Zajímalo by mě jestli nějaká česká firmička nevyrábí cyklo rámy.
Zajímalo by mě jestli nějaká česká firmička nevyrábí cyklo rámy.
RB, Duratec, Festka,…
vyrábí a je jich celkem dost, zaleží co vlastně chceš a za kolik
Franta Mrázek, SingleBe
Pro přestavu, chci si pořídit nějaké horské kolo s pevnou zadní stavbou na víkendové ježdění, přes týden nemám bohužél čas a ještě ani vůbec nevím jestli mě to bude bavit :-D a když něco chci tak to musí mít kvalitu :-)
S takovými požadavky bych bral Duratec Canner , pokud sedne geo.
Jo to by mohl Mito vypravet o kvalite firmy Duratec:(
Óóó, děkuji, že si na mě někdo vzpomněl. Nic není tak černobílé, jako některé zásadní neznalosti techniků ve firmě Duratec. Úvodem chci ještě dodat, že to, co mi prasklo, byla Merida CC Team, rám i s vidlí za osmičku a byla mi prodejcem vrácena celá hotovost.
Duratec stál bez vidle téměř dvakrát tolik. Moc jsem se na ten rám těšil. Použil jsem kliky Dura-Ace octalink délky 180mm. Na předchozí Meridě sloužily bez problémů. Ale zde škrtal převodník Viavelo 38z o vidlici a origo Dura 39z se o ní zastavil zakousnutím. Plus jako bonus zadní vidle vypouklá ven v místě, kde se míhají paty treter, lak dole po pár měsících. Ale důvod reklamace byla nekompatibilita s klikami. Reklamace mi byla zamítnuta s odůvodněním, že používám příliš starý typ klik! Že dnes mají kliky Shimano jiný Q-faktor i řetězovou linku. Zjistil jsem však, že moje Octalinkové Dury mají stejné parametry jako jejich soudobé kolegyně! Q faktor je u soudobého Campagnola dokonce ještě menší! Rám mi byl zaslán po více než měsíční lhútě zpět s neodborně namontovanými a tím pádem poškozenými klikami… Nedělám si iluze o technických vědomostech mechaniků…
Pro zajímavost: Na ČP Masters v cyklokrosu jeden kamarád vozil Duratec Rebel S8 po J.Ježkovi. Musel šikmo upilovat konce klik Campagnolo, aby je protáhl kolem vidlice…
Jinak moje kolo je zde
P.S.: Místo na převodník jsem si vytvořil sám přiložením dřevěné kulatiny na vidlici a poklepnutím…
Doplnim Bohumila Mrazka a pak treba zdejsi Novak frames. Ty druhy zdejsi CrMo ramy mi ted vypadly, omlouvam se autorovi:)
Není to Delfyn?
Jo:)
Novak Frames už bohužel nefrčí. :)
Škoda… trochu jsem se těšil..
Za me custom ocel SingleBe, sefa znam velice dobre a jeho pristup a zkusenosti jsou v cr naprosto ojedinele. Sam jezdi, navrhuje geo a rad poradi s cimkoliv. Pokud chces opravdu neco extra, tak tohle je spravna volba.
Dělají taky nějaký silniční rámy? Žádný jsem na jejich stránkách nenašel.
Ano. Tom udela cokoliv. Staci poslat dotaz.
Potřebuju pevnou vidli na MTB. Buď můžu mít za nějakých 1800czk vidli od On-One a nebo nechat svařit. Nemáš šajn, na kolik by to u něj vyšlo?
Sem línej se ptát…:)
PS: Až bude chvilka, tak mu napíšu…
Pak dej vědět, nicméně myslím, že šance, že ti to svaří levněji jak ON-ONEku je podle mě téměř nulová. =/
No já na ní teď furt číhám, až bude ve slevě. Jinak kdybys ji chtěl objednávat, tak když k ní přihodíš nějakou blbost, abys byl přes 60GBP, tak máš už poštu zdarma…;)
Ty chceš nakupovat na http://www.on-one.co.uk/ ?
Mám to v plánu…:)
Tak to jsem jakože nečetl… Rámy maj hezký :)
nechci rejt, neznám ho, ale zajímalo by mi, v čem jsou jeho zkušenosti a přístup ojedinělé..?
Upřímně to by zajímalo mě…
Treba proto, ze to je juniorsky mistr cr v maratonu? Ze jezdil a jezdi pres 12 let trial? Ze patri k ceske enduro spicce? Ze dal Selu, Sudety a etapak na 150mm fullu? :-) vetsiho nadsence do kol neznam? Mozna proto.
a to jako zaruci, ze umi dobre varit? ;-)
ale kazdopadne se to ani nevylucuje.
On ale nevari. Nechava varit u dobreho zdroje. On managuje, sestavuje, vypleta kola, foti, navrhuje geo, zarizuje vypalky na laseru, lakuje barvy a hlavne jezdi! U nas se dela bezbarvy lak.
ok.
A ten člověk, co to vaří, je rámař odjakživa a nebo teď začal?
Odjakziva nevim, kazdopadne ma vzdelani a velice dlouhou praxi v oboru, ramu uz udelal strasne moc. Zatim nic neprasklo na SB. Dostalo to uz solidni naloze. Na xc bych se nebal ani trosku. Skalda na tom pojede mistrak a asi i Novy Mesto jestli se kvalifikuje. :-)
A pro koho vařil? Teda jestli to není tajné… že by pro Fort?:)
To je SingleBe. Pavel dostal ram na miru na sezonu a pojede na nem mistraky XC a hlavni maratony+ SP v Novym Meste pokud klapne. Je to komplet nejvyssi Reynolds. Jinak Skalda by mel patrit do Top 5 U23 jezdcu tak muzes sledovat jak se mu bude darit.:-)
Já se ptal na toho svářeče, co vaří ty rámy. Ono totiž v ČR zas tolik rámařů není…
PS: Závody mě vůbec nezajímají a ani nikoho sledovat nebudu. Zajímají mě hezká kola…;)
jo takhle… tak proč bych si jakožto potencionální zákazník nezjistil, kde to nechat uvařit a vynechal jeho jakožto prostředníka, pokud mi jsou jeho zkušenosti k prdu? ne každý nutně potřebuje navrhnout geo, mít fotky, výpalky na laseru, nalakovaný rám a mít někoho na sestavení kola. samozřejmě za předpokladu, že ta firma je rámařská a tudíž je schopná dělat sama bez speciálního konstruktéra
Vsak to muzes udelat, ja se jen snazim sdelit ze u SB to chodi trosku jinak. Prijed na kemp a uvidis. :-)
no mě asi nemá co nabídnout, dokud nebudu chtít reynoldse. ale chápu, že někdo to asi využije
na kemp bych asi nejel ani kdybych to měl blíž než na druhý straně republiky, holt nejsem moc na tyhle akce
Ok.
jako řekl jst… navíc tu máme i frantu mrázka, že jo, ten se taky ve světě závodní cyklistiky úplně neztrácel a v nezávodní neztráci doposud
ale jako výhodu beru to, že je schopen sehnat i vysoký řady od reynlodse asi bez problémů, což nebývá úplně zvykem. víc posoudit doopravdy nedokážu
sehnat Reynolds není problém stačí vědět co chceš
Tak…
řešil jsem to pár let dozadu s easyriderem a nebyl si úplně jistý..
jenže nemá čas, já si tuhle zimu musel nechat na rám od franty zajít chuť(-
no vaří už jen v zimě a je čekací list, s tím se holt musí počítat. já čekal skoro dva roky, než dodělá dílnu, vyjde na mě řada a zahojí se mu klička :-)
Ještě mi tu chybí Bareš, Kovařík, Štěrba, Otoupalík za silniční a speciální a dál Coowa a Noquestion za MTB AL…
Fort
Pravda…ale nevím, do jaké míry fungujou. Stránky jim nejedou…
ak mozem otazku na vsetkych co vas vedie ku kupe podobnych ramov/bikov? len tak z pleziru(proste takto sa mi to paci a chcem to) alebo je v tom aj nejake racio?
budem rad ak to nebude chapane ako pokus o flame, pytam sa celkom vazne.
Ber to tak, ze kazdy neni nadsenec karbonu a masovek a ma ke kolu i vetsi vztah nez jen jako k dopravnimu prostredku. Nebo ma i specialni pozadavek co se tyka geometrie a pouziti kola. Navic je to o komunikaci a vzajemnych zkusenostech, tvurci jsou vetsinou nadsenci a clovek se dozvi zajimavy veci.
JJ, někdo radši polské párky a já radši ty od řezníka přes ulici:)
Argument, že nestandardní požadavky je nutné řešit individuálně a u masovek nepořídíš co potřebuješ je OK. Ale posuzovat vztah ke kolu podle toho jestli parkuješ v garáži rám od garážového výrobce?
To je na start hezkého flamu jestli je lepší osvědčená sériovka, nějaká „kultovní“ značka, kterou si stejně dneska v době internetu může koupit každý kdo na to má peníze, nebo výrobek mistra z garáže.
Co se týče zkušeností tak jsme vždycky uvažoval jestli ty zeslabovaný trubky líp svaří v garáži ručně, nebo automat v číně. Zase flame, kterej nemá odpověď…
Heh, ja fakt nemam zapotrebi nekoho presvedcovat, kdyz ma svoji pravdu, tim myslim obecne vsechny. Ja jen prezentuju vyhodu custom produkce a to jak to vetsinou funguje. Ten ram nemusi byt kvalitnejsi nez od taiwanskyho robota, ale ma urcitej pribeh a to nekdo rad oceni. Navic, kdyz se neco podela, tak garazovka reaguje vetsinou rychle a hleda priciny. S tim ve velkovyrobe moc nepochodis. Tam kdyz je serie 1000ks krive, tak teprv manazer zvedne oboci. :-)
Touha po originalitě. Kolo mám jako koníček a radost a nechci jezdit na konzumním rámu jako masy dalších, ale chci něco jiného, zajímavého a neokoukaného. Tuctovku leda jako zimáka… nehledě na to, že mnohdy má kupující i nestandartdní požadavek a nechce z něj slevit, to mnohdy vede na zakázkovou výrobu…
Aha, takze uz chapu, 601 bude zimak :D
však jo, už na něm mám blatníky…
mě víc chutná pletená houska než ražená houska :)
A toto je pro mne osobne dost fajn, a to o nejake vyjimecnosti ani neuvazuju, klidne bych vzal seriovku, kdyby se mi libila geo, kvalita materialu/hmotnost/cena,.. :o)
Jaromír Hrubý – rámy Rozzo (karbon, dural, ocel)
Dotaz, dala by se nechat svarit 29" s 1,5" hlavou a Bb30 stredem z oceli ve zdejsich ceskych vodach? :-)
Proč si dávat BB30 dobrovolně na kolo?
Protože třeba kliky CD SI je celkem ojeb předělávat na jinou osu…;)
Měl sem na mysli CD Hollowgram…:)
nevim, jen takovy nastrel :-) docela by se mi libil ocel bike na zpusob Flashe
co mas proti bb30?
Nevidím důvod, proč by se neměla dát. Imho právě SingleBe ti ji svaří úplně v pohodě…;)