojím napsat – sjezd po asfaltu.
tohle ale můžeš psát až po desáté večer!
To já zas nahoru cestou nejmenšího odporu, asfalt je vítán.
Souhlas. Když už do kopce, tak aspoň co nejpohodlněji.
+1 – přesně
Moje kolo váží nějakých 18kg a jak si ty celodenní výlety užívám:)
Proč by muselo mít 170mm kolo 17 kilo? Já třeba neměl SXko zrovna z nejdražších, a v Lku mělo se sjezdovejma pláštěma pod 16,5kg..s Totemem a podobně, laděný spíš do DH než kam jinam. 17 kilo už má plnohodnotnej sjezďák, lehký FR podle mě klidně může mít 15..ale ono i s těma 17 se dá jet na vejlet :)
No jasne ze to jde, jenze jezdit s FR geo a sjezdovymi plasti do kopce neni zadna slast. Nechci tady tvrdit, ze to NEJDE. Pouze poukazuji na idealni set-up podle meho nazoru nic vic.:-)
na to pozor, ja se svym („houpavym primitivnim jednocepem“) 18+ kolem jezdim bez „problemu“ horekopcom s HT XC-karema …ale v beskydech uz jsem pravda na celodenim vyletu byl ke konci „trochu zadychany“
Jednočep nebrat, hrozně se to houpe!
Heleď můj monster na pružině se skoro nehne, když šlapu v sedě lehce pomalejším tempem :) A to jezdim bez nášlapů, samo že do kopce je to houpačka, ale jaký endurko neni.
Se mi koukni do profilu. Jednočep nebrat:)
RB nejede!
ale IQ6 jede jako HT :D
A z kopce je to jako tank, takže stromy raději uhýbají z cesty. Poctivá česká práce, to se pozná :o)).
áá mně už trochu jebe, jsem se ani nekouk na koho reaguju :D
No jo jednočepy jsou zlo :D
17 kg už je dnes slabý průměr i na DH stroj. Soudím tak dle toho,že i v sérii se jich prodává spousta lehčích než 17kg.
To by me zajimalo co mam na kole tak tezkyho, ze s lehkejma gumama vazi jen o necelejch 200 g min
všecko :-)
:D i kdyz nahodou pedaly mam super lehky :D Ale uz se zas tak nedivim miniony maj 1200 v st 2,5 ja myslel ze maji 1300 a neco bude taky vazit presmykac s packou, lankem + prevodnik. A nedivil bych se kdyby ten napinak od speslu byl stejne tezkej jako e13 :))) Takze to tak nejak bude odpovidat.
já mám cílovou váhu pro XC mód 13,5kg – ale asi se to úplně nepovede, nechci jít moc na úkor životnost a pohodlí sedla :-)
13,5kg mel ve FR modu muj anthem :D
moja Kona Stinky (180mm) má v sérii necelých 19 kg…
Co treba Knolly Chicotlin, Cove G-Spot, Yeti SB-66, Nukeproof… Vsechno 150 a nemyslim si, ze tyhle jentak prdnou.
Je toho dnes na vyber moc a vlastne uz jen cekam, kdy slovo freeride zmizi a nahradi ho tyhle univerzalni endurka. Na druhe strane potom zbydou jen sjezdaky.
G-Spot by mohl být taky dobrej tady na to použití, to je pravda
mne zase docela zaujal ten knolly delirium
Je, ale tak drahý, že bych šel radši do nicolaie
Já na Megavalanche potkal nějakou partičku z Prahy(jeden typek jezdil Spicy), prisla rec i na Nicolaie, kterych tam jezdilo docela hodne a bylo mne receno, ze prej to jsou docela line kola. Prej vlastni zkusenost, ale kdo vi ;)
Kazdopadne sjezdovy ION v tom jejich zlutozlatem eloxu patri porad mam v kategorii DREAM BIKES
Nevím no, podle mě něco vydrží, protože ta váha mluví za vše. Já už mám taky nicolaie, ale jen BMXTB. Však už jsem ti to psal:)
Jo po tomhle jsem taky pokukoval. Dokonce pred nedavnem sel ten ram u nas koupit, za fakt pekny peniz. Ale to uz jsem mel tusim kone
na tohle mám YT NOTON, běžně na tom jedu manipulační přesun (terén i asfalt) k potřebný lokalitě 30+ km, tam freeriduju a večer jedu domů:) celodenní hc enduro taky v pohodě, loni v létě jsem s tím jezdil v bikeparku na Lipně denně (červenec, srpen, každý den) takže dostalo docela zabrat a zatim drží:)
YT Noton, Mojo HD, Kona Coilair, Reign X, Froggy…je to o tom najít tu nejvhodnější kombinaci kompromisů…
Já jezdím celkem v pohodě 20–30km výlety na 19kg Koně Stinky s jednopřevodníkem, ale zas je pravda, že do kopce šněčím tempem nebo tlačit, a taky tu nemáme žádný pořádný kopce :-)
PS: chce to určitě Hammerschmidt:)!
taky bych si nechal líbit
Hammer je pro mě nej vynález za posledních X let. V současný době čekám na moment, kdy přijdou s řadícím mechanismem integrovaným v rámu tak, aby se škálou převodů rovnal Rohloffu, a aby váha komplet biku nebyla o víc než půl kila vyšší než konkurenti s konvenčním převodovým systémem
a váha nie je az tak zlá. Ked zoberes, že na to uz nemusíš nahadzovat radenie, salter,presmyk, káble
a kluky.
Skôr cena je ešte stále trochu mimo
Ultimátní rám :)
Už mám taky svého nicolaie:)
a nebo ten alutech cena je preci jen o neco nizsi.
jezdím SX Traila 10… Je trochu kratší, ale kopce stejně pobírá i s butylama a DH dušema. Je to sice znát (cca 19kg odhad), ale dá se. Parádní hračka do parku ale se semi-slickama to i parádně žere asfalt. Jezdím celoročně a zatím vše funguje, jenom Wetscreamy mi v těch –2o popraskaly. Můžu jenom doporučit
Tak to já taky jel minulý rok na dragsteru 60km v po kopcích kolem 700m.n.m. a běžně 35km endura. Jede se mi na tom suprově. Ale když pak sednu na Teocali, tak to frčí jinak.
Jak chodí to Teocali, dostali se ke mně dost protichůdné názory. Kámošce se dost líbí a je mezi adeptama ke kupu a tou protichůdností názorů vůbec netuším, jestli jí ho spíš doporučit či ne.
Mě se to teda chodem nelíbí. Začátek není citlivý, pak už to zobe docela pěkně, ale to mluvím o té verzi elite. Ta nižší s epiconem stojí za prd, tlumič přetlumenej. CO je na tom super je, že se to vůbec nehoupe ani na kašpárka. Je to víc do XC geoškou a ty rámy jsou dost dlouhé. Navíc mě štve jak se to natahuje, třeba u bunny je to nepříjemný. Zase cena mluví za vše.
Nechlubím se, jenom pro představu co se na něm dá odjet a to nejsem žádnej blázen…Na jaře z Trutnova cc 45o mnm.(po vlastní ose+ něco málo sněhu), – Hoffmanky-Černá H. (1299mnm)-Václavák a dolů Javor(Pec p. Sně.) na Bažinu. Foto pro představu… http://www.facebook.com/media/set/…
Yeti ASR 7 :)
Ja tohle resil taky, myslel sem si ze RB Monster EN bude stacit. Jenze pak se pristihnes, ze tomu nakladas vic nez chces a je jasny, ze to za chvilku povoli. Takze pak s tim jezdis enduro, s pripadnym nalozem jenom obcas a nakonec si stejne toho sjezdaka postavis, jako ja :-D
PS: Coming soon in my bikes :-) (rozumej – az mi nebude takova klada v dilne – staci jen prohodit rodla a dodelat razeni)
nejdřích udělat kuchyň, potom dodělat kolo. chápu to tak správně?
Tak venku se neda jezdit a v dilne je kosa jak v prdeli. Takze uvnitr v teple a se sklinkou vina tu elektriku delam rad :-D
dvě slova, Franta Mrázek, i když to asi La piéra nepotěším :-)
Nerozumím…?
No, že jsi okomentoval mého fulla že se Franta zasekl někdy před deseti lety, ale dělám si srandu :-) hold co člověk to názor :-). Nicméně já ho tedy vřele doporučuji…
název threadu je nesmysl..kup si rám 150/150 nebo 160/160 a říkej tomu Enduro:)
co třeba ta Kona Coilair ?
Vypada to celkem pekne, az na ten jejich prapodivny system :-)
ten jejich prapodivnej systém údajně docela funguje :-)
má to kamarád na krušnohorské enduro a osobně bych jinou Konu nebral než tohle. Skvělej stroj a levnej. Ideál třeba na traily na Gardě…
no zas jako kolo se přeci musí aspoň trošku líbit, ale taková strojovna…
já s tím nemám problém-jakákoliv jiná kona je vzhledově prostě „nudným“ kolem:-) Je to stejný jako u Mongoose-prostě většině lidí se nelíbí a neví o co přicházejí:-). Ale pojem „líbit se“ chápu. Jak se ti něco nelíbí prostě to nekoupíš i kdyby to bylo jedinečný:-) Hlavně tyhle kony vyprodávali za fakt směšné ceny..
Ve vyprodeji mozna jo, ale ta MOC uz zas tak prizniva neni
já sem na podzim kupoval fungl novou Stinky 2010 (pův cena kolem 60) za 35…
Ale cenu těch 60tis určitě neměla a pro to jí pak prodávají za 35tis což je fajná cena. Jinak jejich MOC jsou napálený stejně tak moc jako u Rock Machine.
Proč neměla cenu 60? vím že tanhle kategorie kol je hodně předražená, ale třeba srovnatelně vybavenej Giant Faith stojí stejně… a jinak bylo to 38, ale aji tak podle mně dobrá cena
tvl MOC bych nikdy ani neřešil, na to nemám-morál:-)
Tak než abych koupil ve výprodeji konu, to radši výprodejové S.
Tak tak
No jo no.. jenze posledni dobou trefit na neco rozumneho ve vyprodejich je mnohdy utopie, a kdyz clovek nema znamosti si neco sehnat levneji, tak je celkem v… :o)
ta se mi moc libi!
Není to nějaký rozčaplý? Napřed přední kolo, pak půl hodiny nic, a pak projede zbytek? :)
Ten rozvor se tam právě mění tím magic zmrdem.
Banshee Rune?
Ten radsi ne, pokud vim tak praska u stredu ve svaru a ceka se na novej model, kterej bude vylepsenej. Ram je to vsak moc peknej a bez poruseni zaruky na nej jde dat 180 mm vidle.
To s tou zárukou nechápu, jak ti kdo dokáže, žes to polámal kvůli tomu že si tam dal vyšší vidli. Mimochodem třeba totem je tuším stejně vysoký jako boxxer.
O 3mm nižší.
No prosim!
A co transition tr250 s teleskopem? imho moc pekny kolecko :)
Tohle bych bral hned,povedený rám.
Ikdyby tu nebyla zadna reakce, tak bych si hneda na tebe vspomenul… :o) Ale jo. Je to hodne zajimavy ram a taky se mi dost libi…
Ale zase kdyz uz poustet tolik kapriku do sveta, tak bych se osobne asi priklonil k Uzzine.
pěkný je to hodně, ale IMHO je to spíš jen takovej freeride do parku, než na nějaký delší výlety
Ten sedlovej uhel je na vylety hodne zlej no :)
Nebo tak aspon vypada.
Ale jinak moc fesny bike.
To právě jen tak vypadá, musíš se dívat kde je ve výsledku to sedlo vůči klikám a né pod jakým úhlem k němu vede trubka, na tom prd záleží.
Ja sem si to prave snazil promitnout, kde by u me bylo pri vytazeni pro normalni jizdu a pride mi ze bych ptoreboval minusovej offset u sedlovky :) Ale treba to je jen zdani.
No mate pravdu v tom, ze to je spis skakatko nez na pojizdeni po vyletech (vychazim z recenze na sicklines). Na to bude lepsi SX trail nebo intense uzzi.
Skoda ze uz neni SXtrail s rovnyma rourama. Nevim co to byloz a rocnik.
http://photos.nsmb.com/…2/8/1/sx.jpg
i ta barevna kombiance super
Ten se mi moc nelibi :| Tento je uzasnej :)
Ten transition, tohle sx a jeste uzzi jsou ty nejparadnejsi kola :D
ra radsi rovnejsi roury a geometrictejsi tvary :)
uzzina se mi ale libi
Na mě je na těch SX i Demech moc trubek, je to jak kombajn.
Tak SX nemá tolik, demo už jo no. Ale od 2011 to ve finále vypadá super, jak mě ty starý nelákaly, to nový je nádhera.
Tak XC geo to nebude, ale na trochu víc posunutý posez si jde v poho zvyknout. Nejvíce záleží na tom, s jakou partou jezdíš na výlety. Jestli maj stejnou filosofii a bicikl jako ty tak na geo nezáleží. Pokud chceš ale na hardcore enduru jezdit výlety s XC schrtama, odjebeš se, brzo tě to pustí a budeš hledat chybu v kole, kde taky pravděpodobně bude. To je ale asi jasné.
jo todle je mi jasny, nechtel jsem se vrtat nejak do podrobnosti :) cista XC geo mi taky nesedi, ale proste pokud nemam vejsku sedla a predozadni polohu vuci klikam tak nejak aspon trochu v nake toleranci, tak se hned odervu do kopecka i kdyz jedu pomalejsim tempem.
I kdyz todle bych asi stejne spis tlacil :)
no tak na tom úhlu přece záleží docela dost…přijde mi, že když na tom vytáhnu sedlovku na „normální“ posed, tzn víc než je teď, tak budu šlapat hrozně před sebe
Jo jo.
a co Scott Ransom?
To je ale nepěkný bajk.
+1, hnus hnusný
Řekl Triple triangle… (: Nemohl jsem odolat. Prostě nemáte vkus, kluci.
Vzdyt maj pravdu, je to hnusak :)
ano :-)
Ten se už nedělá, teď je genius LT
Prý velice problémový tlumič foukaný na strašlivé tlaky.