• tredici

    Prosim Vas napisali by ste mi Vas nazor na danu znacku?popripade poradili, co v tej kategorii kupit? neviem sa rozhodnut medzi AM a EN…popripade, kazdy dobry tip na bike uvitam.. rad by som ho vyuzil na celo dnove vyjazdy,hrebenovky a pri spustackach si aj nieco skocil, namiesto toho aby som sa vyhybal…;o) dakujem

    0 0
    • friblos  

      čau

      Já jezdim na AM 06– 140mm zdvih. Dělám celodení výlety v duchu AM jízdy-ničemu se nevyhýbám. Skoky tak kolem 1m(víc se už bojim)vyjedu skoro všechno co kámoši na XC a v lese jim ujíždím. To moje má tak 14,5kg A PŘEŽIJE VŠECHNO.

      Jestli chceš hlavně jezdit AM tak bych vzal zase 140, ale na nějaký lehký DH 160.

      0 0
    • Tušnak  

      tak já jsem malou chvíli majitelem Monstru AM a za těch pá jízd, co jsem jel, tak naprostá spokojenost:) Po rovině a do kopce jede hodně slušně a dolekopcom je to paráda. Překvapivě hbitý a mrštný.

      Na celodení vyjížďky bych asi bral to AM, nějaké to skákání by to taky mělo vydržet. Nevím, jestli by se mi chtělo na EN šlapat celý den, ale každý to vidí jinak. Za mě Monster AM:)

      0 0
    • Karlos009  

      Mám 2 roky ENko, objel jsem s ním i pár maratonů (ale nevyhrál jsem) :-), kolega AM. Rozdíl při pohodových vyjíždkách je úplně minimální. Poznáš to až strmě nahoru, nebo dolů. ENko je trochu víc položený, takže pokud máš hodně vysunutou sedlovku, sedíš dost vzadu a do hodně strmých kopcu má tendenci zvedat přední kolo, vidlice s úpravou zdvihu je dost nutností. Dolů je o něco klidnější a v extrémě rozbytých pasážích se ty 2 cm hodí. V náročném terénu oceníš i víc místa pod středem.  Na ENku ti vyjde určitě vyšší váha (rám tlumič, vidlice 160mm).

      0 0
      • MlokCZ  

        Přeci sedlo vždy nastavím správně vůči středu, tedy i když díky více vysunuté sedlovce a menšímu sedlovému úhlu se bude tím sedlo posouvat více dozadu, tak to musím kompenzovat rovným zámkem a více posunutým sedlem dopředu. Prostě sedlo bude v obou případech stejně a popisovaný jev se dít nebude. A pokud to bude takový extrém, že už by sedlo nešlo správně nastavit, tak to bude nevhodně zvolená volikost nebo rám a už to bude celé naprd.

        0 0
        • Karlos009  

          Na ENku je na dle mého názoru na nějaké výjezdy rovná sedlovka nutností a ano sedlo jde narvat úplně dopředu, ale děkuji nechci. Užil jsem ti toho dost s Banditem, ten byl ještě o chlup položenější než Enko a aby se na tom dalo něco vyjet, musel jsem z toho vždycky vytvořit úplnou hrůzu. Mám 180cm a L, takže špatnou velikostí to určitě nebude. Prostě to kolo je dělaný na něco jinýho. Mimochodem těch rádoby-chrtů nadělaných z AM kol je tady na BF vidět dost a dost. Pro zajímavost foto Bandity v úpravě na Sudety (sedlo, představec). :-)

          0 0
          • vojtechposmourny  

            To mi taky rozum nebere, koupit celkem bytelnej rám s třeba 160mm zdvihu a navěsit na to lehoučký komponenty a výplety atp.

            0 0
          • MlokCZ  

            Pokud ale sedlo nejde nastavit správně vůči středu aniž bys musel použít rovný zámek + sedlo na doraz dopředu, tak prostě je buď špatná konstrukce rámu nebo daný jezdec je extrém se superkrátkou stehení částí nohy (tedy potřebuje sedlo hodně vepředu).

            A pokud při správně nastaveném sedlu vůči pedálům se to třeba moc zvedá ve výjezdu nebo naopak je těžiště celkově příliš vepředu do sjezdů, tak je to opět nevhodný rám pro daného jezdce (nebo špatně navražené kolo).

            0 0
            • Karlos009  

              Co to je „správně vůči středu“? Kolik je to cm? To je přece u každýho kola jinak. Pokud se jedná o enduro, posed je většinou vzpřímenější (řidítka jsou vysoko) a šlapeš víc „před sebe“ u chrtího kola jsou řidítka podstatně níž a šlapeš víc pod sebe. Každý kolo má to těžiště někde trochu jinde. A o tom mluvím, to ENko je dělaný na vzpřímený posed a těžiště vzadu. Je to prostě kolo na ježdění spíš z kopce. Sedlo mám na rovné sedlovce cca. ve středu a tvrdím, že je to „správně vůči středu“, přesto se to kolo do kopce zvedá, cpát ho nějak nesmyslně dopředu ale kvůli tomu nebudu, prostě to není chrt.

              0 0
              • MlokCZ  

                Konkrétní hodnota samozřejmě neexistuje, když je to pro každého jezdce jiné, dle jeho proporcí. Výška řídítek ale na to nemá moc velký vliv, možná spíše žádný.

                Pro jednoduchost vezmu třeba pravidlo o svislici od kolene procházející osou pedálu. Tohle nemusí být sice úplně ideální poloha pro každého a někdo to bude vozit mírně posunuté dopředu, někdo dozadu, ale nějaký extrémní posun správně nebude nikdy. A na tohle nemá výška řídítek žádný vliv. Já tedy mám sedlo předozadně nastavené stejně vůči středu na všech kolech včetně silničky, kterou už nejezdím (tedy na silničce i na opačné straně zaměření mojich kol, tedy na Stereu mám sedlo předozadně úplně stejně vůči středu a posez mám samozřejmě na Stereu výrazně vzpřímenější než jsem měl na silničce).

                A vůbec netvrdím, jak máš mít sedlo, tedy vezměme, že ho máš nastavené správně (a je jasné, že cpát ho více dopředu, když je nastavené ok je kravina). A teď je tedy otázka, zda je dobře, když se ve výjezdu více zvedá. Sice chápu, že už takové kolo je zaměřeno dost směrem ke sjezdu, ale pořád to není kolo se kterým budeš jezdit pouze na lanovce. A jakmile nejezdíš jen na lanovce, tak ať je kolo zaměřené jak chce, tak časově budeš trávit ve výjezdu času mnohem více.

                0 0
          • MlokCZ  

            A s tím, že někdo kolo přestaví na úplně něco jiného než je vhodné, s tím ten problém posunu sedla nijak nesouvisí, to je nezávislí problém těch, co to tak dělají.

            0 0
      • KAPLIS  

        To nové EN je hodně zajímavé. Hodně mně zaujala proti AM pevná osa 10mm na zadní kolo a taky tlumič X-Fusion H3. Je na něm čtyřstupňová regulace propedálu a navíc zamykání. Myslím, že v této kombinaci to je hodně dobrá volba pro univerzální použití. Mně osobně to láká.  Zítra tu zkusím hodit fotku.

        0 0
    • dancing dog  

      Mám 140 AM s vidlicí Durolux od Milana Slance s upraveným zvihem 120–160 mm. Sice sem na tom ještě nějak moc nenajezdil, ale z toho co jo-Na moje pomalý potulování cestou necestou je to super, jedu ještě o něco pomaleji než dřív, ale to mi nevadí, nestačil jsem většině ani na HT. Projede to vším, do kopce je jediná limita jen moje váha a fysička, z kopce moje připosranost. Pro lehkou váhu podle mě super universál na celodenní výlety i nějaký to lehčí enduro, osobně bych to na těch 160mm a geometrii s tím spojenou nehrotil…

      0 0
      • Black knives  

        Mám Monster AM. Osvědčila se mi paradoxně taková věc. Do kopce zamykám vidli, sníženou o dost hodně. Mám Mařenu Z1. Pod zadkem mi to příjemně houpe, a žehlí, ale nemám pocit rodeo jízdy s houpáním dopředu dozadu.

        0 0
        • tredici  

          Dakujem Vam za vase reakcie…a myslim, ze v tejto triede, asi  nic  lepsie konkurencia neponuka…?!

          0 0
        • dancing dog  

          jO, TO TAKY DĚLAM, BLBÝ ALE KDYŽ PŘI NÁSLEDNYM SJEZDU ZAPOMENU ODEMKNOUT…

          0 0
    • kesu  

      podotkl bych,ze od roku 09 je monster EN novej.Lonskej monster EN o kterym tady lidi pisou vychazi z puvodniho monstra DH a ma rozhodne vic nez jen 165mm zdvihu(cca 180mm).Tzn jakekoli uvahy o srovnani letosniho AM a EN bych bral s rezervou jelikoz nepredpokladam,ze by s 2009 monstrem EN mel nekdo vetsi zkusenosti.

      Co se tyka pouziti pocitej s tim,ze na EN budes mit vyrazne tezsi komponenty.Pokud to chces na obcasny skok do cca 60cm na placku vzal bych spise AM a osadil ho 140mm vidli.Pokud chces cas od casu navstivit bikepark vzal bych verzi EN a dal na ni 160mm vidli.

      Pokus se vic specifikovat co od toho kola vlastne chces..

      0 0
      • tredici  

        rad by som ho vyuzil aj na dlhsie trasy,celodnovky s kamaratmi, ale rad by som stym zajazdil aj nejaky lahky DH…asi to znie chaoticky, ale nemam financie na 2 biky…tak sa snazim najst zlatu strednu cestu…

        0 0
        • kesu  

          tady me za to pokazdy nekdo kamenuje ale i lonskej monster podle meho soudu jel…

          Kdyz se na to da vzduchovej tlumak nejlepe ve stylu DHX air s vypinatelnym propedalem nebo RS Monarch tak to bude rozumny kolo.Kdyz umis slapat do kruhu tak se to nehoupe.A letosni geometrie je jezdivejsi nez lonska.

          Je to tedy spis o tom s kym a jak rychle jezdis.pokud jezdis pro radost tak neni duvod nekoupit si to EN.I se 160mm zdvihu a cca 14,5 az 15 kg se da ujet celej den (v mem podani do 100km) terenem ale nesmis chtit lamat rekordy v case.

          0 0
        • KRAJIC  

          Já mám MONSTER HT, čili o pružení ti povím úplné hovno. Když jsem se bavil s člověkem od RB bylo mi řečeno, že nejpodstatnější rozdíl je v tom, že EN má vzadu pevnou osu. AM je na normální rychloupínák. Kdybys oba typy osadil stejnou vidlí a tlumičem tak prý tam nějaký obrovský rozdíl nebude. Jinak jsem se také poptával na výdrž ohledně nějakých skoků a dropů a na nějaké lehčí DH to AM bude určitě stačit – myšleno ve smyslu odolnosti – jak moc se u toho změnila geometrie oproti  loňskému modelu ti nepovím. Pokud preferuješ spíše takové technické ježdění a občas drsnější sjez a menší skoky tak zvol AM.

          0 0
        • Manas  

          Ja si budu porizovat Monster EN prave na vylety a na skakani. Nechci mit 2 kola na DH a XC/EN a vim ze tohle vydrzi leccos.

          Ale asi na sjezd to bude chtit pruzinu a na XC vzduch, to mi bylo doporuceno a ja Petrovi verim :-)

          Bohuzel na tyhle dve veci budes potrebovat nejspis 2 vyplety protoze DH kola budou tezky a to je znat uplne nejvic.

          Konkretne ja to budu mit s Fox Van 36 RC2 a budu to ladit k 14kg pro XC pouziti. Nebo aspon se budu snazit :-)

           
          0 0
    • tredici  

      tento specialized je podla vas hodny 55.000,– ?

      0 0
      • Karlos009  

        Nebrat. Dlouhej neobratnej, zadní stavba málo aktivní. S vidlicí jsou potíže. 07ku rozhodně ne.

        0 0
    • Oakey  

      Pokud to chceš na celodenní ježdění bez většího omezování výběru trasy, tak jsem pro AMko. Sám jsem hrdým majitelem custom biku na tomhle rámu z roku 07.

      I přes to že vzadu mám jenom pružinovou Vanillu R, tak se mi houpe subjektivně jenom minimálně a opravdu to žehlí (k HT už bych se nevrátil :).

      Jinak se dost často přistihuju díky funčnosti celku, že v určitých místech jedu i rychlejc, než bych měl a vůbec mi to nepřijde…

       S tim že letošní model sice přišel o tu parádní dolní rouru a frézovanou spojnici mezi středem a horní trubkou, ale za to trochu poladili geometrii a odlehčili to. (btw. můj Monster má teď 16,2 kg, ale je hlavně drátovýma gumama a sjezdovýma dušema…zato to přežije zase skoro všechno)

      Takže za mě na celodenní ježdění AM.

      0 0
    • Aldair  

      Souhlas s Oakey, mám AM 07 úplná pohoda, zvládne všechno, jezdím sním od maratonu, po celodenní vyjížďky až po hrádky v bike parku. Pohodový spolehlivý rám sjistotou že se podemnou jen tak nerozpadne. Jen záleží jak si ho osadíš. Prostě UNIVERSAL – DOPORUČUJI

      0 0
      • Debustrol  

        Nějaké odpovědi a menší srovnání modelů EN 08 a 09 najdete tady

        http://www.bike-forum.cz/…l-14669.html

        0 0
      • hommo vyvalis  

        Ja mam ENko 08 a celej den na tom taky ujedu, akorat trosku pomalejc nez kdysi na XCkole. Podil na tom ma i klesajici fyzicka:-) Na starym AMku sem jezdil asi 14dni a kdyz sem pak presedl na ENko tak mi to prislo stejny. Akorat to ma o 2cm vic zdvihu. Vidli mam lyrika, kdyz jedu po silnici, tak ho snizim na 115 a to je hodne znat, spolu se skoro zamknutou DHX 4.0 (pro pedal na max,komprese na zelvicku a zadni stavba se nehne ani kdyz du ze sedla) je to pak trosku tezsi XCko:-) Na jizdu dolu je to super kolo. U novejch modelu ten rozdil asi bude stejnej, akorat ty kola lip pojedou dopredu, coz uz sem si vyzkousel tady:

        http://www.bike-forum.cz/…l-14669.html

        0 0
    • tredici  

      Dakujem chlapi, za Vase nazory … nasiel som za cca. 1800e Giant reign x1, a pracujem na tom.. snad neolutujem…;o)

      0 0
      • Tušnak  

        tak právě já jsem vyměnil Reigna za Monstra AM a ničeho nelituji… mi prostě ten rám nesedl a nevyhovoval mi chod zadní stavby. Ale sto lidí, sto chutí, tak at slouží:)

        0 0
        • Pavlos  

          No chod zadni stavby u reignu neni az takovy pruser pruser je ten tlumic co se tam daval (swinger 3way) ted mam model 08 s DHX air a je to brutalni rozdil citlivejsi nepropada se tak do zdvihu ale porad je to dost linearni ale na to moje unckani se po lese ideal akorat me stve ze sem toho prvniho reigna prodal aniz jsem zkusil vymenit tlumic protoze to byl nejhezci ram a barva reignu co se delaly viz muj profil

          0 0
          • Tušnak  

            no ale teď si taky nemáš nač stěžovat:) Já jsem teď nadšený z toho Monstra, protože mi sedí všechno… od geometrie, po chod zadní stavby! Jsem v tom až po uši:)

            0 0
        • Pavlos  

          skoda ze si mi ten ram neprodal;)

          0 0
    • tredici  

      prosim ta ty si jazdil aj reigna teraz jazdis monstera…

      keby chcem rb monster en base, ale s tou fox 36 rc 2 vidlou, bude ma to stat viac…aj ked sa mi na oko ten bike paci viac ako reign vyzera agresivnejsie , tuhsie…len reign co som cital recenzie na x1 tohto rocnu 2009 model, boli pozitivne..a na slovensku chcu za to 69.000,–

      a v polsku je za 54000,– a este su ochotny aj spustit…

      je to pre mna dilema, cim viac do toho sprtam neviem sa rozhodnut…ale z prvych 4 adeptov som to zuzil na dvoch a dnes ked som sa dozvedel cenu toho gianta tak na jedneho…

      a teraz si mi zamotal hlavu…:o)

      len v kutiku duse, mi na oko viac sedi to RB…

      najlepsie by bolo si to vyskusat, len RB je v prahe a giant v polsku… u nas maju reigna x1, len na objednanie…

      0 0
      • KAPLIS  

        RB EN mužeš zkusit i příjmu u výrobce v Jezdkovicích u Opavy. To máš tak mezi

        0 0
      • Tušnak  

        jj jezdil jsem i Reigna jednu sezónu. Nechci a nebudu Reigna hanit, protože ten bike má taky svoje plus, ale na moje ježdění mi prostě nesedl:(

        Jsem tulák, který se rád toulá krajinou a ne jenom po hřebenech hor. Když to srovnám s nynějším RBčkem, tak byl Reign líná mrcha a to při stejném osazení… Ale zase na druhou stranu byl výborný na skákání a lehčí (opravdu lehčí) FR. Vydžel hodně a člověk ho nemusel přemlouvat do klopenky ani na zadní, ale na delší celodenní výlety to nebylo, já jsem se na něm prostě trápil. Dal jsem na něm sice i párkrát stovku, ale to bylo už moc, nejvíce jsem si užil vyjížďky tak do 40 Km a náročnějšími technickými pasážemi, ve kterých exceloval.

        Na RB jsem zatím jel max 60 Km, ale je to jízda o něčem jiném, hodně jezdivé a přitom opravdu hodně obratné ve sjezdu a trialových pasážích. S ním si troufnu i na nějaký ten maraton, samozřejmě bez ambicí na bednu:)

        Navíc ten nový Monster EN je lehčí s jezdivější geometrií, tak bych možná na tocelodenní ježdění s FR vsuvkama vzal nového Monstra EN…

        0 0
        • tredici  

          a reigna si mal prosim ta aky rok?

          ja by som prave radsej uprednostnil bike nech ma plusy v zjazde…keby mam komplica tak nevymyslam a kupujem DH…len nakolko znami na DH niesu, tak musim urobit kompromis a kupit nieco univerzalnejsie…ale aby som si mohol dat aj nejaky freeridik…

          0 0
          • hommo vyvalis  

            Tak to urco ber novy ENko,  ono to kolo opravdu jede dobre dopredu a kdyz to ma zdvih 160, tak s tim das v podstate cokoli. Ja mam to strary ENko a muzu na tom delat co si vzpomenu.

            0 0
          • Tušnak  

            je to rok 2006…

            0 0
          • KRAJIC  

            Pokud upřednostňuješ sjezd tak 100% Monstera EN – geometrie + výdrž.

            0 0
            • fousek  

              Hmm tak tyhle nazory jsou hodne zajimavy, vzheledm k tomu ze ReignX ma 170mm zdvihu nad zadnim kolem a ten zdvih opravdu vyuziva, navic polozenejsi geometrie a rek bych ze bude i min tuhnout pod zadni brzdou. Proste na sjezd bych rek ze bude lepsi ReignX. Mozna ze na skakani nebude uplne vhodnej, ale to je rek bych jina kategorie.

              0 0
              • kesu  

                no jo ale osobni pristup hejnika vs degresscycle :(…

                0 0
              • KRAJIC  

                No a právě o ty skoky jde ne? Sjezd bez skoků podle mého postrádá smysl – ochudíš se o to nejlepší. Přejíždění nerovností tankem co všechno požere mi osobně přijde úplně o hovnu – nuda. Tímto nechci narážet na Reigna.

                0 0
                • goofy  

                  Skoky se dle me berou dirty..

                  0 0
                • fousek  

                  No podle me DH je co nejrychlejs dojet do cile, tim padem co nejvic na zemi a skoky tlumit. DH kolo musi bejt nastaveny uplne jinak nez nakej FR stroj. Coz bych rek ze umi Reign na svuj zdvih dobre a urcite to neni tank, tank je treba bighit. Skoky jsou pro me spestreni, ale urcite si dokazu uzit sjezd bez nich, navic ted vsichni stavej silenosti typu co nejvetsi drop, co nejvic nakoplej dirt a co nejdelsi prescestak a na tyhle veci ja nemam zaludek.

                  0 0
    • burnout/syndrome1  

      Já s vyjímkou krátkého období ježdění na Rocky M.,které mi záhy ukradli,nemám s fullama s vyššími zdvihy žádné zkušenosti,k ce­lopéru jsem zatím tak nějak vnitřně nedospěl,spíše mě koncept láká 29HT.Nicméně minulou sobotu jsem měl možnost projet Mongoose Teocali Elite 09 a právě to mi přišlo jako opravdový universál pro delší vyjížďky v pohodlí i nějaké to endurko.Nemohu moc posoudit poměr ceny a osazení,ale vážně se mi na něm jelo dobře

      0 0
    • goofy  

      Tak jak uz se tady probiralo..

       

      Novy Monster EN je prave jak uz psal Manas rychlejsi, o dost lehci a pritom vydrzi..

       

      Z AM/EN bych bral urcite EN.. Sam po nem pokukuju.. Nikde si akorat ne napsal tvuj rozpocet kolik by jsi tak chtel investovat..

      Co se tyce toho ReignaX, tak bych ho bral urcite s pruzinovym tlumakem.. Se vzduchem byl moc linearni. Ale ikdyz nemam rad jednocepy, tak bych se mozna priklonil k RB.. Zalezi jakou mas cenu na toho Reigna. Reign bude asi krapet lepsi zkopce, RB po rovinkach a do kopce :-)

      0 0
      • tredici  

        pisal som do RB, ze kolko by sa mi navysila cena, keby som chcel zamenit z EN BASE vidli marzocchi 55r, za foxy 36 van r? odpoved dosla 14.990 KC co by robilo sumu za bike cca. 65.000 Kc

        ten giant reign x1 by ma vysiel na cca. 47.500KC

        0 0
        • tredici  

          SPECIFIKACE:

          RB EN BASE s vidlou fox 36 rc2–

          Rám MONSTER EN

          Tlumič FOX DHX 4.0

          Kliky Shimano SLX

          Brzdy Shimano SLX

          Přehazovačka Shimano SLX

          Přesmykač Shimano SLX

          Řazení Shimano SLX

          Kazeta Shimano HG50

          Řetěz Shimano HG53

          Řidítka R.A.C.E.R

          Představec R.A.C.E.R

          Sedlovka R.A.C.E.R

          Kola WTB SpeedDiskAM + Shimano XT

          Pneu WTB WeirWolf

          Gripy WTB WeirWolf

          Sedlo WTB Rocket VWTB Rocket V

          Váha kola 15,9Kg

          0 0
          • tredici  

            GIANT REIGN X1:- Rám: Reign X AluxX SL, systém Maestro, zdvih 170 mm

            • Tlumič: Fox DHX 3.0 Coil
            • Vidlice: Fox 36 Van R, zdvih 160 mm, 20mm pevná osa
            • Kola: náboje For­mula All Mountain / ráfky WTB Dual Duty FR 
            • Kliky: Race Face Ride DH X-Type (24/36)
            • Brzdy: Hayes Stroker Trail, 180/160 mm
            • Přehazovačka: SRAM X.9
            0 0
      • Karlos009  

        No možná je lehčí a rychlejší, ale včera jsem děkoval bohu, že ho nemám. V jednom rychlým sjezdu jsem projel obří hovno (jinak se to prostě nazvat nedá) a nemít tu mega-tlustou spodní rámovou trubku, asi bych ho i ochutnal. :-( Takto jsem jenom musel vyprat boty a kalhoty a wapkou omlátit kolo. Jo, rychlost a váha nejsou všechno. :-)

        0 0
    • BUCEW  

      No kdyby někdo chtěl tak MONSTER EN 08 prodávám..­...(viz profil)

      0 0
    • KAPLIS  

      Tady máš ty fotky. Myslím, že to stojí za hřích, podle mně splňuje tvoje požadavky. Je to na tobě. Já jsem nalomen, ale momentálně mimo můj rozpočet :-)

      0 0
      • Black knives  

        Jediné, co mi vadí, je to ostré lomení na spodní rámové trubce. Jinak paráda, ale tohle se mi hoodně nelíbí.

        0 0
        • fousek  

          jj, taky to lomeni nechapu, by me zajimalo jak to bartosz zduvodnuje

          0 0
      • Tušnak  

        tak jsem rád, že jsem si koupil předešlý model… tohle se mi opravdu hodně nelíbí! Jediné plus bych viděl v tom, že tam dáš tlumič s expanzkou, ale jinak nee:(

        0 0
      • Karlos009  

        Konečně alespoň jedna fotka ENka, na které je něco vidět. Ty fotky co má RB na svých stránkách možná mají nějaké umělecké ambice, ale jejich informační hodnota je nula. Vrcholem je celkový pohled typu „černou křídou do komína“. :-( Jestli máš možnost, vyfoť ještě pro srovnání AMko.

        0 0
        • Oakey  

          Taky jsem rád, že mám Monstera, ještě starší ročník, protože ta spodní roura a frézovanej díl v zadní stavbě jsou prostě k sežrání – a to mi právě na novym chybí

          Btw. kaplis mohl bys ještě pro srovnání blejsknout novýho Monstera AM tak zboku, jako ta první fotka u EN? díkes

          0 0
          • Black knives  

            Taky se hlásím o foto Monstra AM zboku.

            0 0
          • Oakey  

            Tak sem se ujal iniciativy a vzhledem k tomu, že minulý víkend jsme měli Monstera v rodině na testování, tak sem urobil pár foteček pro srovnání…

            Bližší info o subjektivním srovnání poskytnu kdyžtak na ICQ, Jabberu, mailu apod.

            0 0
            • Tušnak  

              napiš to srovnání rovnou tady… myslím, že by to hodně lidí zajímalo;)

              jinak ten tvůj se mi líbí více!

              0 0
            • ravag3r  

              Jaká je to velikost toho modrýho monstra? Vidlice je 140mm? Vypadá proti tomu druhýmu monstrovi nějak podkoplej. Dík

              0 0
      • BUCEW  

        Technická-proč má spodní rámová výztuha jinej tvar než na kole ze SportL. a než dole na fotce s Hejníkem?

        0 0
    • Tušnak  

      chci využít tohle vlákno a chci se zeptat, jestli tady někdo jezdí Monstra AM se 130mm vidlicí? Jak to jede ve výjezdech a jaký to má vliv na geometrii? Díky moc T

      0 0
      • KRAJIC  

        Já mám Monster HT a vidli Marz. AM3 2006, která výškově odpovídá tak 150 vidli (od osy kola po spodek hlavové trubky zhruba 535 – 540 mm). Geometrie co jsem seděl na AM mi přijde hodně podobná. Osobně nemám problém u prudkých výjezdů, že by se mi nějak markantně zvedal předek a pokud ten problém mám, tak ho mají i kluci na xc. Chceš tam dát nižší vidli?V profilu tam máš tak 150. Co ta projížďka v okolÍ Klimkovic – pokud můžeš napiš mi to číslo. Dík.

         
        0 0
        • Tušnak  

          no uvažuju, že to trochu odlehčím a chtěl bych to jezdivější, i sem tam maraton, tak pokukuju po jiné vidlici, ale ještě nevím co přesně, ale asi momentálně vede Talas 32, abych do výjezdu mohl vidlici snížit a neomezoval se ve sjezdu…¨

          Telefon ti pošlu mailem a domluvíme se na nějaké vyjížďce;)

          0 0
          • kesu  

            pokud mas AM monstera tak kamarad na tom mel pred casem i 100mm vidli,myslim,ze se 130 by nemel bejt problem

            Kazdopadne talas 32 se da sehnat i ve verzi 150mm ne?

            0 0
            • Stipka  

              A s tim ponorem 100 to bylo jezdive? ja zvazuju koupi koupi monstera AM  no ale mam vidlu REBU kterou muzu zvysit na 120 tak jestli by to nedelalo moc paseku kdyz to ma vzadu 140

              0 0
              • Omen  

                rám je stavěný na 130–150 vidlici  teda aspon ty AM do roku 2009 jinak já jezdím 140 foxe mám co nejníž představwec a do – a vyjedu všude co s HT

                0 0
                • pitos  

                  to že na AM kole vyjedeš všude kam z HT je normální,spíše otázka zní zda na HT vyjedu vše co na AM fullu.

                  0 0
                  • pitos  

                    …s HT

                    0 0
                  • Omen  

                    asi jo ale víc se nadřeš, na fulu nemusíš hledat stopu to kolo si jí „udělá“ samo :-)

                    0 0
          • Dlabka  

            Také by mě zajímala kombinace s talasem. Co si o tom myslíte?

            0 0
      • Oakey  

        Na tohle by možná stálo za to koupit vidli s nastavitelnym zdvihem ideál od 120 do 160 a tam si už můžeš pohrát s geometrií docela dobře.

        Já na svojí AM1 SL mám nastaveno 140, aby to bylo stejně jako vzadu a pohoda (do výšlapů jsem ještě nesnižoval a na žádný prasárny dolekopcom, kde bych vytahoval na 160 jsem si ještě netrouf…)

        0 0
        • Black knives  

          Chlapi, mám dotaz. Mám na Monstru AM brzdy Avid Code s 185 kotouči. Přední je v pohodě, ale zadní je hrozně hlučná. Přímo ječí. Jistě, mám vše dotažené, odmaštěné, zdrsněné, vycentrované, a tak.Vyměnil jsem vzadu i tu origo sintrovanou směs desek za organickou. Řve to méně, ale úplně to nepřestalo. Napadlo mne, jestli to nemůže být přenosem od rychloupínáku. Na RB Monster DH jsem měl pevnou osu, a problémy jsem neměl. Co s tím?

          0 0
          • Black knives  

            foto.

            0 0
            • warzone  

              Avid…jazdil som Juicy(3 aj 5) a vsetky boli hlucne.Inak okrem toho celkom v poho brzdy podla mna.Dost robilo aj vlhke prostredie,vtedy to robilo najviac,pretrel som dosticky suchou handrou a prestalo.

              0 0
            • Tušnak  

              Buď v klidu… já mám Juicy trojky na Monsteru a řvou jako když taháš lkočku za ocas! Taky zkusím ještě vyměnit desky ale noc nadějí nedávám a nemyslím si, že by to bylo rámem, bo mi řve i přední…

              0 0
          • Oakey  

            Když to ječí a brzdí tak je to dobrý… Ale moje LX vzadu na 160 kotouč jenom šíleně řve a při plnym záběru na páce po chvíli brždění už jenom přibrzďuje. Teď jsem ještě zkoušel poštelovat třmen, tak zejtra uvidim…

            Možná příčina může být ještě v kotoučích, který nejsou rovný v místě styku s deskama (myslim tim různý vlnkovaný, pily, ale i třeba G2 a 3 od Avidu a třeba aj moje Hayesy)

            Každopádně bych nerad zjistil, že budu muset měnit brzdy :(

            0 0
            • fousek  

              No tak to bych tipoval ze ti protejka prase okolo pistku a uz jsou zamasteny desky i kotouc, ten samej projev sem mel na XT

              0 0
              • Oakey  

                Včera jsem prohazoval desky a žádný mastnoty si na nich nevšimnul, ale radši ještě zkontroluju třmeny.

                Snad se mi potvrdí, že jsem měl špatný desky…

                0 0
    • Manas  

      Ted sem cely vikend jezdil na RB Monster EN osazenym zhruba dokonale. Dekuji Petrovi ze mi veril ze to neznicim na blato :-)

      Z kopce to je parada, traily po rovine s houpanim a technikou uplne nejvic nejlepsi. Silnicni vlozka do kopce Z Nejdku do Hamru za cca 25 minut bez problemu na pruzinovym tlumici. Do strmejch stojek je to malinko horsi, trosicku se citi zamykani ale kdyz si na to zvyknes (ja po cca 3 jizdach) tak ti to neprijde a jedu nahoru stejne rychle jako na Jamisu.

      Dneska jdu objednat ram, tlumak a vidlici. Neni co resit.

      Na vzduchovym tlumici to je malinko rychlejsi ale min to zralo, nicmene to taky bylo tim ze jsme si nepohrali s nastavenim tlumice. Takze vzduchac dokoupim pozdeji a bude se laborovat. Ten vahovy rozdil  je neskutecny.

      0 0
      • Manas  

        Tak jsem stravil 3 dny v bikeparcich v Rakousku na Monster EN s VAN 36, rafky ne uplne DH MAVIC XM819.

        To co to kolo prezilo je docela vykon – trat SP DH ve Schladmingu, trial lavky ve Wagrainu i 10m lavici v Leogangu beze ztraty kyticky. Myslim ze jakykoliv EN tomu nenalozi tak jako se to zadarilo me. Co me nejvic prekvapilo ze i rafky nejsou hnuty nic, takze dorazy a podobne se moc nekonaly. I kdyz ten 4–5m drop do korenu kde sly na doraz i moje ruce a kotniky byl uz fakt moc.

        I ve velky rychlosti se to kolo da ridit a pomerne solidne se da brzdit dokonce i na rolete – takze zas tak to tuhnuti znat neni. Ve Schladmingu byla znat absence vetsiho zdvihu, ale to se da pochopit na trati kde se jezdi svetak.

        Kolo se strasne ochotne ovlada, do zatacek se foti fakt samo a pres nohu ho zlomis i do zavreny klopenky. Jde strasne dobre na zadni (mam kratkej predstavec) a tak i drop v takrka nulovy rychlosti nejde poslat na drzku.

        Spokojenost obrovska.

        0 0
        • Manas  

          ehm: foti = toci

          0 0
        • BUCEW  

          Ty tomu teda dáváš na prdel…tos to jezdil s tím osazením co tady někde bylo na fotce? Jinak mrkni na to spodní prohnutí spodní rámovky jestli tam nejsou ;nějaké změny.Jo a máš tam pevnou osu vzadu?Jestli jo tak se ještě mrkni na tu díru u přehazky jak je tam tenká stěna nad patkou.Jo a nedělej reklamu:-)

          0 0
          • Manas  

            Covece, kontroloval jsem oboje a v pohode. Mam i vzadu pevnou osu. Vzadu jsou ty diry stale kulaty :-)

            0 0
          • KAPLIS  

            Ty tam máš vzadu osu 12mm. Standart je 10mm…

            0 0
            • BUCEW  

              Jo mám tam 12mm a mám trošku bobek protože je tam fakt kousek materiálu,hlavně na té straně u šaltru…

              0 0
    • kali222  

      netusite jakou ma roztec tlumice RB dragster FR ?

      0 0
      • warps  

        215 mam osazeno tlumicem X-FUSION DH2 a musim rict ze naprosta spokojenost za tu cenu

        0 0
        • kali222  

          a jak si s dragsterem spokojeny? myslel jsem ze 216 bude mit monster en :) pravda ze je tam jen rozdil zdvihu 10mm… ale preci jen :)

          0 0
          • warps  

            Prosel jsem pres FELT , GIANT REIGN X2 az k vysnenemu DRAGSTERU a musim rict ze lepsi kolo jsem nemel. Dostal zateskavaci zkousku na Spicaku a pri me visce a vaze 100 Kg naprosta spokojenost kolecko jak lusk . Nejlepsi pristup uz pri objednavani kola atd. Proste parada a uz ted vim ze XC FULL bude RB IQ …

            0 0
            • kali222  

              parada jak to jede? doufam, ze nevadi ze se ptam : )) jasne ze muzu zavolat do RB,ale da se domluvit zkusebni jizda na dragsteru, nebo ne? jakou jsi pouzil vidlici? diky : ) jde mi o to zda tam kamarad protoci 36tku nebo bude potreba ten adapter= snad ma dostatecne dlouhy krk : )

              0 0
              • warps  

                DRAGSTER FR, L X-FUSION vector dh2 Set, Shimano SLX, kotouč 203/203 Vidlice marzocchi 66 RCV , Náboj přední SAINT 08, SH Náboj zadní SAINT 08/12MM-150MM, SH Ráfek RDX 7340 vč zapletení 36d Sedlovka teleskopická

                 

                Zde mas komplet osazeni

                0 0
    • Stipka  

      Zdarec, možná už to tu je, ale nenašel jsem, potřeboval bych radu, mám RB monster AM a dávám komplet nové převody a chtěl bych se zeptat na přesmyk který by mi padl jak prdel na hrnec :) chci SLX: ale nevím který z nich mi tam pásne líp máte radu?

      http://www.kupkolo.cz/…imka_z93416/

      http://www.kupkolo.cz/…imka_z93419/

      předem dík moc, ten co tam mám ted mám jeste z XC meridy a dela celkem neplechu

      0 0
      • nic-nechci  

        při pohledu na rám asi sám poznáš jestli s dolní nebo horní objímkou. Já měl X7 s horní objímkou. Tedy ten horní odkaz… Check your frame to see more details ;)

        0 0
        • Stipka  

          jasne, ja taky mam ten horni a nedela mi to dobrotu, chyta se mi to o plast, tak sem se jen zeptat jestli neni lepsi ten druhy kdyz u nej pisou ze jde i z vrchu lanko. proste chci mit jistotu pri koupi

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.