• Dag

    Muj dotaz vyplyva uz z nadpisu. Pomalicku mi zacina odchazet Tora318 do vetsnych lovist a celkem rychle budu muset koupit nejakopu nahradu. Cenovy limit mam do 7tis.

    S Rebou mam jen male skusenosti z 5min projizdky a chodila vcelku dobre. Na Epiconu jsem se svezl jen na rocniku 08 a za ty penize mi prisla celkem v pohode. Nemel jsem moznost si vyskouset Epicona z TT. Pokud by jste ho meli nekdo z Havirova a okoli a byla by moznost si ho prubnout, byl bych rad kdyby jste pisli kontakt a ja bych se nejak spojil.

    Chtel bych znat vas nazor, zda Rebu nebo Epicona tt. Mezi temito vidlicema je rozdil 1tis. Zajimalo by me, jestli tech tisic korun poznam na funkci Reby.

    http://shop.adroit.cz/…l-disc-black

    http://tuning-test.cz/index.php…

    Anketa: Do ktere by jste sli???

    57x
    61%
    35x
    37%
    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • Chiron  

      No rozdíl tam je 2 tisíce… Pokud bys teda nebral Epicona s 15mm osou. Obyč Epicon s lockem na řidítkách je za 5 a Reba je za 7. Takže je otázka, co čekáš za dva litry navíc. Reba bude snad i lepší a o něco málo lehčí, ale Epicon z TT taky chodí hodně dobře.

      0 0
      • Al Stra  

        aj, chtel jsem hlasova pro rebu

        0 0
      • Dag  

        Na tu cenu jsem se spatne podival. Hlavne bych chtel aby ta vidlice chodila jak chodit ma. Tora mi chodila tak 6cm zdvihu a moc jsem si to s ni neuzival. Mel jsem ji nekolikrat na servise( i u Zitneho) a nikdo ji nepomohl. Kamos ma tez Toru a oproti te moji mu chodila nesrovnatelne lip. Asi jsem mel smulu na kus.

        Vahove zase tak velky rozdil mezi nema neni. Pro me to bude uz tak z Tory celkem odlehceni.

        0 0
    • Luma  

      Kámoš prodavá Epicona TT,stará necelý půlrok-jedina na světě,je to Tad 100–140,na 15mm osu a zavíraní na korunce.Jsou to vlasně dvě vydlice v jedné.Cenu má kolem 6000,–Kč.

      0 0
      • Dag  

        Diky za nabidku. Nemam pevnou osu a vice nez 100mm zdvihu je uz na moje kolo moc.

        0 0
      • McBlacky  

        to je cenou hodně out

        0 0
        • BigKarel2  

          To teda…

          0 0
          • Luma  

            Proč myslíš,vyšla ho přes 10 000,– a je fakt jetá tak půlrok.

            0 0
            • MlokCZ  

              To víš, on vůbec netuší, co je to za vidlici a jak se liší i od běžného upraveného Epiconu TADu, ale hned musel reagovat.

              A asi zná spoustu dobře chodících vidlic s rychlým snižováním zdvihu + 15mm osa + lock, i třeba do 10tis. Kč.

              0 0
              • fousek  

                Ale zas na druhou stranu, znaj ji i ostatni potencionalni kupci? Tyhle upravy maj cenu pro majitele, kterej presne vi co chce, ale kupec bude chtit treba co nejlevnejsi vidly na 140mm zdvihu a stelovanim odskoku

                0 0
                • MlokCZ  

                  Tak to je jasný. Specificky upravená vidlice má vždy méně potenciálních kupců, kteří to ocení.

                  0 0
                  • StuntJ  

                    proč vlastně výrobci vyrábí vidle, které aby fungovali, musí se upravit? Proč je výrobce neupraví sám ? To je nějaké divné …

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tahle otázka už tu byla v historii mockrát, tak můžeš hledat. Stručně řečeno protože je to levnější a protože není možné masově produkovat vidlici, která bude ideálně sedět konkrétnímu jezdci (jeho váze a stylu jízdy).

                      Jak by je tedy výrobce chrlící obrovské série asi měl upravit?

                      0 0
                      • StuntJ  

                        tak aby byli funkční ?

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Co je to funkční?

                          0 0
                          • StuntJ  

                            No to co vznikne z vidle po úpravě, když se na ní nedá před úpravou ani jezdit ?

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Nějak se dá jezdit na čemkoliv (třeba i na vidlici typu Gila), vždy je ale otázka jak a jak moc plní funkce, kterou by odpružená vidlice měla (kopírování terénu předního kola, atd.).

                              Tuhle debatu ale končím, to je o ničem.

                              0 0
                              • Luma  

                                Abych to upřesnil,kámoš měl Epicon TAD TT,pak koupil kola na 15mm osu a potřeboval ji předělat na tu 15mm osu,takže nejlevnější varianta byla použit spodní nohy z Epicona LOD,takže má vlastně v levé noze vidlici TAD a v pravé klasiku LOD.Jinak je mi ůplně jedno jestli jí prodá nebo né.Ale pod cenu asi nepůjde to si jí raději nechá do skříně,aspoň to říkal:-)

                                0 0
                              • StuntJ  

                                ano končíme :o), nechápeš co tím chci říct …

                                0 0
                            • mr.antik  

                              Třeba vhodně nastavená (nastavitelná) vidlice s vlastnostmi vhodnými pro požadovaný druh ježdění?

                              0 0
    • Dag  

      Chtel jsem se podivat jak kdo hlasoval a omylem jsem si klikl na Rebu :-)

      0 0
    • scalar  

      Jednoznačně Reba – i když se Epicon po úpravě v TT funkcí přiblíží, pokulhává v použitých materiálech, životnosti, prestiži značky…

      Malý příklad – Epicona jsem měl chvíli, už při prvním mytí kola jsem viděl bublinky, jak špatně těsnil. Je to low-endová vidlice, tomu odpovídá zpracování a použité materiály!

      0 0
      • kubad  

        LOL

        že bublinky :-)

        super

        0 0
      • kyl  

        To máš jedno,bublinky nebo vyteklej olej a z větší časti nefunkční vidle.

        0 0
        • roud  

          Asi nevíš jak zrovna reba má sračkoidní těsnění co ? :O)

          0 0
          • kyl  

            Šak tím olejem myslím tu Rebu.

            0 0
            • roud  

              ono nový těsnění se dá sehnat za pár korun a pokud nejseš nemehlo vyměníš si to sám doma jen je to práce navíc bohužel…

              0 0
              • kyl  

                Nemehlo nejsem:-),předělával sem pružinovky na vzduch,jednoduché tlumení a zamykání z řidítek a to ne jen přeházet pajšl ale vše vymyslet a na soustruhu udělat ale na kole nechci nic co by mě mohlo někde nechat ve štychu.Jasně že se dají kroužky vyměnit,není to nic složitého a obchod kde tohle seženu mám 5min.na kole,šak sem se jich už nakupoval a manžet taky ale značka jako RS by měla dělat kvalitu a ne dodělej si doma sám.Po výměně s tím určitě nebude delší čas problém,ty originál těsnění budou dobré jen aby to prošlo výstupní kontrolou,pokud nějaká je,že tam nemaj občas ani olej,nebo málo.

                0 0
      • pI3rre  

        Nevím co jsi to měl za Epicona, ale mám ho už rok a vůbec nic podobného nepozoruji :D a materiály jsou zatím taky Ok.

        0 0
      • fousek  

        Ja vymenil Foxe za Epicona. Float mel moc progresivni chod a mel horsi citlivost. Jediny v cem byl lepsi byla vaha.

        0 0
        • roud  

          škoda že jsem tě neznal když si to měnil hned bych ti svýho epikona vyměnil za foxe…

          0 0
          • fousek  

            No ten muj Epicon nebyl ledajakej, mel dodelavanou hi-speed expanzi a 15 osu. Navic ten Float byl zdvih 130 coz nevim kam by se ti hodil. Ono je to jen obrazne Epicona jsem koupil s upravou a Foxe prodal. Ale je pravda ze sem na tom snad jeste par stovek vydelal

            0 0
      • alex33  

        Nevíš o čem mluvíš,měl jsem obě vidle x krát rozebrané na stole nepřipadá mi,že by reba měla lepší vnitřnosti,viděl bych to zrovna naopak,podotýkám,že reba byla ve verzi team.

        pokud budu chtít lehkou vidli hlasuji pro rebu± chodem se bude blížit epiconu,samozřejmě beru obě v upravené verzi.Tuhost je podobná mírně vede epicon.

        Jediné v čem mi připadá E slabší jsou pouzdra reba je má delší,kdežto E má horní jen cca 1cm tzn muže dříve chytit valkl

        0 0
      • romanbmx  

        LOL tak tohle je blábol jak prase

        0 0
        • maajkee  

          není

          0 0
          • Evilcleaner  

            je:-) na rozdíl od tebe jezdím upraveného epicona taky dvě reby (upravenou a neupravenou) a obyč epicona jsem montoval před půl rokem tatkovi na kolo takže vím jak se na něm jezdí dost dobře.

            0 0
            • romanbmx  

              Souhlas já jel obě. Upraveného Epicona a neupavenou Rebu. Epicon je citlivější.

              0 0
            • maajkee  

              Myslíš, že já jsem neupravenýho Epicona nejezdil? :)

              Taky jsem několik kusů montoval a ta vidlice se mi prostě něčím nelíbí a v základu chodí fakt děsně s rebou v základu se to nedá vůbec srovnat.

              0 0
              • romanbmx  

                Ale to já vůbec neřeším a ani v tomhle vlákně.

                Bavím se o upravením Epiconu a hlavně ty si reagoval na to , že jsem napsal, že je blábol bublinkování Epiconu při mytí kola :D

                0 0
              • Georrge  

                musím trochu souhlasit. Sériový epicon má sice pěkný odtrh, ale chod mi přijde hrozně tuhý, možná to teď dělaj i teploty kolem nuly. Navíc odskok je hrozně pomalý i při maximálním vyšroubování štelovátka, chce to prostě 5w olej do patrony a na zimu cca. 7,5W olej na mazání. Po téhle úpravě to je úplně jiná vidle :)

                0 0
    • Tomcat  
      • Reba = Polraich
      • Suntour = Babica

      Ať si každý vaří po svým , sežere si to taky sám.

      0 0
      • Kubiczech  

        Když už se o někom zmiňuješ, tak si aspoň ověř, jak se jmenuje.

        Srovnání je peklo, ale Babice je spíše RST.

        0 0
      • Pedro404  

        No počkej, na Babicovi bych fakt nejezdil.

        0 0
    • kubad  

      můj názor shrnu asi takhle:

      kamoš vlastnící Rebu Team U-Turn se po svezení na Epiconu upraveném v TT okamžitě rozhodl a poslal Rebu na tunig do TT

      :-) taky

      0 0
      • roud  

        Neni to tak dávno co kamarádoj odmít upravit jetýho epikona (kterej byl skoro novej)

        0 0
        • kubad  

          no Epicony se neupravujou holt :) ty musíš jedině upravené koupit, jiné vidlice většinou není problém domluvit

          0 0
          • Pedro404  

            Jenom Epicony, nebo všechny vidle, co sou v nabídce TT?

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • kubad  

              nabídku TT najdeš na jejich stránkách, a na servisu + úpravě vidlice se dá individuelně domluvit, kromě Epiconu ten jde koupit jen upravený.

              0 0
              • kubad  

                pro ostatní vidlice z nabídky to bude asi podobné, ale je to otázky domluvy.

                0 0
              • Pedro404  

                Mě jde o to, že jsem myslel, že Milan odmítá upravovat všechny vidlice co má v nabídce, ne jenom Epicony.

                0 0
        • ice  

          pan asi neumi cist na strankach TT, co? co se materialu tyce, oba RS i epicon jsou na srovnatelny urovni. neni moc co vytknout. Pokud vim tak ani tunena Reba nedosahuje kvalit Epiconu TT, snad až pike se zacne priblizovat citlivostí

          0 0
          • nox159  

            Pokud vim tak ani tunena Reba nedosahuje kvalit Epiconu TT

            co je to kvalita vidlice? ;-)

            0 0
            • BigKarel2  

              No jak se to vezme, já osobně bych řek že epicon je suepr vidle zu super prachy, ale kakm se kvalitou na Rebu hrabe…

              0 0
              • R4YNE8  

                On i vzhled Epiconu je příšerný. Polepy strašné, z každé strany jiný polep + ještě pod lakem, lesklé nohy vs. černá matná na korunce (loupe se) a i samotná korunka není pěkná.

                Funční dobrá vidlice, ale vzhledově jedna z nejošklivějších vůbec :)

                0 0
                • fousek  

                  Jo to si mi pripomel z Foxe se mi loupala barva na korunce u Epicona ne:-)

                  0 0
                • kyl  

                  No,já mám stejně matné nohy jako korunku.

                  Ale sám ji na kole máš.

                  0 0
                  • R4YNE8  

                    Mám no. A když ji mám, tak nemůžů kritizovat ? :O

                    0 0
                  • R4YNE8  

                    Jinak si opravdu první, u kterého vidím matné provedení nohou.

                    0 0
              • milan1  

                Dneska je naštěstí velký výběr a každý může mít to, co chce.

                Každý ať vybírá dle svých preferencí ale ty by měly být přesné a na základě opravdu zdůvodnitelných kritérií.

                Dnes se nebudu zabývat kvalitou chodu ale zkusím právě zde ukázat, jak se vnímá kvalita především skrze cenu s tímto efektem, co je drahé, to musí být dobré.

                Začneme designem. Tora a Reba jedno byly a jedno jsou, design se liší jen polepy. Psal a opěvoval někdo super design Tory a toužil mít právě tuto vidlici kvůli designu? ať si odpoví každý sám.

                Reba a Tora se liší především použitými materiály. Tam, kde je u Tory ocel, má Reba Al slitiny. Rozdílů se najde ale daleko víc, je to rozebíratelnost a nebo nerozebíratelnost vnitřního provedení, zde opět najdeme rozdíly. Takže kvalitativních rozdílů mezi těmito vidlicemi je opravdu hodně. Váha přes 2 kg verzus skutečná váha Reby cca 1650 g to je opravdu rozdíl. Kdo tedy chce design Reby za nejnižší peníze, zvolí Toru a je to jednoduché a pro výběr velice vhodné.

                Kdo by chtěl ovšem výše, dostane se k Reconu. Právě Recon je spíš přímým konkurentem Epiconu. Váha téměř stejná 1750 g. A obě vidlice umožňují zdvih větší, než Reba, vede Epicon s možností až 140 mm.

                A teď vezmeme ty technologie.Zde se nachází největší pole působnosti kde každý rádoby znalec vykládá nesmysly. Takže povrchová úprava nohou. RS obecně má vrchní vrstvu tvořenou lakem, je to jediné odlišné provedení, které je používané. Suntour, stejně jako Fox i ostatní mají povrch tvořený přímo tvrzenou vrstvou, technologi a složení neznámé kvalita ovšem velice podobná. Lak RS nevykazuje žádné přednosti, jenom po designové stránce nabídne stupnice přímo na kluzácích vidlic. Pokud nejsou tyto stupnice na vidlici, bývá povrch stejný, jako u konkurence. Dotaz, zda lak nebo celková povrchová úprava RS přispívá k větší trvanlivosti lze zodpovědět negativně a lze najít mnoho příkladů prodřených nohou. Na druhou stranu Epicon, který by vykázal jakékoliv podření by zde byl jistě vystavován a haněn. Nikoliv ovšem dražší vidlice.

                Tímto se dostáváme k tématu údržba. Jistě mnoho lidí zaregistrovalo, jak je upravený Epicon zmiňován, že vyžaduje domazávání pístku vzduchu, tak zkusíme srovnat předpis. Epicon vyžaduje domazávání pístku po 50 ti hodinách provozu a RS všech typů vyžaduje naproti tomu bingó, také po 50 ti hodinách. Našel někdo někdy tady a nebo jinde nadávání nad přílišně náročnou údržbou vzduchových RS? Samozřejmě že né, metr musí být odlišný, když se vnímá podle ceny, levné musí mít přeci nějaký neduh, který je třeba vyzdvihnout.

                Tak nic, zkusíme pokročit ve výrobnách technologiích zatím nezmiňovaných. Korunka vidlice. Když někdo bude hledat odlišnosti, najde je právě u korunky. Epicon má korunku v prostém tvaru profilu U. Reba má korunku dutou,alespoň tedy některé typy. Ale zrovna takovou korunkua stejné technoligie má Axon, což je přímý konkurent Reby a s vahou 1600 g jí dokonce překonává. spodní monoblok nebudeme ani zmiňovat materiál magnézim totožné.

                Chybí tedy Axonu něco co jde oceňovat u Reby? jistě systém Dual air. Když budeme ovšem srovnávat Recon, tak ten Dual air systém nemá. Systém Dual air je hlavní výhodou proto, že umožní větší rozsah nastavení, který je ovšem seřiditelný jenom v určitém rozmězí. Především tak jde měnit zdvih vidlice bez nutnosti rozebírání.

                Epicon i Axon pracují se systémem negativní ocelové pružiny. Tato technologie ovšem není nijak podřadná. Fox Float, který je drahý a má jí taky není pro tohle provedení nikdy pomlouván. Funkce Solo air u Reconu a ocelové negativky je z vnějšku téměř totožná. Solo air má přeci jenom trochu navrch v tom, že je přeci jenom přizpůsobivější ve větším rozsahu. To se týká srovnání s Foxem ale ne s laděným Epiconem, ten je laděn na konkrétní váhu.

                Zkusíme se ještě více ponořit do vnitřností vidlice a podíváme se na samotné kluzáky. Každý jistě ví, co to znamená zeslabování stěn materiálu u rámů. Čím více a vícekrát je materiál zelabován, tím kvalitnější je rám, protože maximum materiálu je tím kumulováno na těch kritických místech. Kritickým místem je samozřejmě prostor u korunky vidlice a zkusíme hádat, kdo má nohy zeslabované. Velké překvapení, tohle je u Epiconu a nikoliv u Reby.

                Takže základní konstrukce vidlic je odlišná. Kde se ale bere váhový rozdíl konečný? No je to řekněme v použití plastu uvnitř vidlice. Výhoda? Nikoliv, všechna těsnění tlumiče Reby jsou v plastu a epicon má zus vše v kovu. Navíc když vezmeme ovládání locku, tak Reba díky konstrukci ovládání vyvozuje stranový tlak na uložení dříku. Epicon i zde šetří materiál menším tlakem, lepším způsobem zatěsnění a hlavně kontaktem kovu, na kova nikoliv plastu na plast. Zde jsou dost závažné rozdíly a kdo bude sledovat provoz a zprávy z provozu své odpovědi o kvalitě si zodpoví.

                Co tedy může být dalším kritériem. jsou to ovládací prvky, tedy řekněme šperky na vidlici. Zde se opravdu vidlice dražší a levnější odlišují. Epicon se jednozančně hlásí k levnějšímu původu a zde narazíme právě u něho na levnější plastová provedení, která dělají skutečně špatný dojem. Axon v posledním ročníkovém provedení proto změnil dva z ovládacích prvkůa málokdo by věřil, jak se celkově změnil dojem z vidlice.

                Pro mě osobně není ale tohle důvod abych zrovna tuto vidlici doporučoval, jako lepší. Mám svá " divná kritéria" pro mě je rozhodující maximálně funkce vidlice a potom bych počítal, zad za ušetřené gramy musím platit takovou částku navíc. Případně zda šperky na vidlici stojí za vyšší cenu.

                Kdo si cení jakých vlastností to je jeho věc a není možné nikoho k ničemu přemlovat, měly by se ovšem oceňovat skutečné kvalitativní rozdíly a ne pohádky, které tvoří neznalí.

                Rozlišujte funkce, hledejte skutečné rozdíly a potom ať každý zvolí dle svých kritérií ale ty musí znát a poznat co je vybájené a co je skutečnost.

                Když se rozepíší lidé znalí, jako Mlok a podobní, vnímejte, hledejte pro sebe skutečné funkční rozdíly jako high speed expanzi, výhody snižování zdvihu, nebo možnost změny nastavení zdvihu. Tohle jsou skutečné rozdíly. tady si dosazujte své preference co chcete a co dostáváte.

                A nakonec ještě jedno plus pro Rebu, jde tam nastavit síla Locku, ale zase samotné zamčení je trochu problematické, proberte si kdekoliv, jak je tahle funkce významná a jak vlastně lock v praxi funguje.

                Taková jsou témata k řešení a rozhodování. Tohle by zde mělo a mohlo být probíráno. Témat na tohle téma tu bylo už hodně, zde jsem použil a shrnul, co se zatím nakupilo.

                0 0
                • StuntJ  

                  Takže de-facto nejrozumnější na koupi je upravený Epicon, který nabízí nejlepší poměr cena výkon. A Zbytek je zbytečná investice, zhýralost majitelů, kteří si můžou tím dokázat že na to mají.

                  Jinak co je špatného na použití plastů ? všude sed dnes používají a pokud sou kvalitní, nevidím problém …

                  0 0
                  • Dag  

                    Me treba jeden plast u tory praskl. Ten co je na prave noze ve ktere je MC a tesni aby neprotekl olej do spodni nohy. Je v horni noze upevnem takovym zavalcovanym zapichem a z toho zapichu mi to vystrelilo a plast se poskodil. Na druhe nasazeni to tam nechce drzet, protoze to tam musi asi zavlcovat uz v tovarne a pochybuju ze by to meli jako nahradni dil. Myslim si, ze kdyby tam byla kovova soucastka, tak nemusim vybirat novou vidlici. Samozdrejme by se to dalo nejak opravit aasi to i opravim. Ale momentalne se mi nechce sedet u soustruhu a vyrabet neco co nemuselo byt treba.

                    0 0
                  • fousek  

                    Zas treba Reba team nebude mit mezi chrtima vidlema moc konkurentu. Ma dobrej tlumic, je relativne lehka a asi to bude nejtuzsi vidle diky Maxle lite. Ale je pravda, ze jeji prednosti oceni fakt malo lidi.

                    Nevyhody Epicona z meho pohledu:

                    ma jednoduchej tlumic (na tech 140mm to uz je kapku znatelny) a pokud se pouziva na snizenym zdihu tak jsou i lehci vidlice. Standart 15mm osy je podle me *********, ktera s pevnou osou ma spolecnej jen nazev.

                    No v tlumici by plast bejt nemusel, uz z toho duvodu, ze ma uplne jiny vlastnosti pri stiku s olejem nez kov. Navic udelat plastovej dil s nakou dobrou presnosti taky asi moc nejde.

                    0 0
                    • tom_777  

                      s těma plastovejma dílama by ses divil, ale je to drahý (špičkový výlisky pro automobilovej průmysl)

                      0 0
                • Dag  

                  Diky za vycerpavajici odpoved.

                  0 0
                • JSt  

                  horst fuchs na tebe nema ;-).

                  epicon je proste nejlepsi, ale tvuj nejvetsi fanda mlok vozi lisaky a rebu. proc? neni mu epicon dost dobry?

                  jinak k pajslu vidlic plast vs. kov. v aplikacich, kde dochazi ke treni, vydrzi casto kvalitni plast vice a ma lepsi kluzne vlastnosti nez kov. takze ve finale muze byt plast prinosem.

                  0 0
                  • milan1  

                    Za poslední týden je tohle druhý případ, kdy se mě tenhle nick snaží pod krytem smajlíků především urazit.

                    Co k to,mu dodat?

                    Co ho k tomu vede? Argumenty, vlastní zkušenost?

                    Kdepak on nemá ani tušení, že jeho teoretizování o výdrži plastů je pouhým plácnutím do vody. Teorie o výdrži plastu se zde nespojuje se znalostí konkrétní konstrukce. Prostě a jednoduše, JST vůbec neví o čem zde mluví.

                    Každý praktik i pouhý čtenář zdejších stránek si najde odpověď o výdrži plastu v místech na která upozorňuju. Není to nic složitého pro někoho, kdo hledá odpovědi na cokoliv, co je zde uváděné.

                    Hledá něco JST? Jistě důvod vyventilovat svojí úroveň.

                    0 0
                    • JSt  

                      milane, muzes si ke mne napsat treti carku ;-).

                      rozvykladal ses pekne, ale ja ti povim sam, co mne k reakcim na tebe vede ;-). predevsim tva nestydatost a nesoudnost v propagovani tebou upravenych vidlic, cimz jsi smesny. nese ti prodej vidlic dost, ze ti stoji za to, delat ze sebe takoveho kasparka? ;-)

                      jinak k tem plastum . predpokladam, ze jsi urcite x-krat vylival olej ze starsich marzocch, ve kterem plavaly kovove piliny ;-).

                      0 0
                      • milan1  

                        Reaguješ stále jenom jako primitiv s neskonalou touhou beztrestně urážet.

                        Možná sis nevšiml ale toto téma se týká vidlic ode mne konkrétně a tak by bylo zvláštní, kdybych se časem neozval.

                        Nereaguju zde vždy a právě proto, že to s sebou nese dohady s neznalými, jako ty.

                        Je mě úplně jedno kdo a co si kupuje ale když vidím ty důvody, které s realitou nemají nic společného, tak mám občas pocit, že je vhodné uvést něco konkrétnějšího.

                        Je až příliš mnoho lidí, kteří jednají stylem, mám Rebu a kdo je víc. Tohle už tady bylo známé kdysi, jenom značka byla jiná, bylo to Marzocchi.

                        Majitelé se spojovali a kydali špínu na vše levnější proto aby si zdůvodnili své dražší kousky.

                        Ono je dnes dost obtížné hledat a zdůvodnit si svojí investici a tak nastupují hledání provinění těch levnějších a když to praskne, tak se nestačí divit, že třeba zrovna požadavky na údržbu jsou zcela shodné. materiály jsou naprosto stejné a tak může být kdekdo zaskočen informací, že i funkce může být za určitých podmínek dokonce lepší.

                        Nemám nic proti tomu, když se oceňuje skutečná kvalita skutečné rozdíly ale to především ty a tobě podobní rádobyznalci neumíte a plácáte stále dokola omílané nesmysly.

                        Ono se to má jako s výkonem aut. Dvojnásobně drahé auto nejezdí nutně dvojnásobnou rychlostí. Dvojnásobně drahá vidlice nemá poloviční váhu a dvojnásobnou životnost. Ale někdo holt určité parametry ocení. Mě jde hlavně o to aby tyto argumenty lidé opravdu znali.

                        Třeba zrovna takové váhové úbytky jsou na vyšších patrech vykupovány extrémější cenou. Cena verzus výkon jsou vždy ve velkém nepoměru. To tedy neznamená, že levnější vidlice jsou o mnoho horší. A právě o tohle je zde snaha mnohých, nalézt to něco, co zdůvodní několikanásobné investice.

                        Ano, jsou tam rozdíly ale nejsou zase tak velké a jsou rozdíly, které by se lidé měli začít učit vnímat ale sprostý a neznalý člověk, jako ty není garantem, že to někoho naučí. Ty prostě potřebuješ jenom svojí dávku sprostoty. Skutečná zasvěcená diskuze nad tématem u tebe nikdy nevznikne.

                        0 0
                        • JSt  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                          0 0
                  • MlokCZ  

                    Je zajímavé, že jsem to tu v historii už psal. Tím myslím, jak proč vozím Talas a ne Epicon TAD a proč jsem naposledy zvolil Rebu, když jsem kupovalo samotnou vidlici a ne Epicona.

                    Měl jsem k tomu jasné věcné konkrétní důvody, ještě jednou to hlavně pro zakladatele zopakuju, ať je v obraze, ty stejně jenom reješ a nic k věci nepíšeš:

                    Proč jsem vzal Rebu:

                    • chtěl jsem maximální citlivost, tedy v úvahu přicházela upravenáReba a upravený Epicon, vyřazovalo to upravený Epicon TAD
                    • i když na kole, kam ta vidlice přišla, tak snižování nepoužívámčasto, takže nebylo nutné mít rychlé snižování alá Talas/Epicon TAD,tak jsem snižování raději chtěl aspoň v podobně u-turnu
                    • vzal jsem u-turn Rebu Team, protože jsem se nakonec rozhodnul připlatit zahigh speed expanzi, vozím tu Rebu na 120mm, což považuju za takovýhraniční zdvih, kdy už high speed expanzi ocením (na 100mm bych se na níasi ještě vykašlal)

                    Takže jsem si nakonec připlatil za dva konkrétní funční důvody, i když jsem docela váhal.

                    Talas x Epicon TAD:

                    • první velké plus všech Talasů bylo to, že jsem je koupil v rámcicelého kola za výbornou cenu, kupovat samotný Talas za tu palbu co stojí,tak vše bude jinak
                    • snižování zdvihu na Talasu používám pořád a hodně a tohle je funkcekde Talas nad Epiconem TAD prostě mírně vede, i když Epicon TAD má takéslušně použitelné snižování zdvihu, které se třeba nedá vůbecsrovnávat s u-turnem (u-turn je mnohem horší), tak by mi tolik ten způsobu Epicon TAD neseděl. Dva důvody: nutnost synchronního ovládání,u Talasu výhoda, že se nejdříve pohne páčkou a až následně je čas naodlehčení vidlice. A pak hodně používám snížení jen o 20mm tedymezipolohu. Tady se přeci jen u Epiconu TAD hůře trefuje do mezipolohy.Ovšem tahle výhoda je pro Talas do 2010, pro 2011 tohle u Foxe pos..li a tajedna jediná poloha na snížení se mi ani trochu nelíbí
                    • high speed expanze u Talasu

                    A jeden další příklad z praxe. V partě kamarád jezdící Treka 8500 koupený s Rebou. Reba se mu po nějakém čase vys…a a to závažněji než jen těsnění jak mají ve zvyku (mně se taky jedna z těch tří Reb, co jsem měl vy…a s těsněními a tu třetí vozím zatím krátce). A bral nové přední kolo na 15mm osu. A měl Rebu SL, tedy bez high speed expanze a vozil a vozí na 100mm (tedy nebyl požadavek na high speed expanzi nebo snižování zdvihu). A místo ní vzal upraveného Epicona na 15mm osu.

                    Mám tedy jasné konkrétní důvody, proč Epicony nevozím a ty jsem uvedl.

                    A ještě ty první dvě Reby, tam byl důvod jediný a to obě opět koupené komplet s kolem, kde byla dobrá cena celku. Obě byly race verze, tedy bez high speed expanze a ani na jednom kole, co byly nebyl požadavek na snižování zdvihu. Tedy kupovat samostatně tyhle vidlice na tahle kola, tak tady bych Rebu nevzal ani v jednom případě. A když už tam Reba v obou případech byla, tak šla jen na úpravu, nebyl důvod už měnit za Epicona (který by byl chodem srovnatelný).

                    Navíc první Reba byla 2006, tedy v té době ani žádný použitelný upravený Epicon nebyl.

                    0 0
                    • milan1  

                      Mlok to tady píše stále dokola.

                      Tohle je člověk, který vybírá na základě zkušenosti a znalostí. Jakýkoliv jeho výběr není bezhlavý, má zdůvodněné náklady a také vlastnosti vidlic. Vše většinou prakticky a pokud kupuje něco nového, sežene si vždy všechny dostupné podklady a porovná, využije přitom maximum nabytých znalostí.

                      Tohle je přístup, který je hodný následovat a je opravdu jedno, co si vybere, když jeho argumenty odpovídají a náklady verzus dosažený výsledek jsou pro něho zcela přesně definované, je to právě ideál, který vždy podpořím.

                      0 0
                    • StuntJ  

                      Hmm zajímavé informace, takže řešit u SIDa HS expanzi vzhledem k 100m zdvihu nemá smysl, nebo je u SIDa průběh jiný ? Dost mě SID Team láká, vzhledem k jeho nízké ceně …

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Modely od Team a výše high speed expanzi mají, tedy včetně SIDa, takže tady není co řešit.

                        0 0
                        • StuntJ  

                          To ano, ale píšeš že HS má smysl od zdvihu 120mm, takže jestli ji má smysl řešit u vidle 100mm a ušetřit pár korun …

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Není žádný konkrétní zdvih, kde by se dalo říct obecně, že už smysl má. Těch 120mm je taková mezní hodnota pro mě, dle toho co na kterém zdvihu jezdím, jak se ten zdvih projevuje, atd.

                            Čím nižší zdvih, tím se výhody high speed expanze projeví jednak méně.

                            Tedy záleží co a jak jezdíš a také záleží jaký by byl rozdíl v cenách. Já bych se při větším cenovém rozdílu na high speed expanzi u 100mm zdvihu asi vykašlal.

                            0 0
                            • StuntJ  

                              No rozdíl tam je cca +/- 1000,–Kč mezi verzi Team a Race, ale koukám že jen Team je černo stříbrný = ideál design pro mé kolo. Jezdím XC, tedy spíš šontačky po okolí Brna, cyklostezky, lesní cesty, silnice apod, takže žádná divočina. Takže aby to žehlilo a drncalo minimálně :o)

                              Ono je to vlastně logické, ta HS expanze a zdvih …

                              0 0
                  • Ruprt2  

                    nechceš si to zkusit přečíst ještě jednou?

                    To že je epicon nej. tam napsané podle mě není.

                    A proč vozí mlok lišku a rebu píše v každém třetím příspěvku.

                    Teď to vypadá, že neumíš číst.

                    0 0
                    • JSt  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                      0 0
                  • fousek  

                    S tema vlastnostma u toho plastu si nejsem jistej, teflon ano, ale obecne plast neni vubec zadna vyhra. Jeste sem nevidel zadnej poradnej tlumic z plastu.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • Vegan  

                  Milane, s dovolenim bych snad preci jen jednu vlastnost epiconu vytkl a to ze stejne jako u duroluxu se obcas zavzdusni ( zaplini nebo jak tomu rikat tlumici patrona ) vidlice pak vlivem teto vlastnosti nevyuziva cely zdvih dokud se vznikly plyn z oleje neupusti ( u duroluxu velmi jednoducha operace u epiconu ponekud slozitejsi ).

                  0 0
                  • milan1  

                    Jistě, souhlas, tohle je skutečně praktické a podstatné.

                    U Epiconu se to odstraní stejně jednoduše, jako u Duroluxu. jenom ty máš dost netypické provedení Epiconu. Všechny typy RLD – LOD mají stejný mechanismus jako Durolux. Ty máš tuším Epicon RL provedení bez seřizování expanzního útlumu.

                    jinak k závadě samotné, je odstranitelná bez rozebrání vidlice, kdekoliv, třeba na cestě a není k tomu třeba žádný materiál.

                    Konkrétně u Reby tento případ nastává také ale má jiný průběh.Tam prostě nevydrží spodní těsnění motion controlu a to již na cestě opravit nejde, je k tomu třeba nové těsnění i olej.

                    0 0
                    • kyl  

                      Toho Epicona RL mám taky,má i trochu jiné kluzáky.

                      0 0
                      • milan1  

                        Epicony sem byly dováženy z různých zdrojů a oficiální zástupce nikdy provedení RL neměl.

                        Různé odstíny nohou vidlice ovšem byly ale u těch oficiálních jsem veliký rozdíl v odstínech nezaznamenal.

                        0 0
                        • kyl  

                          Myslím tvarově,ne barvou.

                          0 0
                          • Vilém  

                            Mas je ovalny? nebo ctvercovy?

                            0 0
                            • kyl  

                              Rozdíl je v patkách,RL-napojení patek končí asi 8cm od spodu,dál jsou nohy kulaté,patky nejsou vybrané z pohledu zepředu a zářez pro osu náby je rovnoběžnej s kluzákama.RLD-vybrané patky z pohledu zepředu,napojení patek na nohy je plynulé až přechází v můstek takže nohy nejsou nikde kulaté a zářez pro osu náby je asi 45°k ose nohou.

                              0 0
                          • milan1  

                            Nevím, co posuzuješ, tvarově se liší spodní monoblok v provedení véčkovém a kotoučovéma to u všech ročníků.

                            0 0
                    • nobody  

                      jak se ta závada odstraňuje bez rozebrání?

                      dík

                      0 0
                      • Lada,s  

                        To bych taky rád veděl, už se mě to jednou stalo.

                        0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                    • Vegan  

                      Nene jezdim ( presneji jezdil jsem ) Duroluxe nic mene prechazim na Vana pac duroluxovi skoncila zivotnost. A po uvazeni vsech pro a proti jsem si proste rekl, ze uz nemam zapotrebi resit vzduchovou vidlici na ktere se furt neco opravuje float, durolux, RVL… ani jedna z techto vidlic nevydrzela moje skakani a delani podobnych vylomenin s moji vahou cca 100kg +15kg kolo a nejakych dalsich veci jako batoh atd. Doufam, ze VAN 36 uz drzet bude pac se na nem snad nema co ******. Uvidim jaky prijde v orginale, ale pokud nebudu spojenej tak stejne pujde k tobe na tuning.

                      0 0
                      • milan1  

                        Tvé parametry znám ale stále si nedovedu přesněji představit způsob využívání. hlůavně četnost a provedení skoků.

                        S novou vidlicí budeš jistě spokojen, protože citlivost pružinovek bude přesně taková, jakou očekáváš. A tady vím, že tohle oceníš.

                        Možná přijde překvapení s linearitou chodu a nevím zcela jistě, jak je na tom pružina, která by odpovídala tvé váze.

                        Na skoky jako takové, to bude myslím stále problém. Ve vidlici máš k dispozici koncový doraz v tlumiči, který ti pomůže řešit dopady skoků a tipuju, že ty ho budeš využívat dost často.

                        Takže, vím zhruba, co by se dalo očekávat ale jak se to projeví přesně u tebe neodhadnu. Měl bys ocenit především kopírování terénu a ovladatelnost a tam budeš spokojen. Skoky a celkové hodnocení bude záležet spíš na konkrétním tvém provedení a hlavně četnosti.

                        0 0
                        • Vegan  

                          To je prave ten muj problem skacu casto a rad ( i kdyz nerikam ze to jsou velke skoky), ale take obcas hodne prasim dopady takze vidlice trpi. Uvidime jsem hodne zvedavy a take si slibuji odolnost FOX 36 jsou odolnosti proslule tak doufam ze me nesklame…

                          0 0
                        • fousek  

                          Co jsem zkousel par Vanu tak to nebyla citlivosti zadna hitparada (mozna ze sem mel stesti na horsi kusy), ale oproti Lyrikovy nebo 66 RC2 byl znatelnej rozdil

                          0 0
                  • milan1  

                    Ještě oprava, Durolux má vlastně ještě lepší možnost odfouknutí tlaku na korunce. Tohle jsem špatně uvedl.

                    Beru zpět.

                    oprava bez demontáže celé vidlice ovšem platí pro všechny Epicony LOD- RLD.

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
          • roud  

            Ice – a teď mi řekni co to má společnýho s tím co jsem napsal ?

            0 0
    • pI3rre  

      Záleží to na tom jestli chceš investovat další 2 tisíce. Já se rozhodl pro TT, protože za 2tis jsem nakoupil jiné věci a jsem rozhodně spokojený. Pokud ty prachy, ale máš, tak bych vzal Rebu. Nemyslím si, že s něčím budeš nespokojený. Tak vyber dobře :)

      0 0
    • JSt  

      kazdopadne nedoporucuju judy tt ;-))

      0 0
    • MlokCZ  

      Byl jsi nespokojený s Torou a to převážně kvůli progresivitě.

      V tom případě na Rebu rovnou zapomeň, bude to ještě o malinko horší, co se týká progresivity. Tedy pokud bys nedal Rebu taky upravit (pořeší se ta příliš velká progresivita a současně zlepší citlivost) nebo nebral u-turn verzi (ta má průběh ok i v originále).

      Upravený Epicon bude oproti Rebě v originálním stavu méně progresivní a citlivější.

      Za mě to vidím takto v pořadí od nejlepší po nejhorší:

      • upravená Reba a je jedno jestli u-turn nebo bez u-turnu, po úpravě je tosrovnatelné
      • upravený Epicon, je v některých detailech mírně horší (tím myslímpár gramů navíc, u Reby výhoda dual airu, že tam jde lépe laborovats nastavením v tom smyslu, že lze i externě si hrát se zdvihempřefoukáním negativky)

      dlouho nic

      • neupravená u-turnová Reba, průběh výborný i v originále, citlivostale o třídu horší než ty první dvě varianty

      dlouho nic

      • neupravená ne u-turnová Reba, příliš progresivní průběh (pokud tonáhodou někdo nechce cíleně a ví do čeho přesně jde, tak bych řeklprůběh přímo nah…o), citlivost o třídu horší než první dvěvarianty
      • neupravený Epicon, průběh slušný (lepší než ne-turnová Rebav originále), ale zase tu je mazání vazelínou a citlivost maximálně jakoneupravená Reba, někdy mírně horší (hlavně záleží na konkrétnímkusu Re­by).

      PS: Jezdím už třetí Rebu, takže určitě nejsem proti Rebě zaujatý. Ovšem všechny tři ty Reby šly na úpravu. V originále jsem spokojený nebyl i když to nebylo až tak hrozné, protože všechny tři kousky byly s u-turnem (tedy průběh ok i bez úpravy).

      A když to tedy shrnu, tak pokud seženeš hodně levně Rebu, tak bych šel do Reby a hned ji dal upravit. Pokud se nevejdeš do limitu s cenou, tak upravený Epicon. Hlavně bych určitě nebral neupravenou ne u-turnovou Rebu.

      0 0
    • Draw in soul  

      Mám Epicona TT asi 1000km a nemůžu si stěžovat.Srovnání s Rebou ovšem nemám.

      Epicon využije plnej zdvih bezproblémů a přitom je skutečně citlivej – i při sezení a dupání do pedálů pracuje,když není locknutej :)

      Moje bývalá RST First taky využila plnej zdvih,ale o citlivosti se hovořit rozhodně nedalo,drobnosti a někdy i střední překážky prostě přehlížela :)

      0 0
    • Peslezedirou  

      Musí být vidlice nová?

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • dancing dog  

      Přiznávám, že nemám osobní velkou zkušenost zrovna s Rebou, ale na Epicon TT jsem najel cca 2000km a jediný důvod, proč ho nemám je to, že šel pryč i s kolem. Byl jsem s ním vemi spokojenej a to byl model 07, takže se tato vidle posunula zase o dost dál…Další zkušenost mám s Duroluxem, kde můžu srovnat původní i vytuněnou versi- rozdíl co se týče citlivosti značný…věřím, že Reba je výborná vidlice, ale já si dovolím s klidným svědomím doporučit TT Epicona…jen období současný totální časový krize způsobilo, že na současným bajku epicona od Milana ještě nemám…

      P.S. : na potenciálního fulla bych chtěl kdyžtak epicona TAD

      0 0
    • tom_777  

      mám určitej problém s citlivostí mojí FOX 32 RLC FIT s citlivostí toho FITu (minulá verze s otevřenou olejovou lázní byla mnohem citlivější)

      ignoruje malý podněty a zároveň „šetří zdvihem“ takže rychle jdoucí překážky taky moc nestíhá i když rebound mám na hranici za kterou by už to moc kopalo…

      …SAG i tlak jsou OK… low speed komprese na min…

      dokonce se nebojím říct, že REBA odváděla mnohem lepší práci

      … jenže obrátit se s problémem s vidlicí tady na fórum, to je dost o ústa, protože místní tlumící maniaci se do sebe pustěj a stejně z nich žádná kloudná informace nevypadne zvlášť proto, že jde přece o chrtí vidli…

      0 0
      • MlokCZ  

        To je jedonduché. Můžeš dát vidlici upravit nebo máš smůlu, ta vidlice citlivá prostě není.

        FIT patrona má u různých modelů a dokonce i během roku u stejného modelu různá nastavení. Takže záleží kolik přidává na kompresi k odtrhu.

        Nejspíš to bude při nastavení komprese ne minimum 5kg, ale jak jsem psal, může to být i jiná hodnota.

        Další věc je, že pro 2010 jsou těsnější stíráky.

        Když to sečteš dohromady, tak máš šanci klidně na odtrh kolem 15kg, přes 10kg to bude určitě.

        Rebound zcela povolený je kravina, tím ničemu nepomůžeš, ta vidlice má high speed expanzi a ty nastavuješ low speed, takže není třeba ji povolovat na hranici kopání jako u jediné expanze.

        A ten zdvih, netuším jaký má 2010 průběh a jestli se s ním dá něco při úpravě udělat. Je dost pravděpodobné, že spíše ano.

        A nemáš tu vidlici i lehce přefoukanou?

        Reba i bez úpravy je většinou citlivější (žádné kurvení citlivosti kompresí). Průběh dle verze Reby.

        0 0
        • tom_777  
          • rebound samozřejmě nemám povolenej – nastavil jsem asi 4 cvaknutíod minima
          • s tlakem jsem šel dolů až na 60psi pro 75kg+batoh+voda což dává SAG35mm a to je nejnižší hodnota podle manuálu http://www.foxracingshox.com/…g/index.html
          • možný je že se chod ještě postupně zhoršuje používánímv prašným, nebo naopak blátivým prostředí – ale zatím je vidlev provozu sotva 7 týdnů a čištění zvenku provádím, takže nutnostposílání na servis by snad ještě neměla bejt aktuální
          • zádrhel je v tom, že až do září tuhle situlaci stejně řešitnemůžu, protože každej víkend někde něco jedu a pokud nejedu tak jsemv Alpách na dovolený(tam bych si moh vzít jen silničku, ale to by asinebylo ono)
          0 0
          • MlokCZ  

            Dle sagu to máš nastavené rozumně (naopak už máš sag poměrně velký), ubírat tlak a zvětšovat sag už smysl žádný nemá. Pokud tedy nevyužíváš ani zdaleka celý zdvih ani při tomto sagu, tak je vidlici na Tebe opravdu extrémně progresivní a nic jiného než úprava (pokud je to u téhle vidlice možné) nebo jiná vidlice to nevyřeší.

            Od prašného a blátivého prostředí se vždy postupně citlivost zhoršuje.

            Zase naopak se postupem času sníží odpor stíráků, který je u 2010 modelů dost velký jak jsou těsnější. Tím jak jsou těsnější, tak by také ale zhoršování od prachu a bláta mělo být pomalejší a pokud si nejezdil nějaké brutální extrémy, tak po tak krátké době by se to nemělo zase nějak extra zhoršit.

            Já u 2010 Talasu FIT RLC 150mm jsem měl v originále citlivost taky tragickou, vyřešila úprava. A to navíc jsem od komprese měl zhoršení jen o 2kg (samozřejmě při nastavení komprese na minimu, která tak mám).

            Průběh ale měl ten Talas narozdíl od té tvojí vidlice výborný i v originále, přílišná progresivita není ani náznakem, spíše naopak ho vozím spíše s menším sagem při 100% vyhovujícím průběhu (25% sag bych na něm ani nedokázal nastavit, to už bych naopak chodil po dorazech; celých 25% sagu ale ani nepotřebuju při tom zdvihu, s mírně menším to lépe sedne geometrii kola, takže to mám přesně jak potřebuju).

            0 0
            • tom_777  

              teď jsem se vrátil z terénu – kdy jsem trochu popřemejšlel jak přesně definovat „problém“ s FOX RLC FIT

              1. čím vyšší je rychlost tím líp vidle funguje
              2. nejvíc nespokojenej jsem s tím že typ povrchu „kamenitá cesta“,

              nebo „kostky na Paris-Roubaix“ prakticky ignoruje – jemný rychlý podněty – není moc velkej rozdíl proti tomu když bych jel se zamčenou vidlí(s nastavenou silou odemčení lockoutu)

              1. mám na dlouhých maratonech problém ke konci (po 5hodině) kdy už mě

              opravdu hodně bolej ruce – dřív s REBOU jsem to tak neměl, na druhou stranu ze začátku závodu když mám síly dost si to můžu ve sjezdech výrazně víc dávat – v tý výkonostní skupině kde jedu jsem ve sjezdech o velkej kus rychlejší než lidi kolem (většinou teda HTčkáři, ale stejně)

              tzn. to hospodárný využívání zdvihu má vliv na rychlost, za cenu větší práce rukama

              1. pocitvě to nastavení FOX 2010 opravdu jede, je to ale znát na „únavě

              materiálu“ ruce, záda… a to mám fulla 120/100

              zkoušel jsem testovačky na vyšších zdvihách 140 a 160 od Lapierre kde nebyly FIT patrony ale otevřený lázně a můžu s klidným srdcem říct, že nechci obětovat rychlost na oltář citlivosti – prostě když napnu všechny svý vyšvihaný svaly tak čekám že kolo vyrazí vpřed a ne že se propadne do zdvihu (to právě REBA díky progresivitě zajišťovala)

              1. náš týmovej „leader“ jezdící na s-works epikoj říkal, že z jeho

              úhlu pohledu je to citlivý dost, na to, jak málo to houpe(bráno celý kolo)

              takže abych to shrnul: pokud by šlo zvýšit tu citlivost na začátku zvihu, tak zbytek by byl dost dobrej co se týká tlaku a SAGU tak bych radši trošku přifouk, protože když jdu ze sedla a zatížím přední kolo tak už jde vidle do zvihu víc než bych chtěl(i když to by se dalo řešit častější prací s LOCKOUTEM)

              0 0
              • MlokCZ  

                Všechny ty tři body jsou příznakem špatné citlivosti vidlice.

                Zbytek ti ale taky nesedí. Chtěl bys mírně přifouknout, což naprosto chápu. Pak ale nebudeš využívat zdvih už vůbec.

                Problém je právě v té moc velké progresivitě. Lineárnější vidlice by se tolik nepropadala v první polovině zdvihu a přitom by lépe využívala celý zdvih.

                Při výrazném snížení progresivity bys mohl ještě trošku přifouknout a stejně bys zdvih využil celý. A ten počátek by byl přesně podle tvojich představ, tedy menší propadání v první polovině zdvihu.

                0 0
                • tom_777  

                  za progresivní vidli jsem považoval právě REBU – ta jde ze začátku zlehka a pak přitvrzuje

                  FOX RLC FIT jde nejdřív ztuha, ale po překonání uřčitý hrany pak dávkuje zdvih celkem dobře v celým rozsahu – tzn. ke konci zdvihu tam není to přitvrzení co u REBY. Při běžným Krušnohorským švihu využiju cca 110 mm (podle SAGový gumičky) což mě přijde OK. Teď na Drásaloj jsem využil cca 90mm což mě přijde taky OK protože tam žádnej velkej terén nebyl…

                  Mě to odpružení od FOXe tak nějak sere komplet, že tam jsou nějaký z fabriky nastavený „vychytávky“ který rozhodujou za mě kdy to má pérovat a kdy ne. Na minulým kole jsem si to zamykal vpředu i vzadu páčkou na řidítkách a jinak stačilo nastavit tlak a odskok.

                  Vzhledem k tomu, že s tím teď nic udělat nemůžu (dovolená za 14dní) to odložím na podzim.

                  Varianta A je poslat vidli na Tunning.

                  Varianta B je vidli prodat a vzít jednu z dvojice SID/REBA zvlášť proto, že obchod za kterej jezdím je teď autorizovanej servis RockShox a tak by to přineslo snížení nákladů do budoucna. (FOXky jsou o tolik dražší, že bych na tom ani moc neprodělal)

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    110mm není tak špatné, ale psal jsi, že bys ji chtěl o něco přifouknout přifouknout pro o něco menší sag a že bys chtěl menší zanoření na počátku zdvihu (to má právě progresivnější vidlice při menším nafoukání na větší sag mnohem větší – to noření do zdvihu na počátku zdvihu).

                    A jak ji přifoukneš, tak už využívat zdvih dobře nebudeš.

                    Ono taky je otázka, jak máš vhodnou negativku u té Foxky. Netuším na jaký tlak vidlice je stavěná. To je další nevýhoda Foxky, že narozdíl od Reby nemá vzduchovou negativku nafoukanou na stejný tlak a tedy je pro většinu jezdců ta pružinová negativka pak nevhodná.

                    U Reby ten počátek dělá jak lepší citlivost, tak právě vždy vhodná negativka pro každého jezdce díky tomu, že si ji můžeš nafoukat dle potřeby (tedy nejlépe ± jako pozitivku). Jinak je samozřejmě možené, že Reba (bez u-turnu) je progresivnější než ta tvoje Foxka.

                    Letošní Fkovou Foxku s FIT patronou jsem nezkoušel, takže nemůžu srovnat.

                    0 0
                    • tom_777  

                      v profilu mám kolo X-contorol 310 testovací který jsem vozil měsíc když jsem čekal na svoje X-control 710 na podzimobjednaný co stále nebylo.

                      váhu mám celkem konfekčních 75 a proto si nemyslím že negativka je nevyhovující.

                      na 310 je FOX 32 RL open bath – ta byla citlivá zpočátku a zdvih využívala hospodárně a foukal jsem ji na cca 75psi

                      trochu víc reagovala na šlapání i když jsem šlapal vsedě.

                      na 710 je FOX 32 RLC FIT – ta má navíc po obvodu lockoutu navíc kolečko tlumnení nízkorychlostní komprese což by měl bejt takovej PROPEDAL na předek. Dál jde nastavit při jaký síle povolí lockout a vidle začne normálně pružit.

                      verze FIT má hned na začátku zdvihu takovou hranu kdy na nic nereaguje. po překonání tý hrany to potom už chodí „stejně“ jako starej model. ta hrana je tam daná cíleně jako „zlepšovák“ a to je ta necitlivost. Odpory kvůli znečištění atd.. jsou vedlejší. Proto se to snažím dohnat tlakem ale cesta tudy asi nevede.

                      já myslel že jsi nějakou 2010 F vidli s FITem jezdil… je to uplně jiná vidle než ta open bath… i když zvenku vypadaj stejně proto jste mě s milanem asi úplně nerozuměli při tom popisu

                      v aktuálním VELU ji testovali a kupodivu ten popis chodu tam opravdu sedí

                      0 0
                      • scret  

                        jj, to jsem ti chtel napsat, ikdyz neberu info z Vela nijak vazne, to co pises, v clanku u Foxky s FIT uvadej taky…

                        pro me je to dalsi domrseni Foxu, kdysi tak legendarniho… ted mi prijde, ze rok od roku jde citlivost dolu:(

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Právě, že to není tak jednoduché, jak píšu níže. Tedy jak jsem psal k mojemu Talasu, tak ten je kurven pro 2010 kompresí naopak méně než starší modely.

                          Ale zase to zhoršují ty stíráky, které se po delším ježdění také zlepší.

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        Jezdím už třetího Talase a ten třetí je s FIT patronou (RLC verze). Ta nastavení co popisuješ nesouvisí nijak s FIT patronou, nastavení komprese i síly otevření locku mají všechny RLC modely od začátku, co se dělají. Rozdíl je pouze v tom, že s FIT patronou se prohodilo nastavení síly otevření locku s nastavením low speed expanze (dříve bylo nastavení low speed expanze na korunce a síla otevření locku dole).

                        A ta komprese vůbec není nějaká výsada FIT patrony. Naopak třeba u Talasu, tak 2008 jsem měl od komprese přidaných 5–15kg k odtrhu navíc dle nastavení komprese. A ten 2010 Talas s FIT patronou má jen 2–10kg dle nastavení komprese, takže v originálním stavu je naopak kurven kompresí o trošku méně. Je to ještě složitější v tom, že i u stejných modelů 2010 s FIT patronou (teď myslím opět Talas) bylo rozdílné nastavení mezi prvními a déle prodávanými vidlicemi.

                        A spousta starších modelů Foxek (nejen Talas) byla kurvena kompresí úplně stejně. U RL ošizených modelů to mohlo být dle modelu různé, dle toho jakým způsobem bylo ošizeno nastavení komprese (často to bylo ještě horší, protože tam byla nastavena natvrdo a odpovídala cca třetině rozsahu nastavení RLC, tedy RLC na minimu komprese na tom byla lépe).

                        A Milan už upravoval více vidlic s FIT patronou, takže moc dobře ví o čem mluvíš.

                        Každopádně je tu velký vliv přepracovaných stíráků, které jsou těsnější pro 2010 modely a to citlivost zhoršuje. A ten může být minimálně v některých případech (třeba můj Talas) právě mnohem větší než ten vliv komprese (když ten se s FIT patronou naopak zmenšil).

                        Každopádně tuhle menší citlivost nižším tlakem nijak nezlepšíš.

                        Tedy rozhodně neplatí, že by FIT patrona byla zase o tolik jiná než předchozí modely. Jen je nutné srovnávat vždy adekvátní verze, tedy RLC x RLC.

                        A tedy žádná hrana tam není nově dána, tohle tam je už cca od 2007 modelů (u těch se to lišilo dle modelu). Komplet bez navýšené komprese byly až modely 2006.

                        0 0
              • milan1  

                Citlivost na počátku zdvihu nemůžeš odpreparovat od celého projevu vidlice.

                Jak je citliová na začátku, tak je citlivá v celém zdvihu, ten počátek je jenom místo, ve kterém se měří míra té citlivosti.

                Projevy jsi popsal přesně a záleží jenom na tobě, jakou citlivost bys volil a bude to vždy kompromis. Únavu na konci ti opravdu dělá ta necitlivost vidlice a ty bys měl poznat tu hranici, která ti umožní nejlepší výkon.

                Hranice kdy to opravu jede a kdy ti to přináší již únavu jsou spojité nádoby, kdy najdeš výsledek jenom cestou kompromisu.

                Porovnávat ovšem zdvihy 140 a 160 proti tvé nejde.

                0 0
              • milan1  

                Přeci jenom je trochu těžké ti úplně porozumět ale zkusím tohle.

                Napneš vyšvihaný svaly a vyrazíš vpřed, proč nezamkneš vidlici? Tohle, co popisuješ evokuje použití locku.

                Když prostě napneš všechny svaly, tak tě od pohupování nezachrání nic ani necitlivá vidlice ani větší progresivita.

                Míra kterou popisuješ je prostě dost nejasná a můžou se dělat chyby když ti mlok, nebo já něco píšeme.

                0 0
                • tom_777  

                  s tím lockem se to má tak že na korunku nejde chmátat ve všech situlacích – dřiv jsem to měl na řidítkách a navíc s REBOU to ani nebylo potřeba tolik zamykat

                  to je ale možná tím že FOX mám nafoukou míň než je doporučený a tím pádem se víc zanořuje, když jdu ze sedla a zatížím víc předek

                  0 0
                  • milan1  

                    Problém není lock, já mám problém vnímat, jak ty to popisuješ.

                    0 0
                    • JSt  

                      milane, sestup ze svych vysin na zem mezi normalni lidi ;-).

                      ty se nesnazis nekomu pomoci, nybrz se jen nadrazujes. tady je to jasne videt v kontrastu s mlokovym prispevkem, ktery narozdil od tebe rozebral tomem predneseny problem. zaplat si nejaky kurz, kde te nauci jednat s lidmi. v tomto ohledu jsi opravdu zacatecnik ;-).

                      0 0
                      • milan1  

                        Zřejmě už jsi pochopil všechno a tak nám tady můžeš dát stručný výtah, jak asi vnímá vidlice tom 777.

                        Můžeš vyložit, jak vnímá zdvihy 120 – 140 a 160 mm a co od nich asi očekává.

                        Nejspíš tohle všechno budeš vědět a poznáš i to, jak vnímá silové šlapání na nezamčené vidlici, kdy tvrdí – „nechci obětovat rychlost na oltář citlivosti – prostě když napnu všechny svý vyšvihaný svaly tak čekám že kolo vyrazí vpřed a ne že se propadne do zdvihu “.

                        Tak nám v tom prosím udělej jasno a máš jistě i jasno jak přesně si to vše představuje.

                        Já se přiznám, že právě jeho představy mi nehrají dohromady, ty budeš jistě vědět víc a konečně se předvedeš.

                        0 0
                        • JSt  

                          cheche :-).

                          milane, reagovat na kritiku stylem „tak se ukaz ty“, je dost prizemni ;-). ja se tady nepasuju do zadneho mastra pres pruzeni, jako ty. jen poukazuju na to, ze tve reakce jsou velmi casto silne v rozporu s tim, jak proklamujes, ze chces lidem pomahat.

                          0 0
                  • MlokCZ  

                    Doporučený tlak je údaj zcela mimo, rozhodující je nafoukání dle sagu, využití zdvihu a pocitů za jízdy.

                    Tedy, že foukáš na méně než tabulky, to nic neřeší. Já jsem zatím každou vidlici co jsem měl foukal o dost méně než bych měl dle tabulek.

                    Přílišné zanoření na daný zdvih při jízdě ze sedla, pod brzdou, atd. je přesně projev příliš progresivní vidlice naoufkané tak, aby využíval zdvih (samozřejmě můžeš ji přefoukat, pak se toho zbavíš, ale pak zase zůstane třeba 1/3 nevyužitého zdvihu).

                    Lineárnější vidlice pokud ji nastavíš, aby chodila k dorazu při stejné síle jako ta progresivní vidlice, tak v první části zdvihu bude chodit do zdvihu méně ochotně a tedy i ze sedla, pod brzdou se bude nořit méně.

                    0 0
              • milan1  

                Dost často tady narazíš na skupinku prudičů, kteří se rádi baví napadáním a jediným jejich výsledkem je zaneřáděné vlákno. Myslím, že to považují za dobře odvedenou práci.

                Jejich terčem bývá právě citlivost ale přitom o ní nemají nejmenší tušení.

                Protože tvoje téma je vlastně citlivost vidlice tak zkusím něco víc i když je toho u tebe spleteno vše dohromady.

                Zkusím ti tady shrnout, co je jasné a co ne.

                Jednoznačně popisuješ stav, kdy máš necitlivou vidlici.

                Řešení k ověření stavu je změřit odpory vidlice. Hodnota odpoví o míře necitlivosti a tvoří jí jednak navýšená komprese (hodnoty, které uvádí mlok jsem měřil a mohou i když nemusí být u stejných typů vidlic stejné, ověřeno zatím na malém počtu). Druhá věc jsou pasivní odpory vidlice, které jsou individuálně kus od kusu a právě proto je tak vhodné si alespoň něco odměřit sám.

                Rozdíl mezi Fit patronou a předchozími není vůbec ve funkci ale vždy jenom v konkrétním nastavení.

                Tvůj dojem z jízdy a tvá únava pramení jenom a jenom z necitlivé vidlice. Citlivost je to, co jsi poznal na Rebě.

                Ale jak vnímáš a popisuješ Rebu je dost zvláštní a tady je problém ti porozumět. Ty tvrdíš, že se nehoupala, když jsi nastoupil a to je prostě nemožné. Tady je hlavní problém nalézt nějaké vysvětlení. Dáváš navíc dohromady zdvihy vyšší a nižší a to už je komlet špatně. Vyhovovala Reba nižším zdvihem a tím, že jsou její projevy tím pádem v menším rozsahu? Nevím. Citlivostí byla zcela jistě lepší, o tom svědčí tvá menší únava.

                Teď jde pro tebe popsat ještě co znamená necitlivá vidlice.

                Necitlivá vidlice přesně dle tvého popisu nebere drobné nerovnosti. Necitlivá vidlice ti dokonce znemožní správně odměřit sag. Dva postupy – prostě opatrně nasedneš na kolo a za spolupráce ještě s dalším člověkem odměříš sag. Druhý postup, nasedneš, projedeš se a zastavíš na místě, kde opět s pomocníkem přesně odměříte hodnotu. Obě se kupodivu budou lišit. Proč? protože při pouhém nasednutí ti odpory nedovolily stlačit vidlici, pracovaly proti stlačování. Projížďkou jsi je překonal a odpory pracují naopak, nedovolují vysunutí vidlice. Hodnoty se budou lišit a tohle spolu s nepřesností měření je důvod, proč já považuju hodnotu sagu, za pouze informativní hodnotu.

                A budeme pokračovat. Jak pracují odpory vidlice je snad zřejmé a dávají ti i odpověď, proč se snažíš mít maximálně povolený rebound. Nenapsal jsi to ale je zřejmé, že pozoruješ, že se ti vidlice nevrací ve sjezdu tak, jak bys chtěl. Důvod? Používáš nižší tlak, opět právě proto, že máš větší odpory a dochází ke stejnému jevu, jako u sagu. Vidlice se slabší pružinou ( méně tlaku) nemá sílu vracet jí do zdvihu. Odpory jsou překonány překážkou a dynamikou jízdy ale zpět vrací vidlici síla pružiny a ta tam není. takže rebound nemůže nic zachránit.

                Je jenom na tobě, zda ti tohle pomůže.

                Skupinka lidí, co si zde budují slávu z vlastní hlouposti se jistě postará aby bylo vše méně jasné.

                0 0
                • JSt  

                  kdyz si odmyslime zbytecny uvod a zaver, tak fajn ;-)

                  0 0
                • tom_777  

                  No ve vláknu kde na mě reagoval mlok jsme se něčeho dobrali… je jasný že mě lehce nachytáš jak tomu nerozumím.

                  To je právě ten problém, že část vlastností vidle F32 RLC FIT mě nevyhovuje a část zas jo. Jak jsem psal v tom horním vlákně, tak vidle F32 RL 120mm s otevřenou lázní žádný omezení na začátku zdvihu neměla a byla z mýho pohledu OK.

                  REBA nehoupe ze sedla TOLIK(nepsal jsem že vůbec) proto, že od 2 třetiny zdvihu citelně „tuhne“.

                  uvažuju samozřejmě o tom, TI tu vidlici pošlu. Je velká šance že bych pak měl mnohem lepší vidli – určitě by se to dalo vykomunikovat mailem jaký hodnoty naměřim atd… Protože tady na fóru samozřejmě dost lidí jentak zbůhdarma plká.

                  varianta b) je tu vidli normálně prodat za cca 10–11 tis. (je skoro nová) a koupit SIDa (nebo REBU) protože u RS vím jak to bude chodit a že to pro moje využití bude OK, na servis ji nebudu muset nikam posílat prostě ji dám do NEVIXu.

                  „na závěr malý video ze závodu Extrémbike v Mostě je na něm největší(vzrůstem fakt ne:) borec z našeho týmu – objel to celý na celopevňáku(ne­dobrovolně protože vidli měl v servisu)“:

                  http://www.youtube.com/watch…

                  0 0
                  • milan1  

                    Není mým cílem tě na čemkoliv nachytávat, smyslem je upřesnit.

                    Jsou to důležité věci, které píšeš a byly nejasné.

                    Mlok ti popsal přesně Foxe ale právě k tvým představám o „nepružení“ ( nepropadání do zdvihu), které byly v úvodu to nesměřovalo a to je alespoň z mého pohledu důležité

                    Jinak je tvůj případ prostě jak přes kopírák. Tohle je téma, které je tady velmi oblíbené pro prudění.

                    Abys rozuměl, tak přesně to, co popisuješ a na co si stěžuješ je zde propagováno jako velmi dobré, teda oni neví přesně jestli je to dobré ale je to opak citlivosti a to u mnoha zdejších prostě letí. Tvůj popis problémů, které máš je naprosto přesný a na začátku jsem to přeci hodnotil.

                    Video ukázka, kterou dáváš je trochu zvláštní, jestli to ukazuje dobře, tak je to spíš trial, kde se dá volit celkem dobře stopa a je to za roh a zase za roh vše v menší rychlosti. Právě v tomhle terénu mají pravdu ti, co propagují pevné vidlice. Výhody odpružení zde při dobré technice přímo nepoznáš ( z videa mám prostě dojem, že to je hladký povrch s kořeny, které nezabírají celou cestu) Potom úspora váhy pro závodní užití v těchto podmínkách je jasné plus.

                    0 0
                    • fousek  

                      S Jendou jsme se shodli, ze na Most by byl idealni co nejlehci pevnak. Tech par sjezdu co neni uplne lehkejch se to da snest i se ztratou par vterin to vubec nevadi protoze v tech prudkejch stojkach bude rychlejsi, kvuli tomu ze bude podstatne lehci

                      0 0
                      • milan1  

                        Vy budete vědět víc i o tomhle konkrétním místě, já to vidím jenom z videa a třeba zkresleně ale přesně tohle místo mě připadá jako přesně ten případ, kdy se lidé odpružení spíš obávají. Zkus se vcítit do jezdce s nejistým průjezdem.

                        0 0
                      • tom_777  

                        ty asi víš, že ta MOIRA není zas taková pohoda (v úhlu pohledu běžnejch maratonů) – i když při správný stopě to tak může vypadat

                        já jsem to video připojil proto, že existujou i jiný úhly pohledu, že když mě třeba po 5–6 hodinách těžkýho závodu (Úpice) bolely ruce, protože vidlice je nastavená tak, že malý nerovnosti a vibrace ignoruje, tak kolega objel 4 hodinovej MOST úlpně bez odpružení – naklepanej musel bejt pořádně, ale dal to a mělo to pro něj výhodu nižší váhy kterou vez a nulovejch ztrát energie v odpružení

                        ta moje „nová Foxárna“ je právě nastavená z fabriky tak aby to nějakou tu energii šetřilo i za cenu horšího pohodlí, přece jenom to dávaj na kola se sportovním zaměřením. Voni asi taky neměli u Foxe cíl: „letos bysme mohli ty naše trochu zkuvit ať je co ladit“

                        asi nejlepší teda bude NEŘEŠIT A JEZDIT ;) a já se zas začnu těmhle pružícím vláknům radši vyhejbat

                        0 0
                        • Ruprt2  

                          Jak přemýšlí ve Foxu fakt nevím.

                          A hádám, že ty taky ne. Jestli to byl záměr těžko říct. ******* vidlici vždycky můžeš sám tvrdším přifoukáním. Ale výrobou zkurvenou už tak snadno citlivosti nenaučíš.

                          0 0
                        • milan1  

                          Fousek, nebo kdokoliv jiný ti tady neublížil a neměl o to vůbec snahu.

                          Tvá reakce je velice zvláštní a je to vlastně takové skvělé ocenění všem, kdo set i zde věnovali.

                          Díky ti příště už opravdu raději ne.

                          0 0
                          • tom_777  

                            pardon já opravdu nechci nějakou konfrontaci a to co jsem napsal, v principu navazuje na to co jsem napsal ve svým prvním příspěvku v tomhle vlákně. Že mám obavu se tím tady svěřovat, protože se do mě a do sebe pustíte hlava nehlava.

                            taky jsem napsal, že jedna z možností je prodej a koupě vidle RockShox(kšeft pro Žitnýho) a druhá možnost je poslání na tuning (kšeft pro Tebe)

                            A ŽE TO STEJNĚ MŮŽU ŘEŠIT AŽ PO SEZONĚ

                            0 0
                            • milan1  

                              Do sebe se pustíme proto, že někdo prostě číhá na příležitost, jak si zpestřit den pruděním, dokonce se tak i jeden právě zde ve vlákně přiznal ale je to už smazané.

                              Když se ti snaží někdo poradit tak bude dobré, když nastane nějaká vzájemná spolupráce, téma není jenom rada pro jednoho člověka ale může se rozvést do více větví s tím souvisejících. Když se téma rozběhne nějakým směrem – viz téma s fouskem, není to proto, že tě někdo chce shazovat ale to, že se otevřel prostě další směr, kterému jsi dal podnět. Mimochodem držet se tématu jde jedině tak, že spolupracuješ a hledáš spíš to, jak to kdo myslel a ne hned, že tě někdo shazuje. Například ty nejsi v tématu o vidlicích Fox a tvé téma se i tak rozběhlo. Pro mě jednoznačně je to stále opakované a to téma citlivost, případně míra citlivosti, kterou konkrétně Fox nabízí řekněme formou hledání kompromisu. Jak to kdo ocení to je právě tím hlavním tématem, které tě trápí a které by tě mohlo zajímat.

                              Máš ale pravdu kdyby na tebe nikdo neragoval, tak by byl klid pro všechny. Otázky by padaly, prudiči by neodpovídali, protože nevědí a nebo by ses dozvěděl jejich oblíbené, co jsi taky použil NEŘEŠIT A JEZDIT.

                              Moje rada pro tebe vychází z toho, co zde vidím a je pro tebe jednoznačně nejlepší. Prodej Foxe a vezmi od kamarádů RS. Jednak víš, co můžeš očekávat a potom, budeš se nejspíš pohybovat ve skupině, kde budete mít všichni stejný materiál a navzájem se podpoříte ve spokojenosti i tohle hraje roli.

                              0 0
      • milan1  

        Tlumící maniaci?

        Ti, co se problematikou opravdu zajímají tě nejspíš přivedli k poznání, že nemusí být s vidlicí něco v pořádku.

        Citlivost je to téma, které se tady probírá dost často a je stále dokola napadáno neznalými.

        Ty jsi jeden z mála jezdců bez předsudků, který si dovolí napsat o největší modle pravdu a tvé postřehy jsou zcela správné. Ano, Reba, pokud byla v pořádku jistě podá lepší výkon a předvede lepší citlivost.

        0 0
      • Dag  

        Ten posledni odstavec je celkem hodne pravdivy.

        Clovek ceka reakce na svuj dotaz od lidi kteri tomu rozumeji a maji s tim co do cineni. Nekteri reagujou na Epicon a TT jako byci na cervenou. Pritom si myslim ze si nedokazou jenom priznat, ze ta jejich Reba, nebo treba foxina je treba ve funkci horsi nez nejaky Epicon TT za 5tis.

        0 0
        • roud  

          Tohle je dost dvousečný měl jsem možnost ozkoušet epikon TT a ne jenom jednou a za obyč epikona bych ho určitě nevyměnil ne pro každýho je ten tunning jednoznačná výhoda a to by si měli uvědomit i ty co jsou ultracitlivostí vidlic posedlí a kteří se zase rádi pletou do vláken např. o pevných vidlicích tak a teď mě sežerte >:-*

          0 0
          • milan1  

            Ale pro někoho prostě může vyhovět i RST Gila a bude mu vyhovovat lépe, než cokoliv jiného.

            Smyslem je jenom poznat co a jak komu vyhovuje a popsat to.

            Když dává někdo přednost necitlivosti před citlivostí je to jeho přístup a nikdo mu ho nemůže brát, stejně jako nikdo nebere pevným vidlicím jejich místo. Nikdo nikdy pevné vidlice neutlačoval a nikdo za ně kamenován nebyl.

            Průšvihem se může stát jenom to, že ta programová necitlivost o některých vidlic jde nastavit tak, že opravdu jde vytvořit taková RSt Gila, majitel potom jezdí na něčem, co bývá terčem posměchu ale protože má správnou nálepku, tak je spíš terčem obdivu.

            Já bych jenom chtěl aby bylo nazíráno na vidlice s ohledem na maximálně přesné poznání chodu vidlic, bez ohledu na značky a různé extrémější požadavky jezdců, kteří se odpružení brání, jako ty.

            0 0
            • roud  

              Tady nejde ani o gilu je to hodně o jízdním stylu prostě ne každej potřebuje aby mu vidle sežrala i mravence ;o] přijde mi přehnaný jak se tu někteří honěj za ultracitlivostí o kterou ta vidle velice rychle přijde jak ji vytáhneš do pořádnýho marastu (deště, bláta atd.) ale každej na to koukáme jinak znám spoustu lidí co je s tvym epikonem spokojeno a znám i pár lidí co z něj moc nadšený nejsou co k tomu víc říct ? ? ? (jen všeobecně nikde netvrdím že nemůže epikon chodit líp jak fox, reba atd. ale ruku na srdce když stavíš nějaký špičkový kolo tak si na něj toho epikona prostě nedáš)

              0 0
              • milan1  

                Když se podívám do tvého profilu a vidím lefty, tak nevím, proč jsi jí vybral. Nevadí ti u ní citlivost?

                A přestaň prosím lhát o ztrátě citlivosti v bahně.

                0 0
                • roud  

                  budeš se divit ale nevadí vše je o tom jak si vidli nastavíš a pokud se nepletu tak tu ztrátu citlivosti jsi tu sám v zimě propíral tak mě prosím přestaň obviñovat z lhaní uráží mě to…

                  0 0
                  • milan1  

                    Citlivost právě byla probírána v tématu, ve kterém jsi byl a zopakuju ti průběh a výsledek.

                    Každý jistě uzná a nikoho to nepřekvalí, že stíráky běhající po blátě a nebo deštěm omytých nohou vidlice budou mít o dost jiné odpory, než namazané. tohle ovšem není nic vyjímečného a platí to pro všechny stíráky všech vidlic.

                    jestliže mám odpory vidlice nad 10 ti kg a tyto odpory mě přidají dalších 5 kg, tak to možná ani nepoznám, když mě přibude 5 kg odtrhu k extra citlivé vidlici, tak to prostě poznám.

                    Tohle bylo dávno zodpovězeno a mě zaráží opakování lži v tomhle podání.

                    Kdo si co na kolo dá je jeho věc ale technické údaje by mohly být předávány nezkreslené.

                    0 0
                    • roud  

                      jaké zase lži sám přiznáváš že se ty odpory zvětšují a samozřejmě že čím citlivější budeš mít vidlici tím víc to poznáš (tohle prostě nejde popřít) a netýká se to jen tuněnejch vidlic ale všech…

                      0 0
                      • milan1  

                        Ale přesně tohle bylo přeci vyřešeno a vysvětleno i za tvé přítomnosti a když chceš důkaz, tak je to důkaz po hladu lidí po citlivosti.

                        Ty říkáš, že citlivost je špatně a potom bys jí chtěl i v bahně a představ si, že v bahně je citlivost spíš na škodu. měkký podklad a ještě k tomu citlivost, jde to dohromady s tvými požadavky?

                        Opravdu mě bere ta starost o problematiku v nejméně vhodné kombinaci.

                        0 0
                        • roud  

                          Ale neříkej za mě co já chci prosím ju ?

                          Souhrn – neříkám že je citlivost špatně(jen každej má jinou mez citlivosti která mu u vidlice vyhovuje)

                          Dalším faktem ke kterému jsme se snad dobrali je že čím citlivější je vidlice tím víc se zhoršej její vlastnosti v extrémních podmínkách (repektive bude to na nich víc poznat)

                          souhlasíš ?

                          0 0
                          • milan1  

                            Ne každá z vidlic se stíráky ztratí ve zhrošených podmínkách stejnou míru citlivosti.

                            A když to někdo pozná, tak je to ten, který zná citlivé vidlice a citlivost, oceňuje.

                            0 0
              • alex33  

                Neříkám že mám špičkové kolo,ale myslím že úroveň je hodně slušná.Jezdím epikona spoustě neznalých se na kole nelíbí jen skrz nálepku.Momentálně pokukuji po nějaké 36vidli mohl jsem mít za skutečně dobrou cenu talase 36 a nakonec jsem od toho upustil a půjdu do duroloxe zrovna pro vyrovnaný projev pružení a snadnou servisovatelnost doma.Připadá mi že spousta lidí se honí za značkou jen s vlastní ješitnosti a honění ega.To je to samé jako když začnem polemizovat o gramech na kolech ale to je již mimo téma

                0 0
                • roud  

                  Nevím jaká byla pointa tohohle příspěvku ale možná se budeš divit ale mám na jednom kole taky epikona ;o] A co se honění gramů týče je potřeba rozličovat kde a do jaký míry to má smysl :O)

                  0 0
          • kubad  

            to maš sice pravdu, ale i upravená vidlice jde lehce přitvrdit. případně se dá už při tunigu ladit dle požadavků.

            0 0
            • roud  

              však taky nic proti :O) jen je na pováženou zda neni nejlepší tu vidli někde ozkoušet ať už upravenou verzi nebo neupravenou aby si člověk moh uděla obrázek co je pro něj lepší a případně zbytečně nevyhodil peníze za tunning…

              0 0
              • milan1  

                Myslíš, že měl takový tom 777 možnost vyzkoušet Foxe?

                A podívej se nevyhovuje mu právě necitlivost, se kterou nic neudělá.

                Smyslem zdejších debat je objasnit co může kdo od čeho očekávat ale vhodné bude, když se nastolí stále stejný metr.

                0 0
                • roud  

                  nevím zda ji moh tom ozkoušet či ne ruku na srdce koupíš si vidli za 20k bez ozkoušení ? něco jinýho je pokud ji měl na kole který kupoval…

                  0 0
              • milan1  

                A ještě k těm možnostem, že citlivou vidlici nejde přitvrdit a že není cesty zpět. Cesta je velice jednoduchá, vidlice je vzduchováa jde prostě nahustit více, je to velice snadné a splní to přesně to, co požaduješ.

                Bohužel u necitlivé vidlice citlivost tak snadno nepořídíš.

                nevím, proč nenacházíš snadná řešení.

                0 0
                • roud  

                  ty tu perlíš napsal jsem v podstatě že s kubadem souhlasím nevím kde jsi vyčet to že citlivou vidlici nejde přitvrdit…

                  0 0
                  • milan1  

                    Tuning a specifické požadavky na citlivost jsou jedna věc, nastavení u jezdce jiná, o jednom ses bavil s Kubadem na druhé upozorňuju.

                    Je potřeba i tohle vysvětlit?

                    0 0
                    • roud  

                      kubad psal jak o tunningu tak nastavení vidlice tak se nenervuj :-*

                      0 0
                      • milan1  

                        Víš, debata s tebou je chytání za slovíčka.

                        nedává mě smysl a přiznám se, že pokud vše, co prezentuješ je pravda, tak mě už vůbec nedává smysl to, žes pro sebe vybral Lefty.

                        0 0
                        • roud  

                          Proč ti to nedává smysl ? lefty mám nastavenou podle sebe :O) zároveň je to prakticky bezůdržbová vidlice :O) co se tlumiče týče mám FOX RP23 kvůli propedalu když potřebuju aby kolo jelo mám propedal na 3ku a jede jako pevňák když potřebuju aby žehlil vypnu propedal a neni co řešit :O) Jinak ruku na srdce ale připadá mi že tu mnohem víc slovíčkaříš ty než já ale chápu tě přeci jen dělám ti do krámu ;o]

                          0 0
                          • milan1  

                            Nezlob se ale jak když čtu prospekt.

                            Naprosto nic z nějaké vlastní zkušenosti.

                            Propedál a jeho různé úrovně nastavení je tady už všeobecně znám, u tebe bych se dověděl jenom, jede to a hotovo.

                            Rozlišování na jednu stranu mlhavé, na druhou stranu největší odborník.

                            Nesedí tu prostě úplně všechno.

                            0 0
                            • roud  

                              Tak mi řekni „odborníku“ co bys k tomu propedalu napsal ty ?

                              0 0
                              • milan1  

                                Víš, stejně jako je citlivost u vidlic máš i různou míru citlivosti propedalu, je to továrně nastavené ve třech různých stupních a když si zadáš do vyhledávání heslo Mlok, tak najdeš vysvětlování a stále vysvětlování pořád dokola o možnostech a praktických dopadech nastavení.

                                Je to zase a jenom citlivost, kterou získáš. Bohužel, tato citlivost u zadní stavby nejde měřit tak snadno, jako u vidlic.

                                K nastavení propedalu samozřejmě připadá i tvé nastavení tlaku.

                                Když by chtěl někdo někdy poznat, na čem a jak citlivém jezdíš, ty mu to na dálku nepopíšeš a vše se ztrácí v mlhách, co že to, co ty vlastně oceňuješ.

                                Třeba nakonec jezdíš na něčem citlivém a přitom proti tomu tak brojíš.

                                0 0
                                • roud  

                                  Nedělej ze mě ****** moc dobře vím že tlumiče maj různý nastavení compression tune a rebound tune což myslím v mým případě nemá cenu vůbec popisovat když napíšu že na propedal 3 je kolo pevný tak je pevný a myslim že nemá cenu o tom dál polemizovat ;o] jinak 99% lidí tu na scalpelu nikdy nejelo takže si tu představu stejnak neudělal ptal jses proč jsem volil jak jsem volil tak jsem ti to ve stručnosti napsal a jen se to tu snažíš rozpitvávat ;o]

                                  0 0
                            • roud  

                              Teď mi kolega sdělil že tlumiče neděláš tak to se omlouvám za svůj dotaz…

                              0 0
                              • milan1  

                                Jaký jsi měl dotaz?

                                Tlumiče dělám a dokonce i přestavění propedalu ale ne teď v létě.

                                To kdyby ses snažil naznačit, že nevím o čem píšu.

                                0 0
                                • roud  

                                  Nemám dotaz tlumič i jeho vnitřní nastavení mi naprosto vyhovuje :O) Jen jsem byl upozorněn že do tlumičů prý neděláš tak teď nevím co je na tom pravdy…

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Kým jsi byl upozorněn? nevidím nic.

                                    0 0
                                    • roud  

                                      To ani nemůžeš ;o] spoustu lidí z BF znám osobně a to i tvejch zákazníků a i lidí co tě znaj osobně ;o] i když ty a mlok mi ještě na seznamu chybíte :O)

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Lidi se tady znaj, co je na tom, vidím to jako přednost ale aby spolupracovali na reakcích na fóru je pro mě divné.

                                        0 0
                                        • roud  

                                          nespolupracujem jen po napsání mého dotazu ohledně odborníka a propedalu jsem byl upozorněn že tlumiče neděláš tak jsem se omluvil a nechtěl to dále rozebírat aby ses necítil nějak dotčen…

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Víš, jsem radši, když se věci řeší přímo a viditelně a tady.

                                            Nemám problém s nesouhlasem, když má váhu a dá se dobrat někam dále a posunout téma k lepšímu porozumění.

                                            Ty se o to nesnažíš ale máš o mnoho lepší úroveň, než jiní, kteří se tady už stačili předvést.

                                            Osobně nemám problém s tebou diskutovat ani se setkat, jenomže mám jenom výhradu, ta diskuze tady k ničemu nevede.

                                            0 0
                                  • Dag  

                                    Veril bych spise Milanovi:-) Asi bude vedet nejlepe co dela a co nedela.

                                    0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
    • mr.antik  

      Možná důležitější, než rozdíl 1000,–, je důležitý podívat se na servisní náklady, podmínky zaruky atd. S Torou jsi asi servis neřešil, ale u dražší vidle to je potřeba a ty náklady během pár let nemusej být uplně zanedbatelný.

      0 0
    • Automat_1  

      Přiživím se, snad se nebudete zlobit. Na mém epiconu se začal protáčet 6-ti hran na korunce-z ničeho nic, bez předchozího povolování. Předpokládám, že to stačí utáhnout a vesele jezdit dál, že?

      Raději se zeptám, než si vymlátit záda.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • tomsoyer  

      Přidám se k dotazu.

      Řeším novou vidlici na http://www.bike-forum.cz/…l-31206.html

      Rebu SL novou sundanou z kola ceny kolem 5.500Kč, nebo raději Epicon 2011 od Milana z TT cena s lockem 5.300Kč

      Cena podobná, váha defakto také.

      Na Epiconu mě láká jasný původ, záruka, nastavení přímo na moje požadavky.

      Reba – vzhled, lepší „renomé“

      Jinak vážím cca 95kg, klasika XC hodně Asfalt a více švihové pojetí jízdy.

      Osobně jsem více na straně Epiconu 11 TT.

      Co vy na to?

      Díky

      0 0
    • kotas88  

      Nejlepsi je zakladni vidlice a pred tim nezkusit vubec nic:D A vyhovuje i zaklad:D Desim se dne, kdy odejde, koupim si novou a budu mit moznost srovnani:D:D

      0 0
      • shark.jd  

        To jo, taky mám nějakou šitózní Suntour XCM a těším se, až nahodím Epicona nebo něco podobnýho. :)

        0 0
        • kotas88  

          No jo, tesim se, az na to budou prachy:D ale zatim slape, tak co:)

          0 0
    • BikeRider  

      Připojím svůj dotaz. Srovnám li Rebu RL 29 a Epicona RL 29, jeden z podstatných rozdílů je, že Epicon má pevnou osu. Kterou z těchto vidlí za těchto okolností vzít?

      Uvažuji tovární nastavení, nikoli TT.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.