Reba RL 2012 - ztráta tlaku při nízkých teplotách

35 nepřečtených
  • Martyo5

    Ahoj, od r.2012 jezdím tuto vidlici, loni mám vyměněná všechna těsnění a na začátku ledna mi začal ucházet při zatížení tlak z pozitivní komory(až na nějakých 60psi).

    Dal jsem ji do servisu, kde ale žádný problém nenašli, vidle se zdála ok, ale po nějakých 50km v terénu klesl tlak opět ze 120psi na necelých 100, takže se zase trochu zatáhla.

    Může toto chování nějak souviset s teplotami? V nynějších mrazech jsem ještě nevyjel a ani to nechci pokoušet. Má někdo podobnou zkušenost? Dá se tomu nějak předejít?

    Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • scret  

      jak pise lukas, nizke teploty vliv maji, taky ma pravdu v tom, jak meris…:)

      Jinak otazka – co olej na vzduch pistku, mas?

      0 0
      • Martyo5  

        Měření viz. odpověď lukášovi.

        Vidlici jsem sám nikdy neotvíral – jak olej poznám? Nepředpokládám teda ale, že v autorizovaném servisu, kde byla, by správné mazání neřešili.

        Pravděpodobně ji tam hodím znovu, ale zajímá mě hlavně co by to mohlo způsobovat a nebo něčí podobná zkušenost.

        0 0
        • kubad  

          loni vyměněné těsnění už třeba netěsní :D

          0 0
        • pepek  

          Napřed bych zkusil ventilek a pak nalil olejíček

          0 0
          • Martyo5  

            Toto určitě kontroloval servis, ale abych to potvrdil musel bych se do toho pustit sám. Bohužel když stojí 1l oleje 400Kč, nevím nakolik je to rentabilní v domácích podmínkách.

            0 0
            • pepek  

              Naslinit prst a utáhnout ventilek by tě nezabilo. Litr oleje

              0 0
              • hawrda  

                Když to uchází hodně málo,ale přece, tak ti ten nasliněný prst nepomůže.

                0 0
                • pepek  

                  pomůže-natáhneš „blánu“ a pozoruješ, zda se nafoukne

                  0 0
              • Martyo5  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • Martyo5  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • Martyo5  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • Martyo5  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
                0 0
              • Martyo5  

                Netuším co přesně za parametr to je, ale patří tam 15W, tady vidím 80W, to nebude úplně ono. Původně jsem počítal jedině s originál olejem, ale pravda, určitě by se levnější ekvivalentní náhrada našla.

                Naslinit prst mě nezabilo, nezjistil jsem nic. Asi jsem to nezdůraznil dostatečně, ale pokud nepracuje, tak tlak drží…

                0 0
                • Martyo5  

                  Omlouvám se, poslal jsem pětkrát.

                  0 0
                • xshreck  

                  Myslí tím nad pístek dát 80. Ale zase nevím jak se chová toto k okroužkům :)

                  sehnal bych si hustý redrum.

                  Na mazání nohou vidlice je 15wt a v tlumení máš 5

                  0 0
                  • Martyo5  

                    Aha, takže já o koze…

                    Hlodáte mě solidně, poohlídnu se po netu znovu, případně se poptám po servisech.

                    0 0
                    • xshreck  

                      kup nový okroužky, já mám zkušenost že pokud je špatný, tak utíká. Bude ti stejně ten olej protékat dolů a je to nahovno. I se suchým pístkem jsem v pohodě jezdil.

                      Tady budou furt vykládat olej olej olej, ale to je jako lepit stříkající hadici lepící páskou.

                      Nový okroužek + olej nad pístek, dává se hustý a neměl by črát okroužky. Nebo tam dát vazelínu smíchanou s trochou oleje, já tak dost experimentoval.

                      0 0
                • scret  

                  na pistek patri redrum, ktery by mel mit kolem 80W… Okrouzky by mely byt mazle silk.vazelinou atd. atd.

                  Jinak nevim, co je tezkeho vypustit vidli a pak vysroubovat horni zatku a podivat se, kolik je oleje na pistku…

                  0 0
            • hawrda  

              Měl jsem stejný problém u negativní komory.Těsnění ok a pořád lehce ucházela.Spravil to nový ventilek za 100Kč.Určo jde sehnat levnějc,já ho bral za každou cenu:).

              0 0
    • xshreck  

      KDY byly měněné a kolik jsi na tom najel.

      A taky kde :)

      I bez oleje nad pístkem to musí těsnit.

      0 0
      • Martyo5  

        Měněné loni v červnu v bikecentrum.eu, naježděno max. 300km – měl jsem jiné povinnosti a začal jsem znovu až v prosinci…

        0 0
    • MrFifty  

      Tak na tenhle eshop, potažmo e-oleje.cz pozor!

      Objednával jsem 2.1. zrovna i PP80. Odpověděli, že naskladní za 14 dní a hned pošlou … 3 týdny pryč a kdenic-tunic, naštěstí jsem neplatil převoden.

      Příště nejdřív přečíst recenze na Heurece :-)

      0 0
    • zLadný Biker  

      mě začala ucházet negativní komora, vydle se vytáhla.Tak jako ty jsem ji dal do servisu,po výměně všech těsnění ucházela dál.Mechanik nemohl přijít na to proč,takže až přítel na telefonu z Rock shocksu mu poradil prověřit spoj komora-ventilek.Je to lisovaný spoj a tam to uchází.V rámci záruky to mění.Jinak stojí 1800kč a nebyla skladem.Dodací lhůta 2měsíce.Takže servis 1500+1800, to je lepší si koupit novou vydlu.Přemýšlím čím ten spoj slepit.Nemáte to už někdo vyzkoušený?

      0 0
      • McBlacky  

        asi když je někdo prase a blbe to nemontuje může se stát. Já se s tím zatím nesetkal ani o tom neslyšel. Zřejme za ty peníze myslíš celé vnitřnosti levé nohy. protože komora je vymezena prostorem vnitřních nohou a pístky

        0 0
        • zLadný Biker  

          tak to prrr, nikdo nic nemontoval,možná dvakrát jsem od r.2010 sundal nohy a vyčistil, začala ucházet koncem léta.Je to kovový váleček na jeho konci je nalisováno tělo ventilku.Tys o tom sice neslyšel, ale výrobce o tom ví, proto mění zdarma v záruce.

          0 0
          • McBlacky  

            jestli se bavíme o komplet air spring assembly tak tam je ten problém jak píšu s těsněním a je i možný, že když to nesedí, že se tam něco povolí, pokud tyčka nejezdí přesně v ose, dostává to zabrat.

            Že o tom výrobce ví je pochopitelný, kdyby každá vidle měla být 100% v ideální výrobní toleranci tak jich 2/3 zahodí a budou stát dvakrát tolik.

            0 0
    • McBlacky  

      pokud se jedná o pozitivku, tak tohle už jsem několikrát viděl a většinou to bylo těsnění mezi komorami, tedy okolo pozit pístku. Vlivem nízkých teplot tuhne a začne propouštět. Více náchylné jsou na to vidle, kde není vnitřek vnitřní nohy 100% dobře upravený, nebo je špatně vedená tyčka celého assembly obou komor. Pak to špatně kopíruje stěnu a problém je na světě.

      Někdy je ale důvod i v použití nekvalitních těsnění, nebo natvrdo že ti nechají stará a účtují nová.

      může to být i vadný ventilek v zátce, ale to je malá pravděpobnost

      0 0
    • pold  

      To naznačuje že vzduch profukuje z pozitivky do negativky. Pokud je to dual air, tak první co bych zkusil jsou 2–3ml redrumu skrz ventilek do pozitivky. Pokud by to nepomohlo tak přetěsnit (nový O-kroužky). A zkontrolovat vnitřní povrch levé nohy – občas se servisu podaří pustit dovnitř nějakes svinčík, to pak škrábne vnitřní nohu a pak to netěsní. Dobrá zpráva je že vidle má dvě nohy a stejný – takže alespoň u starší reby vždycky se dá přehodit vzduchová část do pravý nohy a tlumící do levý (… a tak dále až byla kobyla bosa).

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.