Byl by někdo ochoten mi poradit ? jak se to má s výše uvedeným rámem ? Prý moc nevydrží a praska nebo se láme přesnou závadu neznam + nazory na tlumič ,
jake je PRO a PROTI , děkuji za info
Byl by někdo ochoten mi poradit ? jak se to má s výše uvedeným rámem ? Prý moc nevydrží a praska nebo se láme přesnou závadu neznam + nazory na tlumič ,
jake je PRO a PROTI , děkuji za info
ahoj,jezdil jsem ho dve sezony
pro:
proti:
myslim si ze by ale mel bejt pristi rok ransom novej,pockal byhc na nej…
Mám 80 kylo :-) a taky by to bylo moje první celopero , tak právě přemyšlím o dvouletem rámu ktery není zas tak drahy jako novy , co jsem koukal na videa tak to nešetří a jezděj stím ostřejc a vše je (snad ok) a mam možnost si to vzít s origo tlumičem Scott Equalizer TC , mám ho brát nebo si teda pro jistotu pořídit nějakej jinej ? A ty závady na tom tlumiči jsou nějaky banality nebo neco vážnějšího ? aby mě každa oprava po 500 km nestala 5 tácu …
zalezi jakou mas cenu,cas od casu to drazim na anglicky ebay a v patek se prodal hlinikovej ransom za 140liber bez tlumice i s predstavecem,sedlovkou objimkou.Predtim se prodal za 300liber i s juicy 5 a saltrem atd.
co se tyka tlumice tak to je problem,funkcni equalizer je na to kolo idealni,pokud tam das jinej tak je to pak strasne malo progresivni,nemluve o technickejch problemech nasledkem kterejch to muze prasknout.Jinak equalizer jsem dycky reklamoval,cena opravy je tusim 2 tis.
zavady na tlumici:
stuck down
vytece a stuck down
je tupej a pak vytece a pak stuck down..
no za 10 rám + 2 taci tlumič ? a máš zrovna něco k mání ?
ja se nezivim jako prekupnik shanim si to pro sebe jako druhej bike:-) . Liteville co ted jezdim je sice naprosto uzasny kolo ale je to spis jezdivy FR.Na ransomu slo jezdit celej den a bavilo me to.
Co se tyka ceny tak tebou uvedena mi prijde relevatni v CR v anglii by to asi byl problem dat nejak vyrazne levneji.
Co se tyka tlumice:
1)zdvih,ram,aspon karbonovej rozhodne nemel 50mm zdvihu a na konci se to krizilo do sebe.Original tlumic totiz navzdory manualu nema 50mm zdvih ale tak cca 47–8mm.
2)progresivitu,budes muset nechat naladit tlumic primo na ram (www.bikelive.cz) ono to sice bude fungovat i bez toho ale spatne a povede to pravdepodobne k poskozeni ramu.
Ja byhc si to bejt tebou zvazil,me by to treba za ty problemy stalo, protoze to kolo bylo super, ale je to fakt riziko.Tahle prvni verze equalizeru je problem.Ty na geniusu2 jsou uplne nekde jinde a temer neznaj servis.
jinak ransom s jezdcem co ovlada trial:)
schvalne si vsimni jakej tam ma tlumic:)
ani jeden nejezdí na eqvalizéru :-) a tak pro začátek bych to za ty dva taci ten eqvalizer bral, je pry po reklamaci a mezi tím jezdil jinej a ten tam pak nechal na stalo , to znamena že by třeba na hlvaní sezonu vydržel a pak po letě bych pořídil něco jineho ? to by šlo né ? já se docela vyžívám v piplání kola a taky mám rad vše na 100% myslím že pravidelnou udržbou by mohl vydržet a po čase jinym tlumičem . Jo a do září je na něj záruka , při nejhorším bych ho reklamoval
když bych řešil jinej tlumič tak bych volil DTswiss (kvuli ovladani z riditek) a pokud možno bez platformy a nebo Fox DHX 5 air dat malou komoru a nastavit progresivitu konce zdvihu na max a pokud mozno jest epoladit objem hlavni komory.
Pravidelnou udrzbou reklamacim tlumice nezabranis:-(
nicmene equalizery opravuje nejaka firma v nemecku,predpokladam,ze by mohli nejak umet zabranit porad stejnejm problemum.
jinak za dvojku bych equalizer rozhodne vzal,to kolo ten tlumak posila o tridu vejs (pokud ale funguje..)
Hele tady je pár fotek tak jestli to omrkneš ??
ahoj
ja uz jsem na nej koukal,pokud se nepletu,nema cesky papiry..
hele ja ti no nemuzu s cistym svedomim doporucit, kupoval jsem ram LTD 07 a reklamoval jsem nekolikrat tlumic. I pres to jsem ochotnej si to kolo koupit znova, preber si to jak uznas za vhodne…
jo myslím že nema. Ale má k tomu veškere doklady a taky posilal prej tlumuč do německa na servis v tomto roce a od te doby na nem nejezdil , jen by mě zajmal tvuj nazor na to jak vidíš to opotřebovaní ramu sema tam je nějakej škrabanec a odřenej lak od boudenu , mělo by tam byt nove vahadlo a ložiska , tak jestli to z fotek poznaš , jak moc je ram jetej
podle fotek se to odhaduje dost blbe,nicmene scott ma zatim nahradni dily
ale nelibi se mi to osoupani u vahadla a taky pouzder equalizeru..
cituji
Ložiska mi měnil právě Martin Pulpán v Pardubicích, doklad o koupi rámu je z Německa (při případném uplatnění záruky na rám, jejíž podmínkou je, aby výměny ložisek dělal autorizovaný servis, tj. Pulpán).
a do PCE jsem volal a opradu ma jako jediny v čr lis na ložiska – autorizovany servis-
myslím že by melo byt vše v pořádku … měnil to z duvodu že narazil na ram co se mu zalíbil a na ebay ho koupil za směšnou cenu …
dovozce by mel mit naradi taky ale jinak je to pomerne standartni, bicyclecafe to umi take..
Me to na Geniuse nalisovali normalne v Praze v Dlouhe.
jj to je primo obchod dovozce
na niektorych fotkach je s DT tlmicom,nie?
ano na některych fotkach je „nějaky jiny tlumič“
Tak mi prdol ekvalizér (asi tesnenie medzi komorami), je to opraviteľné doma? Rozhodne ho nechcem posielať do nemecka a bottico už neservisuje verziu TC. Výmena tesnenia by nemal byť problém, ale neviem nájsť, koľko oleja by tam malo ísť a akým spôsobom. Neviete niekto poradiť?
asi bych se na to vykašlal. dovozce míval jeden navíc a ten poslal zpět a ten tvůj na repas do Německa, takže si nemusel čekat dlouho.
ech, super…kuchol som ho pred chvíľou a na pohľad by mal byť v najlepšom poriadku. Až na to, že negatívna komora bola plná oleja. Fungoval by ransom s tlmičom X-fusion E1R?
kesu, napíšeš mi, prosím, na mail (alebo kľudne sem, ako chceš), ako treba upraviť tlmič pre ransom a ktoré tlmiče by mohli byť vhodné?
Takže pre (asi nie už veľa) majiteľov Equalizer TC- porucha, kedy tlmič zostane zaseknutý v plne stlačenej polohe a negatívka je plná oleja sa dá odstrániť rozborkou-zborkou. Tlmič funguje veľmi jednoducho- nad piestom je negatívna vduchová komora, pod piestom je olej, ten prechádza cez tlmenie kompresie a odskoku a tlačí na pozitívnu komoru (teda komory). Neviem, či tam je nejaký piestik ešte, lebo k tejto časti som sa nedostal (zadné časti negatívnych komôr sa dajú asi vybrať po odstránení poistných krúžkov, nemal som ich ale ako vybrať- nie sú to také klasické na internal ring pliers).
Blowdown a zaseknutie v plnej kompresii je asi spôsobené netesnosťou na tesnení piestu medzi olejom a negatívkou- olej sa v momente kompresie pretlačí do negatívky, zmenší jej už aj tak malý objem, čím v nej stúpne tlak a ten zatlačí piest dopredu.
V takomto prípade stačí vypustiť vzduch z negatívnej komory (bude z nej striekať aj olej), potom z pozitívnych (už bez oleja), vybrať piest, vyliať zbytok oleja, vymeniť o-krúžok na pieste (teraz som nemenil, lebo vyzeral ako nový, uvidím, ako dlho to vydrží). Potom treba do otvoreného tlmiča (teda pod piest) naliať 5wt tlmičový olej (neviem presne koľko, čakám odpoveď z DT swiss, ale odhadom som dal 60 ml a funguje dobre), vložiť piest a zatlačiť ho s tým, že otvoríte páčku, ktorá prepína medzi módmi lockout, traction a full, aby sa olej dostal do celého systému a dal sa zatlačiť piest. Potom stačí už len zavrieť a nafúkať.
napíšu ti to sem..
principielně jde do ransomu použít jakejkoliv tlumič 190mm dlouhej a 50mm zdvih. Nutný ale je snížit zdvih tak o 3mm, jink na dorazu dojde ke kolizi dámu se zadní stavbou a následně rám praskne (vlastní zkušenost). Také je nutný vzít tlumák s co nejvyšší progresivitou, tedy ideálně třeba DHX 5 air s malou komorou a tu vyvložkovat. Jinak to má belbej chod. Taky si dej pozor, ať se ti tam tlumič vejde. Třeba RS Pearl se tam nevešel kvůli průměru komory.
Jinak palec nahoru za rozebrání tlumiče, já vlastně doteď lituju, že jsem Ransoma prodal (po věčnejch problémech s tlumičem, kterej mi vždycky o cca 10 dnech ježdění začal fungovat blbě-byl tupej). Ale dokud to šlapalo, bylo to nejlepší enduro jaký jsem kdy jel. Kam se hrabe nomad a podobný kola..
Dík za radu…vychádza mi to ale, že s iným tlmičom ten bike stratí niektoré vlastnosti (hlavne schopnosť ísť do kopca) a neviem, či by som úpravu zdvihu a komory zvládol doma, proste je to moc veľa hrania sa s tým a výsledok by aj tak nemusel byť rovnaký ako equalizer (teda okrem spoľahlivosti :D). Musím ale zaklepať na drevo, tlmič po „oprave“ funguje super, jedine nejde úplne zamknúť ako pred tým…to mi však nevadí, geometria bez sagu a žiadne tlmenie odskoku pri tom maličkom zamknutom „chode“ (ako na rock shox s mc) mi moc nesedelo.
Je tady vůbec někdo komu ten equalizer funguje? dik
Zdravím a vyhrabávam, netušíte, kde se dá najít tabulka tlaků na tlumič Scott Equalizer ost 1? Našel jsem jen program na výpočet tlaků na Scott Equalizer 2, je to stejný? Jinak mně (70kg) vychází max. 24bar, zvládne to normální pumpa na vidlice do 25 bar? Nebo je třeba scott shock Pump Pro 600 co už nikde nemají? Díky.
Jo tlaky mam na ramu, jsem slepej, obyč pumpa na vidle ma do 25 bar, tak nejakejch 20 snad zvladne.