tak sem koukal na tom jak se rodi jeden takovej ram…tak to sme hazim je to pastva pro oko…balet rukou a stroju:)
tak sem koukal na tom jak se rodi jeden takovej ram…tak to sme hazim je to pastva pro oko…balet rukou a stroju:)
Je ti zima? YE TI pitcho! :-)
ale no tak…vis kdyz to ctu skoro u kazdyho druhyho prispevku tak uz to ftipny neni…
no jako chapu ze ses z jety uplne vodvarenej ale........
se omlouvam…sem myslel ze to nekoho muze zajimat ja kolo vyrabet nikdy nevidel.
za nic se neomlouvej jsou to nevdecnici :))) to video je pekny nedavno tady byl odkaz jak se vyraby u Cannonu to bylo taky zajimavy
YETI sa mi vzdy pacilo… :-) skoda za na OPERA mi tie videa neidu… ma tam nejaký fešak monterky ako mam ja ? :D
jak to, ja mam take operu jako browser…
neviem no, mozno nestiham s pripojením… skusim to este raz
chcem či nechcem, stale ide len ta westernova hudba, žiaden obraz…
to nevim…mas tam flash player? tak zkus IE, necekal bych ze bude na ty strance nejaky adware…si ve woknech nebo linuxu?
mam okna, IE len staru verziu…
no zkus vlezt na adobe a nainstalovat posledni flash player…ja mam 9ku pokud to nepomuze tak nevim, ja webovymu videu moc nerozumim…
skusil som ten adobe a už mi to frčí, fakt nadherna práca, od dnes je premna YETI cycles ešte kultovejšie :-)
ale myslim ze neco podobnyho se deje v kazdy fabrice na letadla :)
Me se to taky libi, zajimavy link.
Diky moc, me to velmi zajima
Mj copak jetíci, mít zbytečných 2000eur tak neváhám.
tak to se ani nedivej co to stoji v usa.....575ka $1300=1600euro uaaaaaa
Právě, že jsem se už díval na ceny :-( no snad si příští rok udělám radost new rámem buď Yeti AS-X nebo Intense 6.6
jééé on Yeti v UK stojí jen €1,664.40 www.allterraincycles.co.uk/product.php?…
hele jakto ze jim ten hlinik nezoxiduje, to je ten plamen obalenej nejakym inertem? jako treba argonem.....? ja jem nikdy nevidel vznikat housenku.....tu svarovou teda
Tohle neni svarovani plamenem, ale Tig aparat, takze elektrika s Argonem (obvykle) + drat jako pridavny material.
tak wiki zabrala…
jeste mam dotaz…ten argon se pak odsava? to musi byt docela drahy, nasel sem rozhovor se svarecem a ten rika za vyroma 303 trva 4hodiny.....argon neni upne nejlevnejsi, a pry kdyz s tim zacinali v letectvi tak dokonce pouzivali helium.....
kolik se toho argonu spotrebuje?
Myslim ze se argon nepouziva cistej, ale v nejaky smesi – CORGON? Takze CO2+Ar…
CORGONem se svaří hlavně nerez. Hliníkové slitiny se sváří v argonu. Silnější součástky, nebo kde jsou nižší požadavky na kvalitu v argonu s přídavkem helia. Ochraná atmosféra chrání svařenec především před působením kyslíku ze vzduchu, tak by bylo kontraproduktivní ho tam dodávat. Je potřeba zamezit oxidaci sváru a vzniku pórů.
Dekuju…clovek se porad uci.
No a takhle to dělají tam kde chtějí kvalitu (viz. foto).Jo a všimli jste si těch naddebilních nápisů na polotovarech z duralu MADE IN USA,jsem zcela zdrcen.Jinak samozřejmě všechna čest,já to nedokážu.
Nerozpoutavej flame na stary tema, jestli jsou kvalitnejsi rucni, nebo strojovy svary :o)
Navic kvalitni ram se prece nesvaruje, ale pece :o)))
Nebudu,mám jinej náhled na věc,protože ty technologie znám,ale pokaždý mě srazej do kolen MADE IN USA,a ještě lepší HAND MADE kde jinde než USA.Nemám je rád.
na zadnym ramu neni napis handmade in usa, na ramu se akorat kaze ze mam ject rychlejc:))…ostatne ty netyrkysovy kola svarovali thajkonauti…teda vetsinou, urcite jsou i vyjimky…
sem zapomel
dobrý a zajímavý, díky
super .......... fakt si stim kluci vyhrajou :-) asi to za to stoji :-)
dooost dobry video, jen ta barva kola je priserna… :)
čo blázniš, prave vdaka tej farbe ye YETI YETI… :-) použivaju tu farebnu kombinaciu pekne dlho, nepodliehaju mode a to sa mi natom páči… vačšina vyrobcou rok co rok ponuka horsi a horsi dizajn… ( z mojho pohladu, tak nehundrite moc… :-) )
co to je prosimte za znacku to iety? neni to ten novy brand spyderu pro friirajdove kola? dela se to u nas nebo na tajwanu?
to jsou ti co zneuzivaj nezletily snezny muze z koloradskech hor k praci v prumyslu.....ale mali cinani jsou porad levnejsi:))
Nebýt těchhle „chytrých“ poznámek, tak to nechám v klidu ale takhle musím. Tohle video tomu říkám objevovat Ameriku – neviděl jsem jedinou technoligii, kterou byste nenašli u nás za humny a každý, kdo by se dostal do Duratecu a nebo ještě lépe do RB by našel naprosto stejné postupy a zrovna tak technologie. Opravdu na tom není nic objevného, pěkné je, že to ukážou ale pro mě je to jenom důvod, proti, proč padat na zadek před něčím, co je tady u nás na několika místech a dokonce na lepší úrovni. Ve výrobě je moc pěkně vidět, jak lidský faktor může mít vliv na kvalitu a oproti strojové výrobě tam musí být daleko větší rozptyl v hodnotách. Nikoliv zneužívaná dětská práce ale automat svařuje ve velkovýrobách a to vždy se stejným a přesnějším výsledkem než ruční sváření. je tam vidět i spousta dalších věcí v přípravě, na které má vliv lidská ruka a nikolv přesnost stroje. Co je zajímavé, to je rovnání rámu po sváření. To ale musí dělat každý drobný výrobce. Je to dáno právě tou ruční výrobou a možnými většími odchylkami. I u strojového provedení dochází k rozptylu ale daleko menšímu. Taky si všimněte, že potom měří rozměry rámu a to kupodivu ne žádným extra nástrojem ale prostě přiložením na papíru. Jenom jedna drobná otázka, kolik myslíte, že ten papír asi vydrží a jestli dělají pořádné série, tak jak to asi vypadá ta kontrola každého rámu? ( Nebylo tohle jenom pro kameru?) Rovnání na přípravcích je ale nutnost a to je prováděno opravdu a správně ale dělá se to tak u každé rámařeské firmy. Tímhle si nejsem jistý, zda je ve velkovýrobě. Ale jak jsem uváděl strojová výroba s přesnějšími a stálejšími postupy nemusí mít takový rozptyl parametrů. Tak takhle by to bylo trochu peřsnější a pomluvy o práci a zneužívání dětí tady v tomhle případě nejsou vůbec na místě.
jezisikriste dej si hadrik na hlavu milane, to neni zadnej utok na tvuj sikmovokej suntour, a i kdyby si duratecu rezali trubky treba laserem jak v canondale tak to nic nezmeni na tom ze – ac to kolo vyrobil clovek – tak se na nem da pohodlne jezdit, aniz bych poznal kdo to vyrobil. Nehlede na to ze sem zadny srovnatelny kolo pred rokem nenasel. Cim to asi bude ze tech lehouckych kol se zdvihem 15cm moc neni. A ja si rad koupim fungujici kolo. Mimo jiny tim malicko podporim tyrkysovej team, ke kterymu mam vztah. A radsi podporim firmu kde pracujou lidi nez nejakou strojni masinerii, protoze stroje ty kola nevymyslej…unifikovany designy odkopirovany z giantu NRS – vsechny ty spydery, no sainty, rockmachiny, pointy…a ja nevim co vsechno sou v podstate jen levne vyrobenej zastaralej cizi napad.....invenci tam nevidim
Nevim co myslis rovnanim ramu po svareni, co sem tak videl tak se rovnal ram jeste nesvareny, a rovnali ho proto ze chladnutim se ten ram muze zkroutit vlivem teplotnich roztaznosti, a neni duvod proc by to u strojove vyrobenyho ramu nemohlo nastat take, jenze kdyz projde nekolika lidskejma rukama ktery s nim nadale pracujou tak si myslim ze smejd by poznali i kdyz ty svary pak neroentgenujou…a soudit vyrobni proces podle videa na netu je taky dost divoky.
A kdyz uz jsme u tech deti-coz byl zert , kterej ti nedal spat, ve fabrice se strojema spis delat nemusej, zato muzou ty ramy lakovat, balit, nakladat do nakladaku.....jinak si cenu 2000kc u hlinikovyho ramu vysvetlit nedokazu…
jo a RB si nekoupim, nekoupim, nekoupim a nikdo me nepresvedci ze je ruzova lepsi nez tyrkysova :) Hlavne ty maj uz Pavla – kudlanka.ccnet.cz/WebYetyy23/070422_oko/03.DSC00392a.htm ten jim musi stacit :)
Ten tvůj „řert“ byla jenom poslední kapka s poprdění se z toho správného Amerického zboží. Na tý výrobě, jak je tam prezentována je totiž krásně vidět dost mizerné prostředí, jestli sis toho nevšiml. Je to na hony vzdáleno těm kosmickým dojmům z prospektů. to jen tak mimochodem a soudím to co jsi předložil, nikoliv tvou osobu, to se tobě jaksi nepovedlo. Chci jen tak mimochodem ukázat, že to, co se tady děje doslova za dveřmi je hodno obdivu daleko víc a nikoho to nějak neudiví. Po zhlédnutí právě tohohle videa považuju konkrétně RB za silně technologicky nadřazenou nad Yeti. To ej celé, co chci naznačit. Připomínám, že jsem v RB nikdy nebyl ale údaje o tepelném zpracování a znalost jejich koncových produktů o tom zcela jasně vypovídá. No a to, že na stejném videu nerozeznáš to je dobrý :-) Rovnání rámu probíhá tuším na třetím videu. Co se vlastně děje? No je to už hotový rám uchycený za středovou spojku a v hlavové trubce je vložena trubky, kterou pracovník, jak kotroluje, tak překrucuje rám a na stole pod rímem je měřící deska a po té pohybuje přednastaveným měřidlem a „dolamuje rám“ do správné pozice. Tohle není nic špatného a zná to každý, kdo se o výrobu rámů zajímá. Následje tepelné zpracování, to je to, jak zavírají rámy za taková masivní vrátka :-) No a to by mohla být technologie, která má navrch ale tepelné zpracování hotového rámu právě RB vyřešeno. Tak zrovna tohle je jedno z klíčových míst zpracování rámu a přitom není vůbec efektní napohled. Tohle všechno je na videu zcela jasně viditelné a může to ohromit lidi neznalé technologií.
mam doma viedo RB z cyklu 12 odvážnych… ked tie dva videa porovnavam nemyslim si že ma RB navrch pred YETI aj ked niesom odbornik, skor len pozorovatel… jak RB tak YETI su premna kvalitne ramy a ani k jednej znacke nemam vyhradu… asi jediny dovod preco by som volil YETI je to jeho rozširenie v ČR a SR, mam rad znacky ktore niesu moc vidieť,
holt nielen komponentami sa šperkuje bicykel, zakladom je ram :-)
neviděl jse 12 odvážných, co tam ukazují z výroby ?
vela toho neukazuju, lepšie povedane len prebehnu cez dielnu :-) snad by som mohol video zverejnit niekde na webe,
Nejvyšší technoligická úroveň co je vidět u Yeti je CNC obrábění, tím disponuje i RB. tepelné zparcování dělají zrovna tak oba. Jen tak mimochodem nejdůležitější pracovník v procesu je svařeč. To je to jediné, co musí být opravdu kvalitní. Jestli je tohle to pravé handmade USA, tek to je vidět na první pohled na hotových rámech. Na kvalitě svarů je založen každý hezký rám a tady je třeba říct, že automaty tohle umějí skoro lépe :-( Pokud nerozeznáš, tak zbytek úkonů na handmade videu můžou klidně dělat i ty zneužívané děti, pokud by je v USA používaly. Přeháním ale není tam prostě nic světaborného. Práce v přípravcích :-( Ale rozhodující je rozhodně to, co není vidět tepelná úprava a samotná konstrukce a nápady. Tak tohle popdle mě je hlavní předností firmy a nikoliv HANDMADE USA. A pokud se nenaučíme oceňovat skutečnou práci, tak budeme vždy padat na zadek před HANDMADE USA či podobnými i když tady budou opravdu kultovní věci vznikat. Kultovní ale vždy pro jiné, naž domácí. právě tomu se říká patriotismus a USA je toho plné, tady je vymateno.
ale ved tu nejde o Made In USA ale o konkretne vyrobky, konkretne vyrobky od YETI su podla mna na vysokej urovni…
ad: patriotizmus, neveril by si že aj ja som do istej miery patriot, aj ked som slovak a mam len česke ramy :-) nezaleži natom čo je na nalepke či made in čina alebo usa, dolezita je kvalita a v neposlednom rade aj ten patriotizmus… preto jazdim frantu a benest,
ach jo ja te nechapu, tepelny zpracovani je uplne na konci toho videa, a tebe mrzi ze tenhle dulezitej proces neni videt na tom videu? Co bys chtel jako ukazovat? Narvat kameru do pece a sledovat ohrivani a ochlazovani…to je trosku nuda ne… A z toho, ze je na konci videa usuzujes na technologickou nadrazenost firmy ve ktery jsi nikdy nebyl nad firmou do ktery jsi nakouknul pres web?? Yeti dela horsky kola od roku 85 tak bych cekal ze nejaky know-how na zpracovani hliniku maji, nechapu proto proc na ne hazis spinu. Je to 7005 – leteckej hlinik, kterej se upravit nemusi ale muze cimz ziska o 1/3 – 1/2 vyssi pevnost nez je finalni pevnost teplne neupravenyho – si to presne nepamatuju, vymyslel bych si.
Co se tyce toho svarovani tak ten ram nebyl hotovej ale jen spojeny jednou kapkou a pak se dorovnal a nasledne svaril, o tom jestli se jeste rovna finalne provareny ram tam nic nebylo.....
Nehlede na to ze tyhle „zazraky“ se dejou v kazdy dobry tovarne na letadla…
Nepotřebuju vidět do pece ale ty bys mohl rozeznat na co se koukáš a co se na těch obrázcích vlastně děje, proto jsem ti to popsal kde a jak rovnají ty rámy. Znovu upřesním, je to zcela normální a standartní postup, tohle dělají všichni. To další, že za dveřmi probíhá tepelné zpracování jsem ti dodal kdybys náhodou opět nevěděl, co že to na videu dělají.
ok, ono to tam je i napsany:)
hodte sem radsi nejaky dalsi fotky nebo videa z vyroby…at tu neresime voloviny…
Nemám žádná videa ocenil jsem, to, co je k dispozici, nebýt těch divných závěrů. To video je prostě dobré a ukazuje skutečnost ale myslím, že to nemlůže ohromit v zemi s takovým technologickým standartem, jako je u zdejších výrobců. A ta pečlivost a rovnání rámů, které je z toho vidět, to jsem chtěl ukázat, že to není nijak speciální handmade USA ale je to prostě běžné a nutné při výrobě která neprobíhá na automatech. Nepovažuju prostě to video za něco by zde mělo ohromit a ukázat jakousi technologickou převahu a třeba to prostředí by ve srovnání s těmi opovrhovanými asijci dopadlo vyloženě uboze. Ale velkoseriová výroba a malosérie srovnávat nejdou. Právě to prostředí a ta tvá zmínka a o znežívání dětí bylo pro mě startovací.
no ja sem to sem dal protoze sem si po zkouknuti uvedomil co to da prace vyrobit jeden takovy ram…tohle video mi prislo tavy mily, jako spis nakouknuti do kuchyne…
Já vím, je to dobré a opravdu to dá tolik práce a měření ale to dá u všech firem a ty naše nevyjímaje. Nelíbí se mi jenom, že to je oslavou té správné Americké práce. To samé se opravdu musí dělat i u nás a když se podíváš na provedení sjezdových RB, tak ti bude zcela jasné kolik jí tam je a myslím, že není ani zdaleka tak zaplacená.
mam pocit že si nevidel vsetky tie videa od YETI, ved je tam vsetko znazornene okrem farbenia…
Nechci se hádat, ale jasně tam je ukázáno rovnání před a po celkovém vaření. Se na to ještě mrkni. :)
To je opravdu standartní postup, já jsem hlavně chtěl aby nevyznělo, že takhe to dělají jenom v Yeti a že proto je to dražší. Takhle to musejí dělat všichni. Jinak to video je opravdu pěkné pro ty, kdo si myslí, jak jednoduché je vyrobit rám.
Mně šlo čistě o to, že to v tom videu opravdu je. :) Je mi jasné, že tohle nedělá jenom Yeti. Ono se to jinak dělat nedá. :) Jinak video super.
Já to vím, je to tam a vím, žes to nepsal mě, já jsem jenom doplnil stejně už několikrát opakované.
Myslim ze zrovna to papirovy porovnavani jen pro kameru bylo, vypada to zajimave. Ve vyrobe se takhle porovnava maximalne prvni jeden, dva kusy ze „serie“. Rovnani ramu v rucni vyrobe – nutnost – to je jasny. Co se robotickyho plne automatickyho svareni ramu tyce, s tim jsem se osobne nesetkal, videl bych to tak, ze tam je dana nejaka tolerance – co se do ni jakkoli vejde, je OK, co ne, jde proste do srotu. Takze kvalita je proste dana toleranci. V podstate mas pravdu ve vetsine veci co pises – a jak Te tady uz nejaky cas sleduju – vazim si Tveho odborneho usudku, vim ze remeslo ovladas. Jen mi porad nejde do hlavy co Ti vadi na poznamce o zneuzivani deti v Asii? Tahle vec je znama, jakkoli to s kvalitou prace souvisi az druhotne… Lukas
Prostě se mi zdají některá hesla velice hloupá a zneužívání práce dětí bych rozhodně hledal při výrobě značkového oblečení, které si i velké firmy v těchto regionech nechávají jistě šít ale zozhodně ne v automatizované strojové výrobě. A oslava Handmade USA, to se přímo nabízí, ten Handmaďák :-) na videu nedělá ani o mák nic jiného než zdejší člověk ve stejné výrobě. a pečlivost výroby a to, jak si s tím hrají? to je prostě důsledek malosériopvé výroby, jak tomu právě ty rozumíš velmi dobře ale méně znalé ohromí, jak si s tím ti Amíci vyhrají. Takže takhle si s tím hrát musí každý a zdejší výroba je zrovna tak pečlivá. Tohle samozřejmě nemusím vysvětlovat tobě.
no ja bych byl opravdu rad kdyby to tak bylo – zajimavy jak si jsi tim tak jisty......oni ani zamestnanci z techto regionu pracujici zde, ve firmach rizeny jejich obcany, nepozivaji moc volnosti – ukazovali to i v televizi jak sli jako ve skolce na provazku do prace a z prace…kazdej se bal mluvit a vsichni byle ustrnule stastni…co teprv deti ze jo......
nechapu proc tu furt kecas ty nesmysly, to video jsem sem dal kvuli tomu ze mi prislo zajimavejsi nez cannondali reklama na propheta, tady aspon bylo videt jak ten ram skutecne vznika, neni to oslava zadny americky prace ani demostrace made in USA, pokud to nevis tak cast ramu se vari (opet rucne) na thajwanu, udajne kvuli tomu ze zadnej jinej dodavatel v USA nebyl schopen dodat ramy v dostatecne kvalite..holt sikmovocka s tim maji vic zkusenosti…
tak ja ti demostruju kvalitu vyroby trubek z kondenzatorovy mosazi u nas, jo.....aby byly dobre korozne odolny daval se tam mala primes dalsiho kovu, zlomecek procenta – firma co to objevila (zapadni) kontolovala vyrobu u nas…vsechny vyrobky z toho obdobi byly kvalitni, no a pak kontrolori odjeli o co myslis ze se stalo.....z toho malickyho presne vybranyho zlomecku primesi se stalo nahodny mnozstvi…ono mozna ty napisy „made in USA“ na tech hlinikovejch blokach maji svuj vyznam:))
myslim ze tenhle thread je uplne unikatni, pochybuju ze nekde jinde ve svete vzniknul na zaklade jednoho videa z fabriky podobnej.....
hele kdybych mel treba gianta a dal sem video od yetiho tak by to bylo, ok?
Pročpak mám dojem, že se mě za každou cenu snažíš přesvědčit, že ke sprostotě nejdeš daleko a dětský pohled na svět ti není cizí?
vynimocne s tebou suhlasim…
este mali na tiez bloky dodat: „handmade in USA with proud, freedom and democracy“:-))) urcite to znamena vacsiu kvalitu(mensia odchylka zliatiny), ze to je z USA a ne z mexika, ale pisat to na kazdy kus je moc…
ale videjko je pekne…
Nevím,proč musíš pořád prudit.Šlo snad o to,ukázat jak se takový rám dělá a ne o propagaci jedné značky.Já osobně jsem rák skouknul,jak to funguje.Nikde neni řeč o tom že amerika je nej.
Uz jsem si vsimnul na videu od Cannonu, ze kluci americky svarujou v trickach s kratkym rukavem. Asi se k nim jeste nedoneslo nic o ultrafialovim zareni a rakovine kuze. Ale jinak se s tim mazli nadherne :-)
Podle tech tricek bych to typnul na neco jako filmovej kostym :-) Myslim ze by je kazdej spravnej bezpecak sezral.
pekny video. hned lepsi pocit mit pod sebou kolo, ktery vyrobil clovek a ne stroj. ;-)
To video je moc pekny, ale zajimalo by me zda se takto mazli i s dvacatym ramem co jim za den projde pod rukama.
taky si přidám,naštěstí tuším o čem je řeč,páč mě svařování hliníku živí,s tím mazlením,u nás se vyrábějí hliníkové konstrukce na podia atd. viz taf.cz a opravdu se s každým kusem musí hodně mazlit,aby se dosáhlo požadovaného výsledku ať už z hlediska kvality svárů tak i přesnosti,ale můžu ujistit,že ruce nějaká mašina nenahradí,rám na kolo bych svařil do hodiny,toužím si udělat vlastní,mašinu bych si domluvil,jen to chce mít nachystané trubky a dobrý přípravek,no,snad někdy..........
no u ty konstrukce totiz nejde pouzit zadnej automat:) u kola to jde, ale podle me naprogramovat tu vec da tolik prace ze se jim nevyplati vyrobit jeden kus, takze vsechny prototypy se delaji rucne…at si strojni svarecky vykrikujou co chteji, i jejich meridu svarili v prapocatku rucne pak ji otestovali a znova svarili a tak to slo do kola az meli ram :) ten pak prozkoumali, aby ho mohli levne vyrobit na stroji v dostatecny kvalite......i kdyz treba se uz dneska kola netestujou, rovnou se vareji bez zkouseni.....treba celopera autor mi tak prijdou:))
ty jo, se mas bych chtel mit take svuj ram:)
kto by nechcel, vsadil by som ale na ocel :-)
s tím automatem na naše konstrukce to tak jednoznačné není,tak už před dvěma lety se šéf zmiňoval že se něco takového v Rakousku chystá,ale samozřejmě je to nesmírně technicky proveditelny a tudíž i hooooooodně finančně,zlatý český a moravský ručičky,mít na svářečku za 250 000kč,tak přípravek je už detail…ale ten rám mě opravdu láká
hej…hodte sem nekdo jeste neco…treba frantu se svareckou…:)
Nebyl by prosim odkaz na to video od canyonu? moc bych ho chtel videt a zajima me jelikoz canyon je muj kolo sen :)
Diky
rec byla o cannonu ne o canyonu
super…nevíte někdo o takovimhle videu ale s carbonovim rámem???