• Georrge

    Full rám jsem sice chtěl kupovat až příští rok, ale jak postupně klesá cena tohoto rámu, tak mi začíná pořád víc a víc vrtat v hlavě (dnes cena lehce přes 10k), jde ale o výprodej a už těch rámů asi není moc, na tandem-biku mají skladem už jen malé velikosti (potřebuju 20,5" neboli minimálně 520mm sedlové trubky, jinak budu mít nízko sedlo), ale myslím že by se ta dvacítka ještě sehnat dala, ale právě z důvodu malého počtu těchto rámů začínám uvažovat že ho vezmu ještě letos.

    Proto se chci zeptat, jestli kolo na tomto rámu někdo z mítních nevozí? V galerii žádné kolo s tímto rámem není, ale třeba ho tu někdo jezdil/jezdí tak prosím napište zkušenosti s tímto rámem :) vím že to není žádná hitparáda, ale jako první zkušenost s fullem to myslím nebude až tak špatné, nechci ho ale zase po roce měnit, chci s ním být dlouho, časem třeba koupit lepší tlumič… jde o to, že peněz na rám víc než těch 10k nemám, a i kdybych rám kupoval až příští rok a vybíral z jiných, tak rozpočet nebudu mít o moc větší, takže by ten výběr moc široký nebyl a rámy v téhle ceně se budou chovat +/- stejně, co myslíte? Vzhledově se mi ten rám moc líbí, radši bych sice černý rám než šedo bílý, ale i s tím se dá něco udělat.

    Mlok se k němu kdysi vyjadřoval, že má moc velký hlavový úhel, v popisu ale uvádí délku vidlice 480mm, což odpovídá ale vidlici se zdvihem 100mm, je ale jasné že u tohodle rámu bude vidlice se zdvihem cca. 130–140mm, tak by mě zajímalo jestli ten hlavový úhel je uveden pro tu krátkou vidli, a nebo pro vidli kterou tam osazovali čili pro 130mm vidli… kdyby to totiž bylo pro 100, tak by se ten hlavový úhel zmenšil při používání 130–140mm vidle a bylo by to jak u jiných AM kol… neví někdo jak to je?:) A kdyby někdo věděl jak moc tahá za kliky, jak tuhne pod brzdou a jak moc houpe při šlapání tak to taky napište :) Přeci jen je to čtyřčep, sice hodně levný, ale jezdit by mohl pěkně…

    tu je odkaz na ten rám

    0 0
    • jIrI___  

      Jel jsem na něm minulý rok na Test Festu a byl to asi jeden z nejhorších fullů, na kterých jsem měl možnost jet. Moje dojmy překopírované z jiného vlákna: Chod zadní stavby mě ale moc nenadchnul – do kopce se houpala a z kopce drncala víc než bych si představoval. Takže já osobně bych přišetřil. Každý měsíc osm stovek bokem a za rok si už můžeš vybírat z trochu lepších rámů. Případně bych i pravidelně prohlížel bazary, ja zá ± tvůj současný rozpočet pořídil nejetý rám Treka z profilu :)

      0 0
    • Jenda  

      co treba toto – prinejmensim tlumic bude funkci nekde jinde

      http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx…

      0 0
      • Georrge  

        jojo ten se tu hodně omýlá, ale 140 už mi přijde trošku moc :) chtěl bych 120–130. Je ale pravda že ten tlumič svou funkcí udělá z toho kola možná lepšího chrta než je nějaká 120, a v terénu zase větší žehličku než 120… rád bych ale rám koupil v česku, takže se mi do toho moc nechce :) zajímavý že systémem vypadá hodně podobně jako ta F50, jeden by tedy čekal že i funkcí budou dost podobné

        0 0
        • maajkee  

          140 oproti 130, to už mi příjde uplně jedno, hlavně někdo tady dával fotku celýho kola a vypadalo to celkem dost nakople s docela dost položenou hlavovkou, takže vyloženě jako chrta bych to neviděl.

          0 0
          • Georrge  

            no jde o to že 140ky už mívaj trochu sjezdovější geometrii a proto se na tom nedá moc chrtit. V okolním terénu bych tedy 140ku moc nevyužil. Se 120kou se sice chrtit dá, tady mám zálusk na RB IQ, mám ale trochu obavy z využívání toho zdvihu, četl jsem že je IQ trochu více progresivní, a protože mám docela lineární vidli tak mám trochu obavu jak by to dohromady fungovalo. A vzhledem k tomu že nemám problém dostat 120mm vidli skoro k dorazu, a to si nedovolím tolik jako na fullu, tak mám zase trochu obavu že 120 bude málo :D proto mi ideální přijde 130 s XC posedem, dost zdvihu, ale zas ne tolik abych to nevyužil. Sice říkáš 120/130 nebo 130/140 že to je jedno, ale přece jen ten rozdíl 120/130 dělá 8% a to si myslím že poznat jde. Navíc uvažuju o rámech se zdvihem 120–140mm a tady už ten rozdíl je 17%. Přechod na vidlici ze 100 na 120 (12% zvýšení) jsem poznal docela dost.

            0 0
            • maajkee  

              aha, já zas četl nějakou recenzi a měl jsem za to že IQ je právě celkem lineární :)

              0 0
              • Jenda  

                to tvrdi RB, skutecnost je zda se nekde jinde – tusim ze se jim linearnemeni level ratio coz o linearite ramu zrovna nevypovida – je tu toho o tomhle ramu mraky.

                0 0
            • MlokCZ  

              130mm s XC posezem je právě úplný nesmysl. Pokud použiješ příliš velký hlavový úhel a chrtí posez, tak to do sjezdů naprosto zabiješ.

              Na fullu se více projeví změna sagů ve výjezdu i sjezdu. Tedy do sjezdu se více zvětší sag vidlice a zmenší na tlumiči a tím se ještě zvýrazní ta nevýhoda XC posezu.

              Takže je vhodné kolo postavit spíše s řídítky výše a menším hlavovým úhlem a do výjezdu tu opačnou negativní změnu geometrie změnou sagů eliminovat snižováním zdvihu vidlice (něco málo řeší i přepnutí na platformu na tlumiči, to také lehce sníží sag).

              Teoreticky bys to mohl používat i pro chrcení a na rovině jezdit se sníženou vidlicí, pak ale to změní i sklon sedla a někomu to může vadit.

              A rozdíl 130 a 140mm je rozdíl téměř žádný. Mnohem více dělá rozdíl mezi jendotlivými stavbamy, geometriemi, atd.

              0 0
            • Jenda  

              nevim samozrejme co a jak planujes ale pokud to chces jako druhy kolo k HT tak se tech 140 neboj, podle me nema smysl mit chrti HT a k tomu skorochti ful, pokud chces mit jedno univerzanejsi kolo tak uz by to mohlo byt moc.

              IQ je progresivni pomerne dost – viz Lisakovo reseni tlumice, ale mam dojem ze s DHX nakonec celkem uspel.

              Podobnost Toho viperu a supa je asi v tom ze jsou to oba 4cepy. Nicmene pozice toho horstlinkovyho cepu je u obou dost jina. Jak to ovlivni chod v realu by ti asi nejlip rekl Mlok.

              Nakup na CRC no problem ale pripadna reklamace muze byt na dlouhy lokte (na tretry cekam uz pres 6 nedel:-/ )

              Jeste muzes sledovat nemecky bikeshopy – cas od casu se tam objevi Cuby ramy za super ceny (trema AMS 125).

              0 0
              • MlokCZ  

                Souhlas. Ono stejně pokud si někdo chce zachrtit a užívat si rychlou jízdu, tak 120mm nebo 140mm je prašť jako uhoď a rozdíl bude malý.

                Ty negativa fulla ohledně chrcení tam budou tak jako tak.

                Tedy pokud chci rychle přejít na jízdu ze sedla a pořádně si zadupat, tak se oboje bude pohupovat hodně. Samozřejmě po omezení tlumiče a zamčení vidlici už ne (i když i tady u tlumiče bude záležet na jeho interním nastavení a jestli bude platforma na dostatečné omezení pro pořádné dupání ze sedla stačit, navíc hraje roli i konkrétní zadní stavba), jenže to už ztrácí tu chrtí pointu. Neustále zamykat vidlici a přepínat tlumič na platformu je o ničem.

                A druhý faktor a to negativní projevy geometrie tu bude také, i když ten bude u nižšího zdvihu trošku menší.

                Já si také občas rád zachrtí (i když to není žádná superrychlá jízda, tak tím myslím styl jízdy s častým dupáním ze sedla).

                A právě proto na to mám celopevňáka, který eliminuje ta negativa 100%.

                A díky větším kolům získal hodně pohodlí navíc, takže na neasfaltových ne nijak více rozbitých cestách (třeba ne úplně perfektní šotolina), tak je občas i pohodlnější než moje oba 26 fully. Je to v situacích, kdy jsou nerovnosti opravdu drobné a hustě za sebou (jako ta šotolina). To jsou situace, kde odpružení není buď dost citlivé nebo je frekvence překážek tak rychle za sebou, že to odpružení brát prostě vůbec nemůže.

                Zato větší kola tady pomohou hodně.

                A všechny typy kol mezi tím (tedy mezi 140–150mm fully co teď jezdím a celopevňákem) jsem dlouhodobě jezdil.

                Chrtí 100mm full dokonce opakovaně 2× (jednak jsem s ním začínal, když jsem se kdysi zcela nemístně bál vyššího zdvihu jako spousta dalších, když jsem tenkrát neměl naprosto nic vyzkoušené a pak loni jako chrtí alternativu k vyšším zdvihu).

                130mm full jsem taky pár let jezdil.

                A všechno to mezi je takový kompromis, který má nevýhody obojeho a nijak nevyniká v ničem.

                Tyhle kategorie mezi bych viděl jako vhodnou pouze jako kompromis pro někoho, kdo chce mít pouze jedno kolo.

                A ten Viper mi přijde za ty prachy opravdu parádní. Ten rám se mi celkově docela líbí. Na můj vkus bych mu vytknul pouze výšku středu, na mě o trošku výše než by bylo ideální (ale ne zase nějak extrémně, že by se to nedalo).

                0 0
              • Georrge  

                (odpověď pro tebe i mloka): No vzhledem k tomu že chci měnit jenom rám, tak vlastně zbytek kola bude stejný. Nechci mít tedy dvě kola (HT + full) ale jedno univerzální. Čili řidítka o moc výš nedostanu (krátký krk vidle), vidlice snižování zdvihu nemá, stejně tak nemám jedinou pevnou osu a proto nechci brát 140 a víc, protože se na to ten zbytek osazení nehodí. Full jsem ale nikdy neměl, a proto nevím jak moc se mění ta geometrie ve sjezdu/výjezdu a do jakého zdvihu je tedy vhodné jezdit s XC geometrií.

                V okolí žádný vyloženě těžký terén není, abych tam 140mm full využil, těch 130 jsem chtěl spíše proto, aby to pěkně zobalo. Opět ale asi bude chyba chtít chrtí posed, a zároveň mít odpružení nastaveno na turistické super žehlení. Navíc v okolí to je vlastně samý asfalt, a než se člověk dostane do zajímavého terénu klidně najede 15km, a myslím že na sjezdovém posedu by se mi tyhle přesuny hůř jezdily. Proto tam chci furt rvát ten XC posed. Začínám tedy nabývat dojmu, že 120mm full mi bude stačit :)

                Jinak ještě docela řeším geometrii, uvažoval jsem že bych u fullu otočil představec do pozitivu a vzal o centimetřík kratší rám (můj má efektivní 615, ten cube 125 má 605, což mi přijde ideální). Takový ten výpočtový nesmysl mi podle mých proporcí určil na XC ježdění střední délku rámu 605mm a představec 110mm, já mám 615mm a představec 90mm, čili celkovou délku o chlup kratší, ale jezdí se mi na tom dobře (měřil jsem se ale narychlo, chtělo by to přesněji, pak to třeba bude úplně jinak, protože co jsem zkoušel tak o 2cm delší ruce udělají skoro 2cm na délce rámu…). Nevím ale jestli by mi jiná geometrie třeba neseděla líp, protože bohužel nemůžu moc laborovat s posedem, mám jen jeden další představec (původní 110mm) a s tím se mi jezdilo hůř (byl jsem moc natažený). Negativní nastavení představce mi taky vyhovuje, ve sjezdech ale cítím že by to chtělo řidítka trochu výš.

                Ještě se chci zeptat – ten Cube 125 AMS má hlavu 150mm (20"), moje vidle má krk 200mm a představec necelých 40mm, bude mi ten krk stačit? Budu asi muset použít ploché hlavové složení, ale teoreticky by mohlo ne? Jinak ten cube má 1,5" hlavu nahoře i dole?

                0 0
                • MlokCZ  

                  S vhodným hlavovým to v pohodě vyjde. Zrovna na AMS 125tce jsem měl krk 21cm pro 18tku rám. Ta má o 1cm kratší hlavu, takže jsem měl 2cm k dobru.

                  Ale měl jsem tam 2,5cm vysokou kónickou podložku hlávka + 0,5cm klasickou podložku.

                  A ano, AMS 125tka i Stereo (platí jen pro hliníkovou verzi, karbon to má jinak) má 1,5" celou hlavu.

                  Přijde mi to jako výborné řešení, můžeš tam pak dát z vidlic naprosto cokoliv.

                  0 0
                  • Georrge  

                    ok dík, ale u giantu už by to asi nevyšlo, co? Tam má pro mě vhodná velikost 16,5cm hlavu (nějak moc ne??) a tam to čistě s představcem vychází na těch 20, a i sebemenší hlávko minimálně půl centimetru přidá, takže tam už by to asi nebylo ideální (krk by nebyl až po vrch představce), což je škoda, protože ten rám by se dal taky sehnat za zajímavý peníz (koupit nejlevnější verzi a rozprodat díly. Tak bych to asi musel řešit i u toho cube, nevím totiž kde bych sehnal solo rám, v německých obchodech se absolutně neorientuju).

                    1,5" hlava je sice zajímavé řešení, ale s minimálním hlávkem a klasickou vidlí to bude vypadat… no asi kuriózně :) ale neřešit.

                    Jinak k tvému postu výše, hezky vysvětleno, ale asi bych měl upřesnit to svoje „chrcení“ :) chrtím posedem mám na mysli takový, že řidítka jsou oproti sedlu o dost níže (tak jak to mám teď) a sedím tak více sklopený, kdy se lépe šlape a je menší aero odpor. Jezdím ale výhradně v sedle, ze sedla jdu opravdu minimálně a docela nerad. Vlastně jen když se potřebuju trošku svižněji rozjet, na těch pár metrech mi ale houpání kola vadit nebude. Do kopců ze sedla nechodím, sice když je pořádný kopec tak docela dupu do pedálů a o nějakém plynulém kruhovém točení se nedá mluvit, ale všechno jezdím v sedle.

                    0 0
                    • Jenda  

                      no jenze pak se prave dostanes do problemu co ti mlok popisoval – pri sjezdu se ti zanori vidle stejne jak na HT ale jeste se ti k tomu zadek zvedne o nejaky 2–3 cm protoze najednou nebudes mit sag na tlumici – muze to byt v pohode ale i total v prdeli. Samozrejme pokud vezmes 100 mm chrtitko tak tam je to jedno.

                      0 0
                      • Georrge  

                        no na HT jsem ještě nenašel kopec který bych nesjel, spíš pak mám vnitřní zábranu a radši to sejdu pěšky (takže to není chyba kola), ale na tom fullu to bude ještě horší kvůli toho zadku, ale jak říkám chtěl bych stejně otočit představec, tím by se to mělo vykompenzovat a mělo by to zase být jak na tom HT… v nejhorším bych pak koupil řidítka prohnutý nahoru :) ono totiž ani teď ten posed není nějak extrémně chrtí, ten rozdíl řidítka/sedlo není nějak zásadní a mám docela dlouhé ruce, takže se mi na tom jezdí dobře. U 140mm fullu ale přiznávám, že už by to problém být mohl, protože tam by ty posuny kvůli sagu byly větší, a díky vyšším zdvihům bych se pouštěl do věcí, na které bych si na HT netrouf… nějaké jezdivější 120ka mi proto začíná připadat nejlepší, páč jak píšu chci to jako univerzál. Asi si někdy skočím potestovat RB IQ ať mám větší představu jak to na takovém kole vypadá :)

                        0 0
                        • Jenda  

                          ta prvni veta me dostala:-)

                          jinak myslim ze pro tebe ten 120 mm ful asi fakt bude lepsi. Na vyssi zdvihy clovek musi i trochu dospet aby ho netrapil pocit ze se to houpe a tedy nejede i kdyz je to kolikrat jen pocit a skutecnost je nekde jinde :-)

                          0 0
                          • Georrge  

                            no mozna ta prvni veta zni divne, ale je to tak :) kdyz je to hodne krpal, tak mam z toho obcas strach a nepustim se do toho, ale kdyz uz se odhodlam a pustim se do toho, tak to sjedu :) chce to vic prace s tezistem, ale jde to. Pokud se ale do toho nepustim, tak to je vetsinou takovy sesup s debilnim povrchem, ze si nemyslim ze bych to diky vyssim riditkum o 5cm zvladl :)

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Při chrtím posezu právě nelze téměř vůbec pracovat s těžištěm, protože není kam, ty nízko a daleko položená řídítka tě nikam nepustí (zvlášť bez snížení sedla).

                              O práci s těžistěm může být právě řeč teprve až při vhodném posezu.

                              O tom ty výše položená řídítka a kratší posez jsou, tedy že teprve pak vůbec můžeš začít pracovat více s těžištěm (ideálně to chce ale ještě i sedlo dolu).

                              A právě pak si časem až potrénuješ dovolíš v náročnějším terénu mnohem více.

                              0 0
                    • jIrI___  

                      Souhlasím s tebou. Mám 120/130 mm sportovněji laděného fulla a příjde mi to ideální. Dá se s tím jezdit bez nějakých velkých obtíží i po cestách a polňačkách a přitom v terénu je to úplně někde jinde než HT. Co jsem zkoušel projíždět různé 140 mm biky, tak tam už začínají ty velké rozdíly v geometrii a prostě po rovinkách to už není ono. Samozřejmě pokud bych měl HT a chtěl pořizovat ještě full, tak už koukám po nějakých 150–160 mm. Ale jako jeden univerzál je těch 120 mm myslím ideálních.

                      0 0
                • Jenda  

                  no pokud ale mas toho axona tak tam bude problem, nevim na kolik jde dat max. zdvih ale 140 to urcite nebude i i ams 125 byla tusim dela na vidle se zdvihem kolem 140. Popravde i na toho supa dat 100 vidli tak to kolo uplne zabijes.

                  0 0
                  • Georrge  

                    axona teď mám na 120mm, s menší úpravou (výměna patrony) by šel v pohodě na 140… nohy na to má dlouhé dost, futra jsou taky dost vysoko, jen vyměnit tu patronu za epiconovou. Snižování zdvihu ale do něho nedostanu.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Tak, na AMS 125tku to chce 140mm vidlici.

                    0 0
      • Georrge  

        hehe, ale ten sup je hezčí a levnější :)

        0 0
      • Kubiczech  

        Nevidím jediný důvod ke koupi. Pokud teda někdo nemiluje Kolokrám a pizzu z Taiwanu. (:

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.