Reklamace rámu, stejný už není - co teď?

89 nepřečtených
  • Majkrosoft

    Zdar borci,

    cca před 14 dni jsem zde vkládal fotku (viz moje fotky), se svým prásklým rámem a komentářem, že nový už je na cestě. Nový již přišel ale bohužel jiný než ten můj původní (stejný typ ale jinač barevný). Prodejce na mou otázku „Co když se mi tenhle nelíbí?“ reagoval slovy, že potom budu muset jezdit na tom starém prasklém.

    Chtěl bych se zeptat, pokud máte někdo podobnou zkušenost, jak v tomto případě postupovat.

    1)Jsem povinen přijmout nový rám, který není stejný jako ten můj předchozí a když budu upřímný tak se mi ani vůbec nelíbí?

    1. Jsem povinen si z nabídky prodejce vybrat jiný?

    Díky za reakce

    0 0
    • kopečák1  

      Zkus si najít obchodní podmínky prodejce, kde jsi kolo kupoval. každá značka to může mít jinak…

      0 0
      • Majkrosoft  

        na stránkách výrobce nic není, na stránkách prodejce jen obecné pokyny k reklamaci typu „výrobek byl měl být při reklamaci zbaven nečistot“ atd. a v záručáku pouze pokyny k užívání kola… :(

        0 0
    • Pedro404  

      Nevim přesně u čeho ale nějakej výrobce měl v reklamačních podmínkách, že když by při výměně v rámci reklamace už nebyla stejná barva věci, vyhrazuje si právo věc vyměnit za jinak barevnou.

      Myslim že jde jenom o to zjistit, co má konkrétní prodejce v podmínkách napsaný.

      0 0
    • funkatron  

      nech ti daju nejaky lepsi bez doplatku :)

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • Mamut  

      Pokial si v 2 rocnej zarucnej dobe, tak za neopravitelne vady (ak je reklamacia riesena vymenou, tak to chapem za dokaz neopravitelnosti) si mozes nechat vratit prachy. A rozhodnutie ci prachy alebo ram je NA TEBE, ni ena obchodnikovi, hoci sa ti bude snazit vesat buliky na nos. Ak si v nejakom obdobi nadstandardnej zaruky, tak bud si mozu diktovat, co chcu, pokial to nie je v rozpore s podmienkami, za ktorych si to kupoval (asi budu v zarucaku).

      0 0
      • Majkrosoft  

        v zaručáku právě nic o obchodních či reklamačních podminkach nic není, jinak jsem stejného názoru díky

        0 0
      • vsn  

        a teď mi vysvětli jak to uděláš když ti rupne rám ale co zbytek kola? … tohle by mě zajímalo docela :)

        0 0
    • makak  

      Prasknul mi taky rám, byl to starý model a dostal jsem nový. Prodejce i dovozce byli velmi vstřícní a věc se snažili vyřešit k mému prospěchu. Výměnou jsem si polepšil, přesto několik věcí bylo sporných:

      • původní rám byl 18,5'' nový 18'' tj. menší – 18,5'' se užv novém modelu nedělala ⇒ koupě 400 mm sedlovky
      • reklamoval se pouze rám, tlumič mi zůstal, bohužel měl jinou rozteč⇒ musel jsem ho prodat a koupit nový
      • nepasoval přesmykač ⇒ koupě nového

      Jak jsem psal všichni byli vstřícní a proto mě nenapadlo to nějak hrotit. Ke všemu bylo jasné, že si výměnou polepšuji i přes další vyžádané náklady.

      Dovedu si ale představit, že by konstalace nebyla tak příznivá a zajímalo by mě, jak by to mělo být podle zákona. 1:1 ? Kolo jako celek ?

      0 0
      • Majkrosoft  

        myslím že pokud je na faktuře kolo uvedeno jako celek, tak by to tak mělo být

        0 0
      • MlokCZ  

        To zase až tak vstřícní nebyli. Reklamoval jsem Cuba AMS Pro po třech letech (na rám je 5 let záruka), tedy už mimo zákonou dobu, kde nemuseli být už tak ochotní.

        Nový model rámu, které jsem dostal měl drobné změny díky kterým se tam nevešl původní tlumič RS MC 3.R. A vyřešili to tak, že jsem dostal nový RP23 za zlomek jeho ceny a ta nízká částka doplatku byla prý jen proto, že ten nový tlumič je o tu částku dražší.

        Takže to byla naprostá paráda, co více si po třech letech přát. Místo abych musel dávat servisovat starý tlumič + nové montážní vložky + pomalu už i nové čepy, tak místo vše nové s lepším tlumičem za nepatrný doplatek.

        Na to, že to bylo až v prodloužené době záruky nad zákonnou lhůtu, která navíc ani nikde v záručáku není uvedená…

        0 0
        • MlokCZ  

          A jako bonus je ten nový model rámu o 300g lehčí než ten 2006 model.

          0 0
          • Majkrosoft  

            a mohl sis ho aspoň vybrat nebo ti prostě určili, že dostaneš tenhle a nebo nic?

            0 0
            • kubad  

              pokud vím máš ze zákona nárok na adekvátní náhradu, barvu neuhraješ jinak je to samozřejmě vše otázka dohody

              0 0
              • obda  

                Ono bude v tomto případě hodně záležet na tom, co se reklamuje. Viz tenhle případ

                Pokud se již nevyrábí stejný typ výrobku, měla by Vám společnost nabídnout troubu jinou, se stejnými parametry nebo s lepšími. Na troubu byste tudíž neměl nic doplácet. Nebo můžete odstoupit od smlouvy = vrácení peněz. U trouby se vzhledem i k zařazení do interiéru posuzují také vizuální vlastnosti, tudíž by trouba měla být ve stejném barevném provedení, jako předchozí. Pokud dodavatel nebude moci takovou troubu dodat, uplatněte odstoupení od smlouvy.

                0 0
                • Majkrosoft  

                  podle mě je toto stejný případ

                  0 0
                  • obda  

                    Ovšem na tom, že trouba musí ladit s linkou, se shodnou dkoro všichni. U toho kola si nejsem tak jistý ;) [tedy mimo bf]

                    0 0
                    • Majkrosoft  

                      jasně ale když si něco kupuje tak si to nekupuju jen z toho důvodu že je to funkční ale taky proto že se mi to líbí

                      0 0
                      • kubad  

                        tu barevnost bys musel nějak prokázat a to se ti těžko povede

                        0 0
                        • Majkrosoft  

                          nechapu? černá a bílá je myslím dost rozdíl

                          0 0
                        • blacks1  

                          chtel bych byt prodejce motorek kol ci aut a rict ti pri reklamaci, jina nez ruzova neni

                          jinak mas smulu, by jsi koukal vozit si prdelku v ruzovem mercedesu HIHIHHI

                          0 0
                          • kubad  

                            A co tim chtel basnik rict?

                            0 0
                            • vikicek  

                              Že by neměl bejt rozdíl mezi tim, že po reklamaci dostaneš auto ve stejný barvě, ale s kolem se musíš smířit jakej rám ti dají. Ale nevím, proč to adresoval tobě :)

                              0 0
                              • kubad  

                                No to prave taky nechapu, vetsinou kdyz neni barva tak se to resi ramem vyssi tridy,

                                u aut se lakuje takze tam se barva neresi

                                0 0
    • o5majkl  

      Pokud už stejnej rám neni, tak máš prostě smůlu. Jednou sme řešili reklamaci prasklý zadní stavby u celopéra, výrobce to má na více různejch modelech sjednocený, ale jako náhradní díl to nemá ve všech barvách-taky sme chtěli vyhovět, ale prostě náhradní díl ve stejný barvě neexistuje-zákon na to tušim pamatuje a pokud jde funkčně o stejnou věc, tak barva nehraje roli. Čili přijmout to musíš.

      0 0
      • mr.antik  

        ale barva jezdí, to by měl vědět každej.

        Btw nevim jak by to okecávali třeba u auta :-))

        0 0
        • Rychlej turista  

          Tak zrovna u auta je to asi jedno. Ale rám je jen část kola, kde vše barevně ladíš.

          0 0
          • mr.antik  

            no kdyby ti vyreklamovali třeba pátý dveře v jiný barvě, to bys koukal :-))

            0 0
    • daymaker  

      Reklamoval jsem vloni prasklý rám. Prodejce kontaktoval výrobce, ten řekl, že stejný rám už nemají skladem a ani ho nemají v plánu vyrábět, tzn., že mi pošlou o rok starší model jiné barvy a „stejné“ geometrie. Nebo mi vyrobí stejný rám, ale budu muset čekat kdoví jak dlouho. Bylo to na jaře, tak co má člověk dělat. Nicméně jsem dobře udělal, mám sice rám 07 místo 08, ale nejvyšší řadu, předtím to byl střed. Barva se mi líbí víc než původní a geometrie je stejná. Měl jsem štěstí. Kdyby mi došel růžový, tak se asi taky budu hádat. Je to dle mě ind. a na domluvě, ale mám pocit, že náhrada by měla být stejná, tzn. jiná barva=jiný výrobek=peníze zpátky, ale na těch se blbě jezdí… :-)

      0 0
    • obda  

      Nejsem právník, ale pokud reklamuješ podle §622 odstavec 2 (neodstranitelná vada), tak si můžeš IMHO sám vybrat, zda chceš výměnu nebo peníze zpět. Právní rozbor je tady

      Eventuálním způsobem však nelze uplatnit právo na výměnu věci a právo na odstoupení od smlouvy. Důvody pro uplatnění obou těchto práv obsažených v § 622 odst. 2 po novele OZ jsou totiž stejné – kvalifikované vady. Jedná se o práva daná kupujícímu na výběr a záleží proto na něm, které z obou práv uvedených v ustanovení § 622 odst. 2 zvolí.

      Ty jsi se rozhodl pro výměnu (pokud to dobře chápu). Blbé je, že kdyby ti prodejce dopředu řekl, že danou barvu nemají a mít nebudou, tak bys asi vzal ty peníze, že.

      0 0
      • Majkrosoft  

        něco podobného jsem si taky našel, jinak jsem se nerozhodoval nijak byl jsem tam s reklamací a řekli mi že mi nový přijde, že přijde jiný to jsem nemohl tušit…dnes jsem tam byl, maji tam spousty adekvátních rámů (stejný jako mi nabízejí ale v jiném barevném provedení) ale pouze ten černý je podle nich určený na výměnu v takovém případě, a s jinými to prý nejde

        0 0
        • Splinter  

          Blbost, prachy zpatky a uz bych tam nepachl…

          0 0
        • daymaker  

          To smrdí… Asi se jim černý nehodí do krámu… Možná bych se v tom ještě trochu pošťoural… hmmm?

          0 0
          • Majkrosoft  

            jsem stejného názoru, je to divné, je jasné že ten co chci já je hezčí a bude se lépe prodávat, to mi ale může být uplně jedno

            0 0
            • roud  

              Tohle už je hodně o neochotě prodejce ale zase vem to z jeho pohledu jemu výrobce či distributor dal tenhle rám a co on má dělat má se zbavovat svejch zásob a dát si na prodejnu rám kterej je pro něj třeba ¨hůř prodejnej ? osobně tuhle situaci nezávidím ani jedný straně…

              0 0
            • orca.1  

              Záleží jak to pojmeš, jestli trváš na původní barvě za každou cenu.. Pak se s nima zkusit domluvit „po lidsku“, pokud nevyhoví (nebo nemůžou, což je taky možný), pak požadovat peníze nebo nějaký bonus. Nebo si „přisvojit“ ten černý rám a víc neřešit. Ze svojí zkušenosti vím, že to nemusí být ta nejhorší verze, za chvíli si na jinou věc zvykneš a oblíbíš si ji. Tím ale neříkám ustupovat a nechat si vše líbit, jen si každý musí sám rozhodnout, jesti mu za to stojí ty nervy a hádání.. Osobně si myslím, že černý rám a bílá vidle bude vypadat dobře a zajímavě.

              0 0
    • Splinter  

      IMHO pokud prodejce uzná reklamaci, což udělal, tak máš dvě možnosti – vada je neodstranitelná a brání v užívání věci ->

      máš jako kupující právo na opravu nebo na odstoupení z kupní smlouvy – výběr je na tobě, ne na prodejci.

      Pokud se pletu tak mě někdo opravte prosím.

      0 0
    • Majkrosoft  

      takže nakonec vše vyřešeno snad k oboustrané spokojenost, menší doplatek ale už se těším na new rám a uvažuju jestli bílý představec už bude moc bílé :) jinak díky všem za reakce

      0 0
      • kubad  

        přesně tak, nakonec je to vždy o rozumné dohodě

        0 0
      • Hornet  

        tak fajn a uzi si ho, nech vydrzi dlahsie :-)

        0 0
      • Blahycz  

        Čau,trochu oživým. Na mym Ghostu mi v servisu přišli na prasklinu na zadni stavbě. Není to nic velkýho ale je. cca 1–1,5 cm. Výrobce zatím nabízí část stavby za výměnu ale v černé barvě což vzhledem k zelené barvě kola se mě moc nelíbí. V servisu jsem se snima dohodl že s tímto nesouhlasim. Jen bych rád věděl na co mám nebo nemám nárok. diky

        0 0
        • honzour  

          Když si nejsem jistej s reklamací (nemyslím oprávněnost), tak jdu na ČOIku pro radu. Vždy se mi to osvědčilo.

          0 0
        • mr.antik  

          barva je vlastnost výrobku jako každá jiná

          0 0
        • navlcinci  

          je to dobrá věta -dohodl že s tímto nesouhlasim – :) ,ale nakonec ti nezbude nic jiného než vzít jinou barvu.ne že bych ti nepřál tu co tam máš ,ale …však uvidíš.

          0 0
          • mr.antik  

            proč myslíš? Taky by sis nechal dát do auta dveře v jiné barvě? Nebo vyreklamovat bundu třeba za růžovou?

            0 0
            • kubad  

              tak tak pokud nabídnou nový rám v jiné barvě tam se to ještě dá nějak brát, ale jen kus zadní stavby v jiné barvě je nesmysl, když už tak ať to nechají nalakovat do barvy rámu

              0 0
            • saintjv  

              Hele borci resite hovna:))). Je to presne jak uz to tu nekdo napsal o dohode mezi prodavajicim a kupujicim/rekla­mujicim. Jestlize vyrobek ma vadu neodstranitelnou, je to tak ze muze odstopit od kupni smlouvy a pozadovat vraceni penez. Jestlize reklamujici pristoupi na dohodu o vymene zbozi za nove a podepise toto na reklamacnim radu, zrika se timto moznosti odstoupeni od kupni smlouvy a tudiz i vraceni penez… V okamziku dohody o nahrade za novy kus a vyrobek neni identicky a neni popsano vy smlouve ze nahrada bude za identicky ma zakaznik proste pech…a je to uz na dobre vuli prodavajiciho… Ve zkratce receno je to vsechno o prvnim kroku reklamace. Kdyby se ti ram zlomil 1 den pred koncem reklamacni lhuty, ceske zakony jsou na strane zakaznika a vzdy bud dostanes prachy nebo novou vec. To by jste koukali jak to maj v nemecku…:)

              0 0
              • alinceb  

                …a Bůh zabil další koťátko…

                0 0
              • mr.antik  

                otázka je jestli bereš výrobek jako rám, nebo jednu trubku vahadla.

                Nebo chceš říct, že když ti praskne třeba karbonová zadní stavba, oni ti tam v tomhle případě dají hliníkovou, protože funkce je stejná?

                0 0
            • navlcinci  

              uvidíme jak to dopadne,ale jelikož mám jisté zkušenosti z reklam. zrovna ghosta ,tak mu barvu co chce nedají . nechme se překvapit :) jestli teda Blahycz napíše.

              0 0
              • Blahycz  

                No tak tou větou: dohodl že s tím nesouhlasím,, jsem měl na mysli tak že oni to vyřizují a tlumočí dál. Z mě strany, byla snaha vymamit z nich nejspíš naivně novej celej rám. A jak tady už někdo napsal, oni jsou povini vyměnit vadnou část. Záruka na rám je 5 let a držet na skladě několik barevných kombinaci od vseh kol po dobu 5 let je blbost. Tak barva černá je prý universální. Ale zatím je vše v řízení a nic se zatím neví na sto pro.

                0 0
                • navlcinci  

                  o.k. tak pak napiš jak to dopadlo, jsem zvědav.

                  0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
    • rudav  

      měl jsem podobný problém(3× po sobě prasklý rám na stejném místě)v průběhu dvou let, prodejce první reklamaci vyřešil s výrobcem velmi rychle, v druhém případě ale ne už k mojí spokojenosti: věděl jsem, že má skladem v obchodě model v jiné barvě, který byl o dva stupně výbavy níž, tento rám odstrojili a nastrojili moje komponenty a tvrdili, že tento dostali od výrobce, takže jsem tuto reklamaci vrátil a požadoval stejný rám, požadovaný rám jsem pak dostal(rekl. od. výrobce mi tel. potvrdilo, že dodali prodejci rám ve stejném provedení, které bylo reklamované), ve třetím případě jsem dostal rám novější, protože se ten můj původní již nevyráběl(jiná barva, jiné přepákování), takže jsem na tom částečně po všech těch peripetiích trošku vydělal, ale kolo šlo ihned do světa.

      0 0
    • fíha  

      Podla nejakej EU legislativy by mal byt narok na uplne rovnu vymenu, ale asi by to bolo o dlhom dojednavani- t.j. nejazdeni.

      Osobne som radsej uznal, ze modra metaliza je vlastne cierna anodizovana a jazdim.

      0 0
    • 159753  

      prodejce má právo dát rám i jiné barvy, pokud se stávající již nedělá..nicméně záleží na reklamačním formuláři..

      stalo se nám to v práci, pán nový rám nechtěl, přestože byl novější..případ převzala dokonce i ČOIka, která s tím problém neměla a nakonec to bylo i v černých ovcích, kdy to tam docela překroutili, nicméně prodejce byl v právu..

      každopádně se divím množství příspěvků..my máme reklamace s rámy, že bych je na jedné ruce za rok spočítal a tady to docela frčí..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.