Red Metal 5 - dotažení ložisek

35 nepřečtených
  • pee.tr

    Předem se omlouvám za založení témetu, které se tu už řešilo. Nicméně bych ce chtěl raději zeptat, než se pustím do práce. Kola mám asi 2 měsíce, najeto 1000–1500km, nevím přesně. Prvně jsem si všiml vůle na předním, po čase pak na zadním. Zajímavý bylo, že zprvu na zadním někdy po jízdě vůle byla, jindy nebyla ani po protočení kola. Dočetl jsem se tu, že není nutné sundávat kolo při dotahování matky. Můj dotaz ale zní, jestli čistě náhodou nemáte někdo odzkoušenžej nějakej zaručenej způsob jak moc/málo dotáhnout, abych to třeba nedotáh moc. :-) Klasický náboje jsem si dělal x-krát, ale tyhle mám prvně. Jasný je mi, že dotáhnout tak, aby nebyla vůle a zároveň nic nebrzdilo, ale spíš mám na mysli, jestli není zapotřebí zohlednit ještě nějaký další věci. Nerad bych to utahoval či povoloval zbytečně mockrát, protože pokud dobře chápu způsob dotahování inbusu do závitu, taky by za chvíli taky nemusel pevně držet. Díky.

    0 0
    • Lada,s  
      1. Povolíš ten malý imbus
      2. LEHCE rukou dotáhneš plastovou matku
      3. LEHCE dotáhneš imbus.

      Nic na tom není, jen to chce dotahovat fakt s citem

      0 0
      • Labusch  

        Tenhle postup mi vak neeliminoval, při použití jen rukou mi zůstává vakl. Chce to na straně kazety si lehce pomoct klíčem a poté překontolovat sílu utažení tím že ho chytneš za osu a roztočíš, pokud to máš přetažené ucejtíš přeskakování po ložiscích.

        0 0
        • pekum  

          Protože mám také RM5 a rozebíral jsem je když jsem je čistil a promazával, přijde mi ten vakl nějaký podezřelý. RM5 má ložiska, nikoliv konusy.

          Dělal jsem to přesně jak píše „Lada,s“. Šlko to perfektě, rychle a bez problémů.

          Nemáš vůli přímo v ložisku? Kde je ta vůle?

          0 0
          • Lada,s  

            Pokud je velký vakl v ložisku tak samozřejmě dotažení matky nepomůže. Spíše naopak, člověk má tendenci to přetáhnout aby vůle zmizela, ale pak je to ještě horší. Pak nezbývá než vyměnit ložiska.

            0 0
            • knedla  

              hoj,to jsem udělal výměna ložisek vůle pořad at jsme to přitahly mooc nebo akorat,tak jsme měřily naboj respektive ten náběh aq je tam malinka vůlička oproti drůhé straně tak to asi je neopravitelné aspon u mě ,tudíš jinej naboj a novej vyplet kua

              0 0
              • Lada,s  

                A nebo to nechat tak, na funkci to nemá vliv ne? :-)

                0 0
              • Labusch  

                Mam na těch kolech najeto 800 a problem mam naprosto stejnej, už jsem na tim strávil spoustu času ale pokrok žádnej.

                0 0
          • pee.tr  

            To nevím, jen jí cítím, když chytnu za ráfek a zamelu kolem do stran. Vyloženě to ťuká v tý vůli na obou dorazových polohách. Neni velká, na strých kolech jsem jezdil tisíce km s mnohem větší a nezhoršovalo se to nijak zvláť, ale tady bych chtěl u nových kol předejít možnýmu vymačkání ložisek. Žádný extra bordely ani vysoký brody jsem nejezdil, tak nevím, kde se vzala. Jen si říkám, že si to asi sedlo o výroby po ujetí těch pár set km. Na tom předním jsem jí registroval už asi po 500km.

            0 0
            • Vilém  

              Ono to taky mohlo byt pretazeny uz pri koupi a ted jsou loziska K.O. a proste uz nejdou seridit.

              0 0
              • Lada,s  

                Taky možnost

                0 0
                • pekum  

                  A já myslím, že to nemůže být ten důvod.

                  U kónusů ano, ty když přetáhnu tak se „vyjedou“.

                  Ale u ložisek? To se mi nezdá.

                  0 0
                  • Lada,s  

                    Ty ložiska jsou dělané na radiální zatížení, ne axiální (které vzniká přezažením)

                    0 0
                    • pekum  

                      to chápu, ale to by to přetažení muselo být opravdu veliké.

                      A to se mi pořád nezdá.

                      0 0
              • pee.tr  

                Při koupi se točily krásně, na žádný přetažení to nevypadalo. A že jsem už taky s přetaženýma klasikama po koupi do styku přišel. Tyhle RM5 ale šly jak hodinky. Resp. jdou i teď až na tu vůličku.

                0 0
                • knedla  

                  jj,přesně tak jak pišeš ještě asi počkám co to uděla jede to až na tu vůličku tak uvidíme

                  0 0
                • chose-cb  

                  vulicku ma kazdy koho znam ze ma tyto kola ja si myslim ze to fulcrumacky patent:)I ja je mam a vuli take :)

                  0 0
                  • pee.tr  

                    No včera před cestou z práce jsem zase zaviklal kolama a vůli jsem opět necítil. Nebu možná jen úplně nepatrnou. Fakt tem někdy je a jindy neni. Nechápu. Když tam zrovna neni, tak i vícekrát protočím kolo a stejně tam neni. Jindy přijedu domu a je lehce citelná na obou kolech.

                    0 0
      • pee.tr  

        Zkusil jsem povolit imbus a leasi o čtvrt až třetinu otáčky dotáhnout rukou tu matku (v podstatě až tak, kam lehce šla), ale vůle v kole byla furt stejná, tak jsem matku zase vrátil ta, co byla a jezdím s vůlí.

        Otázka mi vyvstala, když jsem viděl, jak před Salzkou v Bad Goisernu kámošovi před dlouhou trasou kontrolovali na novým biku vůle v kolech a klikách. Letos jsem jel zase jen 119,5km, ale kdybych na příště náhodou uvažoval o 211, tak nevím, co by mi na ty vůle řekli…

        0 0
    • plevka  

      zjistil jsem na mých RM5, že na zadním kole má vůli kazeta, dá se s ní prostě hýbat vlevo-vpravo, je to ten problém, který tady řešíte?

      0 0
      • Ricci  

        nie,oni riesia volu v naboji

        PS:Tu volu v orechu mam bohuzial aj ja na RM5, podla mna je uz niektore lozisko v orechu v prdeli…

        0 0
        • pee.tr  

          Tak to zatím naštěstí nemám (nejeto kolem 3500). jen je hlučnější.

          0 0
        • plevka  

          tu vůli ta mám už docela dlouho, na to že mám ty kola něco přes rok :(

          0 0
        • chose-cb  

          tim si bud jist mel sem to same a kdyz sem to rozebral lozisko bylo uplne na prach a to doslova!!:)

          0 0
    • Labusch  

      RM5 Jsou podle mě mr*ky, i v servise mi to nenápadně naznačil a pravil dotahovat, dotahovat a dotahovat, jinak se vymele osa.

      Tento týden jsem potkal chlapíka co měl SUPa team 29. na kolech RM5 a když jsem mu za ně vzal tak světe div se, vakl měl taky.

      0 0
      • Hrabex1  

        Vuli v zadnim naboji maji fsechny fulcrumy.

        Jedna se o vuli mazi nabojem a orechem. Narozdil od simana neni vnitrni cast orechu napevno prisroubovana k naboji. Podle me to neni na skodu, zvyk jsem si na to a jezdim s tim. Pokud mas po dotazeni vuli i v prednim kole, asi budou spatny loziska.

        0 0
        • kubad  

          neprisroubovany orech ma spousta vyrobcu a problem v tom neni

          0 0
          • Hrabex1  

            ani u fulcrumu (campy). myslim, ze to nicemu nevadi.

            Ale kdyz vezmes trochu silou za zadni kolo, ta vule tam trochu je

            0 0
    • misko  

      nema niekto odmerane rozmery lozisk v RM5 v zadnom kolese?

      0 0
      • pee.tr  

        Taky ti odešly? Já dneska sundal po asi 2500km zadní kolo a koukám, jak se točí hůř než přední. Sice kolo se točí, ale když chci rukou zatočit osou, jde to o poznání hůř než u nového nebo u předního. Přední má pro změnu vůli citelnou při zahýbání osou. U zadního jí cítím jen někdy a to až když vezmu za upnuté kolo v rámu, ale točí se hůř i je z ložiska slyšet lehké vrzání. Jakoby bylo vypláchnutý (ale nikde jsem ho neplavil, wapkou nemyl). Půlotáčka co byla dole, jak bylo kolo upnutý se točí jinak než ta půlka co byla nahoře. Prostě to jsou neskutečný s*áče!

        0 0
        • Hrabex1  

          vule u zadniho kola kdyz je upnute v ramu je to, o cem pisu – je to vule mezi nabojem a orechem.

          Odstranit se to asi neda.

          0 0
          • pee.tr  

            To mi neni jasný. O ořech se přece rám neopírá, tak jak by mohla být vůle na ořechu citelná ve chvíli kdy zamelu ráfkem, když je kolo v rámu?

            0 0
            • Hrabex1  

              snadno. naboj a orech jsou 2 jednotky k sobe pritlacene sroubem.

              Prave lozisko naboje je pred orechcem. Pak uz nasleduji jen 2 loziska orechu – to je podstatny rozdil oproti shimanu, ktere ma prave lozisko naboje vlastne az na konci orechu. Shimano bezne miva vuli v orechu, ale na vuli celeho naboje to nema vliv.

              0 0
              • pee.tr  

                Moc si to nedovedu představit (ač by mě to zajímalo), ale věřím ti. :-)

                0 0
              • miloso  

                Zaujímavé, takto som si to nikdy nevysvetľoval. Ale! Ložiská v náboji sa pritláčajú o matku a vyvýšeninu na oske, zatiaľ čo ložiská v orechu sa pritláčajú o vyvýšeninu na oske z druhej strany a matku. Takže ani koleso samotné by sa nemalo kývať. Či je niekde v mojej úvahe faktický problém? Už si presne nepamätám ako to bolo, keď som to rozoberal.

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.