• zain6

    Jak nejlépe seřídit odskok (želva x zajíc)? Asi záleží na tom, jak člověk chce, aby mu to chodilo, ale zajímá mě, jaký je ideální stav a zada je lepší, když se vidle vrací rychleji, nebo pomaleji, Díky 

    0 0
    • Sobi  

      Když jedeš tak by tě vidle neměla kopat a ani se propadat. To ale funguje jen u určitý rychlosti. Já to mám nastaveno na rychlost cca 20kmh-1 a když dračim v lese, tak jí spomalím…

      Prostě je to pocitovka…

      0 0
    • marapara  

      Obecně u regulace odskoku platí to, že pokud vidlici stlačíš, aby šla do zdvihu vetším zatlačením na řídítka, pustíš řídítka, tak při správně seřízeném odskoku by ti nemělo odskočit přední kolo od země. To znamená nemít ho tak aby se vracel moc rychle, ale ani pomalu a nebyla vidlice přetlumená.

      0 0
      • MlokCZ  

        Tohle pravidlo vůbec neplatí a není moc k něčemu. Reba na nejrychlejší odskok tomu pravidlu vyhoví, přední kolo od země neodskočí. Přitom v některý situacích už kopat trošku bude a na druhou stranu by snesla klidně v části zdvihu rychlejší návrat (ale to už ani nejde bez výměny oleje).

        0 0
        • MlokCZ  

          A koukám, že neplatí ani obráceně. Na Talasu s high speed expanzí, když to zkusím, tak při nastavení low speed expanze, co vozím převážně při tom testu na místě kolo nepatrně kontakt s terénem ztratí, ale přitom v reálu nekope ani trošku (narozdíl od Reby na nejrychlejší nastavení) a vrací se z většího zdvihu současně rychleji. A kontakt kola s terénem také neztrácí na natíženém kole vůbec.

          Ale při tom testu na místě na nezatíženém kole, tak při té rychlosti, které tomu v první fázi návratu udělí high speed expanze to už nemůže ani přitlumená low speed na konci zdvihu ubrzdit aby nedošlo k nepatrné ztráté kola s terénem. Jenže to je úplně fuk, protože jsem impuls směrem dolů dal svojí vahou a zpět nechal působit tenhle impuls jen na nezatížené lehoučkém kole (proti celé soustavě jezdec/kolo).

          0 0
          • cabbage  

            Jak to tak čtu, začínám litovat že Fox začal vyrábět funkční vidlice až 2 roky poté co jsem si ho koupil:-)

            0 0
        • marapara  

          No vidíš a já to tak Rebě mám nastavené. Když nastavím odskok na zajíce, tak mi kolo při zatížení a rychlém puštění odskočí od země. Když jsem ji lehce přitlumil, tak mi neodskakuje a vyhovuje mi to tak i v terénu. Prostě tak akorát. Ale každý má samo jiný vkus.

          0 0
          • maxtor  

            Tak to bych si spíš tipl malý tlak v negativce. Tehdy by to snad takhle mohlo dělat…

            0 0
            • kcvalin  

              Vyuziju vlakno – k cemu je tam negativni tlak? A je negativni tlak podtlak (mluvime o vidlici)?

              0 0
              • Bully  

                Neni rec o nejakym negativnim tlaku nebo podtlaku, ale o tom, ze napr. prave RS Reba Dual Air ma 2 vzduchove komory- pozitivni a negativni, takze byla rec o tlaku v jedne z nich.

                0 0
                • kcvalin  

                  Dobre, a jaky ma tedy vliv ruzne natlakovani komor? – jediny co o tom vim, ze mam ventilek zezhora a zezdola – jen me to zejma – ani pumpicku na to nemam

                  0 0
                  • marapara  

                    Má. Když vyfoukneš negativku, tak vidlice pujde hodně špatně stlačit. A když ji stlačíš, tak zpátky hodně kopne.

                    0 0
                    • kcvalin  

                      Docela vycerpavajici a jasne… To se mi malokdy stane…

                      Dekuju

                      0 0
                    • Pedro RB  

                      Ty mu to ale podáváš jako by byla negativka stejně zbytečná. Když vypustí negativku a je vidlice tvrdší tak by upustil i pozitivku a byl by (podle tebe) na tom stejně. Jenže nebyl. Negativní pružina (ať už klasická vinutá nebo tahle tlakem vzduchu) pomáhá vidlici di zdvihu a eliminuje pasivní odpory při odtrhu. Navíc tohle vzduchové řešení má účinnost i při větším zasunutí vnějších nohou (kdy už se vunutá pružina diky své malé délce nemůže požádně opřít)

                      0 0
                      • marapara  

                        To určitě ne, je to samozřejmě tak, že pomáhá vidlici do zdvihu, je totak jak píšeš. Mít ji vypuštěnou, tak vidle bude asi nepoužitelná :).

                        Já jsem o napsal jen tak, jak jsem jednou zkusil. Vyfoukl negativku a zkusil zatlačit. Šlo to hodně ztuha a zpět to hodně koplo.

                        0 0
                        • Pedro RB  

                          já jen aby to nevzal jako návod k zjednodušení si nastavování (negativku si vypustím a nebudu si jí všímat.  nějak to už doladím pozitivkou) to by měl ještě mnohem tristnější pružící vlastnosti než sériová SL nebo Team

                          0 0
                          • kcvalin  

                            Diky jeste jednou… jak jsem rek – ani pumpicku nemam – jen me to zejmalo a odpovidajici topic jsem nenasel (hledal jsem pod heslem negativni) Vubec s tim nemam zadnej problem – jen to asi donesu zpatky do kramu, aby mi to udelali trochu tuzsi. Odskok jsem posteloval jednou a okamzite mi to vyhovuje… Svym zpusobem tady resime prkotiny – pred 10 rokama se nam mohlo o takovejch vychytavkach jen zdat a presto jsme si kolo uzivali dosytosti… mozna i lip nez ted… jsme byli mladsi… Ale musim uznat, ze tech 10let vyvoje na vidlici poznat je.

                            0 0
                  • MlokCZ  

                    Natlakování různé obou komor už se tu řešilo mockrát. Nižší tlak negativky oproti pozitivce ti výrazně zhorší citlivost vidlice. Výrazně větší tlak v negativce oproti pozitivce ti akorát sežere kus zdvihu a nic nepřinese. Až na speciální případy, kdy přefouknutím negativky chceš např. snížit zdvih (nastavíš interně vidlici na maximálních 115,, a negativkou pak snižuješ na kolik potřebuješ), tak různé tlaky v komorách nemají žádný smysl.

                    0 0
                    • kcvalin  

                      Diky jeste jednou… jak jsem rek – ani pumpicku nemam – jen me to zejmalo a odpovidajici topic jsem nenasel (hledal jsem pod heslem negativni) Vubec s tim nemam zadnej problem – jen to asi donesu zpatky do kramu, aby mi to udelali trochu tuzsi. Odskok jsem posteloval jednou a okamzite mi to vyhovuje… Svym zpusobem tady resime prkotiny – pred 10 rokama se nam mohlo o takovejch vychytavkach jen zdat a presto jsme si kolo uzivali dosytosti… mozna i lip nez ted… jsme byli mladsi… Ale musim uznat, ze tech 10let vyvoje na vidlici poznat je.

                      0 0
            • marapara  

              Mám 110 psi v pozitivce 100 psi v negativce, takže malý tlak v ní nemám.

              0 0
              • maxtor  

                Sorry, já jsem si nevšiml, že to máš přitlumené… Myslel jsem, že takhle jezdíš.

                Mimochodem, včera jsem vykuchal svoji Rebu. Byl jsem překvapený, protože nebylo co čistit – byla krásně čistá. Jen stačilo dolét olej (moc ho tam nebylo) a hlavně promazat ty molitany nahoře. Chodí líp než nová!!! Nalél jsem tam obyč motorový 15 Wt. Viskozitou je tejný jako origo – jen má trochu jinou barvu:-)

                0 0
                • marapara  

                  A nemá se tam nalét 5W ? V MC jsi olej neměnil, že?

                  0 0
                  • Burizon  

                    A po jaký době by se tak měl měnit olej? Mám na ní tak 3 kkm… A je problém, když mi vytýká olej i z těch ventilků?

                    0 0
                    • marapara  

                      Já to dělám, tak 2× ročně. To že ti uleje trochu oleje z ventilků při dofukování je normální. Aspoň víš, že tam ještě nějaký máš :)

                      0 0
                      • Burizon  

                        No u negativky mě to pěkně se*e, bo musím zakrývat kotouč… :-/

                        0 0
                        • pitos  

                          při práci s negativkou jsem vždy otáčel bike vzhůru nohama,tak zůstane kotouč suchý a nedochází k uniku oleje.

                          a dnes můžu říct že jsem šťastný protože mám už solo air a foukám už jen normálně jednu komoru:)

                          0 0
                    • maxtor  

                      Pokud ti vytéká olej s ventilků při pumpování (jestli jsem to dobře pochopil) tak to jen znamená, že tam ještě nějaký je. To není chyba vidlice. Určitě ale stojí zato čas od času vyměnit a pokud je potřeba i vyčistit. Záleží v jakém počasí a jak jezdíš. Těžko radit. Minimálně jednou za 3000 km bych to ale udělal. Nic složitého to není.

                      0 0
                  • maxtor  

                    5W je na tlumení. Do toho jsem nelezl. Když nebyl bordel pod stíráky, tak nevěřím, že by bylo potřeba jít do patrony. To nechám na konec sezóny.

                    0 0
                    • marapara  

                      Aha, dík. No, asi se do toho pustím taky. Ještě jsem ji nerozdělával, ale docela mě to láká ji kuchnout, vyčistit a prozamazat sám. Aspoň s tím nebudu fut otravovat Hynču :)

                      0 0
                      • maxtor  

                        Kdybys chtěl návod, mám jej doma. Fakt je to jednoduché. Pokud máš nějaký stojan, ani nemusíš vidli demontovat s rámu.

                        0 0
                        • marapara  

                          Ale jo, docela by se hodil. Našel jsem jen manuál v RVL, i když ty vidle jsou hodně podobné, ale jestli můžeš, pošli mi ho na mail. Dík ;) Stojan mám takový ten na zadní kolo, asi bude stačit, že?

                          0 0
                          • maxtor  

                            No, já jsem tu vidlici tentokrát shodil celou, protože jsem nevěděl, co můžu čekat. Hlavně byla voda i v hlavovce a nevím, kde a kdy se tam dostala:-)

                            Taky mám jen ten na zadní kolo. Asi bych to udělal tak, že bych kolo otočil vzhůru nohama, vyklepal oba jistící šrouby a vyšruboval matice, otočil zpět aby vytekl spodem vidlice mazací olej, a zase otočil vzhůru nohama a pak už sundal vnitřní nohy. I skládat se to bude lépe otočené vzhůru nohama aby ti spodem nevytekl olej. Pak už jen doleješ olej po vyšroubování horní krytky „pružící nohy“. Měnit jej není potřeba, protože tam se fakt bordel nemá kama dostat.

                            Jestli máš manuál na RVL, tak je to totéž. To, co mám já, je univerzál na všechny vidlice Dual Air včetně U-turnových verzí. Je to stejné.

                            0 0
          • MlokCZ  

            Na tenhle test bude mít vliv i mnoho další faktorů (různá verzy Reby, doma máme u-turn verzi a ještě k tomu upravenou a její rozdílný průběh a tím dané i jiné foukání tlaků, které bude chtít jinak nastavené tlumení a bude se to i při testu chovat jinak, nafoukání plášťů tohle taky ovlivní dost, protože když jsou na málo, tak se při tom zmáčknou více a ovlivní zda ztratí kolo kontakt s povrchem při testu nebo ne, různé ročníky vidlice mohou mít i trošku posunutý rozsah nastavení odskoku), další důvod proč je nic neříkající.

            Ale jinak samozřejmě, že každému vyhovuje jiné nastavení je jasné.

            Já tim chtěl jen říct, že ten test je pro určení správného nastavení úplně k ničemu a rozhodně bych se tím neřídil, jak se při něm chová.

            0 0
    • MlokCZ  

      Nastav odskok na úplně nejrychlejší a když bude kopat, tak postupně lehce přitlum. Je to vlastně úplně jednoduché.

      Problém je, že Reba nemá high speed expanzi, takže ideální to nikdy nebude. Vždy bude buď na hranici kopání nebo se bude vracet pomalu, s tím nic neuděláš.

      Já musel Rebu jezdit zcela na povelený odskok (tedy co to jde na zajíce), aby se stíhala vracet dostatečně rychle. Sice už to bylo na hranici kopání, ale bez high speed expanze s tím nic lepšího udělat nešlo.

      0 0
      • Seadat  

        Presne tak vidle ktera je pomala v navratu jakoby nebyla –  je to lina mrcha ja jezdim rebu tak na pul otacky utazeny ze zajice :-)

        0 0
        • Seadat  

          Mloku prosimte ted  bych potreboval par rad co se tyce tlaku (prepeti pruziny) u my reby – ted jezdim 95–95 – a dostavam se na mym malinkym zdvihu 80 nekam na 69mm zdvihu vidlice pri jizde v sedle vybiranim toho  nejhorsiho terenu vcetne sjezdiku, ale vse v sedle s klidem.Zda se byt mekka pri sagu 17mm  - plus minus max kolem 20mm. Ale podstatne si lepe poradi s terenem, nekope to je poladeny, jinak se tedy docela houpu. ted sem nad otazkou – prifouknout, nebo tenhle tlak vyhovuje? Pocity sou dobry, vidlice zehli, panelovky, obrubniky, koreny, vsechno chyta krasne s vyuzitim zdvihu jak se mi zda. 
          Ale proc vlastne pisu, proste si nejsem jistej, jestli jenom nemam tu vidli moc namekko. DIK TADEAS

          0 0
          • MlokCZ  

            Dokud nechodíš na doraz nebo se nestane třeba to, že v prudkém sjezdu nenaroste sag přesunutím váhy na přední kolo do extrémních výšek (tedy třeba až výrazně přes 50% zdvihu), tak bych určitě nepřifukoval.

            Dle toho co píšeš bych určitě nepřifukoval.

            A pokud na doraz nechodí a sag je moc velký, tak to je problém té přílišné progresivity. Na 80mm zdvihu by ta progresivita ale tak vadit neměla, ta vadí hlavně když je na 100mm nebo na 115mm.

            0 0
            • Seadat  

              Jasny dekuju za reakci :-) nevyjedeme si nekam na projizdku nekdy, ze bysme pokecali co a jak, vpohode se projeli? Kdyz jsme ti Plzenaci :-)) Tadeas

              0 0
              • MlokCZ  

                Tak někdy určitě můžem společně vyjet, akorát teď to bude trošku obtížné se dohodnout v nejbližší době. Dnes a zítra jsem ještě nemocnej (sice už je mi dobře a v po jdu do práce, ale na kolo ještě moc nepůjdu a pokud jo, tak na hodinku se plazit v čase co mám vycházky), příští víkend je testovací na Kokoříně, 14.-29. června jedu na bike do Jizerek. Takže vlastně jediná šance před červencem je víkend 7.-8. června (a to ještě nevim jestli taky někam nepojedem) nebo v týdnu. Ale v týdnu se nedostanu moc často a nikdy nevím předem jak, takže v týdnu se raději s nikým nedomlouvám.

                0 0
                • Seadat  

                  No tak az budes zdrav – ja sem tedka taky nemocnej trosku :-) no jinak sem pro i treba v tejdnu na hodku, dve, podle nalady. Jinak pokud je mail v infu aktualni, pisnu navrh a staci odepsat urco se nejakej casek najde :-) pic Tadeas

                  0 0
    • vysmátej bajker  

      Je možné že při různém nastavení tlumení se mi zdá že je vydlice citlivější(víc želva)-tvrdší(víc zajíc).

      0 0
      • MlokCZ  

        Je i není. Citlivost přímo to rozhodně neovlivní vůbec. Ale třeba při několika překážkách po sobě už se to projeví. Když je více přitlumená a nestačí se vracet, tak na další překážce je lehce ve zdvihu a tedy předepnutá pružina a v tu chvíli na té překážce bude výrazně méně citlivá.

        0 0
    • Svět videa  

      obecně asi platí to, že těžší jezdci mají štelovátko vytočené blíž k zajíci… nebo je to naopak??

      0 0
      • jonti  

        Naopak, cim vyssi tlak tim vic to odskakuje a je treba vic tlumit.

        0 0
      • jonti  

        Da se to brat taky tak, ze pohyb tezsich jezdcu je blizsi pohybu zelvy nez zajice :)

        0 0
        • beranek666  

          musím protestovat :-D

          0 0
          • kubad  

            proti čemu? víc nafoukaná vidle se samozřejmě rychleji vrací a potřebuje víc utlumit

            0 0
        • Svět videa  

          Takže čím těžší jezdec tím blíž k žělvě?

          0 0
          • kubad  

            no teoreticky jo, ale odskok co nejmíň jen tak aby ti to nekopalo

            0 0
            • Svět videa  

              asi jsem trošku nepochopil princip odskoku, ale myslel jsem si, že čím blíž k zajíci, tím vidle kope víc a těžší jezdec to spíš svoji váhou ustojí a vy tu tvrdíte že čím těžší jezdec tím blíž k želvě…

              0 0
              • vikicek  

                želva=pomalý vracení, zajíc=rychlý vracení … z toho je logicky usuzovatelné, že zajíc kope víc :o)

                0 0
                • vikicek  

                  Sorry, špatně zařazeno

                  0 0
                • Svět videa  

                  však to píšu, že zajíc kope víc… proto si myslím, že větší váhou to dřív ustojíš… proto nevím proč doporučují těžším jezdcům seřídit vidli blíž k želvě…

                  0 0
                  • vikicek  

                    No protože když jsi těžší, tak máš i nafoukanej vyšší tlak a tim pádem musíš mít kolečko odskoku otočený blíž k želvě, než třeba člověk s 65kg, kterej má to nafoukaný na malej tlak…ne ? .. čim větší tlak, tim víc to kope.

                    0 0
                  • pepek  

                    Kope = tady znamená: tahá za ruce, prostě ta vidla se tak rychle roztáhne, že cukne za ruce.

                    0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.