Zdravím hledám novou vidli na mého Superiora. Požadovaný zdvih cca 100mm, určení XC. Váha jezdce cca 75 kg. Mám vzít tu rebu, nebo r7, nebo něco jiného? Díky za rady..
Zdravím hledám novou vidli na mého Superiora. Požadovaný zdvih cca 100mm, určení XC. Váha jezdce cca 75 kg. Mám vzít tu rebu, nebo r7, nebo něco jiného? Díky za rady..
Bral bych rebu, sice misto SL mam team, ale to asi nebude skoro zadnej rozdil a ted jsem najel asi 350km na R7, tak mam primy srovnani :-)
Reba ma (teda aspon pro me) perfektni prubeh, jak hodne lidi nadava na prilisnou progresivitu reby, me se to vyhovuje, krasne citlivej zacatek, pri zatizeni vidle pri brzdeni, nebo ve sjezdu zbyva porad dost zdvihu a muzu foukat tak, abych pri opravdu tvrde jizde chodil par mm od dorazu, na doraz jsem byl parkrat taky, kdyz neco nevyslo :-) Je o neco tezsi nez R7, ale da se lip nastavit.
R7 se mi zdala takova zvlastni, zacatek nebyl moc citlivej, ale potom sla ochotne do zdvihu, pro me az moc, kdyz jsem ji nafunel tak, abych nechodil na doraz, tak ten zacatek byl jeste tvrdsi. Co me prekvapilo, tak ze hodne lidi nadava na R7 ze je malo tuha, ale me to ani neprislo. To srovnani tuhosti asi nebude objektivni, pac kazda vidla byla na jinym kole, reba na totalne vymeklym starym ramu a R7 naopak na novym a docela tuhym, reba 185mm kotouc, R7 160mm, obe vidle zdvih 100mm.
no ono to s tou nizkou tuhosti u R7my neni tak horky jak tu vetsina lidi pise… ale precijenom Reba je trochu tuzsi, uz diky 32 noham…
Díky moc za tvůj názor. No asi půjdu do tý Reby na kupkolo jsem našel Rebu Race za 8500kč http://www.kupkolo.cz/…az_1638.html myslíš že je ta cena ok ?
Tezko rict, ja se v cenach moc neorientuju, tenkrat ta team stala okolo 9t, uz ani nevim kde jsem ji bral.
Jsem nevěděl, že kupkolo také tuní vidlice přesně na míru.....musím popřemýšlet jestli Rebu 2009 si nechám upravit na 85mm nebo 115mm.
To není žádnej tuning :)
no že výrobce RS na rok 2009 uvádí zdvihy 80/100/120 :-)
Já vlastním Rebu SL 2009 a mám s ní po 300km jen samé trápení, co se týká netěsnosti a průsaku oleje. Kolem znám dalších 5 lidí, co mají s Rebou podobné problémy a to mě na RS docela mrzí. S chodem vidle jsem při svém stylu ježdění zatím spokojen, zde nemám co vytknout, ale kdybych si měl dnes vybrat do RS by jsem nešel.
Asi jsi měl smůlu na vyloženě špatný kus. Já vozím Rebu Race 2007 2 roky a no problem. Jednou za rok ji rozeberu, vyčistím a naliju olejem a ide sa ďalej :)
Jak to tak pozoruju, tak čím novější REBA, tím problémovější :-(
Neměl smulů! Dle informací z jednoho RS centra a to se týká vidlic přímo od cykloZ. Nejčastější porucha O-kroužku protečení oleje z Lockoutu mezi vnitřní a vnější nohy..vidlice je nepoužitelná nutná oprava, o-kroužek na Motionu – nefunguje Lockout, o-kroužek na vzduchovém pístu – vyrovnání vzduchových komor i přesto že je olej nad pístkem, o-kroužek co tesní u Gate kde prosakuje olej…dle nich velmi časté závady, další je pak např špatný průměr osky u motionu kdy se mění celý motion. Kromě toho v 99% vidlic Reba jsou špony přimo od výroby a servis po 200km je totální blbost…je nutné tuto vidlici ještě vyčistit před prodejem zákazníkovi tak jak to uvedené RS centrum provádí.
Je velka skoda, ze posledni rocni Reby stoji takhle za prd. Nici to povest vyborne vidlice.
to sa jedna o ktory rocnik 2008(predpokladam) alebo nebodaj uz 2009 ?
Ty jo, to je teda síla. Nechápu, proč si RS ničí takto pověst, navíc u tak dobré vidle, jako je Reba. Já musím zaklepat, žem nemám problém ani s Rebou, ani s Revelationem.
o kroužky na motion jsem kupoval dnes v ložiskárně, prosakoval olej a nezamykalo, jedná se však o SID (stará verze)
Hold nevím, kde to teď vyrábí:-), ale mám na starým kole RS Judy 99, která má asi 50 tis. km a do roku 2007, než jsem ji přestal servisovat, tak se v ní měnil 1× za 2 roky pouze olej.
Myslim že bagbike jí má za 7,5
ja te mily „Djude“ odkazu nejlip slusne receno na desatero a to konkretne na bod, kde se pise ze mas nejdrive cist a pak zakladat vlakno a v dalsim se pise jeste neco o historii… tak zkus trochu pohledat chlapce nove registrovany, o obou vidlich tu bylo napsano kvantum prispevku… dokonce co si matne pamatuju parkrat tu byly vlakna konkretne na tvuj problem, tzn. Rebu nebo R7mu…
omlovám se, desatero už se učim nazpaměť.. :-)
a nebo manitou minute s pevnou osou :)
no na ní jem taky koukal
je pro mně už docala drahá, ty s ní máš zkušenosti?
jo, mám jí na 29 byla to pro mě jasná volba splňovala mé požadvky 32mm nohy a pevná osa – kvůli tuhosti přeci jenom mám ke 100kg a navíc jsem Minute pořídil za skvělou cenu tak že byla možná levnější než reba. Jsem s touhle vidlicí celkem spokojenej
Mozna by Stancek mohl specifikovat co to je „sjezdu zbyva porad dost
zdvihu“ U moji je to 2–3cm, coz mi tedy moc neprijde, vyuziti zdvihu
je cca 100 mm ze 115mm a dal se dostanu jen pri uplne vypustene vidlici.Takze
ja bych kvuli prubehu zdvihu bral R7.
Ono se na to ve sjezdu dost blbe hledi, to by taky mohlo byt posledni co bych videl :-) tezko to rict nejak presne, co se mi sem tam podari mrknout, bych rekl ze zbyva okolo 5 cm z 10.
Nemas to nejak blbe nafoukany, ja kdyz se trochu snazim ji na doraz dostanu, pri bezne vyjizdce na doraz nechodim, to mi zbyva mozna neco pod centak do dorazu.
Vazim 70kg, foukam 95/80. Uz od 70psi v negativce zacina vidla mirne zalizat, takze se dostanu taky tak ten centak od dorazu. Nicmene idelani by byla linearnejsi, kdyby byl zacatek trochu strmejsi a konec zase mene, tzn. aby do sjezdu zbyvalo vice zdvihu a ten sel vyuzit :-)
Coz by ta R7 mela umet, ne? Citlivost jde poladit u Milana, ta progresivita sice taky, ale asi ne tolik…
Progresivita jde poladit u Reby zcela dostatečně. Minimálně určitě na úroveň u-turnové Reby, kde jsem s progresivitou nikdy problém neměl (na neuturnový jsem měl při testu a nemám rád takové progresivní průběhy). A asi by šla i ještě více, ale to jen hádám, to nemám ověřené.
To uz se dostavame dal, nez sahaji moje zkusenosti, to uz mozna Mlok, MIlan atd, nebo nekdo povolanejsi.
Me R7 fakt moc nesedla, zacatek tvrdej a pak to jde moc snadno do zdvihu, takze bud foukat malo s tim ze budu kazdoou chvili na doraz ( a taky zbyde min zdvihu na provoz treba v tom sjezdu) a nebo naopak ta vidle bude na zacatku skoro jak pevna a az dojde na nejaky vetsi razy, tak zacne pruzit, mozna by v mym pripade pomohla silnejsi negativka???????
Me proste sedi ta progresivita reby, zacatek citlivej a kdyz se vic zatizi, tak furt zbyva zdvih pro praci i kdyz uz to neni tak komfortni… taky co chtit na 100milimetech ze?
Taky ten průběh R7 v originále také není dobrý a chová se to jak píšeš. Kdybych si měl vybrat jednu z těchle vidlic v originále, tak volím určitě Rebu i přes tu progresivitu (ale spokojený bych s tím rozhodně nebyl), chování R7 v originále by bylo pro mě utrpění mnohem větší.
Tedy jestli se to zase neliší u některch verzí. Ty R7 co jsem měl v ruce se průběhem chovaly všechny velmi podobně jako Skareb s příliš tvrdou pružinou, i když to bylo o trošku lepší, tedy nebylo to už tak výrazné jako u toho Skareba.
Obě jsou Supr vidle.
A v čem konkrétně? To myslíš jako jedna v tom, že je to jedna z nejhorších vidlic co se týká citlivosti na trhu a druhá zase extrémně progresivní?
Tak asi bys mel taky upresnit jakou R7mu mas na mysli. A hlavne o tom bylo napsana hromada v historii, staci hledat.
Jen pro zajimavost. Ted jsem byl projet kolo s nezajetou R7 MRD Absolute a citlivosti mi prisla stejna jako Reba Team SL, ktera prosla Milanovyma rukama. Zatim jsem odtrh nemeril, ale asi mi to neda a zkusim to. Jen dodam, ze tahle R7ma se od ostatnich dost lisi vnitrnostma.
Co mi na R7me chybi je lock na riditkach. Co je oproti Rebe lepsi je to, ze lock je uplne tvrdej, zadny pohupovani v jizde ze sedla. Prubeh je jasne linearnejsi. Uvidim az se vidle zajede a az na tom natocim neco v poradnym terenu.
Zajímavé (překvapuje mě to), tuhle verzi jsem v ruce neměl, ale měl několik jiných a tam na tom nebyla s citlivostí dobře žádná.
Mne prave taky. Vetsinou co jsem videl, tak byly R7 dost hruzne. Ale byly to ty zakladni modely.
Na závody bych vzal R7, na normalni ježděni Rebu. R7 je lehčí, to že je na počátku tužší je podle mě spíš výhoda. Taky má „tvrdej“ Lock po zamknuti je vidle jako pevna. Tuhost určitě menší než reba, ale stále dostatečná.